Sivu 1/1

CWC-pesu

Lähetetty: 27 Touko 2008, 11:21
Kirjoittaja ellen
Ajattelin tämän aiheen kaipaavan ihan oman ketjunsa, koska CWC eli condition-wash-condition -menetelmä (hoitoaine-pesu-hoitoaine) on monen juureksen käytössä, sillä se säästää varsinkin pitkähiuksisten latvoja kuivumiselta pesun aikana. CWC-tarkoitukseen käy oikeastaan mikä tahansa halpishoitis, ja se tosiaan kannattaa olla halpaa, sillä ainakin mie lutraan hiuksiin hoitista paljon ennen päänahan ja hiusjuurten pesua sampoolla. Tuo hoitiksella lutraaminen auttaa myös pitämään hiukset pesun aikana takuttomimpina, joten takkutukille tämä on hyvä tapa selvitä pesuista ilman turhaa kärsimystä ja hiusten raastoa selviksi.

Mie oon käyttänyt silikonitonta hoitista, mutta miksei myös silikoninenkin käy, jos tarvitsee erityistä suojaa hiuksilleen. Mun latvat selvästi tykkää tuosta ylimääräisestä hoitoainelevityksestä, vaikka hoitis ei mikään superhyvä olekaan, BioRichin värjättyjen hiusten hoitis, 300 ml alle 3 eurolla.

En ole kokeillut onko sillä mitään eroa hiuksiin, että kasteleeko hiukset ennen hoitiksen levitystä vai ei. Mie oon lutrannut hoitista kuiviin hiuksiin. Sillä tavalla ainetta tietysti kuluu enemmän, mutta oman järjen mukaan se on parempi tapa, koska kyllästytän hiukset ensin hoitiksella, en hiussuomuja avaavalla vedellä. Liekö tuo sitten parempi tapa, asiantuntijat voivat ottaa kantaa ;).

En osaa sanoa kuinka tämä pesumenetelmä vaikuttaa värjättyihin hiuksiin: poistaako ylimääräinen hoitiskerta väriä hiuksista vielä lisää vai ei. Mie en oo sellaista ilmiötä huomannut, mutta mulle nyt ei olekaan niin väliä, vaikka vanha väri haalenisikin. Asian laita saattaa olla ihan eri esim. punapäillä.

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 27 Touko 2008, 11:52
Kirjoittaja sonj
Mä taas kastelen ensin hiukset, puristelen latvoista enimmät vedet pois ja sen jälkeen levitän reilusti hoitoainetta korvista alaspäin. En tiedä, onko tuolla oikeasti mitään eroa, kasteleeko hiukset vai ei, musta vaan on tuntunut, että hoitis huuhtoutuu liialti pois, jos tukkaa huuhtoo sen laittamisen jälkeen, kun shampoota varten sen joka tapauksessa joutuu kastelemaan. En ole huomannut tavan vievän väriä.

Paras tapa varmaan olisi, jos ensin kyllästäisi hiukset hoitoaineella, kastelisi nopeasti ja lisäisi vielä latvoihin hoitoainetta, tuota varmaan pitää kokeilla jossain vaiheessa.

Mä käytän silikonitonta X-tra-hoitista tähän, ajaa mainiosti asian ja hinta on erittäin sopiva, euron 500 ml. En ole huomannut tässä pesutavassa oikein mitään eroa sillä, mitä hoitista käyttää, esimerkiksi CO-pesussa ero on huomattavasti isompi. Silikonittomuus ja halpa hinta ovat mulla ainakin olleet ainoat kriteerit hoitiksen valinnassa, ja tuo X-tra on mielestäni ollut mainiota. Tässä tosiaan hoitista kuluu erittäin paljon.

Varsinkin peseviä shampoita käytettäessä tämä on musta ollut mainio ja paljon hiuksia säästävä tapa. Pesutulosta tuo ei huononna hellävaraisemmallakaan shampoolla.

Latvat ovat oikein onnellisia tästä pesutavasta  :-* LHC:ssahan tämä on ollut aika paljon esillä.

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 27 Touko 2008, 11:55
Kirjoittaja Neriana
Eli siis miten tämä eroaa CO-pesusta? siinäkin hiukset pestään hoitoaineella? Ja lisätään vielä kerran pikahoitista.. Eikö tässä sitten tuolla toisella kerralla pikahoitista huuhdella ollenkaan pois vai miten..? Olisi ihan kiva kokeilla..
Mistä tuota X-tra hoitista voi ostaa?

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 27 Touko 2008, 11:57
Kirjoittaja sonj
Tää eroaa siis paljonkin CO-pesusta, eli kun siinä pestään hiukset hoitiksella, tässä vaan suojataan latvat ennen shampoopesua. Eli siis käytännössä tukkaan levitetään (halpaa) hoitista, sen jälkeen pestään ja sitten hoidetaan normaalisti. Shampoopesua edeltävää hoitista ei siis huuhdella, vaan se jätetään suojaamaan tukkaa, se kyllä huuhtoutuu pois shampoota huuhdeltaessa.

X-tra-hoitista saa S-ryhmän kaupoista eli ainakin S-marketista sekä Alepasta :)

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 27 Touko 2008, 12:01
Kirjoittaja Neriana
Okei, nyt alkoi koliseen tuolla korvien välissä  ;D taitaa olla se aika päivästä kun mikään ei mene jakeluun :)
Eli siis, kerrataas, ennen pesemistä hoitoainetta levitetään kaikkialle +  pestään normaalisti shampoolla ja vielä sen huuhtelun jälkeen laitetaan pikahoitis + huuhdellaan..?

Eli hoitoaine tulee ikäänkuin miedontamaan shampoota?

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 27 Touko 2008, 12:16
Kirjoittaja sonj
^

Joo, juuri noin, tosin itse levitän ensimmäistä hoitista vain korvista alaspäin. Eli hoitis on estämässä shampoota kuivattamasta latvoja.

Tuosta värin kuluttamisesta, luulisin melkein, että tämä tapa säästää väriä, jos on pesemässä jollain pesevämmällä shampoolla.

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 27 Touko 2008, 12:21
Kirjoittaja Neriana
Okei, tänään täytyy sitten hakea iso putilo jotain halpishoitista :)

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 27 Touko 2008, 13:41
Kirjoittaja Sanguine
Minä olen kokeillut tätä menetelmää kerran. Käyttämäni hoitis oli Glissin color protect-hoitoaine, joka hoiti hommansa hyvin. Hiukset eivät siis takkuuntuneet pesun aikana juuri ollenkaan, eivätkä ole pesunkaan jälkeen olleet niin takkuuntuvat kuin yleensä.  :-* Meinaan seuraavaksi kokeilla jotain silikonitonta hoitista.

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 27 Touko 2008, 14:39
Kirjoittaja Magia
Minä käytän takkutukan takia tätä menetelmää oikeastaan joka pesussa, ihan selvästi vaikuttaa positiivisesti latvojen kuntoon muutenkin. Muuten kun käytän kuitenkin suhteellisen peseviä shampoita, niin minimoin kuitenkin kulutuksen latvoissa. Korvista alaspäin olen levittänyt pyyhekuiviin hiuksiin. Olen käyttänyt lähinnä XZ:n ja Nivean silikonittomia hoitiksia, tähän käy ihan mikä tahansa, laatua tässä ei juuri vaadita. Minusta kannattaa kyllä käyttää ehdottomasti silikonitonta.

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 27 Touko 2008, 18:44
Kirjoittaja deko
Tämä on myös vallan hieno tapa kuluttaa ne sunsilkit sun muut fruktikset pois kaapista, myös heikot hutiostos-latvahoidot saa käytettyä mainiosti esilatvasuojina - shampoo pesee kyllä enimmät silikoniyhdisteet pois.

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 28 Touko 2008, 07:20
Kirjoittaja Neriana
Heh kokeilin tätä eilen :) Tosin S-Markettia ei ollut mailla halmeilla joten tyydyin ostamaan pirkan värjätyille hiuksille olevan hoitoaineen. Yllätyksekseni tuo pirkka oli tosi paksua ja hyvin levittyvää.. Voisi jopa jäädä vaki käyttöön pikahoitiksena.. noh enivei, hyvin toimi :) Hiukset ei olleet läheskään niin takkuiset ja latvat eivät menneet pörröön.
Jää tämä käytäntö varmasti vakkariksi :)

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 28 Touko 2008, 08:29
Kirjoittaja Anissa
Eikös periaatteessa latvojen suojaamiseen kävisi joku öljykin ennen hiustenpesua? (kyselee tyhmiä...)

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 28 Touko 2008, 10:08
Kirjoittaja Magia
^ Miksikäs ei, olen minäkin öljyä siihen kokeillut, kun muuten öljyillä saan aina rasvaisen ja likaisen tukan, vaikka laitan miten vähän. Öljy ei kuitenkaan sama tavalla pidä takkuja kurissa, mutta kyllähän se siellä latvoissa kosteuttaa kumminkin. Öljy on sen verran juoksevampaa ja ohuempaa (ainakin yleensä), ettei se minulla kuitenkaan yhtä hyvin pitänyt latvoja kuosissa kuin joku halpa silikoniton hoitis.

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 28 Touko 2008, 10:28
Kirjoittaja ellen
Kyllähän se öljykin suojaa hiuksia ennen pesua levitettynä, mutta hiukset eivät tosiaan pysy niin takuttomina kuin hoitiksella. Mie oon lätrännyt varsinkin karitevoilla ennen pesua ja jotenkin tuntuu, että latvoista tulee kamalan kovat ja rutisevan kuivat sen jälkeen.

Eilen ostin ensimmäistä kertaa EHS:n hunajahoitista ja länttäsin sitä hiuksiin ennen pesua. Hoitis oli juuri sopivan juoksevaa, että sen sai kuiviin hiuksiin hyvin. Tuoksukin oli hauskan mummomainen.

Eron CWC-pesun ja tavallisen pesun välillä huomaa kyllä ensimmäisellä käyttökerralla, sillä latvat tuntuvat jo pestessä paljon pehmeämmiltä ja sileämmiltä. Harmi, etten huomannut tätä menetelmää jo aikoja sitten.

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 28 Touko 2008, 10:32
Kirjoittaja Neriana
Itse en voi kuiviin hiuksiin hoitoainetta levittää sillä tätä tukkaa on niin paljon että saisi olla litran pönikkä yhtä kertaa varten.. Ja muutenkin kun luonnonkihara, kuiva ja hamppu niin hoitoaineen levitys tyssää heti alkuunsa etusuortuviin..

Mutta pyyhekuiviin hiuksiin levitys onnistui ihan passelisti.

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 28 Touko 2008, 15:23
Kirjoittaja Sylvia
Olen käyttänyt tätä tekniikkaa epäsäännöllisesti varmaan yläasteajoista saakkaa lähinnä silloin kun tukka on ollut erityisen takkuinen esim. kiharoiden jäljiltä, mutta ajattelin nyt siirtyä käyttämään tekniikkaa joka pesussa. Tukka kun on kuitenkin jo puoleen selkään, joten latvustot alkavat olla vanhat ja ikävä kyllä myös paljon kovia kokeneet. :( Mikään ylimääräinen suojaus ei siis ole pahasta. Ostin eilen X-tran hoitiksen, joka tosiaan maksoi puolen litran pönikässä reilun euron ja olin sen tuntuun kyllä todella tyytyväinen. Laitoin kourallisen hoitista kuivaan tukkaan ja koostumus oli juuri sopiva levitäkseen tukkaan hyvin. Ei liian lirua vaan sellaista sopivan täyteläistä olematta kuitenkaan mitään kamalaa jankkia, joka ei millään leviä. Ainoa miinus tuossa on semmoinen tympeän terävä tuoksu, joka häivähteli aavistuksen verran vielä pestystäkin tukasta, vaikka pää oli kuorrutettu sen jälkeen jos jonkinmoisilla jätettävillä. :P Ei mikään voimakas tuoksu kuitenkaan eli en anna sen häiritä. Shampoopesun jälkeen tukka oli todella pehmoinen ja hoidetun tuntuinen ja myös tänään tukka on ollut todella pehmeä ja kiiltävä. Kokeilin tosin samalla kertaa myös muita uusia tuotteita eli en uskalla kaikkea kunniaa antaa CWC-pesulle, mutta uskon että sillä on kuitenkin ollut osuutta pituuksien pehmeyden ja sileyden kanssa. Latvat näyttivät myös tosi siisteiltä, eivät pörröttäneet ja hapsottaneet ollenkaan. Ehdottomasti jää siis vakikäyttöön tämä menetelmä. :)

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 28 Touko 2008, 23:22
Kirjoittaja NarnianQueen
Minäkin päädyin ostamaan tuon X-tran, oli ainakin edullinen!  :)
Olen käyttänyt usein 'esihoitoainetta' ennen shampoopesua, juuri niitä halpoja markettituotteita (EHS, V05). Usein olen sekoittanut esihoitikseen tipan öljyä ja antanut vaikuttaa puolisen tuntia tai tunnin.
Ei kannata muuten laittaa Paul Mitchellin The Conditioneria ennen pesua - sain järkyttävän takkukasan käytettyäni sitä kuiviin hiuksiin ennen shampoota!  :o Vaikka levitinkin pesun jälkeen huuhdeltavaa hoitista sekä vielä jätettävää, takkuja oli enemmän kuin normaalisti. Jokin The Conditionerissa tekee siitä ei-sopivan kuiviin hiuksiin laitettavaksi.

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 29 Touko 2008, 11:34
Kirjoittaja ellen
NarnianQueen kirjoitti: Usein olen sekoittanut esihoitikseen tipan öljyä ja antanut vaikuttaa puolisen tuntia tai tunnin.
Tuohan oli hyvä vinkki, siis että sekoittaa esihoitikseen vähän öljyä. Sillä tavalla saankin käytettyä noita ei-niin-kivoja öljyjä pois ja saan lisää hoitotehoa halpishoitikseenkin.

Mie en ole päässyt vieläkään ostamaan tuota X-tran hoitista, ku ollaan käyty vain K-ketjun kaupoissa. Se ainakin olisi halpaa ja sitä uskaltaisi lotrata ihan hyvällä omallatunnolla. Häätyypi kokeilla CWC-pesuun myös Freemanin pöniköitä, mutta ainakaan meidän Sokoksella ei ollut kuin yhtä laatua hoitista ja siinä oli silikonia, joten jätin ostamatta. Stockan valikoimia en olekaan vielä katsastanut Freemanin osalta.

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 29 Touko 2008, 15:10
Kirjoittaja Natsu
Ei ollut sitten mielenkään tullut koittaa tätä pesumenetelmää, mutta kannatti koittaa! Levitin puuhekuiviin hiuksiin ennen shampoota XZ Xylitol hoitsikkaa ja miten sileiksi latvat jäivätkään :) Ihanaa :D Tämä pesu jää kyllä nyt vakikäyttöön! Ei vie aikaa esimerkiksi aamukiireessä ja lopputulos on hoitoaineen lotraamisen arvoista ;D

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 29 Touko 2008, 15:14
Kirjoittaja RockQueen
Hih, mun mielestä on jotenkin ihanaa kun tulee aina näitä "villityksiä" mitä kaikki sitten kokeilee innoissaan ja X-tra-hoitikset tekee kauppansa paremmin kuin koskaan ;D

Sanomattakin selvää että itse kokeilen tätä myös tänään hiustenpesun yhteydessä ;)

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 29 Touko 2008, 15:37
Kirjoittaja MAS
jeh, pitäähän niitä kaikkia villityksiä kokeilla, muuten käy elämä tylsäksi  :) Varsinaisesti en tätä ole kokeillut, mutta joskus on tullut huomattua että seuraavassa pesussakin ovat hiukset vähemmän sotkeutuvat jos on muistanut jätettävät laittaa kunnolla.

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 29 Touko 2008, 15:46
Kirjoittaja Natsu
RockQueen kirjoitti: Hih, mun mielestä on jotenkin ihanaa kun tulee aina näitä "villityksiä" mitä kaikki sitten kokeilee innoissaan ja X-tra-hoitikset tekee kauppansa paremmin kuin koskaan ;D

Sanomattakin selvää että itse kokeilen tätä myös tänään hiustenpesun yhteydessä ;)
Jeps, täytyy tästä itsekin lähteä lähikauppaan hakemaan X-tra hoitsikkaa ;D

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 29 Touko 2008, 16:47
Kirjoittaja tiiksi
Jihuu.. tarvinnee kokeilla seuraavalla pesukerralla..
jos saisin pidettyä latvustoa paremmassa kunnossa  8)

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 29 Touko 2008, 16:56
Kirjoittaja Supervixen
Mäkin innostuin tästä, vaikka jotenkin olen skeptinen sen suhteen että shampoo nyt niin hirveästi kuivattaisi latvoja pesun aikana. Itse en hiero shampoota muualle kuin päänahkaan (niinkuin varmaan suurin osa täällä), ja se vaahto joka n. 15 sekunnin huuhtelun ajan valuu latvojen yli tuskin ehtii niitä kutreja niin huimasti kuivattaa. Mutta taidanpa silti kokeilla tätä tekniikkaa ihan vaan jo sen takia että pääsee eroon kaapin perukoiden huonoista hoitsikoista. :)

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 29 Touko 2008, 23:57
Kirjoittaja Sheppa
Eksyin tänne ketjuun vahingossa, ja onneksi eksyin! Alkoi kiinnostaa kyseinen pesumenetelmä, ja voisinkin seuraavassa pesussa kokeilla yhdellä Lidlin halpishoitiksella tätä. Harmi että pesin juuri tänään tukan, täytyy odotella parisen päivää ennen kuin taas viitsii pestä. Jos tykkään lopputuloksesta niin menenpäs minäkin ostamaan x-tra -hoitista... :D

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 30 Touko 2008, 14:36
Kirjoittaja sininen kissa
Wau, tämähän kuulostaa mielenkiintoiselta! Hävettää myöntää että pienessä mielessänikään ei ole koskaan käynyt tällainen menetelmä. Kokeiluun menee mahdollisesti jo tänään.

mitä mieltä olette, kannattaako tätä käyttää, jos aikoo laittaa tehiksen muhimaan pitkäksi aikaa shampoopesun jälkeen? Ajattelin vain, että olisiko hyvä että tehis pääsisi vaikuttamaan hiuksen sisään kunnolla auki olevien hiussuomujen kautta.

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 30 Touko 2008, 23:47
Kirjoittaja Auringonkukka
Tätä on kokeiltava! Mainio vaihtoehto tällaiselle joka ei tykkää co-pesuista, kaipaan liiaksi shampoiden tuomaa puhtauden tunnetta ja "raikkautta" päänahassa. Huonoja hoitoaineitakin löytyy yllin kyllin varastoista, saa vihdoin nekin pois jaloista kuleksimasta :)

Ja mikä parasta, tämän menetelmän ansiosta pesukertoja pystyy varmaankin tihentämään, näin kesää kohden se on enemmän kuin mukava juttu koska itselläni yleensä hiukset rasvoittuu kesällä hieman enemmän.

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 31 Touko 2008, 00:09
Kirjoittaja Memmuuh
Mä en ole tainnut koskaan hoitoainetta laittaa hiuksiin ennen pesua, mutta tuohon samaan tarkoitukseen olen käyttänyt ihan pelkkää oliiviöljyä. Ei oo sitten hiukset yhtään takussa pesun jälkeen, pesis miten pesevällä shampoolla tahansa, ja päänahka tykkää myös kun siihenkin laittaa. :)

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 31 Touko 2008, 19:03
Kirjoittaja vilmalotta
Mä tein tätä jo joskus nelisen vuotta sitten, kun hiukset ulottui ristiselkään, sitten se unohtui, kun hiukset lyheni...nyt pari kertaa taas näin, ja toimii! Jos nyt yrittäis suojella eilen leikattuja latvoja..

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 31 Touko 2008, 19:19
Kirjoittaja Tiiti
Mä käytin tätä menetelmää n. 12-15v iässä. Eli siis n. 16-19 vuotta sitten. ;D

Hiukset oli sillon selkään asti ja kävin tallilla joka päivä, jolloin hiukset oli pakko pestä päivän päätteeksi. Jostain syystä tukkani takkuuntui tuolloin ihan mahdottomasti, joten koin tuon hyväksi tavaksi pitää hiukset edes vähän takuttomampana.

Sen sijaan n. 10 vuotta tuota myöhemmin, vaikka tukka oli sillon saman pituinen, ei takkuuntumisongelmaa ollut (tais olla pesuaineilla hiukan eroa, joten tuota konstiakaan ei ole noitten vuosien jälkeen "tarvinnut".

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 01 Kesä 2008, 14:33
Kirjoittaja Sanguine
sininen kissa kirjoitti: mitä mieltä olette, kannattaako tätä käyttää, jos aikoo laittaa tehiksen muhimaan pitkäksi aikaa shampoopesun jälkeen? Ajattelin vain, että olisiko hyvä että tehis pääsisi vaikuttamaan hiuksen sisään kunnolla auki olevien hiussuomujen kautta.
Minä muhittelin eilen tehohoitoa, ja tätä ennen käytin tätä menetelmää. Minä en huomannut tehismuhitteluissa mitään eroa tavalliseen, eli siis suosittelen.  :) Itse tosin käytin silikonitonta pikahoitista tähän tarkoitukseen, en tiedä olisiko tulos ollut erilainen silikonia sisältävällä hoitiksella.

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 02 Kesä 2008, 18:02
Kirjoittaja Cherry
Ei hitsi, tätä menetelmää pitää alkaa käyttää :) Nyt olisi hyvä syy ostaa sitä Glissin nutri-protect-sarjaakin, joko pikahoitis tai naamio. Näin alkuun ajattelin käyttää tuohon xz-kosteuttavaa naamiota ja ehkä noita väripakettihoitiksia loppuun, niitä kun ei oikein muuten tule käytettyä. Ehdin jo suunnitella myös jonkin kosteusvoiteen kokeilemista. Juuri äsken laitoinkin tuota xz kosteuttavaa tehistä ja pesin cutrin sensitive-sarjan shampoolla, ja en tiedä kuvittelenko, mutta minusta hiukset tuntui shampoota huuhdellessa paremmilta(pehmeämmiltä) kuin jos olisi pessyt pelkällä shapoolla ilman tuota tehistä. Toivottavasti tämä systeemi auttaisi kuivia latvoja parempaan kuntoon pidemmän päälle :)

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 02 Kesä 2008, 18:32
Kirjoittaja ellen
Mie ostin oikein urakalla itselleni CWC-hoitiksia, joita oon nyt kokeillu ahkerasti.

X-Tran hoitis: haisee aika pahalta, jotenkin todella teollisen ällöltä. Sitä hajua saa hiukkasen pois häivytettyä esim. Tuoksukaupan tuoksuöljyllä. Pari tippaa kouralliseen hoitista häivyttää jo huomattavasti sitä teollista hajua.

Rainbow Mieto Hoitoaine: tykkäsin X-Traa enemmän Rainbow'n Miedosta Hoitoaineesta, joka tuoksuu mukavan raikkaalle, ja vaikka on hiukan paksumpaa, on silti helppo levittää hiuksiin. Rainbow'n hoitis taitaa tällä hetkellä olla CWC-hoitissuosikkini EHS:n hunajahoitiksen ohella. Tuo EHS:n hunajahoitis oli itsessäänkin hyvä hoitis tähän poispesutarkoitukseen, mutta kun lisäsin hunajahoitikseen kunnon lorauksen papaijansiemenöljyä, koostumus vain parani.

Dailyn Hoitoaine: oli ihan ok, tuoksu on ihan kiva ja koostumus hyvin levittyvä.

Huomasin muuten, että kannattaa olla tosi varovainen, jos kastelee hiukset suihkussa, kun on CWC-hoitista hiuksissa, sillä hiuksista liukeneva hoitis liukastuttaa kylppärin lattian niin petollisesti, että on ollut vaikeuksia pysyä pystyssä hiuksia pestessä :D.

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 02 Kesä 2008, 18:40
Kirjoittaja -tiina-
Käytän paljon muotoilutuotteita hiuksissa.Puhdistuvatko latvat niistä jäämistä jos kuorrutan tukan ensin hoitoaineella?
Tuo menentelmä kyllä kuullostaa hyvältä ja minäkin olen kyllästynyt takkutukkaan ja irtoaviin hiuksiin kun selvitän niitä.
Hiukset tuntuvat jäävän varsinkin silloin takkuisiksi jos olen käyttänyt paljon hiuslakkaa.

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 02 Kesä 2008, 21:00
Kirjoittaja NarnianQueen
ellen kirjoitti: Mie ostin oikein urakalla itselleni CWC-hoitiksia, joita oon nyt kokeillu ahkerasti.

X-Tran hoitis: haisee aika pahalta, jotenkin todella teollisen ällöltä. Sitä hajua saa hiukkasen pois häivytettyä esim. Tuoksukaupan tuoksuöljyllä. Pari tippaa kouralliseen hoitista häivyttää jo huomattavasti sitä teollista hajua.

Rainbow Mieto Hoitoaine: tykkäsin X-Traa enemmän Rainbow'n Miedosta Hoitoaineesta, joka tuoksuu mukavan raikkaalle, ja vaikka on hiukan paksumpaa, on silti helppo levittää hiuksiin. Rainbow'n hoitis taitaa tällä hetkellä olla CWC-hoitissuosikkini EHS:n hunajahoitiksen ohella. Tuo EHS:n hunajahoitis oli itsessäänkin hyvä hoitis tähän poispesutarkoitukseen, mutta kun lisäsin hunajahoitikseen kunnon lorauksen papaijansiemenöljyä, koostumus vain parani.

Dailyn Hoitoaine: oli ihan ok, tuoksu on ihan kiva ja koostumus hyvin levittyvä.

Huomasin muuten, että kannattaa olla tosi varovainen, jos kastelee hiukset suihkussa, kun on CWC-hoitista hiuksissa, sillä hiuksista liukeneva hoitis liukastuttaa kylppärin lattian niin petollisesti, että on ollut vaikeuksia pysyä pystyssä hiuksia pestessä :D.
Nämähän ovat kaikki S-ryhmän myymiä tuotteita, joten kiinnostaa tietää, onko niillä sama alkuperä, ja kuinka ne eroavat raaka-aineidensa puolesta toisistaan. (mitähän varten muuten pitää olla samlla kauppaketjulla kolme eri halpisbrändiä - eikö riitä yksi, oma merkki?  ???)
Mikä näistä muuten oli edullisin?  :)

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 02 Kesä 2008, 21:25
Kirjoittaja ellen
NarnianQueen kirjoitti: Nämähän ovat kaikki S-ryhmän myymiä tuotteita, joten kiinnostaa tietää, onko niillä sama alkuperä, ja kuinka ne eroavat raaka-aineidensa puolesta toisistaan. Mikä näistä muuten oli edullisin?  :)
Rainbow, valmistusmaa Tanska
Aqua, Cetearyl Alcohol, Octydodecanol, Clyceryl Stearate, Stearamidopropyl Dimethylamine, Cocamide MEA, Parfum, Dicetyldimonium Chloride, Propylene Glycol, Panthenol, Persea Gratissima, Aloe Barbadensis, Methylparaben, Ethylparaben, Citric Acid.

X-Tra, valmistaja Coop, valmistusmaa Tanska
Aqua, Cetearyl Alcohol, Cetrimonium Chloride, PEG-7 Clyceryl Cocoate, Methylparaben, Parfum, Ethylparaben, Citric Acid.

Daily, valmistusmaa Tanska, pH 3,5
Aqua, Cetearyl Alcohol, Cetrimonium Chloride, Parfum, PEG-7 Clyceryl Cocoate, Methylparaben, Propylparaben, Citric Acid.

Kuten noista INCI-listoista huomaa, tuo Dailyn ja X-Tran hoitis on melkein samaa ainetta, tuoksu vain vaihtelee selvästi. X-Tra maksoi n. 1 € /500 ml, Daily taisi olla n. 1,50 € /300 ml. Rainbow taisi olla suunnilleen samanhintainen tuon Dailyn kans ja senkin pakkauskoko on 300 ml. Varmaksi noita hintoja en uskalla mennä sanomaan, sillä ostokuittia ei ole enää tallella, enkä muista enää tarkkoja hintoja. Edullisin siis oli selvästi X-Tra, mutta sen hajun takia en enää aio ostaa tuota hoitista tähän tarkoitukseen, vaan pitäydyn Rainbow'n hoitiksessa ja EHS-hunajahoitiksessa, jotka tuoksuvat huomattavasti miellyttävämmälle.

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 02 Kesä 2008, 21:35
Kirjoittaja NarnianQueen
OK, kiitos! Rainbow näyttää  hieman monipuolisemmalta, muuten lähes samaa ainetta. ja valmistusmaa sama, ei suuri yllätys...
Minulla on tuo X-tra, enkä huomannut sen hajua nyt niiiiin kamalaksi, mutta en toisaalta nuuhkinutkaan kovin antaumuksella.  :D
Rainbowta ja Dailya voisi kokeilla seuraavaksi, kunhan saan tuon X-tran pönikän käytetyksi eri sekoituksissa.

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 07 Kesä 2008, 10:46
Kirjoittaja Cherry
Tulipa osteltua vähän cwc-hoitoaineita ::) Lähdin kauppaan hakemaan jotain hiuskoristetta, mutta kun sitä ei löytynyt, niin piti toki saada muuta tilalle...

Ostin xz- tyrnitehiksen, jota olisi tarkoitus kokeilla kyllä normaalin tehiksen tapaan, mutta jos ei toimi, niin sitten käytän se cwc-pesuihin. Mukaan tarttui hetken mielijohteesta myös MrsPotter's silkkiproteiini balsam(500ml), kuulostaa vaan tuo silkkiproteiini niin hyvältä. Alberto-sarjasta mukaan tarttui Moisture intense conditioner(400ml). Tuossa houkutti sen sisältämä keratiini, vaikka tuskinpa on sellaista keratiinia edes, joka mahtuu hiuksen sisälle. No, itseään on helppo huijata ;D Mutta kyllä nuo kuitenkin cwc:ssä tulee käytettyä, testaankin jompaa kumpaa tänään. Jos noiden incejä ei täällä vielä ole, ja joku niitä kaipaa, niin saapi kysellä niin laitan niitä sitten tänne.

Hitto, ei voi olla näin innoissaan uusista hoitoaineista, kun piti tännekin hehkuttaa ;D

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 12 Kesä 2008, 20:57
Kirjoittaja Helleka
deko kirjoitti: myös heikot hutiostos-latvahoidot saa käytettyä mainiosti esilatvasuojina - shampoo pesee kyllä enimmät silikoniyhdisteet pois.
Dekolle iso kiitos tätä vinkistä! Mulla on kaapin perällä muutama pullo just noita hutiostos-latvahoitoja, joita en vaan ole voinut heittää menemään. Hiukset on pakko pestä urheiluharrastuksen vuoksi joka päivä, ja enimmäkseen teenkin CO-pesuja. Kerran viikossa käytän kuitenkin shampoota, ja latvat ovat tuntuneet shampoon huuhtomisen jälkeen aika karheilta. Mutta eipä enää!

Pakko tunnustaa, että latvahoitoa on tullut laitettua hiuksiin aika reipas määrä. Kerrankin on mahdollisuus päästä purkeista eroon menetelmällä, joka ei aiheuta omantunnontuskia. 

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 27 Elo 2008, 09:59
Kirjoittaja Jouana
Mulle on alkanut vaakintua käyttöön cwc-pesu. Tulos vaihtelee kyllä huomattavan paljon riippuen mitä tuotteita käyttää, mutta kaikenkaikkiaan tällä taktiikalla ei mene ainakaan metsään. CO-pesuissa saa olla paljon tarkempi, siinä mulla tulee enemmän huteja.

Eilen käyttelin kaapin perältä löytämääni Glissin hair repair hoitista jonka sekaan ripautin jojobaöljyä. En ole 2-3 kuukauteen käyttänyt mitään silikonipitoista sh tai ha:ta, rekkuja (minkä verran tuo gliss nyt sisältääkään kunnon aineksia...) en varmaan 6-12kk:teen. Joka tapauksessa joko se rekku-ominaisuus oli mun hiuksille tervetullutta tai sitten silikonisuus, mutta tulos ei voisi olla parempi. Vieläpä näin vuorokautta myöhemmin voin sanoa että nyt jos mahdollista niin jopa paremman tuntuiset kuin eilen! Eikä yhtään rasvoittumista tiedossa vielä.

Pesin 2krt dermosilin 8T shampoolla koska ensin ei vaahdonnut lainkaan. Tuo 8T on melko pesevää joten en usko että silikonia kamalasti jäi jäljelle. Hiukset ovat jäntevät mutta samalla kuohkeat ja ilmavat, ei pahemmin pörröile.

Koskapa puolikas puteli on jäljellä myös dermosilin aloe vera-hoitista niin kokeilen sitä myös jatkossa cwc:ssä. Ja haluan silikonittoman rekun jatkossa!

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 28 Elo 2008, 09:32
Kirjoittaja malic
Mulle on kanssa tullut ihan viime kuukausien aikana CWC-pesusta lemppari. En oikein jostain syystä ole löytänyt CO-pesuissa toimivaa hoitoaineyhdistelmää, aina tuntuu jo seuraavana aamuna hiukset likaisilta jos illalla ne on CO-pessyt. Tigin O&H on ihan lempparia viimeiseksi hoitoaineeksi.

Täytyis kai yrittää löytää kuitenkin jotain miedompaa shampoota, tuntuu että kaikki markettishampoot kuivattaa/takuttaa liikaa ja Tigeistä mulla on vaan Brunette Goddess, jossa on silikonia ja Moisture Maniac, jossa on alkoholia. Mitä te käytätte?

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 28 Elo 2008, 09:43
Kirjoittaja Hermione
^ Sulfaatittomia sahmpoita, esim. MOPia, Laveraa... Mun päähän on yhtäkkiä ruvennut myös LV:n ei-hilse-shampoo tuntumaan hellävaraiselta. Joskus takutti ihan tajuttomasti ja pesi narskuvan puhtaaksi. Nykyään tuntuu paljon paremmalta. Helläksi markettishampooksi on kutsuttu myös Gliss Liquid Silk -shampoota.

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 28 Elo 2008, 11:22
Kirjoittaja Jouana
^ Mä koen kyllä tuon Gliss liquid sillkin todella hellävaraiseksi pesijäksi. Välillä tuntuu että pitää pestä tuhdimmalla ja silloin käytän yleensä tuota 8T -shampoota, muutoin liquid silkkiä. Käytän kuitenkin jatkuvasti muotoilutuotteita niin siitä tarve satunnaiseen pesevämpään pesuun. Muotoilussa kyllä olen koko ajan pyrkinyt vähäisempään ja nyt on ollut käytössä alkoholiton freemanin swell-muotoiluneste.

^^ Yritin etsiä pikaisesti tuolta keskusteluista, kun muistelin että Nivean colour protect shampoota olisi joku kehunut erityisen hellävaraiseksi. En vielä löytänyt, mutta katselen yhä jos osuu silmiin.

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 28 Elo 2008, 11:25
Kirjoittaja Hermione
^ Nivean shampoita yleensäkin sanotaan latistaviksi. Lienee samansuuntaista kuin hoitava ja hellästi pesevä.


EDIT. Kampaamosarjoista sen verran, että kokeilemani kampaamoshampoot sulfaatittomia lukuunottamatta ovat kaikki olleet aikas peseviä. Suurin syy on tämä, miksi olenkin siirtynyt markettishampoisiin.

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 28 Elo 2008, 15:45
Kirjoittaja ellen
Nivean kaakaohoitis sopi oikein hyvin ekaksi hoitoaineeksi, piti hiukset sileinä pesun ajan, eivätkä hiukset takkuuntuneet. Harmi, että Niveoilla on sen verran hintaa, ettei ton hintaista hoitista viitsi holvata esihoitsikkana, vaikka se toimiikin siinä paremmin kuin oikeassa tarkoituksessaan.

Mieki pesen pelkästään sulfaatittomilla sampoilla hiuksiani ja se kyllä on auttanut niin, ettei hiukset enää kuivaa mahdottomasti, voi pestä hiukset huoletta joka päivä, eivätkä hiukset takkuunnu siihen tahtiin mitä ne tekisivät, jos pesisin esim. marketin sulfaattisampoilla. Sulfaatittomia sampoita voi bongata tästä ketjusta.

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 28 Elo 2008, 19:21
Kirjoittaja Jouana
^ Jännä juttu; mulla taas tuo kaakaohoitis toimii parhaiten kokeilemistani markettipikahoitiksista. Riittoisaa se ei todellakaan ole. Taas se nähdään että niin ne vaan toimivat eri tavoin eri päissä...

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 28 Elo 2008, 20:09
Kirjoittaja malic
Kas, eipä oo noi sulfaatit käyneet pienessä mielessäkään. Täytyypä hommata joku ja kokeilla, jos vika olisikin siinä.
Liikaa pesevyyttä en kyllä ole huomannut niin kampaamo- kuin markettituotteissakaan, narskuvan puhdas on mun hiuksille aivan vieras käsite.

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 13 Syys 2008, 22:09
Kirjoittaja pallopaita
Tidii, eka CWC-pesu on nyt takana ja hiuksetkin jo melkein kuivuneet! Tämä tapa tulee mitä luultavimmin jäämään vakikäyttöön kun koitan nyt kovasti suojella latvojani kasvatusprojektin aikana. En ole vielä pesun jälkeen harjannut hiuksia vaikka nämä ovat jo ihan viittä vaille kuivat mutta olen todennut ettei paljoa tarvitse sitä harjaa käyttää, sen verran ovat sileät eikä takuista tietoakaan  :o Parasta !  Ja käytin siis pesussa XZ:n sporttishampoota ja EHS:n hiushoitoa. EHS on ihanan halpaa ja lirua että sitä voi hyvin levitellä. Tosin sitten kun hiukset kasvavat pidemmiksi taidan ottaa käyttöön sen X-tran hoitiksen mikä on halpaa myös ja paljon isommassa pullossa. Mutta juu, tämä menetelmä todella toimii  :D

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 13 Syys 2008, 22:13
Kirjoittaja Jouana
^ Huomasin jossain toisessa postauksessa että mainitsit cwc-pesusta, odotinkin että milloin tulee raporttia tänne ketjuun  :D Mä olen aivan ihastunut cwc-pesuun. Sen verran lyhyt kuontalon malli, että tulee käytettyä paljon muotoilutuotteita ja co:lla en usko että saan kunnolla pois niitä jämiä. Mä laitan pre-shampoo-hoitona yleensä joko pelkkää öljyä tai öljyn ja hoitiksen sekoitusta. Käytitkö sä siis EHS hoitista sekä ennen että jälkeen shampoon?

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 13 Syys 2008, 22:29
Kirjoittaja pallopaita
Hiahh, jaa että oikein on odoteltu mun raportteja  ;D Oon nyt vaan niin innostunut hiustenhoidosta ja koko ajan mieli tekis kokeilla kaikkea erilaista jnejne  :D Ja juu,laitoin sitä hoitsikkaa sekä ennen että jälkeen shampoon. Harjatessa suihkuttelin vähän XZ:n muumisuihketta ja ah, lopputuloksena niin ihana tukka että melkein itkettää :'DD

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 13 Syys 2008, 22:52
Kirjoittaja Jouana
^ Ja mua naurattaa kun tiedän täsmälleen ton tunteen  ;D Oi onnea ja autuutta mikä seuraa tästä kaikesta hiushässäkästä!

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 14 Syys 2008, 15:24
Kirjoittaja pallopaita
Ja oi sitä kulunutta rahamäärää ! ^^  ;D ;D

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 14 Syys 2008, 16:53
Kirjoittaja minja
En ole koskaan tajunnut, että näinkin voi tehdä. :D Pakko testata heti seuraavassa pesussa. Yritän kaikin mahdollisin keinoin suojella latvaparkoja kun ovat joutuneet kokemaan kaikenlaista.

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 16 Syys 2008, 09:09
Kirjoittaja ellen
Nyt kun oon käyttänyt tätä menetelmää useamman kuukauden, voin jo laittaa hoitiksia järjestykseen sopivuudessaan CWC-menetelmään. Tuotteet ovat suosikkijärjestyksessä:

LV:n tehis: toimii todella hyvin, latvat ovat pehmeät ja sileät tän jälkeen. Vakituisen käytön esteenä on kuitenkin hinta, sillä tää on hiukkasen kallista tähän poispesutarkoitukseen.

Rainbow'n Mieto Hoitoaine: toimii hyvin, kun laittaa joukkoon hiukkasen avokadoöljyä. Edullista, joten voi lutrata.

MOP C-System Hydrating Conditioner: käytin pullon jämät tähän tarkoitukseen, jossa toimi ihan hyvin, vaikka onkin silikonipitoinen hoitis.

Nivean kaakaohoitis: toimii hyvin, jos laittaa runsaasti, muuten aika keskinkertainen tulos. Tämänkin käytössä tulee esteeksi hinta, sillä tätä täytyisi lutrata rankalla kädellä, että saisi hyviä tuloksia.

EHS:n hunajahoitis: tähänkin kun laittaa hiukkasen öljyä, niin toimii paremmin. Edullinen hinta, joten voi lutrata. Haju on mielestäni kamalan mummomainen. Koostumus on vetinen ja juokseva, mutta kyllä tän hiuksiin jotenkin saa.

BioRich värjättyjen hiusten hoitis: melko juoksevaa tavaraa, jota sai lutrata paljon huomatakseen tehon. Plussaa hyvästä ja raikkaasta tuoksusta.

Dailyn Hoitoaine: ei ollut kovinkaan kummoista, piti lutrata rankalla kädellä, että huomasi eron.

X-Tran hoitis: haisi kamalalle, joten käytin tämän todella nopeasti pois. Koostumukseltaan ja todella edulliselta hinnaltaan sopisi hyvin tähän tarkoitukseen, mutta lemu estää käytön.

Taitaa siis olla niin, että ostan tästä lähtien Rainbow'n hoitista, johon sekoitan jotain jämäöljyä. Se nyt tuntuu olevan kaikilla tavoilla parhainta koko em. joukosta: edullista, tarpeeksi hoitavaa, hyvä koostumus, hajukin mukiinmenevä.

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 16 Syys 2008, 12:19
Kirjoittaja choc-au-lait
Vaantakaa nyt viela idiootille rautalangasta ::):

Siis kaytatteko te CWC-pesuun ensin halpishoitoainetta ja viimeiseksi sita "parempaa" kamaa, vai samaa ainetta seka ennen etta jalkeen? Mietin vain, etta jos laitan ensin jotain huonompaa hoitista hiuksiin niin haittaako se sen paremman hoitoaineen toimintaa mitenkaan... Luulisin etta siita ekasta hoitoaineesta jaa kuitenkin jotain hiuksiin varsinkin jos se tekee hiukset liukkaammiksi...?

Lahtee heti kokeilemaan

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 16 Syys 2008, 12:24
Kirjoittaja Magia
^ Ei tarvitse olla sama hoitis. Ihan yhtä hyvin toimii eri hoitiksilla.

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 16 Syys 2008, 18:48
Kirjoittaja deko
choc-au-lait kirjoitti: Siis kaytatteko te CWC-pesuun ensin halpishoitoainetta ja viimeiseksi sita "parempaa" kamaa, vai samaa ainetta seka ennen etta jalkeen?
CWC-pesussa minä ainakin käytän esisuojahoitiksena mitä tahansa purkinpohjalla pyörinyttä hoitista tai vaihtoehtoisesti jotain ei-niin-hyvää latvahoitoa/suojaa. Ideana on suojata kulunutta latvaa shampoolta. Shampoo poishuuhdeltaessa kyllä pesee enimmät esihoitisjämät latvoista ja normaali pikahoitis tai tehis sen jälkeen pääsee vaikuttamaan ihan normaalisti. Mainio keino saada käytettyä ne hutihoitikset kunnialla loppuun ;D

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 16 Syys 2008, 18:56
Kirjoittaja Jouana
Mä tein äsken juuri elämäni mahtavimman cwc-pesu (mua naurattaa miten sitä onnistuukin välillä kuulostamaan siltä kuin hiusten kanssa olisi kyse elämästä ja kuolemasta  ::)) Anyway, mä tykkään laittaa esihoitiksen sekaan öljyjä, en tiedä tekeekö ne sen ihmeempää, mutta mulla on vähän tullut sellainen käsitys tässä kokemusten karttuessa, että mulla toimii parhaiten pelkkä öljy tai sitten hoitis-öljysekoitus (jolloin öljyn määrä on paljon pienempi). Kirjoitin tuonne hiustenpesukokemuksiin äsken tän päivän cwc-pesukokemukseni. En kehtaa hehkuttaa enempää siitä täällä :D

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 17 Loka 2008, 19:09
Kirjoittaja ellen
Mie oon nyt ollut todella tyytyväinen Rainbow'n Mietoon Hoitoaineeseen, kun sekoitin siihen runsaasti Dr. Hauschkan ruusuvartaloöljyä. Nyt hoitis tuoksuukin todella hyvältä, sitä voi huoletta lutrata edullisen hintansa takia ja hyvän koostumuksen takia hoitista on helppo levittää kuiviin hiuksiin tasaisesti. Uskonpa löytäneeni sen esihoitovakkarini kaikenlaisten kokemusten jälkeen. Varsinkin, kun tuohon hoitikseen vielä lykkää jotain jämäöljyä, niin siitä saa vielä ekstrasuojaa latvoille ilman, että hiukset näyttäisivät pesun jälkeen liimaletiltä.

Toinen hyvä vaihtoehto, jonka bongasin tuon Rainbow'n puutteeseen, on Freemanin Papaya & Awapuhi -hoitoaine, joka on todella paksua ja tuoksuu todella hyvältä, hedelmäiseltä. Sillä saa latvat suojaan hyvin, koska hoitis on niin paksua jänkkiä, ettei heti huuhtoudu latvoista pois. Tietenkin tuo jänkkiys vähän hankaloittaa levitystä, mutta edullisen hintansa takia sitä voi vähän lutratakin enemmän. Nousi heti ekan käyttökerran jälkeen yhdeksi suosikeista ehdottomasti.

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 07 Marras 2008, 17:12
Kirjoittaja kookos
Onks lyhemmillä hiuksilla varustetut käyttäneet tätä, siis toimivasti? Mietin ku takana on tommosia 4.5cm pitusia hiuksia ja sivulla jotain 15cm pitkiä, että kannattaako laittaa vaan sivuhiuksiin? Toisaalta tonne taakse just tulee laitettua kaikkee mönkkiä päivällä. Kiinnostais vaan suojata noita latvoja, kun yritän tätä tukkaa kasvattaa.

(Ja ei kyl itelläkää ollu koskaa tullu tämmönen menetelmä mieleen, vaik on ollu pitkä letti.. :P)

Pitää vissii itekki ostaa jotain halppismössöä sitten. Tai on mulla tuota ehs:ää, mut jos edullisempaaki löytyy juuri tuohon poishuuhdeltavaksi, niin vois semmosta tietysti hankkia. Miten te noita öljyjä sekottelette? Siis onko teillä vessassa joku asiaan vihitty muovitörppö, jossa ne sekotatte ja säilytätte öljyt vessassa..vai sekotatteko käteen? Ja miten se pysyy siinä kädessä? ::) Sekottelut ym ois kivoja, mut jotenki tuo vaiva tuntuu vähä tässä..plus sit en ees tiiä mistä saa hankittua esim kookosöljyä tms (oon hinkuna tuohon tuoksuun). Noh, meneehän noi halvemmatki öljyt kyllä, ainaki mulla auttaa pelkkä rypsiöljy ainaki päänahkaan jos on liian kuiva.

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 08 Marras 2008, 12:37
Kirjoittaja Jouana
^ kookos: Mulla on kesästä lähtien hiukset lyhentyneet pikuhiljaa, ja nyt on samantapainen pituus kuin sulla eli takana ihan joitakin senttejä hiusten pituus ja sivuille ja päällä sitten jo 10-15cm. Kuukausi sitten oli vielä niin lyhyttä etten viitsinyt cwc:n kanssa pelailla, mutta nyt olen jälleen palannut siihen kun on jotain mihin sitä ainetta laittaa :D

Jos käytän öljyä niin ihan vaan kädelle pruittaan; ensin hoitista kämmenelle ja sitten öljyä päälle (10-20 tippaa riippuen öljystä ja hoitiksesta) hieraisen käsissä ja levitän hiuksiin. Pyrin välttämään mitään ylimääräistä sählinkiä muuten jää metodit kokonaan käyttämäti. Varsinkin kun on lyhyemmät hiukset niin ei sitä ainetta niin paljon edes tule iskettyä kuin pidempään kuontaloon, joten käsissä pitäisi onnistua ihan hyvin.

Levitän tosiaan paremmin pidempien hiusten pituuksiin, mutta hieraisen myös "takatukan" latvoihin.

Käytän cwc:ssä joko pelkkää hotista (xz-xlitol, dermosilin aloe vera, ole hyvä tyrni/aloe/hamppu tms) tai sitten sekoitan niihin öljyä (luumunsiemen, jojoba, oliivi, kookos...) tai joskus pelkkää kookosöljyä. Muita öljyjä en käytä yksistään. Kookosöljystä pitää sen verran vielä mainita, että se on mulla kyllä varsinainen luottoöljy: käytän hiuksissa, kasvojen putsauksessa, dödönä! Tosin käytän vain satunnaisesti, en jokapäiväisesti.

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 11 Marras 2008, 15:38
Kirjoittaja Luscious
Mä oon alkanut tekeen tätä kans satunnaisesti. Tosin en ihan samanlailla kuin ohje, vaan kastelen ensin hiukset, sit hoitis pituuksiin, shampoo ja lopuks hoitis.

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 11 Marras 2008, 17:45
Kirjoittaja baom
ellen kirjoitti: Toinen hyvä vaihtoehto, jonka bongasin tuon Rainbow'n puutteeseen, on Freemanin Papaya & Awapuhi -hoitoaine, joka on todella paksua ja tuoksuu todella hyvältä, hedelmäiseltä. Sillä saa latvat suojaan hyvin, koska hoitis on niin paksua jänkkiä, ettei heti huuhtoudu latvoista pois. Tietenkin tuo jänkkiys vähän hankaloittaa levitystä, mutta edullisen hintansa takia sitä voi vähän lutratakin enemmän. Nousi heti ekan käyttökerran jälkeen yhdeksi suosikeista ehdottomasti.
Itsekkin olen tuohon Freemaniin tykästynyt, tuoksu on aivan ihana sekä koostumus tarpeeksi paksua tähän kiharapehkoon. En ole tuon lisäksi kyllä kokeillut muita kuin XZ:n suklaa-vanilijaa, mutta se ei suojannut tarpeeksi ja oli lisäksi liian liirua omaan tukkaan.

Käytän myös samaa tapaa kuin Luscious, kuiviin hiuksiin levitettynä ei vaan tunnu toimivan yhtä hyvin ja hoittista olisi pitänyt laittaa varmaan puoli purkkia että olisi riittäny  :-\

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 11 Marras 2008, 21:25
Kirjoittaja ellen
^ Mie laitan noin kourallisen tuota jänkimpää hoitista pelkästään latvoihin, eli yleensä sellaiseen ponkkariosaan hiuksia. Sillä tavalla pienikin määrä hoitista riittää hyvin pitkiinkiin hiuksiin, eikä hoitista tarvitse holvata ihan hulluna, jos ei halua :).

Toi Freemanin hoitis on kyllä nyt selkeästi kiilannut eturiiviin tässä puuhassa, koska jää hiuksiin paremmin kuin mikään muu kokeilemani CWC-hoitis.

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 14 Marras 2008, 13:13
Kirjoittaja Bristow
Mulla on tapana laittaa kuiviin hiuksiin öljyä ja sitten pesu ja hoitoaine, latvat ja pituudet pysyy ihanan pehmeänä ja takuttomina  :-*  Lisäksi laitan aina jätettävän hoitoaineen ja latvasuojan.

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 16 Marras 2008, 12:41
Kirjoittaja nukka
Vaikuttaa ihan kivalta mutta kun levitän hoitsikan kuiviin hiuksiin niin tuntuu että se huuhtoutuu samantien pois kun menen suihkuun. Itse kun olen vielä niin "hidas" suihkussa että siinä vaiheessa kun alan shampoota laittamaan niin hoitoaine on kyllä jo valunut viemäriin.

Olen myös kokeillut laittaa hoitoaineen märkiin hiuksiin ja heti perään shampoon, mutta ei se oikein tuntunut tekevän hiuksille mitään erityistä :P

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 16 Marras 2008, 15:42
Kirjoittaja ellen
^ Jos tuntuu, että hoitis huuhtoutuu heti pois, kannattaa kokeilla paksumpaa hoitista, pelkkää öljyä tai öljyä hoitikseen sekoitettuna. Esim. Freemanin hoitis on sen verran paksua koostumukseltaan, että se pysyy hiuksissa hyvin, vaikka vesi juokseekin hiusten päällä. Kunnon tujaus jotain öljyä hoitikseen auttaa varmasti kans ongelmassa.

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 25 Helmi 2009, 01:29
Kirjoittaja irina
Tämän pesutyylin hoksaamisen myötä mun vaalennettujen hiusten latvat ovat parantuneet huomattavasti. Hiukset eivät takkuunnukaan enää herkästi. Tämä on kyllä ihan pelastus mulle, kun ei tarvitse noita latvoja niin tiuhaan leikellä, koska kasvatus menossa.

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 27 Helmi 2009, 19:02
Kirjoittaja Kunis
Mun ekasta co-pesuyrityskerrasta tuli juuri tällainen pesuoperaatio, nyt on kiva tietää sillekin nimi. Ajattelin, että kun tukkani tästä kasvaa, niin tämä menettely voisi toimia paremmin. Ilmeisesti samoja halpoja hoitiksia tähänkin suositellaan, joten ei ole vaikea kokeilla tätäkään sit.

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 12 Touko 2009, 15:37
Kirjoittaja Cecilia
Ostin pari kuukautta sitten isot 750 ml:n pönikät Tigin Superstar-shampoota ja -hoitoainetta, ja nyt olen päättänyt kuluttaa ne loppuun. Eilen sitten kokeilin huvikseni CWC-pesua ko. aineilla, ja tulos on upea. Tukkani on aivan uskomattoman sileä, kiiltävä ja takuton, ja ainoa ero tavalliseen hiustenhoito ja -muotoilu -rituaalini oli tuon hoitoaineen käyttö kahdesti. Ehken enää näitä aineita käytäkään perinteisellä pesutyylillä.

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 13 Touko 2009, 08:04
Kirjoittaja ellen
^ Kiva, että huomasit metodista olevan hyötyä. Mie huomaan hiuksissa heti sen, jos jätän ekan hoitiksen pois: latvat ovat selvästi kuivemmat ja takkuisemmat kuin jos levittäisin myös sen ekan hoitiksen.

Ostin Pirkan hoitoainetta CWC-tarkoitukseen ja se on kyllä todella lirua ainetta. Lisäsin pulloon hiukan öljyä, että saisin edes vähän jotain lisäsuojaa latvoihin, kun tuo hoitis huuhtoutuu heti pois. Häätyy palata siihen Freemaniin taas, kun se oli sen verran jankkia tavaraa, että pysyy ees vähän latvoissa.

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 04 Heinä 2009, 21:05
Kirjoittaja Mena
Käyttääkö kukaan pidennyksillä tätä pesutapaa? Auttaako se pidennyksien latvojen takkuuntumiseen?

Mulla on kiharat pidennyshiukset päässä (nää on ne 42 euron sinettihiukset joista oli puhetta tuolla aitohiuspidennysten ostaminen -ketjussa) ja nämä ovat vajaa kuukauden päässä olon jälkeen alkaneet mennä takkuun. Löysin kaapistani Fructiksen värjättyjen hiusten hoitoaineen. Haittaako tuon silikonipommin käyttäminen ennen shampoota & huuhtelua paremman hoitoaineen imeytymistä hiuksiin? Mietin että jos tosiaan alkaisin tekemään niin että ensin latvoihin silaripommi, sen jälkeen shampoo + huuhtelu ja sitten hoitavampi pikahoitis (Matthew Jamesin Deep Moisture & Tigin Brunette Goddess käytössä) lopuksi. Ja tietysti lopuksi hoitosuihke & silikoninen jätettävä siihen päälle.

Joudun pesemään hiukseni päivittäin rasvoittuvan tyven takia ja ilmeisesti pidennyshius kestää huonommin päivittäistä pesua kuin oma kuiva luonnonkihara hiukseni.

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 04 Heinä 2009, 23:35
Kirjoittaja Chaos
Mä en olekaan tänne tainnut hehkutaa tätä pesutapaa! Mutta siis aivan mahtava :-* En enää voisi jättää hoitista pois ennen shampoopesua. Tähän käytän näitä silikonittomia markettihalpiksia. Kokeiltu on X-tra (kamala haju, meni poikaystävän käyttöön), EHS Hunajahoito (vähän turhan lirumaista ja tämähän lopetettukin), Rainbow sekä vihreä-, että lilaraitainen. Molemmat hyviä, aloe vera ehkä hieman parempi. Riittoisia, paksuja koostumukseltaan, HQ CWC-pesuun! ja Erisania testattu tähän myös, toimi mukavasti, mutta Rainbowt parempia ja edullisempia.

Nykyään hiukset ei takkuunnu lainkaan, vaikka nukkuis hiukset auki ja muutenkin latvat on edelliseen hiuselämään (siis ennen CWC-kokeiluja ;D) verrattuna pehmeämmät.

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 05 Heinä 2009, 10:47
Kirjoittaja muutettu
Mä käytän pidennysten kanssa CWC:tä, ja toimii mainiosti. Omat pidennykseni ei juuri takkuunnukaan, ja luulen sen johtuvan juuri CWC:stä. :)

Pirkan hoitoaine mullakin nyt käytössä tähän, ja se todella on lirua. Olen kuitenkin saanut sen toimimaan ihan hyvin niin, että laitan Pirkan hiuksiin, sitten teen latvoista ponnarilla pienen sykerön takaraivolle, shampootan tyven ja huuhtelen. Yleensä ponnari valuukin itsekseen huuhteluvaiheessa alas, joten se lähtee pois hellävaraisesti shampoon ja hoitiksen mukana.

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 07 Heinä 2009, 22:08
Kirjoittaja Mena
Mä kokeilin tänään tuolla Rainbown vihreäraitaisella hoitiksella tätä pesutapaa. Ei tuo hoitis kyllä sellaisenaan mulle tavallisessa pesussa riittäisi. Hiukset jäivät vähän vähemmän takkuun pesun jälkeen verrattuna normaalipesuun. Toivottavasti tuo nyt sitten toimisi kun ihan varta vasten näihin pesuihin sen ostin.  ;) Pehmeydestä en osaa kyllä vielä heti sanoa mitään, pitänee pestä useamman kerran putkeen tuolla niin tietää sitten mitä tää pidennysreuhka siitä tykkää.

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 13 Heinä 2009, 22:06
Kirjoittaja Luscious
Mä koen että on parempi laittaa hoitis vasta kun hiukset on kastellut, koska tuntuu että hoitoaine lähtee jo siinä vaiheessa muuten eikä jää suojaamaan shampoon pesevyydeltä.

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 14 Heinä 2009, 07:27
Kirjoittaja Kronia
^Sama täällä. Ja Hyvä se muutenkin on, että hiuksiin pääsee kosteutta ensin, jonka sitten voi yrittää lukita sinne hoitoaineella (omia hömppäpäätelmiä).

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 15 Heinä 2009, 15:28
Kirjoittaja Chaos
^ Jepjep! Mä kanssa levitään siis hoitiksen kosteisiin hiuksiin ja annan vaikuttaa pari minuuttia ennen shampoota. Levitän hoitiksen ihan kaikkialle, päänahkaankin, kun on silikonitonta. Sitten shampoolla pesu (levitän vain päänahkaan, en pituuksiin lainkaan kuin vain kerran kuussa syväputsaria) ja hiukset pyyhekuiviksi ja toinen hoitis pidemmäksi ajaksi vaikuttamaan.

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 23 Elo 2009, 23:14
Kirjoittaja Jouana
Mulle on muodostunut tavaksi iskeä esi-hoitis kuiviin hiuksiin, pitänee kokeilla tuota kosteisiin levittämistä seuraavalla kerralla. En pysty muistamaan oonko aiemmin sitä kokeillut.
Sen verran on tullut kyllä huomattua, että ehdottomasti paras tulos tulee mulla öljyillä. Hiusten latvat meinaa kuivua tavallisilla hoitiksilla, mutta oliviiöljy on ihan huippuihana hiuksissa. Kookosta olen käyttänyt myös, mutta koska käyttelen sitä sisäisesti ja kasvojen iholle, niin tekee mieli läträtä hiuksissa vähän huokeammalla öljyllä, jo ihan melkein vaihtelunhalustakin ::)
Toi öljyjen ylivoima tässä käytössä on siitä jännä, koska mullahan ei pidemmillä vaikutusajoilla öljy tee muuta kuin kuivattaa hiuksista loputkin elämät. Esim jätettäväksi ei käy missään nimessä.

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 24 Elo 2009, 09:49
Kirjoittaja ellen
^ Mieki voisin kyllä kokeilla oliiviöljyllä läträämistä ennen pesua. Nyt oon joskus laittanut luumunsiemenöljyä, mutta se tuntuu olevan niin ylellistä ja hinnakkaampaa, etten viitsisi sitä laittaa hiuksiin esihoitikseksi, joka kuitenkin huuhtoutuu jossain määrin pois. Mie vaan inhoan oliiviöljyn lemua, häätyy laittaa pulloon vaikka Pienen tuoksukaupan tuoksuöljyä, jos se vaikka muuttaisi lemua siedettävämmäksi. Oliiviöljy olisi kuitenkin edullisempaa ja helposti kauppareissulta ostettavaa.

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 24 Elo 2009, 11:10
Kirjoittaja Jouana
^ Oliviiöljyissäkin on hurjasti eroja! Mulla on käytössä ArteOliva (helppo tunnistaa kaupassa kun se on ainoa joka on pakattu tetraan). Tuoksu on kyllä erittäin oliivinen (ruoanlaitossa oon tykästynyt siihen erityisesti), mutta en ole huomannut että se tarttuisi hiuksiin lainkaan.

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 25 Elo 2009, 08:36
Kirjoittaja ellen
Olihan meillä jääkaapissa kylmäpuristettua rypsiöljyä, joka tuoksuu todella pähkinäiseltä ja siksi paljon kivemmalta kuin oliiviöljy. Joten eilen ennen hiustenpesua otin lorauksen oranssisen keltaista rypsiöljyä kämmenelle ja levitin latvoihin. Toimi hyvin, eikä tuoksu ollenkaan, vaikka ei se pähkinäinen tuoksu haittaisi yhtään.

Öljy tuntuu mukavemmalta käyttää esihoitiksena, suojaa ja kosteuttaa selvästi enemmän kuin liru-hoitis. Taitaa rypsiöljy jäädä rutiiniin pysyvästi, täytyy vaan vähän tarkkailla latvoja, etteivät ne imaise öljyn väriä itseensä.

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 02 Syys 2009, 12:46
Kirjoittaja Strix
Jes. Saan viimeinkin käyttööni kaikki hiusten värjäyksestä jääneet hoitoaineet. Vaikka en käytä niitä ikinä, en koskaan raaski heittää mitään pois roskiin. Muttei kukaan kaverikaan ole halunnut niitä viedä mukanaan :'(

Latvusto on kyllä niin kärsinyttä sorttia että jos edes silikonilla pysyy siistinä niin otan haasteen vastaan :)

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 13 Syys 2009, 14:01
Kirjoittaja Missalissa
Pitääkin kokeilla tätä pesutyyliä tänään... Minulla kun on K.U.I.V.A.T. latvat  :-[

Toivon tosiaankin että tämä auttaa... Onneksi minulla on hyvä hoitis jota käyttää.

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 29 Syys 2009, 21:58
Kirjoittaja Triina
Miksen mä ole tätä kokeillut aiemmin?? Tässähän on fantastinen tapa saada lotrattua kaikki jemmahoitikset ja tukka tykkää, etenkin kun ainakin toistaiseksi kasvatan. Kokeilin eilen ekaa kertaa, esihoitiksena Tigin MM, shampoona Nivean Diamond Gloss ja jälkihoitiksena sekoitus MOP Hydratingia ja Sebastian Penetraittia. Tuli sileä ja helposti selviävä, kosteutetun oloinen tukka. Läiskin vähän runsaalla kädellä jätettäviä, joten tukka on pitkin päätä tänään ja tuon Nivean pesuteho ei oikein itselleni riitä joten rasvoittumistakin on. Pesun jälkeinen fiilis oli kuitenkin tosi ihana.

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 30 Syys 2009, 07:20
Kirjoittaja Mena
Mä olen nyt vajaa 3kk pessyt hiukset CWC-pesuilla ja näkyy kyllä ero normaaliin pesutapaan verrattuna. Latvat jää sileämmäksi kuin tavallisen pesun kanssa ja kiiltävätkin nykyään selkeästi enemmän. Jos en jaksa laittaa esihoitista niin latvat on selkeästi kankeammat ja pörröisemmät pesun jälkeen. Esihoitiksena olen käyttänyt vaan tuota Rainbown vihreää hoitista, todella riittoisaa tavaraa.  :D Ainoa miinuspuoli että kun latvat voivat paremmin niin tämä luonnonkihara sitten menee enemmän kiharallekin mutta ehkä tähän tottuu.

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 30 Syys 2009, 07:49
Kirjoittaja ellen
Mieki huomaan heti, jos oon jättänyt esihoitiksen välistä pesussa: latvat on selvästi kuivemman oloiset kuin jos olisin laittanut esihoitista. Latvat selviääkin helpommin esihoitiksen ansiosta.

Triina, CWC-pesu onkin tosi kätevä tapa saada kaikki jämät käytettyä pois, jos niitä ei muuten tuu käytettyä. Ja jos tuntuu, ettei esihoitiksessa ole tarpeeksi tehoja, niin hoitispulloon voi huoletta lorauttaa suurenkin määrän jotain halpisöljyä, joka tekee esihoitiksesta hoitavamman. En loppujen lopuksi tykännyt pelkästä öljystä esihoitiksena, mutta jonkun lirumman hoitiksen seassa öljyn saa levitettyä tasaisemmin ja helpommin hiuksiin.

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 30 Syys 2009, 20:39
Kirjoittaja tragedia
Vitsi, mikä ihana tekosyy ostella kokeiluun kaikkia kiehtovia markettihoitsikoita joita tekisi mieli kokeilla, muttei ehdi kun ei raaski tigeistä ja joicoista luopua!  ;D
Nyt voi käytellä esihoitiksina kaikki kokeilut, harmi vaan, että oon aika hyvin käyttänyt pois useimmat hoitoaineet kun taas shampoita pyörii nurkissa pullokaupalla eivätkä tunnu millään kuluvan pois.

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 19 Joulu 2009, 10:09
Kirjoittaja SannaS
Oi että, tänään vasta ekan kerran kokeilin tuota CO-pesua kun oli vähän kiire saada tukka mahdollisimman äkkiä kuivumaan (niinkun se shampoopesu nyt niin kauan veis...), mä kun en halua föönata hiuksia vaan antaa kuivua luonnollisesti. Tälläkin systeemillä sattui tulemaan mukavan tuntuiset hiukset, mutta entäs kun mä luin nyt tästä!? Tätähän on ihan heti pakko kokeilla!

Ainoa vain että kaapissa on tosiaan niitä kehnompia shampoita enempi kuin kehnompia hoitiksia... Mutta kiva että saan käytettyä nyt parit toimimattomat naamiot ja tehikset esihoitoaineena pois! Oliskohan TRESemme hyvä hoitoaine tähän tarkoitukseen? Mä kun en noita incejä ole kovin tarkasti lukenut, niin onko siinä kosteuttavissa (moisture jotakin...) hoitiksessa silikonia? Mieluiten kuitenkin silikonitonta käyttäisin, tai ainakaan en mitään silaripommia. Se olis ainakin isossa pönikässä ja edullista, kun sen tuoksu tuntuu paremmalta kuin X-tran  :-X

Täytyy tulla raportoimaan sitten kun tätä saa kokeiltua!

Edit. Eipä ollut ainakaan tuo eka kerta mitenkään kovin hohdokas, ehkä sitten tuo Nivean hiusnaamio ei vain kerta kaikkiaan sovi mun hiuksille kun aina sen käytön jälkeen jää niin kovin karheaksi hiukset. Mulla on sitä vanhan mallista värjättyjen hiusten naamiota ja ajattelin että tässähän sen sais käytettyä. Mutta ei ainakaan toiminut ekalla kerralla esihoitoaineena. Lauantai-aamuna tekemäni CO-pesu jätti tukan paljon mukavamman tuntuiseksi... Mutta kokeilen tätä kyllä uudestaan - eri tuotteilla.

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 23 Joulu 2009, 07:02
Kirjoittaja Mena
Mä olen huomannut että Rainbown hoitiksen kanssa jää huomattavasti sileämmät hiukset kuin Pirkan hoitiksen (joka on kyllä aika lirua). Pirkan jälkeen hiukset menee kuivuttuaankin helpommin takkuun. Palaan takaisin Rainbown vihreään jahka tuo Pirkka on lotrattu loppuun. Eli kyllä noissa hoitiksissa on eroa vaikka aluksi ajattelinkin että on ihan sama minkä siihen laittaa esihoitikseksi. :)

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 11 Tammi 2010, 13:14
Kirjoittaja Jessie
RockQueen kirjoitti: Hih, mun mielestä on jotenkin ihanaa kun tulee aina näitä "villityksiä" mitä kaikki sitten kokeilee innoissaan ja X-tra-hoitikset tekee kauppansa paremmin kuin koskaan ;D
Juurikasvun perässähiihtäjänä tutustuin tähän menetelmään vasta nyt ja olen tällä hetkellä aivan täpinöissäni.
Ei kenenkään kaverin kanssa vaan pysty hömpöttämään tällaisesta jutusta yhtä fiiliksissä kuin täällä  ;)

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 11 Tammi 2010, 16:17
Kirjoittaja nelma
Dudum kirjoitti: Juurikasvun perässähiihtäjänä tutustuin tähän menetelmään vasta nyt ja olen tällä hetkellä aivan täpinöissäni.
Ei kenenkään kaverin kanssa vaan pysty hömpöttämään tällaisesta jutusta yhtä fiiliksissä kuin täällä  ;)
Tää on harmittanut mua monesti - mulla ois aina niin paljon "hyviä" juttuja hiuksiin liittyen.  ;D Yks kaveri on kyllä aika lähellä, mutta silikoneista se ei tajua mitään eikä ole sen tyyppinen että sitä innostaisi ruveta valistamaankaan. Sille voi sentään edes hehkuttaa löytämiään helmiä.  ;)

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 11 Tammi 2010, 18:38
Kirjoittaja SannaS
^Mulla mies kuuntelee kyllä kärsivällisesti sen mitä kehtaan täältä hehkuttaa. Tosin viimeksi oli aiheena CO-pesu ja mies jopa kysyi mitä se tarkoittaa ja kun kerroin, tarkisti että puhdistuuko sillä hiukset :) Kokeilin tätä CWC:täkin mutta ellei kaapissa ole MOPin hydratingia, taitaa olla niin että shampoota en tähän päähän laita.

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 29 Tammi 2010, 18:49
Kirjoittaja leben
ooh, vähän myöhässä taas, mutta nyt tiedän minne käytän kaappiin jääneet "ei-niin-hyvät-hoitoaineet".. 
Olen sellainen etten raaski heittää pois, mutta jos kukaan muu ei huoli niitä niin sinne kaapin nurkkiin ne jää..
Seuraavaa hiustenpesu-päivää odotellessa..  :3

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 03 Helmi 2010, 08:22
Kirjoittaja Spirelly
CO-pesun innoittamana päädyin sitten kokeilemaan tätäkin. Laitoin erisanin hoitoainetta ennen shampoon laittoa. Latvat tuntui ihan erilaisilta kuin ennen shampoopesun jälkeen. Ennen latvat on tuntunut koppuraiisilta ja melkein rutissut, niin nyt tuntui samalta kun hoitoaineen jälkeen. Tämä tuli kyllä jäädäkseen mun pesurutiineihin.

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 03 Helmi 2010, 16:02
Kirjoittaja Sinimusta
Minä olen pessyt marraskuusta asti CWC-pesulla hiuksia. CO-pesu toimii myös ihan ok tässä päässä, mutta minun päänahka ja hiukset tarvitsevat myös välillä shampoota. Parhaiten olen huomannut toimivan Loreal:in nutrigloss:in, colour-viven ja XZ:n ksylitolin. Ksylitoli-hoitoaine jättää pehmeimmän latvan. Harmi vaan, että sitä ei saa tästä keskustasta mistään  :-\

Latvat ei tunnu enää niin narskuvilta ja naavalta, kun olen tätä pesua harrastanut. Paremmassa kunnossa tuntuu tukka myös olevan  ;D

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 03 Helmi 2010, 18:49
Kirjoittaja |Piija
Minäkin olen tykästynyt CWC-pesuun. Latvat voivat paljon paremmin kun eivät rasitu shampoosta joka pesun yhteydessä. CO-pesu ei taas toiminut alkuunkaan niin hyvin.

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 12 Helmi 2010, 12:02
Kirjoittaja taitu
Joku tuolla aiemmin kyselikin jo, mutta en nähnyt vastausta, eli lähteekö tällä menetelmällä myös mahdolliset muotoilutuotteet pois latvoistakin? Itellä kun tulee tuota lämpösuojaa ja muotoilutuotteita käytettyä vähän väliä, niin lähteekö ne hiuksista vai jääkö ne hiuksiin?  ???

Tarkennuksena menetelmään vielä, eli se ennen shampoopesua laitettava hoitsikka siis huuhdotaan pois samalla kun shampookin, eikä shampoota laiteta siihen hoitsikan päälle? Vai kärsiikö menetelmä siitä, jos shampoota laitettaessa sen laittaakin tuohon hoitiksen päälle?

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 12 Helmi 2010, 13:05
Kirjoittaja Jouana
^ Sen esihoitiksen käyttämisen idea on juuri siinä, että se suojaa hiuksen eniten kärsinyttä osaa shampoon kuivattavalta vaikutukselta. Mulla on lyhyehköt hiukset; sivuhiusten pisimmät haituvat ulottuvat leuan tasolle, niska on lyhyt. Teen itse niin, että nypin esihoitiksen/öljyn latvuksiin, annan vaikuttaa 10-30min ja sen jälkeen pesen hiukset normaaliin tapaan. Yleensä keskityn enemmän päänahkaan, mutta pesen siis hiukset kauttaaltaan.

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 12 Helmi 2010, 15:06
Kirjoittaja taitu
Kiitos taas vastauksesta Jouana :) Taitaa tuo tapa mennä nyt viikonloppuna testaukseen, kunhan saan hankittua jonkun edukkaan hoitsikan tuohon tarkoitukseen :) Tai sitten testaan sen Herbinan MarjaSpa-hoitsikalla :)

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 19 Helmi 2010, 21:35
Kirjoittaja Hyx
Siis ihanaa! &nbsp;<3 &nbsp;Kerrankin saan käytettyä sen WWW-korjaavan hoitiksen (3 litran pönikkä, ja SILARITON VIELÄ) pois hyvällä omatunnolla ja lutrata mielin määrin!

Noita purkkeja on jo ihan liikaa, jouduin ostaa uuden pesuainetelineen lisäks ku vanhaan ei enää mahtunu. &nbsp;:-[ Tulee kyl vähän huono omatunto kun en oikeasti voi tarvita niitä kaikkia... (Itseasiassa tarkemmin kun miettii niin tarvii... :-\)

Pakko mennä pesee tukka, odotan niin innolla tulosta! Ostin myös O&H- sh ja ha ekaa kertaa elämässäin ja kokeilenpa niitäkin! Jotenkin luksusta alottaa puhtaalta pöydältä - tukka leikattiin (puolen vuoden tauon jälkeen) ja sävytettiin nätiksi pari pv sitten, kunto paljon parempi. Ihanaa kokeilla uuteen tukkaan uusia tuotteita.

Tällä menolla kasvatus sujuu kuin tanssi ja hiukset pysyy kyllä niin presiis-kunnossa! &nbsp;<3 Hii! Ilmoitan tuloksen.

EDIT: Siis aivan USKOMATON tulos! Tukka tuntuu niin jäntevältä ja hyväkuntoiselta! Kastelin hiukset ja suojasin latvat WWW- korjaavalla silarittomalla hoitiksella ja kampasin selviksi. Sitten pää-alas-vaahdotus O&H shampoolla, huuhtelu ja rutistus pyyhekuivaksi, perään O&H hoitis ja kampaus läpi. Hainhampaalla kiinni ja muutaman minuutin vaikutus. Jätettäväks Lanzan repair (voidemainen jätettävä, tuntu hyvältä) ja Tigin Dumb blonde siinä pinkissä pallorasiassa olevaa mansikantuoksuista jätettävää.

Tuntuu ihan erilaiselta ku tehiksien jälkeen, silloin tukka on kyllä miellyttävän sileä ja turvonnut. Mut tää on tosi hyvä tulos kyllä! Ihastuin, ja jatkan varmasti eteenpäin näin! Ja Tukka kiittää&nbsp; <3

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 26 Helmi 2010, 17:48
Kirjoittaja Sinimusta
Onko kukaan kokeillut tässä jotakin todella silikonista hoitoainetta, esim. Pantenea, Fructista tai Sunsilkkiä?
Nyt on itsellä käytössä taas colour vive ja ihan hyvin pelittää. Testiin ostin kyllä sen kehutun Rainbow:in panthenol hoitiksen &nbsp;;D

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 26 Helmi 2010, 21:06
Kirjoittaja nelma
^
No joo... Kun koin "silikonivalaistumiseni" ( ;D) käytn vanhat silarimömmöt loppuun CWC:ssä. En kyllä osaa sanoa mitä iloa siitä oli tai miksi olisi toiminut paremmin. Jättävät silikonisen, selvitetyn fiiliksen, mutta aika lailla yhtä sileiksi pituudet saa silarittomalla hoitiksella ja öljyllä. Pidemmän päälle rupesi epäilyttämään muodostivatko silariesihoitikset vaan kalvon latvoihin ja estivät siten oikeasti hoitavia aineita vaikuttamasta.

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 26 Helmi 2010, 21:28
Kirjoittaja tragedia
^Mä kyllä luulisin, että se "silikonikalvo" haihtuisi ihan riittämiin sillä shampoolla kun kuitenkin sitä huuhdeltaessa jonkun verran latvoihin ja pituuksiinkin valuu, mutta mä nyt en ookaan mitenkään ihan älyttömän silikonikammoinen vaikka niitä jonkin verran välttelenkin. Oon kyllä ajatellut ratkaista tuon (varastonpurkuongelman) pääsääntöisesti niin, että käytän nopeissa pikapesuissa esihoitiksena jotain edullista silikonitonta ja shampoon jälkeen jotain hyväksi havaitsemaani pikahoitista, mieluiten silikonitonta tai sitten vähäsilarista ja käytän huonommat silikonihoitikset tehismuhittelujen jälkeen sulkevina pikahoitsikoina. Jos jotain tosi kehnoa ja vielä lisäksi silikonipitoista hoitista tulisi jossain mielenhäiriössä ostaneeksi niin se sitten olisi ehkä syytä käyttää sheivailuun tms.

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 02 Maalis 2010, 04:11
Kirjoittaja MoonDream
Kumpihan pesutapa nyt olisi parempi pitkähiuksisille/kasvattajille, CO- vai CWC- pesu? Vai onko niillä loppupeleissä mitään eroa...?

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 02 Maalis 2010, 08:38
Kirjoittaja tragedia
^Jos kokee, että tukka puhdistuu riittävän hyvin pelkällä CO:lla ja on itse tyytyväinen hiusten tuntuun sen jäljiltä niin se on hellävaraisempi vaihtoehto, CWC-pesu soveltuu niille, jotka eivät ole valmiita vierottautumaan shampoosta, mutta haluavat suojella latvoja. Monet kyllä käyttävät vaihtelevasti molempia metodeja, esim. joka toinen pesu CO:lla.

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 02 Maalis 2010, 11:42
Kirjoittaja Jouana
^^ Onhan niillä paljonkin eroa, itse teen (ainakin toistaiseksi) vuorottelua; en voi sietää rasvaista lettiä ja kohtalaisen lyhyellä mallilla hiuksia ei voi edes naamioida mitenkään. Jos saisin CO'lla aina shampoopesun-puhdasta niin en muuta metodia kyllä käyttäisikään, mutta kun se ei puhdista tarpeeksi pidemmällä tähtäimellä. Siksi toiseksi paras vaihtoehto (mulle) on vuorotella tilanteen mukaan.

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 04 Maalis 2010, 11:51
Kirjoittaja SpicyApple
Mä olen hiljattain siirtynyt käyttämään pääosin tätä cwc-metodia hiusten pesussa, koska lopputulos on aivan ihana, kiiltävä ja takuton. Aikaisemmin mulla oli aina todella takkuinen ja helposti vähän karhea tukka pesun jäljiltä. Nyt kuitenkin uutena ongelmana olen havainnut sen, että hiukset rasvoittuvat ihan älyttömän nopeasti! Tuntuu että hiukset saisi pestä melkein joka päivä, kun aikaisemmin olen ne pessyt joka toinen päivä. Ärsyttää!&nbsp; >:(

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 07 Maalis 2010, 10:01
Kirjoittaja Jouana
Tää talvi on ollut erityisen rankka myös hiuksille.... Yleensä laitan hoitiksen tai öljyn vain latvoihin (kuiviin hiuksiin) ja annan vaikuttaa keskimäärin kymmenisen minuuttia. Eilen tein ensimmäisen kerran niin, että lutrasin Dermosilin aloe vera -hoitista reilusti pituuksiin ja latvoihin. Sen jälkeen sitten puuhastelin muita juttuja ja aikaa kului suunnilleen 1-1,5h. Pesin hiukset Herbinan syväpuhdistavalla (x2) ja pikahoitiksena käytin O&H'ta, jota myös jätettäväksi nypin hiuksiin. Lisäksi Potion 9. Loppuvaiheessa kuivumista nypin hyvin varovasti Catfight- vahaa, että saan enemmän kuohkeutta ja ryhtiä hiuksiin.

Huomaa että hiukset kyllä huutaa kosteutta!! Tänään hiukset tuntuu edelleen puhtailta ja jänteviltä, mitä yleensä ei enää seuraavana päivänä tapahdu... Pesuväli on kaksi päivää, mutta yleensä tässä vaiheessa jo olenkin hyvin tietoinen että huomenna pitääkin pestä hiukset ::) Tossa Dermon hoitiksessahan on silikonia, mutta mua se ei tuossa haittaa ja varsinkin kun pesin sillä Herbinan syväputsarilla.

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 12 Maalis 2010, 14:56
Kirjoittaja Arnella
Tulipa eilen vihdoin käyttöä Tigin Catwalk Curls Rock Leave-In Moisturizerille, jonka sain joskus Trendin lahjakassissa. Jätettävänä se on ollut omaan päähäni turhan lähmäävä, mutta nyt keksin levittää sitä reippaasti pituuksiin ja latvoihin ennen pesua. Pesin Bonacuren hopeashampoon ja Dumb Blonden sekoituksella. Saman yhdistelmän jälkeen hiukset ovat yleensä huutaneet hoitoainetta, mutta nyt ne tuntuivat heti huuhdellessa pehmeiltä ja selvitellyiltä. Lopuksi laitoin hetkeksi vaikuttamaan Glissin Liquid Silk hoitiksen. Ei nyt mikään maata mullistavan ihana lopputulos, mutta sileä ja kiiltävä ja paljon parempi kuin pesu ja pikahoitis yhdistelmällä yleensä!

Tämä taisi olla eka varsinainen CWC kokeilu, mutta täytyy ehdottomasti ottaa säännölliseen käyttöön. Kivaa kun pääsee kuluttamaan tuotteita, joiden heittäminen roskiin on ehtinyt käymään mielessä&nbsp; :)

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 30 Marras 2010, 20:36
Kirjoittaja EllaBella
Tässä pesumetodissa mulla on parhaimmaksi I&nbsp; C.ksi osoittautunut Giovannin 50:50. Sen jänkki koostumus pysyy hiuksissa vaikka shampoota vaahdottaisikin. Lisäksi se on "luonnonmukainen" ja aika mieto tuoksuinen eli sen jälkeen voi pistää hiuksiin ihan erihajuista hoitista, eikä hajuset riitele. C nro II onkin sitten ihan mitä tahansa, mitä voi muhittaa.

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 30 Joulu 2010, 01:13
Kirjoittaja pitkätukka
RockQueen kirjoitti: Hih, mun mielestä on jotenkin ihanaa kun tulee aina näitä "villityksiä" mitä kaikki sitten kokeilee innoissaan ja X-tra-hoitikset tekee kauppansa paremmin kuin koskaan ;D
Lueskelin pitkästä aikaa tätä ketjua ja totesin, että omalla kohdallani tähän villitykseen mukaan meneminen oli todella hyvä asia. Aloitin hiusteni hoidon korjaamisen (ja hiusteni pitkiksi kasvattamisen) v. 2008 juuri CWC-pesusta mikä teki hiuksiini jo ison parannuksen, testasin sitten pitkään CO:ta ja yrteillä pesemistä sekä palasin lopulta v. 2010 alussa takaisin CWC:hen, missä olen sen jälkeen pysynyt ja tulen varmaan pysymäänkin. Se sopii hiuksilleni selvästi parhaiten. En pystynyt luottamaan CO:n puhdistustehoon, vaikka päänahka toki pitikin siitä menetelmästä shampoopesuja enemmän. Yrtit kuivattivat, karhensivat ja takuttivat (toimivat tosin satunnaisesti käytettyinä ja erityisesti kananmunaan yhdistettynä). Shampoopalan kanssa meni hermot ennen kuin sillä alkoi tulla puhtaan näköistä, joten luovutin. CWC pesee aina hyvin mutta suojaa sopivasti latvoja, ja päänahan ongelmat pystyy näköjään estämään etikkahuuhtelulla. Näyttäisi siltä, että pesurutiinini on lopultakin naksahtanut täysin kohdalleen.

Latvoja suojaavalla hoitiksella ei ole ollut minulle muuten väliä (pääasia että on halpaa ainetta), mutta silikoninen hoitis ei tunnu hyvältä valinnalta. Se jättää hiuksiini ikävän kalvon, joka tuntuu pesun jälkeen hiuksissa liiallisena kuivuutena ja lisää takkuisuutta seuraavaan pesuun asti. Normaalissa shampoota seuraavassa pikahoitiksessa saa olla silikonia eikä se aiheuta yleensä ongelmia, mutta tuossa suojahoitiksessa se ei jostain syystä toimi itselläni. Ja vaahdotan kahteen kertaan, joten ylimääräisten mömmöjen luulisi kyllä poistuvan kaikkialta, mutta ei väkisin...

Oma tapani pestä on ehkä vähän muunnettu versio CWC:stä (CCWC?), koska laitan kuivien hiusteni pituuksiin korvista alaspäin vähintään tunti ennen pesua oliiviöljyä. Se saa olla usein montakin tuntia ja parempi vain niin. Sen jälkeen normaali CWC-pesu. Pituuksissa on siis sekä öljyä että suojaavaa hoitista. Molemmat lähtevät kuitenkin hyvin pois shampoolla. Pelkällä öljyllä tai pelkällä hoitiksella tulee heikompi tulos (kuivemmat pituudet). Pesen silti satunnaisesti niin, että pituuksia suojaavana aineena on vain öljyä, jottei latvoihin pääse tulemaan mitään isompaa kertymää. &nbsp; &nbsp;

Suojaavana hoitiksena on nyt Rainbow'n Panthenol. Se toimii siinä missä aikaisemmin käyttämäni Rainbow'n Aloeverakin.

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 03 Heinä 2011, 19:00
Kirjoittaja Puf
RockQueen kirjoitti: Hih, mun mielestä on jotenkin ihanaa kun tulee aina näitä "villityksiä" mitä kaikki sitten kokeilee innoissaan ja X-tra-hoitikset tekee kauppansa paremmin kuin koskaan ;D
Mun mielestä tää koko ketju on ollut jotenki hirmu symppis juuri tällaisten kommenttien osalta :D

Kävin hakemassa itelle Rainbow miedon hoitoaineen (hinta tais olla 1.25e), koska X-tra tuoksui pahalle. En tiedä mitä tolla vahvalla hajulla on täällä tarkotettu mutta mun mielestä purkki haisi kaupassa nuuskittuna jollekin teollisuusomenalle. Jotenkin tosi epäaito haju ja pelkäsin sen oikein korostuvan hiustenpesun aikana joten näin paremmaksi ostaa sitten tuon Reipparin.

Rainbown inc on hiukan muuttunut ketjussa aiemmin mainittuun. Tässä uusi:

Ingredients: Aqua, Cetearyl Alcohol, Octyldodecanol, Glyceryl Stearate, Stearamidopropyl Dimethylamine, Cocamide MEA, Parfum, Dicetyldimonium Chloride, Propylene Glycol, Panthenol, Persea Gratissima, Aloe Barbadensis, Sodium Benzoate, Potassium Sorbate, Citric Acid

Mulla ei oo minkäänlaista osaamista inceissä, joten pistin loppupään muuttuneet ainesosat googleen ja näyttivät tulosten perusteella ihan ok:lta (lähinnä mulla tässä jännättää onko silikoni nykysin mukana). Mitä mieltä te osaavammat olette uudesta sisällöstä?


Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 08 Syys 2011, 10:23
Kirjoittaja ellen
Huomaa kyllä, että olen laiminlyönyt kesällä hiusteni suojaamista auringolta, kun latvat tuntuivat selvästi normaalia kuivemmilta, mutta CWC-pesut toivat taas nopeaa helpotusta latvojen kuivuusongelmaan.

Sekoitin reilusti öljyä Urtekramin No Perfume -hoitikseen ja käytin sekoitusta ensimmäisenä hoitiksena. Sitten hoksasin käyttää Nature's Gaten hennahoitiksen jämät ensimmäisenä hoitiksena ja se toimiikin yllättävän hyvin, koska on niin paksua ja kermaista hoitista. Hennahoitista viitsii holvatakin, kun on niin edullista ja toimii sekä suojaavana että viimeistelevänä hoitiksena.

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 08 Syys 2011, 11:16
Kirjoittaja Jouana
Mullakin kesällä vähän jäänyt ensihoitiksen käyttö. Nyt oon hiljalleen taas petrannut. Vaikka oon pitänyt tästä pesumetodista enemmän kuin muista ja siis käyttänyt pääsääntöisesti nyt useamman vuoden, niin jostain syystä ei ole tullut kokeiltua ensihoitiksen levittämistä kasteltuihin hiuksiin vaan aina länttään kuiviin. Olipa loistava kokemus! Ensinnäkin ensihoitista tietysti kului vähemmän kuin kuiviin hiuksiin lisäämällä ja se oli myös helpompi levittää. Toiseksi, shampoon levittäminen päänahkaan sujui paljon helpommin kun oli jo valmiiksi kastellut hiukset; ei tarvinnut niin paljon veden kanssa läträtä, joten hoitistakaan ei huuhtoutunut oikeastaan yhtään pois. Tuli vähän sellainen fiilis, kuin olisin löytänyt puuttuvan palikan. Jatkan ehdottomasti tällä systeemillä!

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 08 Syys 2011, 12:07
Kirjoittaja Arnella
^ Minäkin tykkään laittaa ensihoitiksen aina kasteltuihin hiuksiin. Poikkeuksena sitten jos laitan ensihoitiksen vaikuttamaan pidemmäksi aikaa esim. nutturan sisään.

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 09 Syys 2011, 14:10
Kirjoittaja Mindela
Mulle suositeltiin CWC-pesua kun valittelin toisessa ketjussa latvojen kuivuutta, voisin kohta ekaa kertaa sitä kokeilla. Väännän nyt vielä rautalangasta, mutta siis...
-> kastelen tukan
-> laitan latvoihin reilusti jotain halpaa hoitoainetta
-> pesen päänahan ja annan pelkän huuhteluveden pyyhkiä hoitikset pois
-> isken päälle koko tukkaan kunnon hoitoaineen

Oikein ymmäretty? Voisin laittaa kosteaan tukkaan hoitoaineen, tää mun villasukka imee varmaan 500ml yhdellä kerralla jos laitan kuivaan hiukseen...

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 09 Syys 2011, 14:16
Kirjoittaja Jouana
^ Juuri noin! :) Jos käytät muotoilutuotteita tai haluat muuten vain pestä kunnolla koko hiukset, niin voit siis vaahdottaa ihan kauttaaltaankin, useimmiten se suurin pesun aihe on kuitenkin hiuspohja. Mulla on kyllä selvästi parempi lopputulos joka tapauksessa esihoitiskäsittelyllä, vaikka vaahdottaisin shampoon kauttaaltaan kuin etten käyttäisi esihoitista lainkaan. Mä annan sen esihoitiksen vaikuttaa yleensä muutamasta minuutista varttiin ennen pesua. Tapoja on tässä varmaan monia.

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 22 Syys 2011, 00:26
Kirjoittaja Mindela
No niin, nyt on pari viikkoa harjoitettu CWC-pesua... Aluksi olin vähän silleen ::) tästä "keksinnöstä" mutta herranpieksut sentään OLEN MYYTY! Päätin siis kokeilla tätä, kun sitä suositeltiin kuiville latvoille. Ei kuivat latvat ole siitä muuttuneet (ainakaan vielä) mutta hiusteni selvitys on niiiiin paljon helpompaa. Ihanaa kun suihkusta tullessa ei ole enää takkupalloa päässä, vaan ihan oikeat hiukset! Pitäisi laittaa taas iHerbille tilausta ja tilata samalla joku hoitis tähän tarkoitukseen.

Mindela&nbsp; <3 CWC-pesu

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 24 Syys 2011, 18:18
Kirjoittaja deko
Laiskan versio CWC-pesusta on "hybrid wash"... eli kastele tukka, levitä hyvää hoitista latvoihin, sitten (nokkapullolla vähän vedellä laimennettu, helpottaa levitystä PALJON) shampoo tyveen, ja kertahuuhtelulla kaikki pois. Sitten vain jätettävät latvoihin ja you're ready to go. &nbsp;

Tää lisää tämän tavan pesutapaketjuun faqiin.
http://www.juurikasvu.org/smf/http://lo ... ic.php?t=5

Erilaisista pesutavoista löytyy FAQ:ista oma thread. Sieltä kannattaa luurata perusteet jos joku kohta jää mietityttämään. Ja minä sen kirjoitin eli saa kysyä myös yksärillä jos joku kohta tuntu epäselvältä. En pure (pahasti...).

erit: lisätty hybrid wash


Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 25 Syys 2011, 13:46
Kirjoittaja Jouana
^ Loistavan kuuloinen systeemi tuokin, lasken itseni laiskaksi ja toi tapa vetoaa voimakkaasti meiksiin. Huvittaa kun alkaa hiustenpesukin kuulostamaan niin joltain F1-taktikoinnilta ;D "Yhden huuhtelun taktiikka" :O

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 25 Syys 2011, 21:37
Kirjoittaja Kunis
Itse olen pitkään tehnyt niin, että laitan hoitiksen koko tukkaan ja annan vaikuttaa vaihtelevanpituisen ajan oman jaksamisen mukaan. Sitten pesen tyven ja kuivaan hiukset. Kuivuessa saatan laitella jätettävää.
Käytännössä sama juttu, mutta hoitis kuivaan tukaan, märkään se ei oikein tartu, ja kunnon muhi kuitenkin tekee hyvää. Jälkihoitista en tarvitse, kun en sekoita tukkaa sekaisin niin pahasti, etteikö esihoitis riittäisi suoristamaan.

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 27 Tammi 2012, 09:27
Kirjoittaja malic
Olen palannut jälleen CWC-pesun käyttäjäksi. Pitkän aikaa menikin, että muistin jälleen, miksi käytin sitä! Mulla alkaa esiintyä takkuisuutta juuri siinä kohtaa, missä niskassa lopetan shampoon vaahdottamisen. CWC-pesu palautti sen kerrasta normaaliksi. Tämä tosin tarkoittaa taas sitä, että esihoitiksiksi kelpaavia halpoja hoitoaineita tarvitsee taas alkaa hamstrata... Sitä meinaan kuluu.

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 27 Tammi 2012, 09:36
Kirjoittaja nysimum
Veikkaan, että CWC-pesu ja sulfaatittomaan shampooseen siirtyminen oli olennaisia askeleita hiustenkostutusprojektissa :) Muhittelut ja öljyt ym. varmaan pysyvät kuvioissa kuureina tulevaisuudessa, mutta CWC-pesu on kyllä tullut jäädäkseen.

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 01 Helmi 2012, 00:46
Kirjoittaja mar.ia
Parin viikon aikana olen muutaman kerran kokeillut tätäkin tapaa, tarvitsin käyttötarkoituksen EHS mustikkahoitikselle kun CO-pesuissa se silikoni ei sopinut mulle yhtään ja normaalissa shampoopesussa käytän hoitavampia hoitiksia. Tänään sain ehdottomasti parhaan tuloksen kaikista kokeiluistani kun pesin hiukset sulfaatittomalla shampoolla ja laitoin jälkihoitikseksi myös mustikkaa, hiukset tuntuu yhtä pehmeiltä kun muutaman tunnin kosteusmuhituksen jälkeen. Ehdottomasti mulle tällä hetkellä toimivampi tapa tää CWC kuin mitä CO, pitänee jatkaa kokeiluja vielä toisilla hoitiksilla!

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 06 Helmi 2012, 17:02
Kirjoittaja Jenje
deko kirjoitti: Laiskan versio CWC-pesusta on "hybrid wash"... eli kastele tukka, levitä hyvää hoitista latvoihin, sitten (nokkapullolla vähän vedellä laimennettu, helpottaa levitystä PALJON) shampoo tyveen, ja kertahuuhtelulla kaikki pois. Sitten vain jätettävät latvoihin ja you're ready to go.
Mä en jaksa enää CWC-pesuja, mutta tätä tapaa tulee juurikin kiireessä/laiskuuksissa käytettyä. Ilman tuota nokkapullolla laimennusta tosin, mutta voisinpa kokeilla sitäkin. Nykyisin kun joudun kastelemaan hiukset nopeasti ennen shampoon levittämistä, niin osa esihoitiksesta tietenkin huuhtoutuu pois.

Tällä tavalla pesten mun hiuksistani tuntuu tulevan ihan mukavan pehmeät, joten olenkin alkanut miettiä tuota pikahoitiksen tarpeellisuutta. Onko sillä siis juuri muuta funktiota kuin pestessä takkuuntuneen tukan selvittäminen ja jos esihoitis riittää selvittämään hiukset, niin tarvitaanko pikahoitista ennen jätettävää ollenkaan?

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 11 Touko 2012, 18:46
Kirjoittaja felka
Minä olen käyttänyt juurikin dekon opastamana "hybrid wash" pesutapaa ja voin sanoa että on muuten hieno tapa. Minä tapaan levitellä ensimmäisen hoitoaineen pituuksiin vähän laimennettuna kuivaan hiukseen ja annan sen vaikusella aikansa ja sitten nokkapullosta laimennettua shampoota tyveen & kertapesu. Pyyhekuivauksen jälkeen sitten suihkuttelen jätettäviä latvoihin.

Toimii ainakin minulla. Hiukseni ovat värjätyt ja puolipitkät.

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 11 Touko 2012, 21:01
Kirjoittaja hampputukka
Kokeilin just äskettäin tätä pesutekniikkaa ekan kerran. Käytin sekä ennen ja jälkeen shampoon XZ:n vanilja-suklaahoitoainetta, ja shampoonsa XZ:n xylitol-hunajashampoota. Shampoon jälkeen lisäsin vielä hoitoaineeseen kookosöljyä ja muhitin tätä sekoitusta reilu puoli tuntia. Ihan kivalta tukka tuntuu, vaikka onkin vielä märkä.

Jos sitten seuraavana kokelisi tuota co-pesua, nyt en oikein uskaltanu kun oli niin likainen tukka&nbsp; :D

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 19 Kesä 2012, 20:20
Kirjoittaja garme
Jotenkin nykyään ei tule edes ajateltua tätä minään erityisenä pesutapana, lähinnä tuntuisi kummalliselta olla laittamatta jotain esihoitista hiuksiin. Erityisen vaivalloisenakaan en pidä sitä, ei sen hoitoaineen levittämiseen kulu juuri yhtään ylimääräistä aikaa. En tiedä onko juuri tällä ollut ratkaisevaa merkitystä mun hiusten kuntoon, rupesin käyttämään tätä tapaa samoihin aikoihin kun innostuin hiushörhöilystä muutenkin, mutta ei se ainakaan pahaa tee.

Esihoitiksena mulla toimii mikä milloinkin, usein käyttelen väripakettien mukana tulleiden hoitoaineiden jämät tässä tarkoituksessa, joskus ostan Rainbow'ta, nyt on käytössä kaapin perältä löytynyt ikivanha VO5-hoitoaine. En huomaa juuri eroja näiden välillä.

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 11 Marras 2012, 02:18
Kirjoittaja Mai
garme kirjoitti: Jotenkin nykyään ei tule edes ajateltua tätä minään erityisenä pesutapana, lähinnä tuntuisi kummalliselta olla laittamatta jotain esihoitista hiuksiin. Erityisen vaivalloisenakaan en pidä sitä, ei sen hoitoaineen levittämiseen kulu juuri yhtään ylimääräistä aikaa.
Sama. Aina silloin kun en käytä CO-pesua, teen CWC-pesun ja siitä on tullut vakio. Ei se vaivalloistakaan ole kun on ottanut tavaksi ja tukka tykkää.

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 13 Marras 2012, 23:42
Kirjoittaja elly
Täällä myös yksi, jolle CWC-pesu on luonnollinen rutiini jokaiselle pesukerralle. En muista mitä kautta päädyin kokeilemaan kyseistä menetelmää, mutta kyllähän se toimii kuin unelma! Pitkä, huokonen ja pesussa itsensä tupeeraava (jep, oikeen sellanen kasari soitti ja halus tukkansa takas -reuhka) imee itseensä vaikka laastia, joten annan kuiviin hiuksiin levitetyn hoitoaineen muhia vähintään tunnin pipon lämmössä ennen pesua. :D Tänään tuotteina toimivat EHS Hiushoito, EHS Koivushampoo sekä XZ Xylitol hunaja tehohoito. Kuinka onnelliseksi pieni ihminen voikaan tulla pehmeästä tukasta! Huomenna käyn etsimässä jonkun kivan halpishoitoaineen itselleni kokeiluun. :)

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 18 Marras 2012, 16:08
Kirjoittaja Nemilie
Aion kokeilla tätä tänään, mutten osaa päättää, muhittaisinko tehohoitoa ennen vai jälkeen. :D Toisaalta voisi olla mukavampaa muhittaa ennen, ei tarvitsisi hengailla kylpytakissa palellen. Ja ajattelin käyttää tähän Cutrinin Curlismia kun sitä on vielä jäljellä, mutta ajattelin että se sopisi nimenomaan ennen pesua käytettäväksi... Kylläpä sitä voi tehdä elämänsä vaikeaksi. ;D Tulen raportoimaan tuloksista, jos muistan.

Edit: Tukka on vielä kostea mutta ai että miten silkkiseltä jo kuivunut osio tuntuu! Koskaan ei ole tukka tuntunut tällaiselta, olen ihan sanaton! :O Laitoin ensin Curlismia aika reippaalla kädellä ja annoin vaikuttaa sen aikaa mitä kasvojen ja kropan kuorintaan meni, sitten pesin shampoolla. En ihan osannut sitä, tuntui että pitäisi varoa hoitoainetta latvoissa. :D Lisäilin Herbinan Marja Spa -shampootta tosi monta kertaa pikku tippoja, mutta en halunnut vaahdottaa kahdesti ja tulihan tukasta lopulta puhtaan tuntuinen vaikka olikin tosi tosi likainen. Sitten laitoin SP:n jonkin tehohoidon tai naamion (en ole varma mikä se on ;D ), purkissa taitaa lukea intensiivihoito. Hengailin se päässä melkein tunnin, en laittanut mitään jätettäviä enää kun tuntui että tukka on saanut ihan tarpeeksi tuotteita jo :D (ja silikonia, ikävä kyllä). Ja AH mikä tunne hiuksissa! Jos tämä onnistuu aina näin hyvin en varmaan saa itseäni enää tekemään ollenkaan CO-pesuja, jotka ovat melkoista tappelua. Kiharatkin näyttävät hyviltä vaikka tuntuvat niin silkkisiltä. Toivottavasti tukka ei klähmäänny yön aikana, tuo uskomaton silkkisyys ja sileys epäilyttää. ;D

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 02 Tammi 2013, 16:18
Kirjoittaja piste
Tajusinko oikein:

1. Laitetan hoitoainetta
2. Pestään tavallisesti shampoolla
3. Uudestaan hoitoainetta

Ja onko toi 3. vaiheen hoitsikka sit jätettävää?

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 02 Tammi 2013, 20:32
Kirjoittaja Shirley
^Noinhan se mun ymmärtääkseni menee, tietty kukin soveltaa hieman omalla tavallaan. Mä ainakin käytän tossa 3.vaiheessa ihan tavallista (pika)hoitista, mutta yleensä annan muhia vähän pidempään. Joskus tosin käytän vaan pikaisesti ja pesen pois, jos ei jaksa/ehdi muhitella.&nbsp;

Nyt viime aikoina oon pessyt hiukset aina saunomisen yhteydessä. Ennen saunaan menoa oon laittanut kuiviin hiuksiin (pituudet) hoitoainetta, usein XZ-xylitol-hunajaa ja sitten suojannut pään kostealla saunamyssyllä. Sitten huuhtelu ja vielä lisää hoitoainetta ja shampoolla pesen ihan vaan tyvestä. Sitten vielä hoitoainetta ja muhittelua jonkin aikaa. Kosteina sitten mahdollisesti vielä jotain jätettävää latvoihin, yleensä Glissin öljyä. Hiukset on tuntuneet&nbsp; tosi sileiltä. Oma vaikutuksensa on kyllä kaivovedelläkin, sillä vesijohtovesi tuntuu kuivattavan hiuksia ihan eri tavalla. Saa nähdä, millainen kuiva pehko hiuksistani tulee, kun palaan taas kaupunkiin&nbsp; :-\&nbsp;

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 02 Tammi 2013, 20:44
Kirjoittaja piste
Juu kato mä olin ymmärtäny että tässä laitetaan hoitsikkaa, sitten pestään normisti ja sitten vaan laitetaan jätettävää eli sitä toista hoitsikkaa ei pestä. Vaikka nyt tajusin että sekin pestään vielä pois.

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 05 Tammi 2013, 15:27
Kirjoittaja Suvivilja
^ Se 3. kohdan hoitoaine on siis tavallista poispestävää, sen jälkeen voi toki vielä laittaa jätettävää jos tuntee sitä tarvitsevansa :)

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 05 Tammi 2013, 16:49
Kirjoittaja catjuska
^^ Mä usein skippaan sen tokan hoitoaineen ja jätän suoraan jätettävän. Eli siinä voi tehdä miten itse tykkää. Jotkut laittaa shamppoopesun jälkeen hoitsikan, huuhtelee sen ja vielä sen jälkeen laittaa vielä jätettävän. Kannattaa testailla ja kuulostella mistä omat hiukset tykkää eniten :)

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 05 Tammi 2013, 16:54
Kirjoittaja enna
Testasin ihan huvikseen nyt yhden kerran cwc-pesua, ja kyllähän tuon voisi ottaa jatkuvaankin käyttöön varsinkin jos kohdalle sattuukin joku hoitsikka mikä ei ollutkaan ihan niin nappiostos.

Käytättekö aina samaa hoitsikkaa kummallakin kerralla?
Jos silikonisia hoitoaineita ei välttele, niin eikö silloin ainakin jälkimmäisen kerran hoitsikan kannata sisältää suojaavia silikoneja. Tietenkin jätettävissä nyt lähes aina on ja kannattaakin olla, mutta jääkö poispestävistä silikonisista hoitoaineista kuitenkin "tarpeeksi" silikonia hiuksin suojaamaan?

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 05 Tammi 2013, 16:59
Kirjoittaja nysimum
Mä lutraan ekaa hoitsikkaa niin paljon, että käytän siihen halvempaa hoitoainetta (tällä hetkellä Tresemmen Naturalsia, ja se on osoittautunut niin hyväksi että tuskin vaihdan), ja tokana hoitoaineena sitä "oikeaa" hoitoainetta. Ja pyyhekuiviin hiuksiin sitten vielä jätettävää (ja avokadoöljyä latvoihin). Tätä rutiinia en vaihda :)

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 05 Tammi 2013, 19:19
Kirjoittaja Mena
Mä käytän myös ekana hoitiksena halpista (Rainbow nyt käytössä) ja tokana hoitiksena sitten sitä ns. kunnon hoitista (Gliss boostattuna öljyllä tai MOP Hydrating).

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 06 Tammi 2013, 01:17
Kirjoittaja Painted Lady
Teen CWC pesuja aika harvoin. Ekana hoitiksena käytän yleensä hutiostoksia ja tokana sitä "oikeaa" hoitista. Sen varran harvoin noita CWC pesuja on tullut tehtyä, että en ole nähnyt tarpeelliseksi ostaa erillistä halpista tätä tarkoitusta varten.

Jos kaapista ei löydy mitään hutiostoksia ja hiukset tuntuu kaipaavan jotain suojaa latvoihin ennen shampoota, niin olen lätkinyt hiuksiin öljyä (onko öljy-shampoo-hoitoainepesulle joku oma nimensä&nbsp; ;)) ja toiminut muuten samoin kuin CWC:ssa.

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 24 Kesä 2015, 08:49
Kirjoittaja ellen
Tein todella hyvän löydön CWC-pesun ekaksi hoitikseksi, Kiss My Face Whenever Conditioner Green Tea & Lime. Hoitis on melkoisen lirua, joten sitä on todella helppo levittää hiuksiin isokin määrä kerralla. Lisäksi hoitis on todella silottava ja selvittävä ominaisuuksiltaan, itse en pysty hentoisissa luonnonkiharoissa käyttämään tuota hoitista tavallisena, viimeisenä hoitiksena ilman, että hiukset latistuvat todella paljon. Ehkäpä juuri hoitiksen juoksevasta koostumuksesta johtuen se imeytyy hiuksiin nopeasti ja tuntuu jäävän hiuksiin hiusjuurten pesun ajaksi. Mukavaa on myös se, että melkein litran pumppupönikän saa ihan edulliseen hintaan.

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 12 Elo 2015, 12:49
Kirjoittaja Aivina
Mökkisaunassa hiuksia pestessä ihan ehdoton homma mulle nykyään. Ja hiukset ovat olleet yllättävän mainiossa kunnossa. Tuntuu, että myös järvivedellä peseminen tekee hyvää.

Ennen saunaan menoa laitan vähän vedellä jatkettua Nature's Gaten hamppuhoitoainetta tai Faith in naturen Seaweed & citrusta pituuksiin ja lisäksi Alba botanican gardenia-naamiota latvoihin ja tukka jonkinsortin mykkyrälle isolla hainhammas-klipsillä (vai mitä ne nyt on ne semmoiset isot muoviset klipsit, joissa menee hampaat ristiin).
Saunan jälkeen normaali shampoopesu (Nature's gaten hennashampoolla) ja laimentamatonta hamppuhoitsikkaa perään. Hiusten vähän kuivuttua jätettävää Alaffian voidemaista hoitoainetta (joka on muuten sekin ihan huippua) ja monesti vähän jojobaöljyä. Ihan latvoihin olen sipaissut vähän Lushin shine so brightiä.

Tukka on ollut nyt niin hyvässä kunnossa, että jopa äitini, joka yleensä vain moittii tukkaani, kehui, että onpa se hyväkuntoinen ja kiiltävä. Kiitos juureksille hyvistä neuvoista. Olen itsekin iloinen.

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 31 Elo 2015, 18:12
Kirjoittaja Lalla
Mulla on aika kuiva hiuspohja, joka kutisee helposti ja CWC-pesu silikonittomalla hoitiksella on ihan ehdoton etenkin talviaikaan. Silikonittomiin hoitiksiin on tullut nyt myös uusia vaihtoehtoja Garnierin Respons-sarjasta. XZ:n hoitiksista en tykkään, ei jotenkin toimi mun hiuksissa...

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 12 Heinä 2017, 14:23
Kirjoittaja Mintsi
Olen käyttänyt CWC-pesua ainakin vuoden vaihteesta. Sitä ennenkin tein hoitis/öljymuhituksia ennen suihkua säännöllisen epäsäännöllisesti. Vasta säännölliseen CWC-pesuun siirtyminen sai hiukseni siedettäviksi.

Nykyään levittelen aika usein kuiviin hiuksiin hoitoaineen ja suoravärin seoksen ja annan sen muhia aikansa. Sitten huuhtelen väriseoksen pois, lisään pituuksiin hoitoainetta, pesen tyven ja huuhtelen koko hoidon. Viimekseksi vielä hyvä hoitoaine ja myöhemmin jätettävä.

Ekana hoitiksena olen käyttänyt vaihtelevasti jotain XZ:n hoitoainetta, Lidlin Cien sensitiveä, Tresemmen (un)donea tai jotain muuta. Värinaamioissa käytän samoja hoitiksia. Nyt ostin kokeiluun X-tra-hoitiksen, kun hutiostokset alkavat loppua.

Shampoona käytän XZ:n sulfaatitonta, Yves Rocherin sulfaatitonta voidetta tai Beautiful Culrsin shampoota. Joskus harvoin Lushin paloja, jos hiukset ovat oikein likaiset. Noin joka toinen kerta joudun vaahdottamaan hiukset kahdesti. Silloin yritän muistaa lisätä hoitista latvoihin, mutta usein se unohtuu.

Tokana hoitiksena menee sitten usein parempaa hoitista kuten YR:n repair, Madaran kuivien hiusten hoitis. Vähän fiiliksen mukaan nämäkin. Puristan hiuksista vedet pois pesun jälkeen, mutta en kuivaa niitä pyyhkeellä. Opin tämän tavan jo ennen CWC-pesun löytämistä. Hiusten kuivaaminen pyyhkeeseen tuntui vain pahentavan takkuongelmaa. Nyt voisikin kokeilla jossain kohti hellävaraista kuivausta ennen hoitoainetta.

Suihkun jälkeen kääräisen hiukset pyyhkeeseen siksi aikaa, että rasvaan naamani. Sen jälkeen levitän pituuksiin jätettävää hoitoainetta. Näitäkin fiiliksen mukaan. Nyt löytyy kaapista No Knot Today, pari Beautiful Curlsin jätettävää ja YR:n jätettävä. Viimeisenä vielä levitän melkein kuiviin hiuksiin latvasuojan.

Näin aukikirjoitettuna monimutkaista, mutta hiukset ovat siedettävät. Tähän saakka elämäni niiden kanssa on ollut yhtä tappelua. Jotain kertonee, että minusta aitohiuspidennykset olivat ihanan helpot hoitaa, kun vertaa omiin karvoihin...

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 23 Maalis 2018, 08:05
Kirjoittaja ellen
Mitäköhän markettihoitista sitä voisi ostaa läträttäväksi ekaksi hoitoaineeksi? Haluaisin sen olevan mahdollisimman yksinkertaista ja silikonitonta hoitista. Kyttäsin elen kauppareissulla taas monet pullot, enkä kelpuuttanut mitään, hinnankaan puolesta. Ekaa hoitista menee kuitenkin melkoisesti, niin saisi olla tosi edullista.

Vs: CWC-pesu

Lähetetty: 23 Maalis 2018, 08:50
Kirjoittaja Triina
Mun oma suosikki vähän kaikkeen on EHS Plus eli se vehnänalkio-omena. On ehkä parhaimmillaan co-pesuissa, mutta käy mainiosti myös cwc-pesuun ja on edullista.