CWC-pesu

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Jouana
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2200
Liittynyt: 14 Touko 2007, 13:14

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja Jouana »

^ kookos: Mulla on kesästä lähtien hiukset lyhentyneet pikuhiljaa, ja nyt on samantapainen pituus kuin sulla eli takana ihan joitakin senttejä hiusten pituus ja sivuille ja päällä sitten jo 10-15cm. Kuukausi sitten oli vielä niin lyhyttä etten viitsinyt cwc:n kanssa pelailla, mutta nyt olen jälleen palannut siihen kun on jotain mihin sitä ainetta laittaa :D

Jos käytän öljyä niin ihan vaan kädelle pruittaan; ensin hoitista kämmenelle ja sitten öljyä päälle (10-20 tippaa riippuen öljystä ja hoitiksesta) hieraisen käsissä ja levitän hiuksiin. Pyrin välttämään mitään ylimääräistä sählinkiä muuten jää metodit kokonaan käyttämäti. Varsinkin kun on lyhyemmät hiukset niin ei sitä ainetta niin paljon edes tule iskettyä kuin pidempään kuontaloon, joten käsissä pitäisi onnistua ihan hyvin.

Levitän tosiaan paremmin pidempien hiusten pituuksiin, mutta hieraisen myös "takatukan" latvoihin.

Käytän cwc:ssä joko pelkkää hotista (xz-xlitol, dermosilin aloe vera, ole hyvä tyrni/aloe/hamppu tms) tai sitten sekoitan niihin öljyä (luumunsiemen, jojoba, oliivi, kookos...) tai joskus pelkkää kookosöljyä. Muita öljyjä en käytä yksistään. Kookosöljystä pitää sen verran vielä mainita, että se on mulla kyllä varsinainen luottoöljy: käytän hiuksissa, kasvojen putsauksessa, dödönä! Tosin käytän vain satunnaisesti, en jokapäiväisesti.
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.
Luscious
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1227
Liittynyt: 06 Marras 2006, 15:05

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja Luscious »

Mä oon alkanut tekeen tätä kans satunnaisesti. Tosin en ihan samanlailla kuin ohje, vaan kastelen ensin hiukset, sit hoitis pituuksiin, shampoo ja lopuks hoitis.
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...
baom

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja baom »

ellen kirjoitti: Toinen hyvä vaihtoehto, jonka bongasin tuon Rainbow'n puutteeseen, on Freemanin Papaya & Awapuhi -hoitoaine, joka on todella paksua ja tuoksuu todella hyvältä, hedelmäiseltä. Sillä saa latvat suojaan hyvin, koska hoitis on niin paksua jänkkiä, ettei heti huuhtoudu latvoista pois. Tietenkin tuo jänkkiys vähän hankaloittaa levitystä, mutta edullisen hintansa takia sitä voi vähän lutratakin enemmän. Nousi heti ekan käyttökerran jälkeen yhdeksi suosikeista ehdottomasti.
Itsekkin olen tuohon Freemaniin tykästynyt, tuoksu on aivan ihana sekä koostumus tarpeeksi paksua tähän kiharapehkoon. En ole tuon lisäksi kyllä kokeillut muita kuin XZ:n suklaa-vanilijaa, mutta se ei suojannut tarpeeksi ja oli lisäksi liian liirua omaan tukkaan.

Käytän myös samaa tapaa kuin Luscious, kuiviin hiuksiin levitettynä ei vaan tunnu toimivan yhtä hyvin ja hoittista olisi pitänyt laittaa varmaan puoli purkkia että olisi riittäny&nbsp; :-\
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja ellen »

^ Mie laitan noin kourallisen tuota jänkimpää hoitista pelkästään latvoihin, eli yleensä sellaiseen ponkkariosaan hiuksia. Sillä tavalla pienikin määrä hoitista riittää hyvin pitkiinkiin hiuksiin, eikä hoitista tarvitse holvata ihan hulluna, jos ei halua :).

Toi Freemanin hoitis on kyllä nyt selkeästi kiilannut eturiiviin tässä puuhassa, koska jää hiuksiin paremmin kuin mikään muu kokeilemani CWC-hoitis.
Bristow

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja Bristow »

Mulla on tapana laittaa kuiviin hiuksiin öljyä ja sitten pesu ja hoitoaine, latvat ja pituudet pysyy ihanan pehmeänä ja takuttomina&nbsp; :-*&nbsp; Lisäksi laitan aina jätettävän hoitoaineen ja latvasuojan.
nukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 711
Liittynyt: 21 Loka 2006, 09:41

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja nukka »

Vaikuttaa ihan kivalta mutta kun levitän hoitsikan kuiviin hiuksiin niin tuntuu että se huuhtoutuu samantien pois kun menen suihkuun. Itse kun olen vielä niin "hidas" suihkussa että siinä vaiheessa kun alan shampoota laittamaan niin hoitoaine on kyllä jo valunut viemäriin.

Olen myös kokeillut laittaa hoitoaineen märkiin hiuksiin ja heti perään shampoon, mutta ei se oikein tuntunut tekevän hiuksille mitään erityistä :P
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja ellen »

^ Jos tuntuu, että hoitis huuhtoutuu heti pois, kannattaa kokeilla paksumpaa hoitista, pelkkää öljyä tai öljyä hoitikseen sekoitettuna. Esim. Freemanin hoitis on sen verran paksua koostumukseltaan, että se pysyy hiuksissa hyvin, vaikka vesi juokseekin hiusten päällä. Kunnon tujaus jotain öljyä hoitikseen auttaa varmasti kans ongelmassa.
irina

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja irina »

Tämän pesutyylin hoksaamisen myötä mun vaalennettujen hiusten latvat ovat parantuneet huomattavasti. Hiukset eivät takkuunnukaan enää herkästi. Tämä on kyllä ihan pelastus mulle, kun ei tarvitse noita latvoja niin tiuhaan leikellä, koska kasvatus menossa.
Kunis

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja Kunis »

Mun ekasta co-pesuyrityskerrasta tuli juuri tällainen pesuoperaatio, nyt on kiva tietää sillekin nimi. Ajattelin, että kun tukkani tästä kasvaa, niin tämä menettely voisi toimia paremmin. Ilmeisesti samoja halpoja hoitiksia tähänkin suositellaan, joten ei ole vaikea kokeilla tätäkään sit.
Cecilia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 846
Liittynyt: 05 Huhti 2009, 10:59

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja Cecilia »

Ostin pari kuukautta sitten isot 750 ml:n pönikät Tigin Superstar-shampoota ja -hoitoainetta, ja nyt olen päättänyt kuluttaa ne loppuun. Eilen sitten kokeilin huvikseni CWC-pesua ko. aineilla, ja tulos on upea. Tukkani on aivan uskomattoman sileä, kiiltävä ja takuton, ja ainoa ero tavalliseen hiustenhoito ja -muotoilu -rituaalini oli tuon hoitoaineen käyttö kahdesti. Ehken enää näitä aineita käytäkään perinteisellä pesutyylillä.
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja ellen »

^ Kiva, että huomasit metodista olevan hyötyä. Mie huomaan hiuksissa heti sen, jos jätän ekan hoitiksen pois: latvat ovat selvästi kuivemmat ja takkuisemmat kuin jos levittäisin myös sen ekan hoitiksen.

Ostin Pirkan hoitoainetta CWC-tarkoitukseen ja se on kyllä todella lirua ainetta. Lisäsin pulloon hiukan öljyä, että saisin edes vähän jotain lisäsuojaa latvoihin, kun tuo hoitis huuhtoutuu heti pois. Häätyy palata siihen Freemaniin taas, kun se oli sen verran jankkia tavaraa, että pysyy ees vähän latvoissa.
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja Mena »

Käyttääkö kukaan pidennyksillä tätä pesutapaa? Auttaako se pidennyksien latvojen takkuuntumiseen?

Mulla on kiharat pidennyshiukset päässä (nää on ne 42 euron sinettihiukset joista oli puhetta tuolla aitohiuspidennysten ostaminen -ketjussa) ja nämä ovat vajaa kuukauden päässä olon jälkeen alkaneet mennä takkuun. Löysin kaapistani Fructiksen värjättyjen hiusten hoitoaineen. Haittaako tuon silikonipommin käyttäminen ennen shampoota & huuhtelua paremman hoitoaineen imeytymistä hiuksiin? Mietin että jos tosiaan alkaisin tekemään niin että ensin latvoihin silaripommi, sen jälkeen shampoo + huuhtelu ja sitten hoitavampi pikahoitis (Matthew Jamesin Deep Moisture & Tigin Brunette Goddess käytössä) lopuksi. Ja tietysti lopuksi hoitosuihke & silikoninen jätettävä siihen päälle.

Joudun pesemään hiukseni päivittäin rasvoittuvan tyven takia ja ilmeisesti pidennyshius kestää huonommin päivittäistä pesua kuin oma kuiva luonnonkihara hiukseni.
Chaos
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4148
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 17:53

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja Chaos »

Mä en olekaan tänne tainnut hehkutaa tätä pesutapaa! Mutta siis aivan mahtava :-* En enää voisi jättää hoitista pois ennen shampoopesua. Tähän käytän näitä silikonittomia markettihalpiksia. Kokeiltu on X-tra (kamala haju, meni poikaystävän käyttöön), EHS Hunajahoito (vähän turhan lirumaista ja tämähän lopetettukin), Rainbow sekä vihreä-, että lilaraitainen. Molemmat hyviä, aloe vera ehkä hieman parempi. Riittoisia, paksuja koostumukseltaan, HQ CWC-pesuun! ja Erisania testattu tähän myös, toimi mukavasti, mutta Rainbowt parempia ja edullisempia.

Nykyään hiukset ei takkuunnu lainkaan, vaikka nukkuis hiukset auki ja muutenkin latvat on edelliseen hiuselämään (siis ennen CWC-kokeiluja ;D) verrattuna pehmeämmät.
Viimeksi muokannut Chaos, 04 Heinä 2009, 23:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos
muutettu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1432
Liittynyt: 21 Maalis 2008, 06:14

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja muutettu »

Mä käytän pidennysten kanssa CWC:tä, ja toimii mainiosti. Omat pidennykseni ei juuri takkuunnukaan, ja luulen sen johtuvan juuri CWC:stä. :)

Pirkan hoitoaine mullakin nyt käytössä tähän, ja se todella on lirua. Olen kuitenkin saanut sen toimimaan ihan hyvin niin, että laitan Pirkan hiuksiin, sitten teen latvoista ponnarilla pienen sykerön takaraivolle, shampootan tyven ja huuhtelen. Yleensä ponnari valuukin itsekseen huuhteluvaiheessa alas, joten se lähtee pois hellävaraisesti shampoon ja hoitiksen mukana.
So it goes.
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja Mena »

Mä kokeilin tänään tuolla Rainbown vihreäraitaisella hoitiksella tätä pesutapaa. Ei tuo hoitis kyllä sellaisenaan mulle tavallisessa pesussa riittäisi. Hiukset jäivät vähän vähemmän takkuun pesun jälkeen verrattuna normaalipesuun. Toivottavasti tuo nyt sitten toimisi kun ihan varta vasten näihin pesuihin sen ostin.&nbsp; ;) Pehmeydestä en osaa kyllä vielä heti sanoa mitään, pitänee pestä useamman kerran putkeen tuolla niin tietää sitten mitä tää pidennysreuhka siitä tykkää.
Vastaa Viestiin