CWC-pesu

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Luscious
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1227
Liittynyt: 06 Marras 2006, 15:05

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja Luscious »

Mä koen että on parempi laittaa hoitis vasta kun hiukset on kastellut, koska tuntuu että hoitoaine lähtee jo siinä vaiheessa muuten eikä jää suojaamaan shampoon pesevyydeltä.
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...
Kronia
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2144
Liittynyt: 07 Helmi 2007, 08:22

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja Kronia »

^Sama täällä. Ja Hyvä se muutenkin on, että hiuksiin pääsee kosteutta ensin, jonka sitten voi yrittää lukita sinne hoitoaineella (omia hömppäpäätelmiä).
“Another belief of mine: that everyone else my age is an adult, whereas I am merely in disguise.” -Margaret Atwood
Chaos
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4148
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 17:53

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja Chaos »

^ Jepjep! Mä kanssa levitään siis hoitiksen kosteisiin hiuksiin ja annan vaikuttaa pari minuuttia ennen shampoota. Levitän hoitiksen ihan kaikkialle, päänahkaankin, kun on silikonitonta. Sitten shampoolla pesu (levitän vain päänahkaan, en pituuksiin lainkaan kuin vain kerran kuussa syväputsaria) ja hiukset pyyhekuiviksi ja toinen hoitis pidemmäksi ajaksi vaikuttamaan.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos
Jouana
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2200
Liittynyt: 14 Touko 2007, 13:14

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja Jouana »

Mulle on muodostunut tavaksi iskeä esi-hoitis kuiviin hiuksiin, pitänee kokeilla tuota kosteisiin levittämistä seuraavalla kerralla. En pysty muistamaan oonko aiemmin sitä kokeillut.
Sen verran on tullut kyllä huomattua, että ehdottomasti paras tulos tulee mulla öljyillä. Hiusten latvat meinaa kuivua tavallisilla hoitiksilla, mutta oliviiöljy on ihan huippuihana hiuksissa. Kookosta olen käyttänyt myös, mutta koska käyttelen sitä sisäisesti ja kasvojen iholle, niin tekee mieli läträtä hiuksissa vähän huokeammalla öljyllä, jo ihan melkein vaihtelunhalustakin ::)
Toi öljyjen ylivoima tässä käytössä on siitä jännä, koska mullahan ei pidemmillä vaikutusajoilla öljy tee muuta kuin kuivattaa hiuksista loputkin elämät. Esim jätettäväksi ei käy missään nimessä.
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja ellen »

^ Mieki voisin kyllä kokeilla oliiviöljyllä läträämistä ennen pesua. Nyt oon joskus laittanut luumunsiemenöljyä, mutta se tuntuu olevan niin ylellistä ja hinnakkaampaa, etten viitsisi sitä laittaa hiuksiin esihoitikseksi, joka kuitenkin huuhtoutuu jossain määrin pois. Mie vaan inhoan oliiviöljyn lemua, häätyy laittaa pulloon vaikka Pienen tuoksukaupan tuoksuöljyä, jos se vaikka muuttaisi lemua siedettävämmäksi. Oliiviöljy olisi kuitenkin edullisempaa ja helposti kauppareissulta ostettavaa.
Jouana
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2200
Liittynyt: 14 Touko 2007, 13:14

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja Jouana »

^ Oliviiöljyissäkin on hurjasti eroja! Mulla on käytössä ArteOliva (helppo tunnistaa kaupassa kun se on ainoa joka on pakattu tetraan). Tuoksu on kyllä erittäin oliivinen (ruoanlaitossa oon tykästynyt siihen erityisesti), mutta en ole huomannut että se tarttuisi hiuksiin lainkaan.
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja ellen »

Olihan meillä jääkaapissa kylmäpuristettua rypsiöljyä, joka tuoksuu todella pähkinäiseltä ja siksi paljon kivemmalta kuin oliiviöljy. Joten eilen ennen hiustenpesua otin lorauksen oranssisen keltaista rypsiöljyä kämmenelle ja levitin latvoihin. Toimi hyvin, eikä tuoksu ollenkaan, vaikka ei se pähkinäinen tuoksu haittaisi yhtään.

Öljy tuntuu mukavemmalta käyttää esihoitiksena, suojaa ja kosteuttaa selvästi enemmän kuin liru-hoitis. Taitaa rypsiöljy jäädä rutiiniin pysyvästi, täytyy vaan vähän tarkkailla latvoja, etteivät ne imaise öljyn väriä itseensä.
Strix

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja Strix »

Jes. Saan viimeinkin käyttööni kaikki hiusten värjäyksestä jääneet hoitoaineet. Vaikka en käytä niitä ikinä, en koskaan raaski heittää mitään pois roskiin. Muttei kukaan kaverikaan ole halunnut niitä viedä mukanaan :'(

Latvusto on kyllä niin kärsinyttä sorttia että jos edes silikonilla pysyy siistinä niin otan haasteen vastaan :)
Missalissa

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja Missalissa »

Pitääkin kokeilla tätä pesutyyliä tänään... Minulla kun on K.U.I.V.A.T. latvat&nbsp; :-[

Toivon tosiaankin että tämä auttaa... Onneksi minulla on hyvä hoitis jota käyttää.
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja Triina »

Miksen mä ole tätä kokeillut aiemmin?? Tässähän on fantastinen tapa saada lotrattua kaikki jemmahoitikset ja tukka tykkää, etenkin kun ainakin toistaiseksi kasvatan. Kokeilin eilen ekaa kertaa, esihoitiksena Tigin MM, shampoona Nivean Diamond Gloss ja jälkihoitiksena sekoitus MOP Hydratingia ja Sebastian Penetraittia. Tuli sileä ja helposti selviävä, kosteutetun oloinen tukka. Läiskin vähän runsaalla kädellä jätettäviä, joten tukka on pitkin päätä tänään ja tuon Nivean pesuteho ei oikein itselleni riitä joten rasvoittumistakin on. Pesun jälkeinen fiilis oli kuitenkin tosi ihana.
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja Mena »

Mä olen nyt vajaa 3kk pessyt hiukset CWC-pesuilla ja näkyy kyllä ero normaaliin pesutapaan verrattuna. Latvat jää sileämmäksi kuin tavallisen pesun kanssa ja kiiltävätkin nykyään selkeästi enemmän. Jos en jaksa laittaa esihoitista niin latvat on selkeästi kankeammat ja pörröisemmät pesun jälkeen. Esihoitiksena olen käyttänyt vaan tuota Rainbown vihreää hoitista, todella riittoisaa tavaraa.&nbsp; :D Ainoa miinuspuoli että kun latvat voivat paremmin niin tämä luonnonkihara sitten menee enemmän kiharallekin mutta ehkä tähän tottuu.
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja ellen »

Mieki huomaan heti, jos oon jättänyt esihoitiksen välistä pesussa: latvat on selvästi kuivemman oloiset kuin jos olisin laittanut esihoitista. Latvat selviääkin helpommin esihoitiksen ansiosta.

Triina, CWC-pesu onkin tosi kätevä tapa saada kaikki jämät käytettyä pois, jos niitä ei muuten tuu käytettyä. Ja jos tuntuu, ettei esihoitiksessa ole tarpeeksi tehoja, niin hoitispulloon voi huoletta lorauttaa suurenkin määrän jotain halpisöljyä, joka tekee esihoitiksesta hoitavamman. En loppujen lopuksi tykännyt pelkästä öljystä esihoitiksena, mutta jonkun lirumman hoitiksen seassa öljyn saa levitettyä tasaisemmin ja helpommin hiuksiin.
tragedia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 687
Liittynyt: 13 Heinä 2009, 22:56

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja tragedia »

Vitsi, mikä ihana tekosyy ostella kokeiluun kaikkia kiehtovia markettihoitsikoita joita tekisi mieli kokeilla, muttei ehdi kun ei raaski tigeistä ja joicoista luopua!&nbsp; ;D
Nyt voi käytellä esihoitiksina kaikki kokeilut, harmi vaan, että oon aika hyvin käyttänyt pois useimmat hoitoaineet kun taas shampoita pyörii nurkissa pullokaupalla eivätkä tunnu millään kuluvan pois.
1cFii
Sikses iha nätti naine.
SannaS
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 751
Liittynyt: 05 Kesä 2009, 20:08

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja SannaS »

Oi että, tänään vasta ekan kerran kokeilin tuota CO-pesua kun oli vähän kiire saada tukka mahdollisimman äkkiä kuivumaan (niinkun se shampoopesu nyt niin kauan veis...), mä kun en halua föönata hiuksia vaan antaa kuivua luonnollisesti. Tälläkin systeemillä sattui tulemaan mukavan tuntuiset hiukset, mutta entäs kun mä luin nyt tästä!? Tätähän on ihan heti pakko kokeilla!

Ainoa vain että kaapissa on tosiaan niitä kehnompia shampoita enempi kuin kehnompia hoitiksia... Mutta kiva että saan käytettyä nyt parit toimimattomat naamiot ja tehikset esihoitoaineena pois! Oliskohan TRESemme hyvä hoitoaine tähän tarkoitukseen? Mä kun en noita incejä ole kovin tarkasti lukenut, niin onko siinä kosteuttavissa (moisture jotakin...) hoitiksessa silikonia? Mieluiten kuitenkin silikonitonta käyttäisin, tai ainakaan en mitään silaripommia. Se olis ainakin isossa pönikässä ja edullista, kun sen tuoksu tuntuu paremmalta kuin X-tran &nbsp;:-X

Täytyy tulla raportoimaan sitten kun tätä saa kokeiltua!

Edit. Eipä ollut ainakaan tuo eka kerta mitenkään kovin hohdokas, ehkä sitten tuo Nivean hiusnaamio ei vain kerta kaikkiaan sovi mun hiuksille kun aina sen käytön jälkeen jää niin kovin karheaksi hiukset. Mulla on sitä vanhan mallista värjättyjen hiusten naamiota ja ajattelin että tässähän sen sais käytettyä. Mutta ei ainakaan toiminut ekalla kerralla esihoitoaineena. Lauantai-aamuna tekemäni CO-pesu jätti tukan paljon mukavamman tuntuiseksi... Mutta kokeilen tätä kyllä uudestaan - eri tuotteilla.
Viimeksi muokannut SannaS, 22 Joulu 2009, 01:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hiustenhoito - mikä ihana tekosyy.
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja Mena »

Mä olen huomannut että Rainbown hoitiksen kanssa jää huomattavasti sileämmät hiukset kuin Pirkan hoitiksen (joka on kyllä aika lirua). Pirkan jälkeen hiukset menee kuivuttuaankin helpommin takkuun. Palaan takaisin Rainbown vihreään jahka tuo Pirkka on lotrattu loppuun. Eli kyllä noissa hoitiksissa on eroa vaikka aluksi ajattelinkin että on ihan sama minkä siihen laittaa esihoitikseksi. :)
Vastaa Viestiin