CWC-pesu

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Suvivilja
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 429
Liittynyt: 08 Marras 2011, 19:37

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja Suvivilja »

^ Se 3. kohdan hoitoaine on siis tavallista poispestävää, sen jälkeen voi toki vielä laittaa jätettävää jos tuntee sitä tarvitsevansa :)
* 1b F ii *
catjuska
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2253
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 15:15

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja catjuska »

^^ Mä usein skippaan sen tokan hoitoaineen ja jätän suoraan jätettävän. Eli siinä voi tehdä miten itse tykkää. Jotkut laittaa shamppoopesun jälkeen hoitsikan, huuhtelee sen ja vielä sen jälkeen laittaa vielä jätettävän. Kannattaa testailla ja kuulostella mistä omat hiukset tykkää eniten :)
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett
enna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1030
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 20:16

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja enna »

Testasin ihan huvikseen nyt yhden kerran cwc-pesua, ja kyllähän tuon voisi ottaa jatkuvaankin käyttöön varsinkin jos kohdalle sattuukin joku hoitsikka mikä ei ollutkaan ihan niin nappiostos.

Käytättekö aina samaa hoitsikkaa kummallakin kerralla?
Jos silikonisia hoitoaineita ei välttele, niin eikö silloin ainakin jälkimmäisen kerran hoitsikan kannata sisältää suojaavia silikoneja. Tietenkin jätettävissä nyt lähes aina on ja kannattaakin olla, mutta jääkö poispestävistä silikonisista hoitoaineista kuitenkin "tarpeeksi" silikonia hiuksin suojaamaan?
nysimum
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2011, 11:05

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja nysimum »

Mä lutraan ekaa hoitsikkaa niin paljon, että käytän siihen halvempaa hoitoainetta (tällä hetkellä Tresemmen Naturalsia, ja se on osoittautunut niin hyväksi että tuskin vaihdan), ja tokana hoitoaineena sitä "oikeaa" hoitoainetta. Ja pyyhekuiviin hiuksiin sitten vielä jätettävää (ja avokadoöljyä latvoihin). Tätä rutiinia en vaihda :)
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
– Daniil Harms: Uusi anatomia
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja Mena »

Mä käytän myös ekana hoitiksena halpista (Rainbow nyt käytössä) ja tokana hoitiksena sitten sitä ns. kunnon hoitista (Gliss boostattuna öljyllä tai MOP Hydrating).
Painted Lady
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1537
Liittynyt: 25 Joulu 2008, 22:33

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja Painted Lady »

Teen CWC pesuja aika harvoin. Ekana hoitiksena käytän yleensä hutiostoksia ja tokana sitä "oikeaa" hoitista. Sen varran harvoin noita CWC pesuja on tullut tehtyä, että en ole nähnyt tarpeelliseksi ostaa erillistä halpista tätä tarkoitusta varten.

Jos kaapista ei löydy mitään hutiostoksia ja hiukset tuntuu kaipaavan jotain suojaa latvoihin ennen shampoota, niin olen lätkinyt hiuksiin öljyä (onko öljy-shampoo-hoitoainepesulle joku oma nimensä  ;)) ja toiminut muuten samoin kuin CWC:ssa.
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja ellen »

Tein todella hyvän löydön CWC-pesun ekaksi hoitikseksi, Kiss My Face Whenever Conditioner Green Tea & Lime. Hoitis on melkoisen lirua, joten sitä on todella helppo levittää hiuksiin isokin määrä kerralla. Lisäksi hoitis on todella silottava ja selvittävä ominaisuuksiltaan, itse en pysty hentoisissa luonnonkiharoissa käyttämään tuota hoitista tavallisena, viimeisenä hoitiksena ilman, että hiukset latistuvat todella paljon. Ehkäpä juuri hoitiksen juoksevasta koostumuksesta johtuen se imeytyy hiuksiin nopeasti ja tuntuu jäävän hiuksiin hiusjuurten pesun ajaksi. Mukavaa on myös se, että melkein litran pumppupönikän saa ihan edulliseen hintaan.
Aivina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 606
Liittynyt: 02 Tammi 2015, 09:34

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja Aivina »

Mökkisaunassa hiuksia pestessä ihan ehdoton homma mulle nykyään. Ja hiukset ovat olleet yllättävän mainiossa kunnossa. Tuntuu, että myös järvivedellä peseminen tekee hyvää.

Ennen saunaan menoa laitan vähän vedellä jatkettua Nature's Gaten hamppuhoitoainetta tai Faith in naturen Seaweed & citrusta pituuksiin ja lisäksi Alba botanican gardenia-naamiota latvoihin ja tukka jonkinsortin mykkyrälle isolla hainhammas-klipsillä (vai mitä ne nyt on ne semmoiset isot muoviset klipsit, joissa menee hampaat ristiin).
Saunan jälkeen normaali shampoopesu (Nature's gaten hennashampoolla) ja laimentamatonta hamppuhoitsikkaa perään. Hiusten vähän kuivuttua jätettävää Alaffian voidemaista hoitoainetta (joka on muuten sekin ihan huippua) ja monesti vähän jojobaöljyä. Ihan latvoihin olen sipaissut vähän Lushin shine so brightiä.

Tukka on ollut nyt niin hyvässä kunnossa, että jopa äitini, joka yleensä vain moittii tukkaani, kehui, että onpa se hyväkuntoinen ja kiiltävä. Kiitos juureksille hyvistä neuvoista. Olen itsekin iloinen.
Lalla
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1589
Liittynyt: 25 Helmi 2008, 21:44

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja Lalla »

Mulla on aika kuiva hiuspohja, joka kutisee helposti ja CWC-pesu silikonittomalla hoitiksella on ihan ehdoton etenkin talviaikaan. Silikonittomiin hoitiksiin on tullut nyt myös uusia vaihtoehtoja Garnierin Respons-sarjasta. XZ:n hoitiksista en tykkään, ei jotenkin toimi mun hiuksissa...
Mintsi
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 128
Liittynyt: 06 Syys 2015, 13:18

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja Mintsi »

Olen käyttänyt CWC-pesua ainakin vuoden vaihteesta. Sitä ennenkin tein hoitis/öljymuhituksia ennen suihkua säännöllisen epäsäännöllisesti. Vasta säännölliseen CWC-pesuun siirtyminen sai hiukseni siedettäviksi.

Nykyään levittelen aika usein kuiviin hiuksiin hoitoaineen ja suoravärin seoksen ja annan sen muhia aikansa. Sitten huuhtelen väriseoksen pois, lisään pituuksiin hoitoainetta, pesen tyven ja huuhtelen koko hoidon. Viimekseksi vielä hyvä hoitoaine ja myöhemmin jätettävä.

Ekana hoitiksena olen käyttänyt vaihtelevasti jotain XZ:n hoitoainetta, Lidlin Cien sensitiveä, Tresemmen (un)donea tai jotain muuta. Värinaamioissa käytän samoja hoitiksia. Nyt ostin kokeiluun X-tra-hoitiksen, kun hutiostokset alkavat loppua.

Shampoona käytän XZ:n sulfaatitonta, Yves Rocherin sulfaatitonta voidetta tai Beautiful Culrsin shampoota. Joskus harvoin Lushin paloja, jos hiukset ovat oikein likaiset. Noin joka toinen kerta joudun vaahdottamaan hiukset kahdesti. Silloin yritän muistaa lisätä hoitista latvoihin, mutta usein se unohtuu.

Tokana hoitiksena menee sitten usein parempaa hoitista kuten YR:n repair, Madaran kuivien hiusten hoitis. Vähän fiiliksen mukaan nämäkin. Puristan hiuksista vedet pois pesun jälkeen, mutta en kuivaa niitä pyyhkeellä. Opin tämän tavan jo ennen CWC-pesun löytämistä. Hiusten kuivaaminen pyyhkeeseen tuntui vain pahentavan takkuongelmaa. Nyt voisikin kokeilla jossain kohti hellävaraista kuivausta ennen hoitoainetta.

Suihkun jälkeen kääräisen hiukset pyyhkeeseen siksi aikaa, että rasvaan naamani. Sen jälkeen levitän pituuksiin jätettävää hoitoainetta. Näitäkin fiiliksen mukaan. Nyt löytyy kaapista No Knot Today, pari Beautiful Curlsin jätettävää ja YR:n jätettävä. Viimeisenä vielä levitän melkein kuiviin hiuksiin latvasuojan.

Näin aukikirjoitettuna monimutkaista, mutta hiukset ovat siedettävät. Tähän saakka elämäni niiden kanssa on ollut yhtä tappelua. Jotain kertonee, että minusta aitohiuspidennykset olivat ihanan helpot hoitaa, kun vertaa omiin karvoihin...
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja ellen »

Mitäköhän markettihoitista sitä voisi ostaa läträttäväksi ekaksi hoitoaineeksi? Haluaisin sen olevan mahdollisimman yksinkertaista ja silikonitonta hoitista. Kyttäsin elen kauppareissulla taas monet pullot, enkä kelpuuttanut mitään, hinnankaan puolesta. Ekaa hoitista menee kuitenkin melkoisesti, niin saisi olla tosi edullista.
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja Triina »

Mun oma suosikki vähän kaikkeen on EHS Plus eli se vehnänalkio-omena. On ehkä parhaimmillaan co-pesuissa, mutta käy mainiosti myös cwc-pesuun ja on edullista.
Vastaa Viestiin