CWC-pesu

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Jouana
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2200
Liittynyt: 14 Touko 2007, 13:14

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja Jouana »

^ Jännä juttu; mulla taas tuo kaakaohoitis toimii parhaiten kokeilemistani markettipikahoitiksista. Riittoisaa se ei todellakaan ole. Taas se nähdään että niin ne vaan toimivat eri tavoin eri päissä...
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.
malic
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 870
Liittynyt: 22 Kesä 2008, 20:08

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja malic »

Kas, eipä oo noi sulfaatit käyneet pienessä mielessäkään. Täytyypä hommata joku ja kokeilla, jos vika olisikin siinä.
Liikaa pesevyyttä en kyllä ole huomannut niin kampaamo- kuin markettituotteissakaan, narskuvan puhdas on mun hiuksille aivan vieras käsite.
1bMii. Ehkä joskus tiedän mitä tahdon hiuksieni kanssa tehdä, siihen saakka kasvattelua.
pallopaita

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja pallopaita »

Tidii, eka CWC-pesu on nyt takana ja hiuksetkin jo melkein kuivuneet! Tämä tapa tulee mitä luultavimmin jäämään vakikäyttöön kun koitan nyt kovasti suojella latvojani kasvatusprojektin aikana. En ole vielä pesun jälkeen harjannut hiuksia vaikka nämä ovat jo ihan viittä vaille kuivat mutta olen todennut ettei paljoa tarvitse sitä harjaa käyttää, sen verran ovat sileät eikä takuista tietoakaan&nbsp; :o Parasta !&nbsp; Ja käytin siis pesussa XZ:n sporttishampoota ja EHS:n hiushoitoa. EHS on ihanan halpaa ja lirua että sitä voi hyvin levitellä. Tosin sitten kun hiukset kasvavat pidemmiksi taidan ottaa käyttöön sen X-tran hoitiksen mikä on halpaa myös ja paljon isommassa pullossa. Mutta juu, tämä menetelmä todella toimii&nbsp; :D
Jouana
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2200
Liittynyt: 14 Touko 2007, 13:14

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja Jouana »

^ Huomasin jossain toisessa postauksessa että mainitsit cwc-pesusta, odotinkin että milloin tulee raporttia tänne ketjuun&nbsp; :D Mä olen aivan ihastunut cwc-pesuun. Sen verran lyhyt kuontalon malli, että tulee käytettyä paljon muotoilutuotteita ja co:lla en usko että saan kunnolla pois niitä jämiä. Mä laitan pre-shampoo-hoitona yleensä joko pelkkää öljyä tai öljyn ja hoitiksen sekoitusta. Käytitkö sä siis EHS hoitista sekä ennen että jälkeen shampoon?
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.
pallopaita

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja pallopaita »

Hiahh, jaa että oikein on odoteltu mun raportteja&nbsp; ;D Oon nyt vaan niin innostunut hiustenhoidosta ja koko ajan mieli tekis kokeilla kaikkea erilaista jnejne&nbsp; :D Ja juu,laitoin sitä hoitsikkaa sekä ennen että jälkeen shampoon. Harjatessa suihkuttelin vähän XZ:n muumisuihketta ja ah, lopputuloksena niin ihana tukka että melkein itkettää :'DD
Jouana
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2200
Liittynyt: 14 Touko 2007, 13:14

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja Jouana »

^ Ja mua naurattaa kun tiedän täsmälleen ton tunteen&nbsp; ;D Oi onnea ja autuutta mikä seuraa tästä kaikesta hiushässäkästä!
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.
pallopaita

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja pallopaita »

Ja oi sitä kulunutta rahamäärää ! ^^&nbsp; ;D ;D
minja

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja minja »

En ole koskaan tajunnut, että näinkin voi tehdä. :D Pakko testata heti seuraavassa pesussa. Yritän kaikin mahdollisin keinoin suojella latvaparkoja kun ovat joutuneet kokemaan kaikenlaista.
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja ellen »

Nyt kun oon käyttänyt tätä menetelmää useamman kuukauden, voin jo laittaa hoitiksia järjestykseen sopivuudessaan CWC-menetelmään. Tuotteet ovat suosikkijärjestyksessä:

LV:n tehis: toimii todella hyvin, latvat ovat pehmeät ja sileät tän jälkeen. Vakituisen käytön esteenä on kuitenkin hinta, sillä tää on hiukkasen kallista tähän poispesutarkoitukseen.

Rainbow'n Mieto Hoitoaine: toimii hyvin, kun laittaa joukkoon hiukkasen avokadoöljyä. Edullista, joten voi lutrata.

MOP C-System Hydrating Conditioner: käytin pullon jämät tähän tarkoitukseen, jossa toimi ihan hyvin, vaikka onkin silikonipitoinen hoitis.

Nivean kaakaohoitis: toimii hyvin, jos laittaa runsaasti, muuten aika keskinkertainen tulos. Tämänkin käytössä tulee esteeksi hinta, sillä tätä täytyisi lutrata rankalla kädellä, että saisi hyviä tuloksia.

EHS:n hunajahoitis: tähänkin kun laittaa hiukkasen öljyä, niin toimii paremmin. Edullinen hinta, joten voi lutrata. Haju on mielestäni kamalan mummomainen. Koostumus on vetinen ja juokseva, mutta kyllä tän hiuksiin jotenkin saa.

BioRich värjättyjen hiusten hoitis: melko juoksevaa tavaraa, jota sai lutrata paljon huomatakseen tehon. Plussaa hyvästä ja raikkaasta tuoksusta.

Dailyn Hoitoaine: ei ollut kovinkaan kummoista, piti lutrata rankalla kädellä, että huomasi eron.

X-Tran hoitis: haisi kamalalle, joten käytin tämän todella nopeasti pois. Koostumukseltaan ja todella edulliselta hinnaltaan sopisi hyvin tähän tarkoitukseen, mutta lemu estää käytön.

Taitaa siis olla niin, että ostan tästä lähtien Rainbow'n hoitista, johon sekoitan jotain jämäöljyä. Se nyt tuntuu olevan kaikilla tavoilla parhainta koko em. joukosta: edullista, tarpeeksi hoitavaa, hyvä koostumus, hajukin mukiinmenevä.
choc-au-lait

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja choc-au-lait »

Vaantakaa nyt viela idiootille rautalangasta ::):

Siis kaytatteko te CWC-pesuun ensin halpishoitoainetta ja viimeiseksi sita "parempaa" kamaa, vai samaa ainetta seka ennen etta jalkeen? Mietin vain, etta jos laitan ensin jotain huonompaa hoitista hiuksiin niin haittaako se sen paremman hoitoaineen toimintaa mitenkaan... Luulisin etta siita ekasta hoitoaineesta jaa kuitenkin jotain hiuksiin varsinkin jos se tekee hiukset liukkaammiksi...?

Lahtee heti kokeilemaan
Magia
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4169
Liittynyt: 30 Tammi 2007, 18:05

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja Magia »

^ Ei tarvitse olla sama hoitis. Ihan yhtä hyvin toimii eri hoitiksilla.
deko
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2744
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 18:14

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja deko »

choc-au-lait kirjoitti: Siis kaytatteko te CWC-pesuun ensin halpishoitoainetta ja viimeiseksi sita "parempaa" kamaa, vai samaa ainetta seka ennen etta jalkeen?
CWC-pesussa minä ainakin käytän esisuojahoitiksena mitä tahansa purkinpohjalla pyörinyttä hoitista tai vaihtoehtoisesti jotain ei-niin-hyvää latvahoitoa/suojaa. Ideana on suojata kulunutta latvaa shampoolta. Shampoo poishuuhdeltaessa kyllä pesee enimmät esihoitisjämät latvoista ja normaali pikahoitis tai tehis sen jälkeen pääsee vaikuttamaan ihan normaalisti. Mainio keino saada käytettyä ne hutihoitikset kunnialla loppuun ;D
this too shall pass.
Jouana
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2200
Liittynyt: 14 Touko 2007, 13:14

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja Jouana »

Mä tein äsken juuri elämäni mahtavimman cwc-pesu (mua naurattaa miten sitä onnistuukin välillä kuulostamaan siltä kuin hiusten kanssa olisi kyse elämästä ja kuolemasta&nbsp; ::)) Anyway, mä tykkään laittaa esihoitiksen sekaan öljyjä, en tiedä tekeekö ne sen ihmeempää, mutta mulla on vähän tullut sellainen käsitys tässä kokemusten karttuessa, että mulla toimii parhaiten pelkkä öljy tai sitten hoitis-öljysekoitus (jolloin öljyn määrä on paljon pienempi). Kirjoitin tuonne hiustenpesukokemuksiin äsken tän päivän cwc-pesukokemukseni. En kehtaa hehkuttaa enempää siitä täällä :D
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja ellen »

Mie oon nyt ollut todella tyytyväinen Rainbow'n Mietoon Hoitoaineeseen, kun sekoitin siihen runsaasti Dr. Hauschkan ruusuvartaloöljyä. Nyt hoitis tuoksuukin todella hyvältä, sitä voi huoletta lutrata edullisen hintansa takia ja hyvän koostumuksen takia hoitista on helppo levittää kuiviin hiuksiin tasaisesti. Uskonpa löytäneeni sen esihoitovakkarini kaikenlaisten kokemusten jälkeen. Varsinkin, kun tuohon hoitikseen vielä lykkää jotain jämäöljyä, niin siitä saa vielä ekstrasuojaa latvoille ilman, että hiukset näyttäisivät pesun jälkeen liimaletiltä.

Toinen hyvä vaihtoehto, jonka bongasin tuon Rainbow'n puutteeseen, on Freemanin Papaya & Awapuhi -hoitoaine, joka on todella paksua ja tuoksuu todella hyvältä, hedelmäiseltä. Sillä saa latvat suojaan hyvin, koska hoitis on niin paksua jänkkiä, ettei heti huuhtoudu latvoista pois. Tietenkin tuo jänkkiys vähän hankaloittaa levitystä, mutta edullisen hintansa takia sitä voi vähän lutratakin enemmän. Nousi heti ekan käyttökerran jälkeen yhdeksi suosikeista ehdottomasti.
kookos

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja kookos »

Onks lyhemmillä hiuksilla varustetut käyttäneet tätä, siis toimivasti? Mietin ku takana on tommosia 4.5cm pitusia hiuksia ja sivulla jotain 15cm pitkiä, että kannattaako laittaa vaan sivuhiuksiin? Toisaalta tonne taakse just tulee laitettua kaikkee mönkkiä päivällä. Kiinnostais vaan suojata noita latvoja, kun yritän tätä tukkaa kasvattaa.

(Ja ei kyl itelläkää ollu koskaa tullu tämmönen menetelmä mieleen, vaik on ollu pitkä letti.. :P)

Pitää vissii itekki ostaa jotain halppismössöä sitten. Tai on mulla tuota ehs:ää, mut jos edullisempaaki löytyy juuri tuohon poishuuhdeltavaksi, niin vois semmosta tietysti hankkia. Miten te noita öljyjä sekottelette? Siis onko teillä vessassa joku asiaan vihitty muovitörppö, jossa ne sekotatte ja säilytätte öljyt vessassa..vai sekotatteko käteen? Ja miten se pysyy siinä kädessä? ::) Sekottelut ym ois kivoja, mut jotenki tuo vaiva tuntuu vähä tässä..plus sit en ees tiiä mistä saa hankittua esim kookosöljyä tms (oon hinkuna tuohon tuoksuun). Noh, meneehän noi halvemmatki öljyt kyllä, ainaki mulla auttaa pelkkä rypsiöljy ainaki päänahkaan jos on liian kuiva.
Vastaa Viestiin