CWC-pesu

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Sylvia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 704
Liittynyt: 15 Marras 2007, 15:39

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja Sylvia »

Olen käyttänyt tätä tekniikkaa epäsäännöllisesti varmaan yläasteajoista saakkaa lähinnä silloin kun tukka on ollut erityisen takkuinen esim. kiharoiden jäljiltä, mutta ajattelin nyt siirtyä käyttämään tekniikkaa joka pesussa. Tukka kun on kuitenkin jo puoleen selkään, joten latvustot alkavat olla vanhat ja ikävä kyllä myös paljon kovia kokeneet. :( Mikään ylimääräinen suojaus ei siis ole pahasta. Ostin eilen X-tran hoitiksen, joka tosiaan maksoi puolen litran pönikässä reilun euron ja olin sen tuntuun kyllä todella tyytyväinen. Laitoin kourallisen hoitista kuivaan tukkaan ja koostumus oli juuri sopiva levitäkseen tukkaan hyvin. Ei liian lirua vaan sellaista sopivan täyteläistä olematta kuitenkaan mitään kamalaa jankkia, joka ei millään leviä. Ainoa miinus tuossa on semmoinen tympeän terävä tuoksu, joka häivähteli aavistuksen verran vielä pestystäkin tukasta, vaikka pää oli kuorrutettu sen jälkeen jos jonkinmoisilla jätettävillä. :P Ei mikään voimakas tuoksu kuitenkaan eli en anna sen häiritä. Shampoopesun jälkeen tukka oli todella pehmoinen ja hoidetun tuntuinen ja myös tänään tukka on ollut todella pehmeä ja kiiltävä. Kokeilin tosin samalla kertaa myös muita uusia tuotteita eli en uskalla kaikkea kunniaa antaa CWC-pesulle, mutta uskon että sillä on kuitenkin ollut osuutta pituuksien pehmeyden ja sileyden kanssa. Latvat näyttivät myös tosi siisteiltä, eivät pörröttäneet ja hapsottaneet ollenkaan. Ehdottomasti jää siis vakikäyttöön tämä menetelmä. :)
1c M ii
Avatar
NarnianQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4895
Liittynyt: 16 Marras 2006, 16:23

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja NarnianQueen »

Minäkin päädyin ostamaan tuon X-tran, oli ainakin edullinen!  :)
Olen käyttänyt usein 'esihoitoainetta' ennen shampoopesua, juuri niitä halpoja markettituotteita (EHS, V05). Usein olen sekoittanut esihoitikseen tipan öljyä ja antanut vaikuttaa puolisen tuntia tai tunnin.
Ei kannata muuten laittaa Paul Mitchellin The Conditioneria ennen pesua - sain järkyttävän takkukasan käytettyäni sitä kuiviin hiuksiin ennen shampoota!  :o Vaikka levitinkin pesun jälkeen huuhdeltavaa hoitista sekä vielä jätettävää, takkuja oli enemmän kuin normaalisti. Jokin The Conditionerissa tekee siitä ei-sopivan kuiviin hiuksiin laitettavaksi.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii Mid-back
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja ellen »

NarnianQueen kirjoitti: Usein olen sekoittanut esihoitikseen tipan öljyä ja antanut vaikuttaa puolisen tuntia tai tunnin.
Tuohan oli hyvä vinkki, siis että sekoittaa esihoitikseen vähän öljyä. Sillä tavalla saankin käytettyä noita ei-niin-kivoja öljyjä pois ja saan lisää hoitotehoa halpishoitikseenkin.

Mie en ole päässyt vieläkään ostamaan tuota X-tran hoitista, ku ollaan käyty vain K-ketjun kaupoissa. Se ainakin olisi halpaa ja sitä uskaltaisi lotrata ihan hyvällä omallatunnolla. Häätyypi kokeilla CWC-pesuun myös Freemanin pöniköitä, mutta ainakaan meidän Sokoksella ei ollut kuin yhtä laatua hoitista ja siinä oli silikonia, joten jätin ostamatta. Stockan valikoimia en olekaan vielä katsastanut Freemanin osalta.
Natsu
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 62
Liittynyt: 03 Tammi 2008, 16:11

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja Natsu »

Ei ollut sitten mielenkään tullut koittaa tätä pesumenetelmää, mutta kannatti koittaa! Levitin puuhekuiviin hiuksiin ennen shampoota XZ Xylitol hoitsikkaa ja miten sileiksi latvat jäivätkään :) Ihanaa :D Tämä pesu jää kyllä nyt vakikäyttöön! Ei vie aikaa esimerkiksi aamukiireessä ja lopputulos on hoitoaineen lotraamisen arvoista ;D
RockQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3624
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:58

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja RockQueen »

Hih, mun mielestä on jotenkin ihanaa kun tulee aina näitä "villityksiä" mitä kaikki sitten kokeilee innoissaan ja X-tra-hoitikset tekee kauppansa paremmin kuin koskaan ;D

Sanomattakin selvää että itse kokeilen tätä myös tänään hiustenpesun yhteydessä ;)
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com
MAS
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 797
Liittynyt: 31 Elo 2006, 19:41

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja MAS »

jeh, pitäähän niitä kaikkia villityksiä kokeilla, muuten käy elämä tylsäksi  :) Varsinaisesti en tätä ole kokeillut, mutta joskus on tullut huomattua että seuraavassa pesussakin ovat hiukset vähemmän sotkeutuvat jos on muistanut jätettävät laittaa kunnolla.
1b F ii
Natsu
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 62
Liittynyt: 03 Tammi 2008, 16:11

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja Natsu »

RockQueen kirjoitti: Hih, mun mielestä on jotenkin ihanaa kun tulee aina näitä "villityksiä" mitä kaikki sitten kokeilee innoissaan ja X-tra-hoitikset tekee kauppansa paremmin kuin koskaan ;D

Sanomattakin selvää että itse kokeilen tätä myös tänään hiustenpesun yhteydessä ;)
Jeps, täytyy tästä itsekin lähteä lähikauppaan hakemaan X-tra hoitsikkaa ;D
tiiksi

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja tiiksi »

Jihuu.. tarvinnee kokeilla seuraavalla pesukerralla..
jos saisin pidettyä latvustoa paremmassa kunnossa  8)
Supervixen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2603
Liittynyt: 11 Touko 2006, 13:56

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja Supervixen »

Mäkin innostuin tästä, vaikka jotenkin olen skeptinen sen suhteen että shampoo nyt niin hirveästi kuivattaisi latvoja pesun aikana. Itse en hiero shampoota muualle kuin päänahkaan (niinkuin varmaan suurin osa täällä), ja se vaahto joka n. 15 sekunnin huuhtelun ajan valuu latvojen yli tuskin ehtii niitä kutreja niin huimasti kuivattaa. Mutta taidanpa silti kokeilla tätä tekniikkaa ihan vaan jo sen takia että pääsee eroon kaapin perukoiden huonoista hoitsikoista. :)
Sheppa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1044
Liittynyt: 14 Loka 2006, 18:13

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja Sheppa »

Eksyin tänne ketjuun vahingossa, ja onneksi eksyin! Alkoi kiinnostaa kyseinen pesumenetelmä, ja voisinkin seuraavassa pesussa kokeilla yhdellä Lidlin halpishoitiksella tätä. Harmi että pesin juuri tänään tukan, täytyy odotella parisen päivää ennen kuin taas viitsii pestä. Jos tykkään lopputuloksesta niin menenpäs minäkin ostamaan x-tra -hoitista... :D
1b F ii.
Lemppareita Joicon k-pak -sarja, Tigi O&H ha, Brunette Goddess sh ja ha, L'Anza Hair Repair-sarja, Dry Hair Moisture treatment ja Healing Moisture Kukui Nut ha. Tukan pituus vajaa bsl. Väritys n. 10/11-tasoinen tuhkanvaalea.
sininen kissa
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 287
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 09:52

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja sininen kissa »

Wau, tämähän kuulostaa mielenkiintoiselta! Hävettää myöntää että pienessä mielessänikään ei ole koskaan käynyt tällainen menetelmä. Kokeiluun menee mahdollisesti jo tänään.

mitä mieltä olette, kannattaako tätä käyttää, jos aikoo laittaa tehiksen muhimaan pitkäksi aikaa shampoopesun jälkeen? Ajattelin vain, että olisiko hyvä että tehis pääsisi vaikuttamaan hiuksen sisään kunnolla auki olevien hiussuomujen kautta.
1a Mii. Liukkaat ja lasimaiset, vaalennetut solisluumittaiset hiukset. Kasvatusta BSL:ään. Lempisarjat XZ ja Joico.
Auringonkukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 905
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 14:25

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja Auringonkukka »

Tätä on kokeiltava! Mainio vaihtoehto tällaiselle joka ei tykkää co-pesuista, kaipaan liiaksi shampoiden tuomaa puhtauden tunnetta ja "raikkautta" päänahassa. Huonoja hoitoaineitakin löytyy yllin kyllin varastoista, saa vihdoin nekin pois jaloista kuleksimasta :)

Ja mikä parasta, tämän menetelmän ansiosta pesukertoja pystyy varmaankin tihentämään, näin kesää kohden se on enemmän kuin mukava juttu koska itselläni yleensä hiukset rasvoittuu kesällä hieman enemmän.
Tukka 1c(tai 2a) M ii/iii, hiuslaatuketju sivu 5, Hiushörhö, kosmisfriikki ja kynsilakkahirmu.
Memmuuh
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2670
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 00:11

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja Memmuuh »

Mä en ole tainnut koskaan hoitoainetta laittaa hiuksiin ennen pesua, mutta tuohon samaan tarkoitukseen olen käyttänyt ihan pelkkää oliiviöljyä. Ei oo sitten hiukset yhtään takussa pesun jälkeen, pesis miten pesevällä shampoolla tahansa, ja päänahka tykkää myös kun siihenkin laittaa. :)
3b F ii
vilmalotta
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 395
Liittynyt: 09 Heinä 2007, 19:39

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja vilmalotta »

Mä tein tätä jo joskus nelisen vuotta sitten, kun hiukset ulottui ristiselkään, sitten se unohtui, kun hiukset lyheni...nyt pari kertaa taas näin, ja toimii! Jos nyt yrittäis suojella eilen leikattuja latvoja..
Tiiti
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 959
Liittynyt: 29 Elo 2007, 22:34

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja Tiiti »

Mä käytin tätä menetelmää n. 12-15v iässä. Eli siis n. 16-19 vuotta sitten. ;D

Hiukset oli sillon selkään asti ja kävin tallilla joka päivä, jolloin hiukset oli pakko pestä päivän päätteeksi. Jostain syystä tukkani takkuuntui tuolloin ihan mahdottomasti, joten koin tuon hyväksi tavaksi pitää hiukset edes vähän takuttomampana.

Sen sijaan n. 10 vuotta tuota myöhemmin, vaikka tukka oli sillon saman pituinen, ei takkuuntumisongelmaa ollut (tais olla pesuaineilla hiukan eroa, joten tuota konstiakaan ei ole noitten vuosien jälkeen "tarvinnut".
Veni, vidi, Visa.
Vastaa Viestiin