CWC-pesu

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Jouana
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2200
Liittynyt: 14 Touko 2007, 13:14

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja Jouana »

^ Loistavan kuuloinen systeemi tuokin, lasken itseni laiskaksi ja toi tapa vetoaa voimakkaasti meiksiin. Huvittaa kun alkaa hiustenpesukin kuulostamaan niin joltain F1-taktikoinnilta ;D "Yhden huuhtelun taktiikka" :O
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.
Kunis

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja Kunis »

Itse olen pitkään tehnyt niin, että laitan hoitiksen koko tukkaan ja annan vaikuttaa vaihtelevanpituisen ajan oman jaksamisen mukaan. Sitten pesen tyven ja kuivaan hiukset. Kuivuessa saatan laitella jätettävää.
Käytännössä sama juttu, mutta hoitis kuivaan tukaan, märkään se ei oikein tartu, ja kunnon muhi kuitenkin tekee hyvää. Jälkihoitista en tarvitse, kun en sekoita tukkaa sekaisin niin pahasti, etteikö esihoitis riittäisi suoristamaan.
malic
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 870
Liittynyt: 22 Kesä 2008, 20:08

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja malic »

Olen palannut jälleen CWC-pesun käyttäjäksi. Pitkän aikaa menikin, että muistin jälleen, miksi käytin sitä! Mulla alkaa esiintyä takkuisuutta juuri siinä kohtaa, missä niskassa lopetan shampoon vaahdottamisen. CWC-pesu palautti sen kerrasta normaaliksi. Tämä tosin tarkoittaa taas sitä, että esihoitiksiksi kelpaavia halpoja hoitoaineita tarvitsee taas alkaa hamstrata... Sitä meinaan kuluu.
1bMii. Ehkä joskus tiedän mitä tahdon hiuksieni kanssa tehdä, siihen saakka kasvattelua.
nysimum
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2011, 11:05

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja nysimum »

Veikkaan, että CWC-pesu ja sulfaatittomaan shampooseen siirtyminen oli olennaisia askeleita hiustenkostutusprojektissa :) Muhittelut ja öljyt ym. varmaan pysyvät kuvioissa kuureina tulevaisuudessa, mutta CWC-pesu on kyllä tullut jäädäkseen.
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
– Daniil Harms: Uusi anatomia
mar.ia
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 143
Liittynyt: 03 Huhti 2011, 14:52

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja mar.ia »

Parin viikon aikana olen muutaman kerran kokeillut tätäkin tapaa, tarvitsin käyttötarkoituksen EHS mustikkahoitikselle kun CO-pesuissa se silikoni ei sopinut mulle yhtään ja normaalissa shampoopesussa käytän hoitavampia hoitiksia. Tänään sain ehdottomasti parhaan tuloksen kaikista kokeiluistani kun pesin hiukset sulfaatittomalla shampoolla ja laitoin jälkihoitikseksi myös mustikkaa, hiukset tuntuu yhtä pehmeiltä kun muutaman tunnin kosteusmuhituksen jälkeen. Ehdottomasti mulle tällä hetkellä toimivampi tapa tää CWC kuin mitä CO, pitänee jatkaa kokeiluja vielä toisilla hoitiksilla!
1b/F/ii
iHerb-alekoodi: UTI515
Jenje
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1146
Liittynyt: 21 Syys 2011, 17:55

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja Jenje »

deko kirjoitti: Laiskan versio CWC-pesusta on "hybrid wash"... eli kastele tukka, levitä hyvää hoitista latvoihin, sitten (nokkapullolla vähän vedellä laimennettu, helpottaa levitystä PALJON) shampoo tyveen, ja kertahuuhtelulla kaikki pois. Sitten vain jätettävät latvoihin ja you're ready to go.
Mä en jaksa enää CWC-pesuja, mutta tätä tapaa tulee juurikin kiireessä/laiskuuksissa käytettyä. Ilman tuota nokkapullolla laimennusta tosin, mutta voisinpa kokeilla sitäkin. Nykyisin kun joudun kastelemaan hiukset nopeasti ennen shampoon levittämistä, niin osa esihoitiksesta tietenkin huuhtoutuu pois.

Tällä tavalla pesten mun hiuksistani tuntuu tulevan ihan mukavan pehmeät, joten olenkin alkanut miettiä tuota pikahoitiksen tarpeellisuutta. Onko sillä siis juuri muuta funktiota kuin pestessä takkuuntuneen tukan selvittäminen ja jos esihoitis riittää selvittämään hiukset, niin tarvitaanko pikahoitista ennen jätettävää ollenkaan?
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397
felka

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja felka »

Minä olen käyttänyt juurikin dekon opastamana "hybrid wash" pesutapaa ja voin sanoa että on muuten hieno tapa. Minä tapaan levitellä ensimmäisen hoitoaineen pituuksiin vähän laimennettuna kuivaan hiukseen ja annan sen vaikusella aikansa ja sitten nokkapullosta laimennettua shampoota tyveen & kertapesu. Pyyhekuivauksen jälkeen sitten suihkuttelen jätettäviä latvoihin.

Toimii ainakin minulla. Hiukseni ovat värjätyt ja puolipitkät.
hampputukka
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 81
Liittynyt: 07 Touko 2012, 20:24

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja hampputukka »

Kokeilin just äskettäin tätä pesutekniikkaa ekan kerran. Käytin sekä ennen ja jälkeen shampoon XZ:n vanilja-suklaahoitoainetta, ja shampoonsa XZ:n xylitol-hunajashampoota. Shampoon jälkeen lisäsin vielä hoitoaineeseen kookosöljyä ja muhitin tätä sekoitusta reilu puoli tuntia. Ihan kivalta tukka tuntuu, vaikka onkin vielä märkä.

Jos sitten seuraavana kokelisi tuota co-pesua, nyt en oikein uskaltanu kun oli niin likainen tukka&nbsp; :D
Hiuslaatuni 1bMii. Kasvatan kohti vyötäröä, tällä hetkellä ollaan bsl:ssä!
http://www.juurikasvu.org/smf/http://localhost/\/viewtopic.php?p=848478#p848478 Kuvia hiuksistani sivulla 24.
garme
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 403
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 22:36

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja garme »

Jotenkin nykyään ei tule edes ajateltua tätä minään erityisenä pesutapana, lähinnä tuntuisi kummalliselta olla laittamatta jotain esihoitista hiuksiin. Erityisen vaivalloisenakaan en pidä sitä, ei sen hoitoaineen levittämiseen kulu juuri yhtään ylimääräistä aikaa. En tiedä onko juuri tällä ollut ratkaisevaa merkitystä mun hiusten kuntoon, rupesin käyttämään tätä tapaa samoihin aikoihin kun innostuin hiushörhöilystä muutenkin, mutta ei se ainakaan pahaa tee.

Esihoitiksena mulla toimii mikä milloinkin, usein käyttelen väripakettien mukana tulleiden hoitoaineiden jämät tässä tarkoituksessa, joskus ostan Rainbow'ta, nyt on käytössä kaapin perältä löytynyt ikivanha VO5-hoitoaine. En huomaa juuri eroja näiden välillä.
iHerb alekoodi: FEW484
Mai
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 521
Liittynyt: 04 Syys 2011, 03:57

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja Mai »

garme kirjoitti: Jotenkin nykyään ei tule edes ajateltua tätä minään erityisenä pesutapana, lähinnä tuntuisi kummalliselta olla laittamatta jotain esihoitista hiuksiin. Erityisen vaivalloisenakaan en pidä sitä, ei sen hoitoaineen levittämiseen kulu juuri yhtään ylimääräistä aikaa.
Sama. Aina silloin kun en käytä CO-pesua, teen CWC-pesun ja siitä on tullut vakio. Ei se vaivalloistakaan ole kun on ottanut tavaksi ja tukka tykkää.
1a F ii, mustat vajaa BSL-pituiset hiukset, oma väri platinablondi. Turhamainen vaate-, meikki- hius- ja lävistysfriikki.
Stay punk, stay free!
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja elly »

Täällä myös yksi, jolle CWC-pesu on luonnollinen rutiini jokaiselle pesukerralle. En muista mitä kautta päädyin kokeilemaan kyseistä menetelmää, mutta kyllähän se toimii kuin unelma! Pitkä, huokonen ja pesussa itsensä tupeeraava (jep, oikeen sellanen kasari soitti ja halus tukkansa takas -reuhka) imee itseensä vaikka laastia, joten annan kuiviin hiuksiin levitetyn hoitoaineen muhia vähintään tunnin pipon lämmössä ennen pesua. :D Tänään tuotteina toimivat EHS Hiushoito, EHS Koivushampoo sekä XZ Xylitol hunaja tehohoito. Kuinka onnelliseksi pieni ihminen voikaan tulla pehmeästä tukasta! Huomenna käyn etsimässä jonkun kivan halpishoitoaineen itselleni kokeiluun. :)
Nemilie
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 76
Liittynyt: 31 Loka 2012, 16:04

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja Nemilie »

Aion kokeilla tätä tänään, mutten osaa päättää, muhittaisinko tehohoitoa ennen vai jälkeen. :D Toisaalta voisi olla mukavampaa muhittaa ennen, ei tarvitsisi hengailla kylpytakissa palellen. Ja ajattelin käyttää tähän Cutrinin Curlismia kun sitä on vielä jäljellä, mutta ajattelin että se sopisi nimenomaan ennen pesua käytettäväksi... Kylläpä sitä voi tehdä elämänsä vaikeaksi. ;D Tulen raportoimaan tuloksista, jos muistan.

Edit: Tukka on vielä kostea mutta ai että miten silkkiseltä jo kuivunut osio tuntuu! Koskaan ei ole tukka tuntunut tällaiselta, olen ihan sanaton! :O Laitoin ensin Curlismia aika reippaalla kädellä ja annoin vaikuttaa sen aikaa mitä kasvojen ja kropan kuorintaan meni, sitten pesin shampoolla. En ihan osannut sitä, tuntui että pitäisi varoa hoitoainetta latvoissa. :D Lisäilin Herbinan Marja Spa -shampootta tosi monta kertaa pikku tippoja, mutta en halunnut vaahdottaa kahdesti ja tulihan tukasta lopulta puhtaan tuntuinen vaikka olikin tosi tosi likainen. Sitten laitoin SP:n jonkin tehohoidon tai naamion (en ole varma mikä se on ;D ), purkissa taitaa lukea intensiivihoito. Hengailin se päässä melkein tunnin, en laittanut mitään jätettäviä enää kun tuntui että tukka on saanut ihan tarpeeksi tuotteita jo :D (ja silikonia, ikävä kyllä). Ja AH mikä tunne hiuksissa! Jos tämä onnistuu aina näin hyvin en varmaan saa itseäni enää tekemään ollenkaan CO-pesuja, jotka ovat melkoista tappelua. Kiharatkin näyttävät hyviltä vaikka tuntuvat niin silkkisiltä. Toivottavasti tukka ei klähmäänny yön aikana, tuo uskomaton silkkisyys ja sileys epäilyttää. ;D
Viimeksi muokannut Nemilie, 18 Marras 2012, 21:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
piste
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 523
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 10:53

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja piste »

Tajusinko oikein:

1. Laitetan hoitoainetta
2. Pestään tavallisesti shampoolla
3. Uudestaan hoitoainetta

Ja onko toi 3. vaiheen hoitsikka sit jätettävää?
Shirley
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 343
Liittynyt: 10 Kesä 2012, 12:22

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja Shirley »

^Noinhan se mun ymmärtääkseni menee, tietty kukin soveltaa hieman omalla tavallaan. Mä ainakin käytän tossa 3.vaiheessa ihan tavallista (pika)hoitista, mutta yleensä annan muhia vähän pidempään. Joskus tosin käytän vaan pikaisesti ja pesen pois, jos ei jaksa/ehdi muhitella.&nbsp;

Nyt viime aikoina oon pessyt hiukset aina saunomisen yhteydessä. Ennen saunaan menoa oon laittanut kuiviin hiuksiin (pituudet) hoitoainetta, usein XZ-xylitol-hunajaa ja sitten suojannut pään kostealla saunamyssyllä. Sitten huuhtelu ja vielä lisää hoitoainetta ja shampoolla pesen ihan vaan tyvestä. Sitten vielä hoitoainetta ja muhittelua jonkin aikaa. Kosteina sitten mahdollisesti vielä jotain jätettävää latvoihin, yleensä Glissin öljyä. Hiukset on tuntuneet&nbsp; tosi sileiltä. Oma vaikutuksensa on kyllä kaivovedelläkin, sillä vesijohtovesi tuntuu kuivattavan hiuksia ihan eri tavalla. Saa nähdä, millainen kuiva pehko hiuksistani tulee, kun palaan taas kaupunkiin&nbsp; :-\&nbsp;
1aFii, mid back -mittaiset, punaruskeat hiukset.
piste
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 523
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 10:53

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja piste »

Juu kato mä olin ymmärtäny että tässä laitetaan hoitsikkaa, sitten pestään normisti ja sitten vaan laitetaan jätettävää eli sitä toista hoitsikkaa ei pestä. Vaikka nyt tajusin että sekin pestään vielä pois.
Vastaa Viestiin