CWC-pesu

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
tragedia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 687
Liittynyt: 13 Heinä 2009, 22:56

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja tragedia »

^Jos kokee, että tukka puhdistuu riittävän hyvin pelkällä CO:lla ja on itse tyytyväinen hiusten tuntuun sen jäljiltä niin se on hellävaraisempi vaihtoehto, CWC-pesu soveltuu niille, jotka eivät ole valmiita vierottautumaan shampoosta, mutta haluavat suojella latvoja. Monet kyllä käyttävät vaihtelevasti molempia metodeja, esim. joka toinen pesu CO:lla.
1cFii
Sikses iha nätti naine.
Jouana
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2200
Liittynyt: 14 Touko 2007, 13:14

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja Jouana »

^^ Onhan niillä paljonkin eroa, itse teen (ainakin toistaiseksi) vuorottelua; en voi sietää rasvaista lettiä ja kohtalaisen lyhyellä mallilla hiuksia ei voi edes naamioida mitenkään. Jos saisin CO'lla aina shampoopesun-puhdasta niin en muuta metodia kyllä käyttäisikään, mutta kun se ei puhdista tarpeeksi pidemmällä tähtäimellä. Siksi toiseksi paras vaihtoehto (mulle) on vuorotella tilanteen mukaan.
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.
SpicyApple
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 519
Liittynyt: 04 Syys 2007, 09:30

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja SpicyApple »

Mä olen hiljattain siirtynyt käyttämään pääosin tätä cwc-metodia hiusten pesussa, koska lopputulos on aivan ihana, kiiltävä ja takuton. Aikaisemmin mulla oli aina todella takkuinen ja helposti vähän karhea tukka pesun jäljiltä. Nyt kuitenkin uutena ongelmana olen havainnut sen, että hiukset rasvoittuvat ihan älyttömän nopeasti! Tuntuu että hiukset saisi pestä melkein joka päivä, kun aikaisemmin olen ne pessyt joka toinen päivä. Ärsyttää!&nbsp; >:(
Jouana
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2200
Liittynyt: 14 Touko 2007, 13:14

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja Jouana »

Tää talvi on ollut erityisen rankka myös hiuksille.... Yleensä laitan hoitiksen tai öljyn vain latvoihin (kuiviin hiuksiin) ja annan vaikuttaa keskimäärin kymmenisen minuuttia. Eilen tein ensimmäisen kerran niin, että lutrasin Dermosilin aloe vera -hoitista reilusti pituuksiin ja latvoihin. Sen jälkeen sitten puuhastelin muita juttuja ja aikaa kului suunnilleen 1-1,5h. Pesin hiukset Herbinan syväpuhdistavalla (x2) ja pikahoitiksena käytin O&H'ta, jota myös jätettäväksi nypin hiuksiin. Lisäksi Potion 9. Loppuvaiheessa kuivumista nypin hyvin varovasti Catfight- vahaa, että saan enemmän kuohkeutta ja ryhtiä hiuksiin.

Huomaa että hiukset kyllä huutaa kosteutta!! Tänään hiukset tuntuu edelleen puhtailta ja jänteviltä, mitä yleensä ei enää seuraavana päivänä tapahdu... Pesuväli on kaksi päivää, mutta yleensä tässä vaiheessa jo olenkin hyvin tietoinen että huomenna pitääkin pestä hiukset ::) Tossa Dermon hoitiksessahan on silikonia, mutta mua se ei tuossa haittaa ja varsinkin kun pesin sillä Herbinan syväputsarilla.
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.
Arnella
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 954
Liittynyt: 02 Maalis 2010, 15:53

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja Arnella »

Tulipa eilen vihdoin käyttöä Tigin Catwalk Curls Rock Leave-In Moisturizerille, jonka sain joskus Trendin lahjakassissa. Jätettävänä se on ollut omaan päähäni turhan lähmäävä, mutta nyt keksin levittää sitä reippaasti pituuksiin ja latvoihin ennen pesua. Pesin Bonacuren hopeashampoon ja Dumb Blonden sekoituksella. Saman yhdistelmän jälkeen hiukset ovat yleensä huutaneet hoitoainetta, mutta nyt ne tuntuivat heti huuhdellessa pehmeiltä ja selvitellyiltä. Lopuksi laitoin hetkeksi vaikuttamaan Glissin Liquid Silk hoitiksen. Ei nyt mikään maata mullistavan ihana lopputulos, mutta sileä ja kiiltävä ja paljon parempi kuin pesu ja pikahoitis yhdistelmällä yleensä!

Tämä taisi olla eka varsinainen CWC kokeilu, mutta täytyy ehdottomasti ottaa säännölliseen käyttöön. Kivaa kun pääsee kuluttamaan tuotteita, joiden heittäminen roskiin on ehtinyt käymään mielessä&nbsp; :)
1bMii, vaalennettu.
EllaBella
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 836
Liittynyt: 11 Tammi 2010, 09:44

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja EllaBella »

Tässä pesumetodissa mulla on parhaimmaksi I&nbsp; C.ksi osoittautunut Giovannin 50:50. Sen jänkki koostumus pysyy hiuksissa vaikka shampoota vaahdottaisikin. Lisäksi se on "luonnonmukainen" ja aika mieto tuoksuinen eli sen jälkeen voi pistää hiuksiin ihan erihajuista hoitista, eikä hajuset riitele. C nro II onkin sitten ihan mitä tahansa, mitä voi muhittaa.
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.
pitkätukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 945
Liittynyt: 05 Heinä 2008, 19:25

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja pitkätukka »

RockQueen kirjoitti: Hih, mun mielestä on jotenkin ihanaa kun tulee aina näitä "villityksiä" mitä kaikki sitten kokeilee innoissaan ja X-tra-hoitikset tekee kauppansa paremmin kuin koskaan ;D
Lueskelin pitkästä aikaa tätä ketjua ja totesin, että omalla kohdallani tähän villitykseen mukaan meneminen oli todella hyvä asia. Aloitin hiusteni hoidon korjaamisen (ja hiusteni pitkiksi kasvattamisen) v. 2008 juuri CWC-pesusta mikä teki hiuksiini jo ison parannuksen, testasin sitten pitkään CO:ta ja yrteillä pesemistä sekä palasin lopulta v. 2010 alussa takaisin CWC:hen, missä olen sen jälkeen pysynyt ja tulen varmaan pysymäänkin. Se sopii hiuksilleni selvästi parhaiten. En pystynyt luottamaan CO:n puhdistustehoon, vaikka päänahka toki pitikin siitä menetelmästä shampoopesuja enemmän. Yrtit kuivattivat, karhensivat ja takuttivat (toimivat tosin satunnaisesti käytettyinä ja erityisesti kananmunaan yhdistettynä). Shampoopalan kanssa meni hermot ennen kuin sillä alkoi tulla puhtaan näköistä, joten luovutin. CWC pesee aina hyvin mutta suojaa sopivasti latvoja, ja päänahan ongelmat pystyy näköjään estämään etikkahuuhtelulla. Näyttäisi siltä, että pesurutiinini on lopultakin naksahtanut täysin kohdalleen.

Latvoja suojaavalla hoitiksella ei ole ollut minulle muuten väliä (pääasia että on halpaa ainetta), mutta silikoninen hoitis ei tunnu hyvältä valinnalta. Se jättää hiuksiini ikävän kalvon, joka tuntuu pesun jälkeen hiuksissa liiallisena kuivuutena ja lisää takkuisuutta seuraavaan pesuun asti. Normaalissa shampoota seuraavassa pikahoitiksessa saa olla silikonia eikä se aiheuta yleensä ongelmia, mutta tuossa suojahoitiksessa se ei jostain syystä toimi itselläni. Ja vaahdotan kahteen kertaan, joten ylimääräisten mömmöjen luulisi kyllä poistuvan kaikkialta, mutta ei väkisin...

Oma tapani pestä on ehkä vähän muunnettu versio CWC:stä (CCWC?), koska laitan kuivien hiusteni pituuksiin korvista alaspäin vähintään tunti ennen pesua oliiviöljyä. Se saa olla usein montakin tuntia ja parempi vain niin. Sen jälkeen normaali CWC-pesu. Pituuksissa on siis sekä öljyä että suojaavaa hoitista. Molemmat lähtevät kuitenkin hyvin pois shampoolla. Pelkällä öljyllä tai pelkällä hoitiksella tulee heikompi tulos (kuivemmat pituudet). Pesen silti satunnaisesti niin, että pituuksia suojaavana aineena on vain öljyä, jottei latvoihin pääse tulemaan mitään isompaa kertymää. &nbsp; &nbsp;

Suojaavana hoitiksena on nyt Rainbow'n Panthenol. Se toimii siinä missä aikaisemmin käyttämäni Rainbow'n Aloeverakin.
Viimeksi muokannut pitkätukka, 30 Joulu 2010, 01:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.
Puf
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 481
Liittynyt: 05 Tammi 2011, 17:32

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja Puf »

RockQueen kirjoitti: Hih, mun mielestä on jotenkin ihanaa kun tulee aina näitä "villityksiä" mitä kaikki sitten kokeilee innoissaan ja X-tra-hoitikset tekee kauppansa paremmin kuin koskaan ;D
Mun mielestä tää koko ketju on ollut jotenki hirmu symppis juuri tällaisten kommenttien osalta :D

Kävin hakemassa itelle Rainbow miedon hoitoaineen (hinta tais olla 1.25e), koska X-tra tuoksui pahalle. En tiedä mitä tolla vahvalla hajulla on täällä tarkotettu mutta mun mielestä purkki haisi kaupassa nuuskittuna jollekin teollisuusomenalle. Jotenkin tosi epäaito haju ja pelkäsin sen oikein korostuvan hiustenpesun aikana joten näin paremmaksi ostaa sitten tuon Reipparin.

Rainbown inc on hiukan muuttunut ketjussa aiemmin mainittuun. Tässä uusi:

Ingredients: Aqua, Cetearyl Alcohol, Octyldodecanol, Glyceryl Stearate, Stearamidopropyl Dimethylamine, Cocamide MEA, Parfum, Dicetyldimonium Chloride, Propylene Glycol, Panthenol, Persea Gratissima, Aloe Barbadensis, Sodium Benzoate, Potassium Sorbate, Citric Acid

Mulla ei oo minkäänlaista osaamista inceissä, joten pistin loppupään muuttuneet ainesosat googleen ja näyttivät tulosten perusteella ihan ok:lta (lähinnä mulla tässä jännättää onko silikoni nykysin mukana). Mitä mieltä te osaavammat olette uudesta sisällöstä?

ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja ellen »

Huomaa kyllä, että olen laiminlyönyt kesällä hiusteni suojaamista auringolta, kun latvat tuntuivat selvästi normaalia kuivemmilta, mutta CWC-pesut toivat taas nopeaa helpotusta latvojen kuivuusongelmaan.

Sekoitin reilusti öljyä Urtekramin No Perfume -hoitikseen ja käytin sekoitusta ensimmäisenä hoitiksena. Sitten hoksasin käyttää Nature's Gaten hennahoitiksen jämät ensimmäisenä hoitiksena ja se toimiikin yllättävän hyvin, koska on niin paksua ja kermaista hoitista. Hennahoitista viitsii holvatakin, kun on niin edullista ja toimii sekä suojaavana että viimeistelevänä hoitiksena.
Jouana
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2200
Liittynyt: 14 Touko 2007, 13:14

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja Jouana »

Mullakin kesällä vähän jäänyt ensihoitiksen käyttö. Nyt oon hiljalleen taas petrannut. Vaikka oon pitänyt tästä pesumetodista enemmän kuin muista ja siis käyttänyt pääsääntöisesti nyt useamman vuoden, niin jostain syystä ei ole tullut kokeiltua ensihoitiksen levittämistä kasteltuihin hiuksiin vaan aina länttään kuiviin. Olipa loistava kokemus! Ensinnäkin ensihoitista tietysti kului vähemmän kuin kuiviin hiuksiin lisäämällä ja se oli myös helpompi levittää. Toiseksi, shampoon levittäminen päänahkaan sujui paljon helpommin kun oli jo valmiiksi kastellut hiukset; ei tarvinnut niin paljon veden kanssa läträtä, joten hoitistakaan ei huuhtoutunut oikeastaan yhtään pois. Tuli vähän sellainen fiilis, kuin olisin löytänyt puuttuvan palikan. Jatkan ehdottomasti tällä systeemillä!
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.
Arnella
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 954
Liittynyt: 02 Maalis 2010, 15:53

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja Arnella »

^ Minäkin tykkään laittaa ensihoitiksen aina kasteltuihin hiuksiin. Poikkeuksena sitten jos laitan ensihoitiksen vaikuttamaan pidemmäksi aikaa esim. nutturan sisään.
1bMii, vaalennettu.
Mindela
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1225
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 00:55

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja Mindela »

Mulle suositeltiin CWC-pesua kun valittelin toisessa ketjussa latvojen kuivuutta, voisin kohta ekaa kertaa sitä kokeilla. Väännän nyt vielä rautalangasta, mutta siis...
-> kastelen tukan
-> laitan latvoihin reilusti jotain halpaa hoitoainetta
-> pesen päänahan ja annan pelkän huuhteluveden pyyhkiä hoitikset pois
-> isken päälle koko tukkaan kunnon hoitoaineen

Oikein ymmäretty? Voisin laittaa kosteaan tukkaan hoitoaineen, tää mun villasukka imee varmaan 500ml yhdellä kerralla jos laitan kuivaan hiukseen...
Jouana
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2200
Liittynyt: 14 Touko 2007, 13:14

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja Jouana »

^ Juuri noin! :) Jos käytät muotoilutuotteita tai haluat muuten vain pestä kunnolla koko hiukset, niin voit siis vaahdottaa ihan kauttaaltaankin, useimmiten se suurin pesun aihe on kuitenkin hiuspohja. Mulla on kyllä selvästi parempi lopputulos joka tapauksessa esihoitiskäsittelyllä, vaikka vaahdottaisin shampoon kauttaaltaan kuin etten käyttäisi esihoitista lainkaan. Mä annan sen esihoitiksen vaikuttaa yleensä muutamasta minuutista varttiin ennen pesua. Tapoja on tässä varmaan monia.
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.
Mindela
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1225
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 00:55

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja Mindela »

No niin, nyt on pari viikkoa harjoitettu CWC-pesua... Aluksi olin vähän silleen ::) tästä "keksinnöstä" mutta herranpieksut sentään OLEN MYYTY! Päätin siis kokeilla tätä, kun sitä suositeltiin kuiville latvoille. Ei kuivat latvat ole siitä muuttuneet (ainakaan vielä) mutta hiusteni selvitys on niiiiin paljon helpompaa. Ihanaa kun suihkusta tullessa ei ole enää takkupalloa päässä, vaan ihan oikeat hiukset! Pitäisi laittaa taas iHerbille tilausta ja tilata samalla joku hoitis tähän tarkoitukseen.

Mindela&nbsp; <3 CWC-pesu
deko
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2744
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 18:14

Vs: CWC-pesu

Viesti Kirjoittaja deko »

Laiskan versio CWC-pesusta on "hybrid wash"... eli kastele tukka, levitä hyvää hoitista latvoihin, sitten (nokkapullolla vähän vedellä laimennettu, helpottaa levitystä PALJON) shampoo tyveen, ja kertahuuhtelulla kaikki pois. Sitten vain jätettävät latvoihin ja you're ready to go. &nbsp;

Tää lisää tämän tavan pesutapaketjuun faqiin.
http://www.juurikasvu.org/smf/http://lo ... ic.php?t=5

Erilaisista pesutavoista löytyy FAQ:ista oma thread. Sieltä kannattaa luurata perusteet jos joku kohta jää mietityttämään. Ja minä sen kirjoitin eli saa kysyä myös yksärillä jos joku kohta tuntu epäselvältä. En pure (pahasti...).

erit: lisätty hybrid wash

Viimeksi muokannut deko, 24 Syys 2011, 18:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
this too shall pass.
Vastaa Viestiin