Raidoitus

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
calypso
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2457
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 11:49

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja calypso »

Sehän onnistuu hyvin, eikä pelkoa värin leviämisestäkään ole jos hiuskuitu on synteettistä  :)
Sinettipidennykset on pidempikestoisia kun taas klipsipidennykset voi ottaa vaikka illalla pois ja laittaa aamulla takaisin  ;)
Ja on muuten hienon näköistä kun laittaa "luonnollisen" väriseen tukkaan kirkkaampia yksityiskohtia, siskollani oli viime kesänä tummanruskeat hiukset joissa saman sävyiset sinettipidennykset yli puoleen selkään ja seassa sähkönsinisiä raitoja  :-*
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja Ice »

onnistuu tosiaan hyvinkin :) eikä tarvitse omaa hiusta vaurioittaa ollenkaan
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
tenn
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 702
Liittynyt: 07 Helmi 2006, 20:25

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja tenn »

Mitäs muuten, tehdäänkö hairstoressa noita sinettijuttuja? Kun sieltä saa -50% synttäreinä ja silloin ajattelin.. :) Ja on lempikampaajakin siellä ;D Jos vie omat hiustupsut niin onkos niillä välineet millä laittaa ne kiinni? Voin kyllä soittaa mutta jos joku tietäis..
Miracle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2154
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 13:24

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja Miracle »

tennari kirjoitti: Mitäs muuten, tehdäänkö hairstoressa noita sinettijuttuja? Kun sieltä saa -50% synttäreinä ja silloin ajattelin.. :) Ja on lempikampaajakin siellä ;D Jos vie omat hiustupsut niin onkos niillä välineet millä laittaa ne kiinni? Voin kyllä soittaa mutta jos joku tietäis..
Kyllä siellä välineet pidennysten tekoon on :) Mutta koskeekohan tuo synttärialennus pidennyksiä? Aika usein niissä taitaa pienellä präntillä lukea, ettei koske erikoiskäsittelyjä kuten hiusten pidennyksiä...? Että tuo kannattaa tarkistaa, ennen kuin aikaa varaa, ettei sitten tule ikäviä yllätyksiä..
tenn
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 702
Liittynyt: 07 Helmi 2006, 20:25

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja tenn »

Jees, soitin sinne ja ne sano et kuuluu kyllä alennus, mut että omia hiustupsuja vai mikskä niitä nyt kutsutaan, ei saa ottaa mukaan, vaan niiden tupsuilla laitetaan.. ja niillä ei siis oo vaaleenpunasta.. jee, mun tuuria :D mihinköhän sitä sitten menisi.. ehdotuksia?  ;D
Ellamari
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 193
Liittynyt: 27 Tammi 2006, 14:01

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja Ellamari »

Laitoin viikonloppuna itselleni raitoja ja tuli oikein onnistuneet.Pohjavärini on 6 luokkaa,hieman taittaa punasävyä seassa.Nyt jo mietin,mitäs sitten kun raidat uloskasvavat,oletteko laittaneet ensin tasaisen värin alle ja sitten uudelleen vaaleita raitoja päälle?Mitä aineita suosittelette tähän?
Ishamael
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 538
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 12:37

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja Ishamael »

Raidoitus on yksi kovimmista käsittelyistä, joita hiuksille voi tehdä, joten neuvoisin kyllä välttämään mahdollisuuksien mukaan koko hiusmassan raidoitusta useampaan otteeseen.
Varsinkin sellainen tuhoaa hiukset varsin nopeasti, jos raidoitetaan, värjätään jonkun ajan kuluttua tasaisen tummaksi, ja taas raidat päälle.
Joku kerta ne raidat sitten tippuvat lavuaariin.. :-X
Riippuu tietysti siitä, mitä hiuksiltaan haluaa, ja missä kunnossa ne haluaa pitää.

Kun raidoitus kasvaa ulos, on se mahdollista uusia raidoittamalla pelkkä tyvi.
Sitä voi kokeilla itse, tai kaverin avulla, tai pisätytyä kampaajalla laitattamassa.
Tyven uudestann raidoituksen voi tehdä joko hupulla tai foliolla, mikä vain parhaalle tuntuu.
Dark nights, silvery moon in the frozen sky.
Black cape over the world where nobody waits the dawn, thats where i live.
-Ishamael, betraitor of hope-
Nuppu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1175
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 12:31

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja Nuppu »

Eikö tässä tyven uudelleen raidotuksessa sitten ole vaarana, että tyvestä tulee kovastikin erivärinen kuin se raidan muu osa?  ???
Ishamael
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 538
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 12:37

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja Ishamael »

Samalla aineella ja ainevahvuudella ja vaikutusajalla, ei pitäisi olla pelkoa siitä että tulee erivärinen.
Itsekkin olen värjäillyt noita tyven uudestaan raidoituksia eikä ole tähän mennessä tullut yllätyksiä vastaan *koputtaa puuta*
Dark nights, silvery moon in the frozen sky.
Black cape over the world where nobody waits the dawn, thats where i live.
-Ishamael, betraitor of hope-
Nuppu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1175
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 12:31

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja Nuppu »

Ongelma on vaan se, että otin nämä raidat kampaajalla enkä yhtään tiedä, mitä vahvuutta hän käytti  :-\ tai mitä aineita tai silleen enkä nyt kumminkaan kovin mielelläni maksaisi yli 50 euroa pelkkien tyvien raidoittamisesta.
Ishamael
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 538
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 12:37

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja Ishamael »

Se auttaisi jo kohtuupaljon jos tietäisi onko raidat tehjty värillä, vai värinpoistajalla.
Jos aine olis sinertävää voimakkaan hajuista jauhemaista massaa, oli kyseessä värinpoistoaine.
JOs kyseessä oli enemmän voide, ja raidat olivat selvästi jonkun "sävyidet" vaaleat, kuten tuhka/toffee/hunaja.. oli kyseessä väri.
Siitä eteenpäin aletaan sitten määrittää haluttua lopputulosta ja omaa pohjaa niin saadaan määritettyä tarvittava aine.. ;)
Dark nights, silvery moon in the frozen sky.
Black cape over the world where nobody waits the dawn, thats where i live.
-Ishamael, betraitor of hope-
Nuppu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1175
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 12:31

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja Nuppu »

Niin, kyllä muistelisin, että se aine oli ihan jonkin väristäkin eli varmaan oli väri eikä värinpoisto.

Mulla on kaapissa sellainen kaupan L'oreal monisävyväri, sitä olin ajatellut käyttää. Siinä on muistaakseni jotain jauheesta sekoitettavaa vaalennusainetta, onkohan se sitten tuota värinpoistoainetta?  ??? Jos en sitä voi käyttää, niin sopisikohan jokin ihan tavallinen vaalea kestoväri tyvien raidoitukseen?

Mun hiukset on värjätyt ruskeat, mutta punapigmetti meinaa puskea läpi. Ennemmin haluisin kylmänsävyisiä raitoja, sillä nämä raidat ovat kyllä vähän liian kellertävät ja myös liian vaaleat. Tosin ruskea suoraväri sävyttää ja tummentaa niitä ihan kivasti.
Ellamari
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 193
Liittynyt: 27 Tammi 2006, 14:01

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja Ellamari »

Ishamael kirjoitti: Raidoitus on yksi kovimmista käsittelyistä, joita hiuksille voi tehdä, joten neuvoisin kyllä välttämään mahdollisuuksien mukaan koko hiusmassan raidoitusta useampaan otteeseen.
Varsinkin sellainen tuhoaa hiukset varsin nopeasti, jos raidoitetaan, värjätään jonkun ajan kuluttua tasaisen tummaksi, ja taas raidat päälle.
Joku kerta ne raidat sitten tippuvat lavuaariin.. :-X
Riippuu tietysti siitä, mitä hiuksiltaan haluaa, ja missä kunnossa ne haluaa pitää.

Kun raidoitus kasvaa ulos, on se mahdollista uusia raidoittamalla pelkkä tyvi.
Sitä voi kokeilla itse, tai kaverin avulla, tai pisätytyä kampaajalla laitattamassa.
Tyven uudestann raidoituksen voi tehdä joko hupulla tai foliolla, mikä vain parhaalle tuntuu.
Öö.. tuota kun laitoin itse hupputekniikalla ohuita raitoja,miten ihmeessä kaivelisin nuo hiustupsut uudelleen esiin?
Itselläni raita-aineena oli se vahva sinipurrkinen Poly (?) raita-aine,olen todennut sen ainoaksi raita-aineeksi jolla saa vaaleita,pysyviä raitoja joten varmasti on myös kaikista "pahin" hiuksille.Kuitenkaan en ole omissa hiuksissani huomannut mitään katastrofia.Hiukseni ovat kuitenkin hyväkuntoiset.
Bambi
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 659
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:29

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja Bambi »

Mua alkoi mietityttämään aivan sama kysymys. Varsinkin kun olen ajatellut laittaa näihin nyt tummiin hiuksiini jossain vaiheessa raidat päälle. Jotenkin luulisi että juuri ja juuri hiusten päälliraidat saisi juuresta värjättyä, mutta tässäkin tapauksessa luulisi että pitäisi tehdä se juurien värjäys foliotekniikalla.

Miten muuten saa tosiaan ongittua oikeat karvat sieltä hupun reijistä? Ja mielummin tekisin muutenkin huppuraidoituksen jotta raitoja olisi monessa kerroksessa, luonnollisemmin ja ohuempina. Vaikeampaa itse tehtynä varmaankin toi folioraidoitus ja tulee leveempiä raitoja.

Tuli myös mieleen kun mainitsit Ishamael että hiusten raidoitus on yksi kovimmista hiustenkäsittelyistä. Niin jos haluaa hiuksiin vaaleamma olemuksen, niin onhan se teki paljon hellävaraisempi kuin koko pään värinpoistot ja blondaukset? Siis tappaa vain osan hiuksistaan, eikös?  :-\
Viimeksi muokannut Bambi, 13 Maalis 2006, 20:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ishamael
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 538
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 12:37

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja Ishamael »

Hupullahan se on aika mahdotonta ryhtyä etsimään niitä raidoitettuja oisioita, se toimii vain aika lyhyessä hiuksessa, tuli sitäkin joskus testattua.
Foliollahan saa myös ohutta raitaa vaikka koko pään täyteen, mutta itse tehtynä se on mahdotonta  :-\

Pitkissä hiuksissa mä olen uusinut noita raitoja tyveen vain tuolla foliolla.

Aineenahan raidoitusiane on kovimpia, kovempaa yleensä kuin "normaali" värinpoisto, mutta toissaltahan se vaikutus kohdistuu vain osaan hiusmassasta, eli kokonaisvaurioiden määrä lienee kuitenkin yhä pienempi (Voi luoja mikä lause ;D)
Tietysti minunkin pitäisi yrittää muistaa, että ihmisten hiuslaaduilla on valtavia eroja, ja niiden kestävyydellä.
Jotenkin sitä aina kirjoittaessaan  ajattelee sitä käsittelyä omaan päähän tehtynä, ja kauhistelee.
Mun hiuslaatu on niin luonnostaan kuiva että se kärventyy jo yhdellä raidoituksella taivaan tuuliin  ;D

Jos hiukset vain kestää, niin helpompihan se on kyllä uusia raidat koko kuontaloon, riippuu tietysti siitäkin millä ne raidat alunperin on tehty.

Nuppu: Jos hiukset on jo värjätty, ei niitä voi vaalealla kestovärillä vaalentaa (paitsi jos uudestaan värjättävä tyvi on juurikasvua.) Se monisävyvärjäyksen mukana tuleva vaalennusiane on ihan perinteistä värinpoisto raita ainetta.

Vähän tummemmilla pohjilla se saattaa vetää kellertäväksi enemmän tai vähemmän, ainakin kannattaa tarkastella vaalentumista ja antaa olla täysi vaikutusaika jos vaikuttaa sille että kellertää.
Päällehän voi tietysti heittää jotain suoraväriä/hopeashampoota/hoitoa jos tarve vaatii.

Crestolin color glossi on myös erinomainen jos haluaa sävyttää vaaleat raidat jonkin tietyn sävyisiki, esim beigeksi.
Dark nights, silvery moon in the frozen sky.
Black cape over the world where nobody waits the dawn, thats where i live.
-Ishamael, betraitor of hope-
Vastaa Viestiin