Raidoitus

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
Nuppu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1175
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 12:31

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja Nuppu »

Vähän vaan tuntuu uhkarohkealta lähteä ilman minkäänlaista kokemusta leikkimään niillä raitaväreillä, kun kumminkin ovat aika tuhteja tököttejä... Enkä halua mitään ihan vaaleita raitoja, vaan sellaisia, jotka tavallaan hukkuisi muun värin sekaan. Ja se muu väri on ruskea. Siksi pelkäänkin vähän, että lopputuloksesta tulisi luonnoton, kun raitaväri kumminkin vissiin vaalentaa aika reippaasti.
Miracle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2154
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 13:24

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja Miracle »

Niin, sehän siinä aina onkin, kun itse noita raitoja tekee, ettei voi olla tuloksesta varma kuin kokeilemalla. Onko sulla värjätyt vai luonnollisen väriset hiukset? Raita-aineet on kyllä aika tuhteja yleensä ja vaalentavat hiuksn nopeastikin, ja tuloksena saattaa olla oranssi.. Tuo on aina hankalaa, pitäisi olla kristallipallo, että näkis tuloksen jo etukäteen ;)
Nuppu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1175
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 12:31

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja Nuppu »

Värjätyt mulla on. Siksi se hiusten reaktio pelottaakin, kun en kumminkaan mitään oransseja, keltaisia tai pinkkejä raitoja haluaisi  ::)

Ja tilaan yhden kristallipallon, kiitos!  ;)

Mä uskon, että kokeilen ensin kahdella eri sävyisellä suoravärillä, kuten jo tuohon "Monisävyvärjäys"-ketjuun kirjoittelinkin, jos vaikka saisin siten vähän eloa hiuksiini. Kiitos avusta ja mielenkiinnosta, Miracle!  :)
Miracle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2154
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 13:24

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja Miracle »

Eipä mitään :) Kyllähän se, jos varman päälle haluaa ottaa, niin kannattaa mennä kampaajalle ne raidat ottamaan. Siellä kampaaja ottaa vastuun työstään, ja sitä on sitten helppo syyttää, jos jotain menee pieleen ;)
Nuppu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1175
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 12:31

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja Nuppu »

Niin mäkin ajattelin. Eka nyt tosiaan kokeilen monisävyvärjäystä parilla suoravärillä ja sitten jos siitä ei tule hyvä, menen kampaajalle ottamaan raidat ja seuraan silmä kovana, miten hän sen tekee. Sitten jatkossa ehkä uskallankin raidoittaa itse.

Muuten, onkohan kampaajien raita-aineissa tai raidoitustavoissa ja -taidoissa suuriakin eroja? Monilla kampaajilla täällä päin on tarjouksia raidoista, mutta en sitten muuten tiedä, miten ne hommansa osaa. Ajattelis kumminkin, ettei muutaman leveämmän raidan tekeminen niin vaativa homma olis, että sitä voisi ainakaan kovin pahasti tyriä.  ???
tenn
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 702
Liittynyt: 07 Helmi 2006, 20:25

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja tenn »

Oon pähkäillyt jotain uutta ja kivaa hiuksiini, ja mietin jotain tällaista..


toinen kuva vähän sumea..

Jos tiedätte missä olisi lisää kuvia tontyylisestä värjäyksestä, hihkaiskaa :)
Ja sitten, onnistuisko jos ei ihan koko tukkaa blondais tollaisella värillä (hopeanvaalea), vaan jos laittaisi paljon sen värisiä raitoja ja sitten pari pinkkiä joukkoon? Nyt on vaaleat hiukset joissa vaaleita raitoja, mutten tiedä viitsisikö rasittaa hiuksia kokoblondauksella (kun juuri tein värinpoistonkin..) Kampaajalle joka tapauksessa olen menossa värjäämään :) Ja kauankohan tollanen pinkki pysyy?

Toimimattomat kuvat poistettu. -Hunis
Viimeksi muokannut tenn, 08 Elo 2009, 12:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Henriikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1616
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 16:26

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja Henriikka »

Uskoisin, että tuollainen pinkki pitää tehdä shokkivärillä, eli suoravärillä. Suoraväri siis huuhtoutuu koko ajan pois pesuissa yms., mutta ihan tarkkaan ei voi sanoa kuinka monta pesua kestää. Jotkut suoravärit kestävät itselläni yhden pesun juurikasvun alueella, mutta rasittuneemmissa hiuksissa sitten jokin väri saattaa jopa jämähtää..

Haalistuu se luonnollisesti ajan kanssa.
Hiuskuva hiuslaatuketjun sivulla 1
tenn
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 702
Liittynyt: 07 Helmi 2006, 20:25

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja tenn »

Ei kai se muuten leviä koko tukkaan sitten kun pesee?  :-\
tamanja

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja tamanja »

tennari kirjoitti: Ei kai se muuten leviä koko tukkaan sitten kun pesee?  :-\
Tästä oli aikaisemmin puhetta ja minä ymmärsin että leviää...?
Henriikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1616
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 16:26

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja Henriikka »

Voi olla että leviää, joskin tuo vaaleanpunainen voi olla aika haalea, tiedä sitten..

Tarkemmin en osaa sanoa, mulla on ollut vaan shokkiväri + tumma-yhdistelmiä. :) Muistaaksei Ice kyllä sanoi, että jo sinimusta levisi vähän vaaleaan.
Hiuskuva hiuslaatuketjun sivulla 1
tenn
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 702
Liittynyt: 07 Helmi 2006, 20:25

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja tenn »

Kääks, pitänee sitten unohtaa tuo :( On vaan niin kauniin näköinen toi vaaleapinkki yhdistelmä :)
calypso
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2457
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 11:49

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja calypso »

Silloin kun mulla oli alimmaiset hiukset valkoiset ja päällimmäiset hiukset oli pinkillä ja oranssilla suoravärillä (palkkiraitatyylillä) värjätty, niin alimmat hiukset värjäytyivät aina vaaleanpunaisiksi. Pesin siis erikseen nuo vaaleat hiukset, käytin jopa eri aineita kumpaankin osaan niin silti se väri levisi.
Voitte vain kuvitella mikä rasitus hiuksille oli valkaista ne alimmaiset hiukset aina muun värjäyksen yhteydessä  ::)

edit: sitä en käsitä miksei se oranssi levinnyt samalla lailla kuin pinkki.
tenn
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 702
Liittynyt: 07 Helmi 2006, 20:25

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja tenn »

Onnistuiskohan jos ihan yhen tai pari raitaa laittas ja peittäs ne sit pesun ajaksi jotenkin..  ??? Ja pesis erikseen..  :)
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja Ice »

jos laitat tuollaiset pinkit, niin lähdetään siitä, että se jämähtää jos hius on vaalennettu, ja jos se on pariin kertaan vaalennettu, se pinkki leviää ja vaalennetut osat imeevät itseensä kaiken värin. Loppuen lopuksi tulos on harmaanoranssinhaaleapinkki. Ja se leviää aina, itsekin pesen vaalean ja tumman erikseen, kuivaan ne erikseen, muotoilen ne erikseen, ja silti se tumma kerkiää levittämään itseään vaaleaan. Vaikka kuinka kuivaisi föönillä heti osiot erikseen, niin kuivanakin se vielä tarttuu

sinimusta tosiaan leviää oikein iloseen täällä päässä, vaikka teen tosiaan kaikkeni :) nyt olen alkanut jo vähän tykkäämään näistä sinisistä ja harmaista raidoista, mutta... ei se ihan hakusessa ollut :)

**
muoksi. Vaikka siis laittaisit pinkin kestovärillä, se leviäisi silti :-[

niitä raitoja on aika mahroton peittää pesun ajaksi, vetää sitten maalarinteippiä tai vaseliinia, niin hius kastuu, ja heti kun hius kastuu, se aukeaa ja alkaa levittämään väriä. Ja kuten totesin, näin voi käydä vaikka tukka olisi kuiva


sinänsä tuo ainakin yläkuvan raita on niin helppo toteuttaa että voihan sitä kokeilla, ja sitä saa sitten haalisteltua öljyin sun muin, ja hapetevärinpoistolla saa punaisenkin suoravärin irti haperosta valkoisestakin alle kahden minuutin :) eli aina kokeilemaan suosittelen, mutat ei välttämättä parane haaveilla tuota väritystä kovin pitkäikäiseen käyttöön
Viimeksi muokannut Ice, 27 Helmi 2006, 15:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
tenn
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 702
Liittynyt: 07 Helmi 2006, 20:25

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja tenn »

No mutta! Nyt mä keksin! Kunhan nää hiukset vähän kasvaa niin oiskohan ihan huono idea ottaa pari raitaa hiustenpidennyksenä? :) Eli niinkuin sitten sinne hiusten sekaan, ei päälle.. Kattelin että tuolla FAQ osastolla oli linkki ainakin yhteen verkkokauppaan josta sais vaaleanpunaista pidennyshiusta.. :) Miten onnistuisi tällainen idea?  ;D
Vastaa Viestiin