Raidoitus

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
Luurankka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1661
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 21:12

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja Luurankka »

Täällä myös raidoitukseen ja juureen liittyvä kysymys: olen elänyt siinä käsityksessä, että raidat laitetaan ihan juureen asti? Kävin viime viikolla kampaajalla, laitettiin kolmen väristä raitaa ja tässä viikonloppuna huomasin, että etenkin tummat raidat on aloitettu useamman sentin päästä päänahasta. Vähän rumannäköistä, kun joistain kohtaa vaalean seasta paistaa raitalapun levyinen tumma kaistale, värin aloituskohta siis näkyy törkeästi. :-X

Ostin Citydealin ja säästin. :ts
Siivous ilman Tolua on teeskentelyä.
1 c F ii. Vaalea pehko. Herkkä helposti tukkiutuva sekaiho.
keesha
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1682
Liittynyt: 01 Elo 2008, 10:20

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja keesha »

^ Raitoja ei yleensä kyllä tosiaan aloiteta ihan tyvestä. Meille on opetettu, että tyveen ja folion väliin jätetään pari senttiä ja rajaa hipaistaan siveltimellä, niin ettei jää selvää rajaa vaan se on liukuva. Tätä on tosi hankala selittää näyttämättä samalla esimerkkiä. Mutta eihän tarkoitus ole kyllä sekään, että raja on liian alhaalla ja raja on selvästi erotettavissa. Oisko tekniikka ollut vähän hakusessa?
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.
Luurankka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1661
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 21:12

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja Luurankka »

^ Ahaa, okei, aina oppii uutta. ;D Katselin vain joskus aiemmin, että silloinen kampaaja suti väriä ihan juureen, tosin en kyllä muista sen kummemmin tutkineeni miten ja mistä raidat lähti. Liekö tällä kertaa sitten tullut vähän turhan tuhteja osioita tai liikaa kerrostusta tms, en tiedä, kun paikoin tosiaan aloituskohta paistaa läpi eikä sekoitu nätisti muiden sävyjen joukkoon.
Siivous ilman Tolua on teeskentelyä.
1 c F ii. Vaalea pehko. Herkkä helposti tukkiutuva sekaiho.
mary__

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja mary__ »

Poikaystäväni tykkää värjätä hiuksiinsa itse kaupan väreillä valkoisia raitoja. Tai oikeastaan tykkäisi, mutta tähän asti kaikilla kaupoista löytyvillä blondausväreillä (platinat yms kokeiltu) tuntuu tulevan vain erittäin keltaista tulosta. Hänen pohjavärinsä on perus suomalainen maantienruskea. Onko noilla kaupan väleillä mitenkään mahdollista saada edes hieman valkoisempaa tulosta aikaiseksi?

Hän haluaisi tämän sävyistä: http://highlights-hair.com/img/278x362/ ... 5-BL-P.jpg

Ja tällä hetkellä tulee joka värillä tämmöistä: http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... JrBeP_d1Iv


Johtuuko tuo a) hänen omien hiusten jostain ominaisuudesta vai b) noilla kaupan väreillä ei vain saa mitään muuta kuin keltaista aikaiseksi? Väriä on koitettu pitää päässä reilusti yli suositeltujen aikojen ja silti ei se sen valkoisemmaksi muutu vaikka pakkauksen mukaan värisävynä kuuluisi olla platinan valkoinen.

Apuja / vinkkejä?  ???
Mala Belen

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja Mala Belen »

1) Valkoista ei saa pelkällä vaalennusaineella mihinkään hiukseen, koska kylmänväriset (sininen, violetti) pigmentit lähtevät ensimmäisenä pois ja lämpimät (punainen, keltainen) jäävät.
2) Jotta lopputulos olisi todella valkoinen, olisi hyvä vaalentaa 2-3 kertaa + taittaa suora/kevytvärillä -Tai mennä ihan suosiolla kampaajalle.
3) Suositeltuja vaikutusaikoja ei kannata ylittää, sillä jos aine on hiuksissa yli 50 minuuttia, se todennäköisesti on jo lakannut toimimasta ja kuivuu hiuksiin, mikä taas ei tee hyvää hiukselle.
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja Mena »

Jos se on muuten värjäämätöntä hiusta niin värinpoistollahan siitä tulee valkoinen. ;)
beachbunny
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 647
Liittynyt: 31 Heinä 2006, 23:15

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja beachbunny »

Mulla on omaa luonnollista väriä tollaset 6 senttiä tyvestä, kylmähköä 6-7 asteista ruskeeta jossa ihan kivasti hopeisia yksittäisiä hiuksia siellä täällä, - nyt alan siis kallistumaan tän oman värin kasvatuksen puoleen.

Jos nyt haluisin vaalentaa/raidottaa pituuksia tässä vaik toukokuussa, ja ajattelin laittaa ihan ohuita raitoja foliolla , jotka raidat sitte värjäisin esim suoravärillä kultakuparin sävyyn tai jotain muuta,

niin kuinka vaikeeta ois ite laittaa noi folioraidat ? Vai onnistuisko niiden laittaminen hyvin harvapiikkisella luurankokammalla ?
Pitääkö se suoraväri jollain tapaa levittää vaan siihen raidotettuun osioon, meinaan että eihän riittävän vaalee suoraväri kuitenkaan muuta kastanjanruskeiden pituuksien väriä mikskään-

toivottavasti joku ymmärsi tään.
LP_Alice

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja LP_Alice »

^Jos olet raitoja tekemässä montaakin, niin suosittelen ehdottomasti huppua. Folioraitojen tekeminen vie oman hetkensä (etenkin, jos ei ole ennestään hyvin tuttua hommaa!), ja jos niitä tulee monta, niin ensimmäisen vaikutusaika ehtii todennäköisesti "umpeutua" ennen kuin olet kaikki raidat saanut tehtyä.

Mutta siis joo, jos se laittamasi suoraväri on useita asteita vaaleampi kuin pohjaväri joka vielä on lämmin, niin voi kyllä huoletta laittaa sen koko hiuksistoon. Juurikasvua kannattaa varmaan vähän vältellä, ainakin mulla tarttuu joihinkin kohtiin juurikasvussakin suoravärit, vaikka noin periaatteessa neitsythius kyllä ne suoravärit hylkii. :P
tipson
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1338
Liittynyt: 03 Tammi 2012, 20:04

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja tipson »

kuinkahan vahvoja hapatteet näissä markettien raitaväreissä on? ja onko semmoisia raita-aineita (kuten esim. silver blonde) jotka muka ei tee niin keltaista lopputulosta? Jos ei, voinko tehdä raidat vaikka tolla schwarzkopfin silver blondella? En ole ikinä käyttänyt näitä koko päähän laitettavia vaalennunsaineita niin en tiedä niiden "paksuudesta mitään.. niin ja voikohan raitoja tehdessä laimentaa hapatetta hoitsikalla vai tuleeko siitä mitään :D

Kiitos joku osaa/jaksaa vastata!  :P
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.
Kisumirri
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 250
Liittynyt: 21 Syys 2011, 13:35

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja Kisumirri »

Kirjottelinkin jo tuonne kotivärjäyspuolelle aikomuksistani vaalentaa. Kyselisin täällä vielä että jos raidoittaisin kotikonstein niin minkalainen aine mun tulee ostaa kaupasta? Voinko käyttää huppumenetelmää? (tuleeko huppu ja koukku aineen mukana?) Latvat on huonokuntoset nyt, mutta ne saa lähtä maanantaina  :)

Tässä linkki lähtötilanteeseen: http://www.oskaripottu.com/kuvia/hiukset.jpg

Haluaisin paljon ohuita raitoja jotta yleisilme olis vaaleampi. Tulisko tuo mun muutaman sentin vaaleanruskea/maantienharmaa juurikasvu näyttämään kamalalta?

Haaveilen tällasesta lopputuloksesta: http://bestontop.com/wp-content/uploads ... Styles.jpg


No mäpäs sitten kokeilin tehä raitoja ja juurikasvun kohalle tuli just niinku pitiki mutta muualta ei juurikaan huomaa  >:(

Lisäksi tuo huppu on kyllä paholaisen keksintö. Aloin peseen se päässä mutta iski sitten paniikki kun sieltä valu vettä alta naamalle. Kiljuin miehen apuun ja se saksi ja kisko hupun irti  ;D Tais lähtä vähän hiuksiakin mukana.

Mun on varmaan pakko käyä korjauttaan tää pehko jossain kampaajalla.
Viimeksi muokannut Kisumirri, 21 Touko 2012, 23:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
zzww
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 431
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 12:18

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja zzww »

^onko sulla kuvia nykyisestä hiusten väristä tai millaset ne on ?
Kirjoitin nimesi taivaalla,mutta tuuli pyyhki sen pois.Kirjoitin nimesi hiekkaan,mutta aallot pyyhkivät sen pois.Kirjoitin nimesi sydämmeeni ja ainiaan siellä pysyy.Joka ilta kun suljen silmäni,tulet uniini.

http://lovinglife92.blogspot.fi/
Kisumirri
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 250
Liittynyt: 21 Syys 2011, 13:35

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja Kisumirri »

Ei ole kuvia tästä katastrofista  ;D Ensviikon keskiviikkona mulla on kampaajalle aika  :) Pistän sitten varmaan kuvan että mitä siellä saatiin aikaan.


Edit. kuva pois
Viimeksi muokannut Kisumirri, 06 Marras 2012, 20:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
minority

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja minority »

Hei, tietääkö kukaan, saako värinaamiolla tehtyä raitoja? Takana piiitkä projekti punasesta blondiin, tavotteena ollut tollanen mikä mulla tossa kuvassa on. Nyt tää on vaan liian vaaleeks mennyt, laitoin viimeksi liikaa vaaleita raitoja..  ::) Harmittaa, kun koko väri on yksvärinen, muttei kampaajalle olis oikeen varaa..
Monty
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 581
Liittynyt: 19 Heinä 2012, 12:10

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja Monty »

Mietin mitä tälle punaiselle kuontalolle tekisin... Jos värjään takaisin mustaksi, olisi ikävä menettää kovalla työllä hankittu punainen tukkaväri kokonaan. Onko mahdollista, että kokomustaksi värjätessä voisin kuitenkin jättää olemassa olevasta punaväristä raitoja?  0_0

Lähinnä että mitenhän se parhaiten onnistuisi... Punaväri hiusosioita pitäisi varmaan kääriä folioon suojaan mustalta väriltä tms ja varoa värillä lutraamista? :D
Suosikit: XZ Niittyvilla hoitis, Body Shop Aloe vera putsari & voiteet, Paula's Choice BHA:t
Myamar

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja Myamar »

Osaisiko joku auttaa mua? Eli tahtoisin piristää hiusten yleisilmettä oransseilla, vaaleilla ja jollakin kolmannellakin värillä..sitä mikä se on en ole vielä päättänyt, ehkä punainen, myös lila kiehtos. Pohjavärini on jotain keskiruskean ja tummanruskean väliltä. Olen ajatellut tehdä nuo raidat huppulla, koska en halua kovin paksuja raitoja.

Mietinki nyt, että miten mun kannatta nuo raidat laittaa päähän. Omassa päässäni on visio, mutta en tiedä toimiiko se käytännössä (eli ettei näytä tyhmältä). Eli vedän hupusta kolmessa eri kerroksessa hiuksia. Ylimpään kerrokseen tulee oranssia, keskimmäiseen ja alempaan joko tuo vaalea tai sitten vielä auki oleva 3 väri. Ja raidat tulevat kerroksittain limittäin ettei esim. oranssin raidan alla ole vaaleaa raitaa jne..

Arveluttaa vain, että toimiiko visioni yhtä hyvin käytännössä kun mitä se mielessäni mielestäni toimii :D Tuleeko tuosta ihan hölmön näköinen, jos tekisi noin vai pitääkö joka kerrokseen laittaa vähän joka väriä? Nuo oranssit ja auki olevan toisen värin olen ajatellut tehdä suoravärillä sen jälkeen kun olen raitavärillä vaalentanut hiusta.
Vastaa Viestiin