Raidoitus

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
Luciana
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 534
Liittynyt: 29 Joulu 2010, 15:25

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja Luciana »

Nostan tätä ketjua hieman. Raidoitin lämpimän keskiruskeat hiukseni Poly Blonden raitavärillä ja lopputulos oli kauniin vaaleanruskeat raidat. Pelkäsin keltaisia, oransseja tai liukuvärjättyjä raitoja, mutta näemmä kaupan väreilläkin saa ihan onnistuneen lopputuloksen. Kesä tulee&nbsp; <3
Chloe
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 524
Liittynyt: 30 Maalis 2007, 10:03

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja Chloe »

Mulla on menossa kauhea hiusvärikriisi! Hiukset on pitkään värjätty tosi tumman ruskeaksi (3 asteinen) ja nyt haluaisin vaaleampaan. Kaapista löytyy niistä Lorealin väri+raidat paketista jäänyt raita-ainepaketti. Uskallanko laittaa vai pitäiskö suosiolla mennä kampaajalle? Miten tää kriisi iskee aina, kun oon sairaslomalla, ehkä liikaa aikaa miettiä kaikkea :D
bambie

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja bambie »

^ Itse olin samassa tilanteessa viime keväänä, liian mustaksi kerrostuneet kotivärjäilyt alkoivat ahdistamaan ja kampaaja teki runsaasti ohuita raitoja hupulla, yleisilme vaaleni heti ja tulos oli ihana. <3 sittemmin olen raidoitellut kotona mm. poly blondella ja garnierilla ja niilläkin tulos on ollut hyvä. Suosittelisin siis ehkä ensin kampaajalle. :)
Chantel

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja Chantel »

^ Itselläkin oli viileät, lähes mustanruskeat hiukset värjätty kampaajalla marraskuussa. Tyvikasvua kun alkoi puskemaan häiritsevässä määrin päätin alkaa tavoitella omaa luonnollista väriä takaisin (tummanvaalea). Kun opiskelijabudjetilla ei ole varaa kauhean usein kampaajalla vierailla niin tein uhkarohkean tempun ja päätin itse laittaa raitoja. Schwarzkopfin raitapaketissa oli iloisena yllätyksenä raitahuppu, joka oli yllättävän kätevä (poikaytävän pienellä nauravalla avustuksella varsinkin&nbsp; ;D). Lopputulos yllätti positiivisesti; ei tullut oransseja/keltaisia hiuksia kuten monesti ennen käynyt. Toki jäi vähän tummaksi raidat vielä, mutta varsinkin muutaman viikon jälkeen jälki tasoittunut jotenkin ja on ihan onnistunut. Nyt vaan pitkähköillä väliajoilla lisää raitoja niin hyvä (toivottavasti) tulee kotikonsteinkin&nbsp; ;)
Eiffe
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2017
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:27

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja Eiffe »

Juurikasvuni värjättiin alkuviikosta tummalla mahongilla ja tuntuu, että hiusten väri kaipaisi pitkästä aikaa radikaalimpaa muutosta. Reilun vuoden päästä tukan pitäisi olla kuitenkin pitkä, joten en viitsisi hidaskasvuista pehkoa täysin räjäyttää. Raidat olisi se kevyempi vaihtoehto, mutten halua raidotusta millään sellaisella tavalla, millä mulla on niitä jo joskus ollut (kaikki perinteiset). Onko siis jotain uusia raidoitustaktiikoita, millä sais jotenkin uutta jälkeä&nbsp; ::)? Latvojen liukuvaalentamisen käskin itseni jo unohtaa kun sitten tää pehko räjähtää täysin. Mieluiten siis rankimmat värimuutokset päälliosaan.

Ja suuri ongelmahan on, että kukas sen sitten osaa toteuttaa...
latte

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja latte »

Tarkoituksena olisi kampaajalla värjyyttää violettia blondeihin hiuksiin tähän tapaan: http://www.ukhairdressers.com/style/ful ... #HairStyle

Kuinka hyvin violetti väri pysyy vaaleissa, haalistuuko nopeesti vai säilyykö nättinä? Eli onko fiksua lähteä tollasta väriä laittamaan.. :)
LP_Alice

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja LP_Alice »

^Ei kyllä montaa pesua itsellä kestänyt (haalistui ruskeaksi viikossa). :-\ Elumen olisi varmaan ainoa keino saada tuollaiset pysyvästi, ja sekin vaatii monta värjäyskertaa.
maxfactor
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 174
Liittynyt: 01 Kesä 2006, 09:00

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja maxfactor »

latte kirjoitti: Tarkoituksena olisi kampaajalla värjyyttää violettia blondeihin hiuksiin tähän tapaan: http://www.ukhairdressers.com/style/ful ... #HairStyle

Kuinka hyvin violetti väri pysyy vaaleissa, haalistuuko nopeesti vai säilyykö nättinä? Eli onko fiksua lähteä tollasta väriä laittamaan.. :)
Kaikkein parhaiten saa kun pyytää kampaajaa laittamaan violettia sinetti- tai teippihiusta. Ainakin silloin väri pysyy. Värillä tehtynä varsinkin vaaleaan pohjaan häipyy todennäköisesti muutamassa pesussa
Kostajakani

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja Kostajakani »

Kävin juuri ottamassa tutulla kampaajallani vaaleita raitoja punaisiin hiuksiini! Täytyy sanoa että ihanat&nbsp; tuli, näyttää heti paljon eloisammalta värikypärän sijaan! Nää raidat on kivasti vähän tuolla "alla", saa itse päättää kuinka paljon ne näkyvät. :)
Enchara

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja Enchara »

Ajattelin aloittaa pienen hiusten raidoitusoperaation.

Tämänhetkinen hiusvärini on musta, johon haluan TODELLA vaaleita raitoja.
Muutama kysymys minulla kuitenkin on, jos joku hitusen fiksumpi osaisi kertoa.&nbsp; ;D

Eli, aloitanko raitojen tekemisen värinpoistolla, vai jollain kaupoista saatavalla raitapackilla?
Ja ymmärsin että mustasta vaaleaan se tapahtuu asteittain.. Lisäksi en saa päähäni mahtumaan että
kun niihin vaalennettaviin osiin laitetaan ainetta, miten estetään se että se ei mene niihin mustiin.

Toivottavasti joku osaa vähän neuvoa miten tulisi menetellä.
LP_Alice

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja LP_Alice »

^Jos olet paksuja raitoja laittamassa, niin sieltä vaan mustan hiuksen seasta ongit ne vaaleat osiot. Jos olet todella ohutta raitaa tekemässä ja tavoite on musta pohja todella vaaleilla raidoilla, niin olet valinnut vaikean mission. ;D Silloin täytyisi ensin vaalentaa koko tukka niin valeaksi kun haluat raitojen olevan, ja sen jälkeen raidottaa mustalla. Valitettavasti vaalennuksista huokoinen hius imaisee todella tehokkaasti väriä, eli todennäköisesti kun huuhtelet mustan värin pois (tai viimestään parin pesukerran jälkeen) sinulla on mustat hiukset ruskeilla raidoilla.

Raita-aineet ovat periaatteessa samaa kuin värinpoistot, tosin niissä saattaa olla tujumpi hapete. Esim. Lorealin värinpoistossa on 6% hapete ja se on mielestäni ihan tarpeeksi. Sillä ei kuitenkaan saa (ainakaan kerrostuneesta) mustasta ensimmäisellä käsittelyllä oikein vaaleaa. Mulla vaati sen joku 5 värinpoistoa kerrostuneesta (n. 6 kertaa värjätty) mustasta.
Paka-08

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja Paka-08 »

En kyllä lähtis koskaan vaalentamaan koko päätä, oli vaaleiden raitojen koko mikä tahansa, jos tavoitteena on kuitenkin musta pohja vaaleilla raidoilla. Hiusten turhaa kulutusta tulee välttää. Eri juttu jos olisi vaalea pohja mustilla raidoilla, joita olisi suhteessa vähemmän vaaleisiin hiuksiin, ja siinäkin tapauksessa säästäisin ne mustat raidat ennen kuin levittäisin vaalennusmassan muualle hiuksistoon.

Anyway, tässä se hankaluus on, että raitoja tulisi vaalentaa monta kertaa, jotta niistä saisi mahdollisimman puhtaanvaaleat. Joka pesun jälkeen joutuisi nyppimään raidat erikseen aina takaisin folioihin ja sit aineet. Siksi olen todennut, että paras keino on käyttää raitahuppua, vaikka hiukset olisivat pitkät. Hiukset saa liukumaan hupun reikien läpi paremmin kun ne on käsitelty oikein silikonisella jätettävällä hoitoaineella. Silikonista ei ole haittaa vaalennusmassan kanssa, koska se on sellasta myrkkyä, että siinä silikonikuoret hajoaa. Ohuella koukulla saa myös ohuempia raitoja helposti.

Pesun yhteydessä huppua ei siis poisteta, jotta raitahiukset pysyisivät ulosvedettyinä. Sitten kuivataan föönin kanssa raitahiukset huppuineen ja uusi käsittely vaalennusmassalla. Tässä on se huono puoli, että huppu tuntuu pesun jälkeen ilkeältä päästä, mutta siihen tottuu, ja jos päämäärän vuoksi haluaa kärsiä (muistakaa se eräs kauneuteen liittyvä sanonta) niin sen ei pitäisi haitata. Päänahka hikoaa varmasti, joten kesäisin tämä olisi ilkeä suorittaa.

Sitten kun raidat ovat tarpeeksi vaaleat (mustan hiuksen ollessa kyseessä tarvitsee usein 3-4 vaalennusta) niin ennen kuin hupun saa poistaa, kannattaa niihin laittaa keltaisuutta taittava suora- tai kevytväri. (esim. 10V tai 10BS Goldwellilta, Igora, Crestol, yms yms) Vaikutusajan, mikä voi olla hiusten huokoisuudesta riippuen 5-10 min, jälkeen hupun voi poistaa ja sitten kannattaa melkein pestä koko pää shampoolla ja lopuksi hoitoaine.

En muista miten kestäviä/käytännöllisiä nuo markettiraitahuput on kun en marketissa ole asioinut hiustuotteiden osalta enää pitkiin aikoihin, enkä tiedä löytyykö sellaisia enää kun itse käytän&nbsp; ammattilaisten silikonisia kestokäyttöhuppuja. Mutta siis kannattaa ostaa joku raitapaketti missä mainitaan huppu ja jos aineet ei riitä niin varuiks värinpoistopaketti (miedompaa). Anteeks, jos tää vaikutti sekavalta, mut ei pitäs kirjottaa näin myöhään enää. Korjailen huomenna, jos siltä näyttää.
Viimeksi muokannut Paka-08, 08 Loka 2011, 03:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
LP_Alice

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja LP_Alice »

^En tullutkaan ajatelleeksi, ettei sitä huppua tarvitse välttämättä pois ottaa pesun yhteydessä! Hitsi, olisipahan tälläkin tiedolla aikoinaan ratkaistu vaikka mitä pähkäilyjä... :P
arkkibakteeri

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja arkkibakteeri »

Täällä on onnellinen 3D-raitojen omistaja! :O Kannatti antaa kampaajalle vapaat kädet.;) Vaikka epäilinkin, mitä sieltä on tulossa, kun yksi väri raidoissa oli kylmään vivahtava punainen, ja kyseinen väri olisi ollut aikas kamala mun vanhassa värissä. Tähän tummaan pohjaan se soppii oikein hyvin ja se toimii tehostevärinä tuolla muiden raitojen alla.
Heitu
Haiven
Haiven
Viestit: 40
Liittynyt: 07 Kesä 2010, 17:01

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja Heitu »

Kuinka pitkä juurikasvun tulee olla, että raidat saa järkevästi laitettua myös juureen? Itsellä siis platinabondi parin sentin juurikasvulla, ja tarkotuksena olis jatkossa vaalentaa juurikasvua vain muutamilla raidoilla. Käsittääkseni huppuraidat saa laitettua lähemmäksi juurta kuin folioraidat? Eli riittääkö toi 2cm juurikasvu niin, että ne raidat johonkin sieltä juuresta näkyykin?
1cMii, vyötärömittaa lähenevä omaa väriä tavoitteleva mutta aikoinaan puhkiblondattu tukka
Vastaa Viestiin