Raidoitus

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
ELAU

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja ELAU »

Apua tarvitsisin!

Mulla on tummanruskeaa kestoväriä numero 3. Kaapista multa löytyy myös ylimääräisiä raidoitushuppuja. Tällä hetkellä hiukset näyttävät suunnilleen tältä:

Kuva

Jossakin kohin saattaa olla haalean kellertävää väriä johtuen siitä, että olin aikaisemmin brune ja tein värinpoistoja sekä vaalennuksia.

Nyt haluaisin jotakin vivahdetta hiuksiini ja luonnollisuutta. Yksiväriset hiukset eivät ole juttunu ja haluisin esimerkiksi raitoja. Miltähän näyttäisi, jos raidoitushupun avulla laittaisin tummanruskeita numero 3 raitoja? Tulisiko niistä ihan kamalat? :D Vai millähän värillä mun kannattas raidottaa hiuksia, jotta niihin sais jotain tehostetta?
catjuska
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2253
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 15:15

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja catjuska »

Mua polttelisi raidat ihan hirviästi. Kaupassa pyörittelin jo käsissäni raitaväripakettia, pitäisi vaan houkutella mies avustamaan.

Haluaisin raitojen olevan mahdollisimman luonnollisen näköiset, joten olisiko parempi tehdä ohuita raitoja jotka ei lähtisi juuresta asti?

"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett
Barbie

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja Barbie »

Teillä joilla on raitoja. Mitenkäs tämä tyviraidoitus on jatkóssa onnistunut? Onko saatu samaan kohtaan kuin aikaisemmat raidat vai miten on käynyt?
L.S.S.

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja L.S.S. »

Laita tyveen 8.0 ja hiusten väliin ihan kapeita,mutta leveitä osioita samalla värillä.Käytä sutia ja folioa,ettei väriä osu muualle hiuksiin.:)
(jos sulla on tummempi tyvikasvu jo valmiiksiniin ,ei tyveen kannata laittaa väriä.
Kevyesti tummempi tyvi antaa luonnollisuutta ja yhdistyy hyvin latvan raidoitukseen!

Saranna
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 70
Liittynyt: 17 Touko 2012, 19:39

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja Saranna »

Help! Nyt on hyvät neuvot kalliit.
Mulla on tällä hetkellä musta olkapäiden alapuolelle ulottuva, kerrostettu tukka joka on tosi paksu.
Olen kesästä saakka värjäillyt tyveä mustaksi, ja pari kertaa laittanut kestovärin ihan latvaan saakka.
Nyt haluaisinkin (ylläri ylläri) taas vaihtaa väriä ja haalennuskikat on kokeiltu, tuloksetta. Haluaisin vaaleampia, ehkä 7 asteisia raitoja mutta miten tämä kannattaisi tehdä?
Kampaajalle tietysti olisi viisain mennä, mutta opiskelijana kotikampaajaa leikkiminen polttelisi.
Hupulla varmaan olisi paras tehdä? Tukkaa on niin paljon että folioraidoitus tuntuu liikaa aikaa vievältä puuhalta, kun olen saanut viimeiset osiot raidoitettua, pitäisi ensimmäiset todennäköisesti jo pestä.
Mitä ainetta suosittelette käyttämään, värinpoistoa, raitaväriä vai mitä?
Muutakin käytännön neuvoja saa antaa :)
Parturi-kampaajaopiskelija, jolla puolipitkät, taipuisat 9,01 hiukset 8.13 raidoilla. Suosikit Elumen, Igora Royal, SIM system 4, Kc Luxima, Forme.
mar.ia
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 143
Liittynyt: 03 Huhti 2011, 14:52

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja mar.ia »

Mä olen tässä viime aikoina pyöritellyt ajatusta raidoittamisesta, ja ihan kotioloissa tietysti. Kolmen vuoden värjäämättömyyden jälkeen alkaa värien ja vaalennusaineiden tietämys olla taas melko nollissa ja tarvitsisin apua vähän joka suhteessa. Lähtökohtana 7-asteinen luomutukka joka on hento ja uskoakseni vaalenee melkoisen helposti, tavoitteena kauttaaltaan ihan hippasen vaaleampi kuontalo, jos yleisilme olisi 8 luokkaa olisin oikein tyytyväinen.

Ensinnäkin, mitä ainetta kannattaisi käyttää? Erikseen myytävä raita-ainepaketti, Rial, (laimennettu) värinpoisto, vai ihan vaan sopivan värinen hiusväri?
Ja tekniikasta...tähän asti ainoat raidat olen omaan päähäni taikonut kymmenisen vuotta sitten sillä Lorkun väri+raitapaketilla, missä raidat tehtiin pienellä harjalla... millä välineillä? Raitahuppu vähän kauhistuttaa ajatuksena, onko se kätevä? Kannattaako raidoista tehdä kapeampia vai leveämpiä kun yritän tavoitella mahdollisimman luonnollista lopputulosta?

Edit. Jes kiitos enna! Tutkin tuota huppumenetelmää vähän tarkemmin ja päädyin nyt ainakin toistaiseksi siihen, että teen raidat ihan vaan vapaalla kädellä. Täytyy poimia Rialia mukaan seuraavalla kauppareissulla ja ilmoitella sitten miten sujui.
Viimeksi muokannut mar.ia, 08 Syys 2014, 18:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1b/F/ii
iHerb-alekoodi: UTI515
Eleven
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 771
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 20:22

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja Eleven »

Onko kukaan testannut L'Orealin uusia Glam Lights -raitapaketteja? Paketissa tulee mukana raita-aineen levittämiseen tarkoitettu harja, mutta olisikohan raita-aine mahdollista levittää omin käsin jos ei halua ihan niin tarkkarajaisia raitoja?
Once you compare the sorrow of real life to the joy of an imaginary one, you will never want to live again - only to dream forever.
lynx
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3032
Liittynyt: 01 Syys 2006, 15:32

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja lynx »

^Mulle on tehty jo pitkään kampaajalla raidat sillein "vapaalla kädellä". Eli ei mitään raitalappuja tai muutakaan. Kampaaja vain maalaa pensselillä raidat hiuksiini haluamiinsa kohtiin. Samaa tekniikkaa voi kyllä käyttää kotonakin.

Varmaan tolla Glam lightsillä voi tehdä saman ilman tota harjaakin. Tosiasiassahan toi kuitenkin on varmasti lähinnä ihan tavallista vaalennusainetta uudella nimellä. Eli saman lopputuloksen saa millä vaan vaalennusaineella ja harjalla :)
Belle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2117
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 14:02

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja Belle »

Kokeilin Glam Lightia pari viikkoa sitten, ostin pakkauksen nro 3 eli tujuimman aineen. Raidat oli tosi helppo levittää harjalla, kätevää oli :).  (Huomattavasti helpompaa kuin huppuraidat, joita joskus aikaisemmin olen tehnyt Schwarzkopfin aineilla.) Ainoa miinus tulee siitä, että huolimatta maksimivaikutusajasta raidat jäi erittäin hailakoiksi, mulla oli 7 asteinen pohja ja parikin astetta vaaleammat raidat olis riittänyt mutta nyt sävyeroa hädin tuskin huomaa.
Eleven
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 771
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 20:22

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja Eleven »

Kiva kuulla sun kokemuksista Belle! Tuntuuko tuo vaikuttaneen sun hiusten kuntoon?
Once you compare the sorrow of real life to the joy of an imaginary one, you will never want to live again - only to dream forever.
Belle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2117
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 14:02

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja Belle »

Hitusen kuivatti, mutta mitään isompaa en kunnossa huomannut, onneksi :). Harmittaa kun ei tullut näkyvämpää tulosta, mutta en uskalla uusia raitakäsittelyä ihan pian kun alla on marraskuinen vaalennuspesu.
Monty
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 581
Liittynyt: 19 Heinä 2012, 12:10

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja Monty »

Mikä muuten olisi sellainen raitaväri, jota lätkiessä se samalla vaalentaa JA värjää?
Väreinä tummat punaiset, lilat yms. "ei-naturellit". Schwarzkopfilla oli vissiin joku tämmönen uudehko värjäyssetti vähän aikaa sitten? Wild lights tms? Netissä tutkin ja oli saanut aika huonoja arvostelua. Millä nimellä noita värejä edes löytää googlatessa?
Suosikit: XZ Niittyvilla hoitis, Body Shop Aloe vera putsari & voiteet, Paula's Choice BHA:t
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

Onko merkittävää, käyttääkö raidoitukseen värinpoistoa vai ns. raidoitukseen käytettäviä aineita? Mitä eroa lopputulokseen on, jos raidoittaa vapaalla kädellä vs. folioilla?

Ohuet, vaaleat raidat houkuttelisi paljon. Haluaisin luonnollisen vaaleita raitoja tiheästi koko päähän, ja pohjaväri olisi vaaleanruskea.
versicolori
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 277
Liittynyt: 17 Loka 2011, 15:07

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja versicolori »

Kristiina kirjoitti: Onko merkittävää, käyttääkö raidoitukseen värinpoistoa vai ns. raidoitukseen käytettäviä aineita? Mitä eroa lopputulokseen on, jos raidoittaa vapaalla kädellä vs. folioilla?
Näitä juttuja mietin itsekin  ???
Kampaaja suunnitteli alustavasti, että mun tukkaa raidoitettaisiin vähän laittamalla sävy vaan luonnollisen värin päälle ilman erikseen pohjan vaalentamista (tavoitteena olisi saada raidat saman sävyisiksi kuin oma latvavärini, joka on himppusen vaaleampi ja punertavampi väri verrattuna tyveen). Mulla vaan huolettaa, että mun tukka on liian tumma tällaiseen ja raidoista tulee oranssit... Aion kyllä pyytää testiraidan värjäämistä ennen kuin aletaan mihinkään suurempaan operaatioon.
Mimi
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 301
Liittynyt: 14 Helmi 2013, 11:44

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja Mimi »

^Värinpoisto ja raita aine on samaa tavaraa jos siis vaalennusaineesta puhutaan. Jos raidat tehdään vaalennusvärilla on kyse kestoväristä. Omaa väriä ei ole kannattavaa vaalentaa ensin jos värillä päästään samaan tulokseen. Värillä voi ihan hyvin vaalentaa asteen pari ja hyvä kampaaja osaa valita oikean värin jotta väristä tulee halutunlainen, kaikki riippuu pohjasta ja halutusta sävystä. Tämä on hiuksillekkin hellävaraisempaa ja halvempaa. Vaalennusvärilla vaalennettaessa on värissä itsessään jo esim. keltaista taitavaa sävyä jos siis haluaa tuhkaisempaa tai toisinpäin. Minkä väriset hiuksesi on? Ja mikä on haluttu lopputulos?

Radikaali värinmuutos taas tarvitsee vaalennusaineen.

^^ mielestäni vapaalla kädellä tehdyt raidat on  yleensä paksummat (vapaalla kädellä tehdystä tulee mieleen balayage tyyppiset raidat) ja jos haluaa ohutta raitaa koko päähän on se tehtävä foliolla (tai hupulla jos hiukset ei ole hirveän pitkät).
1cMii oma väri: 5-6 tummuinen lämmin ruskea, nyt päässä lila punertava suoraväri omalla tyvellä ja pituus kainalossa
Vastaa Viestiin