Raidoitus

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
beachbunny
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 647
Liittynyt: 31 Heinä 2006, 23:15

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja beachbunny »

tiikeri kirjoitti: Tein kotona raidat tolla carnierin high light kit 4 paketilla. Mulla on polkkapitunen tukka jota värjäilty pdemmän aikaa keskiruskeaksi. Tuli tosi kivat ja tasaiset raidat&nbsp; <3

Kävin ostamassa toisen paketin niin että nyt laitetaan seuraavaksi hieman rohkeammin raitoja&nbsp; :)
Kuinka tumma sun keskiruskea väri oli, tummuusaste oli mikä? Ja oliko kupariin vai mahonkiin taittuva? Minkä nimistä Garnier'n raitaväriä ostit?

Minkä värisiks raidat tuli, tuliko keltasta? Oliks tyven kanssa ongelmia, esim tyvi tuli liian vaaleeks?

Ja voiks noita raitoja tosiaan laittaa heti perään toisenkin satsin ilman että tukka kauheesti kärsii?

Paljon kysymyksiä, mut toi ois just ehkä mun tilanne.
tiikeri
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 180
Liittynyt: 07 Syys 2007, 14:54

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja tiikeri »

^Se taisi olla garnier nutrisse multihiglight kit "kit 4" eli tummemmille ruskeille tarkoitettu. Pohjalla useampia värjäyksiä (aika kerrostunut väri) Lorealin preference värillä: tahiti keskiruskea 4.0. Mun mielestä aika rehellinne tummahko ruskea ruskea mun päässä taittu ehkä vähän lämpimään kultaan.

Pidin pisimmän vaikutusajan mukaan päässäni. Levittäessä kannattaa jättää sinne tyveen sentti tai kaksi niin ei tule niin helposti sitä että juuri "levahtaisi" ihan vaaleiksi länteiksi (liittyi päänahan lämpöön tjtn.) Tein niin että nostin tukan ylös päänpäälle ja sieltä tiputtelin kerroksia taidettiin laittaa viidessä kerroksessa, eli ei vaan päällihiuksiin vaan niin että raitaa on kaikkialla. Oli aika helppo levittää kun oli kaveri jelppimässä takahiusten kanssa. Raidoista tuli hitusen kupariset vaaleatruskeat en kuitenkaan sanoisi keltaiset. Kun levitin raitoja toissenkerran yritin välttää laittamasta raitaainetta uudestaan samoihin kohtiin joissa raitaa ennestään oli.

Saitkohan selvää mun sepustuksesta?
Viimeksi muokannut tiikeri, 21 Helmi 2010, 23:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Olkamittainen hennattu paksu, kuivahko ja taipuisa tukka. Kasvatus käynnissä.
beachbunny
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 647
Liittynyt: 31 Heinä 2006, 23:15

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja beachbunny »

tiikeri kirjoitti:

Saitkohan selvää mun sepustuksesta?
Suurinpiirtein sain selvää. Vähän ehkä vaikeeta se että laittaa sitä väriä toisen kerran samoihin kohtiin....kuitenkin.

Miten pidit ne hiukset siellä ylhäällä, josta aina laskit sitte alas kerroksia? Jollain klipseilläkö? Nutturalla ettei ne sotkeudu niihin joihin levitit raita-ainetta?

Kuulostaa sinänsä huomattavasti helpommalta ja miellyttävämmältä tavalta levittää raidat ku esim raitahuppu tai foliot.
tiikeri
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 180
Liittynyt: 07 Syys 2007, 14:54

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja tiikeri »

^ Siis tarkoitin että en laittanut samoihin kohtiin kun laitoin lisää raitoja. Tosiaan tein raidat kahteen kertaan, koska laitoin ekalla kerralla liian vähän raitoja, ja halusin niitä enemmän, mutta jos laittaa kerralla sopivasti ei joudu säätämään moisia.

Ponnarilla taisin nostaan päänpäälle tukan ja siitä sitten kammalla erottelin kerroksia. Ei ollut mitenkään ylivoimaisen vaikeaa. Raitoja tuli hiukan epätasaisesti ympäri päätä siis niin että toisiissa kohdissa oli vähän enemmän raitoja kun toisisiaa mu muuten ihan kivat.
Olkamittainen hennattu paksu, kuivahko ja taipuisa tukka. Kasvatus käynnissä.
Luscious
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1227
Liittynyt: 06 Marras 2006, 15:05

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja Luscious »

Oon ajatellut jos laittaisin kuparinväriseen tukkaani ohuita raitoja päälle ja nyppisin latvoihin loput, sillain kun aurinko olisi ne mukamas vaalentanut. Sopiiko kuparinväriseen vaaleat raidat? Sain kaverilta puoli tuubia rial vaalennusvoidetta.. toimiikohan se värjätyn hiuksen vaalennukseen?
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...
tragedia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 687
Liittynyt: 13 Heinä 2009, 22:56

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja tragedia »

LP_Alice kirjoitti: Olen päättänyt noin kuukauden päästä laittaa itse vaaleita raitoja hiuksiin, mutta tuli mieleen, että miten te juurekset parhaan lopputuloksen saatte? ;) Luin jostain ketjusta että puhdistetulla ripsariharjalla voi helposti tehdä itselleen ohuita raitoja, mutta miten? Laitetaanko se väri vaan hiustupsuun ja annetaan sitten olla? ??? Eikö se siinä tapauksessa värjää hiuksiä ympärillä, eli toisin sanoen, onko laikut hiuksissa riskinä?
Pyytämällä osaavan kaverin apuun&nbsp; ;)
No juu, onnistuuhan tuo hyvin omakätisestikin, mulla vaan on jostain syystä aina kauhea rimakauhu kun alan omaa tukkaa raidoittaa vaikka jälki on aina ollut vallan hyvä, mutta onhan se pikkutarkkaa hommaa.
Tekniikkahan riippuu halutun lopputuoksen lisäksi aika paljon omista mieltymyksistä: Itse teen raidat aina foliotekniikalla eli nostelen n.5-6cm leveästä hiusosiosta piikkikamman avulla ne hiukset, joihin haluan raitaväriä levittää (eli mun tapauksessa aina useita ohuita raitoja per osio) ja nostan valitut hiukset foliolapun päälle, levitän hiuksiin väriä ihan tavallisella värjäyspensselillä ja suljen lapun ja siirryn seuraavaan osioon. Tykkään foliotekniikasta, koska sillä saa aikaan varminta jälkeä ja pystyy helposti työstämään monisävyraitojakin eikä väriä helpolla leviä sinne minne ei pitäisi. Ripsariharjalla onnistuu varmaan hyvin jos tekee raitoja vaikka vain otsikseen tai tosi lyhyeen tukkaan, mutta yhtään pidempään tukkaan tulee helposti epätasaista jälkeä kun harjassa ei ole koko ajan saman verran väriä jolloin pituuksiin voi jäädä leveämpiä laikkuja, muutenkin pienikin sähellys pilaa koko projektin ja vaikka värin saisi kunnialla levitettyä niin ainakin mua häiritsisi, ettei tukkaa voisi laittaa kiinni vaikutusajaksi vaan sen pitäisi roikkua vapaana koko ajan, eikä hiuksiin saisi koskea ollenkaan tai antaa niitten muuten liikkua kovin paljoa, ettei väri leviä ei-toivottuihin kohtiin.
Huppua en ole koskaan edes kokeillut, enkä aiokaan kokeilla, olisi ihan hakuammuntaa, mihin kohtiin raitoja tulisi, jäisivät helposti liian kauas tyvestä ja sen kypärän repiminen irti olisi myös luku sinänsä...
1cFii
Sikses iha nätti naine.
LP_Alice

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja LP_Alice »

^Kiitos tragedia tuosta folioehdotukesta ;) Ensimmäistä kertaa hieman epävarmana kokeilin, mutta hyvinhän se meni! :D

Eli tosiaan, laitoin ensin vähän ohuita raitoja hupulla (säästäen kuitenkin päällimät hiukset, sillä rajat voivat olla aika rumia) tasiottamaan väriä, kun alta on hiukset joskus olleet liilat ja sen tähden olivat tummempaa/punaisempaa ruskeaa kuin päällimmäiset hiukset. Sen jälkeen laittelin hieman paksumpia raitoja kauttaltaan foliolla, että syntyisi oikeasti blondeja osioitakin.

Olen melkein tyrmistynyt ettei tämä johtanut taas uuten hiuskatastrofiin ;D itse asiassa olen todella tyytyväinen, kun lisäksi koko homma maksoi kotona tehtynä 10e verratuna kampaamojen satoihinkin euroihin!
mittt
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 80
Liittynyt: 04 Tammi 2010, 01:27

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja mittt »

Olen tässä varaamassa aikaa kampaajalle, mutta pitäisi tietää otanko kokovärjäyksen vai raidat vaan. En ole koskaan ennen värjännyt luonnonvaaleita hiuksiani (kuva), mutta ne alkavat olla vähän turhan tummat joistain kohdin. Ruskeanharmaat tai jotain. Mutta tykkään tästä omasta väristä muuten tosi paljon, enkä sitä haluaisi värjätä piiloon. Eli kysymys kuuluu, saako pelkällä raidoituksella vaalennettua osittain liian tummat hiukset suunnilleen omansävyisiksi ja samansävyisiksi kaikki..? Minulla saattaa olla luonnostaan tummempia raitoja, jos niitä jotenkin värjäisi vaaleaksi? Ja alta on tummempaa kanssa.

edit. Ja noissa kuvissa on siis kaikissa luonnonvalo, ei salamaa, ja yksi kuva on varjopuolelta.
Viimeksi muokannut mittt, 15 Maalis 2010, 17:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Salamanteri
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 330
Liittynyt: 07 Elo 2008, 14:00

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja Salamanteri »

olisin raitojen kannalla ehdottomasti, väri kirkastuu mutta ei sitten tarvi alkaa tuskastelemaan juurikasvun kanssa kun ei sitä omaa väriä mistään purkista oikein tahdo löytyä. luonnollinen hiusvärihän ei usein tasapaksu olekaan joten lopputulos olisi eläväisempi raidoitettuna :)
Luonnonkihara 7-8-asteinen käsittelemätön hiuksisto, kasvatus käynnissä. Nyt lyhyt polkka, tavoitteena solisluumitta. Pääasiassa käytössä luonnonkosmetiikkaa.
mittt
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 80
Liittynyt: 04 Tammi 2010, 01:27

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja mittt »

Kiitos nopeasta vastauksesta!&nbsp; :) Voisi olla kyllä ihan hyvä nuo raidat. En muuten yhtään osaa arvioida tätä hiusteni vaaleutta, kun nuo auringonvalossa otetut kuvat näyttää tuolta mikä oli edellisessä viestissäni, kun taas nyt luonnonvalossa ilman auringonpaistetta otetut kuvat tältä&nbsp; 0_0 (Ja oikeassa alalaidassa on salamalla otettu, vasemmassa alalaidassa koko päähän tuli näköjään tosi synkkä varjo, ilmeisesti mun hiukset voi siis jossain valossa tuoltakin näyttää, voiko?? Hyi! Tai sitten kuva on vaan alivalottunut tms..)

Tai ehkä en nyt sitten tilaakaan aikaa netistä vaan soitan ja sanon etten ole vielä varma miten värjään, mutta jotenkin värjään.. :D Ja ehdin miettiä vielä raidat vai kokoväri.. Muuttuuiko mielipide näiden kuvien jälkeen..? ;D

Salamanteri
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 330
Liittynyt: 07 Elo 2008, 14:00

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja Salamanteri »

oho on kyllä tosi erinäkösiä kuvia! uskosin että tuo tummin on kuitenki vain optinen harha :D en kyllä siltikään muuttais mielipidettä, sun oma väri on tosi kaunis ja vivahteikas (nimimerkillä olispa mullakin omanvärinen tukka... :)) ja raidoilla saisit pientä piristystä ja kirkastusta ilman että joudut luopumaan luonnollisesta väristä kokonaan. myös jos käy niin ettei lopputulos miellytä, vahinko on vain osassa hiusta kun taas jos kokoväri on lätkäisty ja se ei olekaan hyvä on sitten elettävä sen kanssa kunnes oma väri on kasvanut takaisin tai pahimmassa tapauksessa joudut värjäyskierteeseen. raidoituksella saa kuitenki halutessaan tosi suurenki muutoksen, minä itse hyvä esimerkki joka menin tummanvaaleasta/vaaleanruskeasta rehellisen blondiksi yhdellä huppuraidoituskerralla!
Luonnonkihara 7-8-asteinen käsittelemätön hiuksisto, kasvatus käynnissä. Nyt lyhyt polkka, tavoitteena solisluumitta. Pääasiassa käytössä luonnonkosmetiikkaa.
Tiaga
Haiven
Haiven
Viestit: 46
Liittynyt: 26 Maalis 2008, 12:36

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja Tiaga »

Onko kukaan ottanut raitoja punaisiin hiuksiin? Vuosien punatukkaisena olon jälkeen olisi kiva siirtyä luonnollisempaan vaaleaan. Värinpoisto taitaa olla liian tuju käsittely hiuksille, kun vielä yritän kasvatella hiuksia. Mietin vaan, minkälainen lopputuloksesta tulee, kun hiukset ovat tätä nykyä&nbsp; n. 7-asteiset oranssihtavat punaiset. Raidoista luultavasti tulisi keltaiset? Sellaista kelta-oranssia tukkaa en haluaisi, vaan vaaleamman yleisilmeen. Olisikohan raidat yhtään järkevä vaihtoehto..?
Iherb alekoodini: TRM824 :)
BlueBerry
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 913
Liittynyt: 18 Huhti 2009, 19:59

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja BlueBerry »

^Mulla raidoitettiin punainen tukka vaaleaksi niiin, että värjäsin sen ensin kotona kylmällä keskiruskealla. Ajattelin, että siitä kirkkaasta oranssinpunaisesta olisi tullut vain keltaoranssi jos siihen oltaisiin suoraan isketty raitoja; kampaaja oli samaa mieltä. Tuon ensimmäisen raidoituksen jälkeen osa raidoista oli jo tosi vaaleat, mutta osa oli sellaista keltaoranssia, siltä tuskin voi millään välttyä. Nyt on jo aika blondi, raidoittamalla ollaan tähän päästy ja kesällä siis alkoi tämä projekti. Sun kannattaa varmaan kanssa harkita sitä raidoittamista, jotta tukkaa saa enemmän säästettyä :)
Vaalennetut, lantio -pituiset hiukset. Tavoitteena vielä pidempi, hyväkuntoinen letti... iHerb -alennuskoodi ensitilaajalle: VAP865
Tiaga
Haiven
Haiven
Viestit: 46
Liittynyt: 26 Maalis 2008, 12:36

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja Tiaga »

Kiitokset vinkistä, olisi kyllä järkevää tosiaan värjätä pohja jollain kylmällä ruskealla... Pelottaa juuri se kelta-oranssi lopputulos. Tosin ihan platinaan asti en haluakaan, mulle riittäisi sellainen kultainen kupari, joten pieni oranssisuus ei haittaa, kunhan tulos ei olisi kamalan räikeä. Monta kertaa sulla muuten raidoitettiin hiuksia, että pääsit vaaleaan asti, ja joutuiko pituutta leikkaamaan tuon prosessin aikana miten paljon?
Iherb alekoodini: TRM824 :)
BlueBerry
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 913
Liittynyt: 18 Huhti 2009, 19:59

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja BlueBerry »

^Kolme kertaa raidoitettiin, noin kuukauden välein ja raitoja laitettiin paljon. Lopputulos oli tuon kolmen raidoitus kerran jälkeen lämpimän vaalea, eli varmaankin aikalailla sellainen mihin pyrit. Tuon jälkeen olen käynyt raidoitettavana vielä kaksi kertaa, jolloin on lähinnä laitettu tyvikasvu kuntoon ja lisätty vain muutama vaalea raita koko hiuksiin. Tällä hetkellä tukka on jo aika viileän vaalea :)

Leikata piti joka kerralla parisen senttiä, mutta kampaaja tosiaan osasi ottaa vain sen pari senttiä, kun kerroin että kasvatan tukkaa (onneksi osasi). Latvat ovat pysyneet yllättävän hyvinä, nyt helmikuussa otettiin vielä viimeiset kuivimmat latvat (5cm) pois ja tukka on silti pidempi nyt, kuin mitä se oli silloin kesällä ennen blondausta. Olen kyllä tosissani saanut panostaa hiusten hoitoon ja latvojen suojaamiseen, että tähän ollaan päästy. Tsemppiä raidoitukseen!
Vaalennetut, lantio -pituiset hiukset. Tavoitteena vielä pidempi, hyväkuntoinen letti... iHerb -alennuskoodi ensitilaajalle: VAP865
Vastaa Viestiin