Raidoitus

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
Hali
Haiven
Haiven
Viestit: 46
Liittynyt: 03 Helmi 2009, 20:01

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja Hali »

Osaakohan ihan perus kampaajat värjätä pesukarhuraitoja? Siis ihan normaalit kampaajat vai pitääko olla joku erityinen? Maanantaiksi olisi kampaajalle aika niin mietityttää että osaako tuo niitä värjätä :3
Wtf?
Tiizku
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1154
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 16:55

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja Tiizku »

^Jos et mene mummokampaamoon niin pitäisi osata. Meille ainakin koulussa opetettiin.
Hali
Haiven
Haiven
Viestit: 46
Liittynyt: 03 Helmi 2009, 20:01

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja Hali »

Millä nimellä nämä raidat muuten liikkuu ihan virallisesti?
Wtf?
cebe

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja cebe »

No, tämä on nyt aika vanha keskustelu, mutta nostinpa tuolta syvyyksistä  ;D

Eli, minkähän värisiä raitoja sopis blondeihin (oma väri) hiuksiin?  :) Itse oon ajatellu vähän jotain oikeen vaaleaa (vielä vaaleenpaa kuin mun hiukset ;)) ja jotain vaalean ruskeaa. Minkä sävyisiä ruskeita on? Kun en mitään kovin räikeää/voimakasta haluaisi, se näyttää luultavasti niin pöllöltä päässäni  ;D Olisiko kellään mitään kuvia?

Entä onnistuuko kahden erivärin laittaminen samalla kertaa? (Ettei värit sekoitu? Vai onko mahdollista edes, kun on kyse vain raidoista?)  :)

Ja sitten kysyisin, millaiset raidat on muodissa?  :P Siis paksuja, ohkaisia ymym.  ;D Vai onko raidat ollenkaan?


MUOKS / hiukseni on suunnilleen saman väriset, kuin Taylorilla tuossa kuvassa, ehkä vähän vaaleammat..
<-
Viimeksi muokannut cebe, 28 Heinä 2009, 20:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
pialina

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja pialina »

Onko kukaan laittanut itse kotona erivärisiä "tehosteita" hiuksiin? Meinaan siis sellaisia epämääräisesti värjättyjä kohtia alemmissa (tai miksei päällimmissäkin) hiuksissa?

Olis kiva nähdä myös kuvia tämänmoisista värjäyksistä, jos joku tietäisi linkittää?
Mulla itsellä on vaaleat hiukset ja ostin tumman punaruskean hiusvärin..
Paka-08

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja Paka-08 »

Tarkoitatko niiku tummempia tehosteita vai ihan minkä värisiä tahansa?

Tässä olisi muutama kuva:

http://www.hairfinder.com/hairshows/hairdresser16.jpg

http://z.about.com/d/beauty/1/0/i/G/haircolor7.JPG

http://4.bp.blogspot.com/_oSV0RPOC68o/R ... our987.jpg

http://webhostmagazinecanada.com/wp-con ... n-hair.jpg

Hieman hankala etsiä kuvia joissa ne tehosteet olisi laitettu epämääräisesti, ku aika monissa on laitettu ne kuitenkin jotenkin huolella ja tiettyihin paikkoihin. Tossa Balmainin kuvassa tosin nuo mustat ja violetit osiot on tehty lisäkehiuksilla. Se on aika kätevää oikeastaan kun saa laitettua eri värisiä osioita lisäkkeitä joko teipeillä tai klipseillä nopeasti eikä tarvitse sotkea värjäyksen&nbsp; kanssa kun vaaleat hiukset voi imaista herkästi niitä tehostesävyjä. Ja sit ne saa helposti pois jos ei tykkää.

Tossa punaruskeessa voi todellakin olla se riski, että ne vaaleammat osiot saattaa imasta sitä punaisuutta. Eli kannattaa sitten varoa, että ne osiot mitkä teet on huolellisesti laitettu, koska vaaleita hiuksia raidottaessa tai tummempien osioden tekemisessä saattaa tulla likaisen näköiset hiukset sitä väriä on levinnyt muihin hiuksiin. Pesussa varsinkin saattaa sitä väriä levitä.&nbsp; Jostain kuulin joskus, että kannattaa niihin vaaleisiin kohtiin laitttaa hoitoainetta kunnolla ennen pesua, niin ne ei imase niin herkästi niistä raidoista/osioista väriä.

Myöskin riskinä voi olla, että tulee liian tummat raidat varsinkin kun latvat on yleensä huokoisemmat eli ne voi imeä väriä kunnolla. Toki jos tykkää, että tulee tummat niin mikäs siinä.
Viimeksi muokannut Paka-08, 05 Elo 2009, 17:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
pialina

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja pialina »

Kiitos Paka-08!&nbsp; :) Juuri tuontapaista tarkoitin! Oon aiemmin laittanut tummaa väriä alahiuksiin, samaan tapaan kuin tussa tokassa kuvassa, mutta nyt mä haluaisin jotain hieman erilaista.
emi
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 174
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:39

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja emi »

Mistähän saisi tietoonsa vaalennusaineiden hapete prosentit? Tarvitsisin mahdollisimman hellävaraista raidoitukseen. Kampaajani puhui 3% vaalennusaineesta muutama vuosi sitten, jolla sain viimeksi raitoja hiuksiini kampaajan laittamana. Voiko noin pieni vaalennusaine hapatteen prosentti olla mahdollista? Vai ymmärsinköhän jotain väärin...
Hiukset: 2cFii, Olkapäille ylettyvät ohuehkot ja tuuheat kerrostetut luonnonkiharat. Väri kupari, tummuusaste 7
Nanette
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 153
Liittynyt: 02 Marras 2008, 03:27

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja Nanette »

^Yleensä mitä olen jostain saanut selville niin kaupan värinpoistot on&nbsp; 6% hapetteella. 3% on useinkin jo tarpeeksi vahva sillä jos sitä pidetään se koko vaikutusaika eli 50-60min niin vaalennustulos on sama kuin 6%, mutta hiukset vaalenee hieman hellävaraisemmin. Itse vaalennan tyveäni 2% hapetteella ja koska hius on käsittelemätöntä vaalenee se hyvin 4 astetta.
Hapetettahan voi aina laimentaa vedellä tai hoitoaineella jos haluaa miedompaa ;)
Parturi-kampaaja opiskelija jolla on ainainen ongelma omien hiusten kanssa.
Lucine
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 881
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:23

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja Lucine »

Mun hiukset on nyt platinanvaaleat, ei ihan tasaisen väriset vaan hieman kullankeltaisia osioita välissä. Mua on alkanut himottaa mustat raidat seassa, ei ihan päällihiuksissa mutta kaikissa alahiuksissa. Tai siis ei pelkästään alahiuksissa, ainoastaan vaan niin ettei päällä ole raitoja. Vaikea selittää enkä oikeen löydä kuiva mistään. Kuulostaako ihan kaamealta? Helpoimmalla pääsisi varmaan kampaajalla mutta mahtaisko olla kovin vaikea toteuttaa kotona, kaverin värjäämänä siis?
Auringonkukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 905
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 14:25

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja Auringonkukka »

^Jos noin vaaleat hiukset on muuten ja mustat raidat haluat, suosittelen kyllä menemään sinne kampaajalle ihan suoraan.. Noin isossa värierossa on se (kun pohjaväri on vaalea) että hyvin herkästi ne raidat viimeistään huuhteluvaiheesa levähtää muuhun tukkaan, ja joskus kampaajakaan ei pysty tekemään lopputulosta niin että pohja ei muuttaisi ollenkaan väriä/sitä saa korjata jonkun verran, niin aika riskaabelia olisi kaverin kanssa laittaa. Tietysti miten tykkää, ja jos se sotkeentuminen ei ole niin tarkkaa niin sittenhän se onnistuu toki :) Itse en uskaltaisi, koska platinablondi on vaikea saavuttaa ja ylläpitää.
Tukka 1c(tai 2a) M ii/iii, hiuslaatuketju sivu 5, Hiushörhö, kosmisfriikki ja kynsilakkahirmu.
Lucine
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 881
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:23

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja Lucine »

Tell me about it..taidan kyllä unohtaa koko raidoitushomman. Yritän saada nuo hiukset tasaisenvärisiksi, haluisin että kaikki hiukset olis platinanvaaleat ja mua häiritsee nuo kellertävät osiot. Hopeashampoo ei auta, vetää vaan sinertäviksi jo vaaleat osiot ja kellertävät pysyy kellertävinä. Mur. >:(
isla

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja isla »

Tämänhetken hiukset ovat hiukan punertavat 7 sävyiset ja entiset raidat 8 luokkaa haalentuneen ellutuksen BG6 ja casting creme glossin jälkeen. Haluan väristäni vain enää aavistuksen verran vaaleamman, jotta ne toimisivat vanhojen pidennysteni kanssa. Tarkoitus olisi päästä mahdollisimman pienillä vaurioilla tulokseen. Kysymys onkin, että mikä on laimein hapete, millä tuon saisi aikaiseksi?
Viimeksi muokannut isla, 14 Joulu 2009, 19:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
lynx
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3032
Liittynyt: 01 Syys 2006, 15:32

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja lynx »

Lucine kirjoitti: Tell me about it..taidan kyllä unohtaa koko raidoitushomman. Yritän saada nuo hiukset tasaisenvärisiksi, haluisin että kaikki hiukset olis platinanvaaleat ja mua häiritsee nuo kellertävät osiot. Hopeashampoo ei auta, vetää vaan sinertäviksi jo vaaleat osiot ja kellertävät pysyy kellertävinä. Mur. >:(
Tää on vähän myöhässä ehkä tää vastaus, mutta voithan sä laitattaa pidennyshiuksella tai kuidulla niitä mustia raitoja tukkaasi. Eivät sössi väriä mitenkään, eikä parin raidan laittaminen ole varmastikaan niin kallista kuin koko pään pidennys.
tiikeri
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 180
Liittynyt: 07 Syys 2007, 14:54

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja tiikeri »

Tein kotona raidat tolla carnierin high light kit 4 paketilla. Mulla on polkkapitunen tukka jota värjäilty pdemmän aikaa keskiruskeaksi. Tuli tosi kivat ja tasaiset raidat&nbsp; <3

Ainoo vaan että jännitin niin paljon millanne lopputulos tulee että laitoin raitoja vähän nuukasti ja aika kapeitakin vielä. Kävin ostamassa toisen paketin niin että nyt laitetaan seuraavaksi hieman rohkeammin raitoja&nbsp; :)
Olkamittainen hennattu paksu, kuivahko ja taipuisa tukka. Kasvatus käynnissä.
Vastaa Viestiin