Raidoitus

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
Miracle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2154
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 13:24

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja Miracle »

Minä en ainakaan vitsisi pitää hopeashampoota päässäni noin kauaa, sehän kuivattaakin hiuksia aika paljon. Minkä merkkistä shampoota sulla on? Mulla on käytössä loreal ja ainakin mun hiuksiin se tehoaa jo minuutin parin vaikutusajalla hyvin. Ja tuloksena on ei-niin kellertävät hopeanhohtoiset hiukset.. Pidän sävystä minkä tuolla saa aikaan, sen takia jo varmaan kolmas pullo tuota menossa. Kuitenkin seyraavaksi ajattelin vaihtaa tuon shampoon hopeahoitoaineeseen, jos se ei kuivattaisi hiuksia niin paljoa..
Ishamael
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 538
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 12:37

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja Ishamael »

Saman verranhan se hopeashampoo kuivattaa kuin normishampookin  ;) Eihän niissä ole muuta eroa kuin se pigmentti.
Lopputulos riippuu täysin pohjasta, joten on mahdotonta sanoa näkemättä, mitä se voisi olla.

Mitä vaaleampi/valkoisempi ja/tai huokoisempi pohja, sitä sinertävämpi/hopeisempi lopputulos.
Jos pohja on vähän tummempi kuten 9 tai 8 ja siinä on kullan vivahdetta enemmän, ei se jaksa neutrata sitä, vaan lopputulos jää silti kellertäväksi, joskin puhtaammaksi.
Kannattaa ihan kokeilla niin tietää, voihan sitä pitää puolikin tuntia päässä jos haluaa.
Eihän se kuitenkaan sisällä mitää hiusta räjäyttävää.
Päälle voi laittaa tehiksen, tai hankkia hopeahoidon, joka tehostaa vaikutusta.

Hopeavaahtovärejä on myös kaupoissa, ja ne toimivat kuten hopeashampoot/hoidotkin.
Vaahtoa voi sekoittaa myös hoitikseen jos haluaa.

Hopeashampoon ja hoidon antama sävy peseytyy aina pois muutamassa pesussa.
Dark nights, silvery moon in the frozen sky.
Black cape over the world where nobody waits the dawn, thats where i live.
-Ishamael, betraitor of hope-
poca

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja poca »

Moikka!

Voisiko joku neuvoa, miten laitan foliolla raidat. Mulla on tummanruskeet, pitkät ja karkeat hiukset ja kampaamoissa raitojen laitto maksaa niin pirusti. Oon aatellu ostaa sellasen väripakkauksen ja pyytää jotain kaveria auttamaan raitojen laitossa. Haluan vain muutaman leveän raidan. Väri voi olla kaikkea vaalean ja omaa sävyä hieman vaaleamman väliltä.

Onko väliä mihin kohtaan raidat laittaa? Ihan kehystämään kasvoja ei varmaankaan vaan vähän taaemmas? Pitääkö hiusnippu ottaa leveyssuunnassa vai vai pituus (osasinkohan selittää oikein?)?

Muuta huomioitavaa?
sus-su

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja sus-su »

Mulla on usein värjätty raidoista juurikasvua. Yleensä tehty folioilla ja olen ollut lopputulokseen ihan tyytyväinen.
Kerran eräs kampaaja sai päähänsä tehdä juurikasvu raidoitukseni (pitkät hiukset) hupulla, mutta ilmoittamatta mulle se laittoikin ne raidat sitten koko päähän ja sitten oltiinkin ihan blondeja, kun olin ollut ihan rakastunut mun luonnollisen vaaleisiin hiuksiini.  :-\
Kaiken lisäksi se huppu jäi kiinni mun hiuksiini ja hiuksia katkeili ihan kamala määrä kampaajan repiessä huppua irti.  >:(
Penny
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3636
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:30

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja Penny »

Ishamael kirjoitti: Raidoitus on yksi kovimmista käsittelyistä, joita hiuksille voi tehdä, joten neuvoisin kyllä välttämään mahdollisuuksien mukaan koko hiusmassan raidoitusta useampaan otteeseen. Varsinkin sellainen tuhoaa hiukset varsin nopeasti, jos raidoitetaan, värjätään jonkun ajan kuluttua tasaisen tummaksi, ja taas raidat päälle.
Yksi kampaaja teki hiuksilleni juuri noin säännöllisesti, kun pidin vuosia sitten puolisen vuotta päässä tummanruskeaa väriä + raitoja - se värjäsi käynnillä aina ensin koko pään tummaksi, ja sitten raidoitti foliolla. Ihmettelin asiaa jossain vaiheessa sille, kun tukka alkoi tuntua kauttaaltaan hampulta, se sanoi ettei millään pystyisi erottelemaan vaaleita raitakohtia tummien hiusten välistä - vaikka raidat oli kuitenkin melkoisen paksuja... liekö orastavaa värisokeutta. ::) Eipä tarvinnut mennä enää sen jälkeen kyseiseen paikkaan.

Raidat olisi kyllä kivoja ja elävöittäisi tukkaa, mutta ylläpito tuntuu niin työläältä, ja pelottaa että alkavat tosiaan kiskoa pitkää tukkaa jonkun muovi/kumihupun läpi, kuten miehelle kävi taannoisella vaalennusreissullaan...
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys, liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa.
Kikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2669
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:10

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja Kikka »

Mulla laitettin eilen juuri kampaajalla lisää tummaa hiuksiin ja kampaaja sanoi, että olihan se aika työlästä erotella niitä vaaleita raitakohtia siitä pohjaväristä. Muutama lisäraitakin laitettiin ja vähän lisää vaaleaa joihinkin vanhoihin raitakohtiin. Ei ollut ehkä hyvä idea, pari raitakohtaa todellakin tippui about puolesta välistä raitaa, mutta muuten onneksi nää karvat tuntuvat kohtuu hyväkuntoiselta.
Parista vanhasta vaaleasta raidasta tuli punertavan sävyisiä, kun taisi värit mennä vähän sekaisin jossain kohdissa, vaikka niitä yritettiinkin folioilla erotella. Kunhan tämä ruskea jämähtää tarpeeksi hyvin, ettei vanha punainen pilkota alta, värjäytän jatkossa tummaksi vaan juurta enkä koko päätä. Ja jos vain mahdollista, raitaväriä ei lisää entisen päälle.
Maailmassa ei ole mitään mukavampaa kuin viihtyminen eikä mikään ole helpompaa. -Mymmeli
rolla

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja rolla »

Teet raidat ihan mihin itse haluat  ;) Mulle on tehty ohuita kullanvaaleita raitoja nostamalla hiukset kamman avulla pystyyn jakauksen kohdalle ja siitä alettu sitten laittamaan raitoja. Näin raidat laskeutuu molemmille puolille päätä nätisti. Kunhan muistaa, että raidoitettavat osiot ovat ohuita, jotta sekoittuvat hiusten joukkoon nätisti.
sus-su

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja sus-su »

PlatinBlonde kirjoitti:
sus-su kirjoitti: Kaiken lisäksi se huppu jäi kiinni mun hiuksiini ja hiuksia katkeili ihan kamala määrä kampaajan repiessä huppua irti.  >:(
*naur*  :D Anteeksi että nauran mutta voin vaan kuvitella sitä tilannetta kun kampaaja riuhtoo huppua pois päästäsi.  ;D
Siinä vaiheessa se ei naurattanut yhtään, mutta jälkeenpäin oon muistellut sitä kampaajan kauhistunutta ilmettä, kun yritti irrottaa huppua  :D
Ava
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 114
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 13:49

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja Ava »

Itse kävin just kuukausi sitten kampaajalla, joka yritti väkisin laittaa mulle raitahuppua mun pitkiin hiuksiin. Onneksi pysyin tiukkana ja laitettiin lopuksi paperiraidat. Kampaaja oli tosi äkäisenä, kun vaadin paperiraitoja ja sanoi, että värjäämisessä menee pidempään. Kai se nyt on asiakkaan päätettävissä, millä menetelmällä tehdään.  ??? Kaiken hyvän lisäksi hän lätki suivaantuneena raita-ainetta yli niiden papereiden ja mulla olikin sitten kampaajalta lähtiessäni näkyviä laikkuja päässä. Huomasin ne vasta kotona ja seuraavana arkipäivänä soitin kampaajalle ja vaadin korjausta. Kovin ystävällisesti (ja ilmaiseksi tietenkin) sitten värjäsikin hiukseni vaalealla, jolloin nuo laikut peittyivät. En enää koskaan mene kyseiselle kampaajalle, vaikka yrittikin olla kovin ystävällinen toisella kerralla. Tai sitten kolmas kerta toden sanoo.. Ekalla kerralla se taas leikkasi mun pitkät hiukset edestä hartiamittaisiksi, kun pyysin taakse vähän kerrostusta. No onneksi tästä on jo yli vuosi aikaa, niin en ole enää niin katkera.  :)
Amilo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1386
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 18:49

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja Amilo »

Joillakin kampaajilla tuo huppusysteemi on hiukan jäänyt päälle. Pitäisihän se nyt tajuta, ettei pitkään tukkaan huppua voi laittaa >:(
kosmetiikkafriikki

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja kosmetiikkafriikki »

Olen nyt kesän kunniaksi ajatellut mennä ihan kampaajalle värjäyttään punertavia ja ehkä vaaleita raitoja (siis ainakin kahta sävyä). Mulla on nyt vaaleanruskeiksi värjätyt hiukset - luonnostaan maantienharmaat; punaisen kautta vaalennetut ja värjätyt... Mahtaako mun tyypillinen hento suomalainen hiuslaatu kestää sitä raidoitusoperaatiota...?
rolla

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja rolla »

Mitä tarkoitat kestämisellä? Eiköhän tyypillinen suomalainen nainen, jolla on hento hius niin värjää koko ikänsä tukkaa..
masked sinner
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2374
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 11:38

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja masked sinner »

Oli vaikea tietää, mihin tämän laittaisin... Mulla on siis tänä iltana aika hillitön proggis hiusvärien kanssa. Laitoin ekaa kertaa itse vaaleat folioraidat päälishiuksiin sekä kultakuparin koko alaosaan. Mulla meni melkein puoli tuntia niiden raitojen kanssa, pelkäsin että päälle jää vain keltasia laikkuja ja alta palaa raidat pois. Märkänä tää on vielä ihan ookoo. Takaraivolle hiusten alle tai oikeastaan puoliväliin jäi pieni laikku, mutta peitin (tai yritän ainakin) sen kevytvärillä. Tuo ei ole ongelma, se ei näy kuitenkaan.

Kaikki osat oli mulle uusia: kahden värin laitto, folioraidat, vaalennusaine (Wella Decore raita-aine) ja Poly colorin väri. En edes näe peilillä taakse kunnolla. Oli kyllä aika vaikeaa laittaa niitä raitoja, tuntuu että sillä pensselillä vaan sohi miten sattuu ja toivoi parasta. Samoin raitojen laittoon käytetty aika oli liian pitkä, etenkin osioiden erottelu piikkikammalla oli hidasta. Kerron sitten kuivana miten kävi.
Nala
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 149
Liittynyt: 01 Kesä 2006, 14:12

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja Nala »

Mä oon ottanu raitoja aika monta kertaa, enkä ota enää! Se kampaaja aina pisti hupun pähän ja raitaa raidan päälle aina vaan.. Nyt oon sit repiny noita parin vuoden kärventyneitä hiuksia irti, kun on ruvennut ärsyttämään..  >:( Eikä mun hiukset muutenkaan taida tollasia käsittelyjä kestää..
Ensimmäisestä iHerbin alle 40$ tilauksesta 5$ alennusta ja yli 40$ tilauksesta 10$ alennusta koodilla IRA890
tnn
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 629
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 18:31

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja tnn »

Laitan tämän kysymykseni nyt tänne kun kerta raidoitus kuitenkin kyseessä..
Ostin siis eilen Poly Blonde M1 -raita-aineen. Ajattelin nyt sitten, että tekisin näin ensialkuun muutaman ohuen koeraidan etutukkaan, mutta osaisikohan joku neuvoa kuinka paljon mitäkin ainetta tulee laittaa, kun vaalennusjauhetta on yhteensä 50 g ja kehite-emulsiopullossa on 60 ml ainetta ?
1bMii, virallisella huijausmitalla 78 cm pitkä tukka. Vaalea, hieman sekavärinen kuontalo.
Vastaa Viestiin