Raidoitus

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja Mena »

Osaisiko joku suositella hyvää raita-ainetta? Tarkoituksena laittaa mustiin hiuksiin vaaleita raitoja. Onko Poly Blonde ainoa jota kannattaa edes kokeilla että tehoaa mustaan pohjaan?
Viimeksi muokannut Mena, 22 Loka 2008, 14:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
taenuska

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja taenuska »

^ Ovatko hiuksesi värjätyt & väri kerrostunut? Mustiin hiuksiin tuskin saa yhdellä kertaa kovinkaan huomattavia raitoja tehtyä edes jytäköimmillä värinpoistoilla, vaan vaatii useamman käsittelyn. Mutta jos mustia hiuksia itse rupeaisin raidoittamaan niin valitsisin varmaan esim. Garnier nutrisse blond Raidat tms., en usko että esim. Highlight Kit:eillä saisi näkyvää tulosta aikaan. Ja taisi olla ettei näissä pienissä raitapaketeissa ole edes hoitsikkaa mukana? Jotenkin on tällainen mielikuva jäänyt...
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja Mena »

Hoitsikkaa löytyy kyllä tästä kämpästä ihan riittävästi eli sillä ei niin väliä ;). Mulla oli kesällä värinpoisto & punaiset hiukset, siihen päälle vedin ruskean ja elokuussa sitten värjäsin mustanruskeaksi (Casting Creme Glossilla) ja kerran sen jälkeen tyven ehtinyt värjätä. Eli ei pitäisi ehkä ihan niin kovasti olla se musta kiinni... Samalla lähtee kuulemma 20cm pituuksia pois (tätä mä vastustan eli varmaan 10-15cm lähtee). Kauhulla ja innolla odotellen, huomenna kaveri laittaa mun pään uuteen uskoon.  :D Varmaan kivasti jää oranssiksi ne raidat kun kirkkaan punainen oli kesän ajan mutta ei sekään nyt niin maailmaa kaada. Moniväripaketit ei ainakaan houkuttele, nehän ei vaalenna kuin asteen ehkä jos sitäkään. Saako tolla Garnierin Nutrissella raidat myös tummempaan hiukseen?
taenuska

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja taenuska »

Eli ei kymmeniä kerroksia..  ;D Tietääkseni tuo Garnier nutrisse blond raidat on yhtä kuin Garnier nutrisse blond värinpoisto, eli vaalentaa 4-6 astetta, ainut ero on varmaan pakkauskoossa ja hinnassa. Kyllä varmaan sinun päähän tuolla paketilla raidat saat.. Ja jos raitojen väri ei miellytä, voihan niitä aina sävyttää.. :)
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja Mena »

Mä nyt kuitenkin päädyin vanhaan kunnon Poly Blondeen. Tällä kertaa ei tippunut tukkakaan päästä (kerran katkes huuhteluvaiheessa 5cm tyvestä lähtien raitaosiot ja sinne huuhtoituivat nätisti viemäriin..)  :D Kaksi käsittelykertaa kyllä vaati että sai mustasta vaalean.
nukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 711
Liittynyt: 21 Loka 2006, 09:41

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja nukka »

Mulla on aika tummat ruskeat hiukset, joita kasvattelen pitemmiksi. Nyt on taas se vaihe että tekisi mieli mennä parturiin napsaisemaan lyhyeksi, mutta ajattelin että jos jonkinlaista raitaa kävisi laittamassa niin se ehkä piristäisi sen verran, että pääsisi tästä pahimmasta vaiheesta ohi ;D

Eli vähän pitäisi saada eloa ja vaihtelua. Mielellään useampaa eri sävyä ja vaikka eri paksuista raitaa. Nyt olen jopa alkanut ihastua palkkiraitoihin, mutta niistä ei oikein tahdo löytyä kuvaa, tai sitten en vain osaa hakea oikeilla hakusanoilla.

Löytyisköhän netistä tai jostain jonkinlaista kuvaa, kun en oikein osaa selittää minkälaista raitaa haluan. Jos nyt itsekkään tiedän mitä haluan ;D
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234
Auringonkukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 905
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 14:25

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja Auringonkukka »

Mulla on mustanruskea tukka ja olen raidoista haaveillut kun jotenkin tylsistyttää, en vaan osaa päättää haluanko vaaleahkot raidat vai esim. punaiset tai kupariset. Punaiset näyttää mustassa tukassa ihan siistiltä mutta onko kellään ollut kuparin värisiä raitoja? Toinen seikka mikä mietityttää ensimmäistä kertaa ikinä että miten haluan niiden raitojen tulevan, laitanko vähän vai paljon, ohuita vai paksuja? Hiusmuutos-ketjussa on viimeisin kuva, erona siihen on että malli hiukan vaihtunut, enempi rikottu ja otsatukka (jos joku haluaa käydä katsomassa). Vinkkejä otetaan vastaan. Toisaalta yhden tukkaidolini Kikan raidat jotka oli ainakin pari? vuotta sitten oli superhienot, ehkä haluaisin sellaiset mutta en tiedä sopisiko minulle.
Tukka 1c(tai 2a) M ii/iii, hiuslaatuketju sivu 5, Hiushörhö, kosmisfriikki ja kynsilakkahirmu.
minnaliini
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 249
Liittynyt: 02 Joulu 2008, 22:55

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja minnaliini »

Värjäsin eilen hiukset Lorealin värillä (en nyt muista tarkkaa nimeä!) sävyllä 8 (sellainen keskivaalea).

Vertasin hiustenväriäni pakkaukseen ja olin lähtövärinä"se keskimmäinen ruskea", jonka siis myös piti vaalentua ainakin jonkin verran tällä värillä.... Eipäs kuitenkaan tapahtunut mitään!, paitsi oma juurikasvu värjäänty sellaseks beigeksi/vaaleaksi.

Nyt olen miettinyt ottaa vaaleita ohuita raitoja tukkaan oikein kampaajalla. Onko se liian rankkaa, koska periaatteessa eilen "blondasin" tukkani?....  ???

Ja miten on: onko ylipäätään olemassa niin hyviä hoitotuotteita, että vaalennettu tukka pysyy yhtä nättinä kuin värjätty? Tahtoisin niin kovasti blondiksi!!!!
Hiukset tällä hetkellä pitkä polkka, luonnontaipuisat, karheat ja kuivat. Lempparituotteet: Tigi O&H ha ja Tigin silottavat muotoilutuotteet. Ihonhoidossa käytössä Lumene Sensitive touch ja Erisan, meikkipohjana Lily lolo, luomiväreissä/huulipunissa Dior.
Tiizku
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1154
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 16:55

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja Tiizku »

^Lyhyesti ja ytimekkäästi väri ei vaalenna keinotekoista väriä.
Nanette
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 153
Liittynyt: 02 Marras 2008, 03:27

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja Nanette »

^^Oliko sinulla ennen sitä värjätyt latvat ja pituudet? Jos oli niin tässäkin pätee sääntö: väri ei vaalenna väriä. Se ei ollut voimakkuudelta värinpoisto tai vaalennus vaan ihan perus värjäys ilmeisesti 3%hapetteella. Eli ei kovin hiuksia vaurioittava.

Muoks. Hups en ollut tarpeeksi nopea kirjoittaja... Tiizku ehti ensin
Parturi-kampaaja opiskelija jolla on ainainen ongelma omien hiusten kanssa.
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja Mena »

Auringonkukka kirjoitti: Mulla on mustanruskea tukka ja olen raidoista haaveillut kun jotenkin tylsistyttää, en vaan osaa päättää haluanko vaaleahkot raidat vai esim. punaiset tai kupariset. Punaiset näyttää mustassa tukassa ihan siistiltä mutta onko kellään ollut kuparin värisiä raitoja? Toinen seikka mikä mietityttää ensimmäistä kertaa ikinä että miten haluan niiden raitojen tulevan, laitanko vähän vai paljon, ohuita vai paksuja? Hiusmuutos-ketjussa on viimeisin kuva, erona siihen on että malli hiukan vaihtunut, enempi rikottu ja otsatukka (jos joku haluaa käydä katsomassa). Vinkkejä otetaan vastaan. Toisaalta yhden tukkaidolini Kikan raidat jotka oli ainakin pari? vuotta sitten oli superhienot, ehkä haluaisin sellaiset mutta en tiedä sopisiko minulle.
Mulla on sekä vaaleita että kuparinoranssisia raitoja mustassa tukassa. Tykkään kyllä molemmista sävyistä. Ensimmäisellä raidoituskerralla jää kupariseksi eli samalla raita-aineella olen laittanut ja vaaleissa on vaan kaksi käsittelykertaa peräkkäin. :) Mulla on tehty noi sillai korkeuden osalta keskelle ja ns. korvasta korvaan leveä palkki. Näkyy nätisti keskellä tukkaa raitoina. Ja sitten lisäksi alas yksi palkki, nykyään myös edessä toisella puolella päällimmäisten hiusten alla on yksi kuparinen palkki joka vähän pilkottaa. Tää palkkisysteemi on siitä kiva että se on kaverin sitten helppo taas värjätä myös niiden raitojen osalta.

http://juurikasvu.org/smf/http://localh ... 49#p533349
Tuosta viestistä löytyy kuva millainen tuli tolla raidoitustekniikalla. Edestä katsottuna olen edelleen mustapää ja latvoissa näkyy raitoja.
nukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 711
Liittynyt: 21 Loka 2006, 09:41

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja nukka »

^Tuo on tosi ihana :D

Mä olen entistä enemmän alkanut tykästyä palkkiraitoihin. Mietin tässä että alkaisinko itse värjäämään vai menenkö suosiolla sinne kampaajalle. Kampaajalle menossa mua vähän hirvittää että jos vain sanon että haluan palkkiraidat niin miten kampaaja sen ymmärtää..

Kuvia pitäis löytää mutta en ole vaan löytänyt mistään. Googleen jos laittaa palkkiraita hakusanaksi niin ei löydy oikeen mitään. Hiusmallisivuiltakaan ei oikein ole löytynyt. Kellään vinkkejä?
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234
jooooo

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja jooooo »

ELikkäs mulla on tälläset maantien väriset värjäämättömät hiukset ja nyt haluaisin näitä vähän tummemmaksi. En kuitenkaan halua koko väriä koska en halua värjätä sitä juurikasvua niin usein pois. Onnistuuko raidoilla tekemään sellaisen luonnollisen näköisen tukan, jossa ei kuitenkaan näy ne raidat sillä tavalla selkeästi. Kuinka montaa eri raitaväriä kannattaisi ottaa? Itse mietin jotain 2-3.

Yhdistin tähän aiempaan ketjuun. -Luomo-
Viimeksi muokannut jooooo, 17 Tammi 2009, 15:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lemmy
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 143
Liittynyt: 06 Tammi 2009, 13:01

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja Lemmy »

Jos raitoja ottaa, niin kyllä niissäkin se juurikasvu rupeaa näkymään, ei ehkä niin selvästi, mutta kuitenkin, riippuen tietenkin kuinka paljon eroaa alla olevasta (omasta) väristä, tosin nykyäänhän voi kampaajalle sanoa, että "tyviraitaa", niin ne jatkaa sitä raidoitusta vaan tyveen, itellä ainaki vaaleeseen tukkaan vielä vaaleempia raitoja, niin onnistuu ihan kivasti, kun ne kaikki raidat on sellasia epäselviä, että se on aika sama mihin niitä raitoja lätkii  ;D

Työpaikallani on yksi tyttö, jolla on varmaan just kolmea eri vaaleanruskean ja ruskean eri sävyistä raitaa tukassa ja tukka on minusta tosi mageen näköinen, mutta oon aina ite kauhistellu, että miten se värjää tyven, kun muuten ihan pikimusta tukka pukkaa tyvestä?? ???  Just hehkutin tota tyviraitavärjäystä, mutta miten tollanen parin sentin näkyvä juurikasvu sitten raidotetaan/värjätään??
Vaalennetut/raidoitetut, puoleen selkään olevat hiukset. Tukkamaniaa jo muutama vuosi, eikä loppua näy!
Hali
Haiven
Haiven
Viestit: 46
Liittynyt: 03 Helmi 2009, 20:01

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja Hali »

Itse olen nyt innostunut pesukarhuraidoista, joten siis mitenkä tälläiset voisi omaan päähän värjätä kotikonstein? Olisivat hienot <3. Tarviiko hirveästi taitoa, jos tuollaiset omaan päähän värjäilisi? Itsekun en kovin asiantunteva hiusalalla vielä ole (:
Wtf?
Vastaa Viestiin