Raidoitus

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
Amilo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1386
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 18:49

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja Amilo »

Smile kirjoitti: Huomasin kun kerran vaaleita laitoi raitoja, pohjaväri oli hyvä, mutta juurikasvua tuli koko ajan. Raitojen tyvestä tai hyvin peitettyä, mutta muuten juuri kasvun peittäminen oli vaikeaa :-\ En kuitenkaan halunnut värjätä kokonaan taas tummaa pohjaa, koska sitten vaaleita raitoja olisi mahdoton saada uudestaan. Neuvoja ?


Yhdistelin viestisi tähän aiempaan raitakeskusteluun =) T:Penny
Prisku kirjoitti: Mulla sama ongelma,kun kuitenkin haluaisin raitoja pitää tummassa tukassani.Ei huvita joka kerta laittaa uudelleen tummaks ja raidat päälle,kun alkaa kohta raitakohdat tippua päästä :D.Ja on taas liian suuri homma alkaa erikseen niitä raitakohtien tyviä vaalentamaan,kun ovat niin ohuita.
Tuohon tilanteeseen ei oikein muuta neuvoa ole, kuin raidoittaa tyvi folioilla, siis vain tyvi, ei latvaan asti ja sitten värjätä pohjasta vain tyvikasvu. Itse tuota on kyllä hieman hankala toteuttaa, eli suosittelen kampaajalle menoa tai jos löytyy kätevä kaveri apuriksi :D
Hipsu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1701
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 21:37

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja Hipsu »

Hmmm.. mulla on nyt raidoitettu tukkaa vaalealla, kun halusin tummemman tukan taas vaaleaksi. Nyt siis hiukset on ihan vaaleat, mutta hiuslaatu kun on luonnonkihara ja "räjähdysherkkä" tuon vaaleuden ylläpito ei varmaan raidoittamalla oo ihan viisasta.

Voisin kuvitella että mulla olis samallainen tukkalaatu kuin sulla Ishamael, ja muistelisin vielä että sulla olis vaalea tukka, eli mitä suosittelisit vaalennuskeinoksi..? Mulla oma väri sellainen tummahko maantie, joten aika urpolta näyttää juurikasvu..  :P

(Mielestäni lueskelin tuon ketjun läpi ihan huolella, mutten löytänyt oikein mitään konkrettista neuvoa..)

Kiitoksia kaikille vastauksista!  :)
"Life comes with many challenges. The ones that should not scare us are the ones we can take on and take control of." -Angelina Jolie
Ishamael
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 538
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 12:37

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja Ishamael »

Joo, mulla oli kanssa erinomaisen räjähdyherkkä peho pitkänä, ja raidat oli täydellinen kauhistus sille  ;D
Mulla on oma väri siis tuossa 7-8 hujakoilla oleva harmaa maantie, ja oikein hyvin siitä sai kirkaan ja puhtaan vaalean ihan vaalennusväreillä/vaalennusvoiteilla.
Esim polyblonden vaalennusvoiteet toimivat oikein hyvin, varsinkin sävy hopeanvaalea vaalensi puhtaaksi mutta ei kuitenkaan valkoiseksi, harmaaksi tai keltaiseksi.
Myös recitalin less blondissimesin vaaleista vaalein ja exellencen blonde supreme vaaleista vaalein olivat oikein hyviä.
Hellävaraisimmalta tuntui ehkä tuo blonde supreme, mutta ei mikään noista koskaan hiuksia räjäyttänyt.
Dark nights, silvery moon in the frozen sky.
Black cape over the world where nobody waits the dawn, thats where i live.
-Ishamael, betraitor of hope-
Hipsu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1701
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 21:37

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja Hipsu »

Ishamael kirjoitti: Joo, mulla oli kanssa erinomaisen räjähdyherkkä peho pitkänä, ja raidat oli täydellinen kauhistus sille  ;D
Mulla on oma väri siis tuossa 7-8 hujakoilla oleva harmaa maantie, ja oikein hyvin siitä sai kirkaan ja puhtaan vaalean ihan vaalennusväreillä/vaalennusvoiteilla.
Esim polyblonden vaalennusvoiteet toimivat oikein hyvin, varsinkin sävy hopeanvaalea vaalensi puhtaaksi mutta ei kuitenkaan valkoiseksi, harmaaksi tai keltaiseksi.
Myös recitalin less blondissimesin vaaleista vaalein ja exellencen blonde supreme vaaleista vaalein olivat oikein hyviä.
Hellävaraisimmalta tuntui ehkä tuo blonde supreme, mutta ei mikään noista koskaan hiuksia räjäyttänyt.
Kiitoksia vastauksesta! :) Mites muuten, kai noilla onnistuu myös raidoittaminen jos folion kanssa tekee? Kannattaako pitää pidemmällä vaikutusajalla kun paketissa lukee?

Tää on hiukan OT, mut et tainnut Ishamael koskaan ottaa sitä CHI-suoristusta? ;)
"Life comes with many challenges. The ones that should not scare us are the ones we can take on and take control of." -Angelina Jolie
Ishamael
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 538
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 12:37

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja Ishamael »

Voihan niillä raitojakin laittaa, ja ihan normaalin vaikutusajan pitää folion kanssa (45min) folio kuitenkin nopeuttaa ja tehostaa sitä värjäytymistä.
Kaduttaa kyllä kun en ikinä tullut kokeilleeksi sitä Chi hommaa, kun pitkän tukan lähtöaika tuli, se tuli niin äkkiä ettei sitä osannut odottaa.
Toisaalta ihan hyvä, se suoristushan olisi voinut hyvinkin tehdä letistä paljon paremman näköisen, helppohoitoisen ja muutenkin buenon enikä sitä olisi sitten enää raaskinut leikata  ;)
Dark nights, silvery moon in the frozen sky.
Black cape over the world where nobody waits the dawn, thats where i live.
-Ishamael, betraitor of hope-
Hipsu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1701
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 21:37

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja Hipsu »

Ishamael kirjoitti: Toisaalta ihan hyvä, se suoristushan olisi voinut hyvinkin tehdä letistä paljon paremman näköisen, helppohoitoisen ja muutenkin buenon enikä sitä olisi sitten enää raaskinut leikata  ;)
Onneksi tukka on uusiutuva luonnonvara, joten etköhän jossain vaiheessa pääse koklaamaan sitä ihanuutta! :)
"Life comes with many challenges. The ones that should not scare us are the ones we can take on and take control of." -Angelina Jolie
Fantti
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1056
Liittynyt: 22 Syys 2006, 13:58

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja Fantti »

Mikäköhän tämä nyt sitten on kun kampaaja väitti, että on olemassa punaista joka vaalentaa samalla pohjaa vai ovatko sitten samassa paketissa. En oikein ymmärtänyt mistä on kyse.
Viimeksi muokannut Fantti, 07 Huhti 2008, 17:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
salute
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 654
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 19:18

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja salute »

Wellan Magma? Katselin tätä itse haarshop.nl:ssa, ja mietin pitäiskö tilata. ::) Kotivärinä sitä ei myydä.

Edit.
http://www.haarshop.nl/default.asp?part ... efine_id=0

Tuossa vähän sävyjäkin esitelty.
Viimeksi muokannut salute, 18 Marras 2006, 15:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
maxfactor
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 174
Liittynyt: 01 Kesä 2006, 09:00

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja maxfactor »

kyllä noita tosiaan on lähes kaikkissa kampaamosarjoissa. Ovat ns. raitavärejä ja tarkoitettuja ammattikäyttöön.
salute
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 654
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 19:18

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja salute »

Maxfactor, aih. ;D Joku on taas ajan tasalla.  ::) Mitä muita merkkejä on? Tuo Magma kun ei vaikuta kovin eduliselta tuolla haarshopissa. Mutta on silti sen arvoista, ettei tarvitse sählätä sekä vaalennusaineen ja itse värin kanssa erikseen. :)
maxfactor
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 174
Liittynyt: 01 Kesä 2006, 09:00

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja maxfactor »

muistaakseni schwazkopfilla ja goldwellilla on ainakin noita.

Molempia näyttää löytyvän tuolta haarshopista. muistaakseni noissa täytyy olla vaan vahvemmat hapetteet 9 tai 12%. en ihan täysin varma ole kun en itse ole koskaan käyttäny.
Viimeksi muokannut maxfactor, 18 Marras 2006, 16:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
salute
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 654
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 19:18

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja salute »

Okeih. Muistaisitko maxfactor(tai joku muu) tarkempia nimiä? :)

Edit. Olitkin ehtinyt muokata viestiäsi. Nyt luulen löytäneeni ainakin yhden vastaavan värin noista monista haarshopin vaihtoehdoista. ::)
Viimeksi muokannut salute, 18 Marras 2006, 16:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja Ice »

lorealilla (majimeches tms), lakmélla, shotilla, wellalla ja oikeastaan kaikilla muillakin on

ja en voi niitä mitenkään lämpimästi suositella.. värin pysyvyys heikko kaikesta huolimatta, on kova rasitus hiukselle, ei tee tasaista tulosta jos käyttää isommille alueille (vaikka näin ei kuuluisikaan tehdä, sitä tottakai moni tekee)

värejä löytyy yleenä liilana, kuparina, punaisena ja kultana
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
Amilo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1386
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 18:49

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja Amilo »

^ja näitähän ei pidä siis missään nimessä käyttää koko pään käsittelyyn, varsinkaan magmaa, joka on siis värjäävä vaalennusjauhe. Magmaa ei myöskään pidä laittaa hiusten tyveen, koska reagoi siellä todella voimakkaasti, päänahasta nousevan lämmön vaikutuksesta ja lopputulos on aivan muuta kun pitäisi. Ovat siis nimenomaan raita värejä. Tällaisissa väreissä on myös hyvin tärkeää hapetteen valinta, että lopputulos on haluttu. En kyllä suosittele kotikäyttöön, ellei ole tosi hyvin tietoinen hiusasioista, eli hapetteiden voimakkuuksista verrattuna lähtöväriin.
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja Ice »

^ moni ihan paperillinen ammattiparturi käytti näitä silloin, kun haluttiin eroon näistä tummemmista alaosista ::)
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
Vastaa Viestiin