Raidoitus

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
Ishamael
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 538
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 12:37

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja Ishamael »

Joku jolla on parempi matikkapää voisi laskea mikä tuo suhde on..Onko 50/60 vai 1:1,1 ?
Noh, sanoisin kuiteniin koska suhde ero on noinkin pieni, voi suhteena käyttää ihan suorilta tuttua 1:1 eli 50/50.
puolet ja puolet, samanverran hapetetta kuin vaalennusjauhettakin.
Dark nights, silvery moon in the frozen sky.
Black cape over the world where nobody waits the dawn, thats where i live.
-Ishamael, betraitor of hope-
tnn
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 629
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 18:31

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja tnn »

Hmm, no ehkä sitten laitan vaikka vielä puolesta puolet kun teen tosiaan vain muutaman koeraidan etutukkaan. kiitos :) !
1bMii, virallisella huijausmitalla 78 cm pitkä tukka. Vaalea, hieman sekavärinen kuontalo.
Mii-

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja Mii- »

Tuli tässä mieleen, että kun mulla on tummanruskeat hiukset joihin nyt vedetty raitoja, voinko mä ens kerralla ostaa tollasen tuplaväripaketin missä oikeasti on tarkoituksena laittaa ensin tumma ja sen jälkeen ne raidat..? Vai onks tossa vaalennusaineessa joku jippo joka estäis? Nimittäin tulis halvemmakskin :) Samaan aikaan siis oon laittamassa, raitojen tyvivärjäys + muun pään tyvivärjäys. Aina ennen oon ostanu kiltisti tumman värin ja raitapaketin erikseen..
(Tunnen itteni tyhmäksi)

Siirsin aiheen tänne raitaketjuun -Ish-
Viimeksi muokannut Mii-, 29 Heinä 2006, 21:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
siili
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1703
Liittynyt: 21 Helmi 2006, 18:38

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja siili »

En tiedä, mutta tukka on IHANA  :-* Tahtoo!!!
Eli siis muakin kyllä kiinnostaa, jos joku tietää.
stinttapo

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja stinttapo »

Kyllä mä ainakin joskus aikanaan laitoin raidotettuun hiukseen tommosen lorealin väri&raidat-paketin ja hyvä tuli.
RockQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3624
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:58

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja RockQueen »

No on kyllä hiukka makee letti :o Sain kyllä silmiä sirristellä että tuossa mitään raitoja näin...
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com
Ishamael
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 538
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 12:37

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja Ishamael »

Onko mulla päässä, silmissä, vai näytössä vikaa koska minä en juurikaan näe kuvassa raitoja?  ???
Latvat näyttävät kyllä tummemmilta, ja siltäosin näyttäisi vähän liukuvärjäykseltä tai sitten vain optiselta harhalta joka on syntynyt kuvattaessa.
Onko siinä kuvassa sitten hiusten suuntaisesti meneviä raitoja, ohuitakin?
Ainakin jos niin on, on se silloin tod näk tehty folioilla, sillä foloilla on mahdollista tehdä erittäin tarkkoja ja ohuitakin raitja.
Hupulla raidat ovat aina summittaisempia eikä niitä voi kohdentaa tarkasti kuin foliolla.
Dark nights, silvery moon in the frozen sky.
Black cape over the world where nobody waits the dawn, thats where i live.
-Ishamael, betraitor of hope-
Amilo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1386
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 18:49

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja Amilo »

Sanoisin, että foliotekniikalla ohuita raitoja joka puolelle, sillä saa kyllä aika lailla tuollaisen lopputuloksen.
tigerbabe

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja tigerbabe »

Olisi hieman kysyttävää raidoista.. Mulla on nyt vaaleaksi värjätyt hiukset enkä halua siis vaalentaa niitä enää kokonaan, siis niin että tyvikasvu aina blondiksi jne. Omaa väriä on kasvanut n.3 senttiä. Miten kauan siis oman värin pitäisi antaa kasvaa että voisin marssia kampaajalle ja sanoa että raitoja tyveen kiitos, vai olisiko teillä jotain muuta ideaa kenties? Vaaleana haluan kuitenkin säilyttää.
Amilo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1386
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 18:49

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja Amilo »

Tigerbabe kirjoitti: Olisi hieman kysyttävää raidoista.. Mulla on nyt vaaleaksi värjätyt hiukset enkä halua siis vaalentaa niitä enää kokonaan, siis niin että tyvikasvu aina blondiksi jne. Omaa väriä on kasvanut n.3 senttiä. Miten kauan siis oman värin pitäisi antaa kasvaa että voisin marssia kampaajalle ja sanoa että raitoja tyveen kiitos, vai olisiko teillä jotain muuta ideaa kenties? Vaaleana haluan kuitenkin säilyttää.
Jos tyvikasvua on noin vähän, voi näyttää aika hassulta jos siihen laittaa vain vaaleita raitoja, siis laikukkaalta. Aluksi voisi laittaa vaikka kahden värisiä raitoja, esim. niitä vaaleita ja sitten hiukan tummempaa, läheltä omaa väriä olevia ja niin, että tummemmat raidat laitettaisiin koko pituuteen. Sitten voisit pikkuhiljaa kasvatella omaa väriä ja raidoittaa tyveä.
Selena
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 621
Liittynyt: 18 Kesä 2006, 09:02

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja Selena »

Mulla on täsmälleen sama tilanne kuin tigerbabella, tummanvaaleaa juurikasvua näkyvissä noin 3,5 cm. Kiitos Amilo hyvästä vinkistä! Varsin käyttökelpoinen idea... Tosin, ajattelin teetättää työn äidilläni, joka ei todellakaan ole mikään ammattilainen näissä asioissa, saa nähdä miten käy...

tigerbabe: oletko jo päätynyt johonkin ratkaisuun?
Make it a great day
Joanna
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 491
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 20:18

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja Joanna »

Muistelin että tästä ois jossain puhuttu mutta en onnistunut searchillä löytämään.. Eli voiko tavallista kotitalousfoliota käyttää raitojen tekoon, ja pitikö matta vai kirkas puoli olla väriin päin?
Ishamael
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 538
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 12:37

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja Ishamael »

Kyllä, ihan tavallinen alumiinifolio käy, ja mielellään se himmeä puoli väriä vasten.
Toimii niin kevyt, kesto kuin vaalennusvärienkin kanssa.
Dark nights, silvery moon in the frozen sky.
Black cape over the world where nobody waits the dawn, thats where i live.
-Ishamael, betraitor of hope-
Smile

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja Smile »

Huomasin kun kerran vaaleita laitoi raitoja, pohjaväri oli hyvä, mutta juurikasvua tuli koko ajan. Raitojen tyvestä tai hyvin peitettyä, mutta muuten juuri kasvun peittäminen oli vaikeaa :-\ En kuitenkaan halunnut värjätä kokonaan taas tummaa pohjaa, koska sitten vaaleita raitoja olisi mahdoton saada uudestaan. Neuvoja ?


Yhdistelin viestisi tähän aiempaan raitakeskusteluun =) T:Penny
Viimeksi muokannut Smile, 10 Syys 2006, 15:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Prisku

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja Prisku »

Mulla sama ongelma,kun kuitenkin haluaisin raitoja pitää tummassa tukassani.Ei huvita joka kerta laittaa uudelleen tummaks ja raidat päälle,kun alkaa kohta raitakohdat tippua päästä :D.Ja on taas liian suuri homma alkaa erikseen niitä raitakohtien tyviä vaalentamaan,kun ovat niin ohuita.
Vastaa Viestiin