Sivu 1/1

Peruukki

Lähetetty: 10 Huhti 2008, 20:23
Kirjoittaja Tilda
Eli en nyt tienny mihin tän kysymyksen oisin laittanu ni tulee tässä..
Eli ostin peruukin bilekäyttöön ja nyt ongelma on se kun omat hiukset ei pysy kunnolla piilossa siellä alla. Muistelin että olisi jotain semmosia verkkoja mitä laittaa päähän peruukin alle, mistähän niitä sais halvalla? Tai muita keinoja pistää hiukset piiloon?

Vs: Peruukki

Lähetetty: 10 Huhti 2008, 21:16
Kirjoittaja Valentine
Stockmannilla myydäan pää/ hius verkkoja, ohuen ohuita ja hieman paksumpia, lankamaisia. Ainakin Kansallis Oopperassa balettitanssijoilla, hiukset laitetaan ns. sykeröillä / kierretään lättänäksi päänmyöten ja laitetaan pinni päälle. Siis ensin hiusta pyöritetään ja sitten kierretään ns. spiraaliksi. Vaikeaa selittää, toivottavasti ymmärsit. Koko pää siis näitä täyteen, hiusverkko päälle ja sitten vielä peruukki  :).

Vs: Peruukki

Lähetetty: 20 Huhti 2008, 23:46
Kirjoittaja Tilda
Joo.. löysin ihan sokokselta semmosen verkon ja hyvin piti tukan kurissa ja peruukin päässä kun hiukset kieputti pinneill kiinni sinne alla ;)

Vs: Peruukki

Lähetetty: 08 Touko 2008, 17:15
Kirjoittaja Lauretta
Minun setäni lapsella on ollut ihan lapsuudestaan asti peruukki, sillä hänellä ei kasva omat hiukset ollenkaan. :-\ Nyt hänellä on sellainen aika lyhyt malli, joka näyttää ihan aidolta, ja on vieläpä hyvännäköinen. :)

Vs: Peruukki

Lähetetty: 09 Touko 2008, 09:25
Kirjoittaja Luscious
Mun mummon siskolla on ihan ihan aina ollut musta peruukki.
En oikeastaan tiedä syytä tähän, luulisin et mummolla tukkaa olis omastakin takaa.
Mut ehkä se on mummelin mielestä liian hentoa ja luonnollinen musta värikin on niin katoavaa, että on helpompi iskee aamulla valmis kampaus päähän? Ihan hyvältä se näyttää, enkä usko että asiasta tietämätön sitä ikinä arvaisi.

Vs: Peruukki

Lähetetty: 20 Elo 2008, 19:12
Kirjoittaja katajainen
Mitä mieltä te olette peruukeista? Kokemuksia? Minä olen pitemmän aikaa harkinnut jotain ehkä vähän kalliinpaakin peruukkia, koska tuntuu, että oma hiustenkasvu on nyt pysähtynyt ihan kokonaan ja ei vaan enää jaksa  :-[ En tiedä hyvitä peruukeista mitään, mutta aattelin käydä kattelee kuopion käherrystarvikkeesta...mahtaavatköhan olla ihan huonoja?

Vs: Peruukki

Lähetetty: 25 Elo 2008, 13:43
Kirjoittaja Luscious
^Jos haluat hiuksiisi pituutta ja ehkä paksuutta lisää, eikä ongelmanasi ole kaljut kohdat, niin suosittelisin sinulle peruukin sijasta hiustenpidennystä.

Vs: Peruukki

Lähetetty: 25 Maalis 2012, 20:43
Kirjoittaja lip_eh
Onko kenelläkään kokemusta apunzel of sweden -peruukeista? Onko aivan törkeän luonnottoman näköinen?  ;D

Vs: Peruukki

Lähetetty: 29 Maalis 2012, 21:19
Kirjoittaja Varjotar
Mä mietin kanssa yhteen aikaan peruukin hankintaa, oisko se ollut järkevää, mut en oo mistää Suomen puolelta löytänyt sellasta laatua, jota kehtais käyttääki ( budjettia ei oo monii satoihin euroihin)...

Vs: Peruukki

Lähetetty: 13 Elo 2012, 11:37
Kirjoittaja sandybell83
Oon tutkinut näitä peruukki asioita nyt parin kuukauden ajan ja ihmetyttää että jotkut (rumatkin) peruukit on Suomessa todella kalliita, kun USAlaisilta sivustoilta löytyy kaikennäköistä peruukkia ihan 20 dollarilla. Aidosta hiuksesta tehdyt tietenkin paljon kalliimmat, mutta jos kuumutta kestävä synteettinen käy niin maailma on avoin kokeiluille ;). Ainoa mikä stoppaa tilaamisen useamminkin on postimaksut, kannattaa surffailla vähän ja koettaa etsiä sivusto jossa postimaksu on halvempi.

Tilasin siis itselleni yhdeltä sivulta tälläisen http://www.snghair.com/Product/Detail/1233/KEYSHIA

Ihan todella hyvännäköinen, mutta minun päähän liian iso. Voin siis suositella vähän tutkimaan aihetta ja youtubesta löytyy monta monta videota, sanoilla lace front esim löytyy.

Minulta voi myös kysellä lisää vinkkejä. Mutta siis, löydettyäni Usan markkinat niin en kyllä täältä Suomesta ostais peruukkia ellei ole ihan pakko. Seuraavaksi aion koettaa tehdä oman peruukin, täytyy vaan hankkia joku sopiva päähine (sukkahousumateriaali tai joku verkko), lankaa ja neula sekä jotain halpaa hiusta ekalle kokeilulle ;)

Vs: Peruukki

Lähetetty: 02 Helmi 2013, 01:31
Kirjoittaja Herya
Tietäisköhän joku varmuudella, että onko mahollista saada rahallista tukea peruukkiin jos on menettämässä puolet hiuksistaan kasvainleikkausen takia? Yritin etsiä kelan sivuilta, mut en löytänyt siitä aiheesta mitään. Voisin toki soittaa, mut aihe on melko arka enkä tiedä tulisiko siitä puhelusta yhtään mitään  :'(

Vs: Peruukki

Lähetetty: 02 Helmi 2013, 09:00
Kirjoittaja Kristiina
Hera kirjoitti: Tietäisköhän joku varmuudella, että onko mahollista saada rahallista tukea peruukkiin jos on menettämässä puolet hiuksistaan kasvainleikkausen takia? Yritin etsiä kelan sivuilta, mut en löytänyt siitä aiheesta mitään. Voisin toki soittaa, mut aihe on melko arka enkä tiedä tulisiko siitä puhelusta yhtään mitään  :'(
:( .. Oletko Googlaillut? Googlasin tietoa aiemmin peruukeista, ja päädyin usein keskustelupalstoillekin joissa keskusteltiin peruukeista ja sairauksista. Sieltä voisi löytyä jotain tietoja, saisiko Kelan tukea?
Harmi, en itse tiedä tämän enempää mutta auttakoon joku muu <3.

Vs: Peruukki

Lähetetty: 02 Helmi 2013, 15:33
Kirjoittaja bast
^^ Jos soittaminen ei onnistu, niin voisitko kysyä asiaa sähköpostin välityksellä? Tai jos joku voisi soittaa sun puolesta?
Koitin googlettaa ja jotkut on kai saaneet jonkilaisen maksusitoumuksen peruukin ostoon, mutta en tiedä millä perusteella niitä myönnetään. Keskustelupalstojen mukaan moni käyttää myös huiveja tai muita päähineitä peruukin sijaan. Jaksamista vaikeaan tilanteeseen.

Vs: Peruukki

Lähetetty: 03 Helmi 2013, 03:53
Kirjoittaja Herya
Nii, en kans tiiä millä perusteella niitä tukia annetaan, kun kyseessä on kumminkin vaan se et tukkaa täytyy leikata, että leikkaus onnistuu. En tiedä joudunko käymään jotain jatkohoitoja, mitkä hidastaisi tukan kasvua, mutta viimeksi kun leikattiin (tämä siis toinen kerta) en joutunut jatkohoitoihin. Kyseessä ei siis ole syöpä, mikä varmasti vaikuttaa siihen tuen saamiseen. Viime leikkauksen jälkeen käytin huiveja ja päähineitä, mut se tuntui ihan kamalalta. Peruukin hankinta kävi silloin mielessä, mut olin liian väsynyt ja kaikkea muuta niin se sitten jäi. Onneksi silloin oli tulossa talvi, niin oli helppo vetää pipo vaan päähän kun lähti kauppaan, en muualla suostunut enkä uskaltanut sillon käymäänkään kun tuntui niin ällöttävältä. Nyt kun tulee kesä niin :'(... Helpottaisi huomattavasti oloa jos mulle myönnettäisi kelasta tukea ostaa peruukki.

Vs: Peruukki

Lähetetty: 03 Helmi 2013, 19:01
Kirjoittaja Suvivilja
Kannattaa ehdottomasti kysyä asiaa hoitavasta sairaalasta (tai muulta hoitavalta taholta)! Jos mitään tukea ei myönnetä, kun ei ole syövästä kyse, niin mm. ebay:sta voi kyllä löytää suht halvalla peruukkeja, vaikken tiedä ovatko kaikki kovin korkealaatuisia. Mutta ainakin lyhytaikaiseen käyttöön käyvät kyllä.

Vs: Peruukki

Lähetetty: 04 Helmi 2013, 20:39
Kirjoittaja Alicia
Tilasin viime keväänä tuolta synteettisen peruukin ja laatu yllätti positiivisesti. Odotin "vappuperuukkia" mutta tulikin ihan siisti peruukki http://www.lightinthebox.com/c/wigs_2636.

Vs: Peruukki

Lähetetty: 04 Helmi 2013, 22:46
Kirjoittaja Herya
Kiitos kaikille avuista&nbsp; :)

^Alicia, Onko se semmoinen peruukki mitä kehtaisi pitää ihan normaaliarjessa? Päivänvalossa? Noin halvoista peruukeista ei tarttisi lähteä tukia pyytelemään edes&nbsp; :)

Edit. Vai tietäiskö joku mistä saisi halpoja ja aidonnäköisiä peruukkeja?

Vs: Peruukki

Lähetetty: 05 Helmi 2013, 23:09
Kirjoittaja Alicia
On se sen verran tasavärinen ja kiiltävä, että ainakin minä tunnistan sen peruukiksi. Mutta on kuitenkin ihan hyvän näköinen.

Jos todella luonnollista haluaa, niin aitohiusperuukit on tietenkin parhaita - ja kalliita.

Jotkut värkkäilevät synteettisistä liikaa kiiltoa pois peruna- tai maissijauhoilla tai talkilla. Itse en ole kokeillut.
http://www.sheniko.com/how-to-get-rid-of-the-shine-on-synthetic-wigs/#.URF0qmd22q8

Vs: Peruukki

Lähetetty: 06 Helmi 2013, 12:41
Kirjoittaja Suvivilja
Alicia kirjoitti: Tilasin viime keväänä tuolta synteettisen peruukin ja laatu yllätti positiivisesti. Odotin "vappuperuukkia" mutta tulikin ihan siisti peruukki http://www.lightinthebox.com/c/wigs_2636.
Eiväthän nuo näytä "vappuperuukeilta" vaan tosi luonnollisilta (useimmat), niin että miksi sieltä sitten sellainen olisi tullut? ;)

Hyvällä ystävälläni on tällä erää peruukki päivittäiskäytössä (koska menetti syöpähoitojen takia hiuksensa), ja se ei ainakaan ole erityisen kiiltävä, en tosin nyt muista onko se aitohiusta; omituista siinä on tumma juurikasvu muuten aivan vaaleassa peruukissa... Ollaankin naureskeltu että hänkin saa viimein kokea juurikasvun, kun ei ole koskaan omia kirkkaanvaaleita hiuksiaan värjännyt. ;)

Vs: Peruukki

Lähetetty: 07 Helmi 2013, 16:16
Kirjoittaja Herya
^ Varmaan tuo ystäväsi peruukin "juurikasvu" tekee siitä aidomman näköisen, veikkaisin&nbsp; :)

Varasin ajan peruukin sovittamiseen kampaamosta. Kalliitahan ne peruukit suomessa on, mut en mä uskalla ostaa sikaa säkissä ja tilata ulkomailta. Toivottavasti löydän mieleisen ja tää kamala ja ahdistava tunne loppuu&nbsp; :'(. Jos en siihen tukea saa niin se on sitten voi voi. Makarooni on ihan hyvää ruokaa :P
Mitähän tommonen peruukin sovittaminen maksaa? Siihen kun piti oikeen varata aikakin. Osaisko joku arvata jotain hintaa??

Edit. Kiitos Angelie :)

Vs: Peruukki

Lähetetty: 07 Helmi 2013, 16:41
Kirjoittaja Kristiina
Peruukin sovittaminen on käsittääkseni ilmaista, mutta siihen pitää/ kannattaa varata aika.. Sovittelet myyjän kanssa sinulle hyvää peruukkia, eri malleja. Joko löydät mieluisen tai sitten et. Kampaaja leikkaa yleensä myös peruukkia ns. parempaan muotoon, eli kasvoillesi sopivaksi ja luonnollisen näköiseksi.

Vs: Peruukki

Lähetetty: 08 Helmi 2013, 10:27
Kirjoittaja Suvivilja
Hera kirjoitti: ^ Varmaan tuo ystäväsi peruukin "juurikasvu" tekee siitä aidomman näköisen, veikkaisin &nbsp;:)
Väriero on kyllä aivan liian suuri että näyttäisi luonnollisemmalta, paremminkin se tekee siitä värjätyn näköisen, ystävänikin mielestä ;) &nbsp;

Onnea sinulle sopivan peruukin löytymiseen!

Vs: Peruukki

Lähetetty: 12 Helmi 2013, 00:33
Kirjoittaja catjuska
Hera kirjoitti: Tietäisköhän joku varmuudella, että onko mahollista saada rahallista tukea peruukkiin jos on menettämässä puolet hiuksistaan kasvainleikkausen takia? Yritin etsiä kelan sivuilta, mut en löytänyt siitä aiheesta mitään. Voisin toki soittaa, mut aihe on melko arka enkä tiedä tulisiko siitä puhelusta yhtään mitään&nbsp; :'(
Peruukkia varten pyydetään lääkäriltä maksusitoumus. Eli lääkärin juttusille, se korvauksen määrä on tosi vaihteleva.

Vs: Peruukki

Lähetetty: 12 Helmi 2013, 14:18
Kirjoittaja Herya
^ Kävin eilen kampaajalla sovittelemassa peruukkeja. Sekin mainisti tuosta maksusitoumuksesta. Hyvä tietää että lääkäriltä saa sen. Kyselen sitä huomenna kun menen sairaalaan. Hintaa sillä on ihan järkyt 430e. Ne muut peruukit oli halvempia, mut ei ne istunu niin hyvin päässä ja pohjatyö niissä oli tosi feikki..., mut pakko myöntää et olihan toikin ihan feikki, siis peruukki mikä peruukki, kyllähän sen peruukiks huomas ja siltä se tuntuikin. Kattoo nyt miten sillä luonnistuu oleminen tuolla ihmisten ilmoilla. Eiköhän siihen totu&nbsp; ::)

Vs: Peruukki

Lähetetty: 12 Helmi 2013, 16:50
Kirjoittaja Kristiina
Hera kirjoitti: ^ Kävin eilen kampaajalla sovittelemassa peruukkeja. Sekin mainisti tuosta maksusitoumuksesta. Hyvä tietää että lääkäriltä saa sen. Kyselen sitä huomenna kun menen sairaalaan. Hintaa sillä on ihan järkyt 430e. Ne muut peruukit oli halvempia, mut ei ne istunu niin hyvin päässä ja pohjatyö niissä oli tosi feikki..., mut pakko myöntää et olihan toikin ihan feikki, siis peruukki mikä peruukki, kyllähän sen peruukiks huomas ja siltä se tuntuikin. Kattoo nyt miten sillä luonnistuu oleminen tuolla ihmisten ilmoilla. Eiköhän siihen totu&nbsp; ::)
Kyllä siihen tottuu. Ja nyt on kuitenkin pipokautta jonkin aikaa jäljellä, jos antaa jotain varmuutta.. Ja peruukkiinkin saa tehtyä jotain kampauksia, esim. pinnejä voi laittaa jne. Voi näyttää luonnollisemmalta niin.

Vs: Peruukki

Lähetetty: 12 Helmi 2013, 20:32
Kirjoittaja Mustikka
Mulla ei ole kokemusta peruukeista, mutta ajattelin silti työntää lusikkani soppaan siinä toivossa, että musta olisi jotain apua. Mie varmaan tekisin niin, että kävisin sovittamassa peruukkia jossain liikkeessä ja jos sopiva löytyy, niin tilaisisin vastaavanlaisen netistä. Ebayssa ainakin näytti olevan paljon tavallisista hiuksista tehtyjä peruukkeja, oli aika laajalla hintahaitarilla kaikenlaisia. Ja niihin tekohiusperuukkien luonnottomaan kiiltoon auttaa talkki. Ebaysta varmasti löytyy laadukkaita peruukkeja, jos vain jaksaa etsiä (se paikka tuntuu välillä pohjattomalta suolta :P). Ja kyllähän sitä netistä ostettua peruukkiakin voi käydä kampaajalla leikkauttamassa parempaan malliin.

Mutta tsemppiä kovasti vaikeaan tilnteeseen!

Vs: Peruukki

Lähetetty: 12 Helmi 2013, 21:33
Kirjoittaja Herya
Kiitos avuista :). Täytyy ny kattoa mitä täs uskaltaa tehdä. Kuvissa kun noi peruukit näyttää aina niin paljon paremmalta kuin mitä ne voi olla&nbsp; ::)

Vs: Peruukki

Lähetetty: 18 Helmi 2013, 12:39
Kirjoittaja karenne
Äidiltä lähti syöpähoitojen seurauksena tukka muutama vuosi sitten. Tampereella oli ainakin silloin ihan vaan peruukkeja myyvä liike, josta löydettiinkin äidille n.300€ todella hyvän näköinen peruukki. Kukaan ei peruukiksi arvannut, ennen kuin tuli käymään meillä, kun äidillä oli tapana ripustaa peruukki naulakkoon kotiin tullesssa ihan kuin mikä vaan päähiine :D

Kannattaa niitä korvauksia kyyä suoraan kelasta, vaikka sähköpostilla, tai joku kaveri asialle soittamaan :) Vaikka aihe onkin arka itselle, toimii kela kuitenkin sen verran liukuhihna hommana, ettei sitä kukaan jää pohtimaan. Jotain hyvääkin sii tässä äkkiä sisään ja vielä nopeammin pihalle ajattelussa :)

Vaikka vaikeelta tuntuu, niin koita vaan höystää elämää pienellä huumorilla, se peruukkien tutkiskelukin voi olla hauskaa ja jopa vapauttavaa. Vahingossa voi löytää ihan uusia hiusvärejä ja malleja, jotka pukee loitavasti ja oman hiuksen kasvattelu on siten kivempaa, kun pääsee suunnittelemaan uusia tyylejä yms :)

Vs: Peruukki

Lähetetty: 12 Maalis 2014, 14:09
Kirjoittaja FiftyReasons
-daumn-

Vs: Peruukki

Lähetetty: 13 Maalis 2014, 12:36
Kirjoittaja kms
Minä hankin tällaisen peruukin satunnaiskäyttöön (ostin huuto.netistä käytettynä). Mielestäni melko aidon näköinen, jakauksen kohdaltakin, vaikka ei taida olla aitoa hiusta :) Vähän turhan paksu kyllä, ei näytä ihan suomalaisilta hiuksilta ja olen kuitenkin sinisilmäinen ja vaaleaihoinen :D

Kuva

Kuva

Vs: Peruukki

Lähetetty: 15 Maalis 2014, 17:20
Kirjoittaja Herya
^ Ompa aidonnäköinen :). Ja vielä kun sun peruukissa on etutukka niin se harso (vai miksikä sitä sanotaankaan?) ei näy. Omassa peruukissani ei ollut ottatukkaa ja se harson reuna kyllä näkyi. En tiedä moniko sen reunan huomasi, mutta jos nyt pitäisi valita peruukki, ostaisin kyllä otsatukallisen.

Vs: Peruukki

Lähetetty: 27 Maalis 2014, 19:07
Kirjoittaja kms
^ Jep, ja monesti sellaisissa peruukeissa, joissa ei ole otsatukkaa, se jakauksen kohta näyttää epäaidolta. Ei tosin varmaankaan laadukkaissa peruukeissa :)

Vs: Peruukki

Lähetetty: 31 Maalis 2014, 14:15
Kirjoittaja Milly
Kuva

Meikäläisen 6e peruukki&nbsp; ;D Onhan tuo synteettisen näköinen, mutta sillä on hauska leikkiä.

Peruukit ja lisäkkeet

Lähetetty: 24 Touko 2015, 12:55
Kirjoittaja Rocketraptor
Harrastatko näitä muut kuin minä? Vedin lähes koko viime talven peruukki päässä kun hiukset oheni kilpirauhasvajauksen takia. Nyt lääkitys & kasvatusvaihe päällä joten tukka on typerän mittainen&nbsp; :# Osaisiko joku suositella lisäkkeitä kun se koko pään peittävä peruukki on kesällä aika kuuma! Mulla ei ole lisäkkeistä kokomusta oikeastaan ollenkaan.

Vs: Peruukki

Lähetetty: 19 Kesä 2016, 15:36
Kirjoittaja lillamilla
Millaisia mielipiteitä teillä on peruukin käytöstä ihan vain huvin vuoksi? Itse harkitsen peruukin hankkimista kokeillakseni uusia hiustyylejä/ värejä. Olen lakannut värjäämästä tukkaani, mutta haluaisin tietää miltä näyttäisin tummemmassa tukassa, mahdolllisesti jopa ihan mustahiuksisena. Pohdin että jos se näyttäisi hyvältä, niin voisin käyttää sitä töissäkin. Mieheni kuitenkin teilasi täysin: tää olisi kuulemma tosi outoa ja ihan sopimatonta ja tekisin itsestäni ihan naurettavan......

Mä en ehkä itse erota niin hyvin kellä on peruukki tai ei, ja en pidä sitä mitenkään olennaisena. Musta esim. tuossa Mellyn kuvassa ihmisellä on vaan kivat hiukset, ja jos sitä en tietäisin niin en edes tajuaisi siinä olevan peruukki.

Peruukin käyttöön tuntuu liittyvän osin stigmaa; käytetään vain jos on pakko sairauden takia. Mietin että voisinko omalla peruukinkäytölläni vähentää tätä stigmaa. Toisaalta vielä 60-70 luvulla peruukin käyttö&nbsp; oli ihan tavallista ja jopa muodikasta.

Miten peruukin käyttö eroaisi sinällään siitä että värjäisin tukkani ja vaikka laittaisin hiusjatkot?

Vs: Peruukki

Lähetetty: 19 Kesä 2016, 20:05
Kirjoittaja Kalevalatar
Mä olen kyllä harkinnut peruukin ostamista, haluan kokeilla valkoista, lilaa, sähkösinistä ja muita erikoisia värejä ja samalla saada kampaus, jota en välttämättä ikinä saisi omia hiuksia malliin leikkaamalla :) Olen pariakin verkkokauppaa selaillut, joissa on hiumat valikoimat peruukkeja, ns. normaali lookista aina fantsu-tyyleihin. Eikä kauhean kalliitakaan, kun ei ole aitoa hiusta.

Vs: Peruukki

Lähetetty: 20 Kesä 2016, 18:19
Kirjoittaja kaarina
Mä haluaisin peruukin! Hyvän, luonnollisen, päivittäiseen käyttöön. Mutta pysyykö peruukki oikeasti kunnolla paikoillaan? Se on suurin huolenaiheeni. Mulla kyllä syynä on hiustenlähtö, oma tukka on tosi onneton tällä hetkellä... Pahentaakohan peruukki tilannetta entisestään?

Olen aina tykännyt peruukeista (muilla).&nbsp; :)

Vs: Peruukki

Lähetetty: 28 Kesä 2016, 21:47
Kirjoittaja lillamilla
Kiva oli kuulla että muutkin on asiaa harkinneet. Ehdin jo kokea itseni jotenkin oudoksi.
anannas: En uskoisi millaan että peruukin käyttö voisi hiusten lähtöä lisätä, haitallisempaa vaikkapa värjäys tai muu hiusten käsittely on.


Harkinnassa asia edelleen. Nyt kun on kuuma niin mietin miten paljon se mahtaisi hiostaa. Ei kait tässä ole muuta konstia kuin ostaa ja sitten pohtia käytänkö kodin ulkopuolella sitä vai en.

Itse katselin vinkkejä mm. lolitablogeista, sillä näiden käyttämissä nettikaupoissa näytti olevan saatavilla ihan laadukkaan oloisia keinohiusperuukkeja. Vaihtoehtoina oli mm. Gothic Lolita Wigs, tämä malli&nbsp; http://www.gothiclolitawigs.com/collect ... tion-black

Vs: Peruukki

Lähetetty: 28 Kesä 2016, 23:53
Kirjoittaja kaarina
^ En siis itsekään ajattele, että peruukin käyttö vaikuttaisi siihen hiustenlähtöön mitenkään, vaan pohdin, että mitähän omien hiusten kunnolle käy, jos käyttää peruukkia päivittäin... Narutus kuitenkin kai kuluttaa tukkaa jonkin verran? Vai onko "arkikäyttöön" jotain muuta kikkaa piilottaa omia, suht pitkiä hiuksia? Mulla on helposti vaurioituva, pehmeä tukka, joka ei oikein tykkää mistään.&nbsp; :P

Vs: Peruukki

Lähetetty: 29 Kesä 2016, 00:08
Kirjoittaja Triina
Peruukin käyttö saattaa olla haitallista omalle hiustenkasvulle, jos sitä käyttää runsaasti ja on sellainen, joka hautoo päänahkaa tai heikentää sen verenkiertoa. En usko, että ongelma on mikään erityisen suuri kuitenkaan.

Vs: Peruukki

Lähetetty: 29 Kesä 2016, 18:37
Kirjoittaja viceversa
^ Sanoisin että niin kireää peruukkia ei vaan voi pitää, että se voisi haitata pään verenkiertoa. :) Malliltaankin ovat sellaisia, että jos on liian kireällä niin peruukki ei pysy paikallaan vaan liukuu. Mä olen huomannut omissa hiuksissa lähinnä sen, että omat haituvat hankautuvat edestä jossa on verkkoa, oikeastaan en mitään muuta.

Mulla on siis sekä alopecia androgenica että pälvikalju, ja olen käyttänyt peruukkia päivittäin 1,5 vuotta nyt. Mulla on omia hiuksia kyllä, mutta ovat sen verran ohuet ja veltot, että on paljon helpompaa laittaa peruukki päähän kuin lähteä vääntämään joka päivä tukkaa kuntoon. Lisäksi on ihanaa että nyt on pitkät hiukset erittäin helposti.

Ensimmäiset peruukkini ostin Suomesta, kuituhiuksilla ja maksoivat 300 e / kpl. Kuitenkin käytössä latvat alkavat hyvinkin nopeasti hapsottaa ja pituudet kuluvat, eli nyt en enää laittaisi tuollaista summaa peruukkiin. Nyt olen ostanut netistä muutaman kympin peruukkeja, jotka ajavat saman asian. Vähän hakuammuntaa on, eli joskus menevät naamiaiskäyttöön kavereille ja sukulaisille, yleensä kuitenkin ostan pari kolme saman mallista lisää, jos löydän kivan mallin. Ovat yleensä aina saman tyylisiä sävyltään ja malliltaan, eli ihan hirveästi en ole lähtenyt kokeilemaan.

Peruukki pysyy todella hyvin paikallaan kun malli on omaan päähän sopiva, eli sitä ei kannata huolehtia. Toki ei kannata paljoa lähteä pää alaspäin heiluttelemaan ja kannattaa katsoa, että hiukset eivät jää esim. olkalaukun hihnan alle kiinni tai muualle. Alkuun fiilis on outo ja peruukista on tosi tietoinen, mutta se kyllä hälvenee. Sanoisin, että useimmille ihmisille muovitukka menee ihan täydestä :) Jakauksen kohta ja etuosa ovat yleensä ne, mistä peruukin tunnistaa jos hoksaa katsoa.

Mulle peruukin käyttäminen on ollut jopa itsetuntoa boostaava juttu, koska ei tarvitse enää niin paljoa harmitella harvoja hiuksia ja niiden lätsähtämistä päivän aikana. Nyt aamulla vaan tukka päähän ja menoksi :)

Vs: Peruukki

Lähetetty: 05 Heinä 2016, 13:51
Kirjoittaja Supermess
Minä innostuin hankkimaan peruukin In This Part of Town -blogin peruukkipostauksen jälkeen ::). Ostin Lushwigsistä juuri tuon bloggaajan esittelemän mallin (Autumn Oak), mutta eipä sitä ole sovittamisen jälkeen tullut pidettyä. Aika luonnollisen oloinen peruukki, mutta aivan liian tuuhea ja etuhiukset liian pitkät näin pienipäiselle ihmiselle. Pitäis viedä se kampaajalle muokattavaksi...

Tulin alunperin ajatelleeksi peruukin ostoa siksi, että olen aina haaveillut etuhiuksista ja jonkinnäköisestä graafisemmasta leikkauksesta. Ohuthiuksiselle melko toivotonta toteuttaa, mutta onhan noita lisäkkeitä ja peruukkeja tosiaan olemassa&nbsp; :ts

Vs: Peruukki

Lähetetty: 05 Heinä 2016, 16:43
Kirjoittaja Aivina
viceversa kirjoitti: Jakauksen kohta ja etuosa ovat yleensä ne, mistä peruukin tunnistaa jos hoksaa katsoa.
Eikä aina nekään. Nykyään tehdään niin älyttömän aidon näköisiä peruukkeja, että niissä jakauksetkin näyttää todella luonnollisilta. Ns. lace front-peruukeissa etuosa on hyvin tiivistä verkkoa, joka sulautuu omaan päähän niin aidon näköisesti, että saisi suurennuslasilla tai ihan tosi läheltä katsella, että sen tunnistaa peruukiksi.
Sitten on myös full lace-peruukkeja, joissa joko peruukin pohja on sitä verkkoa, jolloin peruukkiin voi käsittääkseni tehdä jakauksiakin ihan kuin oikeaan tukkaan.

Nämä on tietysti paljon kalliimpia kuin naamiaiskäyttöön tarkoitetut peruukit, sillä ne on tarkoitettu päivittäiskäyttöön. Mutta tietty jos peruukkia haluaa käyttää paljon ja haluaa, ettei sitä tunnista peruukiksi, niin satsaus voi olla ihan järkevä.

Kalliiden ja halpojen peruukkien välillä on eroja myös siinä, millaista kuitua ne on. Halvimmat muovikuidut on yleensä niin kiiltäviä, että ne tunnistaa aika helposti muoviksi, mutta paremmat keinokuidut eivät ulkonäöllisesti kovin paljon eroa oikeasta tukasta. Äidilläni lähti syöpähoitojen vuoksi tukka päästä ja hänellä oli sen jälkeen todella aidon näköinen lace front-peruukki, jota juuri kukaan ei tunnistanut peruukiksi, ellei tiennyt. Olihan se vähän tuuheampi kuin äitini luonnostaan erittäin hentoinen tukka, mutta monet, jotka eivät tienneet, kehuivat vain todella hyvin leikattua ja värjättyä tukkaa ja kyselivät, kuka kampaaja tekee niin hyvää jälkeä.

Jostain kuulin, että lämpöä kestävät peruukit olisivat luonnollisemman näköisiä kuin ne, joita ei voi lämpökäsitellä. Tästä minulla kuitenkaan ei ole tarkempaa tietoa kuin tämä epämääräinen kuulopuhe. Mene ja tiedä. Itselläni ei ole peruukkeja, mutta olin aiheesta joskus kauhean kiinnostunut, niin pitihän sitä ottaa selvää.

Googletelkaa hakusanoilla lace front wig ja full lace wig.

Vs: Peruukki

Lähetetty: 05 Heinä 2016, 17:27
Kirjoittaja Aridith
Tästä tuli mieleeni, että katselin erään youtube-kanavan videoita enkä edes tajunnut, että naisella oli peruukki kunnes näin tämän videon. Musta hyvinkin luonnollisen näköinen, etenkin kun en tiennyt peruukiksi!