Mikä on heikkoutesi hiustenhoidossa eli mitä ostelet liikaa?

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.

Mikä on heikkoutesi hiustenhoidossa eli mitä ostelet liikaa?

Shampoita
23
7%
Voidemaisia hoitoaineita, tehiksiä tms.
156
45%
Suihkittavia hoitoaineita
13
4%
Latvasuojia
1
0%
Muotoilutuotteita
63
18%
Hiusvärejä
7
2%
Laitteita (föönit, suoristusraudat...)
5
1%
Hiuskoristeita (ponnarit, pinnit...)
16
5%
Muuta, mitä?
5
1%
En ostele mitään turhaan.
56
16%
 
Ääniä yhteensä: 345

Jenje
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1146
Liittynyt: 21 Syys 2011, 17:55

Vs: Mikä on heikkoutesi hiustenhoidossa eli mitä ostelet liikaa?

Viesti Kirjoittaja Jenje »

Nyt kun ajattelin asiaa, niin mä en kyllä osta mitään hiustuotteita liikaa.

Välillä pulloja kertyy kaappiin isompi kasa, kun mun shoppailuinnostukset menevät aina vähän kausissa, ja ostelen kerralla isompia määriä. Oikeastaan kaikki tulee kuitenkin käytettyä, eli mitenkään ostelun ilosta en hamstraa tavaraa. :) Mitään tiettyjä tuotteitakaan ei oikeastaan tule ostettua enemmän kuin muita. Tai no, hoitiksia tietty ostan eniten, mutta ihan siitä syystä, että niitä kuluu selvästi muita enemmän.
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397
Romancious
Haiven
Haiven
Viestit: 20
Liittynyt: 27 Elo 2010, 18:39

Vs: Mikä on heikkoutesi hiustenhoidossa eli mitä ostelet liikaa?

Viesti Kirjoittaja Romancious »

Suihkittavia hoitoaineita on kertynyt järjetön määrä, enkä tiedä saanko ikinä kaikkia käytettyä. Jotenkin ne alkavat aina kaupassa kiinnostamaan ja usein tarttuu uutuuksia mukaan. Kyllä minä niitä paljon käytänkin, mutta nyt on mennyt ihan yli niiden kerääminen.
Ei elämästä selviä hengissä.
Kassiopeia

Vs: Mikä on heikkoutesi hiustenhoidossa eli mitä ostelet liikaa?

Viesti Kirjoittaja Kassiopeia »

NarnianQueen kirjoitti: Vastasin voidemaiset hoitoainet, mutta olisin voinut listata sekä shampoot että hoitikset. Uusia mönjiä on kiva kokeilla...  :-[
Toisaalta, pyrin jatkuvasti pois kulutusjuhlasta kohti minimalistisempaa lähetysmistapaa. Suuren tuotearsenaalin sijaan haluaisin pienen määrän luonnollisia ja luonnonmukaisia konsteja  :D
En oikein osaa päättää, mikä olisi parasta hiuksen kunnon kannalta. Monipuolinen pullomeri, vai askeettinen hoitotyyli vuosisatoja vanhoilla kujeilla?? Vakaumus ja mieliteot heilahtelevat tässä asiassa rajustikin.
Mulla on parhaaksi havaittu rutiini se, että on askeettinen tyyli semiluonnollisilla aineilla ;) Eli mihinkään yrttipesusysteemeihin ei jaksa alkaa, mutta kemikaalimömmöputeliarmeija ei todellakaan kiinnosta. Palashampoota olen kokeillut mutta pitkäaikaista kokemusta ei ole. Sinänsä kiehtoo kokonaan palashampooseen siirtyminen, mutta jos niillä ei saa säännöllisesti mukavan tuntusta tukkaa niin ei sitten.

Tilaan iHerbista (tai joskus ostan Suomestakin) 1-2 shampoota ja 1-2 hoitoainetta kerrallaan, sitten kun ne on lähes loppu laitan uuden tilauksen. Ruohonjuuresta olen joskus ostanut jotain myös. Mutta periaate on se että yksi shampoo ja yksi hoito on käytössä ja varastossa saa olla yhdet putelit. Öljyllä saa tehoja hoitoon tarvittaessa.

Kokeilen välillä uusia, ja jos joku on ihan surkean huonoa käytän suihkusaippuana tai annan miehen käyttää. Hoitoaineen voi aina käyttää sekottamalla toiseen tai jotain. Mitään jämiä en jää hautomaan kaapin pohjalle (noi luonnonmukaiset sitäpaitsi pilaantuu nopeammin).

Luomutukassa on se etu että ei ole kovin nirso eli melkeen kaikki kelpaa. Lapselle on oma shampoo ja useinmiten miehellekin. Niitä voin sitten lainata jos oma loppuu tai vaan haluaa pestä jollain muulla vaihteeksi.

Nyt tosiaan käytän vaan gluteenittomia joten se rajoittaa valikoimaan ihan huomattavasti. Mutta ei haittaa, en ole mikään uutuuden perässä juoksija, käytän mielellään samoja hyväksi todettuja tuotteita.
Jenje
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1146
Liittynyt: 21 Syys 2011, 17:55

Vs: Mikä on heikkoutesi hiustenhoidossa eli mitä ostelet liikaa?

Viesti Kirjoittaja Jenje »

^ Ihan mielenkiinnosta, mistä syystä välttelet gluteenia hiustuotteissa? Voiko sillä olla ulkoisestikin käytettynä jotain haittavaikutuksia?
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397
Kassiopeia

Vs: Mikä on heikkoutesi hiustenhoidossa eli mitä ostelet liikaa?

Viesti Kirjoittaja Kassiopeia »

Mulle tulee ihoon todella kutisevia rakkuloita gluteenista, myös ulkoisesti käytettynä.

Kaikkien keliaakikkojen pitäisi ainakin käyttää gluteenittomia huulipunia, ja pestä aina kädet hyvin gluteenittomalla saippualla sen jälkeen kun ovat käyttäneet gluteenia sisältäviä kosmetiikkatuotteita, ettei joudu käsistä suuhun. Helpompaa on minusta kuitenkin vain käyttää gluteenitonta kosmetikkaa niin ei tarvitse sen enempää miettiä.
Jenje
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1146
Liittynyt: 21 Syys 2011, 17:55

Vs: Mikä on heikkoutesi hiustenhoidossa eli mitä ostelet liikaa?

Viesti Kirjoittaja Jenje »

^ Johan on. Mä en ole edes tiennyt, että kosmetiikassakin käytetään gluteenia. Aina oppii uutta. :D
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397
Kassiopeia

Vs: Mikä on heikkoutesi hiustenhoidossa eli mitä ostelet liikaa?

Viesti Kirjoittaja Kassiopeia »

Vehnäproteiini on gluteenia. (esim hydrolyzed wheat protein)
Myös vehnänalkiosta tehdyt jutut sisältää pieniä määriä, esim. usein e-vitamiini tulee vehnänalkiosta ja silloin tuote ei ole gluteeniton. E-vitamiinia saa kyllä muustakin, mutta sitä ei useinkaan mainita, mistä se on. Sitten on vielä liuta muitakin ainesosia, jotka sisältää gluteenia.
Varjotar

Vs: Mikä on heikkoutesi hiustenhoidossa eli mitä ostelet liikaa?

Viesti Kirjoittaja Varjotar »

Hoitareita kuluu aika runsaasti ja nyt tän kampaamotuote- innostuksen myötä on tullut hamstrattua varastoon tasaisesti kaikkea. Hutiostokset on menneet kiertoon :) Välillä tekis mieli ostaa suurempiakin määriä kerralla, mut sit iskee joku stressi, et mitä mä teen noiden kaikkien pullojen kanssa...
Heiku
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 163
Liittynyt: 22 Tammi 2011, 19:01

Vs: Mikä on heikkoutesi hiustenhoidossa eli mitä ostelet liikaa?

Viesti Kirjoittaja Heiku »

Ostelen ihan liikaa hoitoaineita ja tehohoitoja. Toki niitä kuluukin paljon, mutta kun käytössä on jo ne hyviksi havaitut tuotteet ja niitä on pakko ostaa lisää edellisten loputtua mutta silti tulee aina ostettua uusia juttuja kokeiluun ja siellä ne nurkissa pyörivät. Näitä hutiostos hoitiksia voi onneksi käyttää CWC-pesussa sekä säärten ajelussa :)
versicolori
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 277
Liittynyt: 17 Loka 2011, 15:07

Vs: Mikä on heikkoutesi hiustenhoidossa eli mitä ostelet liikaa?

Viesti Kirjoittaja versicolori »

Yleensä ostan hiustuotteita vain tarpeeseen enkä tykkää säilöä mitään kaapeissa, mutta viime aikoina oon himoinnut uusia shampoita kokeiltavaksi. Johan se alkaa olla aika päivittää tuotteet kesää varten  ;)
DiiDii
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 120
Liittynyt: 21 Tammi 2012, 17:21

Vs: Mikä on heikkoutesi hiustenhoidossa eli mitä ostelet liikaa?

Viesti Kirjoittaja DiiDii »

Hiuksiin liittyviä tuotteita on kaapeissa tällä hetkellä n. 90 kpl, ja varmaan suurin osa hoitoaineita ja lämpösuojia, hoitsikat ovat heikkokohta  ;D
Vastaa Viestiin