Mikä on heikkoutesi hiustenhoidossa eli mitä ostelet liikaa?

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.

Mikä on heikkoutesi hiustenhoidossa eli mitä ostelet liikaa?

Shampoita
23
7%
Voidemaisia hoitoaineita, tehiksiä tms.
156
45%
Suihkittavia hoitoaineita
13
4%
Latvasuojia
1
0%
Muotoilutuotteita
63
18%
Hiusvärejä
7
2%
Laitteita (föönit, suoristusraudat...)
5
1%
Hiuskoristeita (ponnarit, pinnit...)
16
5%
Muuta, mitä?
5
1%
En ostele mitään turhaan.
56
16%
 
Ääniä yhteensä: 345

Margot
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1383
Liittynyt: 23 Heinä 2007, 23:34

Mikä on heikkoutesi hiustenhoidossa eli mitä ostelet liikaa?

Viesti Kirjoittaja Margot »

Mitä ostelet liikaa? Siis ihan turhaan tai kasoittain varastoon. Miksi juuri sitä?
Magia
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4169
Liittynyt: 30 Tammi 2007, 18:05

Vs: Mikä on heikkoutesi hiustenhoidossa eli mitä ostelet liikaa?

Viesti Kirjoittaja Magia »

Ihan hauska uusi aihe. :) Minä ostelen ihan ehdottomasti eniten hoitoaineita ja tehohoitoja. Shampoiden ostelu pysyy ihan suhteellisen kurissa (ei siinä, niin kyllä nykyisin hoitoaineidenkin). Hoitoaineita ja tehiksiä on kuitenkin mukavin ostella, koska ne vaikuttavat hiusten kuntoon positiivisesti.

Hoitoaineita on tällä hetkellä kaapissa varmaan jotain lähelle parikymmentä, mutta se ei kuitenkaan ole huolestuttavaa, kun en enää tunne suurempia himoja niitäkään kohtaan. ;D Käytän kaikkia hiljalleen loppuun.

Hamstraan hyväksi toteamiani tuotteita myös varastoon, tällä hetkellä varastossa on XZ Kosteuttavaa shampoota, pari Joicon rekkua ja IHT.
Tiitunen
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 342
Liittynyt: 02 Touko 2007, 01:08

Vs: Mikä on heikkoutesi hiustenhoidossa eli mitä ostelet liikaa?

Viesti Kirjoittaja Tiitunen »

Yritän olla ostelematta mitään turhaan, mutta ehdottomasti mieluiten ostan tehiksiä ja  hyviä hoitoaineita kuten Magiakin. Sampoita kohtaan en tunne kummempia ostohimoja, onhan se aina kiva, kun saa ostaa uden sampoon (miksi ostaminen on kivaa?  ::)) mutta hoitiksella ja tehiksillä on niin suuri vaikutus hiusten kuntoon. Hiuskorut ovat kivoja, mutta minun tulee käytettyä niitä aika harvoin, osittain siksi, että suurin osa myynnissä olevista on hirveän pahoja tukalle.
2a F ii, hiusten pituus noin puoleen selkään, tavoitemitta vyötäröllä, hapetevärjäyslakossa kesästä 2009
Eleonora
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2149
Liittynyt: 22 Tammi 2007, 00:25

Vs: Mikä on heikkoutesi hiustenhoidossa eli mitä ostelet liikaa?

Viesti Kirjoittaja Eleonora »

Kuten edelliset, itsekin ostelen tehiksiä ja hoitoaineita. Shampoitakin löytyy muutama kymmenen, mutta kyllä mä hoitoainehamsteri olen.
2cCiii,kullanvaalea n.8-9 asteinen vaalennettu, yli BSL - mittainen helposti kuivuva tukka.&nbsp; Suosikit Tigi O&H ha sekä i- herb:n tuotteet <3 Meikkipuolella suosikkeja MAC ja Dior.
petomaani

Vs: Mikä on heikkoutesi hiustenhoidossa eli mitä ostelet liikaa?

Viesti Kirjoittaja petomaani »

Shampoita ja hoitsikoita ihan liikaa. Sitten taas suihkittavaa BC:n kosteuttavaa hoitoa ihan liian vähän (se on taas lopussa!!)

Tossa ei vissiin voinu valita kuin yhden..? Vois olla monivalinta, mulla ainakin tulee tosiaan moniaki ostettua liikaa.
Viimeksi muokannut petomaani, 03 Huhti 2008, 16:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
RockQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3624
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:58

Vs: Mikä on heikkoutesi hiustenhoidossa eli mitä ostelet liikaa?

Viesti Kirjoittaja RockQueen »

Hoitiksia mulle on kertynyt kyllä eniten.. Jätettäviäkin on ihan liikaa, mutta noita huuhdottavia sitäkin enemmän.
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com
Margot
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1383
Liittynyt: 23 Heinä 2007, 23:34

Vs: Mikä on heikkoutesi hiustenhoidossa eli mitä ostelet liikaa?

Viesti Kirjoittaja Margot »

Kuten monen muunkin, myös mun heikkous on voidemaiset hoitikset. Ostelen niitä ihan jatkuvasti ja laskeskelin nopeasti, että mulla olisi tällä hetkellä jotain 4-5 litraa voidemaisia hoitoaineita. Eihän se ole paljon verrattuna moneen muuhun, mutta tuntuu hirveältä määrältä, kun vielä vähän aikaa sitten olin ihan tavis, jolla oli kerrallaan yksi shampoo ja hoitoaine. ;D

Luulin, että O&H:n löytäminen olisi auttanut ongelmaan, mutta e-hei. Edelleen ostan markettihoitiksia ja aina totean, ettei ne riitä mun tukalle. Mutta kun niitä voi käyttää silloin tällöin, O&H:n kanssa ja co-pesussa, niin mikään ei estä mua vaan jatkamasta shoppailua.

Shampoo ei ole ongelma, koska ihastuin niin MOP Hydratingiin, etten muuta enää tahdo. Tigin muotoilutuotteet joskus himottaa, mutta onneksi olen toistaiseksi tajunnut, että muotoilen niin vähän, että yksi purkki kestää vuosia. Suihkittavat hoitoaineet on kivoja, mutta edullisia ja silikonittomia on sen verran vähän tarjolla, et määrä pysyy kurissa.
Eudokia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 672
Liittynyt: 07 Maalis 2007, 21:59

Vs: Mikä on heikkoutesi hiustenhoidossa eli mitä ostelet liikaa?

Viesti Kirjoittaja Eudokia »

Keräilen liikaa hiuskoruja ja -pantoja. Olen ihan heikkona erivärisiin ja paksuisiin hiuspantoihin! Olen saanut paljon myös lahjoituksena sukulaiselta ja osan varmaankin lahjoitan edelleen eteenpäin. Nyt on jo kohtuullisen pitkä aika viimeksi ostetusta hiuskorusta, peräti kolme-neljä viikkoa.&nbsp; ;D
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am
kiwi
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1320
Liittynyt: 21 Marras 2007, 11:51

Vs: Mikä on heikkoutesi hiustenhoidossa eli mitä ostelet liikaa?

Viesti Kirjoittaja kiwi »

Heikkous on täälläkin voidemaiset hoitikset ja tehikset. ;D En nyt sanoisi, että niitä on liikaa, mutta himoitsen niitä eniten lisää. En kuitenkaan lähde ostelemaan, vaan käyttelen vanhoja pois, koska ne ovat aivan hyviä. Shampoita en ostele enää, koska mulle on nyt ne hyvät! :) Ostellaan sitten, kun tarvitaan eli kun vanhat loppuvat. Muotoilutuotteita himoitset tällä hetkellä eniten, koska niitä en omista kuin 3 tai 4. Kaksi on ainakin mitä haluaisin, mutta pitää kerätä rahat ensin kasaan.
Norppa
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 923
Liittynyt: 31 Elo 2006, 11:33

Vs: Mikä on heikkoutesi hiustenhoidossa eli mitä ostelet liikaa?

Viesti Kirjoittaja Norppa »

Paljon ostan hoitoaineita, mutta en kuitenkaan mielestäni liikaa. Tarpeeseen ne tulee ja kuluvatkin suht nopsaan.
Vastasin kuitenkin että shampoita. Ne kun ei kulu millään ja niitä tuppaa kertymään varastoihin vaikka kuinka.
Eniten kaappien pohjilta löytyy muotoilutuotteita mitä en todellakaan tarttis niin paljoa kun niitä on, en niitä tosin enää ostakkaan muuta kun loppuneiden tilalle uusia.
Ikuinen kasvattaja. Laatu jotakuinkin 2a M ii, kuivat ja helposti katkeilevat
tiita
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 791
Liittynyt: 12 Maalis 2008, 19:56

Vs: Mikä on heikkoutesi hiustenhoidossa eli mitä ostelet liikaa?

Viesti Kirjoittaja tiita »

Samoin kuin monilla ylhäällä, täälläkin suurin heikkous on erilaiset hoitoaineet ja tehikset. Vasta äskettäin löysin juurikasvun ja hurahdin hiustenhoitoon, mutta nyt jo erilaisia hoitoja on kertynyt kaappiin "muutamia" puteleita. Päätin että noita käyttelen pois vaikka himo olisi suuri ostaa lisää, nyt ehkä jätettävät suihkeet on seuraavana vuorossa. Shampoot eivät ole niin suuri intohimon kohde, itselleni hyvän shampoon olen löytänyt ja sitä käyttelen.

Ostoksia yleensä rajoittaa hyvin se, että pyrin pitämään hoitotuotteet mahdollisimman silikonittomina.
Kyllä se siitä, koska aina se siitä
Cherry
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 722
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:51

Vs: Mikä on heikkoutesi hiustenhoidossa eli mitä ostelet liikaa?

Viesti Kirjoittaja Cherry »

Mä onnistun nykyään aika hyvin hallitsemaan hiustuoteostokseni, mutta huomaan usein katselevani sillä silmällä markettitehiksiä. Siellä on useita tehohoitoja, joita tekisi mieli kokeilla. Kampaamotuotteiden kohdalla tätä ei tule niinkään, koska ne on pääsääntöisesti hinnakkaampia. Esim Glissin tehohoitoja, varsinkin sitä värjättyjen hiusten, tekisi mieli kokeilla.
Kaikkein vaikeinta on luottaa, mutta ilman sitä ei mitään saa.
Avatar
NarnianQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4895
Liittynyt: 16 Marras 2006, 16:23

Vs: Mikä on heikkoutesi hiustenhoidossa eli mitä ostelet liikaa?

Viesti Kirjoittaja NarnianQueen »

Vastasin voidemaiset hoitoainet, mutta olisin voinut listata sekä shampoot että hoitikset. Uusia mönjiä on kiva kokeilla...&nbsp; :-[
Toisaalta, pyrin jatkuvasti pois kulutusjuhlasta kohti minimalistisempaa lähetysmistapaa. Suuren tuotearsenaalin sijaan haluaisin pienen määrän luonnollisia ja luonnonmukaisia konsteja&nbsp; :D
En oikein osaa päättää, mikä olisi parasta hiuksen kunnon kannalta. Monipuolinen pullomeri, vai askeettinen hoitotyyli vuosisatoja vanhoilla kujeilla?? Vakaumus ja mieliteot heilahtelevat tässä asiassa rajustikin.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii Mid-back
Eläimellisyys
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3186
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:28

Vs: Mikä on heikkoutesi hiustenhoidossa eli mitä ostelet liikaa?

Viesti Kirjoittaja Eläimellisyys »

Tehohoidot ja jätettävät. Vaikka olen löytänyt luottotuotteeni, niin silti haluan kokeilla jotain uutta. Pikahoitoaineet ei kiehdo niin paljon kun pari tosi hyvää on löytynyt ja niiden merkitys on pienempi. Tehohoidoilla haluaa kuitenkin eri hoitoaineilta eri lopputuloksia, samoin jätettävissä. :)

Shampoita taas olen laiska hankkimaan, ja kokeilemaan uutta, koska suurin osa ei mulle kuitenkaan sovi.
Mindy
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 188
Liittynyt: 11 Tammi 2008, 01:25

Vs: Mikä on heikkoutesi hiustenhoidossa eli mitä ostelet liikaa?

Viesti Kirjoittaja Mindy »

Luottotuotteet on niin vakkarit jo etten vaihda, koska vahinkoja on tullut liian paljon ja käynyt kukkaron päälle. Vaihtelen toki joskus käyttämiäni mömmöjä, mutta vasta sitten kun olen kokeillut miltä tuntuu tuote . Esim siis kampaajalla käydessäni jos innostun jostain mitä mulle laittoi niin lähtee se mukaan kotiin. Joten vahinko-ostoksia ei tuu enään.&nbsp; ;D
Hiukset t-ruskeat, luokitus: 2bCiii Mid-Back,&nbsp; Hyväkuntoiset.
Vastaa Viestiin