CHI Transformation System (CHI -suoristuskäsittely)

Keskustelua muun muassa permanentista, rastoista, pidennyksistä
Sanna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2282
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 20:15

Vs: CHI Transformation System (CHI -suoristuskäsittely)

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Mulla on ylihuomenna aika niskatukan suoristukseen. Olin ensin aikeissa ottaa permanentin koko päähän, mutta päätinkin sitten vain suoristuttaa kiharat.

Pelinainen, mistä olet ostanut CHI-tuotteita? Mun on jo pitkän aikaa pitänyt tutkia, mistä noita silkkitippoja saisi halvimmalla, kun kampaaja aina jaksaa hehkuttaa niitä. Ja kyllähän ne tuntuivat tekevän latvoille ihan hyvää, kun aikoinaan käytin pienen näyteputelin verran.
Säde
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 471
Liittynyt: 21 Helmi 2007, 21:13

Vs: CHI Transformation System (CHI -suoristuskäsittely)

Viesti Kirjoittaja Säde »

^Minullakin on nuo silkkitipat, sain kampaajalta ihan ilmaiseksi. En ole vielä hiuksiin kokeillut, mutta hyvä tietää, että tekevät hyvää jälkeä. Kädet ainakin tulee noilla aika silkkisiksi :)
Sanna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2282
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 20:15

Vs: CHI Transformation System (CHI -suoristuskäsittely)

Viesti Kirjoittaja Sanna »

^Onko kyseessä siis tämä tuote:
http://www.chiretail.com/infra/silkinfusion.html
Vai joku muu?

Mulla oli silloin joskus tätä:
http://www.biosilk.com/silk/, mutta tuohan ei näköjään olekaan CHI-tuote, vaikka on saman valmistajan.

Säde
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 471
Liittynyt: 21 Helmi 2007, 21:13

Vs: CHI Transformation System (CHI -suoristuskäsittely)

Viesti Kirjoittaja Säde »

^Mulla on noi ekan linkin tipat, pikkupullossa tosin. On muuten ainakin tässä pullossa tosi epäkäytännöllinen suuaukko, kun ei ole mitään tippasysteemiä vaan pelkkä iso aukko. Hulahtaa kerralla tyhjäksi koko pullo. Mutta noissa isommissa luulisi olevan joku järkevämpi systeemi.
Penny
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3636
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:30

Vs: CHI Transformation System (CHI -suoristuskäsittely)

Viesti Kirjoittaja Penny »

Pelinainen kirjoitti: Mulla on CHI silkkitipat, suoristusvoide + viimeistelysuihke. Miten tämä on niin vähän puhuttu sarja juurikasvussa?
Nuo silkkitipat ainakin on ihan huippuja.
Muistaakseni sarja ei ole saanut mitenkään erinomaista palautetta, liekö kovin moni kokeillutkaan.

calypso kirjoitti: Olisi kiva nähdä noiden CHI-tuotteiden incejä, liikkuuko nuo tuotteet millaisissa hinnoissa?
Tämän ketjun ekalta sivulta löytyy kokoelma Storeaikojen CHI-ketjun viesteistä, johon etsin aikanaan noiden INCIt, tosin ovat vuodelta 2005.. voisitkos esim. Pelinainen tarkistaa onko samoista tuotteista kyse, ja onko sisältö pysynyt samana?
Realicer kirjoitti: Lainaus käyttäjältä: silkkitukka ajankohtana elokuu 31, 2005, 11:56

Kiinnostaisi myös ne Chi -sarjan hoitotuotteet, tai lähinnä niiden incit, jos joltain sattuisi löytymään. Kuinkahan hyödyllisiä ne ovat tuloksen säilymisen kannalta, siis kuinka paljon niissä on oikeasti sitä silkkiä, vai ovatko pelkkää silikonia?    Chi Support Kitin (shampoo, hoitis + pari muuta tuotetta) saisi ulkomailta tilattua reilulla 30 $:lla eli ei kauhean kallis...

---------------------------------------------------------------------------
En tiedä onko nämä niitä oikeita tuotteita (Farouk Systemsin tosin), mutta tällaisia löytyi netistä:

CHI Farouk Systems USA Cationic Hyrdration Interlink Transformation System Transformation Moisture Therapy Shampoo
Cabbage Rose Water , Sodium Laureth Sulfate, Cocamidopropyl Betaine, Glycol Disterate, Polyquaternium-10, Hydrolyzed Silk, Hydrolyzed Wheat Protein Hydroxypropyl Polysiloxane, Panthenol, Nettle, Sage Extract, Rosemary Extract, Comfrey Extract, Thyme, Lemon, Citric Acid, Methylchloroisothiazolinone (and) Methylisothiazolinone, Disodium EDTA, Parfum.

http://www.hairproducts.com/view_produc ... CHI&page=1



CHI Farouk Systems USA Cationic Hydration Interlink Ceramic, Ionic & Far Infared Infra Thermal Protective Treatment
After shampooing the hair, apply generous amount of CHI Infra Treatment and work into the hair evenly. Leave on hair for 2 to 5 minutes and rinse thoroughly.

Deionized Water, Propylene Glycol and Diazolidinyl Urea and Methylparaben and Propylparaben, Ceterryl Alcohol, Ceteareth-20, Stearyl Alcohol, Dicetyldimonium Chloride, Mineral Oil, Olive Oil, Lauryl Methyl Gluceth 10 Hydroxipropyl Dimonium Chloride, Trimethysilylamodimethicone, Hydrolyzed Silk, Fragrance, Methylchloroisothiazolinone and Methulisothiazolinone, Acetamide MEA, Hydrolyzed Hair Keratin, Panthenol, Sorbitol, Sodium Cocoyl Collagen Amino Acid, Cocyl Sarcosine, Wheat Germ Acid, Wheat Germ Oil, LInolenic Acid, Sulfur, Polisorbate 80, Oleth 10, Jojoba Oil, Tocopheryl Acetate, Hydrolized Glycosaminoglycans, Zinc Oxide, Titanium Dioxide, Mica, Boron Powder.

http://www.hairproducts.com/view_produc ... CHI&page=1


CHI Farouk Systems USA Cationic Hydration Interlink Silk Fusion Silk Reconstructing Complex  (LEAVE IN)
Apply a small amount into palm of hand and work evenly throughout the hair. Leave in and proceed with styling.

Cyclomethicone Dinethiconol, Dimethicone, C12-15 Alkyl Benzoate, Ethyl Ester of Hydrolyzed Silk, Phenoxyethanol, Fragrance, D&C Yellow 11, D&C Red 17, Zinc Oxide, Titanium Dioxide, Mica, Boron Nitride Powder

http://www.hairproducts.com/view_produc ... CHI&page=2


CHI Farouk Systems USA Cationic Hydration Interlink Keratin Mist Leave In Strengthening Treatment
Spray evenly throughout the hair and leave in, proceed with styling.

Rosewater, Dicetyldimonium Chloride, Cocodimonium Hydroxypropyl Silk Amino Acids, Acetamide MEA and Lactamide MEA, Lauryl Pyrrolidone, Panthenol, Propylene Glycol, Diazolidinyl Urea, Methylparaben, Propylparaben, Methylchloroisothiazoline and Methylisothiazolinone, Nettle, Chamomile Extract, Algae, Aloe Vera, Lavender Extract, Rosemary Extract, Parfum, FD&C Yellow 5, D&C Red 33, Zinc Oxide, Titanium Dioxide, Mica, Boron Nitride Powder.

http://www.hairproducts.com/view_produc ... CHI&page=2
Viimeksi muokannut Penny, 08 Huhti 2008, 00:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys, liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa.
Sanna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2282
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 20:15

Vs: CHI Transformation System (CHI -suoristuskäsittely)

Viesti Kirjoittaja Sanna »

No niin, nyt on taas tukan alaosakin suora. :) Ei tarvitse taas ainakaan muutamaan kuukauteen taistella suoristuraudan tai kihartimen kanssa (paitsi ehkä otsatukan osalta, koska sitä ei tällä kertaa suoristettu). Aamullakin säästyy aikaa, kun voi periaatteessa lähteä vaikka tukka kosteana liikkeelle. Ihan alimpiin hiuksiin jäi tyveen semmoinen "kulma", mutta eipä se siellä haittaa, kunhan vaan hiukset eivät katkea siitä kohdasta.
Riia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 811
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 19:13

Vs: CHI Transformation System (CHI -suoristuskäsittely)

Viesti Kirjoittaja Riia »

Tää vastaus on varmaan jälkijunassa (niin kuin mäkin), mutta aikaa sitten huomasin, ettei chi-tipat tee hiuksille ainakaan mitään positiivistä... Korkeintaan lähmäiset hiukset.
Kutrit: Alaselkään ulottuvat, tummat ja muutamalla punaisella raidalla tehostetut, kuivat, karkeat ja luonnonkiharat.
stylist

Vs: CHI Transformation System (CHI -suoristuskäsittely)

Viesti Kirjoittaja stylist »

Chi silkkitipat on "paksumpi" ja hoitavampi kun silk therapy (samalta valmistajalta), mut periaatteessa sama tuote, eri tuoksu ja rakenne mut samat hoitavat aineet.
Itse en niin paljoa tuosta CHI:stä perusta mutta varmaan makuasia.
butteri
Haiven
Haiven
Viestit: 19
Liittynyt: 27 Marras 2008, 12:57

Vs: CHI Transformation System (CHI -suoristuskäsittely)

Viesti Kirjoittaja butteri »

Mulle tehtiin viime keväänä eli toukokuussa 2008 tuo CHI-silkkisuoristuskäsittely. Ennen sitä olin värjännyt Loreal Casting kevytväreillä, vaaleilla, ja käytellyt tiuhaan suoristusrautaa luonnonkiharaan tukkaani.

Kampaaja sanoi, että vaalennettuihin hiuksiin CHI käsittely ei tuota parasta tulosta. Tosin hänellä ei ollut kokemusta kevytväreillä värjätystä vaalennuksesta, ja teki minulle ensin testikappaleen. MYöhemmin menin sitten ottamaan sen koko päähän.

Suoristusraudan käytöstä en päässyt eroon, sillä tukkani oli vielä niin pörröinen ja takkuuntuva kuivuttuaan, että sitä oli pakko silottaa raudalla. Suoja-aineeksi ja suoristusta tukemaan ostin chi-silkkitippoja 50ml, (23e), joita kampaaja käski laittaa hiuksiin ennen raudalla suoristelua. Myöhemmin tilasin USA:sta kaksi 300ml:n pulloa silkkitippoja yhteishintaan 60e, suomessa YKSI 300ml:n pullo olisi maksanut 80e. Oli muuten vaikea löytää nettikauppaa joka lähettäisi noita suomeen, farouk systems on tehnyt jonkin sopimuksen että niitä ei saa myydä eurooppaan pienille kuluttajille! Yrittävät pitää täällä kovaa hintatasoa. Mutta silkkitippoihin olen erittäin tyytyväinen.

Mutta latvoista; aiemminkin jo suoristusraudan käytöstä katkeillut tukkani taisi saada vain lisäpuhtia katkeiluun silkkisuoristuksesta :( tai no, on vaikea sanoa johtuuko katkeilu jatkuneesta suoristusraudan käytöstä (jota en voinut lopettaa suoristuksen jälkeenkään) vai itse suoristuksesta. Ja on vaikea sanoa, olisiko tulos ollut tämä, jos tukkani ei olisi ollut vaalennettu.

Nyt olen ajatellut siirtyä hapeteettomiin elumen väreihin ja kirkkaaseen punaiseen. Jos se vaikka palauttaisi kiiltoa ja hyväkuntoisuuden tuntua. En tiedä kyllä mitä teen suoristelun kanssa =( haluaisin saada pitkät hiukseni takaisin.. olen joutunut leikkaamaan suoristuksessa käpriintyneitä latvustoja aika lailla.
Luonnonkiharoiden kasvattelua
Carnelian

Vs: CHI Transformation System (CHI -suoristuskäsittely)

Viesti Kirjoittaja Carnelian »

Olen suoristuttanut hiukseni kahdesti, kesällä 2007 ja loppukeväällä 2008. Hiukseni ovat luonnostaan kiharat, erityisesti latvoista, muilta osin hiusten paino vetää suoremmaksi. Lyhimmillään hiukseni ovat olleet oikeastaan kauttaaltaan noin sentin pituiset, ja pidemmäksi kasvatellessa kiharuus rupesi tosissaan ärsyttämään - ei näyttänyt ollenkaan hyvältä, kun värikin oli musta.

Suoristutin hiukseni heti, kun pituutta alkoi olla tarpeeksi. Suoristus vei hiuksista väriä, uudestaan suositeltiin värjäämään korkeintaan viikon päästä. Ensimmäisellä kerralla myös hopeiset korvikset tummuivat, kun en huomannut ottaa niitä pois (tummentumat lähtivät kyllä puhdistamalla). Tukka myös haisi jonkin aikaa vähän kummalliselta.

Hiukset tosiaan tulivat suoremmiksi, sileämmiksi ja huomattavasti veltommiksi (aiempaan verrattuna velttouskin siis ihan positiivista). Tikkusuoraksi suoristus ei valitettavasti hiuksia tee, itsepäisiin niskahiuksiin jäi vähän laineikkuutta ja taipuisuutta. Hiuksia kasvatellessa suoristus lisäksi kasvoi valitettavan nopeasti pois juuri sieltä niskasta...

Latvoja suoristus vähän rasitti, mutta muuten hiusten kunto ei kärsinyt. Mitään taitosta hiuksiin ei siis jäänyt, eikä katkeilusta puhettakaan. Toisaalta hiukseni eivät pahemmin juuresta kiharrukaan, toisin kuin ilmeisesti niillä, joille taitos on tullut. Tukka on kuitenkin kihartunut suoristetuista kohdista sitten kevään, ja niskasta suoristus on kasvanut pois. Eron huomaa silti edelleen.

Suoristetut osiot pysyvät raudalla suoristettuna ihan eri tavalla suorana, kuin mitä käsittelemätön hius. Raudalla olen siis kyllä edelleen suoristellut. Silkkitippoja olen käyttänyt erityisesti latvoihin ennen suoristamista ja välillä suoristamisen jälkeen. CHI-sarjan hiuskiinteestä pidin kun sitä kokeilin, kaikin puolin OK ja hiusta saattoi suoristaa, vaikka alla olisikin ollut hiuskiinnettä. Mustasta väristä hankkiuduin muuten parturissa eroon hiljattain värinpoistoilla, eikä suoristettu hius ollut siitä moksiskaan.
Viimeksi muokannut Carnelian, 13 Joulu 2008, 01:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
siili
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1703
Liittynyt: 21 Helmi 2006, 18:38

Vs: CHI Transformation System (CHI -suoristuskäsittely)

Viesti Kirjoittaja siili »

Onko kukaan kokeillut uutta CHI Organics Olive Nutrient Therapy sarjaa? Mun kampaajalle oli tullut noi myyntiin, mutta koska ostin juuri useamman jättitonkan Tigiä, en nyt sortunut noihin. Kalliita olivat, hoitiksen hinta taisi olla 30€ ja shampoon 20€. Tekisi mieli kokeilla muitakin CHI-tuotteita, koska olen silkkitippa-fani. Esitettä selasin kampaajantuolissa istuessani, kovasti mainostivat sitä luonnonmukaisena siinä.

Kuvia pulloista näkee vaikka täältä:
http://www.haircareusa.com/chi_organics ... herapy.htm
jenni

Vs: CHI Transformation System (CHI -suoristuskäsittely)

Viesti Kirjoittaja jenni »

Osaatteko sanoa onko Joensuun seudulla mahdollista saada tätä CHI-silkkisuoristuskäsittelyä?
Paulina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 866
Liittynyt: 02 Kesä 2006, 15:44

Vs: CHI Transformation System (CHI -suoristuskäsittely)

Viesti Kirjoittaja Paulina »

^ Googlen mukaan ainakin Hiusplaneetta-niminen putiikki? Paikallisesta puhelinluettelostakin kannattaa tietty tsekata.
Laureen
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 732
Liittynyt: 21 Elo 2006, 11:34

Vs: CHI Transformation System (CHI -suoristuskäsittely)

Viesti Kirjoittaja Laureen »

Mun tekisi todella paljon mieli mennä silkkisuoristukseen, ainoastaan hinta pidättelee mua. Mun hiukset ovat aika pörröiset ja laineikkaat, mutta eivät enää samalla tavalla kiharat kuin vielä muutama vuosi sitten. Voisin siis kuvitella, että ne suoristuisivat käsittelyssä aika hyvin.

Kampaamoista olen katsellut Helsingissä olevia Hiusboxia sekä Seija & Helmutia. Osaako kukaan sanoa mitään tuosta jälkimmäisestä paikasta (paitsi että sillä on todella hassu nimi :D)? Tuntihinta noissa näyttää olevan sama (55 euroa). Tärkeintä mulle olisi kuitenkin mennä asiansa mahdollisimman hyvin osaavalle kampaajalle, jotta hiuksiin ei tulisi mitään katkeilevia taitoskohtia.
Zinn

Vs: CHI Transformation System (CHI -suoristuskäsittely)

Viesti Kirjoittaja Zinn »

Dodiin, vähän jutttua tähänkin topikkiin :) jotain vuosi sitten laitatutin permiksen päähän jostain kumman syystä (aivan kamalat puudelinkorvat tuli, sai itse kotona leikellä muotoon kun kampaaja leikkasi vaan kärtsänneitä latvoja :/ ). Ja oli todella hieno veto antaa vielä otsistakin kihartaa kun otsatukka oli semmonen kiva mummotukka sykkyrä  :o

No joo asiaan, nyt on vuosi tuosta ja olen koittanut hoivata tukkaa kuntoon (raidotetut hiukset päältä tuli kumimaisiksi..) ja nyt menen suoristuttaan loput permiksestä pois :) Eipä nyt paljon ole kiharaa, lähinnä lainetta, mutta aina kun harjaa tukkaa niin kyllä menee kamalan näköiseksi pehkoksi. Sillä lähinnä käsittelyyn raaskin mennä kun on lahjakortti :P Tuntihinta oli jotain 49€ ja arviolta 4-5h kuulemma menee. Siinä sitten mukavasti meneekin lauantai kampaajalla rötvätessä.

Saapi nähdä mitä tulee, innollan odotan. Haarshopista tilailin silkkitippoja jo valmiiksi ja tuota olive nutrient threrapy spritziä. Palailen asiaan kun suoristus on tehty :)
Vastaa Viestiin