CHI Transformation System (CHI -suoristuskäsittely)

Keskustelua muun muassa permanentista, rastoista, pidennyksistä
-j-
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2285
Liittynyt: 21 Syys 2006, 16:15

Vs: CHI Transformation System (CHI -suoristuskäsittely)

Viesti Kirjoittaja -j- »

brownsuga kirjoitti:-j-, aiotko siis leikata hiukset?
No en todellakaan aio!!
Olen vain hurjan näköinen, kun osa on kiharaa ja latvat suorat  ;D
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...
Siru

Vs: CHI Transformation System (CHI -suoristuskäsittely)

Viesti Kirjoittaja Siru »

Nostelen keskustelua... ehdin jo unohtaa ko. käsittelyn olemassaolon. Aikoinaan mietin käsittelyn ottamista, mutta jostain syystä se jäi, nyt sitten taas vakaasti harkitsen siihen menemistä. Selasin koko keskustelun läpi (tosin Storelta siirretyn osuuden lukeminen oli hieman hankalaa) ja uskon, että omat hiukseni saattavat jopa kestää tuon käsittelyn. Tässä muutaman vuoden aikana tekniikkakin on varmaan parantunut sen verran, ettei käsittely ole enää mikään uusi juttu.

Vieläkö, Sanna, jatkat käsittelyn ottamista? Kertomasi perusteella olet ainakin muutaman kerran jo käynyt.

Hipsu, hiuslaatuketjussa kerroit, että hiuksissasi on paljon vaaleita raitoja ja tässä keskustelussa kerroit ottaneesi raitoja CHI-käsittelyn jälkeen, mutta oletko ottanut tuon käsittelyn jo ennestään raidoitettuihin hiuksiin?

Minun hiuksissani on etuosassa kahdet raidat, muussa päässä kerran laitetut ohuet. Latvoissa on yli puoli vuotta vanha omaa hiusväriä vastaava väri, joka on jo haalistunut oikeastaan kokonaan pois. Näiden kaikkien alla on melkein vuosi sitten laitettu kirkas kuparinen kestoväri. Pituudesta on kuitenkin vuoden aikana lähtenyt yli puolet pois, joten oletan, että nämä värjäyskerrat eivät ole esteenä CHI-käsittelylle  ???

Jos jollakin sattuu olemaan tuoreita ja erityisesti hyviä kokemuksia, kertokaahan toki. Saa myös vinkata, jos joku käsittelyä tekevä kampaamo on osoittautunut hyväksi (akselilla Lauttasaari-Herttoniemi/Itäkeskus). Saa myös varoittaa, jos joku paikka on erityisen huono  ;)
Sanna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2282
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 20:15

Vs: CHI Transformation System (CHI -suoristuskäsittely)

Viesti Kirjoittaja Sanna »

^Mulla on edellisestä käynnistä kulunut n. 9 kk, silloin suoristettiin otsis. Otsis on nyt pysynyt ilman käsittelyäkin kuosissaan, kun olen pitänyt sen riittävän lyhyenä. Sen sijaan niskavillat ovat taas oikein villiintyneet. :( Ajattelinkin tässä lähiaikoina käydä taas suoristuttamassa ne.

Niin ja mä siis käyn Imagine Hair & Skinissä Mervillä (Eerikinkatu 26, 00100 Helsinki), ja olen ollut ihan tyytyväinen suoristuksiin sekä leikkaukseen.
Siru

Vs: CHI Transformation System (CHI -suoristuskäsittely)

Viesti Kirjoittaja Siru »

No niin, nyt aika on varattu, tosin eri paikasta kuin Sanna vinkkasi. Toimenpiteen jälkeen paljastan sitten paikan nimenkin, jolloin toivottavasti on positiivista kommenttia. Kampaaja sanoi jo heti puhelimessa, että jos hiukset on voimakkaasti vaalennetut tai niissä on ihan tuoreita ja aivan vaaleita raitoja, hius saattaa kärähtää. Itsellänihän on muutaman kuukauden vanhoja raitoja ja vielä vanhempaa kestoväriä latvoissa, mutta toivottavasti hius kestää tämän käsittelyn. Luulisi, että CHI on (ainakin mainonnan perusteella) hellävaraisempi kuin tavallinen suoristuspermanentti, niin ei pitäisi olla mitään ongelmaa. Joskus aikoinaan otin suoristuspermiksen voimakkaasti ja moneen kertaan valennettuihin hiuksiin eikä hiusten kunto kärsinyt oikeastaan juuri ollenkaan, mutta suoristus ei kuitenkaan pysynyt hiuksessa kuin seuraavaan pesuun. Nyt en vain millään jaksa odottaa tätä käsittelyä ja toivottavasti sen jälkeen olen tyytyväisempi kuin ennen, sillä tätä nykyistä hiuksistoa en jaksa enää katsella päivääkään.

Edit. No niin, nyt käsittely on takanapäin. Kävin Herttoniemessä Hiusboxissa. Käsittely on tehty eilen ja kampaaja suositteli, että mieluummin huomiseen asti olisin pesemättä hiuksia (vuorokausi oli vähimmäissuositus), joten oikeastaan vasta huomenna näen kunnolla, miten tuo suoristus toimii käytännössä. Omalla kohdallani käsittely ei valitettavasti vielä ainakaan tuonut lisää kiiltoa eikä sitä "painoa". Ilmeisesti hiuksia olisi pitänyt olla päässä paljon enemmän ja kiiltoa jo ennestään. Ja koska hiuksissani on ennestään niin väriä kuin vaalennettua raitaa, ihan latvoista hius hieman hapsottaa. Moni on kirjoittanut, että hiuksiin saattaa jäädä selkeä taitoskohta siihen, mistä kohtaa ainetta on alettu laittaa ja että hiukset asettuvat paremmin parin viikon päästä, kun ns. juurikasvua on tullut. Minulla on siis suht loiva luonnonkiharahius ja se kihartuukin enemmän latvoista, joten tuo silkkiaine levitettiin muutaman sentin päähän päänahasta, joten oletan myös, ettei mitään taitoskohtaakaan tule. Ostin samalla ne CHI-pesuaineet (sh+ha+silkkitipat) ja huomenna olisi tarkoitus testata niitä ensimmäistä kertaa.

Itse käsittely meni yllättävän nopeasti, vaikka melkein kolme tuntia siinä vierähti. Alussa piti lukaista lappunen, jossa kerrottiin käsittelystä ja samalla kampaaja kyseli aiemmista käsittelyistä ja mm. siitä, olenko raskaana tai imetänkö. Ilmeisesti käsittelyä ei tehdä raskaana oleville ja imettäville  ???  Se levitettävä mössö haisi minusta aika kummalliselle (vähän vanhentuneelle liukkarille  ::) ), mutta ei niin voimakkaalle, ettei olisi pystynyt tuolissa istumaan. Kampaaja sanoi, että kevytvärejä ja erityisesti vaahtovärejä voi laittaa huoletta, mutta kestovärejä mieluummin vasta pidemmän ajan päästä. Vaalennusta tai edes raitoja hän ei latvoihin enää suositellut, itse asiassa hän pekäsi jo nyt, että raitakohdista hiukseni katkeavat, mutta yllättyikin, kun niin ei käynyt. Muistaakseni täällä joku kertoi käyttävänsä suoristusrautaa CHI-käsittelyn tukena, siis kotioloissa...minulle kampaaja sanoi, että raudan käyttöä tulisi välttää. Ehkäpä se suositus johtuu ihan hiusteni huonosta kunnosta. Myös syväpuhdistavaa saa käyttää, kunhan levittää sitä enemmänkin päänahkaan eikä itse hiukseen.

Yksi asia, mikä tässä käsittelyssä ihmetyttää on se, että käsittely on kuitenkin enemmän kuluttava kuin hoitava. Kun helposti voisi olettaa, että hiuksen täyttäminen silkillä olisi jollain tavalla myös hoito-operaatio. Hintakin tietysti oli aika korkea, mutta siihen osasin varautua, kun ehdin lueskella noita kokemuksia mm. täältä.
Viimeksi muokannut Siru, 06 Tammi 2008, 21:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Memmuuh
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2670
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 00:11

Vs: CHI Transformation System (CHI -suoristuskäsittely)

Viesti Kirjoittaja Memmuuh »

Apuva! Mä en tiedä mitä tekisin. Saisin tuon suoristuksen tosi edullisesti, mutta en tiedä, uskallanko ottaa sen.
Mun hiukset on siis aika luonnonkiharat, värjätyt ja raitojakin on. Pelkään että hiukset alkaa katkeilla, ja että hiukset menee muutenkin ihan kamalaan kuntoon. Ne on kai ihan OK kunnossa, mutta raitakohdat on kyllä aika kuivat. Mitä olette mieltä, otanko vai enkö ota? :D
Olisihan se tosi ihanaa, kun ei suihkusta tultua hiukset menisikään kiharaan, vaan ne olisi suorat, mutta pelottaa hiusten kunnon kannalta.  :(
3b F ii
-j-
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2285
Liittynyt: 21 Syys 2006, 16:15

Vs: CHI Transformation System (CHI -suoristuskäsittely)

Viesti Kirjoittaja -j- »

Mulle sanottiin CHI:n jälkeen, että hiuksia voi käsitellä ihan niin kuin ennenkin. Että vähän erilaisia ohjeita taitaa kampaajat antaa. Ehdin värjätä yhden kerran normikestovärillä, sen jälkeen olen käyttänyt Elumenia, ja laitoinpa tossa syssymmällä vaaleita raitojakin. Siinä vaiheessa CHI:stä oli n. vuosi aikaa.

2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...
Ursula

Vs: CHI Transformation System (CHI -suoristuskäsittely)

Viesti Kirjoittaja Ursula »

Memmuuh, onko sulla ketään tuttua, keneltä saisit vaikka yhden kokeilun verran CHI-tuotteita? Vaikka se ei tietenkään osoita sitä, millainen tulos tulisi itse käsittelystä, mutta ainakin näkisit, miten pelkät tuotteet toimivat ja sopivatko ne hiuksille ja päänahalle. Mun päänahka ei oikein tykkää noista tuotteista ja latvatkin kaipaisivat ehkä vähän enemmän hoitavuutta, se tuotteiden hajukin on aika kummallinen. Mutta siis CHI-tuotteilla pesun jälkeen ainakin mun hiukset ovat paremmassa kuosissa kuin muilla tuotteilla pestäessä, vaikka ihan suoran ne eivät silloinkaan todellakaan ole.
Viimeksi muokannut Ursula, 18 Maalis 2008, 14:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Memmuuh
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2670
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 00:11

Vs: CHI Transformation System (CHI -suoristuskäsittely)

Viesti Kirjoittaja Memmuuh »

Ursula kirjoitti: Memmuuh, onko sulla ketään tuttua, keneltä saisit vaikka yhden kokeilun verran CHI-tuotteita? Vaikka se ei tietenkään osoita sitä, millainen tulos tulisi itse käsittelystä, mutta ainakin näkisit, miten pelkät tuotteet toimivat ja sopivatko ne hiuksille ja päänahalle. Mun päänahka ei oikein tykkää noista tuotteista ja latvatkin kaipaisivat ehkä vähän enemmän hoitavuutta, se tuotteiden hajukin on aika kummallinen. Mutta siis CHI-tuotteilla pesun jälkeen ainakin mun hiukset ovat paremmassa kuosissa kuin muilla tuotteilla pestäessä, vaikka ihan suoran ne eivät silloinkaan todellakaan ole.
En usko että mikään aine niitä niin paljon suoristaa kuin haluaisin. Kyllä mulla nyttenkin on joitain tuotteita, jotka tekee mun hiukset suoremmiksi. Sillon ne ei ole oikeen kiharat, mutta ei oikeen suoratkaan, ja mä nimenomaan haluaisin että ne on suorat.  :-\
3b F ii
Ursula

Vs: CHI Transformation System (CHI -suoristuskäsittely)

Viesti Kirjoittaja Ursula »

Memmuuh kirjoitti: En usko että mikään aine niitä niin paljon suoristaa kuin haluaisin. Kyllä mulla nyttenkin on joitain tuotteita, jotka tekee mun hiukset suoremmiksi. Sillon ne ei ole oikeen kiharat, mutta ei oikeen suoratkaan, ja mä nimenomaan haluaisin että ne on suorat.  :-\
Mulle ainakin jo siinä ennen käsittelyä sanottiin, että hiuksista ei voi tulla täysin suorat eli jotain pieniä laineita ja vähintäänkin pientä taipuisuutta hiukseen jää. Onkohan mulla sitten jotenkin niin hankala hiuslaatu, ettei loivaakaan kiharaa ja lainetta saatu suoristettua... Tuloksen lisäksi mua harmittaa rahanmeno, kyllähän mä olisin mielelläni maksanut hyvästä tuloksesta suurenkin summan, mutta kun tulos on tämä, niin tuntuu, että hukkaan on heitetty niin rahat kuin hiukset.
Memmuuh
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2670
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 00:11

Vs: CHI Transformation System (CHI -suoristuskäsittely)

Viesti Kirjoittaja Memmuuh »

Mulla ei olisi ollut esteenä se rahanmeno, vaikkei hiuksista olisikaan aivan suorat tulleet. Olisin saanut sen suoristuksen ihan vaan pelkillä aineiden hinnalla, joten mua siis ei olisi edes kamalasti haitannut vaikkei hiuksista olisikaan tulleet ihan suorat, tai jos suoristus ei olisi kunnolla pysynyt. En vain haluaisi uhrata hiusten kuntoa, joten päätin jättää tuon suoristuksen nyt sitten väliin.
3b F ii
Ursula

Vs: CHI Transformation System (CHI -suoristuskäsittely)

Viesti Kirjoittaja Ursula »

^ Tietysti olisit ehkä voinut kokeilla ottaa käsittely osaan hiuksista, tietysti jotenkin järkevästi sijoitettuna. Näköjään täälläkin joku on suoristanut esimerkiksi pelkän otsiksen tai uusintakäsittelyssä vain alahiukset. Tietysti tuo ei toimi, jos hius on tosi kihara ja ero olisi aika selkeä. Ja ongelmana voi olla sekin, että alahiukset ovat yleensä paremmassa kunnossa kuin päällimmäiset, joten todellista näyttöä mahdollisesta hiusten vahingoittumisesta ei saa ja jos taas kokeilee suoristaa vain päällimmäiset hiukset, ne saattavatkin vahingoittua kunnolla ja silloin olisi melkein sama kuin olisi heittänyt aineet koko päähän. Mäkin olin valmis maksamaan enemmänkin, jotta saa hyvän tuloksen, mitään ihmeitä en siis odottanut, mutta mainostamisen veroista tulosta kuitenkin. Haluaisin todella nähdä, missä se elottomiin hiuksiin saatava kiilto ja parempi ulkonäkö on.
calypso
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2457
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 11:49

Vs: CHI Transformation System (CHI -suoristuskäsittely)

Viesti Kirjoittaja calypso »

Olisi kiva nähdä noiden CHI-tuotteiden incejä, liikkuuko nuo tuotteet millaisissa hinnoissa?
Hankala käyttää tuota hakua kun ei tiedä edes tuotteiden nimiä ja aika monenlaisia hakutuloksia tulee kirjainyhdistelmällä 'chi'  :D
Ursula

Vs: CHI Transformation System (CHI -suoristuskäsittely)

Viesti Kirjoittaja Ursula »

^ Ne kotiin saatavat hoitotuotteet (sh+ha) maksavat siinä 25-32 euroa/purkki. Mä olen joskus yrittänyt ottaa selkoa siitä, mitä kaikkea epäsuotavaa tavaraa inceissä on. Musta käytössä nuo tuntuvat aika samalta kuin joku Pantene.
marrriik
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 234
Liittynyt: 05 Joulu 2006, 13:46

Vs: CHI Transformation System (CHI -suoristuskäsittely)

Viesti Kirjoittaja marrriik »

Mä olen haaveillut tuosta CHI käsittelystä kauan. Nyt olen päätänyt mennä siihen, kunhan saan ensin hiuksiini lisää pituutta kasvatettua.

Eräällä kaverillani on todellinen afro, ja hän on saanut sen aivan silkkiseksi ja piikkisuoraksi tuolla CHI-käsittelyllä.
Tuuli.moi
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 63
Liittynyt: 01 Maalis 2008, 22:59

Vs: CHI Transformation System (CHI -suoristuskäsittely)

Viesti Kirjoittaja Tuuli.moi »

Ystäväni laittoi luonnonkihariinsa tuon suoristuksen ja huolehti hiuksistaan ohjeiden mukaan, mutta "hoito" ei tainnut hänelle sopia. Jonkin aikaa ystäväni juhli ihania suoria hiuksiaan, mutta pikkuhiljaa ne alkoivat katkeilla. Jopa niin paljon että seuraavan kerran kampaajalla piti kerrostaa hiuksia aika vahvasti. Nyt hän on päättänyt ettei ikinä enää tee semmoista rääkkiä hiuksilleen ja mieluummin suoristaa niitä melkein päivittäin.
Vastaa Viestiin