CHI Transformation System (CHI -suoristuskäsittely)

Keskustelua muun muassa permanentista, rastoista, pidennyksistä
Hipsu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1701
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 21:37

CHI Transformation System (CHI -suoristuskäsittely)

Viesti Kirjoittaja Hipsu »

Eli tänne vois koota kokemuksia kyseisestä käsittelystä!

Mulle tehtiin tämä käsittely ensimmäisen kerran n.vuosi sitten, ja on nyt kahteen kertaan uusittu. Oma tukka on niin voimakkaasti kihartuva, että ihan vähintään 6kk välein pitää uusia kun on juuresta niin kauhean näköinen. Ensimmäisillä kerroilla kävin biohair-nimisessä kampaamossa, mutta nyt viimeksi (eilen  ;D) kävin Silkkitukan suosittelemalla kampaajalla. Tulos on tosi hyvä! Kampaaja teki tosi tarkkaa työtä ja teki käsittelyn myös pituuksille (lyhyemmällä vaikutusajalla), vaikka juuri oli se käsittelemätön osa. Biohairissa käsiteltiin vain juuri ja hiukset jäi pituuksista "karvaisiksi"..  :P

CHI:ltä on nyt myös tullut kestovärejä, joilla saa ihan vaaleitakin värejä ilman rankkaa vaalennusta. Tähän verrattuna Sunglitzkin on käsittääkseni  tosi voimakas.. Ja tällä tosiaan saa ihanan tuhkaisia vaaleita (aste 9-10) ihan ilman mitään kummempaa rasitusta hiuksille..  ::)
Viimeksi muokannut Hipsu, 10 Helmi 2006, 15:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Life comes with many challenges. The ones that should not scare us are the ones we can take on and take control of." -Angelina Jolie
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: CHI Transformation System (CHI -suoristuskäsittely)

Viesti Kirjoittaja Ice »

tässä storeketju aiheesta, eli selaimen haku laulamaan :)



1  Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : tammikuu 10, 2006, 15:18
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä sonj-a
tietääkö kukaan tehdäänkö tuota kuopion seudulla jossain? lähetin tuonne biohairille mailia, mutta sähköpostini on näköjään tukkeutunut ja vaikka olen turhat viestit poistanut ja jäljellä enää muutama, ei se ota vastaan uusia. siis jos täällä joku tietäisi, niin ei uudestaan tarvitsisi vaivata ja lähettää samaa viestiä
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

2  Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : tammikuu 09, 2006, 14:40
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä Janina90
Tietäisikö kukaan missä eri kampaamoissa, siis paikkakunnilla tuota tehdään?  ois kiva saada tietää koska aion tehdä tuon
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

3  Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : tammikuu 06, 2006, 15:38
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä maya85
Mulla on hiukan samantapainen tuo chi-kokemus kuin Vilmalla..

Mulla ongelmat ilmeni uusintakäsittelyssä. Käsittelyn jälkeen jakauksen kohdassa tuntui ihan kuin olisi hiukset katkenneet, ja siinä olisi siili, mutta poikaystävä katsoi lähempää ja huomasi "taitoksen".. Hiukset katkeilivat taitoksen kohdasta, mutta eivät paljon. Nyt tuo taitos on kasvanut noin 4cm, ja menin kampaajalle värjäämään hiukseni. En suostu päähäni laittamaan enää muita kuin biosilk-värejä ja sellaisilla hiukseni värjättiin tummemmiksi. Illalla sitten huomasin että hiukset oli siitä taitoksen kohdasta katkenneet monesta kohtaa, oli sellaisia 4cm tukkoja jotka sojotti joka ilmansuuntaan..
Alkujärkytyksen ja muutaman nielaisun jälkeen tajusin vaihtaa jakauksen paikkaa toiselle sivulle, joka itseasiassa oli tosi hyvä päätös muutenkin; hiukset kiiltää ihan uudella tavalla ja värikin on kiva tällä puolella!!

Vähän kuitenkin pelottaa kun pitäis tuo käsittely uusia, että uskaltaako tätä uutta puolta riskeerata..
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

4  Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : joulukuu 25, 2005, 13:09
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä Janina90
Paljonkohan maksaa se suoristuskäsittely missä tulee piikkisuorat ja kiiltävät hiukset? Tarrviin vastauksen nopeasti Kiitos jo etukäteen
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

5  Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : joulukuu 12, 2005, 12:06
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä silkkitukka
Laitettiin noin viikko sitten vaaleita "aurinkoraitoja" chi-tukkaani, enkä ole huomannut, että se olisi erityisesti kuivattanut tai vahingoittanut hiuksia. Eli tukka näyttää edelleen kestävän käsittelyjä  Täytyy vaan hoitaa hyvin...
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

6  Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : marraskuu 16, 2005, 22:20
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä Suklis
No mutta jos on paksu ja pitkä hius se kestäis ikuisuuden joten käytän mahdollisimman isoa..leveää ja isoa..
Mä niin kovasti haluisin vinkkejä elämää helpottamaan hiusten laittoon ja muuhun.. pesun jälkeen pitäs saaha nopeeta muutenki ku aina föönaus ja suoristus joka kestää noin 1h-2h

Jos ei kerta viitsi nyt tuota chi juttuakaa kokeilla  ja suoristus normaalina kuluttaa kans raidoitettuja hiuksia aika paljon
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

7  Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : marraskuu 16, 2005, 13:23
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä Tiia^
Hiustem suoristus ei maksa mitään jos on suoristus rauta Mutta kannattaa hankkia semmoinen aika ohut suoristusrauta.. Koska itselläni on semmoinen paksumpi ja oon kyl aatellu ostaa semmotteen ohuemman,se on paljon parempi Tulee nätimmät hiukset
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

8  Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : marraskuu 15, 2005, 16:44
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä Sanni
Nyt kun tutkin tarkemmin niin huomasin, että onhan minullakin jonkin verran tuosta "kulman" kohdalta katkenneita hiuksia. ainakin jakauksen kohdalla niitä näkyy törröttävän, ei onneksi kuitenkaan häiritsevän paljon. Täytyypä yrittää hoitaa vähän paremmin tuota juurtakin, ettei katkeile enempää.
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

9  Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : marraskuu 07, 2005, 15:53
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä vilma
Moi!

Sitä kulmaa ei saa pois muuten kuin kasvattamalla. Mun hiukset ovat todella vahingoittuneet. Kun hius katkeaa siitä kulman kohdasta (nyt noin 5 cm juuresta) hius on kaksihaarainen. Uutta käsittelyä kampaaja ei suosittele (lue: ei uskalla ottaa riskiä), koska hius jouduttaisiin avaamaan uudelleen ja ei todellakaan tiedetä miten se taitos siihen reagoisi. Tämä kampaaja on saanut myös koulutuksen tehdä näitä CHI-suoristuksia, mutta nyt hän on itsekin epävarma kannaattako hänen niitä mainostaa kun tietää miten minulle kävi.
Nyt minulla on siis ns. tyvikohotus. Tukkaa on pituuksissa vähän ja päälaella enemmän. Hauskinta tässä asiassa on ettei minulla ole koskaan ennen ollut hiuksissa minkään valtakunnan permanenttia, raitoja tai väriä. Eli minulla OLI terveet hiukset ennen kuin menin tähän käsittelyyn.
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

10  Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : lokakuu 31, 2005, 13:03
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä silkkitukka
Olipas kurja tuo Vilman chi-kokemus Outoa, että käsittelyn teki kouluttaja, jonka olettaisi tietävän, miten käsittely pitää tehdä. Omassa tukassani en ole huomannut mitään kulmaa enkä erityistä katkeilua.

Ehkä tyhmä kysymys, mutta jos se "kulma" saa hiuksen murtumaan, niin eikö voisi tehdä uuden käsittelyn, jossa se kulma suoristetaan takaisin? Tietty siinä olisi riskinä, että kestääkö tukka uutta käsittelyä, ja tuskin lähtisin itsekään sellaiseen uhkayritykseen, mutta tuli vaan mieleen...
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

11  Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : lokakuu 28, 2005, 17:16
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä Ice
toisaalta luonnollisempaa hoitoainetta saa hakea ja virtsakin on steriiliä
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

12  Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : lokakuu 28, 2005, 16:42
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä ishamael
Ureaaa tosiaan käytetään useissa hoitoaineissa ja muissa hiustuotteissa, niin kamalalle kuin se kuulostaakin.
Jossain inci listassakin oli urea, kun napuuttelin listan tänne, laitoin urean jälkeen sulkeisiin Virtsa-aine!)
Ureaa käytetään myös siksi että se parantaa hiuksen vetolujuutta=vahvistaa hiusta.
Eräänlainen rakennepaikaaja siis.
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

13  Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : lokakuu 28, 2005, 15:48
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä Ice
ureaa on monissa hoitoaineissa, shampoissa ja muotoiluaineissakin, sattuu olemaan hyväksi hiuksille en nyt äkkiseltään muista mitä hyötyä se antoi. käytetäänhän sitä lannoitteenakin kasveille ja pommien tekoon
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

14  Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : lokakuu 28, 2005, 14:24
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä Sepuli

Muistan, että aikoinaan kampaajaopettajani suositteli hiusten suoristamiseen erästä luonnonmukaista menetelmää: osta 100 g kuivatettua ja rakeistettua UREAA apteekista. Se pakataan siistiin paperipussiin. Jos permiksestä tulee liian kihara, voi myöhemmin pestä ensin hiuksen avaavalla shampoolla (joss ei hoitoainetta), sen jälkeen laita ruokalusikallinen urearakeita applikaattoriin ja sen päälle 1 dl lämmintä vettä. Anna rakeiden sulaa veteen ja hölskytä pulloa auttaaksesi rakeita sulamaan. Sen jälkeen vie pesupaikalla märkiin, pestyihin hiuksiin applikaattorilla ureaneste varovasti suihkuttamalla ja samalla kampaa varrellisella värjäyskammalla niin kauan, että kihara alkaa suoristua. Urea nimittäin vaikuttaa rikkisiltoihin. Ja kas kummaa, kihara alkaa suoristua! Kun mielestäsi kihara on tarpeeksi loiva, huuhtele aine pois ja laita vielä hiuksen pintaa hoitavaa ja sulkevaa hapanta hoitoainetta.

Mitäs tää kuivattu urea on? VIRTSA-AINETTA. Että näin ennen vanhaan.
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

15  Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : lokakuu 27, 2005, 23:13
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä loota
Huh, onnistuinpa ihastumaan uudelleen näihin kiharoihini ja saatanpa sittenkin jättää tuon käsittelyn tekemättä. Eihän tässä uskalla tälle päälle mitään tehdä kun joka toinen kuukausi kiharat on kivoja ja joka toinen kuukausi pitää tukan olla aina suora.

Ja tosiaan tuosta epäonnistumisesta. Mitä noita juttuja nyt on tullut luettua, aina ei kyllä kampaaja ole ollut kokematon, vaan aika monesti on kuullut sitä juttua, että tekijä on ollut kouluttaja tai tehnyt muuten jo useita käsittelyjä. Jostain syystä tuo on kai sen verran riskialtis työ, että jotain saattaa mennä pieleen. Ehkä parasta olisikin aina tentata kampaaja ja kysellä näitä asioita mihin itse tietää jo vastauksen (esim. mihin suuntaan hiuksia pitäisi suoristaa), niin tietää ainakin sen ettei toinen tietämättömyyttään pilaa hiuksia.
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

16  Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : lokakuu 26, 2005, 07:31
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä Sanni
Kyllä minullakin huomaa ainakin jakauksen kohdalla, että hiuksissa on tuollainen "kulma" käsittelemättömän tyvikasvun ja käsitellyn osuuden välissä. Mutta se on sen verran loiva, ettei ainakaan vielä häiritse, kun on niin lähellä tyveäkin. Katkeilua en ole huomannut.

Ja hiukset ovat edelleen melko suorat. Niskahiukset menevät hieman lainelle, jos antaa kuivua vapaasti, ja latvat taipuvat jonkin verran, mutta eivät häiritsevästi.
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

17  Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : lokakuu 25, 2005, 20:58
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä Penny
Onhan noista katkeilemisista tosiaan ollut juttua paljonkin ulkomaisilla sivuilla (ja täälläkin), on tullut myös luettua vastaavia kokemuksia - mutta se on käsittääkseni edellyttänyt, että kokematon kampaaja on tehnyt jotakin totaalisen väärin tms? Ja kun laskee, monellako täällä on alkanut katkeilla ottamisen jälkeen, ei välttämättä kannata alkaa pelätä. Tietty kaikessa on riskinsä, mutta nehän on valmis ottamaan kauneuden eteen eikös.
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

18  Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : lokakuu 25, 2005, 15:15
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä Fry
Hui kauhistus  No hyvä kun kerroit tarinasi, saas nähdä uskaltaako tässä ottaa riskiä.. Tukka on käynyt jo monta katastrofia läpi, kun aina tekee mieli kokeilla jotain uutta..
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

19  Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : lokakuu 25, 2005, 14:07
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä vilma
Hei!

Minulle on tehty tämä CHI-käsittely viime toukokuussa. Käsittelyn teki CHI kouluttaja. Olin siis mallina kun hän näytti miten tämä käsittely tehdään kampaamossa, jossa nyt tehdään näitä.
Käsittelyssä hius avataan ja sinne laitetaan silkkiä suoristusraudoilla pienissä erissä vetämällä. Käsittely kesti noin kolme tuntia. Minulla oli olkapäille ulottuva luonnonkihara ja pörröinen tukka, ei kovin paksu, mutta minulla on/OLI paljon hiusta. Käsittelyn jälkeen hiukset olivat todella suorat ja todella littanat. Hiukset menivät aivan päätä myöten ja näytti siltä kun minulla ei olisi hiuksia lainkaan.
No, parin viikon kuluttua käsittelystä tilanne oli vähän parempi, mutta sitten kaikki "mukava" vasta alkoikin. Kun hiukseni olivat kasvaneet muutaman millin päänahasta irti huomasin että,  jokainen hius oli taipunut juuresta kulmalle. Pää tuntui siltä kun minulla olisi parin millin siili hiusten alla. Hiuksia irtosi myös paljon, tai ne katkesi juuri siitä taitteen kohdasta. Luonnollisesti menin ko. kampaamoon näyttämään päätäni. Ei ollut kuulema mitään hätää, tukka oli heidän mielestään kaunis kun se oli niin suora ja kiiltävä. He eivät ottaneet yhteyttä tähän kouluttajaan joka tämän suoristuksen teki.
Aika kului ja tukka kasvoi ja katkesi lisää. Se taite vaan siirtyy alaspäin. Otin yhteyttä toiseen kampaamoon joka tekee näitä CHI-käsittelyjä ja kovan väännön jälkeen he suostuivat katsomaan hiuksiani. Nyt sitten vaan odotellaan että tukka kasvaisi niin pitkäksi että se taite voidaan leikata pois. Sain tästä toisesta kampaamosta hoitoainetta ja ohjeet miten voin auttaa ettei nyt aivan kaikki hiukset katkeasi. Sain hoitoainetta ja taitteen kohtaan täytyy laittaa suoristusraudoilla niitä CHI:n silkkitippoja ja se on todella hankalaa varsinkin takahiuksiin. Syyksi tähän epäonnistuneeseen käsittelyyn sanottiin, että minulla ei kasva hiukset suoraan alaspäin vaan miten sattuu. Se on niin tarkkaa siinä raudalla vedettäessä, että pitää aina vetää hius kasvusuuntaan suoraan. Mutta tämänhän suoristuksen teki ihminen joka kouluttaa muita tekemään näitä!!! Nyt minulla on niin kamalat hiukset ettei niitä voi edes pitää auki. Niin ohuet, mutta ovat ne kyllä aika suorina pysyneet. Tosin nyt kyllä kun on tullut syksy ja kostea hiukseni ovat jo pörröiset ja laineilla.
Olen lukenut asiasta paljon amerikkalaisilta netti sivulta (sieltähän tämä villitys on tullut) ja siltä löytyy paljon samanlaisia kokemuksia. Joten tässä minun kokemukseni ja kehottaisin harkitsemaan vielä menettekö tähän käsittelyyn.
Kyllä minä ottaisin takaisin sen pörröpään vaikka heti! Olisi edes hiukset päässä!
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

20  Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : lokakuu 22, 2005, 23:38
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä hilma3
Mulla on kyllä vähän häipyny toi tavallien suoristuspermis.. taidan seuraavaks ottaa ton chin vaikka kallis onkin. mut jos kestää niin maksan
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

21  Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : lokakuu 22, 2005, 10:09
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä silkkitukka
Lainaus käyttäjältä: Fry ajankohtana lokakuu 21, 2005, 09:08
Te jotka olette ottaneet tämän käsittelyn, niin kertoisitteko että missä kunnossa tukkanne on nykyään? Onko pysynyt suorana?  Saako tuo käsittely tukan tuntumaan entistä ohuemmalta?

En tiedä, olenko oikea ihminen vastaamaan, kun mulla tuo käsittely on ollut vasta kuukauden, mutta edelleen olen tyytyväinen  Eipä ole ikinä ollut näin helppoa syksyä hiusten laittamisen kannalta. Tätä tukkaa ei pörrötä sade eikä tuuli  Tyvestä on kasvanut vähän omaa hiusta, mutta ei ainakaan vielä haittaa.

Seuraava "jännittävä" hetki on oikeastaan se, kun pitäisi häivyttää juurikasvua vaaleilla raidoilla. Miten tukka tämä tukka reagoi käsittelyyn... nyt se tuntuu hyväkuntoiselta, mutta tekeekö raidat pahaa (ainahan ne vähän tekee...) Ajattelin ottaa vaan ihan muutaman raidan tuohon päälle. Vielä ei kuitenkaan ole kiire, ehkä joskus kuukauden päästä...
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

22  Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : lokakuu 21, 2005, 09:08
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä Fry
Hitsi alkoi taas houkuttamaan tuo chi-käsittely kun noita kuvia katseli..  Toisaalta pitäisi olla kyllä todella paksu tukka, että näyttäisi hyvältä.. Kiharat tai laineet kun antavat melkolailla sitä volyymia ja suoristettaessa tukka tuntuisi/näyttäisi varmaan onnettoman ohuelta.. Ja mulla kun ei muutenkaan ole mikään kauhean paksu tukka..

Te jotka olette ottaneet tämän käsittelyn, niin kertoisitteko että missä kunnossa tukkanne on nykyään? Onko pysynyt suorana?  Saako tuo käsittely tukan tuntumaan entistä ohuemmalta?
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

23  Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : lokakuu 20, 2005, 23:07
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä Suklis
Olen ajatellut tätä käsittelyä hiuksiini ja olen lukenut netistä tästä paljon.. siis CHI-käsittelystä. Onkohan tuo sit varmasti sellanen et mun ei tartte föönata ja suoristaa joka kerta jos haluun suoraksi tai edes hieman aisoihin hiuksia. Eli ei kiharalle..

Tässä muutama kuva mitä löyty.. en tiedä onkohan tässä keskustelussa jo tää sama linkki

http://www.takatukka.fi/chi.htm

ei mikää houkuttelevan kuulonen kampaamolla oo toi nimi

Mut kertokaa uusimpia kokemuksia kaikki joilla on erittäin paksu pitkä ja hyvin luonnonkihara pää
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

24  Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : lokakuu 04, 2005, 14:12
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä Sanni
Ai niin, tännekin piti kirjoitella.

Kävin siis samalla kampaajalla leikkauttamassa hiuksiani, kun chi-käsittelystä oli kulunut n. 3 viikkoa. Kerroin, että niskatukka on alkanyt vetäytyä laineille, ja kampaaja lupasi käsitellä sen osan uudestaan, mikäli on tarvetta. No, en nyt ainakaan vielä sitä halua, koska kihartuminen näyttää pysähtyneen, eli niskahiukset ovat edelleen vain loivilla lainella, jotka eivät oikeastaan häiritse.

Nyt kun hiukset ovat kasvaneet ehkä sentin verran käsittelyn jälkeen, niin näyttävät kyllä oikeastaan jopa paremmilta, vaikkeivät ole ihan yhtä siloiset kuin heti käsittelyn jälkeen. Kuten Silkkitukka kirjoittikin, niin juurikasvu on melkein kuin tyvikohotus, eli tukka ei ole enää ihan niin lättänä.

Enkä muistanut kysyä sitä silkkiaineen INCIä, harmi!
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

25  Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : lokakuu 01, 2005, 22:10
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä Moona
Otin vastikään Chi suoristuksen luonnonkihariin hiuksiini ja aiemmin  olen ottanut usein normaalin "suoristuspermiksen" joka siis on tehty permanenttiaineilla. Erona olen huomannut ainakin sen nyt, että suoristuspermiksessä hiukset eivät pysy suorina kuin n. 1-2 viikkoa (vaikka hetkellisesti hiuksen kunto tuntuu paremmalta ja pehmeämmältä) vaan hiukset palautuvat ennalleen jonkin ajan päästä ja rahat ovat menneet hukkaan tavallaan. Tässä Chi suoristuksessa hiukset todellakin suoristuivat, ja vaikka kostealla ilmalla olet ulkona, hiukset eivät kiharru lainkaan. Lisäksi enää minulla ei mene kuin n. 10 minuuttia kun föönaan pesun jälkeen hiukset ja ne ovat sitten kuivat ja kampaus kunnossa. Aiemmin jouduin föönaamaan ja taivutteleen hiuksia n. tunnin ja sittenkin tuntui että kosteaksi jäivät, eikä niitä saanut lainkaan niin suoriksi kuin mitä nyt Chi käsittelyn jälkeen ovat. Itse olen ainakin suht. tyytyväinen tähän Chi lopputulokseen, vaikkakin hiukset tuntuvat hieman oudolta, kun todellakin menevät aika lailla päätä myöten..
Että tässä minun kokemukseni...
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

26  Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : syyskuu 28, 2005, 15:02
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä Ice
onko kukaan koittanu värjätä kestolla chin jälkeen?
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

27  Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : syyskuu 28, 2005, 10:54
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä silkkitukka
"Silkkiseerumista" tuli vielä mieleen, että Chi-tuotteethan valmistaa Farouk Systems, joka tekee myös BioSilk tuotesarjaa. BioSilk perustuu kyllä enemmän silikonille kuin silkille
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

28  Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : syyskuu 27, 2005, 21:48
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä hilma3
Mulla ei tosiaan ihme kyllä toi tavallinen suoristuspermis huonontanu hiusten kuntoa.. Päinvastoin, kunto parani.. Mikä johtuu aika pitkälle varmaan siitä et suora hius on sileämi kun pörrönen luonnonkihaa
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

29  Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : syyskuu 27, 2005, 17:57
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä Ice
Sanni, et saisi samalla käynnillä silmiisi sitä silkkiseerumin inciä? olisi mielenkiintoinen nähdä
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

30  Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : syyskuu 27, 2005, 17:17
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä Sanni
En ole vielä käynyt kampaajalla, ylihuomenna on aika. Tilanne niskahiuksien suhteen näyttää olevan suunnilleen sama kuin tuolloin reilu viikko sitten, eli edelleenkin ovat vain loivilla lainella. Jos tämmöiseksi jäävät, niin olen kyllä ihan tyytyväinen. Muuten tukka ei kyllä tunnu olevan enää ihan yhtä sileä ja pehmeä kuin silloin heti käsittelyn jälkeen, mutta edelleen kuitenkin parempi kuin ennen käsittelyä.

Tuota minäkin vähän mietin, että kuinka paljon tämä loppujen lopuksi eroaa tavallisesta suoristuspermanentista. No, minulla ei ole sellaista ollut, joten en osaa verrata. Olen kuitenkin kuvitellut tavallisen suoristuspermanentin huonontavan hiusten kuntoa, mitä taas tämä käsittely ei tunnu tehneen.

Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

31  Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : syyskuu 27, 2005, 11:12
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä silkkitukka
Sanni, joko kävit kampaajalla ja kerroit lainehtimisesta chin jälkeen? Mitä kampaaja sanoi?

Mulla tukka on pysynyt edelleen hyvänä ja olen tyytyväinen. Olen tosin miettinyt, että kuinkahan paljon/vähän silkillä lopultakaan on tekemistä tuon käsittelyn kanssa... onko se pelkkä imagokikka, joka kuulostaa hyvältä että "laitetaan silkkiä hiukseen" jne. Muutenhan käsittely on periaatteessa kuin suoristuspermanentti, paitsi että kampaamisen sijaan käytetään keraamista rautaa (mikä lienee hellempi hiukselle kuin märkänä kampaaminen ja venyttäminen). Tottahan suora hius aina kiiltää enemmän kuin pörröinen, oli käytetty silkkiä tai ei. Olisi kiva nähdä sen silkkiseerumin inci, jota hiuksiin käsittelyssä laitettiin...
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

32  Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : syyskuu 21, 2005, 11:38
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä Vinnie
Ei valitettavasti sanonut enkä itsekään hoksannut kysyä, olin aikamoisessa flunssassa silloin.
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

33  Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : syyskuu 20, 2005, 16:55
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä loota
Vinnie, sanoiko kampaajasi millä perusteilla jotkut hiuslaadut haalistuvat ja jotkut kasvavat pois?

Jos tietäisi mikä on omalle hiustyypille ominaista, osaisi vähän laskeskella onko tuo kannattavaa.
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

34  Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : syyskuu 20, 2005, 13:46
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä Vinnie
Mulle tehtiin vuosi sitten ensimmäisen kerran tuo CHI-suoristus. Keväällä kävin ottamassa vain osaan hiuksia ja nyt taas syksyllä koko päähän. Kampaaja sanoi, että joillakin suoristus "haalistuu" pois, joillakin kasvaa pois. Riippuu ihan hiuslaadusta. Mulla kuulemma enemmän kasvaa pois, mutta olen silti joutunut uusimaan sitä melko usein. Eli ei kuitenkaan ole pysyvä, ainakaan sanan todellisessa merkityksessä. Ei kuitenkaan pitäisi heti alkaa taipumaan.
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

35  Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : syyskuu 19, 2005, 15:09
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä silkkitukka
Sanni, ei mun hiuksissa ollut varsinaisesti kiharaa ennen käsittelyä vaan korkeintaan laineikkuutta ja pörröisyyttä sateella yms. Nyt hiukset ovat laittamatta suunnilleen samanlaiset mitä ennen käsittelyä olivat suoraksi föönauksen jälkeen + sileämmät.

Kannattaa tosiaan sanoa kampaajalle, jos hiuksesi alkavat jo nyt lainehtia... Eihän niin pitäisi tapahtua, vaan käsittelyn pitäisi olla pysyvä
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

36  Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : syyskuu 19, 2005, 13:38
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä Sanni
Silkkitukka, kuinka kiharat hiuksesi sitten olivat ennen käsittelyä, kun käsittelyn jälkeenkin taipuvat noin paljon?

Minulla ovat niskahiukset alkaneet lainehtia, tuntuu että ovat joka pesun jälkeen vähän enemmän mutkallaan  Olen menossa ensi viikolla samalle kampaajalle leikattavaksi, täytynee ottaa asia puheeksi.
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

37  Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : syyskuu 19, 2005, 11:58
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä EVS
Mullekin tuollainen body wave! Tosi sileän ja kivan näköinen tukka.
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

38  Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : syyskuu 19, 2005, 11:55
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä Fry
Lainaus käyttäjältä: silkkitukka ajankohtana syyskuu 19, 2005, 11:43
Tuossa kuvassa tukka on ihan "luonnon tilassa" eli ei ole laitettu mitenkään.

On kyllä tosi nätti.. Voih.. Ja ihanasti taipuvat nuo latvat Ja ovat muutenkin kivan ilmavan näköiset..

Menisin itsekkin ottamaan tuon käsittelyn vaikkapa samantien pidennyksien poiston jälkeen, mutta epäilyttää nämä permanentin jämät tukassa..  Että jos tuloksesta tulee jotenkin kuiva ja kärventyneen näköinen.. Mua kiinnostais tietää että miten permanentattu hius käyttäytyy tuon käsittelyn jälkeen..
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

39  Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : syyskuu 19, 2005, 11:43
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä silkkitukka
Kiitos teknisistä neuvoista ja kommenteista! Aina oppii uutta...

Lainaus käyttäjältä: Fry ajankohtana syyskuu 19, 2005, 08:35
Kertaappa nyt vielä että millaisessa kunnossa sulla oli nuo alunperin?

Ennen chitä tukka oli ihan kohtuullisessa kunnossa, raita-kohdat kuivemmat. Nyt chi-käsittelyn jälkeen hiukset eivät tunnu huonokuntoisemmilta vaan pikemminkin sileämmiltä. En ole huomannut edes raita-kohdissa mitään katkeilua tms. vaikka käsittelyssä kuitenkin "avattiin" hiukset. Tuossa kuvassa tukka on ihan "luonnon tilassa" eli ei ole laitettu mitenkään. Edellisenä päivänä pesty Rene Furtererin Initia-shampoolla ja Karite-hoitoainetta pidin saunan lämmössä myssyn ja pyyhkeen alla noin 10 min. Jätettävänä PM:n Awapuhi-suihketta. Tukka on kuivunut vapaasti eli ilman fööniä ja muotoilua aika suora
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

40  Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : syyskuu 19, 2005, 10:13
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä Penny
Silkkitukka, olipa tosiaan ihanan pehmeän oloiset hiukset! Kyllä varmasti nyt kelpaa tarpoa siellä sateisessakin ilmassa mielin määrin, kun tukka pysyy kuitenkin suorana.
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

41  Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : syyskuu 19, 2005, 08:35
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä Fry
Elikkä kun olet hakenut kuvan ja klikannut "Host it", sen jälkeen tulee hirveä litanja niitä linkkejä joilla pääset kuvaan..  Alimpana (muistaakseni) on sellainen "Direct link to image".. Kopioit sen osoitteen siitä.. Sitten kun tulet tänne kirjoittamaan viestiä, klikkaat tuosta yläpuolelta "Lisää kuva".. Siihen tulee sellainen hassu teksti.. Siihen tekstin väliin sitten liität sen kopioimasi osoitteen.. Voit myös laittaa ihan vain suoran linkin kuvasta, mutta noin saat sen kuvan näkymään suoraan viestissäsi..

Saikohan tästä mitään selvää 

--

haa kerkesitkin jo

--

ja onpa muuten nätit hiukset!  Kertaappa nyt vielä että millaisessa kunnossa sulla oli nuo alunperin?
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

42  Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : syyskuu 19, 2005, 08:31
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä silkkitukka
Kokeilin vielä sählätä tuon kuvasivuston kanssa, mahtaakohan tuo linkki nyt toimia?

http://img173.imageshack.us/my.php?image=hiukset6it.jpg



Muokkailin linkin toimivaksi. T:Penny
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

43  Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : syyskuu 19, 2005, 08:03
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä silkkitukka
"Blondi" täällä taas kaipaa neuvoja...


Eli kun olen nyt rekisteröitynyt tuonne imageshack.usiin ja tallentanut pari hiuskuvaa "omaan kansioon" (näkyvät siellä ladattuina) niin miten saan ne nettiin ja sen osoitteen, mistä kuvia voi käydä katsomassa?
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

44  Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : syyskuu 15, 2005, 08:43
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä Fry
Lainaus käyttäjältä: silkkitukka ajankohtana syyskuu 15, 2005, 08:16
Eikös se ollut niin, että kuvat pitää ensin laittaa netissä johonkin ja sitten linkittää tänne, eli tänne ei voi "suoraan" liittää kuvaa omalta koneelta? Muistelen lukeneeni tästä joskus keskustelua, se ketju varmaan löytyy jostain...

Joo, eli http://img400.imageshack.us/ tuonne voit laittaa ne kuvat, sitten vaan linkkiä tänne tai pistät kuvat suoraan viestiin (ylhäällä "Lisää kuva")
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

45  Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : syyskuu 15, 2005, 08:16
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä silkkitukka
Tukka on edelleen ihana  On kyllä helppoa aamulla kun ei tarvitse siloitella pörröjä, vaan tukka on sileä vaikka kampaamatta.

En usko, että juurikasvusta tulee ongelmaa, jos oma hius ei ole kovin kihara. Hiuksen paino kuitenkin vetää tyveä suoraksi. Kun omaa tukkaa tulee pari senttiä, sehän on kuin tyvikohotuksen saisi    Kyselin kampaajalta tuosta voiko käsittelyn tehdä vain tyveen jos siltä tuntuu, ja kyllä voi. Useimmat kuulemma pärjäävät vuodenkin ilman seuraavaa käsittelyä, mutta se riippuu tietysti oman hiuksen kiharuudesta, pituudesta ym. Ja sitäkin kyselin, että mites muut käsittelyt tän jälkeen, niin kuulemma kaikkea voi tehdä. Tietysti hius kärsii vaikka koko pään blondauksesta kuten se kärsisi muutenkin, mutta chi ei sinänsä estä tekemästä muita käsittelyjä sen jälkeen.

Yritän saada kuvia viikonloppuna. Eikös se ollut niin, että kuvat pitää ensin laittaa netissä johonkin ja sitten linkittää tänne, eli tänne ei voi "suoraan" liittää kuvaa omalta koneelta? Muistelen lukeneeni tästä joskus keskustelua, se ketju varmaan löytyy jostain...
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

46  Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : syyskuu 14, 2005, 19:39
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä loota
Mailiosoitteesta sain juu. Kannattaa kysellä sitä kautta, kun muuten tuota on aika vaikea bongailla mistään.
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

47  Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : syyskuu 14, 2005, 18:59
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä Penny
Käsittelykierrehän siitä tulee, koska pitäisi olla pysyvä tulos - ellei se sileys sitten tosiaan häviä hiuksista kuten esim. permis pakkaa tekemään. Sehän on siis permanentti väärinpäin! Hitsi että tulee taas välkkyä tekstiä tänään...

Saitko loota tietää sieltä mailiosoitteesta vai mistä tuon Vaasan? Sattuisikohan Oulussa olemaan... ei nimiä, mutta noin yleisesti? En kyllä ole mainoksia missään nähnyt....
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

48  Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : syyskuu 14, 2005, 18:33
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä loota
Voi vitsit, Vaasassa olisi tuommoinen kampaamo!
Osaatteko sanoa tuohon menettääkö luonnonkihara hius kokonaan taipuisuutensa tuon käsittelyn jälkeen? Ja olisi tosiaan mukava kuulla juttua niiltä jotka ovat ottaneet vaikka vuosi sitten tuon käsittelyn. Että pysyykö tuo nyt varmasti, vai alkaako katoamaan ajan myötä.

Entä sitten kun hius kasvaa ja oma luonnonkihara alkaa tulla taas esille? Puolet hiuksista pörröä sateella ja muutenkin kiharalla ja latvat piikkisuorat..? Vaatii ehkä pitkähermoisuutta tai käsittelykierrettä.
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

49  Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : syyskuu 14, 2005, 18:31
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä Ice
kuulostaa tosiaan kivalta innolla odotamma kuvaa
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

50  Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : syyskuu 14, 2005, 15:06
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä Fry
Lainaus käyttäjältä: Mustikka ajankohtana syyskuu 14, 2005, 14:55
Pistä biohairille viestiä, sinne minäkin laitoin.
Antoivat sitten puhelin numeron josta voin kysellä missä täällä lapissa tehdään.

Biohairin mailiosoite löytyy tästä ketjusta. En itse muista sit ulkoa, mutta taisi olla: info@biohair.com

Kiitos, Mustikka, ja löytyihän se mailiosoite tuolta  Pistinkin heti sähköpostia menemään..

Kuumeisena odotellaan kuvia sun uudesta tukasta, silkkitukka 
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

51  Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : syyskuu 14, 2005, 14:55
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä Mustikka
Pistä biohairille viestiä, sinne minäkin laitoin.
Antoivat sitten puhelin numeron josta voin kysellä missä täällä lapissa tehdään.

Biohairin mailiosoite löytyy tästä ketjusta. En itse muista sit ulkoa, mutta taisi olla: info@biohair.com
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

52  Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : syyskuu 14, 2005, 14:26
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä Fry
Muakin alkoi hirveästi kiinnostamaan tuo silkkisuoristuskäsittely.. Ei vissiin tehdä vielä hirmu monessa paikassa? Kysäisin kaverilta (joka on parturikampaaja) tästä chi-jutusta, ja hän ei ollut koskaan kuullutkaan koko käsittelystä.. Omituista

Olisi tosi mukava saada sileä, suora tukka.. Mäkin kun olen kärsinyt loivasta luonnonkiharasta pienestä asti..  Toisaalta, sitten tukka menee varmaan aivan päätä myöten? Sekään ei taas ole kivaa.. Kunhan nämä pidennykset saa pois, niin voisi harkita tätä chi-käsittelyä..

Jos joku tietää että tehdäänkö näitä käsittelyjä Lahden seudulla, niin ottaisin tietoa mielelläni vastaan pikaviestillä vaikka
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

53  Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : syyskuu 14, 2005, 11:50
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä Penny
Silkkitukka, kuulostaa kyllä paremmalta kuin hyvältä! Hitsiläinen, laitahan ihmeessä kuvia! Etenkin tuo sateessa/kosteassa ilmassa oleminen ilman sitä ainaista pörröä kiinnostaisi kovasti, plus se, kestääkö tuo silkkifiilis oikeastikin kauan, vai "haalistuuko" hiuksista kuten värit...? Tehdäänköhän noita muuten muualla kuin pääkaupunkiseudulla? Tosin tätäkin lienee kysytty, pitäisi lukea ajan kanssa tämäkin ketju läpi...
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

54  Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : syyskuu 14, 2005, 08:47
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä silkkitukka
Nyt on sitten chi-käsittely tehty  Tukka on todella suora, kiiltävä ja aika pehmeä.

Jos vaikka ensin kertoisin tarkemmin tuosta käsittelystä...

Käsittely oli monivaiheinen. Aluksi hiukset pestiin ja niihin laitettiin sitä silkkihoitoainetta, föönattiin suoriksi ja kuivaan tukkaan laitettiin hiusta avaava aine. Aine sai vaikuttaa 15 minuuttia, hiusta ei missään vaiheessa kammattu, kuten suoristuspermiksessä, vaan hius pysyi suorana ilmankin. Sitten avaava aine pestiin pois, hiuksiin laitettiin taas runsaasti sitä silkkiainetta ja kuivattiin. Kuivana hius käytiin pienissä osioissa läpi keraamisella raudalla, jonka tarkoitus oli saada hius ihan suoraksi ja silkki imeytymään syvälle hiukseen. Tämän jälkeen hiuksiin levitettiin sulkeva aine, joka vaikutti taas 15 minuuttia. Sen jälkeen aine pestiin pois, laitettiin vielä viimeiset silkkihoidot ja kuivattiin.

Aikaa meni 3 tuntia ja nyt hiukset ovat koko ajan kuin suoristusraudalla käsitellyt. Ei mulla kunnon kiharoita ollut ennenkään, vaan lähinnä taipuisuutta ja hiukset pörrööntyivät sateessa. Heti käsittelyn jälkeen tukka tuntui liukkaalta ja vähän liiankin silkkiseltä, mutta kampaaja sanoi, että se johtuu siitä, kun hiuksessa on nyt niin paljon sitä silkkiä. Parissa ekassa pesussa ylimääräinen silkki huuhtoutuu pois.

Pesin aamulla jo hiukset ja pesun jälkeen tukka oli yhä suora ja sileä. Tuntuu niin helpolta, kun ei tarvinnut föönata ja "laittaa hiuksia". Ulkona ripautteli vettä ja tuulikin, mutta päässä ei ole yhtään pörröä!

Mulle tehtiin käsittely sillä miedoimmalla aineella, kun oli raitoja ym. alla. Ei tunnu, että tukka olisi erityisestä kärsinyt, ja jos se vähän hiusta rasittikin, niin sen voittaa siitä, ettei enää tarvitse niin paljon föönailla tai käyttää rautoja.

Mulla käsittely maksoi 140 euroa, hinta riippuu siis käytetystä ajasta ja hiusten pituudesta/paksuudesta. Jos tukka pysyy näin ihanana, niin ehdottomasti kannatti  Yritän saada kuvia tänne lähiaikoina...
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

55  Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : syyskuu 12, 2005, 21:01
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä loota
Mites kun tuota luonnonkiharaa hiusta käsittelee tuolla tavalla, niin menettääkö hius oman taipuisuutensa? Jos jostain tuohon keräisi rahaa, niin osa hiusongelmista katoaisi varmasti täysin, mutta olisi kiva saada hiukset välillä silti kiharalle, kun tää kyllästyy niin nopeaa jos on samannäköinen pää koko ajan. Eli siis nyt kun nämä saa kyllä suoriksi föönaamalla ja jos yöksi laittaa letit niin ne myös pysyvät kiharalla, mutta pysyykös enää tuon käsittelyn jälkeen?

Anteeksi jos tätä on jo kysytty, kun en muista enää vaikka tämän ketjun olen kyllä lukaissut aiemminkin läpi.
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

56  Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : syyskuu 12, 2005, 20:40
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä Sanni
Lainaus käyttäjältä: Mustikka ajankohtana syyskuu 12, 2005, 16:58
Sanni, minkä kuntoiset hiukset sulla oli ennen käsittelyä?

Melko kuivat, mutta ei mitenkään ihan kamalassa kunnossa. Huonokuntoisiin(esim. vaalennettuihin)  hiuksiin käsittely kuulemma tehdään vähän miedommilla aineilla.
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

57  Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : syyskuu 12, 2005, 16:58
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä Mustikka
Sanni, minkä kuntoiset hiukset sulla oli ennen käsittelyä?
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

58  Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : syyskuu 12, 2005, 12:27
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä Sanni
Penny, kyllä tämä ehdottomasti oli hintansa arvoista! Siis mikäli tulos on pysyvä - ja kyllä se tuntuu olevan, ainakin nyt kahden pesun jälkeen tunuu ja näyttää yhtä hyvältä kuin heti käsittelyn jälkeen.

Hyvää tässä on myös se, että jakauksen kohdalla aiemmin sojottaneet hiuksenpätkät ovat nyt siloisesti päätä myöten, joten ei tarvitse niitäkään enää erikseen liimailla. kunhan tuo otsatukan jakaus kasvaisi pois, niin voisin oikeastaan vaikka lähteä kotoa kostealla tukalla tekemättä sille yhtään mitään! Ennen piti aina odottaa tukan kuivumista tai kuivattaa kuivaajalla, ja sen jälkeen joko kihartaa tai suoristaa osa tukasta ja liimailla nuo jakaushaivenet.

En oikein vielä tiedä, millä aineilla tätä nyt kannattaisi pestä ja hoitaa. Kampaaja ei suositellut mitään muuta kuin Boisilkin Silk therapya (pääasiassa silikonista koostuva, mutta myös silkkiöljyä sisältävä jätettävä), joka onkin kyllä hyvää ainetta. Olen nyt pessyt ja hoitanut L'anzan dry hairilla, seuraavassa pesussa ajattelin kokeilla K-pakia.


Niin ja nythän minulla on paljon enemmän mahdollisuuksia erilaisten leikkausten suhteen, kun ei enää tarvitse vältellä malleja tai pituuksia, joissa luonnonkiharat sojottaisivat typerästi!
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

59  Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : syyskuu 12, 2005, 11:58
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä Penny
Sanni, olipa ihanan siloiset hiukset! Oletko itse siis tyytyväinen, oliko hintansa arvoista? Entä miltä tukka tuntuu nyt pesun jälkeen? Käytätkö nyt ihan normituotteita, vai niitä vartavasten suoristuksen jälkeen tarkoitettuja? *kyselyiässä*
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

60  Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : syyskuu 12, 2005, 09:17
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä Sanni
No niin, tässäpä nyt sitten niitä kuvia.

Tämä oli tilanne ennen käsittelyä. Niskatukka oli ihan kihara, päällimmäiset hiukset melko suorat:

http://myy.helia.fi/~a0302594/kiharat.jpg

Ja tässä muutama kuva käsittelyn jälkeen, kun olin pessyt hiukset yhden kerran. Latvat taipuvat ihan vähän, ja niskatukassa on ihan loivia laineita, mutta ei ollenkaan häiritsevästi:

http://myy.helia.fi/~a0302594/tukka3.jpg
http://myy.helia.fi/~a0302594/tukka4.jpg
http://myy.helia.fi/~a0302594/tukka5.jpg

Ekan pesun jälkeen huomasin, että käsittely oli tehnyt otsatukkaani jakauksen  Otsis kyllä vedettiin eteenpäin aineita laitettaessa, mutta jotenkin siihen kuitenkin pääsi syntymään jakaus. Joudun liimaamaan otsista vahalla ja lakalla, tai sitten pitämään sitä suosiolla jakauksella sen aikaa, kunnes jakaus kasvaa pois.
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

61  Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : syyskuu 11, 2005, 10:37
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä Penny
Mustikka, tästä samasta ketjusta sivulta 5 löytyy jotakin infoa, mutta netistä ei muuten ilmeisesti löydy.
http://www.hairstore.fi/bbs/http://loca ... 3#msg58343

Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

62  Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : syyskuu 10, 2005, 15:26
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä Mustikka
Löytyykö mitään nettisivuja jossa kerrottais missä nuit CHI käsittelyjä tehdään?
Ei ainakaan haulla tärpänny..
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

63  Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : syyskuu 09, 2005, 23:47
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä Ice
no kyllä kampaaja sen osaa hiuksesi nähtyään kertoa mitä on odotettavissa ainakin luulisi osaavan
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

64  Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : syyskuu 09, 2005, 23:29
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä Mustikka
Lainaus käyttäjältä: Ice ajankohtana syyskuu 09, 2005, 23:25
no eiköös se sitten sopisi

Tai sitten ei sovi ja hiukset tippuu päästä..
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

65  Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : syyskuu 09, 2005, 23:25
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä Ice
no eiköös se sitten sopisi
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

66  Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : syyskuu 09, 2005, 23:12
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä Mustikka
Lainaus käyttäjältä: Ice ajankohtana syyskuu 09, 2005, 22:10
venyvätkö mustikka märkinä? jos venyvät, niin silloin en ottaisi koska toimenpiteeseen kuuluu varmaankin kampaaminenkin siinä jossain välissä?

En ole huomannu enää venymistä. Joskus puol vuotta sitte sitä tapahtui selvästi mutta nyt ei, tai ainakaan en huomaa että venyy.
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

67  Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : syyskuu 09, 2005, 22:10
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä Ice
venyvätkö mustikka märkinä? jos venyvät, niin silloin en ottaisi koska toimenpiteeseen kuuluu varmaankin kampaaminenkin siinä jossain välissä?
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

68  Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : syyskuu 09, 2005, 22:02
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä Mustikka
Sopiikohan tuo CHI-käsittely todella vaurioituneeseen hiukseen? En jaksais kasvatella enää nuita permis jämiä. Jos sais nuo permis osiot suoraksi...
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

69  Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : syyskuu 09, 2005, 20:22
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä Ice
lupaavalta kuulostaa
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

70  Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : syyskuu 09, 2005, 19:00
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä Sanni
No niin, nyt on sitten käyty käsittelyssä, ja piti heti tulla raportoimaan ensitunnelmat.

Tällä hetkellä, juuri käsittelyn jälkeen, tukka on piikkisuora ja todellakin silkkisen tuntuinen! Siis todella pehmeä ja sileä! Oikein hämmästyin, kun ensimmäisen kerran kosketin hiuksiani käsittelyn jälkeen. Ainoastaan latvat ovat hieman karheat, koska edellisestä leikkauksesta on pari kuukautta, eikä tuo käsittely kuitenkaan orastavia kaksihaaraisia korjaa. Kiiltoa ei tullut niin paljon kuin olin toivonut, mutta jonkin verran kuitenkin.

Toivon hartaasti, että hiukset pysyvät tällaisina vielä ensimmäisen pesun jälkeenkin. Jotenkin en uskalla riemuita ennen kuin näen, että tulos todella kestää.

Kuvia laitan heti kun saan jonkun ottamaan. Ja voin kirjoitella myöhemmin lisää, jos joku haluaa tarkempaa raporttia itse käsittelystä.

Ai niin, käsittely kesti reilut 2 tuntia ja maksoi 115 e.

Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

71  Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : syyskuu 07, 2005, 13:27
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä hilma3
joo tuntuu et olen saanu silkkitukan ilman tota silkkikäsittelyä
En kyllä olis uskonu että kunto paranee ton suoristuspermiksen jälkeen
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

72  Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : syyskuu 07, 2005, 12:48
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä silkkitukka
Hienoa, voidaan sitten vertailla chi-kokemuksia ensi viikolla!  Muakin jännittää ja odotan "uutta tukkaani" innoissani!
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

73  Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : syyskuu 07, 2005, 09:05
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä hilma3
Kyselin hintoja noista suoristuksista viime viikolla.. Toi CHI-suoristus osoitautui niin kalliiksi ettei siihen ollu millään varaa.. Mulla just ja just olkapäille ulottuvat luonnonkiharat hiukset. Aika käsitellyt vaaleita raitoja tummassa pohjassa jonkun verran.. Menin sitten viikonloppuna käymään tuolla entisessä kotikaupungissa jossa sain tavallisen suoristuspermiksen 40€:lla.

Kampaajalta lähdettyäni hiukset oli just sellaset niinkun niihin olis tehty kunnon käsittelyt. Kampaaja ei vissiin laittanut niihin kunnolla hoitsikkaa Ja lisäks niissä oli jotain ihan hirveetä hyttysmyrkyn hajuista lakkaa, mikä sai sekin vielä hiukset tuntuu kauheille..

Sitte tuli kauhee himo päästä kotiin pesee oikeen kosteuttavilla ainella Huomasin vielä kotona et latvoihin oli jäänyt ihan vähän taipuisuutta joten leikkasin latvoista n sentin pois. Pesun jälkeen hiukset oli mahtavan tuntuiset! Ihanan sileet..! Eikä yhtään luonnonkiharaa.. Pesu pesulta vaan tuntuu sileämmiltä. Oon kyllä tosi tyytyväinen lopputulokseen!


Shampoo ja hoitis Tigin O&H ja Lanzan jätettävä leave in protector
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

74  Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : syyskuu 06, 2005, 18:39
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä Penny
Lainaus käyttäjältä: Sanni ajankohtana syyskuu 06, 2005, 16:32
Iik, varasin ajan chi-käsittelyyn tämän viikon perjantaiksi!

OOO!! Jesh, sittenhän meillä on täällä taas lisää "sisäpiiri"tietoa tästäkin asiasta... kokemuksia sitten vaan kehiin. Ja nyt muuten tarttui tuo jännitys tännekin. Ihanaa, toivottavasti tulee loistava lopputulos!
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

75  Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : syyskuu 06, 2005, 16:32
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä Sanni
Iik, varasin ajan chi-käsittelyyn tämän viikon perjantaiksi! Menen samaan paikkaan kuin Silkkitukka (kiitos vaan vinkistä). Hinta-arvio on 120 euroa. Kävin ihan paikan päällä kyselemässä, ja sain samalla mukaan pienen näytepullon Boisilkin Silk therapya. Nyt olen kyllä niin tohkeissani, etten varmaan saa nukuttua ennen perjantaita!
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

76  Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : syyskuu 05, 2005, 21:56
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä Cellardoor
Hei missä noita Chi suoristuksia saa pääkaupunki seudulla ja paljonko maksaa?
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

77  Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : syyskuu 01, 2005, 10:48
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä silkkitukka
Kiitos inceistä Penny  Tuotteet näyttävät kiinnostavilta, etenkin keratin mist. BioSilkin silkkitipat muistuttavat varmaan aika paljon tuota chi:n leave iniä. Kaipa tässä täytyy taas "sortua" tilaamaan...
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

78  Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : elokuu 31, 2005, 19:48
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä Viivia
Lainaus käyttäjältä: Ice ajankohtana elokuu 31, 2005, 16:53
tekis mieli koittaa noita tuotteita, ihan ilman itse suoristustakin. Näyttäävät incit aika mielenkiintosilta paitti toi leave in

Mulla on noi tuotteet ollut käytössä, tuli aikoinaan tilattua muistaakseni HQ:sta  Shampoo, hoittis ja keratinsuihke hyviä, silkkitipat on nyt vaan melkein silikonia mutta ihan latvoihin ok.  Silloin kun kävelin kyseleen chi hoidoista kampaaja suositteli et noita silkkitippoja pitäis just ostaa. Kuulemma hius luovuttaa silkkiä kokoajan (koska sitä on ylitungettu hiukseen) ja noi silkkitipat taas tunkee silkkiä hiukseen takaspäin. Mene ja tiedä sit    Kampaaja sanoi vielä et muut tuotteet voi olla mistä muusta tahansa sarjasta kunhan on vaan käsiteltyjen hiuksen tuotteita. Tuoksut tuotteissa on erittäin hyviä ja ihan hyviä tuotteita noin ilman Chi käsittelyäkin siis mun mielestä.
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

79  Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : elokuu 31, 2005, 16:53
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä Ice
tekis mieli koittaa noita tuotteita, ihan ilman itse suoristustakin. Näyttäävät incit aika mielenkiintosilta paitti toi leave in
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

80  Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : elokuu 31, 2005, 14:18
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä Penny
Lainaus käyttäjältä: silkkitukka ajankohtana elokuu 31, 2005, 11:56
Kiinnostaisi myös ne Chi -sarjan hoitotuotteet, tai lähinnä niiden incit, jos joltain sattuisi löytymään. Kuinkahan hyödyllisiä ne ovat tuloksen säilymisen kannalta, siis kuinka paljon niissä on oikeasti sitä silkkiä, vai ovatko pelkkää silikonia?    Chi Support Kitin (shampoo, hoitis + pari muuta tuotetta) saisi ulkomailta tilattua reilulla 30 $:lla eli ei kauhean kallis...

En tiedä onko nämä niitä oikeita tuotteita (Farouk Systemsin tosin), mutta tällaisia löytyi netistä:

CHI Farouk Systems USA Cationic Hyrdration Interlink Transformation System Transformation Moisture Therapy Shampoo
Cabbage Rose Water , Sodium Laureth Sulfate, Cocamidopropyl Betaine, Glycol Disterate, Polyquaternium-10, Hydrolyzed Silk, Hydrolyzed Wheat Protein Hydroxypropyl Polysiloxane, Panthenol, Nettle, Sage Extract, Rosemary Extract, Comfrey Extract, Thyme, Lemon, Citric Acid, Methylchloroisothiazolinone (and) Methylisothiazolinone, Disodium EDTA, Parfum.

http://www.hairproducts.com/view_produc ... CHI&page=1



CHI Farouk Systems USA Cationic Hydration Interlink Ceramic, Ionic & Far Infared Infra Thermal Protective Treatment
After shampooing the hair, apply generous amount of CHI Infra Treatment and work into the hair evenly. Leave on hair for 2 to 5 minutes and rinse thoroughly.
Deionized Water, Propylene Glycol and Diazolidinyl Urea and Methylparaben and Propylparaben, Ceterryl Alcohol, Ceteareth-20, Stearyl Alcohol, Dicetyldimonium Chloride, Mineral Oil, Olive Oil, Lauryl Methyl Gluceth 10 Hydroxipropyl Dimonium Chloride, Trimethysilylamodimethicone, Hydrolyzed Silk, Fragrance, Methylchloroisothiazolinone and Methulisothiazolinone, Acetamide MEA, Hydrolyzed Hair Keratin, Panthenol, Sorbitol, Sodium Cocoyl Collagen Amino Acid, Cocyl Sarcosine, Wheat Germ Acid, Wheat Germ Oil, LInolenic Acid, Sulfur, Polisorbate 80, Oleth 10, Jojoba Oil, Tocopheryl Acetate, Hydrolized Glycosaminoglycans, Zinc Oxide, Titanium Dioxide, Mica, Boron Powder.

http://www.hairproducts.com/view_produc ... CHI&page=1


CHI Farouk Systems USA Cationic Hydration Interlink Silk Fusion Silk Reconstructing Complex  (LEAVE IN)
Apply a small amount into palm of hand and work evenly throughout the hair. Leave in and proceed with styling.
Cyclomethicone Dinethiconol, Dimethicone, C12-15 Alkyl Benzoate, Ethyl Ester of Hydrolyzed Silk, Phenoxyethanol, Fragrance, D&C Yellow 11, D&C Red 17, Zinc Oxide, Titanium Dioxide, Mica, Boron Nitride Powder

http://www.hairproducts.com/view_produc ... CHI&page=2


CHI Farouk Systems USA Cationic Hydration Interlink Keratin Mist Leave In Strengthening Treatment
Spray evenly throughout the hair and leave in, proceed with styling.
Rosewater, Dicetyldimonium Chloride, Cocodimonium Hydroxypropyl Silk Amino Acids, Acetamide MEA and Lactamide MEA, Lauryl Pyrrolidone, Panthenol, Propylene Glycol, Diazolidinyl Urea, Methylparaben, Propylparaben, Methylchloroisothiazoline and Methylisothiazolinone, Nettle, Chamomile Extract, Algae, Aloe Vera, Lavender Extract, Rosemary Extract, Parfum, FD&C Yellow 5, D&C Red 33, Zinc Oxide, Titanium Dioxide, Mica, Boron Nitride Powder.

http://www.hairproducts.com/view_produc ... CHI&page=2
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

81  Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : elokuu 31, 2005, 11:56
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä silkkitukka
Juu, kerron sitten kaiken ja voin laittaa ennen-jälkeen kuvatkin, jos tekniset taidot riittää...

Kiinnostaisi myös ne Chi -sarjan hoitotuotteet, tai lähinnä niiden incit, jos joltain sattuisi löytymään. Kuinkahan hyödyllisiä ne ovat tuloksen säilymisen kannalta, siis kuinka paljon niissä on oikeasti sitä silkkiä, vai ovatko pelkkää silikonia?    Chi Support Kitin (shampoo, hoitis + pari muuta tuotetta) saisi ulkomailta tilattua reilulla 30 $:lla eli ei kauhean kallis...
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

82  Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : elokuu 30, 2005, 12:38
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä Penny
Lainaus käyttäjältä: silkkitukka ajankohtana elokuu 30, 2005, 12:06
No niin, varasin ajan tuohon chi-silkkikäsittelyyn parin viikon päästä!

Hei, hienoa! Kerro sitten yksityiskohtaisesti millainen tulos tuli ja miten tehtiin, toivotaan että tulee hyvä ja mieleinen tulos.

Hitsi, aina kuin näitä chi-viestejä lukee tulee mieleen sellainen ihana mahdottoman silkkinen ja liehuva tukka... olisipa kiva joskus kokeilla moista joskus.
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista




83  Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : elokuu 30, 2005, 12:06
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä silkkitukka
No niin, varasin ajan tuohon chi-silkkikäsittelyyn parin viikon päästä!  Vähän jännittää että mitä tuleman pitää, mutta kommentit tässä ketjussa kuulosti niin lupaavilta, että uskaltaudun kokeilemaan...
Viimeksi muokannut Ice, 10 Helmi 2006, 15:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: CHI Transformation System (CHI -suoristuskäsittely)

Viesti Kirjoittaja Ice »

84  Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : elokuu 21, 2005, 19:51
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä Sanni
Nostelen nyt taas tätä, kun on alkanut tuo chi-käsittely kiinnostaa kovasti. Viitsisikö joku ihana ihminen laittaa vinkkiä vaikka pikaviestillä, missä paikoissa pääkaupunkiseudulla käsittelyjä tedään ja mihin hintaan? Titti Haapala taidettiin tässä ketjussa mainita, mutta varmaan on paljon muitakin paikkoja? Netistä yritin etsiä, mutta varsinkaan pienemmillä kampaamoilla harvoin on edes nettisivuja

Edit: entä sattuuko joku tietämään, missä Tallinnassa tehdään chi-käsittelyjä?

Edit2: sain vastauksen erääseen helsinkiläiseen kampaamoon laittamaani kyselyyn:

Hei

CHI suoristuskäsittely olkapäille ulottuville hiuksille maksaa alk. eur xxx ja siitä ylöspäin. Ovatko hiuksesi hienot vai onko niitä vähän? Aineen käyttömäärä vaikuttaa hintaan  joten näkemättä en pysty tarkkaa hintaa sanomaan ,mutta oletan hinnan jäävän eur xxx - xxx välille.

Käsittely ei tee hiuksia ilmavaksi ja pöyhkeäksi, mutta antaa hiuksille jäntevyyttä ja kiiltoa joten hiukset ovat käsittelyn jäljiltä erittäin hyväkuntoiset ja painavat. Föönaus pysyy paremmin ym.

Chi käsittely voidaan tehdä myös niin, että hiukset vain hoidetaan hyväkuntoisiksi ja kaikki muut hyvät ominaisuudet tulevat "kylkiäisinä". Vanhan prmanentin se suoristaa ja luonnokiharat tulevat hieman loivemmiksi. Tälläinen hoitokäsittely maksaa eur xxx-xxx.

Chi suoristuksessa kuluu aikaa n 4 tuntia ja hoitokäsittelyssä 2,5 tuntia.

Toivon vastaukseni tyydyttävän sinua, mutta jos haluat vielä lisätietoja
niin mailaa lisää...
Terveisin
XXX


En ollut tajunnutkaan, että suoristus ja pelkkä hoitokäsittely (joka kuitenkin myös loiventaa kiharaa) ovat eri asia. Ja tuo jälkimmäinen oli siis huomattavasti halvempi (en laittanut hintoja ettei mene mainostamiseksi).

Kuten huomaatte, olen hieman innoissani aiheesta.  Eihän tuo ihan halpaa ole, mutta kyllä minä aika paljon olisin valmis maksamaan, että saisin melko pysyvän suoristuksen ja vielä hiukset hyvään kuntoon samalla kertaa. Edelleen kyllä epäilyttää tuo sopivuus ohuille hiuksille, jos käsittely kerran tekee hiukset painaviksi...
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

85  Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : heinäkuu 22, 2005, 17:18
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä Ice
sanoisin, että tottakai voi tehdä vain osaan hiuksista voihan muut pistää siksi aikaa tieltä pois.
luulen että se antaisi kivasti jäntevyyttä ohuelle hiukselle, ja en oikein usko että menee aivan päätäkään pitkin.. jäntevyys on yleens kohottaa
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

86  Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : heinäkuu 22, 2005, 16:13
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä Sanni
Mitenköhän tuo chi-suoristus mahtaisi sopia ohuille hiuksille? Tulisiko ihan lättänät ja päätä myöten menevät? Entä onko sitä mahdollista tehdä vain osaan hiuksista? Minulla kun alimmat hiukset ovat ihan kiharat ja päällimmäiset melkein suorat, niin noiden alempien hiuksien suoristaminen kiinnostaisi kovasti.

Edit: laitoin Biohairille mailia, jossa kyselin chi-suoristuksen sopivuudesta ohuille hiuksille, sekä käsittelyjä tekevistä kampaamoista pääkaupunkiseudulla. Vastasivat sitten, että "Olisi kiva jos voisit soittaa niin kerromme Chi-menetelmästä ja sen
mahdollisuuksista sekä kampaamoista jotka tekevät käsittelyä". Kumma kun eivät voi sähköpostissa kertoa.

Jos joku on tehnyt hintavertailua pk-seudulla, niin viitsisikö laittaa minulle vaikka pikaviestiä?
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

87  Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : kesäkuu 28, 2005, 14:20
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä Miimi
Kannattaa tosiaan soittaa ja kertoa kampaajalle, ettei ole tyytyväinen lopputulokseen. Sen verran kallis käsittely tuo kuitenkin on, että rahalle pitäisi saada vastinetta (siis olla tyytyväinen hiuksiinsa).

Kyselin omalta kampaajalta muille asiakkaille tehdyistä silkkisuoristuksista, että onko suoristukset pysyneet tai onko saanut muuta palautetta niistä jälkeenpäin. Hän totesi että ei ole saanut palautetta, ja oli sitä mieltä että varsinkin tuon hintaisen käsittelyn jälkeen tulisi ottaa yhteyttä jos ei ole tyytyväinen lopputulokseen. Eli ainakin mun kampaaja oli itsekin sillä kannalla, että haluaa palautetta epäonnistuneesta suoristuksesta. Saattaahan olla, että saat sitten seuraavan käsittelyn halvemmalla tms.

Dumle: Silkkisuoristuksessa hius avataan permanenttiaineella, avattuun hiukseen syötetään silkki-infuusiota ja hiukset käsitellään suoristusraudalla. Sen jälkeen hius suljetaan kiinnitysaineella. Yksinkertaistetusti suoristus tapahtuu näin. Hinta riippuu varmaan paikasta ja tekijästä, hiusten pituudesta, kunnosta ym. Hiustesi kuvauksen perusteella joutuisit maksamaan varmaan 150-200e.
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

88  Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : kesäkuu 26, 2005, 15:46
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä maya85
Miimi: Ei ole ollut käytössä nuo chi-tuotteet, mullekin kampaaja sanoi ettei ole välttämättömät. Mua kyllä ärsyttää, kun ei mulla ikinä ollu nää ihan suorat (paitsi kun tulin kampaajalta kotiin)..
Mua harmittaa ihan älyttömästi..
Soitan kyllä sille huomenna ja kysyn vähän että mitä tehdä.
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

89  Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : kesäkuu 25, 2005, 14:55
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä dumle
Niin mulla on sama ongelmma et miten hiukset voi suoristaa mulla on sellaset vähä yli olkapään hiukset ja ne on aivan hirveen paksut niin miten mä voisin suoristaa ne?! .En koskaan voi pitää niitä auki ku on luonnonkiharat ja sit ne viel on niin paksut.. Niin näytän niin rölliltä..Kaipaan apua tähän..!!Ja onks se kovinkin kallista..miten ne suoristetaan?
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

90  Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : kesäkuu 22, 2005, 14:40
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä Miimi
Hiuksiini tehtiin tuo silkkisuoristuskäsittely 2 viikkoa sitten. Käsittely onnistui kaikesta päätellen hyvin, hiukset ovat suorat, kiiltävät ja hyväkuntoiset! Olen pessyt hiuksia muutaman kerran sekä saunonut useamman kerran, ja ainakin vielä hiukset ovat pysyneet hyvinä ja suorina. Vaikka hiukseni olivat etenkin latvoista todella kiharat ja kampaaja laittoi käsittelyssä miedoimmat aineet päähän, latvat ovat nyt ihan suorat. Ne eivät ole alkaneet kihartua takaisin (toivottavasti eivät kiharrukkaan...).

Sen olen huomannut, että päällyhiukset menevät helpommin takkuun kuin ennen käsittelyä.  Hieman myös huolestuttaa käsittelyn kestävyys hiuksissani, sillä en käytä chi-sarjan tuotteita hiusten pesussa. Onko sulla maya85 olleet chi-sarjan tuotteet käytössä? Suositteliko kampaaja niitä ja perusteliko niiden tarpeellisuutta mitenkään? Minulle kampaaja sanoi, että pärjään hyvin muilla hyvälaatuisilla kampaamotuotteilla. Ja sillä ei edes ollut myynnissä chi-sarjaa. Ainoastaan silkkitippoja sillä oli, ja niitä varmuuden vuoksi ostinkin. Tosin minusta Redkenin all soft ends jätettävä hoito on ollut parempaa kuin nuo silkkitipat.

Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

91  Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : kesäkuu 22, 2005, 14:04
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä maya85
Niin.. harmittaa vaan jos joutuu 3kk välein pulittaan 160e..
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

92  Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : kesäkuu 22, 2005, 02:13
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä Ice
kaikki on tässä maailmassa mahdollista uusia
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

93  Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : kesäkuu 21, 2005, 20:27
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä Viivia
Luulisi, että sen voi laittaa uudestaan myös pituuksiin. Silloin kun kävin kyselemässä tietoa sen pitäisi kestää 8 kk, tiedä sitten....
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

94  Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : kesäkuu 20, 2005, 14:14
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä maya85
Mulle tehtiin tuo chi suoristus huhtikuun alussa. Hiukset oli kuivat, jonka takia kampaaja ei laittanut kaikkein vahvimpia aineita. Seurauksena hiukset jäi laineille..
Nyt sitten haaveilisin uusinta käsittelystä, koska hiukset on nyt tosi paljon paremmassa kunnossa kuin silloin suoristuskin voisi onnistua toivotulla tavalla. Ongelma vain on, että jos kampaaja laittaa aineen vaan juureen, joka periaattessa on se yli kasvanut osa, niin pituudet jää kyllä siinä tapauksessa laineisiksi.. Eli tietääkö joku laitetaanko/onko mahdollista laittaa uusinta käsittelyssä aine uudestaan myös pituuksiin??

Miten sulla Miimi onnistui tuo käsittely? Lähtökohdat kuullostaa nimittäin samalta kuin mulla..
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

95  Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : toukokuu 24, 2005, 14:24
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä Miimi
Tästä viestiketjusta saadun inspiraation seurauksena olen tilannut ajan chi-silkkisuoristukseen. Kävin näyttämässä hiuksiani jo edeltä käsin kampaajalle hinnan, hiusten kunnon ym. arviointia varten. Kampaajan mukaan hartioille ulottuvasta, permanentatusta ja vaalennetusta, ritisevän kuivasta tukastani tulee kiiltävä ja hyväkuntoinen. Maksaahan tuosta lystistä joutuu aika tavalla!

Mielenkiinnolla odotan käsittelyä, toivottavasti se onnistuu eikä hiusten katkeilua sitten jälkeenpäin esiinny. Permanentin jälkeen hiukset katkeilivat jo ihan tarpeeksi, luultavasti vääränlaisen rullaustekniikan takia.

Chi-sarjaan kuuluvien shampoiden ostamista olen miettinyt. Onko niissä jotain sellaista ainesosaa, jota käsittelyn jälkeiset hiukset tarvitsevat säilyäkseen kunnossa? Juuri tilasin kosteuttavia Nexxus-tuotteita ja ajattelin käyttää niitä sitten käsittelyn jälkeenkin.
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

96  Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : toukokuu 22, 2005, 15:04
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä Seepra
Ok, eli periaatteessa se sileys jne tulee luultavasti pääasiassa noista silikoneista Muutenkin tossa on noita pehmittäviä aineita mukavasti.
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

97  Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : toukokuu 22, 2005, 10:13
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä Viivia
Lainaus käyttäjältä: Seepra ajankohtana toukokuu 18, 2005, 14:10
Itseäni huvittaisi kovin tietää että onko tuossa aineessa muka oikeasti silkkiä Tai siis, luultavasti onkin, mutta onko sillä mitään funktiota aineessa. Koska kuten ylempänä sanottiin niin silkkitipathan ovat pelkkää silikonia ja sillähän saa latvoista ihanan tuntuiset<3

Itselläni on biosilkin silk therapy -silkkitippoja joita aina listelen latvoihin ja nuo eivät ainakaan silkkiä ole nähneetkään

Kuva pulloista http://store1.yimg.com/I/goddess-within_1841_4671381

Siinä käytetään tota oikealla olevaa silkkitippaa, jota pitäis kotonakin käyttää

Inci: cyclomethicone, dimethiconol, dimethicone, c12-15 alkyl benzoate, panthenol, ethyl ester of hydrolyzed silk, phenoxyethanol, parfum, D&C yellow 11, D&C red 17
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

98&nbsp; Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : toukokuu 18, 2005, 14:10
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä Seepra
Itseäni huvittaisi kovin tietää että onko tuossa aineessa muka oikeasti silkkiä Tai siis, luultavasti onkin, mutta onko sillä mitään funktiota aineessa. Koska kuten ylempänä sanottiin niin silkkitipathan ovat pelkkää silikonia ja sillähän saa latvoista ihanan tuntuiset<3

Itselläni on biosilkin silk therapy -silkkitippoja joita aina listelen latvoihin ja nuo eivät ainakaan silkkiä ole nähneetkään
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

99&nbsp; Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : huhtikuu 26, 2005, 00:11
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä Ice
nuo silkkitipat ovat pelkkää silikonia&nbsp; eli yhtä hyvin toimii vaikkapa&nbsp; fructisit tai www silkkitipat...tai kuten toisaalla todettiin niin silikonipohjainen liukastusaine on samaa tavaraa. Paketti vain eroaa noissa aineissa
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

100&nbsp; Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : huhtikuu 24, 2005, 17:25
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä maya85
Mä oon havainnut yhden ongelman. Mun hiukset oli ennen värjätty niin, että päällis-osa oli raidoitettu vaalealla, joten suuri osa päällishiuksesta olivat huonokuntoiset. Kampaaja ei uskaltanut laittaa vahvinta suoristusta ettei tule ruman näköistä. Nyt pesua seuraavana päivänä on alemmat, hyväkuntoiset hiukset hiukan laineilla ja muutama laine myös päällisosassa (koska raitojen seassa tietysti parempikuntoisia osioita). Tämä kyllä kismittää, sillä todella odotin -ihan- piikkisuoria hiuksia

Mutta ajattelin nyt hoitaa hiuksia hyvin, jotta sitten uusintakäsittelyssä voisi laittaa vahvemmat mömmöt päähän!!

Josta tulikin mieleeni, mistä saisi ostettua tuota Biosilk sarjaa (varsinkin silkkitippoja) tai vaihtoehtoisesti joku hyvä hoitosarja hiukan kuiville hiuksille(,mikä)?
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

101&nbsp; Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : huhtikuu 22, 2005, 17:28
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä Mustikka
Kuulostaa kyllä hyvältä!
Pitäis kai oma luonnostaan suora tukka käyä suoristamassa, sais vähän kiiltoa ja näyttäis paremmalta!
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

102&nbsp; Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : huhtikuu 22, 2005, 03:46
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä Vinnie
Oon hetken seurannut tätä keskustelua tästä silkkisuoristamisesta. Itse otin tämän hoidon syyskuussa 2004. Ennen sitä minulla oli luonnontaipuisat, paksut ja pörrööntyvät hiukset. Ne sai vetää 1-2 kertaa päivässä suoristusraudoilla, riippuen säästä ja ilman kosteudesta. Kaikenlaiset aineet tuli kokeiltua, mutta mikään ei pysynyt koko päivää kunnollisena.

Syyskuisen silkkisuoristuskäsittelyn jälkeen hiukset olivat suorat, kiiltävät ja hyväkuntoiset. Suoristusraudat sai jättää kaappiin. Heti käsittelyn jälkeen poljin pyörällä kotiin tihkusateessa eikä päässä ollut mitään suojaa, ja hiukset pysyivät suorina. Moni ihasteli hiuksiani ja ihmettelivät kuinka ne voivat olla niin hyvännäköiset. Itsekin olin erittäin tyytyväinen.

Käsittelystä on nyt yli puoli vuotta aikaa ja hiukset ovat edelleen suorat. Lyhyemmät etuhiukset alkavat taipumaan kosteassa ilmassa, mutta muuten hiukset ovat samanlaiset kuin syyskuussa. Nyt olen varaamassa uutta käsittelyä, mutta vain otsa/ohimoalueen hiuksille. Kampaaja sanoi, että se riittää tässä vaiheessa.
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

103&nbsp; Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : huhtikuu 22, 2005, 01:37
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä Ice
mitenkäs kuivuminen? paraneeko vetolujuus?
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

104&nbsp; Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : huhtikuu 21, 2005, 20:39
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä Ginger
Mulla ei ainaskaan oo katkenneita hiuksia.
Kuuntelin kun se kouluttaja kertoi kampaajalle, että kun lähdetään tyvestä liikkeelle, pitää olla erityisen tarkkana että mennään hiuksen kasvusuunnan mukaisesti ettei tuu katkeamia. Eli esim pyörteissä pitää vetää suoristusrautaa pyörteen suuntaisesti - ja käydä pyörteen alue todella pienissä osissa läpi ettei vedä väärään suuntaan.
Kuullostaa siltä että tämä virhe olis päässy tapahtumaan ja tullut sama juttu kuin permiksessä virheellisellä rullauksella, eli hius taittuu ja jonkun ajan kuluttua katkeaa.

Joo voihan ton käsittelyn ottaa vaik oliskin suorat hiukset: sehän on erinomaisen hoitava ja sillä saa just kaipaamaasi pehmeyttä ja silkkisyyttä, ja upean kiillon
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

105&nbsp; Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : huhtikuu 21, 2005, 11:18
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä Penny
Hmm... kuulostaa vähän liian hyvältä! Voisikohan sitä itsekin ottaa moisen käsittelyn, vaikka suht suorat hiukset jo onkin (hienoista taipuisaa luonnonkiharaa)?&nbsp; Lisäsilkki ei olisi pahitteeksi, eikä pehmeyskään.

Onko teillä muuten ilmennyt katkenneita hiuksia päälaella tms? Muistaakseni siitä oli eniten valitettu (ulkomaisilla keskustelupalstoilla) tämän käsittelyn yhteydessä, että väärin tehtynä saattaa hiukset alkaa katkeilla. Tosin tuohan on mahdollista missä tahansa menetelmässä, tavallisessa permanentissakin.
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

106&nbsp; Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : huhtikuu 21, 2005, 00:22
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä Ginger
Ilokseni voin kertoa että on yhäkin kuin olis eilen suoristettu
Ja mä sentäs läträän ja pesen suurinpiirtein joka toinen päivä, eli on hautunu saunassa ja pesty usein.

Suoristuksen luvattiin kestävän oikealla hoidolla niin hyvin että se saattaa lähteä vasta kasvamalla pois eli hyvinkin mahdollista että jollain on 1,5 v sitten suoristettu ja yhä pysyy.
Mikäli on voimakas luonnonkihara niin tottakai se kihara tulee esille kasvun myötä, mutta mitä pidemmät hiukset niin sen raskaammat ne on eli eihän tyvikasvu nouse kiharalle, ja pituudessahan käsittely siis kestää ja kestää. Siitä en osaa sanoa että jos on oma hiuslaatu kovin karhea niin miten sitten - voiko esim tehdä vain kasvaneeseen osaan käsittelyn tjtn. Mutta eiköhän tuosta Biohairin numerosta saa senkin selville, kuten paikalliset käsittelyä suorittavat kampaamotkin.

Varmistin myös sen että voin käydä uimahallissa ja kylpylöissä eli ettei kloorivesi pura silkkiä. Merivesi + aurinko ei enää ookkaan kovin hyvä yhdistelmä, eli pitäis huuhdella mahd pian, mutta niinhän pitäis muutenkin jos hiuksistaan yhtään huolta pitää.

Mä TODELLA suosittelen! On hintansa väärti! Vai mitäs oot Maya85 mieltä? Mä ainaskin suorastaan (hih) rakastan suoria, hyväkuntoisia hiuksiani

Värjäyksestä sen verran että kävin ottamassa värihuuhtelun: ei menny mikskään, mutta mikäli meinaa vaalentaa tai ottaa runsaasti vaalennettuja raitoja, kannattaa värjäys -tai varsinkin vaalennus- tehdä ennen suoristuskäsittelyä. Vaalentaahan ei voi ilman ammoniakkia ja jos sitä runsaasti/pitkään käytetään niin se purkaa silkkiä.
BioSilkillä on oma värisarjansa, ja Elumenihan on myös ammoniakiton ja erittäin hoitava.

Ishmael: mee vaan malliks; varsinkin kun kouluttaja tekee käsittelyn sulle niin ei pitäis olla tarvetta pelkoon että tulis käsittelyssä joku moka!
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

107&nbsp; Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : huhtikuu 20, 2005, 18:57
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä LiNdz
Voisitko Ginger kertoa miltä hiuksesi tänään näyttävät? Itse olisin erittäin kiinnostunut tuosta suoristuksesta!

Luin lehdestä että suoristus kestää noin 8kk. Biohairilla kuitenkin sanottiin että eräällä asiakkaalla suoristus oli pysynyt puolitoista vuotta!
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

108&nbsp; Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : huhtikuu 16, 2005, 22:37
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä Mustikka
Mulla kyllä kiinnostaa se että miltä hiukset näyttävät puolen vuoden päästä...
Täytyykö ottaa uus suoristus vai leikata hiukset?
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

109&nbsp; Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : huhtikuu 16, 2005, 21:07
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä maya85
Eli tänään olin tässä käsittelyssä, enkä voi uskoa silmiäni!! Hiukset ei oo ikinä ollut näin upeat. Kiiltää ja on ihan suorat.. Jotenkin vaan tuntuu ettei tää voi kestää, mutta ekan suihkun jälkeen voin laittaa tänne juttua että miten kävi

Mulla on myös ennen/jälkeen kuvat. Voisin kattoa jos jossain vaiheessa sais laitettua linkin vaikka tänne..

Suosittelen tätä kyllä kaikille kikkara-päille!!
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

110&nbsp; Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : huhtikuu 12, 2005, 23:02
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä Tuikkuli
Tässä Kauneus ja terveys -lehdestä (4/2005):

Amerikkalainen Chi-suoristuskäsittely on hiusystävällinen suoristusmenetelmä. Hiussuortuvat avataan ammoniakittomalla permanenttiaineella ja hiussuomun sisään pumpataan luonnonsilkkiä ja keratiinia. Tämän jälkeen hiukset käsitellään keraamisilla suoristusraudoilla. Toimenpide sulkee hiussuomut. Suoristus kiinnitetään kiinnitysaineella.

Suoristuksen luvataan kestävän jopa kahdeksan kuukautta. Tukan kunto ei heikkene, vaan silkki ja keratiini tekevät karheastakin tukasta sileän. Käsittely maksaa 100 - 200 € riippuen pituudesta ja paksuudesta.

(Tiedustelut Biohair 09-8770710)
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

111&nbsp; Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : huhtikuu 03, 2005, 17:22
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä maya85
Voisiko joku ystävällinen kertoa kampaamot jotka Helsingissä tekevät tätä käsittelyä...? Olen saanut selville että salon Titti Haapala tekee ***e hintaan, mutta olis kiva vielä soitella muihin paikkoihin ja kysellä hintaa, kun tuo on kuitenkin aika kalliin kuuloinen. Olen yrittänyt netistä etsiä, mutta ei löydy tietoa..

Kiitos!!

Poistin hinnan, niin ei tule mainostusta. T:Penny
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

112&nbsp; Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : maaliskuu 30, 2005, 16:50
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä Amour
Ajattelin ottaa ihan "tehohoitona" ja soitin kampaajalle ja siellä sanoivat, että voisi ottaa&nbsp; suoraankin hiukseen, että antais kiiltoa jne. Vaikka käytetäänhän siinä permisaineta aluksi, mutta on kuulemma miedompaa kuin yleensä ja silkin hoitovaikutus kompensoi tätä pientä rasitetta. Mutta tutkittuani netistä tietoa, en ole enää varma uskallanko mennä... Kertokaa kokemuksianne ja vaihtoisia hoitoja hiuksille - oiskohan se ultimate treatment parempi??

Ja lukekaa tästä itse näitä kauhukertomuksia...

http://talk.hairboutique.com/forum/foru ... PN=1&TPN=1

Siirsin kysymyksen tänne Chi-ketjuun. ~ Tuikkuli
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

113&nbsp; Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : maaliskuu 25, 2005, 12:11
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä Ice
ishamael, kerranhan täällä vain eletään&nbsp; kuulostaa kyllä mielenkiintoiselta tuo.


lähes kaikissa kaupan kestoväreissä on ammoniakkia
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

114&nbsp; Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : maaliskuu 25, 2005, 11:43
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä ishamael
Se "japanilainen" ja chi suoristus ovat kyllä käsittääkseni sama asia.
Sama tekniikkakahan on käytössä useammalla firmalla hivenen eri variaation, mutta loppujen lopuksi aina on kyse samasta käsittelystä.
Olisi mielenkiinoista tietää, käytetäänkö noissa muissakin "japanilaisissa" suoristuksissa silkkiä ja jos käytetään niin miten ne eroavat muiden valmistajien aineista.

Meillä olisi nyt mahdollista tilata tuon chi:n esittely koululle ja nähdä yksi demotyö sillä tehtynä.
Minua kaavailivat siihen malliksi, nyt onkin mietinnän alla uskallaudunko malliksi.
Jos meneekin pieleen ja hiusket kärsii niin se on kahden vuoden nonstop kasvatus taas sitten pilalla..
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

115&nbsp; Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re:Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : maaliskuu 25, 2005, 11:16
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä Viivia
Saa Hesan kampaamoista useammastakin. Enpä oo kuullutkaan japanilaisesta suoristuksesta koskaan????
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

116&nbsp; Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re: Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : maaliskuu 25, 2005, 10:34
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä Kähärä
Silkkikäsittely kuulostaa mielenkiintoiselta. Saako käsittelyä Helsingin alueella olevista kampaamoista? Oletteko kuulleet "japanilaisesta suoristuksesta" ja onko teillä kokemuksia siitä?
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

117&nbsp; Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re: Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : maaliskuu 23, 2005, 18:56
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä Viivia
Tuossahan avataan hius samalla aineella kuin tavallisessa permiksessä mutta sen jälkeen pistetään täyteen silkkiä (tietty hius luovuttaa silkkiä ulos ajan kanssa). Kävin kysymässä yhdessä kampaamossa missä noita tehdään, sain hyvin siitä tietoa
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

118&nbsp; Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re: Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : maaliskuu 21, 2005, 13:52
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä Ginger
Nyt on menny vajaat kolme viikkoo suoristuksesta, ja yhä on suora, kiiltävä ja hyvinvoiva
Pessyt olen noin 12 krt (rakastan saunomista ja sillä tiheät pesuvälit) eikä vieläkään merkkejä että lähtis pois.

Vähän oon alkanu miettimään et kävisin leikkauttamassa jonkun kivan mallin; nyt on tasapaksu mut joku kerrostuskin vois olla kiva. Ainut mulla vaan on se että olen tod laiska laittaja, ja viel kova saunoja, eli pitäis olla erittäin helppo malli tyyliin 'aineet päähän ja antaa kuivua', + viimeistelytuotteet päälle. Ja pituudestahan ei tietysti sais ottaa mitään...

Silkkisuoristetun hiuksen värjäyksestä: käsittääkseni tuotteiden pitää olla ammoniakittomia siksi, että ammoniakki avaa hiuksen rakenteen ja silkki irtoaa. Rankkaa kamaa siis muillekin kuin silkkikäsitellyille hiuksille?
Nykyään useimpien kampaamovärien koostumusta on kehitetty hoitavampaan suuntaan, ja siksi ammoniakkia ei niissä pahemmin löydy. Tavallisista kaupan tuotteista en osaa sanoo mitään, mut eiköhän niiden tuoteselosteista ilmene mitä pitävät sisällään.
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

119&nbsp; Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re: Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : maaliskuu 12, 2005, 12:00
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä Ice
haulla löytyy enemmän aiheesta.

En suosittele missään nimessä suoristusta vaalennettuun, hiukset saattavat katketa, ja se suora on vähiten kaunein katkenneena. Myös purkkamaiseksi muuttuminen mahdollista, vaikka hiukset olisivatkin vielä aika hyvässä kunnossa ja kunnon hoitotuotteet käytössä.
tietty aina sitä kokeilla voi
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

120&nbsp; Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re: Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : maaliskuu 11, 2005, 22:04
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä sairaanhoitaja
Mitenköhän on kun kovasti haluaisin suoristuspermanentin ottaa MUTTA mulla on blondatut hiukset? Onko se siis mahdollista? Mitä hiuksille voi tapahtua? Kaveri kokeili suoristusrautaa hiuksiini ja olen TODELLA tyytyväinen lopputulokseen.
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

121&nbsp; Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re: Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : maaliskuu 11, 2005, 20:53
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä Penny
Ginger, kiitos kattavasta selostuksesta! Miltäs tukka tuntuu nyt muutaman viikon jälkeen suoristuksesta? Olisipa upeaa jos saisit kuvan laitettua... Eli siis tuo CHI on se Faroukin Biosilkin(?) suoristus/silkkikäsittely, mielenkiintoista. Eikä tuo nyt niin hirveä hinta ole, jos kerran tulos on upea ja kasvaa ulos hiuksesta hiusten mukana (kuten permiskin). Mitäpä sitä ei olisi valmis maksamaan kauneutensa eteen.

Mites tuo ammoniakki, se on siis pahasta... Käytetäänkö muuten kampaamoiden väreissä ammoniakkia, kotiväreissähän sitä useimmissa ainakin on?



Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

122&nbsp; Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re: Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : maaliskuu 04, 2005, 11:41
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä Ginger
Lainaus käyttäjältä: Penny ajankohtana maaliskuu 02, 2005, 22:46
Lainaus käyttäjältä: Ginger ajankohtana maaliskuu 02, 2005, 19:09
Nonii; nyt on suora, silkkinen, pehmeä, kiiltävä jajajajajaja....
Kävin CHI-silkkisuoristuskäsittelyssä, ja hiukset on IHANAT!!!
Ei oo varmaan ikuna ollu hiukset näin hyvässä kunnossa, wau! Voin suositella lämpimästi!

WOW, missä kävit&nbsp; / mistä sait selville missä moisia tehdään? Jos kamera löytyy niin kuvia kuvia!

etsiskelin netistä tietoja ja kun en löytänyt niin laitoin hiusakatemiaan kysymyksen josko he tietäisivät missä tätä suoristusmenetelmää käytetään, ja sieltä joku ystävällisesti selvitti Faroukin Biosilkin yhteystiedot eli

info@biohair.fi

laitoin tonne meiliä ja kyselin missä on lähin paikka jossa suoristusmenetelmä on käytössä. Turussa Titu on juuri opettelemassa menetelmää (olin mallina), ja HiusCenter on myös kiinnostunut.

Kameraa ei löydy, mutta voin nyt ylpeänä sanoa että hiukseni näyttävät ja tuntuvat yhtä upeilta kuin sinun kuvassasi

Aikaa käsittelyyn meni n.2,5 tuntia koska mulla oli n.45-50 cm pituutta. Pohjalla oli marraskuussa otettu permanentti ja hiukset oli suht hyvä kuntoiset. (Huonokuntoiseen hiukseen tehtäessä laitetaan vaan enemmän sitä silkkiä kun huokoinen imee enemmän, tjtn...)
Suurin työ oli siinä kun silkki vedettiin suoristusraudan kanssa hiukseen; hyvin pienissä osioissa eli pituus vaikuttaa käytettyyn aikaan.

Oon pessy pari kertaa ja ainaskin vielä on kuin käsittelyn jäljiltä

Biosilkin shampoon ja hoitoaineen ostin sekä niit silkkitippoja.

Hiusten värjäyksen olis voinu tehdä halutessa jo vaikka siin käsittelyn yhteydessä, ja neuvottiin että mikäli laitatan väriä/raitoja, pitää vaan muistaa että aineiden tulee olla ammoniakittomat.

Yks mitä pitää muistaa on että kun sulla kiharassa hiuksessa on kiharan leikkaus ja kerrostuksia niin tod.näk sitä joudutaan leikkaamaan että saadaan tasaiseksi ja latvat kuntoon (ei se sentään kakshaaraisia sulkenu...). Mulla leikattiin reilut viis senttiä.

Käsittely maksaa hiusten pituudesta ja kunnosta riippuen (eli käytetyn aineen määrästä ja ajasta) sekä tietty paikan oman hinnoittelutavan huomioiden 100-200, multa olis veloitettu 170 mikä on tietty melko paljon mutta minkä olisin ilomielin maksanut!

Miehille tiedoksi: menetelmällä on myös miesten kiharoita suoristettu erittäin hyvin tuloksin!

Kerron viikon, parin päästä miten on käyttäytny kun pesty useamman kerran
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: CHI Transformation System (CHI -suoristuskäsittely)

Viesti Kirjoittaja Ice »

123&nbsp; Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re: Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : maaliskuu 03, 2005, 13:12
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä ishamael
Teemu!

Suosittelisin kyllä ihmeessä suoristuspermanenttia, mikään ei ole niin rasittavaa kuin lyhyet luonnonkiharat hiukset, nimim kokemusta löytyy

Suoristaminen helpottaa kyllä käsittelemistä todella paljon!
Kannattaisi vaan etsiä paikka jossa ihan oikeasti osaavat tehdä sen!
Ihan liikaa olen nähnyt ja kuullut tapauksia kun ihmisiet suoristuttavat hiuksensa, ei niitä ole suoraksi saatu ja selitykseksi ollaan selitetty vaikka mitä muminoita..
kissan viikset sanon minä! Kyllä hiuksista luotisuorat saadaan kunhan ammattitaito riittää!
Tässä lyömätön resepti:

Kun lyhyitä hiuksia suoristetaan, pitäisi permanentti aineen olla paljonnjämäkämpää kuin se nestemäinen litku tai höttöinen tyvigeeli, sillä hiuksethan suoristetaan kampaamalla, mutta omaa kiharuus kiskooo ne samantien laineelle, eikä piikkisuoraa saada.

Kokeiltiin sekoittamalla perunajauhoja permisaineeseen, ja aine kammattiin hiuksiin, ja hiukset "päällystetttiin" massalla.
Ja pysyi muuten suorana!
Suoristettavat hiukset oli TOSI kiharat, sellaiset että ne oli lyhyenäkin ihan afromaiset, suoristuksen jälkeen tuli ihan suorat!
Meinas kyllä omatkin silmät tippua päästä.

Kerrohan Ginger kaikki kokemuksestasi!
Millaiset hiukset oli ja millaiset ovat nyt?
Tahtoo tietää kaiken mahdllisen, sillä aion itsekkin marssia kyseiseen käsittelyyn vielä joskus.
Millaiset hiukset ovat useamman pesun jälkeen?
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

124&nbsp; Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re: Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : maaliskuu 03, 2005, 11:39
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä MamiHD
Lainaus käyttäjältä: Ginger ajankohtana maaliskuu 02, 2005, 19:09
Nonii; nyt on suora, silkkinen, pehmeä, kiiltävä jajajajajaja....
Kävin CHI-silkkisuoristuskäsittelyssä, ja hiukset on IHANAT!!!
Ei oo varmaan ikuna ollu hiukset näin hyvässä kunnossa, wau! Voin suositella lämpimästi!


Ja mua kiinnostaa eniten kuvien lisäksi se että miten kauan käsittelyn tulos kestää!
Eli raporttoihan käyttämistäsi pesu,hoito ja muotoilutuotteista ja tottumuksista ja siitä miten kauan hiukset pysyvät noin ihanina!
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

125&nbsp; Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re: Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : maaliskuu 03, 2005, 10:50
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä *Kimallus*
Kuullostaa kiinnostavalta, kerro lisää.
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

126&nbsp; Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re: Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : maaliskuu 02, 2005, 22:46
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä Penny
Lainaus käyttäjältä: Ginger ajankohtana maaliskuu 02, 2005, 19:09
Nonii; nyt on suora, silkkinen, pehmeä, kiiltävä jajajajajaja....
Kävin CHI-silkkisuoristuskäsittelyssä, ja hiukset on IHANAT!!!
Ei oo varmaan ikuna ollu hiukset näin hyvässä kunnossa, wau! Voin suositella lämpimästi!

WOW, missä kävit&nbsp; / mistä sait selville missä moisia tehdään? Jos kamera löytyy niin kuvia kuvia!
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

127&nbsp; Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re: Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : maaliskuu 02, 2005, 19:09
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä Ginger
Nonii; nyt on suora, silkkinen, pehmeä, kiiltävä jajajajajaja....
Kävin CHI-silkkisuoristuskäsittelyssä, ja hiukset on IHANAT!!!
Ei oo varmaan ikuna ollu hiukset näin hyvässä kunnossa, wau! Voin suositella lämpimästi!
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

128&nbsp; Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re: Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : helmikuu 03, 2005, 19:21
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä Mustikka
joo kyllä ne laineet oliski tosi ihanat jos ne niitä olis muuallaki ku vain takaraivossa!
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

129&nbsp; Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re: Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : helmikuu 02, 2005, 17:18
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä Ice
täällä olis myytävänä vaaleaa luonnonkiharaa jos kiinnostaa, voidaan vaihtaa suoraan tummaan
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

130&nbsp; Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re: Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : helmikuu 02, 2005, 10:49
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä *Kimallus*
Mä voisin kyllä luovuttaa hiusteni suoruuden pois ja ottaa tilalle vähän laineita&nbsp; En yhtään tykkää tästä suorasta päätämyöten menevästä tukasta...
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

131&nbsp; Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re: Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : helmikuu 01, 2005, 21:10
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä Ginger
Ehdottomasti jos on saanu huonon käsittelyn ni pitää antaa palautetta! Eihän kampaaja muuten tiedä tekevänsä jtn väärin/käyttäväns väärii aineita!?
Ja jos on noin huonosti tehty työ et hiukset on käsittelystä johtuen menneet huonoon kuntoon ni eiku vaatimaan hyvitystä/korjaavaa käsittelyä (jos nyt samalle enää uskaltaa mennä...)

Laitoin myös juttua CHI Transformation suoristuksesta:
En viitti kirjottaa samaa juttua uudelleen, mut jos kiinnostaa toi silkki-juttu ni kurkatkaas hiusten suoristaminen-threadia
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

132&nbsp; Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re: Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : helmikuu 01, 2005, 21:01
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä Ginger
Silkkiä käytetään ainaski CHI Trasformation-käsittelyssä just sen suoristusraudan kanssa ja sillä ei todellakaan oo mitään tekemistä permanentin kanssa, vaan käsittely vahvistaa hiuksen rakennetta ja saa sen erittäin hyväkuntoiseksi. Käsittelyssä käytetyt aineet EI oo samoja kuin perinteisissä permanenteissa.

Käsittelyä ei oo vieläkään läheskään joka paikassa; Turkuunkin se on vasta tulossa?!? Johtunee siitä, että käsittely on suht kallis, ja siksi kampaajat ovat olleet epäileväisiä - sitoohan koulutus ja aineet rahaa.
Itse olen sitä mieltä, että esim 100-150&nbsp; ei oo liikaa jos sillä saa upeat hiukset; meneehän sitä rahaa muutenkin aineisiin ja välineisiin, puhumattakaan vaivasta!
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

133&nbsp; Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re: Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : tammikuu 09, 2005, 22:41
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä Raven
Mulle on tehty tuo silkkipitoinen suoristuspermanentti muistaakseni vuonna 2000, se oli silloin aivan uusi ja taisin olla ihan eka asiakas siinä kampaamossa, joka sen otti. No sen verran taustaa, että olin ottanut tavallisen permiksen päivää-kahta aiemmin ja se oli aivan järkyttävä fiasko. Soittelin saman tien kotiin päästyäni parempia kampaamoita läpi ja kyselin suoristuspermanenteista ja milloin saisin nopeimmin ajan sellaiseen, kun tukka oli sellainen "blondiafro".

Noh, itse suoristuspermis oli n. tunti silkkaa tukkapöllyä, koska siinähän kampaillaan lähes kokoajan hiuksia suoriksi sen aineen kanssa, en tiedä loivempien kiharoiden suoristamisesta, mutta minulla ainakin noin. Kyllä se parturi sanoikin, ettei näin kikkarasta suoraa tule tällä käsittelyllä, mutta loivat kiharat kuitenkin, joka sopi mulle aivan mainiosti. Sitä silkin autuutta ne kummatkin parturit siinä toitotteli kokoajan, kun minä istuin vedet silmissä ja niskat jumissa siinä altaan äärellä

Siellä parturissa, juuri kuivattuna ja laitettuna hiukset olivatkin tooosi pehmoiset ja ihanat ja ne kumpikin niitä näperteli ihastuneina lopputulokseen. Pian ne kuitenkin kotona pestessä muuttuivat ihan tavalliseksi permanentatuksi hamppukasaksi, koska ei se silkki kauaa hiuksissa pysy, mikä on ihan selvä homma. Sen aikaisia valokuvia kun katselee, niin eipä ole himoa saada enää minkäänlaista permanettia.

Kyseessä ei kuitenkaan ollut tuo silkkikäsittely, jossa käytetään kuumia suoristusrautoja lisäksi, vaan kyllä joku tavanomaisempi käsittely, mutta ehdottomasti silkkiä

Yhdistin peräkkäiset viestit. ~ Tuikkuli
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

134&nbsp; Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re: Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : tammikuu 09, 2005, 17:49
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä Delict
Eräs tuttuni otti suoristuspermiksen ja jälki oli kamala. Hiukset olivat aivan kiillottomat ja katkeilleet.&nbsp; Permisaineeseen lisätään käsittääkseni haudehoitoainetta? En ole kyllä yhtään varma...
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

135&nbsp; Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re: Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : tammikuu 07, 2005, 20:23
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä sitruuna
täälläpäin kun kysyin kampaajalta suoristuspermistä, niin se sanoi että se vie kuulemma kaiken kiillo hiuksistä ja muuta vastaavaa. niin itse taidanpa jättää tekemättä kun muuten mulla on aika pitkät hiukset.
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

136&nbsp; Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re: Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : joulukuu 30, 2004, 19:59
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä Penny
Suoristuspermis on sama kuin ottaisit toisenkin permiksen, tehdään samoilla aineilla mutta ilman rullia. Varmasti erityisen haitallista tukalle varsinkin jos otat heti edellisen permiksen perään, joten kannattaa pitää jonkunlainen väli ja vaikka totutella siinä ohella uuteen tukkaan ja hoitamiseen. Ja eihän sitä permistä edes hirveästi tarvitse hoitaa kuitenkaan, kahta kauheampi hoitaminen sitten on, jos hiuksissa on kaksi voimakasta kemiallista käsittelyä päällekkäin...

Suosittelisin kääntymään jonkun kampaajan puoleen, ettei käy pahimmassa tapauksessa niin että osa hiuksista on kiharalla ja osa suoria...
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

137&nbsp; Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re: Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : joulukuu 30, 2004, 19:12
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä Twinkley
Niin pitkälle kuin oma tietoni riittää, en ole vielä tutustunut suoristavaan, joka suoristaisi ilman lämpöä (eli fööni/suoristaja). Itsekin haluaisin tällaisen tuotteen, mutta ei sellaista oikein ole tullut vastaan. On tuotteita jotka hieman taltuttavat kiharaa, mutta ei oikein sellaista, joka suoristaisi täysin ilman lämpöä...Sehän siinä juuri on, kun tällaiset pörröhiukset, jotka ovat yleensä todella kuivat, haluaisi suoristaa, se vaatiii suoristuslaitteet ja aineet jotka kuivattavat entistä enemmän - eihän siinä ole mitään järkeä. Joku saa keksiä vielä aineen joka suoristaa kun vain pullosta suihkii hiuksiin - minä antaisin siitä Nobelin!
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

138&nbsp; Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re: Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : joulukuu 30, 2004, 19:10
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä memmu
moi, oon ottanut permiksen jokin aika sitten.. otin pieniä kiharoita ja tykkään niistä, mut en millään jaksa hoitaa niitä, joten haluaisin taas suorat hiukset.

Miten on kannattaako tuota suoristuspermistä tehdä kotona? onko siitä jotain vaaraa, eli voiko siinä epäonnistua? ja kannattaako sitä tehä markeista saatavilla permanentti-tuotteilla?

kiitoksia kaikista neuvoista

Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

139&nbsp; Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re: Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : joulukuu 30, 2004, 19:06
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä Teemu
Onko kukaan teistä ottanut suoristuspermanenttia? Voiko sen ottaa lyhyille hiuksille? Jos jollakulla on kokemusta luonnonkiharoiden ja karheiden hiusten suoristamisesta, olisin iloinen kommenteista!

Oon myös miettinyt suoristavia tuotteita. Onko niiden joukossa mitään toimivia ja kuinka voimakkaasti ne toimivat? Ovatko kaikki suoristustuotteet lämpöaktiivisia - en nimittäin oikein raaskisi föönata kuivia hiuksiani..?
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

140&nbsp; Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re: Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : joulukuu 26, 2004, 13:24
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä Sipe
pysyvän suoristuksen saat ainoastaan suoristuskäsittelyllä. Biosilkin CHI-menetelmän pitäisi olla aika hiusystävällinen, mutta se on kai aika kallis... (kokeile hakusanaksi chi, niin löydät asiasta tietoa). Suoristuspermanentti on toinen vaihtoehto, mutta se ei kyllä tee tuksalle hyvää...

Toinen vaihtoehto on raskaat, hiusten suoristukseen tarkoitetut hoitotuotteet ja suoristusrauta. Niillä saat tukan suoraksi, mutta tulos ei sitten ole pysyvä.
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

141&nbsp; Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re: Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : joulukuu 25, 2004, 15:10
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä tatjana2
minulla on luonnonvaaleat polkkatukka hiukset ,joissa on latvassa hieman tiukkaa/pientä kiharaa. Jotenkin on alkanut tympimään ks. hiukset. ja hiukseni kasvavat hitaasti joten en jaksaisi odotella... onko mitään apua suoristusaineista pitemmällä aikavälillä suoristaakseen vain onko ks. tuote vain hetkelliseen suoristamiseen. ei haluttaisi ottaa suoristuspermistäkään koska epäilen että se vahingoittaa hiuksiani ja joudun silti tekemään vielä senmyötä leikkauksen... joten se olisi turhaa... mitä teen?
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

142&nbsp; Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re: Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : marraskuu 13, 2004, 22:23
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä 20001968
Mulla oli permis hiuksissa ja suoristin sen kampaajalla.Tulos oli loistava ja laitettiin viel elumen hiusväri päälle,joka antaa kiiltoa.
Mun hiukset eivät kärsineet yhtään ja voin hyvin suositella sitä,tietty,et hiukset eivät ole kuivat,mut ne permisaineetkin ovat nykysin hyvin hoitavia..
Hiusta kantsii hoitaa hyvillä hoitotuotteilla permiksen jälkeenkin.
Mulla on polkkis pituus ja laitan pesun jälkeen tarrajötit päähän ja mukavasti muotoilee hiukset kondikseen antaen myös kiiltoa.
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

143&nbsp; Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re: Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : marraskuu 12, 2004, 19:29
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä frizz
Minulla on kokemusta vaikka minkalaisista suoristuksista vuosien varrelta. Talla hetkella olen todennut parhaiksi aineiksi ainakin itselleni lasten afrohiuksille tarkoitetut aineet joita voi itsekin ostaa erikoiskaupoista koska hiukseni ovat todella epamaaraisen sakkarat mutta eivat yhta paksut kuin mustilla siksi taytyy kayttaa lasten aineita etteivat kokonaan irtoisi.. tietenkaan hiuksista ei tule taysin piikkisuorat pelkalla permiksella mutta kun hoitaa hiuksensa hyvin kuntoon suoristuksen jalkeen ja kayttaa oikeita aineita esim hiuksiin jatettavia hoitoaineita oljyja yms eika foonaile saa hiuksista kiitettavan siloiset kiiltavat ja pehmeat ainakin pariksi kuukaudeksi..
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

144&nbsp; Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re: Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : lokakuu 22, 2004, 23:27
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä MamiHD
Kun hius kerran on luonnostaan kihara,niin ei suoristuspermanenttikaan sitä välttämättä suorista,edes hetkellisesti.
Lopullisesti luonnonkiharaa hiusta ei suoraksi saa mitenkään,uusi kasvava hius kun on luonnostaan kiharaa.
Vanhemmiten hius saattaa suoristua ihan itsestäänkin.

Suoristuspermanenttia siis kannattaa kokeilla,mutta mitään takuuta en minä ainekaan anna että suoristaisi luonnonkiharan hiuksen.Vai kokeilemalla tiedät miten omalla kohdallasi käy.
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

145&nbsp; Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re: Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : lokakuu 22, 2004, 22:35
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä suski87
Ois nimittäin pakko laittaa koska inhoon hiuksiani ku mulla pikkasen luonnonkiharaa enkä tykkää yhtään. Saako sillä ihan suorat hiuxet vai jääkö kiharaa?? Entä tuleeko kiharat joskus takaisin? Paljonko maksaa? Kiitos paljon jos osaatte jelppii <3
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

146&nbsp; Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re: Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : syyskuu 29, 2004, 14:07
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä Penny
Lainaus käyttäjältä: annucca ajankohtana syyskuu 29, 2004, 12:12
ise unelmoin suorista ja kiiltävistä hiuksista...


Tietenkin suora ja tasainen hius heijastaa valoa paremmin kuin kihara ja pörröinen. Mutta kuiva/vahingoittunut hiushan ei kiillä vaikka olisi suora ja luonnonkiharahan on usein jo laadultaan hieman kuivempi kuin ns. tavallinen hius.

Jotenkin vaikea kuvitella että saisi hiukset kiiltämään pelkällä suoristuspermanentilla, joka tavallisen permanentin tavoin varmasti myös kuivattaa lisää hiusta? Ehkä ennemmin tuolla Erikoiskäsittelyt-palstalla mainitulla suoristuskäsittelyllä (jossa hiukseen ujutetaan silkkiä tms) saisi myös kiiltävyyttä ja pehmeyttä lisää.

En tiedä sitten tarkemmin kummastakaan.
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

147&nbsp; Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re: Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : syyskuu 29, 2004, 12:12
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä annucca
Kukaan ei tunnu tietävän mitään suoristuspermanentin hinnasta. Kyselin tänään oman paikkakuntani partureilta kyseisen opetaation suorittamisesta. Osa sanoi, että se rasittaa hiuksia saman verran kuin tavallinenkin permanentti ja osa sanoi, että hiuksista tulee entistä kiiltävämmät. Osa partureista ei tosin suostunut tekemään koko toimenpidettä. Vain yhdeltä parturilta sain hinnan ja se oli hieman yli olkäpään ylettyvistä hiuksista n.65 . Kaksi kaveriani on suoristaneet hiuksensa permanentilla ja kyllä ne hiukset anakin vielä päässä pysyy Toinen sanoi hinnaksi markoissa jotain 500 kieppeillä... ise unelmoin suorista ja kiiltävistä hiuksista...
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

148&nbsp; Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re: Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : elokuu 12, 2004, 19:29
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä Tuulenvire
Minulla suoristuspermiksestä ei ollut mitään hyötyä. Hiuksissani on vain hieman laineita (kosteella ilmalla vähän enemmän), mutta jo samana iltana hiukset alkoi taas 'lainehtia'. Olen myös sen permiksen jälkeen ottanut raitoja/vaalentanut eikä hiukset tippunu päästä&nbsp; , onneksi käytin oikeita hiustuotteita.
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

149&nbsp; Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re: Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : elokuu 12, 2004, 12:20
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä mumsu
ainut huonopuoli siinä on että sitten kun sinulla on se suoristus permanentti kun kyllästyt suoriin hiuksiisi haluatkin luonnokiharasi takaisin ja se ei olekaan niin helppo nakki. Täytyy kyllä myöntää että ole joskus itsekkin suunnitellut tuota
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

150&nbsp; Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re: Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : kesäkuu 01, 2004, 13:28
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä Chic
Heips,
Suoristuspermanenttihan on ihan yhtä voimakas käsittely hiukselle kuin permanenttikin, ihan samoilla aineilla se tehdään Jos hiuksesi ovat todella kuivat niin kannattaa kuitenkin ensin hoitaa kuntoon ne ennenkuin laitat suoristusta, jotta hius varmasti kestää käsittelyn! Varmaankin myös itsellesi helpompi on laittaa tuo suoristuspermis, kuin että joka päivä föönäät hiuksiasi, kyllähän se kuluttaa hiuksia myös..että siksi suosittelisin tuota suoristusta
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

151&nbsp; Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re: Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : toukokuu 30, 2004, 15:20
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä minerva
olen ajatellut ottaa suoristuspermanentin luonnonkähärään tukkaani. en jaksa kerta kaikkiaan enää föönata tukkaa suoraksi joka pesun jälkeen. onko tämä suoristuspermanentti parempi vaihtoehto kuin jokapäiväinen föönaus? voiko hiuksia värjätä käsittelyn jälkeen? tai vaalentaa. minulla on nimittäin ollut vaaleita raitoja.
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

152&nbsp; Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re: Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : maaliskuu 17, 2004, 00:19
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä MamiHD
HENNA hyvä,föönaaminen on

A) Erittäin paljon aikaa vievää.

B) Se kuluttaa ja rasittaa hiusta pitkällä tähtäimellä PALJON enemmän kuin suoristuspermanentti.

Ja

C)Kun laittaa suoristuspermiksen,voi olla varma ettei kutrit ala kihertää heti kun sattuu pikku tihkusateen keskelle

...ehkäpä siksi
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

153&nbsp; Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re: Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : maaliskuu 16, 2004, 23:41
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä *Henna*
Miksi et föönaa niitä suoraksi
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

154&nbsp; Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re: Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : maaliskuu 15, 2004, 08:47
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä HairStore / TS
Heippa!

Kuulostaa aika työläältä ja hiuksia vahingoittavalta toimenpiteeltä, jos hiuksesi ovat lapaluihin asti pitkät, paksut, vaalennetut ja vielä melko kuivat..
Olenkin aina kehottanutkin menemään kampaajan juttusille ennen toimenpiteen tekemistä, sillä hän osaa kertoa kannattaako hiuksiisi ylipäänsä lähteä tekemään suoristuspermanenttia. Samalla kampaaja osaa arvioda hinnan noin suurinpiirtein koko käsittelylle.. Hinnat saattavat vaihdella jonkin verran eripuolilla suomea.



Terveisin,
HairStore Oy
asiakaspalvelu

Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

155&nbsp; Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re: Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : maaliskuu 15, 2004, 03:01
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä loota
No minun suoristuspermis aikoinaan maksoi muistaakseni n.50-60e nykyistä valuuttaa. Että tuosta on varmaan hyvä lähteä, ei se nyt varmasti ihan älyttömiä maksa.
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

156&nbsp; Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re: Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : maaliskuu 14, 2004, 20:58
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä Nanni
Eli voikohan joku kertoo paljonko maksaa korkkiruuvipermiksen poistaminen pitkista lapaluihin asti olevista paksuista hiuksista?
(ovat jokseenkin kuivat latvoista ja vaaleat)

Tahtois tietää hintaa ennen kun astuu liikkeeseen,&nbsp; jotta tietäis viittiikö sitä suoristaa vai leikatakko kiharaosa vaan veke?!

Pikaisia vastauksia odotellen!
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

157&nbsp; Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re: Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : marraskuu 21, 2003, 21:34
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä ishamael
jeah, vaalennuksessa ja permikseesä on se että jos hiusta millääntavalla venytetään ja hangataan silloin kun rikkisillat on katkaistu(permis) tai hius muuten yliturvonneessa emästilassa (vaalennus)
saa sisäiset rakenteet senverran kylmää kyytiä että huh huh..
mutta muten tehtynähän se ei vältämättä ole kovinkaan paljon tuhoa tekevä käsittely.
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

158&nbsp; Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Re: Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : marraskuu 17, 2003, 11:36
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä Ice
Samoilla viivoilla ovat rasitukset, paitsi jos suoristaminen tehdään kampaamalla hiuksia sinä aikana kun aineet on hiuksissa (joka kuulostaakin aika tuhoontuomitulta)
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista

159&nbsp; Tietoa hiustenhoidosta, tuotteista ja välineistä / Permanentti / Hiusten suoristaminen (+CHI-silkkisuoristuskäsittely) : marraskuu 16, 2003, 12:23
Aiheen aloitti aino, Viesti lähettäjä aino
mulla on luonnonkiharat hiuset ja haluaisin niistä suorat. onko hiusten suorennus sen rankempi käsittely kuin tavallinen permiskään? ja paljon hiusten suorennus suurinpiirtein maksaa?
Vastaus Vastaa lainauksen kanssa Tiedotus vastauksista
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
Sanna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2282
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 20:15

Vs: CHI Transformation System (CHI -suoristuskäsittely)

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Maya tai Silkkitukka, missäs tuo kampaaja nykyään vaikuttaa? Siis mikäli on sama, jolla minä ja Silkkitukka käytiin syksyllä. Ilmeisesti on muuttanut siitä Simonkadulta johonkin?

Minulla alkaa olla juurikasvua jo sen verran (n. 6 cm), että niskatukka menee aika pahasti laineille. Ajattelin, että voisin ehkä käydä lähiaikoina uusimassa käsittelyn pelkästään tuonne alahiuksiin, jotka alunperinkin olivat pahin ongelma-alue.
Hipsu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1701
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 21:37

Vs: CHI Transformation System (CHI -suoristuskäsittely)

Viesti Kirjoittaja Hipsu »

Sanni: Tuo kampaaja on muuttanut eerikinkadulle. Teki kyllä tosi hyvää jälkeä, kuten jo mainitsinkin..&nbsp; :)

puhelin nro: 09-41152046
"Life comes with many challenges. The ones that should not scare us are the ones we can take on and take control of." -Angelina Jolie
viivia

Vs: CHI Transformation System (CHI -suoristuskäsittely)

Viesti Kirjoittaja viivia »

Maya kertoi tuolla, että Chiltä on tullut värejäkin. Kiinnostuin heti, kerro lisää?&nbsp; Olen kovasti etsiskellyt Biosilkin värejä mutta en tiedä missä niitä laitettaisiin tai vielä mieluummin saisi tilattua kotiin&nbsp; ;)

Olen miettinyt vakavasto tota chi juttua mutta en tiedä tekeekö ne sitä edes raskauden aikana mutta oikeastaan asian ratkaisis se jos löytäisin paikan mistä saisin biosilkin värejä tai vielä parempi noita Chi värejä tilattua/ostettua himaan...näitähän ne suosittelee jos toi Chi juttu on otettu. Mulla ois shampoot ym. chi härpättimetkin jo valmiina&nbsp; ;D
Hipsu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1701
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 21:37

Vs: CHI Transformation System (CHI -suoristuskäsittely)

Viesti Kirjoittaja Hipsu »

Joo, se kampaaja jolla mulle tehtiin toi chi-suoristus nyt viimeksi, kertoi että Biosilk värit on uudistuneet ja kulkevat nyt nimellä CHI. Niissä ideana on just se ioni- juttu eli hapettimet yms. tarpeettomia. Mulle ainakin kampaaja selitti että kai just ton ioni-jutun takia näiden käyttö on hiukan monimutkaisempaa, joten en usko että näitä myydään kotikäyttöön..&nbsp; ???
Itse haaveilen taas vaaleammista raidoista, ja toi CHI on kyllä ainut vaihtoehto! Mulle on laitettu niitä sunglitz raitoja jotka jo tuntuivat hellävaraisilta, mutta nämä CHI- värit kuulemma vielä paljon hellävaraisempia..&nbsp; Ja juuri noi ionit saa hiuksen vaalenemaan monta astetta ilman jauheita..&nbsp; :o

Kai se pitää kokeilla, kun ei sitä oikeen meinaa muuten uskoa. Luulisin kyllä että suostuvat tekemään raskaana oleville, kun eihän näistä mitään myrkky-huurujakaan tuu, vai mikä nyt oiskaan syynä ettei tekisi..?
"Life comes with many challenges. The ones that should not scare us are the ones we can take on and take control of." -Angelina Jolie
tarhatyyli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1765
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 19:59

Vs: CHI Transformation System (CHI -suoristuskäsittely)

Viesti Kirjoittaja tarhatyyli »

viivia kirjoitti: Maya kertoi tuolla, että Chiltä on tullut värejäkin. Kiinnostuin heti, kerro lisää?&nbsp; Olen kovasti etsiskellyt Biosilkin värejä mutta en tiedä missä niitä laitettaisiin tai vielä mieluummin saisi tilattua kotiin&nbsp; ;)

Olen miettinyt vakavasto tota chi juttua mutta en tiedä tekeekö ne sitä edes raskauden aikana mutta oikeastaan asian ratkaisis se jos löytäisin paikan mistä saisin biosilkin värejä tai vielä parempi noita Chi värejä tilattua/ostettua himaan...näitähän ne suosittelee jos toi Chi juttu on otettu. Mulla ois shampoot ym. chi härpättimetkin jo valmiina&nbsp; ;D
Kyllä kaikkia tollasia tehdään ja voi huoletta ottaa raskauden aikana :)
Sisäinen kauneus on rumien huijaus.

Vapaus on porvarillis-liberaalinen sairaus johon voi kuolla.
viivia

Vs: CHI Transformation System (CHI -suoristuskäsittely)

Viesti Kirjoittaja viivia »

Mietin vaan et sanotaan ettei hiuksia sais värjätä koska lopputulos voi ollakin jotain ihan muuta noista hormoneista riippuen. Menkkojen aikanakaan ei kai permistä suositella... no mene ja tiedä.

Sain just ylimääräistä rahaa ja voisin tota Chitä kokeilla. Biohairilta sanoivat et pitäis mielellään käyttää sit heidän värejään ja ei kyllä raaski kuukauden välein käydä värjäyttämässä. Miksköhän he suosittelee omia värejä, mainosta vai onkohan tavallisista väreistä haittaa chi-käsittelylle??!
Hipsu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1701
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 21:37

Vs: CHI Transformation System (CHI -suoristuskäsittely)

Viesti Kirjoittaja Hipsu »

viivia kirjoitti: Mietin vaan et sanotaan ettei hiuksia sais värjätä koska lopputulos voi ollakin jotain ihan muuta noista hormoneista riippuen. Menkkojen aikanakaan ei kai permistä suositella... no mene ja tiedä.

Sain just ylimääräistä rahaa ja voisin tota Chitä kokeilla. Biohairilta sanoivat et pitäis mielellään käyttää sit heidän värejään ja ei kyllä raaski kuukauden välein käydä värjäyttämässä. Miksköhän he suosittelee omia värejä, mainosta vai onkohan tavallisista väreistä haittaa chi-käsittelylle??!
Ainakin tavallinen vaalennus avaa hiuksen jolloin silkki ja muut aineet valuu pois ja hius kihartuu takaisin. Hiuksen pitäis myös olla mahdollisimman hyväkuntoinen käsittelyä tehtäessä. Tavalliset hiusvärit, varsinkin vaalennusaineet haperoittaa luonnonkiharaa hiusta yleensä niin, että joudutaan toi käsittely tekeen miedoimmilla aineilla, jolloin lopputulos ei välttämättä ole ihan piikki-suora.
"Life comes with many challenges. The ones that should not scare us are the ones we can take on and take control of." -Angelina Jolie
viivia

Vs: CHI Transformation System (CHI -suoristuskäsittely)

Viesti Kirjoittaja viivia »

Laitoinkin sulla Maya henk.koht postia&nbsp; ;)
Mutta jos riittää et värit joita käyttää on ammoniakittomia niin eikö toi Elumen värikin kävisi?

Ompas vaikeeta&nbsp; ??? ::)
Sanna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2282
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 20:15

Vs: CHI Transformation System (CHI -suoristuskäsittely)

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Maya kirjoitti: Sanni: Tuo kampaaja on muuttanut eerikinkadulle. Teki kyllä tosi hyvää jälkeä, kuten jo mainitsinkin..&nbsp; :)

puhelin nro: 09-41152046
Tuo numero kuuluu Imagine day spa:lle, onko kampaaja siis siellä? Nettisivuilla ei mainita mitään kampaamopalveluista.&nbsp; ???
Hipsu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1701
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 21:37

Vs: CHI Transformation System (CHI -suoristuskäsittely)

Viesti Kirjoittaja Hipsu »

Sanni kirjoitti:
Maya kirjoitti: Sanni: Tuo kampaaja on muuttanut eerikinkadulle. Teki kyllä tosi hyvää jälkeä, kuten jo mainitsinkin..&nbsp; :)

puhelin nro: 09-41152046
Tuo numero kuuluu Imagine day spa:lle, onko kampaaja siis siellä? Nettisivuilla ei mainita mitään kampaamopalveluista.&nbsp; ???
Joo, on se siinä samassa. Itsekin vähän ihmettelin, mutta siellä se on!&nbsp; :D
"Life comes with many challenges. The ones that should not scare us are the ones we can take on and take control of." -Angelina Jolie
blackcat85

Vs: CHI Transformation System (CHI -suoristuskäsittely)

Viesti Kirjoittaja blackcat85 »

Osaisko joku suositella hyvää kampaamoa Seinäjoen seudulla (n. 100km säteellä ;)), missä tuota CHI-käsittelyä tehdään?
Vastaa Viestiin