CHI Transformation System (CHI -suoristuskäsittely)

Keskustelua muun muassa permanentista, rastoista, pidennyksistä
Paulina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 866
Liittynyt: 02 Kesä 2006, 15:44

Vs: CHI Transformation System (CHI -suoristuskäsittely)

Viesti Kirjoittaja Paulina »

Kävin tuolla samaisessa Keitaassa kysymässä suoristuskäsittelyhintaa omaan karvastooni, hinta-arvioksi sain 125 e  :(. Eli täytyy vielä harkita. Laski siis aikaa kuluvan 3 h ( x 35 e) + materiaalikuluja n. 20 e. Eihän tuo kai kova hinta yleisesti ottaen ole chi-suoristuksesta, mutta iso raha kuitenkin.
Sanna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2282
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 20:15

Vs: CHI Transformation System (CHI -suoristuskäsittely)

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Mulla on jo varattuna ensi kuulle aika otsiksen suoristukseen. Edellinen suoristus taitaa olla jo kasvanut kokonaan pois, ja otsis taipuilee ikävästi sivuilta. Muualta en aio suoristella, koska tukassa on nykyään jo sen verran pituutta ja paksuutta, etteivät nuo niskakiharat häiritse kovin pahasti.
Paulina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 866
Liittynyt: 02 Kesä 2006, 15:44

Vs: CHI Transformation System (CHI -suoristuskäsittely)

Viesti Kirjoittaja Paulina »

Nyt on koettu CHI-suoristuskäsittely ja todella tyytyväinen olen. Tukkani ei ole koskaan ollut näin sileä ja suora. Suosittelen kaikille karheahiuksisille,  luonnonkiharan ja suheron karvan kanssa taisteleville. Täytyy vaan toivoa, että tämä olomuoto kestäisi mahdollisimman pitkään..
Päivitettyä kuvaa hiuslaatuketjun sivulla 11.
Satine
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 442
Liittynyt: 18 Joulu 2006, 22:39

Vs: CHI Transformation System (CHI -suoristuskäsittely)

Viesti Kirjoittaja Satine »

Voiko tälläisen käsittelyn tehdä vaikka vain alahiuksiin, tai kun hiukseni ovat voimakkaasti kerrostetut niin ettei niitä ylimmäisiä kerroksia käsiteltäisi ollenkaan?
Only a vampire can love you forever
Paulina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 866
Liittynyt: 02 Kesä 2006, 15:44

Vs: CHI Transformation System (CHI -suoristuskäsittely)

Viesti Kirjoittaja Paulina »

Voi tehdä varmaan juuri niinkuin itse haluaa, vaikka ottaa käsittelyn vain osaan hiuksia. Kannattaa käydä näyttäytymässä kampaajalla ennen ajanvarausta ja kysyä myös hinta-arvio, niin ei tule yllätyksiä sillä saralla.  ;)
Satine
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 442
Liittynyt: 18 Joulu 2006, 22:39

Vs: CHI Transformation System (CHI -suoristuskäsittely)

Viesti Kirjoittaja Satine »

^okei, loistavaa! :) tarvii kyllä vielä miettiä tätä, mutta houkuttais kovasti..
Only a vampire can love you forever
Sanna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2282
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 20:15

Vs: CHI Transformation System (CHI -suoristuskäsittely)

Viesti Kirjoittaja Sanna »

sairaskissa kirjoitti: Voiko tälläisen käsittelyn tehdä vaikka vain alahiuksiin, tai kun hiukseni ovat voimakkaasti kerrostetut niin ettei niitä ylimmäisiä kerroksia käsiteltäisi ollenkaan?
Kyllä voi, juuri näin mullekin on tehty. Mulla kun pahimmat kiharat ovat juuri tuolla alahiuksissa, eikä päällimmäisiä hiuksia ole oikeastaan tarvetta suoristaa.
Paulina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 866
Liittynyt: 02 Kesä 2006, 15:44

Vs: CHI Transformation System (CHI -suoristuskäsittely)

Viesti Kirjoittaja Paulina »

Pientä updatea;

Suoristuksesta on nyt n. 1 kk. Ekan pesun jälkeen alkoi hillitön hoitokuuri tai ainakin yritys. Ainakun olen ehtinyt, olen yrittänyt pitää tehohoitista vähintään tunnin, välillä olen vedellyt esim. Dumb Blondea latvoihin/pituuksiin aamulla ennen illan pesua. Nyt on pakko myöntää, että latvat kaipaavat trimmausta, ilmeisesti kärsivät tuosta prosessista niin, että mikään hoitosysteemi ei tehoa eikä tuo sileyttä.

En ole käyttänyt kertaakaan suoristusrautoja, vaikka sillä nuo suheroiset "kärtsähtäneet" latvat varmaan tilapäisesti saisi naamioitua suoriksi ja sileiksi. Olin käynyt muutama viikko ennen suoristusta leikkauttamassa latvat, ihan reippaasti mielestäni, joten suoristusta ei tehty huonoihin ja kuluneisiin latvoihin; tulee siis mieleen, että olivatko hiukseni sitten oikeasti kuivat kun niitä kampaajalla raudalla käsiteltiin vai aiheuttiko mahdollinen lievä kosteus hiuksissa sen, että latvasto on vähän käristyneen oloinen. Suora se siis toki on, mutta kiilloton.

Olen sinänsä ihan tyytyväinen tähän suoruuteen, koska se on sitä mitä haluan nyt, mutta voi olla että jätän käsittelyn vastaisuudessa väliin tai laitan vain osaan tukkaa, jos pahasti alkaa pörhistelemään kasvettuaan.

Vaikka kyseessä on silkkisuoristus ja ilmeisesti joillain se on jopa parantanut hiuksen kuntoa, itse en voi sanoa samaa. Parhaimmillaan se toki on kiiltävä, sileä ja suora, mutta sellaista normaalia hiuksen pehmeyttä ei tietenkään enää ole.

Edit. Napsasin sitten latvoja vähän itse, auttoi kyllä asiaa. Eihän sitä tarvitse ottaa kuin pari milliä-sentti, sekin voi muuttaa tilannetta paljon. Yleensäkin kannattaa kaikki värjäyssuunnitelmat ja (latvojenkin) leikkaukset toteuttaa pikemminkin käsittelyn jälkeen kuin ennen sitä. Raitakohtia käsittely tuntuu kurittavan vähän normaalia enemmän.
Viimeksi muokannut Paulina, 21 Huhti 2007, 12:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
devil

Vs: CHI Transformation System (CHI -suoristuskäsittely)

Viesti Kirjoittaja devil »

Olen jo pitemmän aikaa miettinyt tuon käsittelyn ottamista, harmittaa niin kamalasti kun olen laittanut suuria summia tukanhoitoon, mutta mikään ei tunnu auttavan tähän luonnonkiharan hiuksen karheuteen :(
Eli, tietääkö kukaan Imatra-Lappeenranta seudulla CHI-suoristusta tekevää kampaamoa? Lähimmät mitä olen löytänyt, sijaitsevat Lahdessa tai Jyväskylässä.  ??? Alkoi hitusen epäilyttämään kun luin noita kokemuksia, että hiukset ovat katkeilleet jne..? Toisaalta se on pieni hinta sen rinnalla kun pitää rääkätä hiuksia monta kertaa viikossa suoristusraudalla.
Paulina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 866
Liittynyt: 02 Kesä 2006, 15:44

Vs: CHI Transformation System (CHI -suoristuskäsittely)

Viesti Kirjoittaja Paulina »

Mulla on kulunut reilu 2 kk suoristuksesta, en ole huomannut mitään katkeilua. Riippuu varmaan hiuslaadustakin.
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: CHI Transformation System (CHI -suoristuskäsittely)

Viesti Kirjoittaja Ice »

Kuten katkeilusta on täällä jossain puhuttu, se voi johtua hiusten kunnosta tai kampaajan virheestä/virheistä. Eli siis ei se oikein tehtynä kunnon mukaan katsottuna tee välttämättä katkeilua, oikea ihminen vaan tekemään eli kannattaa kokemuksien perusteella hankkiutua.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
Illusia
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1593
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 08:32

Vs: CHI Transformation System (CHI -suoristuskäsittely)

Viesti Kirjoittaja Illusia »

Onko kellään tietoa tehdäänkö suomessa Wellastrate nimistä(?) suoristusta?
Mietin vaan että mitähän sellainen mahtaa maksaa täällä kun kyseisen operaation otin tukkaani Intiassa.
brownsuga

Vs: CHI Transformation System (CHI -suoristuskäsittely)

Viesti Kirjoittaja brownsuga »

Realicer kirjoitti: Kuten katkeilusta on täällä jossain puhuttu, se voi johtua hiusten kunnosta tai kampaajan virheestä/virheistä. Eli siis ei se oikein tehtynä kunnon mukaan katsottuna tee välttämättä katkeilua, oikea ihminen vaan tekemään eli kannattaa kokemuksien perusteella hankkiutua.
Itseasiassa tuo katkeilu ei liity mitenkään kampaajan taitoihin, vaan hiuslaatuun. Mitä kiharampi hius, sitä helpommin se katkeaa. Katkeaminen taas johtuu siitä, että suoristetun ja kiharan tyvikasvun väliin tulee taite. Tämän ehkäisemiseksi tulee tyvikasvu taas suoristaa. Suomalainen hiuslaatu ei kyllä ole niin kihara, että kaikki hiukset tippuisivat päästä, mutta minulla (afrohius) aikoinaan näin kävi :P.
-j-
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2285
Liittynyt: 21 Syys 2006, 16:15

Vs: CHI Transformation System (CHI -suoristuskäsittely)

Viesti Kirjoittaja -j- »

^
Kaikki hiukset tippui päästä, niinkö..?! Kamalaa!!!

Mulla on nyt melkein vuosi suoristuksesta. Hiukset ovat melko suorat, mutta nykyään huomaan yhä enemmän laineille vetäytymistä pesun jälkeen.

Kaiken kaikkiaan suoristus oli ihan kiva kokeilu, mutten tee sitä toiste. Kamalan kallista, sanoo nykyinen asuntovelallinen ( ;D), ja kampaajat repivät tukkaparkaani niin, että itketti! Hiusten kunto myös huononi jonkun verran. Nyt sitten kasvattelemaan omaa takaisin, siihen menee varmaan jotain 6v, koska hiukset ovat pitkät (oisko n. 80 cm). Olen jo nyt aika törkeän näköinen, kun kihara juuri oikein pörröttää kostealla ilmalla  ;D
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...
brownsuga

Vs: CHI Transformation System (CHI -suoristuskäsittely)

Viesti Kirjoittaja brownsuga »

Ei nyt kaikki tippunu itestään.....päälaelta katkes ensin kaikki ja loput leikkasin ite :'(  Noh siitä on kohta 10 vuotta, nyt on taas pitkät hiukset  ;D

-j-, aiotko siis leikata hiukset?
Vastaa Viestiin