CHI Transformation System (CHI -suoristuskäsittely)

Keskustelua muun muassa permanentista, rastoista, pidennyksistä
Hipsu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1701
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 21:37

Vs: CHI Transformation System (CHI -suoristuskäsittely)

Viesti Kirjoittaja Hipsu »

Fry kirjoitti:
Maya kirjoitti: Ainakin tavallinen vaalennus avaa hiuksen jolloin silkki ja muut aineet valuu pois ja hius kihartuu takaisin.
Onkos näin? Kyselin kampaajalta että voinko värjätä/vaalentaa hiuksia normaalisti suoristuskäsittelyn jälkeen, ja hän sanoi että aivan hyvin voin.. Tekisi vain mieli ottaa hieman vaaleita raitoja.
Mulle sano mun kampaaja että ei välttämättä kannata vaalennella. Mulla raitakohdat pörrötty hiukan kun kampaajan kiellosta huolimatta laitoin vaaleita raitoja. Mut enpä usko et siitä nyt niin paljon haittaa on, varmaan just se pointti että kun se vaalennus niitä hiussuomuja avaa niin voi se silkki ja mömmöt sieltä päästä ulos.  ;)
"Life comes with many challenges. The ones that should not scare us are the ones we can take on and take control of." -Angelina Jolie
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: CHI Transformation System (CHI -suoristuskäsittely)

Viesti Kirjoittaja Ice »

^ periaatteessahan syväpuhdistavatkin on sitten ei-suosittujen listalla?
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
Fry

Vs: CHI Transformation System (CHI -suoristuskäsittely)

Viesti Kirjoittaja Fry »

Elikkä nyt on ollut chi-suoristus jo kuukauden verran, ja ihan hyvänä on pysynyt. Silkkisyys on ikävä kyllä hieman hävinnyt, mutta suorana on pysynyt, ja tukka näyttää hyväkuntoiselta. Mitään "taitetta" en ole ainakaan vielä huomannut tyvessä, tai katkenneita hiuksia. Muotoilu onnistuu suht hyvin, tosin ei ole yhtä kestävä enää. Suoristuu siis melko nopeasti, ellei laita kunnon tököttejä alle.. Tukka on kyllä entistä "jäykempi".

Ja NekoNeko, http://www.lahdenhiusjakauneuskeidas.com/ tuolla kävin ottamassa käsittelyn
Viimeksi muokannut Fry, 19 Tammi 2007, 12:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
NekoNeko
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 862
Liittynyt: 05 Kesä 2006, 00:09

Vs: CHI Transformation System (CHI -suoristuskäsittely)

Viesti Kirjoittaja NekoNeko »

Ooo, kiitos Fry! Kuulostaa kiinnostavalta, täytyy käydä tuolla tiedustelemassa :)

Edit. Todellakin toi alkoi himottaa kun tutkin noita hintoja. Chi käsittely lähtee 50 eurosta...? Täytyy miettiä kumpaa haluan enemmän, ruokaa vai sileitä hiuksia ensi viikolla ;)
Viimeksi muokannut NekoNeko, 19 Tammi 2007, 13:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hang out the chick habit
Fry

Vs: CHI Transformation System (CHI -suoristuskäsittely)

Viesti Kirjoittaja Fry »

^ Riippunee tukan pituudesta :) Mulla maksoi 85e, ja mulla on lähes hartiamittaiset hiukset

Edit: Eli menee tuntiveloituksen mukaan, jonka tuolla aiemmin mainitsin. Tuntiveloitus siis 35e + ainekustannukset about kympin
Viimeksi muokannut Fry, 19 Tammi 2007, 13:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
NekoNeko
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 862
Liittynyt: 05 Kesä 2006, 00:09

Vs: CHI Transformation System (CHI -suoristuskäsittely)

Viesti Kirjoittaja NekoNeko »

No mä kävin kysymässä aikaa, ja tiistaina olen luultavasti menossa. 85e se maksaa mullekin. Mietin kyllä vielä hetken.
Hang out the chick habit
Sanna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2282
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 20:15

Vs: CHI Transformation System (CHI -suoristuskäsittely)

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Sanna kirjoitti: Edit: nyt on sitten niskavillat suoristettu  :). Samalla leikattiin ja suoristettiin otsatukka. Eli päällimmäiset hiukset jätettiin siis kokonaan käsittelemättä. Hintaa suoristukselle tuli 70 e ja siihen päälle vielä leikkaus 20 e. Ihanaa, nyt ei tarvitse taas moneen kuukauteen taistella kiharoiden kanssa!
Päivitystä: syyskuussa tosiaan suoristettiin alahiukset ja otsis, ja hyvin ovat pysyneet suorina. Kihartuvaa tyvikasvua on tietysti tullut muutama sentti, mutta ainakaan vielä se ei häiritse kovin pahasti. En kyllä ota uutta käsittelyä ennen kuin edes se ihan ensimmäinen käsittely on kasvanut kokonaan pois. Nyt sitä on vielä alatukassakin latvoissa jäljellä.
käkkärä

Vs: CHI Transformation System (CHI -suoristuskäsittely)

Viesti Kirjoittaja käkkärä »

Olisko kellään mielessä hyvää kampaamoa pääkaupunkiseudulla jossa tehtäis tota chi-suoristusta? Ite en meinaa mistään löytää :/ Oon ite vaan kuullu tosta imagine day spasta, mut vaikuttaa niin kalliilta verrattuna muihin kampaamoihin joiden hintoja olen lueskellut täältä. Olis myös mukava kuulla kokemuksia niistä  :)
NekoNeko
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 862
Liittynyt: 05 Kesä 2006, 00:09

Vs: CHI Transformation System (CHI -suoristuskäsittely)

Viesti Kirjoittaja NekoNeko »

Meitsi päätti nyt kuitenkin jättää väliin Chi -suoristuksen, jos se yhtään vahingoittaa tukkaa lisää niin tää rapisee irti. Pääsen riittävän suoraan tulokseen föönaamalla hiukset kosteina. Katsotaan sitten kuukauden päästä tai jotain, että miltä tää  tuntuu.
Hang out the chick habit
Fry

Vs: CHI Transformation System (CHI -suoristuskäsittely)

Viesti Kirjoittaja Fry »

Nyt kun tarkemmin tarkastelin tukkaa, niin tyvessä näkyy semmoinen pieni kulma.. Se on kylläkin hyvin loiva, eikä mikään terävä kulma, hyvä jos sitä edes näkee. Ja luulisi että tuo taite kuitenkin suoristuu/loivenee ajan myötä.
Hipsu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1701
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 21:37

Vs: CHI Transformation System (CHI -suoristuskäsittely)

Viesti Kirjoittaja Hipsu »

Fry kirjoitti: Nyt kun tarkemmin tarkastelin tukkaa, niin tyvessä näkyy semmoinen pieni kulma.. Se on kylläkin hyvin loiva, eikä mikään terävä kulma, hyvä jos sitä edes näkee. Ja luulisi että tuo taite kuitenkin suoristuu/loivenee ajan myötä.
Mulla toi kulma kyllä pysyi, ja myöhemmin kun laitoin vaaleita raitoja, napsahti osa raidoista poikki siitä kulman kohdalta..  ???

Mä oon nyt miettinyt tuota vaaleiden raitojen laittoa ja syväpuhdistavien käyttöä, ja olen tullut siihen tulokseen, että tuskimpa sillä on vaikutusta suuntaan tai toiseen. Luulen kuitenkin että suurin osa tuosta alun silkkisyydestä tulee silikoneista (tai niitä vastaavista aineista) käsittelyn aikana, eikä sinne hiuksen sisään loppujen lopuksi mitään kummempia rakennemuutoksia tule.
"Life comes with many challenges. The ones that should not scare us are the ones we can take on and take control of." -Angelina Jolie
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: CHI Transformation System (CHI -suoristuskäsittely)

Viesti Kirjoittaja Ice »

Maya kirjoitti: Mulla toi kulma kyllä pysyi, ja myöhemmin kun laitoin vaaleita raitoja, napsahti osa raidoista poikki siitä kulman kohdalta..  ???
tässähän ne käsittelyn virheet juuri ilmi tulevat, näin
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
Sanna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2282
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 20:15

Vs: CHI Transformation System (CHI -suoristuskäsittely)

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Sama juttu mullakin silloin koko pään käsittelyn jälkeen: kulma pysyi pitkään, tosin loiveni kyllä, eikä enää näy ollenkaan. Ja jonkin verran hiuksia katkeiili siitä kohdasta. :(
-j-
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2285
Liittynyt: 21 Syys 2006, 16:15

Vs: CHI Transformation System (CHI -suoristuskäsittely)

Viesti Kirjoittaja -j- »

Täytyypä päivittää kokemuksia suoristuksesta, näin puoli vuotta käsittelyn jälkeen.

Ihan viime aikoina olen huomannut, että hiukset on menny lähinnä latvoista huonoon kuntoon. Ne takkuuntuu älyttömän helposti ja syyksi olen huomannut sen, että latvoista taitteilla olevat hiukset takertuu toisiinsa ja menee jopa solmuun keskenään helposti ja siitä sitten katkeaa ja repeää. Olen hoitanut ja suojannut hiukseni esimerkillisesti, joten esim talvi ei varmana ole tähän syypää.

En sitten tiedä, miksi noihin latvuksiin jäi niin paljon taitteita ja eri suuntiin vääntyneitä hiuksia, onko se ihan normaalia, vai johtuiko siitä, että kampaajatytöt aika voimalla kampasivat pitkää tukkaani --> ylhäältä alas asti vaan väkisin yhdellä kampauksella, vaikka välissä olisi takkukohta.

No, en varmaan enää mene suoristamaan, koska hiusten kunto on mulle tärkeämpi juttu ja haluan säilyttää pituuden. Ja eihän näistä hiuksista näköjään samanlaisia saa, kuin mitä luonnostaan suorat hiukset ovat, kun latvoissa on noita taitteita ja käypyröitä. Yritän kasvattaa kiharat takaisin ja olla kyrpiintymättä niihin.
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...
Fry

Vs: CHI Transformation System (CHI -suoristuskäsittely)

Viesti Kirjoittaja Fry »

-j- kirjoitti: En sitten tiedä, miksi noihin latvuksiin jäi niin paljon taitteita ja eri suuntiin vääntyneitä hiuksia, onko se ihan normaalia, vai johtuiko siitä, että kampaajatytöt aika voimalla kampasivat pitkää tukkaani --> ylhäältä alas asti vaan väkisin yhdellä kampauksella, vaikka välissä olisi takkukohta.
Mullakin oli latvoissa noita taitteita, veikkaan että johtuu huolimattomasta kampaamisesta.. Mulla ainakin kampaaja suoristi aika suuren köntsän hiuksia kerralla ja selvitti ne vain yhdellä kamman vedolla. Mutta saattaahan se olla silti aika vaikeaa saada _kaikki_ hiussuortuvat täysin suoriksi ja samansuuntaisiksi..

Kävin parturissa jokin aikaa sitten leikkaamassa latvoja, joten nyt suurin osa taitteista on poissa.
Vastaa Viestiin