Sivu 1/1

Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 07 Maalis 2008, 22:40
Kirjoittaja Angie
Tämä on nyt todellakin tyhmä kysymys sanan varsinaisessa merkityksessä, mutta miten ihmeessä saatte muhitteluissa muovikelmun pysymään päässä? Kun minulla se valuu aina pois, vaikka pipo olisi vielä siinä päällä. En voi käsittää, miten saisin sen pysymään, kun tukka on niin liukas hoitiksista ja öljyistä.



Tein oman ketjun näille suihkumyssyille sun muille muhittelun apuvälineille, kuten hedelmäpusseille, muille muovipusseille, kelmuille, pipoille jne. ;).

Tässä linkki myös Nettiostamisen My Pretty Shower Caps -ketjuun.

-Luomo-

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 07 Maalis 2008, 23:45
Kirjoittaja Kimara
^Mä kierrän sitä elmukelmua niin alas otsalle ja niskaan että vaikutelma on aika kortonkimainen :D Slimmi pipo vaan päälle niin hyvä tulee. (Oon käynyt mm. Pizza Hutissa tää viritys päässä ja hyvin pysy ja pysty yhdistää syömisen ja muhittelun :P)

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 08 Maalis 2008, 09:57
Kirjoittaja Beatrix
Minä suosittelen suihkulakin ostoa. Helppo käyttää ja tulee myös huomattavasti halvemmaksi, jollei kelmua uusiokäytä (+ on luontoystävällisempi).Pipoa ei tarvi ellei sitä halua käyttää ja aineiden valuminen on ainakin omassa päässäni hyvin vähäistä. :)

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 08 Maalis 2008, 10:18
Kirjoittaja Herya
^Mullakin on pipon alla muovinen suihkuhattu. Sen kun huuhtasee käytön jälkeen, sitä voi käyttää uudestaankin. Varmaan jossain vaiheessa vaihdan tän uuteen, mutta en vielä jos se pysyy hyvässä kunnossa  :). Sain tän kun kultani pölläsi sen hotellista mukanaan.

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 08 Maalis 2008, 18:44
Kirjoittaja Angie
Beatrix kirjoitti: Minä suosittelen suihkulakin ostoa. Helppo käyttää ja tulee myös huomattavasti halvemmaksi, jollei kelmua uusiokäytä (+ on luontoystävällisempi).Pipoa ei tarvi ellei sitä halua käyttää ja aineiden valuminen on ainakin omassa päässäni hyvin vähäistä. :)
Jep, voisinkin kokeilla tuota suihkumyssyä, tulee todellakin paljon edullisemmaksi ja luontoystävällisemmäksi. Enpä ole tullut ajatelleeksikaan käyttää sitä, vaikka meiltä muistaakseni löytyykin jokin ikivanha myssy. Kiitos Beatrix :)

OT, mutta voin vain kuvitella Kimaran istumassa Pizza Hutissa muhittelut päässä ;D

Edit. Päivitin linkin viestisiirron johdosta. -Luomo

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 27 Maalis 2008, 13:51
Kirjoittaja Margot
Miten säilytätte suihkumyssyä? Pelottaa, että se vetää homeeseen, kun se jää kosteaksi. Mitään kauhean mittavia kuivausoperaatioitakaan en jaksaisi, kun käyn joka päivä suihkussa ja näyttäisi siltä, että tuota tulee paljon käytettyä (olen siis vasta hankkinut suihkumyssyn).

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 27 Maalis 2008, 13:57
Kirjoittaja Ulrika
^^ Mulla on parikin myssyä, joita välillä vaihtelen, mutta tulee myös samaa myssyä käytettyä useamman kerran peräkkäin. Eli siis teen näin: käännän myssyn sisäpuolen ulospäin, huuhtelen myssyn käytön jälkeen sisäpuolelta ja sitten ripustan sen edelleen väärinpäin kuivumaan joko pyyhekoukkuun, suihkukaapin tai saunan ovessa olevaan nuppiin/vetimeen, kuitenkin niin, että myssyllä on paljon tilaa ympärillään ja että myssy on mahdollisemman "levällään tai pulleana". Ulkopuolelta noita myssyjä ei kovin usein tule pestyä, koska yritän välttää niiden kastelua ja sotkemista ulkopuolelta.

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 27 Maalis 2008, 14:09
Kirjoittaja Memmuuh
Margot kirjoitti: Miten säilytätte suihkumyssyä? Pelottaa, että se vetää homeeseen, kun se jää kosteaksi. Mitään kauhean mittavia kuivausoperaatioitakaan en jaksaisi, kun käyn joka päivä suihkussa ja näyttäisi siltä, että tuota tulee paljon käytettyä (olen siis vasta hankkinut suihkumyssyn).
Käytön jälkeen pesen myssyn ja pistän johonkin kuivumaan. Sitten kun se on kuiva niin tungen sen mytyssä kaappiin odottelemaan seuraavaa käyttökertaa. ;D

Sitten tietenkin jos käyttää sitä myssyä päivittäin, niin ripustaa vaikka kylppäriin johonkin koukkuun kuivumaan ja antaa olla siinä sitten.  :)

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 27 Maalis 2008, 17:43
Kirjoittaja Sylvia
Minä pesen suihkumyssyn käytön jälkeen vedellä, ravistelen enimmät pisarat pois ja ripustan kuivumaan meidän suihkuhyllykköön hainhampaalla. Välillä olen nuuhkinut haiseeko myssy tunkkaiselta tms. mutta mitään hajua ei ole siihen tullut.

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 02 Huhti 2008, 08:53
Kirjoittaja Neriana
Itse olen käyttänyt hedelmäpussia.. Niitä mihin kaupassa pakataan hedelmät :D

Tosin niitä ei aina ole jos ei satu olemaan jotain banaaneja jääkaapissa..

Muut minicrip pussit ovat liian pieniä, ja kauppan muovikassit liian isoja..

Sitten aina vielä pyyhe sen päälle että pysyy lämpöisenä.

Täytyykin käydä kattelemassa tuota suihkulakkia :D Tulisi kyllä tarpeeseen..


Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 02 Huhti 2008, 10:36
Kirjoittaja ellen
Mie taas en oikein pysty suihkulakkia pitämään päässä, koska lakin reunus painaa pään ympärystä ja etenkin korvien takaa. Teen siksi kelmusta suojan niin, että laitan sen todella tiukalle koko päähän, myös korvien päälle, ja sitten ongin korvat sieltä kelmun alta kelmun päälle niin, että kelmu jää korvien taakse. Sitten vain pipo päähän ja koko komeus pysyy paikallaan oikein hyvin, jopa yön yli. Kelmu on niin paljon pehmeäpikin kuin suihkulakin reuna. Oon käytellyt loppuun isältäni saamaa muuttokelmua, sellaista supertarttuvaa, jota käytin tavaroiden pakkaamiseen muutoissa. Tavallinen keittiölaatuinen elmukelmukin käy muhittamistarkoitukseen oikein hyvin.

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 02 Huhti 2008, 11:41
Kirjoittaja nita
Auttakee naista hädässä!

Mie en löydä suihkumyssyjä mistään! Enkä viihtis mennä hotellissa yöpymään ihan moisen takia :D

Oon kiertäny niin Anttilat, Stockat ku Halpa-Hallitki. Eikä missään. Onko ne jotain mystisiä etelän ihmeitä, joita ei tänne pohjolaan tuoda? Hjälp.

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 02 Huhti 2008, 11:46
Kirjoittaja sonj
^

Jos haluat investoida, niin So pretty shower capsilta voi tilata iiiihania suihkumyssyjä, siitä on ketju nettiostamisessa. Juuri pari tuntia sitten tilasin yhden ihanan  :-*

Luulisin kyllä että Stokkalta löytyisi, kannattaa käydä kysymässä vaikka myyjältä.

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 02 Huhti 2008, 12:03
Kirjoittaja Magia
^^ Täälläpäin on myös ainakin Seppälässä ja Lindexissä. :) Oletkohan katsonut varmasti oikeaa osastoa, koska täällä niitä ainakin on oikeastaan joka paikassa samalla hyllyllä kuin esim. pesusienet.

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 02 Huhti 2008, 12:42
Kirjoittaja kiwi
Omani ostin ainakin Stockkalta täältä Turusta. Kannattaa tosiaan kysyä myyjältä, jos ei itse löydä. Kuinka usein muuten ostatte uuden myssyn?

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 02 Huhti 2008, 12:51
Kirjoittaja nita
Haa, kiitos neuvoista. Voi tosiaan olla, että oon ettiny vääristä paikoista (ja liikkeistä :D)

Meenpäs tänään uudelle yrityskierrokselle. Raporttia seurannee :)

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 02 Huhti 2008, 15:56
Kirjoittaja Tristy
Mä löysin oman suihkumyssyni Anttilasta, eli kyllä sielläkin niitä pitäisi olla. :) En ole varma, mutta muistaakseni tuo löytyi samasta väliköstä peilien yms. kanssa.

Mun myssy on vähän liian kireä. Onhan se kyllä melko uusikin vielä, ettei ole edes vielä ehtinyt venyä. Saan aina kauhean päänsäryn muhitellessa, jos pidän sitä noin tunnin tai enemmän. Kelmua käyttelin pipon kanssa ennen myssyn ostamista ja se oli kyllä vähän mukavampi vaihtoehto. Säilytän myssyä ihan vaan kylppärin naulakossa (paitsi jos on tulossa vieraita  :P). Käännän sen sisäosan ulos muhittelun jälkeen, huuhtelen ja annan kuivua niin, että sisä- ja ulkokankaat on ulkona. Niin se saa olla naulakossa seuraavaan käyttökertaan saakka.

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 02 Huhti 2008, 17:33
Kirjoittaja Memmuuh
^ Minun suihkumyssyssä oli myös aikaisemmin ihan liian kireä se kuminauha, mutta kyllä se siitä löystyy. :)

Oman suihkumyssyni ostin Tokmannilta, eli varmaan saman ketjun halpakaupoista saattaisi löytyä.
Myös Citymarketissa olen nähnyt. :)

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 02 Huhti 2008, 17:35
Kirjoittaja Margot
Tamperelaisten kannattaa kurkata Stokkalle. Ostin sieltä jokin aika sitten kivan neutraalin suihkumyssyn, vaaleanharmaan. Se oli siellä "kauneusosastolla".

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 04 Huhti 2008, 00:32
Kirjoittaja Jekku
Ostin sokokselta sellaisen vaaleanpunaisen myssäkän, jossa päällinen vedenpitävä mutta "satiinimainen", ja sisäpuoli froteeta. Ei siis oikein sovi muhitteluun.  :)

Talvella tein ihania löytöjä seppälästä, ostin pari suihkulakkia joista toinen keltainen ja iloisilla possuilla koristeltu ja toinen limenvihreä jossa puolestaan lystikkäitä lampaita!  :D

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 04 Huhti 2008, 07:42
Kirjoittaja nita
Nyt on miullakin oma suihkumösä. Anttilastahan se löytyi, maksoi vitosen verran. Ei mikään designin riemuvoitto, vaan ajanee asiansa :)

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 04 Huhti 2008, 15:39
Kirjoittaja deko
Minä en aina jaksa suihkumyssykkäni (pinkki, ohutta muovia, anttilasta) kanssa leikkiä vaan kietaisen yleensä päähän kostean pikkupyyhkeen muhituksen ajaksi. Toimii ihan hyvin eikä tunnu imevän liikaa tehiksiä tukasta.

erit:
ja unohtui kirsikka kakun päälle eli pinkin suihkumyssyn kruunaa snickersin Nutcase -kampanjapipo ;D

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 04 Huhti 2008, 20:57
Kirjoittaja Tiitunen
Mulla on kanssa vaaleanpunainen ohut suihkumyssy, sellainen keittiäjätäti-mallinen.  :D Ostin sen Tarjoustalosta. Käytän välillä myös pyyhettä (minulla se on vähän hankalan tuntuinen pitkiä aikoja muhitellessa) sekä pellavasita saunahattua. Saunahattu on tämänhetkinen lempparini, koska se pysyy hyvin paikoillaan eikä tunnu hiostavalta tai muoviselta.  :)

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 04 Huhti 2008, 22:33
Kirjoittaja Jekku
Mä laitan suihkuhatun päälle sellaisen violetin mummobaskerin joka on kuljun kartanosta ostettu muutamalla eurolla  :) Tosi kätevä ja mukava päässä kun on suihkulakin mallinen. Saa kunnon lämpövaikutuksen  ;)

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 20 Huhti 2008, 22:54
Kirjoittaja Eudokia
Löysin oman myssyni Tokmannin alekorista ja olen sitä tyytyväisenä käyttänyt melkein joka pesussa. Aiemmin käytin hedelmäpusseja, jonka päälle kietaisin vielä suuren pyyhkeen. Suihkumyssy on kätevämpi, koska se pysyy hyvin paikoillaan. Ainoat harmitukset on, että otsaan jää rantu myssyn kuminauhaosasta ja että niskaa saa pyyhkiä talouspaperilla kun hoitsikat valuu myssyn alta.

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 25 Huhti 2008, 21:39
Kirjoittaja Kähmäräpälä
Mulla on käytössä sellainen peruskarsea valkoinen S-marketista löytynyt suihkumyssy. Maksoi pari euroa ja ajaa asiansa :) .

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 26 Huhti 2008, 10:40
Kirjoittaja Auringonkukka
Mulla on sievä vaaleanpunainen myssy, ostettu Tarjoustalosta ja hintaa tais olla alle euron. Käytän sitä joko yksin tai yhdessä pipon kanssa, pipo päällä ja myssy alla tietysti, ja huuhtelen aina muhittelujen jälkeen. On toiminut muutaman kuukauden moitteetta, en oikeastaan löydä tuosta mitään valittamista :)

Mulla ei hoitoaineet kyllä valu mihinkään mutta otsaan jää jälki jos tietyssä kohdassa myssyä pitää, mä olenkin yleensä sit jättänyt sen otsapuolen vähän ylemmäksi koska se jälki tuntuu jäävän joskus vähän turhan pitkäksi aikaa :P

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 26 Huhti 2008, 19:08
Kirjoittaja RockQueen
Kun alotin muhittelemaan, laitoin päähän hedelmäpussin + pipon (very sexy indeed) mutta sitten ostin ihan suihkumyssyn ku muutki täällä sellasia käyttää ;) Äiti on myös tuonut mulle hotelleista suihkumyssyjä, ja olen todennut ne paljon laadukkaammiksi kun ton varsinaisen kaupasta ostetun suihkumyssyn. Se kaupasta ostettu on nykyään ihan levahtanut, kuminauha löystyi todella nopeasti ja nyt se on ihan käyttökelvoton, ehdin varmaan 6 kertaa maksimissaan käyttää :-\ Sitten taas eräs hotellin myssy on pysynyt kuin uutena jo yli 10 muhittelukertaa, onneks äitee just hamstras mulle työmatkalta 5 myssyä lisää ;D

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 26 Huhti 2008, 19:50
Kirjoittaja ellen
^ Toi on muuten kumma, että sellaisen kalliimman ja muka laadukkaamman suihkumyssyn kuminauha levahtaa äkkiä. Munki suihkumyssy oli alussa niin kireä, että se ihan satutti päätä ja varsinkin korvien takaa, kun yritin laittaa myssyn korvien taakse. Nyt se on aivan järkyttävän plösö se kuminauha, ihan liian löysä. Senpä takia tykkäänkin käyttää tuorekelmua, koska sen saa kietaistua päähän tiukkaan ilman, että se painaa.

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 27 Huhti 2008, 10:52
Kirjoittaja Tuikkuli
Täällä on teille hilpeitä myssyjä: löytyy ankka, sammakko, possu ja vadelma! ;D

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 27 Huhti 2008, 12:43
Kirjoittaja Memmuuh
^ Vähänkö haluaisin jonkin nuista! :D

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 28 Huhti 2008, 14:46
Kirjoittaja stinttapo
Just äskön ostin Lindexilta kaks suihkumysyä, ku olivat 70% alessa, eli 0.7e kipale ;) Myssyissä on vähä PinUp-tyylisiä naisen kuvia.
Söpöjä/hauskoja suihkumyssyjä löytyy myös Europehouseista, itellä pari sieltä hankittua. Muistaakseni maksavat 1.9e

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 30 Huhti 2008, 19:14
Kirjoittaja Merial
RockQueen kirjoitti: Se kaupasta ostettu on nykyään ihan levahtanut, kuminauha löystyi todella nopeasti ja nyt se on ihan käyttökelvoton, ehdin varmaan 6 kertaa maksimissaan käyttää :-\
Muistatko myssyn merkkiä? Itselläni on Kampamiehen myssy ja hyvänä on pysynyt jo monta kuukautta. Ainakin muistelisin, ettei suihkun kuminauha ole varsinaista kuminauhaa vaan jonkin sortin silikonia, samanlaista kuin uimalakeissa käytetään. Eikä ole kiristänyt alussakaan, venähtämisestä puhumattakaan. :) Tyytyväinen olen!

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 01 Touko 2008, 09:50
Kirjoittaja Noanna
Ihan pakko kysyä, miten te pitkähiuksiset saatte hiukset myssyn sisään? Mulle se tuottaa jotenkin ihan kamalia vaikeuksia. En saa niitä pää alaspäin millään tähdättyä siihen myssyyn ja jos pää ylöspäin yrittää niin koko ajan jostain puolelta tursoilee. Tietysti sitten lopulta saan kaikki suortuvat tungettua myssyyn mutta en voi uskoa että se on kaikille näin vaikeaa.

Melkein tulee ikävä k-kaupan muovipussia, sen pukeminen oli niin helppoa.. :D

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 01 Touko 2008, 10:27
Kirjoittaja sonj
^

Laitan tukan kiinni sitä ennen, eli tukan ollessa kuiva nutturalle ja muhitellessa ensin levitän tehikset ja sen jälkeen kasaan tukan kevyesti nutturalle ihan päälaen päälle, siis semmoinen pikkumyymalli.

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 01 Touko 2008, 12:29
Kirjoittaja Memmuuh
Noanna kirjoitti: Ihan pakko kysyä, miten te pitkähiuksiset saatte hiukset myssyn sisään?
Pistän hiukset ensin klipseillä kiinni päälaelle, sitte vaan myssy päähän. :)

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 01 Touko 2008, 12:33
Kirjoittaja Magia
^^^ Minä vaan kierittelen hiukset ylös ja pistän myssyn päähän. En laita hiuksiin mitään kiinnikkeitä. Jos hiuksia jää ulkopuolelle, tyrkkään sisään, ja siellä pysyvät. :)

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 01 Touko 2008, 13:03
Kirjoittaja kiwi
^^ Minulla sama tyyli kuin Magialla. Hyvin pysyvät.

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 01 Touko 2008, 14:23
Kirjoittaja Margot
Mulla nyt ei kovin pitkät ja paksut hiukset ole, mutta teen siis niin, että kumarrun vähän eteenpäin ja kieritän/myttään hiukset takaraivolle, jonka jälkeen isken myssyn päähäni ja suoristaudun. ;D Hyvin onnistuu ainakin tällä tukkamäärällä, luulisi että pidemmällä/paksummallakin.

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 02 Touko 2008, 10:02
Kirjoittaja Ulrika
Tulipa vapunaattona testattua aivan uusi muhittelusuoja: koiran kakkapussi!  ;D Käyttämätön tietenkin. Oltiin mökillä ja unohdin ottaa suihkumyssyn mukaan ja saunaan oli pakko keksiä jotain. Hyvin tuokin toimi, sellaista mustaa paksuhkoa muovia tuo pussi. Vähän oli suuaukostaan pieni, mutta sangat menivät kivasti korvien ympäri, joten hyvin pysyi päässä.

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 02 Touko 2008, 11:03
Kirjoittaja RockQueen
Merial kirjoitti:
RockQueen kirjoitti: Se kaupasta ostettu on nykyään ihan levahtanut, kuminauha löystyi todella nopeasti ja nyt se on ihan käyttökelvoton, ehdin varmaan 6 kertaa maksimissaan käyttää :-\
Muistatko myssyn merkkiä? Itselläni on Kampamiehen myssy ja hyvänä on pysynyt jo monta kuukautta. Ainakin muistelisin, ettei suihkun kuminauha ole varsinaista kuminauhaa vaan jonkin sortin silikonia, samanlaista kuin uimalakeissa käytetään. Eikä ole kiristänyt alussakaan, venähtämisestä puhumattakaan. :) Tyytyväinen olen!
En ole ihan varma, mutta oisko se ollu Dependin myssy.

Mä laitan tukan myssyyn niin että kun olen kumartuneena eteenpäin niin ujutan tukan vaan sinne myssyyn ja vedän päähän -> tukka on läjänä tossa päälaella ja sitten pystyasennossa tökin sitä johonkin takaraivolle. Ei ehkä paras tekniikka mutta en jaksa akrobatioida :D

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 03 Touko 2008, 20:11
Kirjoittaja Noanna
Miten mulle ei tullut mieleen että niitä hiuksia voisi kieputtaa/laittaa kiinni ennen myssyyn tunkemista :D. Pitääpä koittaa seuraavalla kerralla.

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 13 Heinä 2008, 22:46
Kirjoittaja Pähkinä
Kiinnostaisi laittaa yöksi tehomuhittelut bsl-pituisten hiusten pituuksiin ja latvoihin. Ajattelin levitellä hoidot plus/miinus parikymmentä senttiä juurista ja kieppaista systeemin nutturalle. Ongelma on viritelmän suojaaminen. Koko pään kattava elmukelmu-pipo -systeemi tai suihkumyssy ei oikein houkuttele, kun untakin pitäisi saada  ;) ja toisaalta suojaa tarvitsee vain tuo nuttura. Mitään vinkkejä? Itse visioin jotakin minisuihkumyssyä tai hedelmäpussi viritelmää...

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 13 Heinä 2008, 23:36
Kirjoittaja Luurankka
Mun pitäs löytään jostain sellainen suihkumyssy, jonka reunus ei reagoisi öljyjen kanssa. Pakkaa venymään hetkessä pilalle se tavallisten suihkumyssyjen kumi jos muhittelee öljyä päässä. :-\

Mäkin vaan kieputan ja lyttään tukan päälaelle ennen myssyn asennusta. Tuohon kun vielä vetäisen miehen pipon päähän niin paketti pysyy siististi kasassa vaikka yönkin yli. Ihmisten ilmoille jos pitäisi lähteä niin ehkä kuitenkin vaihtaisin jonkun vähemmän tonttu-mallisen pipan päähän..

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 14 Heinä 2008, 12:47
Kirjoittaja Cadsuane
Itse olen kerran käyttänyt elmukelmua, mutta jotenkin se aina vaan valui. Olisi varmaan pitänyt laittaa enemmän ja kireämmälle... Hyvä minä  ::).
MUTTA, nyt löysin yllättäen peilikaapista siskon vanhan suihkumyssyn, joka on siis TODELLA "tyylikäs": Hempeän vaaleankeltaista valkoisin pikkupallojen kera. Yök  :P
Pitää varmaan etsiä jostain jumbopipo... ;D

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 14 Heinä 2008, 13:17
Kirjoittaja epe
pähkinä: mä varmaan vaan laittaisin pienen muovipussin nutturan päälle ja kiristäisin homman pongarilla kasaan. Ylimääräisen pussin voisi sitten vaikka saksia pois...

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 14 Heinä 2008, 14:22
Kirjoittaja Memmuuh
epe kirjoitti: pähkinä: mä varmaan vaan laittaisin pienen muovipussin nutturan päälle ja kiristäisin homman pongarilla kasaan. Ylimääräisen pussin voisi sitten vaikka saksia pois...
Minä tekisin varmaan myös tällä tavalla. Mutta ei sitten kannata kuitenkaan liikaa saksia sitä ylimäärästä pois, koska sitten se saattaa helposti lähteä sieltä ponnarin alta pois ja pussi voi irrota.

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 14 Heinä 2008, 15:40
Kirjoittaja Pähkinä
Höh, miten en itse siis laisinkaan tajunnut, että hiuslenksun voisi laittaa siihen ulkopuolelle? Tai vaikka sisä ja ulkopuolelle.  ::)  Pakastepussi tuli vielä mieleen yhtenä vaihtoehtona - on ainakin vesitiivis ja pienempi kuin hedelmäpussi. Ja varmaan sitten pyyhe varmuudeksi alle, kun lakanatkin just tuli vaihdettua...

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 21 Elo 2008, 12:42
Kirjoittaja ellen
Mie löysin halpakaupasta todella edullisen hiushärpäkkeen, jota on hankala kuvailla: froteinen, vähän kolmiomainen härpäke, jonka saa kieriteltyä turbaaniksi ja sen turbaanipötkön saa kiinnitettyä taakse. Tätä on ehkä hiukan helpompi ja mukavempi käyttää kuin pipoa. Oon laittanut elmukelmua alle ja turbaanin päälle, mutta tänään tein niin, että laitoin pelkän turbaanin päähän. Käytin hoitiksen jämiä ja tuhlasin tehistä päähän oikein kunnolla, käytin turbaania mikrossa 15 sekuntia ja sitte käärin sen äkkiä hiusten ympärille, kun se oli vielä ihan kunnolla lämmin. Nyt ei haittaa, jos hoitista imeytyy froteiseen turbaanin, koska hoitista on siltikin hiuksissa paljon. Muuten pelkäisin, että kaikki hyvät tehikset imeytyy vain siihen turbaaniin.

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 21 Elo 2008, 14:10
Kirjoittaja Angie
^ Itselläni löytyy useampikin tuollainen froteehuppu, ostin muistaakseni Anttilasta useita vuosia sitten. Nuo pysyvät päässä hyvin ja ovat käteviä esim. saunassa muhitellessa, kun en tykkää käyttää mitään muovihökötyksiä saunan lämmössä. Pipoa taas ei oikein viitsi käyttää yksinään ilman kelmua/suihkumyssyä, mutta tuota kylläkin.

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 21 Elo 2008, 15:37
Kirjoittaja Herya
Mä olen tehnyt itse froteepyyhkeestä myssyn. Ja hieno myssy onkin  :). Leikkasin ensin pyyhkeestä pyöreän ison kangaspalan, jonka reunoille ompelin kuminauhan. Aika simppeliä.  Ihan vinkkinä muillekin  ;).

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 04 Helmi 2009, 21:23
Kirjoittaja Pähkinä
^ No, heh!. Olin juuri tulossa kirjoittamaan samaa vinkkiä  :D . Ompelin vanhasta nättikuosisesta pyyhkeestä So Pretty Shower Caps'in mallia kopioiden saunamyssyn. Näytän ihan 50-luvun kotirouvalta tuo päässä - tupperwaret vaan puuttuu  ;D . Toimii myös hyvänä muhittelusuojana esim. siellä saunassa, kun alle laittaa vaikka hedelmäpussin. Ja on helppo pestä 60-asteessa koneessa, jos nuhruuntuu.

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 04 Helmi 2009, 21:28
Kirjoittaja lip_eh
Mistähän saisi tilattua silkkisen myssyn? En löydä mistään paikkaa, josta tilata. Ongelmaksi muodostuu juurikin tuo materiaali, kun haluaisin myssyn olevan silkkiä. Vai onko esimerkiksi satiini hellävarainen hiuksille? Sillä myssy tulisi muhittely+yökäyttöön suojaamaan hiuksia lakanoiden tuhoilta :D

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 04 Helmi 2009, 22:07
Kirjoittaja irso
Mulla on kirpparilta löydytty keltainen ankka-myssy, jossa joku muovintapainen sisäosa. Onko hiukan pähee kun se ankan pää sojottaa eteenpäin ja räpylät on takana. Värin muhitteluun käytän paria vanhaa pipoa ja hedelmäpussia.

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 05 Helmi 2009, 19:12
Kirjoittaja lip_eh
^ Hih. Varmasti aika "ärtsy" ;D :P

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 06 Helmi 2009, 23:38
Kirjoittaja jonnaps
Minun entinen suihkumyssy on saanut uuden omistajan. Mieheni käyttää sitä nykyään saunassa hoitoaineensa muhitteluun :D Olen ostanut uuden suihkumyssyn, kun siitä entisestä on kuminauha pilalla.

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 07 Helmi 2009, 22:25
Kirjoittaja lillamilla
Mulla oli ennen ihan tavallinen suihkumyssy, mutta öljymuhittelut syövytti sen kuminauhat pilalle. Nykyisin laitan aina tavallisen pakastepussin, josta leikkaan yhden pitkän sivun auki. Näin sen saa hyvin kietaistua niskaan päistä solmulle. Lisäksi pipo päähän ja iltaeleganssi on valmis.

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 15 Helmi 2009, 11:03
Kirjoittaja Lemmy
Kyllä mun mielestä kaikin kätevin suoja on tavallinen suihkumyssy eikä mitkään muovipussit tai elmut  ;D mutta kukin tyylillään. Olen ostanut anttilasta jo pari myssyä, 1,95 e/kpl ja ne on kestänyt monta viikkoa ennen kuin kuminauha on löystynyt, käytän myssyä kuitenkin 3-4 kertaa viikossa aina. Mies muuten mainitsi, että tuo myssy on kyllä aikamoinen seksintappaja  ;D ja kyllä siinä aika idiootilta näyttää kieltämättä  :D

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 15 Helmi 2009, 11:29
Kirjoittaja Eudokia
Mulla on kaks suihkumyssyä ja toinen niistä on kestäny hyvin jo vuoden. Se on joskus Tokmannin alesta ostettu, aikas paksumuovinen/kankainen. Toinen on ohuempi Anttilasta ostettu ja sekin on ihan hyvin kestäny, sen päällä käytän itsekudottua villapipoa muhituksissa. Ennen näitä käytin kaupan hedelmäpusseja. Pipon käyttämisen muhituksissa keksin täältä juurikasvusta. :)

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 15 Helmi 2009, 11:30
Kirjoittaja Magia
^^ Thäh, ai pari viikkoa löystymättä? ;D Minulla on ollut varmaan kohta kaksi vuotta tuo yksi sama myssy, eikä ole löystynyt tai mitään muutakaan. Ainoastaan sisus on vähän värjäytynyt kellertäväksi, mutta sekin johtuu varmaan värimuhitteluista. Tämä oli Anttilasta joku ehkä kolmen euron myssy, ei sellainen (pari)kertakäyttömyssyksi tarkoitettu.

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 15 Helmi 2009, 12:03
Kirjoittaja Lemmy
Äläs naura, toi oli ekan myssyn kohtalo, että kesti noin 2 kk, ja olis se menny edelleen, mutta se oli jo aika löysä, niin vaihdoin kireempään, toi riippuu ihan miten hyvin se kuminauhan päättymiskohta on ommeltu kiinni.

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 17 Helmi 2009, 15:50
Kirjoittaja Dinky-di
Itse ostin vuosi sitten kolme suihkumyssyä Tarjoustalosta (maksoivat yhteensä pari euroa). Kaikissa myssyissä on pitsein koristeltu reuna, vaikka muuten ovat ihan tavallisia yksivärisiä. Olen käyttänyt vuoden ajan yhtä ja samaa myssyä, joka on lähes priimakunnossa. Pientä kellastumissa on havaittavissa valkoisen myssyn sisäpuolella, mutta kuminauha on edelleen yhtä napakka kuin uutenakin. Käytän myssyä vain muhitteluun ja aina pipon kanssa. Käytön jälkeen huuhtelen myssyn ja ripustan sen kuivumaan.

Toisaalta tekisi mieli tilata joku nätti So Pretty Shower Capsin myssy, mutta kun nämä nykyisetkin ajavat asiansa ihan hyvin (ja eihän se myssy edes näy pipon alta). Froteehuppu täytyy kyllä hankkia saunareissuja varten, pyyhkeiden kanssa säätäminen on sen verran hankalaa.

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 05 Elo 2009, 17:26
Kirjoittaja sss
oman söpön vaaleanpunaisen possu myssykkäni olen ostanu seppälästä, hintaa taisi olla joku kolme euroa  :)
hyvin on jo muutaman vuoden ajan päässä pysynyt, eikä valu aineet niskaankaan..

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 07 Elo 2009, 16:21
Kirjoittaja Strix
Ostinpas Kampin Anttilasta sellaisen uimalakin näköisen myssyn. Tarvitsin kireämpää yömuhittelua varten ja tämä on oikein nätti ja passeli. Voisi melkein mennä uloskin tämän kanssa. Itse asiassa, näin teen :)

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 06 Tammi 2010, 21:12
Kirjoittaja BlueBerry
Olen joskus aiemmin käyttänyt hedelmäpusseja niin, että olen kiristänyt sen päässä ja tehnyt sangoista solmut otsalle niin, että siitä tuli vähän kuin myssy. Ja hyvin pysyi päässä. Nyt olen kesästä asti käyttänyt sokos hotellista vietyä "kertakäyttö" suihkumyssyä. Se on yllättävän kestävä, eikä kuminauhakaan ole venähtänyt yhtään. Tosin on vähän tylsä, olisi kiva omistaa joku kiva kuviollinen myssy. Hyllyllä muuten odottaa vielä toinenkin sokos-hotelli myssy, otan sen käyttöön kun tuo ensimmäinen joskus hajoaa  ::)

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 07 Tammi 2010, 19:09
Kirjoittaja Luurankka
Pitäiskin taas hankkia uusi suihkumyssy, sen kanssa on paljon kätevämpi muhitella. Hedelmäpussit rapisee usein ärsyttävästi. Halpakauppojen myssyt tuppaa mullakin olemaan aika kertakäyttökamaa, kuminauha ja tehis+öljy ei ole hyvä yhdistelmä!

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 07 Tammi 2010, 19:32
Kirjoittaja Sassy
Mulla oli joskus suihkumyssy käytössä, mutta kuminauha löystyi ja heitin pois. En sitten kai koskaan hommannut uutta ja olenkin nyt käyttänyt hedelmäpusseja muhituksessa. Ärsyttävänä puolena on, että vesi pääsee läpi niskan kautta ja ei ole kivan tuntuista kun kylmä vesi alkaa valua selkää pitkin. Pitäisi varmaan hankkia siis uusi suihkumyssy, ehkä tuokin ongelma korjaantuisi. Olen myös ihastellut So Pretty Shower Capsin suihkumyssyjä, ovat niin kovin suloisia. Ehkä vielä joku päivä pitää yllättää itsensä ja tilata netistä suihkumyssykin  ;D.

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 07 Tammi 2010, 19:44
Kirjoittaja Sphinx
Sinippa kirjoitti: Olen joskus aiemmin käyttänyt hedelmäpusseja niin, että olen kiristänyt sen päässä ja tehnyt sangoista solmut otsalle niin, että siitä tuli vähän kuin myssy.
mä käytän tota samaa tekniikkaa paitsi että mulla on sellanen hemaseva musta muovipussi.
oon kyllä nyt aatellu vihdoinki (lähinnä saunomista ajatellen) ommella jostain vanhasta liinasta sellasen söpön pikku myssyn ni ei tarvi sitte aina näyttää ihan kaatopaikalta karanneelta ;D

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 07 Tammi 2010, 19:46
Kirjoittaja kuku
Suihkumyssyt on tosi käteviä hoitisten ja tehisten muhittelussa :ts ! Voikohan sitä käyttää myös värjäyksen aikana? Kun pistän värin melkein koko tukkaan, niin aattelin että voisko siihen laittaa suihkumyssyn päälle? :)

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 07 Tammi 2010, 20:09
Kirjoittaja Iia
Mulla on käytössä ihan vaan nuo kaupan pienet pussit, joihin esim. hedelmät laitetaan. Hiusklipsillä tiukennan niskasta ja pipo vielä kruunaa koko komistuksen.  ;D Samaa viritystä käytän myös värjätessä.

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 07 Tammi 2010, 23:41
Kirjoittaja nelma
Mä oon ostanut ihan sellaisia Anttilasta/Tarjoustalosta saatavia alle 2 euron suihkumyssyjä. Eka on vieläkin käytössä, kuminauha ei ole pettänyt.  :) Kaipaisin kyllä jotain jonka kanssa uskaltaisi nukkuakin...

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 08 Tammi 2010, 01:29
Kirjoittaja Tanya
kuku kirjoitti: Suihkumyssyt on tosi käteviä hoitisten ja tehisten muhittelussa :ts ! Voikohan sitä käyttää myös värjäyksen aikana? Kun pistän värin melkein koko tukkaan, niin aattelin että voisko siihen laittaa suihkumyssyn päälle? :)
Mä ainaki laitan aina värjätessä suihkumyssyn päähän värin vaikutusajaksi niin ei valu väriraitoja pitkin selkää...

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 02 Maalis 2010, 08:28
Kirjoittaja tragedia
BlueBerry kirjoitti: Nyt olen kesästä asti käyttänyt sokos hotellista vietyä "kertakäyttö" suihkumyssyä. Se on yllättävän kestävä, eikä kuminauhakaan ole venähtänyt yhtään. Tosin on vähän tylsä, olisi kiva omistaa joku kiva kuviollinen myssy. Hyllyllä muuten odottaa vielä toinenkin sokos-hotelli myssy, otan sen käyttöön kun tuo ensimmäinen joskus hajoaa  ::)
Nuo sokos-hotellien myssyt on tosiaan hyviä! Kuului aiemman työpaikan etuihin  ;D Taitaa itseasiassa olla pari vieläkin jossain kaapin pohjalla.
Nyt on viimeaikoina ollut käytössä Elea-värinpoistopakettien mukana tuleva "raidoitushuppu" (joka siis on käytännössä suihkumyssy, reikiä ei ole myssyssä valmiina vaan ne olisi kuulemma tarkoitus tökkiä myssyyn virkkuukoukulla... ::)), mutta yllättävän kestävää tekoa on. Myssyn päälle laitan vielä pipon, nyt on käyttöön vakiintunut hennesin pinkinpunainen löysä ja hieman baskerimainen pipo, joka on kovin söpö, muttei normaalikäytössä istunut hyvin mun takaraivottomaan päänmuotoon. Houkuttaisi kyllä hankkia jokin söpö myssy, mutta suihkumyssyhän ei pipon alta näkyisi eli ehkä pitäisi sitten panostaa johonkin froteiseen saunamyssyyn.

Muovinen roskapussi (ylimääräisen osan vaan taittaa niskaan ja solmii kahvat sen yli niin hyvin pysyy) ja elmukelmu myös kokeiltu ja hyvin pelittää - kelmun kanssa en tosin jaksaisi vakikäytössä räpeltää kun sen ihan takuuvarmasti unohtaisi ottaa mukaan kylppäriin ja kiva sitten vettä valuvana pomppia keittiöön etsimään kelmurullaa...muutenkin suosin mieluummin noita myssyjä kun ovat kätevämpiä ja ekologisempia.

OT: Tuli mieleen, että tämä ketju on kyllä just sellainen, mikä varmaan aiheuttais melko lailla huvittuneisuutta näihin muhitteluasioihin vihkiytymättömien keskuudessa  8)

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 02 Maalis 2010, 11:36
Kirjoittaja Campino
Jatkuu hieman OT:nä, mutta mun on ihan pakko... Kun luin ensimmäisen kerran tän ketjun läpi, en tajunnut muhitteluista yhtään mitään, ja myönnän, että huvittavaa oli. Utelias kun kuitenkin olen, luin sitten seuraavaksi kaiken mahdollisen muhittelusta, että ymmärtäisin mihin niitä hedelmäpussi-elmukelmu-suihkumyssy virityksiä tarvitaan.

Tästä kaikesta oli sitten jälkeenpäin hyötyä, kun äiti rupesi hoitamaan kuivaa permanentattua kuontaloaan kuntoon; osasin sille neuvoa hedelmäpussit, pipot ja vastaavat.  :T

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 03 Maalis 2010, 20:28
Kirjoittaja Tohtori Sykerö
Mun mielestä biojätepussi on hyvä kertakäyttöinen muhittelusuoja, se on ekologisempi ja miellyttävämpi päässä kuin tavalliset hedelmäpussit. Suihkumyssy olis tietty pop, mutta en viiti sellasta ottaa tonne meidän pieneen jo nyt täynnä tavaraa olevaan kylppäriin pyörimään niin kauan kuin tässä kämpässä asumme... Ajautuisi vielä jonnekin piiloon homehtumaan tai kissojen kynsiin raadeltavaksi... ::)

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 07 Maalis 2010, 10:27
Kirjoittaja Spirelly
Mulla on prismasta ostettu suihkumyssy muhittelusuojana. Mitään muuta viritystä en ole koskaan kokeillut, koska tämä toimii tosi hyvin. Nyt laitoin ekaa kertaa tämän ketjun innoittamana koko komeuden päälle myös pipon. Virkkasin miehelle pipon joka ei sitten koskaan päätynyt käyttöön saakka, mutta tähän se sopii täydellisesti.

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 09 Maalis 2010, 06:46
Kirjoittaja WilloTheWisp
Itselläni on alle euron maksanut, todennäköisesti vain kertakäyttöön tarkoitettu suihkumyssy. Mutta katsoo miten pitkään se jaksaa palvella, kuminauha on ainakin vielä hieman tiukka. Ennen käytin hedelmäpusseja pyyhkeen alla, muttakun rapisevat inhottavasti päässä eikä niitä saanut ikinä mitenkään tarpeeksi kireälle niin piti keksiä jotain muuta.

Saako kaupoista froteisia myssyjä tai huppuja, ettei tarvitsisi itse tehdä? Pääsisi hieman helpommalla kun pyyheturbaani valuu ja avautuu jos yrittää vähänkään jotain tehdä. Entä pysyvätkö pipot miten tiukasti suihkumyssyn päällä öisin vai löytyykö aamulla lakanoista ja niskasta ikäviä yllätyksiä? :D

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 09 Maalis 2010, 10:17
Kirjoittaja ellen
WilloTheWisp kirjoitti: Saako kaupoista froteisia myssyjä tai huppuja, ettei tarvitsisi itse tehdä? Pääsisi hieman helpommalla kun pyyheturbaani valuu ja avautuu jos yrittää vähänkään jotain tehdä.
Mie oon tilannut Deal Extremestä mikrokuituturbaanin, joka pysyy päässä muhituksien ajan todella hyvin, eikä maksa paljoa varsinkin, kun tuotteen toimitus on ilmainen.

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 09 Maalis 2010, 10:24
Kirjoittaja tragedia
^^Ainakin stockalla oon nähnyt.

Riippunee varmaan aika paljon piposta, mutta kyllä mulla on ihan hyvin pysynyt.

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 09 Maalis 2010, 17:13
Kirjoittaja BlueBerry
Mun piti heittää vanha suihkumyssy pois. Se kesti kyllä tosi hyvin, oli siis kertakäyttöinen, viety sokos-hotellista :) Oli puoli vuotta käytössä, mutta kuminauha alkoi vedellä viimeisiään. Tuntuu, että nuo öljyt tehisten joukossa tekee hallaa sille kuminauhalle. Noh, onneksi on vielä toinen samanlainen, otan sen seuraavaksi käyttöön. Sitten pitää harkita ihan kunnollisen suihkumyssyn ostoa, siis sellaisen ei-kertakäyttöisen... Ellei sitten mene hotelliin ja vie uusia hyviä myssyjä :D

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 09 Maalis 2010, 18:45
Kirjoittaja keksi
Mulla on käytössä Sokokselta ostettu suihkumyssy. Sameasti läpinäkyvä jossa on sinisiä kuvioita. Kerran erehdyin ostamaan saman vaaleanpunaisilla kuvioilla, mutta siinä olikin pisireunus... ::) .

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 09 Maalis 2010, 18:56
Kirjoittaja Arnella
^Sokoksen sameasti läpinäkyvä myssy on täälläkin päässä tosin juuri niillä vaaleanpunaisilla kuvioilla ja pitsireunuksella. Hyvä myssy muuten, mutta tuo pitsi kutittaa  :-[ enpäs huomannut, että ilman pitsiäkin olisi ollut tarjolla..

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 09 Maalis 2010, 19:45
Kirjoittaja ankisan
^ ja ^^ Minullakin sama pinkki pitsireunuksinen! Itse kyllä rakastan tuota yli kaiken. Myssy päässä kun nyt ei muutenkaan paljoa riemuidioottia paremmalta voi näyttää niin vedetään sitten kerralla överiksi. ;D
Edeltäjänsä pin up-kuvioinen myssy alkoi olla jo sen verran kulahtanut, että päätin pyhittää sen täst' eespäin hennailuille.

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 12 Kesä 2010, 23:19
Kirjoittaja BlueBerry
Huoh. Piti taas heittää puoli vuotta urheasti kestänyt suihkumyssy pois. Se alkoi olla jo niin venähtänyt, ettei pysynyt päässä  :-\ Olen viimeisen puolen vuoden aikana käyttänyt tavallista enemmän öljyjä muhitteluhoitisten seassa, ja tuntuu, että nuo öljyt jotenkin edesauttoivat myssyn kuminauhan venähtämistä. Sama, kun kerran laitoin öljymuhitukset, hiukset letille ja tavallisella venyvällä ponnarilla kiinni: kun avasin letin niin tuo venyvä ponnari oli venähtänyt kymmenkertaiseksi, eikä enää palautunut ennalleen... Eli kyllä ne öljyt ainakin mun kokemuksen mukaan jotenkin venähdyttää noita kuminauhoja yms.

Sitten yksi oikein true pirkka-niksi: Nyt kun en ole saanut aikaiseksi hankkia uutta suihkumyssyä, niin vanhat sukkahousut ovat saaneet toimia sen sijaisena. Ja hyvin toimii!  ;) Tosin en tiedä vielä, vaikuttaako nuo öljyt sukkahousuihinkin (luultavasti), vielä en ole tehnyt öljymuhitusta sukkikset päässä :D

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 13 Kesä 2010, 00:17
Kirjoittaja WilloTheWisp
^ Eikö ole mitään mihin sukkahousut eivät pysty? :D hyvä tietää tämä vinkki, legginssit toimisivat varmasti yhtä hyvin? Näin maalaisjärjellä ajatellen... ja jos leggarit ei niin venyväistä kumisorttia olisi, niin luulisi ihan hyvin säilyvän tiukkuudenkin :D hitsi, saanko laittaa tämän niksipirkkaan ja voittaa 100€ kuukauden parhaasta vinkistä?  :O

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 13 Kesä 2010, 00:36
Kirjoittaja sommarsnö
^ Mä veikkaan, että muhittelusuojaniksit vetoaa aika marginaalisen pieneen ihmisryhmään, joten niillä ei ehkä niksipirkkapalkintoja voiteta. ;D

Muhitellessa vedän päähäni perus hedelmäpussin suojaksi ja siihen päälle permanenttihupun. Lämmittää mukavasti! :D Toisinaan kruunaan komeuden vielä jättimäisellä villapipolla. Sukkiksia pitää kyllä kokeilla joskus, kun muovipussivarastot ammottavat tyhjyyttään. Sitä sattuu nimittäin ärsyttävän usein!

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 13 Kesä 2010, 11:15
Kirjoittaja BlueBerry
^^Mun puolesta saat laittaa pirkkaan  ;) Mutta tosiaan; niitä muhittelujen päälle ymmärtäviä ihmisiä taitaa olla aika pieni joukko, joten ehkä Pirkkaa lukevia taviksia ei muhittelusuoja-niksit kiinnosta. Tai sitten se herättäisi ihmetystä "mikä-ihmeen-muhittelu"  :D

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 13 Kesä 2010, 16:06
Kirjoittaja WilloTheWisp
Heh, olisikin hienoa jos Pirkassa olisi niksi "Muhittelun ajaksi on hyvä laittaa vaikka sukkahousut päähän jos ei pussia löydy. Pysyy hyvin paikoillaan eikä valu, kestää myös usean käyttökerran."  :D kuinka paljon väärinkäsityksiä tulisikaan... ja muhittelusta tietävät olisivat oikein innoissaan.

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 13 Kesä 2010, 16:13
Kirjoittaja BlueBerry
^ ;D Päivän naurut! Joku tavis voisi ymmärtää tuon vähän kaksimielisesti ja miettiä "jaa sen ajaksi kuuluu ýleensä laittaa pussi päähän, mutta myös sukkikset kelpaavat, ahaa"

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 13 Kesä 2010, 16:35
Kirjoittaja WilloTheWisp
^ Samoin ajattelin itsekin, kaksmielisesti  ;D myös pankkirosvothan voisivat ottaa vinkistä vaaria, jos väärin käsittäisivät. Alkaisivatkin käyttää läpinäkyviä hedelmäpusseja.

Mutta palatakseni aiheeseen, löysimpäs kotoa vanhan pipon joka on sopivan tiukka. Tämä pääsee hoitoaine- ja suoravärimuhitteluihin mukaan heti! Eipähän tarvitse enää leikkiä pyyheturbaanien kanssa.

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 19 Kesä 2010, 09:44
Kirjoittaja Hilippa
Mulla on nyt kuukauden ollut muhitteluissa käytössä tuo muidenkin kehuma Sokos hotellin suihkumyssy. Kuminauhassa ei näy vielä ainakaan mitään löystymisen merkkejä mikä on suuri yllätys noin kertakäyttöiseksi tarkoitetulta tuotteelta. Yleensäkään en viitsi kovin montaa euroa muhittelusuojaan tuhlata, vaan aiemmin on käytössä ollut joko ihan parin euron suihkumyssy kaupasta tai sitten hedelmäpussi.

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 09 Syys 2010, 07:13
Kirjoittaja muutettu
Tilasin eBaysta muutamalla eurolla tällaisen vastaavan:

Kuva Kuva


Tosi näppärä ja helppo käyttää, myös pidemmät hiukset saa hyvin tuonne sisään. Itse olen käyttänyt tuota pelkästään aamulla suihkun jälkeen pitämään hiukset pois silmiltä (ilman hiuksia kuluttavia ponnareita!) meikatessa, mutta myös muhittelusuojana menee varmasti. :)

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 13 Syys 2010, 14:12
Kirjoittaja |Piija
^ Meillä on noita 3kpl, kaikki ostettu ebaysta ja hintaa on ollut 0,50€-2€ välillä. :) Noita on myös eri kokoisia, mutta lähettävät aina ilmeisesti satunnaiset. Yksi on sattunut olemaan hieman isompikokoinen. Hyvin ovat kestäneet niin kuivauskäytössä kuin myös saunassa muhittelusuojana.  :)

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 13 Syys 2010, 18:15
Kirjoittaja AF
DealEtreme myy tällainen: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.16469 Värit satunnaisia, mulle tuli vaaleansininen, kaverille keltainen. Hyvä menetelmä saada hiukset pois kasvoista esim. kun laittaa kasvonaamion. Rahti ilmainen, tulee n. viikossa.

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 03 Heinä 2011, 22:00
Kirjoittaja SC
^Itse tein pyyhkeestä samanlaiset suihkumyssyn, josta tuli tosin hieman pienikokoinen, mutta seuraavan tekemiseen asti ajaa asiansa. Mallin sain melko hyvin selville ylemmän tuotteen info-osiosta, mutta siitä tuli liian pieni. Huomenna teen uuden, hieman isomman version ja toivon sen onnistuvan yhtä hyvin. Idea on hyvin yksinkertainen ja toimiva ja jos viikon odottelu tuntuu turhalta niin ottaa vaan pyyhkeen ja ompelukoneen esille ;).

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 12 Heinä 2011, 11:20
Kirjoittaja napda
Tilasin brittien ebaysta 100kpl kertakäyttöisiä suihkumyssyjä. Ne kestävät kyllä useammankin käytön ja hintaa paketille tuli yhteensä 4,50 euroa  :ts

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 29 Heinä 2011, 16:38
Kirjoittaja peruna
Onko kellään kokemusta pidennyshiusten kanssa muhittelusta?
Minulla on micro ringeillä kiinni pidennystukkaa, ja ongelmana on alkanut olla omien latvojen kuivuminen kun en pääse muhittelemaan. En ole siis keksinyt millä tekniikalla saisin pituuksiin (ja pidennyksiin) mömmöt niin ettei ne valuisi juuriin ja löysyttäisi nuita pidennysten kiinnityskohtia. Ainoa mikä on tullut mieleen on perinteinen muovipussi ponnarilla olevan tukan päälle, mutta on ihan kamalan vaikeeta saada sitä pysymään mitenkään / ylipäänsä paikoilleen. Ja sitten en tiedä miten saisin lämpöä tuohon mönttiin. Kaiken lisäksi hiukseni on kerroksittain leikatut, eli ponnari pitäisi saada ylös takaraivolle.
Ygh kun on liian vaikeaa, arvostaisin kovasti jos jollakulla olisi tähän heittää jotain kuningasideaa.  :P

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 29 Heinä 2011, 16:46
Kirjoittaja Linnee-
^Onnistuisikohan kelmun pyöritteleminen ponnarilla olevien hiusten ympärille? Sitten voisit nostaa ponnarin takaraivolle ja "teipata" sen kiiinni kiertämällä sitä pari kierrosta pään ympäri.

Minun vakiomuhittelusuojani on kelmu+pari pipoa päälleikkäin. Toimii mutta kannattaa pitää huolta siitä ettei kääri kelmua liian tiukasti.  (päänsärkyvaara ;D)

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 22 Joulu 2012, 19:47
Kirjoittaja peachvodka
Vitsit mä rakastan näitä So Pretty Shower Capseja :l
On vaan niin pirun kalliita suihkumyssyiksi.. Tuskin raaskisi tuollaista edes käyttää ;D
Nooh.. äkkiäkös tuollaisen itse vääntäisin ompelukoneella ja pienellä näperryksellä  :ts

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 24 Joulu 2012, 22:01
Kirjoittaja Nemilie
Kaikista joululahjoistani kaksi kukkakuvioista, pitsireunaista suihkumyssyä ilahduttivat minua eniten! :D Ei enää elmukelmun tuhlausta, huraa! Luulen että myös päänahka kiittää, jotenkin uskon että suihkumyssyn alla se saa edes vähän hengitettyä. Kun käärii yöksi tiukasti elmukelmuun niin päänahka kutisee, toivottavasti nyt pääsin siitä. ;) Taidan olla truu hiushihhuli kun suihkumyssy tekee näin iloiseksi! ;D

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 15 Helmi 2013, 11:06
Kirjoittaja enna
Mä olen muhittelun apuna käyttänyt vanhaa raidoitushuppua ;D Se päähän niin ei ympärille kiepsautettava pyyhe sotkeennu. Tosin olen vähän laiska muutenkin sen erityisempiä muhitteluja tekemään, mutta uusiokäyttöä raidoitushupuillekin :D kunnon huuhtelu lopussa ja johonkin ajan kanssa kuivamaan niin ihan tarpeeksi hyvänä on ainakin muutaman käyttökerran jälkeen pysynyt.

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 28 Helmi 2013, 11:40
Kirjoittaja candyqueen
Mites te saunassa muhittelijat (jotka käytätte pyyhettä) :) kasteletteko te pyyhkeen ensin kylmällä vedellä vai annatteko olla kuivana? Kun näistä on monia teorioita...

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 28 Helmi 2013, 13:33
Kirjoittaja Shirley
^ Mulla on sellainen saunamyssy ja yleensä kastelen sen viileällä vedellä. Jotenkin tuntuisi, että silloin hiukset ovat paremmin suojattuna kuumalta.

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 16 Touko 2018, 15:11
Kirjoittaja Vuhi
Varmaan vähän hölmö kysymys, mutta mikä olisi paras suoja jos tekee kotona hiusten laminoinnin? Liivatetta ja mitä kaikkea ohjeessa olikin. Muovista vai satiinia?

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 16 Touko 2018, 15:41
Kirjoittaja ellen
^ Muovisuoja on varmaan parempi, sillä laminointimössö kuivahtaa hiusrajoilla ikävästi, jos kaikkea mössö ei saa piiloon suojan alle.

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 16 Touko 2018, 19:53
Kirjoittaja Vuhi
ellen kirjoitti: ^ Muovisuoja on varmaan parempi, sillä laminointimössö kuivahtaa hiusrajoilla ikävästi, jos kaikkea mössö ei saa piiloon suojan alle.
Kiitos vastauksesta. Ebaysta katsoin näitä myssyjä ja joissakin on satiinin lisäksi jotain "Insice PE" tai "EVA". Vähän etsin tietoa, niin EVA olisi jotakin muovia. Käyköhän sellainenkin?
Ei meinaa löytyä sellaista myssyä, missä ei kuminauhaa olisi. Alkaa kutisemaan aika ikävästi. Jos olisi tehty niin, ettei kosketa ihoa.

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 16 Touko 2018, 20:39
Kirjoittaja Morrigan
^Onko sinulla siis kumiallergia? Jos kuminauhat tuottaa ongelmaa niin voithan käyttää ihan elmukelmua tai hedelmäpussiakin.

Kannattaa katsoa kauppojen myssytarjonta. Suurimmassa osassa suihkumyssyjä taitaa olla kuminauha siinä reunassa, mutta mulla on yksi myssy jossa se kuminauha on ommeltu muovin päällipuolelle niin ettei itse kuminauha ota ihoon kiinni.

Hotelleista saatavissa kertakäyttömyssyissä on tosi kapea se reunakuminauha ja sen päällä on vielä saumurointilangat, voisikohan sellainen toimia? Näitä kertismyssyjä löytyy ihan ebaystakin ja kyllä ne kestää useampaakin käyttökertaa ettei yhdestä käytöstä tarvitse roskiin heittää.

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 18 Touko 2018, 11:56
Kirjoittaja Vuhi
Minusta myssy olisi kätevämpi kuin muovipussi ja kelmu tuntuu vielä hankalammalta. Lievä kumiallergia on.

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 18 Touko 2018, 12:10
Kirjoittaja ellen
^ Itse asiassa elmukelmu tai pakkauskelmu/kiristekelmu ovat todella käteviä muhituksissa. Mielestäni ovat paljon mukavamman tuntuisia päässä kuin muovinen suihkumyssy. Kelmun saa käärittyä pään ympärille myötäisemmin ja pyyheturbaanin tai pipon kelmun päälle laittaminen on helpompaa. Lisäksi kelmu pitää hiukan paremmin seokset hiuksissa, eivätkä mössöt ala valua kasvoille niin helposti kuin suihkumyssyä käyttäessä. Käyttäisin elmukelmua mieluummin kuin kertakäyttöisiä suihkumyssyjä (joita käytän kyllä useampaan kertaan) mukavuuden takia, mutta hinnan takia olen tilannut eBaysta 100 kpl suihkumyssyjä todella edulliseen hintaan ;D .

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 06 Elo 2018, 02:22
Kirjoittaja huisku
Haluaisin ommella (koska tuntuu tyhmältä maksaa hillittömät postikulut myssyn hinnan lisäksi, ja osaan ommella) tämän tyyppisen lämmitettävän myssyn. Olisi erityisesti kasviväreillä värjätessä kiva, kun muhitteluaikaa voisi tuon avulla lyhentää merkittävästikin, ja olisi se tehohoidoissakin ihan kätevä. Suurin ongelma on se, että tuota ei oikein voi pestä koska kaikki varteenotettavat täytevaihtoehdot eivät kestä vesipesua, eli alle pitäisi löytyä joku mahdollisimman möhnänpitävä suoja, joka minimoisi tuon lämpömyssyn sotkeentumismahdollisuuden.

Tähän asti olen käyttänyt hennatessa ihan elmukelmua ja joskus kertakäyttöistä muovimyssyä, mutta kertakäyttömuovit ahdistavat ja haluaisin löytää jonkun pitkäaikaisemman, helposti pestävän systeemin (etenkin hennamössöä on tosi hankalaa yrittää pestä pois kurttuisista suihkulakeista) Mahtaisikohan uimalakki toimia? Vaikka sellainen pidemmille hiuksille tarkoitettu, jossa on enemmän tilaa. Onko kenelläkään kokemusta tai muita ehdotuksia?

Periaatteessahan tuosta lämpölakista voisi kyllä ommella sellaisen, että sisällä olevat pellavansiemenet/riisit/mitä sinne päättymään laittamaan, saisi otettua sieltä ulos pesun ajaksi ja heittää biojätteeseen sen osan mikä on mahdollisesti sotkeentunut, mutta ei sitä ehkä ihan joka kerta viitsisi tehdä, joten joku mahdollisimman hyvin möhnät sisällä pitävä lakki/myssy olisi hyvä löytää.

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 17 Heinä 2020, 11:51
Kirjoittaja Anamaria
Mikä ois kiva päähine, jos laittaa hiusmaskin koko yöksi päähän? Muovipussi ei ainakaan mikään mukava ole...  ::)

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 20 Heinä 2020, 22:29
Kirjoittaja Jessie
Anamaria kirjoitti: Mikä ois kiva päähine, jos laittaa hiusmaskin koko yöksi päähän? Muovipussi ei ainakaan mikään mukava ole...  ::)
Elmukelmu tuli ekana mieleen muovipussille vaihtoehtoisena, mutta se päässä voi tulla kuuma nukkua. Joku suihkumyssy ehkäpä? Tai näiden yhdistelmä?
Lisäksi tulee mieleen raidoitushuppu, siinähän on sopivasti tuuletusaukotkin valmiina  ;D

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 20 Heinä 2020, 22:31
Kirjoittaja elly
Olisikohan uimalakki epämukava?

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 01 Elo 2020, 08:45
Kirjoittaja Anamaria
Elmukelmu on kans ikävä ja liukuu helposti pois paikoiltaan ehkä tuo suihkumyssy ois hyvä tai jos pyyhkeen sais pysymään turbaanilla. Kiitos vastauksista!  :)

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 01 Elo 2020, 10:11
Kirjoittaja Lila
Nythän aika monesta paikasta saa sellaisia mikrokuituisia päähineitä, jotka on suunniteltu pysymään päässä, eli lakin "hiippa" kierretään edessä rullalle ja kiinnitetään niskan pikku nappiin. Tilasin ensimmäiset ebaysta, ovat aika liruohutta. Seuraava oli sitten joku kansainvälisesti näitä juttuja markkinoiva brändi (Aquis, näitä on näköjään elevenillä, kalliita), lakki on tosi jämäkkää ja paksua mikrokuitua - ja kunhan kuivaa hiukset pyyhekuiviksi ennen hiusnaamiota, niin tuo pitää yöllisen muhittelun mainiosti sisällä - ja hengittää. Sittemmin olen saanut vielä yhden näitä, Schwarzkopfilla oli joku ihan markettikamppis, jossa myssyn sai kaupan päälle. Tämäkin on paksu ja hyvä!


Tässä elevenin lakit: https://eleven.fi/hiukset/hiustuotteet/hiustenhoitotarvikkeet
Dermolla on hyvän näköinen ja hintakin minusta paremmin kohillaan: https://www.dermosil.fi/hiustenhoito/muut/tarvikkeet/9624-hiusturbaani?gclid=Cj0KCQjwpZT5BRCdARIsAGEX0zm8yOy6WPWFyEbtPwLS1IWo9bSd3L69fT-62hmnZs_ededsLmNgDzQaAnBiEALw_wcB


ja kannattaa googletella turbaani mikrokuitu, varmaan löytyy muitakin. Ei ihan Aquis-hintojen väärti, mutta kun alle kympillä löytyy niin mainio apu muhitteluun ja erityisesti kiharapään kuivaamiseen, imee kymmenessä minuutissa tukan juuri sopivaksi ilmakuivatteluun.


Muoksis - googlettelinpa itsekin, koska nuo vanhat ebaylirut ovat jo elinkaarensa päässä. Lykossa on hyvä valikoima, siellä on Lykon oma versio alle kympillä, kohtuuhintaisia vaihtoehtoja Smart-nimiseltä merkiltä ja nuo ylihintaiset Aquisit ainakin.

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Lähetetty: 01 Elo 2020, 13:04
Kirjoittaja Susse
Mä olen ostanut mikrokuituturbaanin Prismasta pyyheosastolta (House). On just hyvä kiharapään kuivatteluun!