Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Lemmy
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 143
Liittynyt: 06 Tammi 2009, 13:01

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Viesti Kirjoittaja Lemmy »

Äläs naura, toi oli ekan myssyn kohtalo, että kesti noin 2 kk, ja olis se menny edelleen, mutta se oli jo aika löysä, niin vaihdoin kireempään, toi riippuu ihan miten hyvin se kuminauhan päättymiskohta on ommeltu kiinni.
Vaalennetut/raidoitetut, puoleen selkään olevat hiukset. Tukkamaniaa jo muutama vuosi, eikä loppua näy!
Dinky-di
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 16:51

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Viesti Kirjoittaja Dinky-di »

Itse ostin vuosi sitten kolme suihkumyssyä Tarjoustalosta (maksoivat yhteensä pari euroa). Kaikissa myssyissä on pitsein koristeltu reuna, vaikka muuten ovat ihan tavallisia yksivärisiä. Olen käyttänyt vuoden ajan yhtä ja samaa myssyä, joka on lähes priimakunnossa. Pientä kellastumissa on havaittavissa valkoisen myssyn sisäpuolella, mutta kuminauha on edelleen yhtä napakka kuin uutenakin. Käytän myssyä vain muhitteluun ja aina pipon kanssa. Käytön jälkeen huuhtelen myssyn ja ripustan sen kuivumaan.

Toisaalta tekisi mieli tilata joku nätti So Pretty Shower Capsin myssy, mutta kun nämä nykyisetkin ajavat asiansa ihan hyvin (ja eihän se myssy edes näy pipon alta). Froteehuppu täytyy kyllä hankkia saunareissuja varten, pyyhkeiden kanssa säätäminen on sen verran hankalaa.
1b M ii
sss

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Viesti Kirjoittaja sss »

oman söpön vaaleanpunaisen possu myssykkäni olen ostanu seppälästä, hintaa taisi olla joku kolme euroa  :)
hyvin on jo muutaman vuoden ajan päässä pysynyt, eikä valu aineet niskaankaan..
Strix

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Viesti Kirjoittaja Strix »

Ostinpas Kampin Anttilasta sellaisen uimalakin näköisen myssyn. Tarvitsin kireämpää yömuhittelua varten ja tämä on oikein nätti ja passeli. Voisi melkein mennä uloskin tämän kanssa. Itse asiassa, näin teen :)
BlueBerry
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 913
Liittynyt: 18 Huhti 2009, 19:59

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Viesti Kirjoittaja BlueBerry »

Olen joskus aiemmin käyttänyt hedelmäpusseja niin, että olen kiristänyt sen päässä ja tehnyt sangoista solmut otsalle niin, että siitä tuli vähän kuin myssy. Ja hyvin pysyi päässä. Nyt olen kesästä asti käyttänyt sokos hotellista vietyä "kertakäyttö" suihkumyssyä. Se on yllättävän kestävä, eikä kuminauhakaan ole venähtänyt yhtään. Tosin on vähän tylsä, olisi kiva omistaa joku kiva kuviollinen myssy. Hyllyllä muuten odottaa vielä toinenkin sokos-hotelli myssy, otan sen käyttöön kun tuo ensimmäinen joskus hajoaa  ::)
Vaalennetut, lantio -pituiset hiukset. Tavoitteena vielä pidempi, hyväkuntoinen letti... iHerb -alennuskoodi ensitilaajalle: VAP865
Luurankka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1661
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 21:12

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Viesti Kirjoittaja Luurankka »

Pitäiskin taas hankkia uusi suihkumyssy, sen kanssa on paljon kätevämpi muhitella. Hedelmäpussit rapisee usein ärsyttävästi. Halpakauppojen myssyt tuppaa mullakin olemaan aika kertakäyttökamaa, kuminauha ja tehis+öljy ei ole hyvä yhdistelmä!
Siivous ilman Tolua on teeskentelyä.
1 c F ii. Vaalea pehko. Herkkä helposti tukkiutuva sekaiho.
Sassy
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 698
Liittynyt: 01 Tammi 2010, 18:35

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Viesti Kirjoittaja Sassy »

Mulla oli joskus suihkumyssy käytössä, mutta kuminauha löystyi ja heitin pois. En sitten kai koskaan hommannut uutta ja olenkin nyt käyttänyt hedelmäpusseja muhituksessa. Ärsyttävänä puolena on, että vesi pääsee läpi niskan kautta ja ei ole kivan tuntuista kun kylmä vesi alkaa valua selkää pitkin. Pitäisi varmaan hankkia siis uusi suihkumyssy, ehkä tuokin ongelma korjaantuisi. Olen myös ihastellut So Pretty Shower Capsin suihkumyssyjä, ovat niin kovin suloisia. Ehkä vielä joku päivä pitää yllättää itsensä ja tilata netistä suihkumyssykin  ;D.
Sans élégance de coeur, il n'y a pas d'élégance.
- Yves Saint-Laurent
Sphinx

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Viesti Kirjoittaja Sphinx »

Sinippa kirjoitti: Olen joskus aiemmin käyttänyt hedelmäpusseja niin, että olen kiristänyt sen päässä ja tehnyt sangoista solmut otsalle niin, että siitä tuli vähän kuin myssy.
mä käytän tota samaa tekniikkaa paitsi että mulla on sellanen hemaseva musta muovipussi.
oon kyllä nyt aatellu vihdoinki (lähinnä saunomista ajatellen) ommella jostain vanhasta liinasta sellasen söpön pikku myssyn ni ei tarvi sitte aina näyttää ihan kaatopaikalta karanneelta ;D
kuku
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 992
Liittynyt: 07 Kesä 2008, 10:26

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Viesti Kirjoittaja kuku »

Suihkumyssyt on tosi käteviä hoitisten ja tehisten muhittelussa :ts ! Voikohan sitä käyttää myös värjäyksen aikana? Kun pistän värin melkein koko tukkaan, niin aattelin että voisko siihen laittaa suihkumyssyn päälle? :)
2a F ii – Iho: kuiva
Iia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 368
Liittynyt: 27 Joulu 2007, 12:58

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Viesti Kirjoittaja Iia »

Mulla on käytössä ihan vaan nuo kaupan pienet pussit, joihin esim. hedelmät laitetaan. Hiusklipsillä tiukennan niskasta ja pipo vielä kruunaa koko komistuksen.  ;D Samaa viritystä käytän myös värjätessä.
Viimeksi muokannut Iia, 07 Tammi 2010, 20:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
nelma
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 941
Liittynyt: 09 Marras 2008, 15:36

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Viesti Kirjoittaja nelma »

Mä oon ostanut ihan sellaisia Anttilasta/Tarjoustalosta saatavia alle 2 euron suihkumyssyjä. Eka on vieläkin käytössä, kuminauha ei ole pettänyt.  :) Kaipaisin kyllä jotain jonka kanssa uskaltaisi nukkuakin...
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt
Tanya
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 235
Liittynyt: 23 Touko 2006, 17:07

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Viesti Kirjoittaja Tanya »

kuku kirjoitti: Suihkumyssyt on tosi käteviä hoitisten ja tehisten muhittelussa :ts ! Voikohan sitä käyttää myös värjäyksen aikana? Kun pistän värin melkein koko tukkaan, niin aattelin että voisko siihen laittaa suihkumyssyn päälle? :)
Mä ainaki laitan aina värjätessä suihkumyssyn päähän värin vaikutusajaksi niin ei valu väriraitoja pitkin selkää...
1cFii
tragedia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 687
Liittynyt: 13 Heinä 2009, 22:56

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Viesti Kirjoittaja tragedia »

BlueBerry kirjoitti: Nyt olen kesästä asti käyttänyt sokos hotellista vietyä "kertakäyttö" suihkumyssyä. Se on yllättävän kestävä, eikä kuminauhakaan ole venähtänyt yhtään. Tosin on vähän tylsä, olisi kiva omistaa joku kiva kuviollinen myssy. Hyllyllä muuten odottaa vielä toinenkin sokos-hotelli myssy, otan sen käyttöön kun tuo ensimmäinen joskus hajoaa&nbsp; ::)
Nuo sokos-hotellien myssyt on tosiaan hyviä! Kuului aiemman työpaikan etuihin&nbsp; ;D Taitaa itseasiassa olla pari vieläkin jossain kaapin pohjalla.
Nyt on viimeaikoina ollut käytössä Elea-värinpoistopakettien mukana tuleva "raidoitushuppu" (joka siis on käytännössä suihkumyssy, reikiä ei ole myssyssä valmiina vaan ne olisi kuulemma tarkoitus tökkiä myssyyn virkkuukoukulla... ::)), mutta yllättävän kestävää tekoa on. Myssyn päälle laitan vielä pipon, nyt on käyttöön vakiintunut hennesin pinkinpunainen löysä ja hieman baskerimainen pipo, joka on kovin söpö, muttei normaalikäytössä istunut hyvin mun takaraivottomaan päänmuotoon. Houkuttaisi kyllä hankkia jokin söpö myssy, mutta suihkumyssyhän ei pipon alta näkyisi eli ehkä pitäisi sitten panostaa johonkin froteiseen saunamyssyyn.

Muovinen roskapussi (ylimääräisen osan vaan taittaa niskaan ja solmii kahvat sen yli niin hyvin pysyy) ja elmukelmu myös kokeiltu ja hyvin pelittää - kelmun kanssa en tosin jaksaisi vakikäytössä räpeltää kun sen ihan takuuvarmasti unohtaisi ottaa mukaan kylppäriin ja kiva sitten vettä valuvana pomppia keittiöön etsimään kelmurullaa...muutenkin suosin mieluummin noita myssyjä kun ovat kätevämpiä ja ekologisempia.

OT: Tuli mieleen, että tämä ketju on kyllä just sellainen, mikä varmaan aiheuttais melko lailla huvittuneisuutta näihin muhitteluasioihin vihkiytymättömien keskuudessa&nbsp; 8)
1cFii
Sikses iha nätti naine.
Campino
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 152
Liittynyt: 04 Heinä 2008, 11:35

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Viesti Kirjoittaja Campino »

Jatkuu hieman OT:nä, mutta mun on ihan pakko... Kun luin ensimmäisen kerran tän ketjun läpi, en tajunnut muhitteluista yhtään mitään, ja myönnän, että huvittavaa oli. Utelias kun kuitenkin olen, luin sitten seuraavaksi kaiken mahdollisen muhittelusta, että ymmärtäisin mihin niitä hedelmäpussi-elmukelmu-suihkumyssy virityksiä tarvitaan.

Tästä kaikesta oli sitten jälkeenpäin hyötyä, kun äiti rupesi hoitamaan kuivaa permanentattua kuontaloaan kuntoon; osasin sille neuvoa hedelmäpussit, pipot ja vastaavat.&nbsp; :T
Tohtori Sykerö
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 148
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 22:37

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Viesti Kirjoittaja Tohtori Sykerö »

Mun mielestä biojätepussi on hyvä kertakäyttöinen muhittelusuoja, se on ekologisempi ja miellyttävämpi päässä kuin tavalliset hedelmäpussit. Suihkumyssy olis tietty pop, mutta en viiti sellasta ottaa tonne meidän pieneen jo nyt täynnä tavaraa olevaan kylppäriin pyörimään niin kauan kuin tässä kämpässä asumme... Ajautuisi vielä jonnekin piiloon homehtumaan tai kissojen kynsiin raadeltavaksi... ::)
Kutakuinkin 1b M ii - kuontalo, jossa chelsea cut -tyyppinen leikkaus. Värjätty rehuilla sinimustaksi. Kasvattelu käynnissä, tavoitteena klassinen bob.
Vastaa Viestiin