Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
epe
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 422
Liittynyt: 28 Touko 2007, 17:15

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Viesti Kirjoittaja epe »

pähkinä: mä varmaan vaan laittaisin pienen muovipussin nutturan päälle ja kiristäisin homman pongarilla kasaan. Ylimääräisen pussin voisi sitten vaikka saksia pois...
Memmuuh
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2670
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 00:11

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Viesti Kirjoittaja Memmuuh »

epe kirjoitti: pähkinä: mä varmaan vaan laittaisin pienen muovipussin nutturan päälle ja kiristäisin homman pongarilla kasaan. Ylimääräisen pussin voisi sitten vaikka saksia pois...
Minä tekisin varmaan myös tällä tavalla. Mutta ei sitten kannata kuitenkaan liikaa saksia sitä ylimäärästä pois, koska sitten se saattaa helposti lähteä sieltä ponnarin alta pois ja pussi voi irrota.
3b F ii
Pähkinä
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1502
Liittynyt: 21 Huhti 2008, 15:25

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Viesti Kirjoittaja Pähkinä »

Höh, miten en itse siis laisinkaan tajunnut, että hiuslenksun voisi laittaa siihen ulkopuolelle? Tai vaikka sisä ja ulkopuolelle.  ::)  Pakastepussi tuli vielä mieleen yhtenä vaihtoehtona - on ainakin vesitiivis ja pienempi kuin hedelmäpussi. Ja varmaan sitten pyyhe varmuudeksi alle, kun lakanatkin just tuli vaihdettua...
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Viesti Kirjoittaja ellen »

Mie löysin halpakaupasta todella edullisen hiushärpäkkeen, jota on hankala kuvailla: froteinen, vähän kolmiomainen härpäke, jonka saa kieriteltyä turbaaniksi ja sen turbaanipötkön saa kiinnitettyä taakse. Tätä on ehkä hiukan helpompi ja mukavempi käyttää kuin pipoa. Oon laittanut elmukelmua alle ja turbaanin päälle, mutta tänään tein niin, että laitoin pelkän turbaanin päähän. Käytin hoitiksen jämiä ja tuhlasin tehistä päähän oikein kunnolla, käytin turbaania mikrossa 15 sekuntia ja sitte käärin sen äkkiä hiusten ympärille, kun se oli vielä ihan kunnolla lämmin. Nyt ei haittaa, jos hoitista imeytyy froteiseen turbaanin, koska hoitista on siltikin hiuksissa paljon. Muuten pelkäisin, että kaikki hyvät tehikset imeytyy vain siihen turbaaniin.
Angie
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 531
Liittynyt: 07 Syys 2007, 12:54

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Viesti Kirjoittaja Angie »

^ Itselläni löytyy useampikin tuollainen froteehuppu, ostin muistaakseni Anttilasta useita vuosia sitten. Nuo pysyvät päässä hyvin ja ovat käteviä esim. saunassa muhitellessa, kun en tykkää käyttää mitään muovihökötyksiä saunan lämmössä. Pipoa taas ei oikein viitsi käyttää yksinään ilman kelmua/suihkumyssyä, mutta tuota kylläkin.
"Expose yourself to your deepest fear; after that, fear has no power, and the fear of freedom shrinks and vanishes. You are free."
-Jim Morrison
Herya
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1051
Liittynyt: 07 Syys 2007, 17:21

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Viesti Kirjoittaja Herya »

Mä olen tehnyt itse froteepyyhkeestä myssyn. Ja hieno myssy onkin  :). Leikkasin ensin pyyhkeestä pyöreän ison kangaspalan, jonka reunoille ompelin kuminauhan. Aika simppeliä.  Ihan vinkkinä muillekin  ;).
Pähkinä
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1502
Liittynyt: 21 Huhti 2008, 15:25

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Viesti Kirjoittaja Pähkinä »

^ No, heh!. Olin juuri tulossa kirjoittamaan samaa vinkkiä  :D . Ompelin vanhasta nättikuosisesta pyyhkeestä So Pretty Shower Caps'in mallia kopioiden saunamyssyn. Näytän ihan 50-luvun kotirouvalta tuo päässä - tupperwaret vaan puuttuu  ;D . Toimii myös hyvänä muhittelusuojana esim. siellä saunassa, kun alle laittaa vaikka hedelmäpussin. Ja on helppo pestä 60-asteessa koneessa, jos nuhruuntuu.
lip_eh
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 198
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 14:40

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Viesti Kirjoittaja lip_eh »

Mistähän saisi tilattua silkkisen myssyn? En löydä mistään paikkaa, josta tilata. Ongelmaksi muodostuu juurikin tuo materiaali, kun haluaisin myssyn olevan silkkiä. Vai onko esimerkiksi satiini hellävarainen hiuksille? Sillä myssy tulisi muhittely+yökäyttöön suojaamaan hiuksia lakanoiden tuhoilta :D
Kasvain sanoi kasvain ja kasvoi vain. Toimispa myös hiuksiin.
irso
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 456
Liittynyt: 24 Huhti 2006, 11:46

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Viesti Kirjoittaja irso »

Mulla on kirpparilta löydytty keltainen ankka-myssy, jossa joku muovintapainen sisäosa. Onko hiukan pähee kun se ankan pää sojottaa eteenpäin ja räpylät on takana. Värin muhitteluun käytän paria vanhaa pipoa ja hedelmäpussia.
Vyötärömittainen hennattu piikkisuora karvasto.
lip_eh
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 198
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 14:40

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Viesti Kirjoittaja lip_eh »

^ Hih. Varmasti aika "ärtsy" ;D :P
Kasvain sanoi kasvain ja kasvoi vain. Toimispa myös hiuksiin.
jonnaps
Haiven
Haiven
Viestit: 31
Liittynyt: 11 Helmi 2006, 16:04

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Viesti Kirjoittaja jonnaps »

Minun entinen suihkumyssy on saanut uuden omistajan. Mieheni käyttää sitä nykyään saunassa hoitoaineensa muhitteluun :D Olen ostanut uuden suihkumyssyn, kun siitä entisestä on kuminauha pilalla.
iherb alennuskoodi ZEM077
lillamilla
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1316
Liittynyt: 09 Kesä 2006, 22:54

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Viesti Kirjoittaja lillamilla »

Mulla oli ennen ihan tavallinen suihkumyssy, mutta öljymuhittelut syövytti sen kuminauhat pilalle. Nykyisin laitan aina tavallisen pakastepussin, josta leikkaan yhden pitkän sivun auki. Näin sen saa hyvin kietaistua niskaan päistä solmulle. Lisäksi pipo päähän ja iltaeleganssi on valmis.
2a /b F ii. Hunajanvaalea, lapaluille yltävä hennon kiharainen tukka. Kuva hiuslaatuketjun sivulla 11.
Lemmy
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 143
Liittynyt: 06 Tammi 2009, 13:01

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Viesti Kirjoittaja Lemmy »

Kyllä mun mielestä kaikin kätevin suoja on tavallinen suihkumyssy eikä mitkään muovipussit tai elmut  ;D mutta kukin tyylillään. Olen ostanut anttilasta jo pari myssyä, 1,95 e/kpl ja ne on kestänyt monta viikkoa ennen kuin kuminauha on löystynyt, käytän myssyä kuitenkin 3-4 kertaa viikossa aina. Mies muuten mainitsi, että tuo myssy on kyllä aikamoinen seksintappaja  ;D ja kyllä siinä aika idiootilta näyttää kieltämättä  :D
Vaalennetut/raidoitetut, puoleen selkään olevat hiukset. Tukkamaniaa jo muutama vuosi, eikä loppua näy!
Eudokia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 672
Liittynyt: 07 Maalis 2007, 21:59

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Viesti Kirjoittaja Eudokia »

Mulla on kaks suihkumyssyä ja toinen niistä on kestäny hyvin jo vuoden. Se on joskus Tokmannin alesta ostettu, aikas paksumuovinen/kankainen. Toinen on ohuempi Anttilasta ostettu ja sekin on ihan hyvin kestäny, sen päällä käytän itsekudottua villapipoa muhituksissa. Ennen näitä käytin kaupan hedelmäpusseja. Pipon käyttämisen muhituksissa keksin täältä juurikasvusta. :)
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am
Magia
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4169
Liittynyt: 30 Tammi 2007, 18:05

Vs: Suihkumyssyt yms. muhittelusuojat

Viesti Kirjoittaja Magia »

^^ Thäh, ai pari viikkoa löystymättä? ;D Minulla on ollut varmaan kohta kaksi vuotta tuo yksi sama myssy, eikä ole löystynyt tai mitään muutakaan. Ainoastaan sisus on vähän värjäytynyt kellertäväksi, mutta sekin johtuu varmaan värimuhitteluista. Tämä oli Anttilasta joku ehkä kolmen euron myssy, ei sellainen (pari)kertakäyttömyssyksi tarkoitettu.
Vastaa Viestiin