Miksi värjäät hiuksiasi?

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
anilliini
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 107
Liittynyt: 15 Touko 2012, 22:18

Vs: Miksi värjäät hiuksiasi?

Viesti Kirjoittaja anilliini »

Oma väri tällä hetkellä, mutta olen kyllä miettinyt miksi olen joskus värjännyt. Värjäsin kokeilunhalusta eri väreillä, vaikka pidin omastakin väristä, ja olen säännöllisin väliajoin pitänyt omaa väriä. Enemmän se on ehkä ollut tyylikysymys kuin identiteettikysymys. No joskus teininä kun hiukset vähän tummuivat, identiteetti oli ehkä kuitenkin vielä "blondi" ja siksi teki mieli värjätä. Olen muutenkin suosinut lähinnä raitoja ettei tarvi olla värjäämässä usein juurikasvua. Voisin vieläkin laittaa muutaman vähän vaaleamman raidan eteen tuomaan valoa kasvoille, mutta en sen kummempaa. Nuorempana vaalensin että näyttäisin vielä nuoremmalta. Nykyään tuntuu että näytän nuoremmalta ja raikkaammalta omassa värissä. (joka on siis tummanvaalea, punertava, melkein vaaleanruskeakin jossain valossa.)
Viimeksi muokannut anilliini, 05 Marras 2012, 04:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2a/2c M ii bsl (Edestä kiharammat)
Punatulkku
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 69
Liittynyt: 09 Syys 2012, 22:28

Vs: Miksi värjäät hiuksiasi?

Viesti Kirjoittaja Punatulkku »

Teini-iässä värjäsin, koska halusin vaihtelua ja muutosta. Tuolloin hiukset olivat vielä suht hyvän väriset luonnostaankin (ennen tummumistaan  n. 7-asteiseksi maantienharmaaksi). Olin muutaman vuoden tummassa, kunnes tajusin haluavani aivan vaaleat hiukset takaisin. Ja sillä tiellä ollaan; koen vain näyttäväni viehättävämmältä näissä, oma väri kun on tosiaan se tylsä harmaanvaalea. Ei siinä, varmasti voi pukea joitakin, mutta ei vaan istu mun identiteettiin ja siihen, miltä haluan näyttää. Ja väitän myös, että suht kirkas vaalea sopii minulle parhaiten kaikista väreistä. Tässä aion pitäytyä, kenties sävyä hieman tuhkaisemmaksi muokaten.
bubbs
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1504
Liittynyt: 20 Marras 2013, 02:48

Vs: Miksi värjäät hiuksiasi?

Viesti Kirjoittaja bubbs »

Ennen värjäsin pääasiallisesti siksi, että en kokenut luonnollisen värini sopivan mulle yhtään. Muistan elävästi mm. istuneeni jossain Prahan katolla joskus 2009 ja julistaneeni, etten tule ikinä luopumaan tummanruskeasta hiusväristä, oma kun on niin ketun kammottava. Ihmiset yleensä hämmästyivät, kun kuulivat, ettei tumma/keskiruskeahiusvärini ole omani. Olen yhä sitä mieltä, että oma värini ei ole minulle se pukevin, mutta tällä hetkellä mielestäni omani, vaalea maantie, on vaan värinä niin siisti, että ihan sama, jos joku muu sopisikin paremmin.

Tuntuu hassulta, että täällä niin monet sanovat oman maantievärinsä tekevän harmaahiirulaiseksi - eihän se hiusväri siihen yksinään pysty, ulkonäössä on kuitenkin kauhean paljon muitakin osa-alueita, joilla itseään voi tuoda enemmän esiin. Oudommalta minusta näyttää räiskyvät hiusvärit  yhdistettynä valjuun, paljaaseen naamaan ja tuulipukutyyliin, kuin vahva tyyli yhdistettynä luomureuhkaan.

Nykyään värjään hiusteni latvaosaa (siis noin 55cm pitkää latvaosaa..  :-\ ) siksi, että en saa sitä täsmäämään omaan väriini millään. Turhauttaa tietää, että edessä on vielä vuositolkulla kasvattamista, mutta sävyero pysyy kylmän tyven ja keltaoranssin latvan välillä vahvana. Harkitsen ratkaisua, jossa vaalentaisin latvan vähän vielä vaaleammaksi, silloin ainakin olisi helpompi säätää lämpöasteita erilaisilla vivahdetuotteilla, hopeashampoilla ja sensellaisilla - hiuksen tuhoaminen vielä yhdellä värinpoistolla sen sijaan ei houkuta yhtään.

En aio enää sanoa väriasioissa ei koskaan, mutta tällä hetkellä todella toivoisin, että pääni olisi kaikista värikäsitelyistä vapaa.
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Miksi värjäät hiuksiasi?

Viesti Kirjoittaja evergreen »

bubbs kirjoitti: Tuntuu hassulta, että täällä niin monet sanovat oman maantievärinsä tekevän harmaahiirulaiseksi - eihän se hiusväri siihen yksinään pysty, ulkonäössä on kuitenkin kauhean paljon muitakin osa-alueita, joilla itseään voi tuoda enemmän esiin. Oudommalta minusta näyttää räiskyvät hiusvärit  yhdistettynä valjuun, paljaaseen naamaan ja tuulipukutyyliin, kuin vahva tyyli yhdistettynä luomureuhkaan.
Hyvin sanottu! Olen ihan samaa mieltä. Tuntuu hullulta, että itsekin heräsin tajuamaan tämän vasta värjäiltyäni viitisentoista vuoden ajan. Olen vaaleaihoinen ja -hiuksinen, myös kulmat ja ripset ovat vaaleat, ja kaikki ne punaiset ja violetit hiuksissa saivat mut näyttämään entistä ankeammalta. Kaikkien kohdalla ei tietenkään ole näin, mutta itse olen siis juuri laiska/haluton ehostamaan suuremmin, ja melkoinen köyhäilijä pukeutumisosastollakin, joten kokonaisefekti meni vain pahempaan päin. Nykyisin näen tällaisessa tapauksessa paljon tyylikkäämmäksi olla omalla värityksellä, jolloin pienikin ehostus erottuu, eikä vaatteidenkaan tarvitse olla värikkäitä näyttääkseen joltain.

Mä olen niitä, joilla on lapsena ollut pellavanvalkea tai blondatun näköinen hiusväri. Näytin kesäisin jopa huvittavalta ruskettuneella iholla ja platinatukalla. (Tan Mom...) Yläasteikäisenä hiukset muuttuivat tuhkaisemmiksi ja menettivät kiiltonsa, ja se aiheutti ilmeisesti jonkin identiteettikriisin, ja kun muotina muutenkin oli värjätä, niin vaalensin (päin persettä) karvani. Tietenkään ei ollut ymmärrystä mistään "oikeasta sävystä", vaan kun se peroksidinkeltainen ei näyttänytkään lopulta kovin kivalta, niin siitä mentiin suoraan kirkkaanpunaisiin ja violetteihin. En edes muista, mitä oikein halusin tai yritin hiusten kanssa silloin.

Jossain kohti tajusin tavoitella jotain luonnollisempaa, ja aloin pysytellä vaaleanruskeissa ja kuparisissa sävyissä ja laittaa vähän raitoja. Palasin vaalennukseenkin, josta aloin kasvattaa omaa väriä. Tuskaista oli, mutta joskus parinkympin jälkeen oli oma väri päässä. Muutaman vuoden kestin, mutta huonokuntoisena tummanvaalea tukka näytti niin surkealta, että sorruin uudestaan vaalentamaan. Koin itseni tosi rumaksi. Tällä kertaa sentään valitsin parempia sävyjä, mutta niin hirveään kuntoon hiukset kuitenkin menivät, että päätin kasvattaa oman värin uudelleen ja hoitaa hiuksia paremmin, niin että oma sävy näyttäisi edes vähän paremmalta. Nyt on vielä etuosissa jotain 5-10 cm:n väliltä vaalennettua latvaa, mutta sitä ei juuri huomaa. Hiukset muutenkin ovat vielä hajamittaiset huonon terveyden jäljiltä.

Ei kannata varmaankaan sanoa "ei koskaan", mutta ainakaan lähitulevaisuudessa en aio altistaa hiuksiani kemiallisille käsittelyille. Nyt kun ajattelen asiaa, en ole koskaan ollut tyytyväisempi itseeni värjättyjen hiusten kanssa, päinvastoin.
1cFii, oma väri.
SlowCheetah
Haiven
Haiven
Viestit: 10
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 19:29

Vs: Miksi värjäät hiuksiasi?

Viesti Kirjoittaja SlowCheetah »

Mulla oli jo pitemmän aikaa ihan oman väriset hiukset (tummanvaaleat n. 7-8 tasoa), mutta lopetin e-pillereiden syönnin ja hiukset alkoi rasvoittua hurjan nopeasti. Yritin vaihdella shampoota, mutta mikään ei tuntunut auttavan vaan joka päivä piti pestä hiukset. En jaksanut varsinkaan näillä pitkillä hiuksilla sitä tahtia, joten kävin just laitattamassa runsaasti vaaleita raitoja kampaamossa. Toivottavasti auttaa!  :) Mulla on lasimaiset ja liukkaat hiukset luonnostaan, joten blondaus ei aiemminkaan oo räjäyttäny tukkaa, vaan tuo sopivasti karheutta ja rakennetta ja nostaa hiukset päänahasta. Muutenkin kesä on tuloillaan niin vaalea miellyttää silmää.
vanille

Vs: Miksi värjäät hiuksiasi?

Viesti Kirjoittaja vanille »

koska hiuksia on kiva värjätä ja on jännä kokeilla eri värejä :D oon harkinnut oman värin kasvattamista, mutta kyllästyisin varmaan nopeesti jo parissa kuukaudessa


Viimeksi muokannut vanille, 21 Touko 2014, 15:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: Miksi värjäät hiuksiasi?

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

Olen koittanut katkaista värjäyskierrettä, mutta edelleen värjäilen keskiruskealla värillä. Oma väri on se vaaleahko maantienharmaa.

Toisaalta on kiva, että ihmiset värjäilee hiuksia, olisi aika tylsää jos kaikkialla olisi luomuhiuksia ja harmautta :).
Ei sillä, oma hiustenväri voisikin olla ihan ok, jos viitsisi kasvattaa sinne asti. Mutta mulla on vähän sellainen tunne, että vaikka oman väriseksi saisinkin kasvatettua, niin värjäisin jossain vaiheessa kuitenkin ruskeaksi hiukset.

Tykkään meikata, ja meikki näyttää hyvältä tummien hiusten kanssa.
Vastaa Viestiin