Sivu 1/1

Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 09 Maalis 2008, 22:05
Kirjoittaja bast
Mä olen tosi laiska tekemään hiuksilleni mitään. Nää on luonnonkiharat (tai ennemminkin laineikkaat) ja rintsikkapituiset. Ideoita ja ehdotuksia otetaan vastaan. Ponnarista en ole koskaan tykännyt erityisemmin.

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 09 Maalis 2008, 22:14
Kirjoittaja Mena
Luonnonkiharat rintsikkapituiset hiukset mullakin: Suihkepullosta vettä aamulla että sojottavat suunnilleen samaan suuntaan ja Nutri Glossin suihkittavaa perään ja vähän puristelen että menee kiharalle. Meikkauksen tai aamiaisen aikana ehtii kuivumaan ja Herbinan hiuslakkaa että näyttää tuuheammilta ja menoks.  :) Ponnari ei tunnu kivalta kun istun päänojaisella tuolilla duunissa 10 tuntia joten hiukset lähes aina auki. Jos tukka on takussa kovasti niin erottelen vaan kolme osiota (eli en selvitä sen enempää) ja teen toispuoleisen letin. Tulee sellainen seksikkään pörröinen mitä jossain lehtien kuvissa on.

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 11 Maalis 2008, 19:24
Kirjoittaja palekastro
Helppo klipsikampaus: kerää päälaelta takaraivolle hiukset (noin puolet pään hiuksista siis), letitä erottelemasi hiukset hieman korvien yläpuolelle ja kiinnitä "letin" päättymiskohdassa muihin hiuksiin klipsillä. Suihkuta lettikohtaan lakkaa ja pöyhi hieman, jotta letti leviää nätisti. Jos haluat, vedä sivuilta eteen hiuksia kehystämään kasvoja. Kampaus sopii ainakin paksuhkolle ja taipuisalle tukalle.

Toinen helppo klipsikampaus: tee sivujakaus, letitä hiukset ja kiepsauta letti kaksinkerroin takaraivolle. Ota joku pitkä hiusklipsi tai mikä vain puikko ja kiinnitä letti sillä. Sopii puolipitkälle tukalle.

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 24 Maalis 2008, 17:00
Kirjoittaja Vanilla
Kaikenlaisilla pannoilla saa kivaa vaihtelua hiuksiin. Kannattaa myös ostaa erinlaisia hiusklipsejä (niitä ponnarin tapaisia, jotka ovat rautaisia) ja niillä voi sitten pitää ponnarilla, tai miksei vaikka letilläkin. Tarkoitan siis tämäntapaista, mutta tässä kuvan klipsissä ei vain ole sitä sellaista "korua" vai miksi sitä nyt kutsutaankaan:

http://www.fotoagent.dk/single_picture/ ... b373c6.jpg

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 25 Maalis 2008, 20:11
Kirjoittaja Ice
^ Rautaisten kanssa pitää aina muistaa mahdollinen katkeilu, eritoten jos kasvattelee.

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 30 Maalis 2008, 01:16
Kirjoittaja Tiitunen
^Olin itse ihastunut noihin klipseihin, koska ponnari näyttää nillä kiinnitettynä tuuhealta ja näyttävältä, mutta metalli tosiaan kuluttaa hiusta. Tykkään nutturapuikosta, käytän sitä joko niin, että teen ensin perussykerön kiepauttamalla ponnarin itsensä ympäri ja sitten tökkään nutturapuikon pitämään sykeröä paikallaan tai sitten väännän puikkoa hiusten mukana. Jälkimmäisellä tavalla tulos on banaaninutturamainen. Tosi helppoa, mutta näyttävää. Linninnokkaklipsillä saa nopean ja rennonpehmeän nutturan, joka sopii hyvin ohuillekin hiuksille, koska tukka ei mene siinä tiukalle. Tosin tuntuu, että omat linnunokkani puristavat hiuksia kauheasti.  :-X

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 30 Maalis 2008, 23:09
Kirjoittaja Margot
Mun suosikki on myös nutturapuikot. Ponnarien kanssa tuntuu, että tukka menee liian kireälle, vaikka miten laittaisi. Noitten puikkojen kanssa tukan pääliosa pysyy sellaisena "epäkireän" näköisenä. Lisäksi hellävaraisuus tukalle on tietenkin aina plussaa.

Mun mielestä noi puikot on myös helppokäyttöisiä. Oon nimittäin itse ihan käsi kampauksissa, mutta noiden käytön opin nopeasti. Ihan aluksi tuntui, että nuttura jäi liian löysälle ja hajosi, mutta tosi pian opin tekemään sellaisen, joka pysyy kyllä koko päivän.

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 30 Maalis 2008, 23:51
Kirjoittaja Axamit
^ Jakakaa (palikoille selkeitä :P) nutturapuikkovinkkejä, omat ovat jääneet aika vähäiselle käytölle... Ja ponnareista en tykkää, kun hiukset tuppaavat katkeilemaan muutenkin helposti.

Mun "nopea" arkikampaukseni on ihan aika isot rullat päässä nukkuminen :D. Mutta ilman mitään kummempia muotoilutuotteita, hiuksista tulee suht tuuheat, ja kivemman näköiset kun ihan ilman mitään. Laitan siis vain jätettävät ja ehkä jotain Tigin Sexed-Upia (joka on siis tosi kevyttä ja alkoholitontakin). Kaikki tuntuvat pitävän tota jotenkin tosi monimutkaisena ja ihmettelevät, miten ne päässä voi nukkua, mutten itse huomaa mitään, ja rullien laittoon ja poisottamiseen menee kumpaankin vain joku 5 min. Tosin on myönnettävä, että laitan ne ehkä vain kerran viikossa tai kahdessa (pesen hiukset 3 krt viikossa).


Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 31 Maalis 2008, 00:03
Kirjoittaja Margot
Mulla onnistuu puikkonuttura parhaiten siten, että kieputan tukkaa itsensä ympärille, mutta löysästi. Kiinnityksessä pitää ottaa huomioon, että puikot menee tarpeeksi syvälle eli että ne kiinnittää kieputetut hiukset "päänahkaan". Eihän ne puikot tietenkään päänahan läpi mene. ;D Tosi vaikea antaa neuvoja. Mun tukka on lapaluihin asti ja ei paksu eikä ohut, joten en tiiä, miten tuo neuvo toimii muunlaisessa tukassa.

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 31 Maalis 2008, 02:07
Kirjoittaja Jessie
Margot kirjoitti: Mulla onnistuu puikkonuttura parhaiten siten, että kieputan tukkaa itsensä ympärille, mutta löysästi. Kiinnityksessä pitää ottaa huomioon, että puikot menee tarpeeksi syvälle eli että ne kiinnittää kieputetut hiukset "päänahkaan". Eihän ne puikot tietenkään päänahan läpi mene. ;D Tosi vaikea antaa neuvoja. Mun tukka on lapaluihin asti ja ei paksu eikä ohut, joten en tiiä, miten tuo neuvo toimii muunlaisessa tukassa.
Pitääkö niitä puikkoja ujutella aaltomaisesti hiuksiin, kuten esim. hengettömien kanssa tehdään?

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 31 Maalis 2008, 02:27
Kirjoittaja Margot
Itse en tee noin, vaan laitan vaan puikon läpi siitä kieputetusta kasasta ja sitten yritän saada sen työnnettyä mahdollisimman syvälle lähellä päänahkaa olevien hiusten alle. En tiedä, olisiko tuosta aaltoliikkeestä hyötyä, kun en ole kokeillut.

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 31 Maalis 2008, 10:46
Kirjoittaja Lorena
Nuo nutturapuikot ovat kyllä monen aamun pelastus. Saa monennäköisiä nutturoita ja se puikot antavat vielä kivan "silauksen" sille kampaukselle :). Kiinnitän hiukset aina yhdellä puikolla, mutta tungen nutturaan koristeeksi vielä toisenkin puikon hieman ristiin.

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 31 Maalis 2008, 10:46
Kirjoittaja epe
Mä oon kerran kokeillut tuollaista puikkoa ja silloin se puikko pujotettiin ensin vinosti alakautta ylöspäin nutturan läpi ja sitten käännettiin ympäri ja painettiin alaspäin mahdollisimman läheltä päänahkaa... Tuollein pysyi tosi hyvin ja tuli hurjan napakka nuttura. En tiedä tajusiko tuosta selityksestä kyllä mitään, vähän vaikea selittää  :-\

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 01 Huhti 2008, 00:20
Kirjoittaja bast
Mä laitan puikot ensin kohtisuoraan nutturan reunan läpi, sitten käännän poikittain ja liu'utan päänahkaa pitkin toiseen reunaan asti ja nostan siitä läpi. Pysyy hyvin.

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 08 Huhti 2008, 16:25
Kirjoittaja Vanilla
Minulla tuo rauta ei ainakaan katko hiuksia, eikä myöskään äidilläni. Meillä on myös eräs tuttu, joka pitää aina tuollaisella klipsulla, ja hänelläkään ei ole hiukset katkeilleet. Jos pidän oikein tiukkaa ponnaria, se katkoo minun hiuksiani, joten olen ostanut nyt erinlaisia.

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 01 Heinä 2008, 14:46
Kirjoittaja Lauretta
http://www.youtube.com/results?search_q ... &aq=-1&oq=

Tuolla on ohjeita puikkonutturan käyttöön.

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 15 Heinä 2008, 02:49
Kirjoittaja Liane
Täälläkin on puikot nykyisin käytössä, ei voi käsittääkään miten hyvin yhdellä puutikulla saa hiukset pysymään nutturalla koko päivän ja ilman muotoilutuotteita. Laittaessani töihin puikkonutturan pelkäsin, että puolenpäivän aikoihin latva harottaisi jo (työ on suht fyysistä), mutta ei :D Eli kiitokset Juurikasvulle tästäkin kampausideasta, muuten en olisi varmaan koskaan kokeillut.

Käytän tuota "aaltotekniikkaa", minulla se toimii hyvin.

Ainoa ongelma on (kaikkien nutturoiden kanssa) se, että koska hiukset ovat aika pitkät, nuttura kasvaa helposti korkeussuunnassa (eli taaksepäin) eikä leveyssuunnassa, mikä olisi suotavampaa. Jos tekee liian kiireessä, tulee hassunnäköinen pötkylä takaraivolle ;D

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 25 Touko 2009, 11:09
Kirjoittaja sevivas
Himoitsen nyt minäkin nutturapuikkoja. Mutta kuinka pitkät hiukset pitäisi olla, että nutturan saisi tehty puikoilla? Yritin pari kertaa väkästää puikkonutturaa hentoon tukkaani, joka on noin olkapäille asti. Ei oikein tuntunut onnistuvan. Pitäisikö pituutta olla reilusti lisää vai onko vika tekniikassa?

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 25 Touko 2009, 16:00
Kirjoittaja Kronia
Nutturoita on erilaisia, toisiin rittää vähäisempi pituus kuin toisiin. Asiaan vaikuttaa paljon sekin, kuinka paljon sitä tukkaa päästä löytyy, jos on oikein ohuet hiukset, niin silloinkaan ei pituutta tarvita ihan niin paljon. Itselläni ei vielä olkapäille ulottuva tukka olisi riittänyt.

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 26 Touko 2009, 08:27
Kirjoittaja pitkätukka
Liane kirjoitti: Ainoa ongelma on (kaikkien nutturoiden kanssa) se, että koska hiukset ovat aika pitkät, nuttura kasvaa helposti korkeussuunnassa (eli taaksepäin) eikä leveyssuunnassa, mikä olisi suotavampaa. Jos tekee liian kiireessä, tulee hassunnäköinen pötkylä takaraivolle ;D

Olisikohan tästä klipseillä kiinnitettävästä perusnutturasta apua muillekin samasta ongelmasta kärsiville? Minulle ainakin oli ja hyvin pysyy. Näin saa nimenomaan leveyttä eikä "korkeutta". Erään hiusidolini ratkaisu:

JJJ's cinnamon bun

Tuon JJJ:n tukka on ollut kuvaushetkellä 52 tuuman mittainen eli 130 cm (ja hiuslaatu M/Ciii) , mutta hyvin tuo toimii minullakin, vaikka oma mittani on "vain" n. 35 tuumaa eli 88 cm ja hiuslaatumme on ihan erilainen (mulla vain F/Mii-tyyppiä 8 cm ponnarin ympäryksellä). Normaali puikoilla tehtävä perusnuttura ei ole pysynyt minulla kuitenkaan hyvin enää pitkiin aikoihin. Tuon videon nutturan voi kai toteuttaa myös laittamalla kierrosten väliin hengettömiä, mutta minulla ei pysy kunnolla niinkään. Ehkä olen vain niin tumpelo etten osaa... Hainhammasklipsit (claw clips) pelastivat ja niillä se on tosi nopea toteuttaa  :). Tulos on myös erittäin tukeva eikä kiristä. JJJ pitää tietääkseni tätä kampausta yhä, vaikka hänen hiuksensa ovat tällä hetkellä jo polviin asti (55 tuumaa).

Helppoihin ja nopeisiin kampauksiin kuuluu mielestäni myös sivuletti, jonka voi tehdä makunsa mukaan 2-, 3-, 4- tai useampisäikeisenä. Itse suosin 4-säikeistä, koska se näyttää hienolta, kestää 3-säikeistä siistimpänä päivän menoissa ja on kuitenkin helppo ja nopea tehdä, kun vain ensin opettelee letitystekniikan. Sivuletin korvaa joskus vielä helpompi ja nopeampi sivuponnari, joka roikkuu olan edessä. Sidon sen vain pituuden varrelta useammalla lenkillä kiinni niin, että siitä tulee hallinnassa pysyvä pötkö. Varsinkin sivuponnari toimii monilla eri pituuksilla. Aloin pitää sitä vähän BSL-pituutta lyhyemmissä hiuksissa ja pidän edelleen.

Puikkojen olemassa olosta sain tietää vasta, kun tukkani oli BSL:n ja vyötärön puolivälissä eli viime kesänä. Missähän puskassa oikein olin kasvanut? :P Vaikka näissä oli silloin(kin) kerroksia eli lyhimmät olivat kai jotain APL-luokkaa, sain ihan hyvin tehtyä puikoilla jo tuossa videossakin esitetyn perusnutturan. Tietysti vain vähemmän "kierroksia" silloin, mutta pelkät puikot ja muutama hengetön pitivät homman hyvin kasassa. Myös monet puikkonutturat ovat sovellettavissa eri pituuksille. Ainakin BSL-pituisista pitäisi saada puikoilla jo hyvinkin kampauksia, ehkä lyhyemmistäkin jos ei ole hirveästi kerroksia ja todella paksu ja liukas laatu.

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 06 Syys 2010, 07:15
Kirjoittaja kleio
Jaahas. Lettihän on helppo ja nopea arkikampaus, eikö totta? Miksi minä en sitten osaa tehdä sitä kunnolla?

Katsokaas kun ilmeisesti aloitan sen tuosta niskasta jotenkin väärin, jaottelen hiukset huonosti tms. Letistä tulee hyvä ja napakka, mutta ei mene kuin kymmenisen minuuttia, niin sen letin juuri on jo ihan löystynyt ja hajonnut, ja kolmasosa letistä purkautunut juuri sieltä juuresta. Miten ihmeessä muilla pysyy letti kasassa ja napakkana koko päivän? Mulla ei ole erityisen liukkaat hiukset, useimmat kampaukset kestää ihan hyvin. Ainoastaan letti muodostaa ongelman.

Niin ja en halua laittaa ensin ponnaria ja siihen sitä lettiä.

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 06 Syys 2010, 07:54
Kirjoittaja Antur
^Todella paha mennä kuvauksen perusteella sanomaan, minulla taisi aikanaan lyhyemmissä hiuksissa (bsl, jolloin letti oli about yhtä pitkä kuin leveä... ::)) olla samaa ongelmaa, mutta sinullahan taitaa olla hiukset melkein samaa mittaakin kuin minulla aikanaan. Miten teet sen jaottelun ja kuinka tiukkaan letität? Minulla pysyi vallan hyvin, kun tosiaan letitti etenkin alun tosi napakasti.

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 06 Syys 2010, 14:00
Kirjoittaja nelma
^^
Mulla on sama lettiongelma. Ei vaan pysy kasassa millään. :(

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 21 Syys 2010, 10:05
Kirjoittaja Hyx
Löytyykö mitään kivaa ja hyvännäköistä arkikampausta hartiapituiselle tukalle (jossa siis myös kerrostusta)? French twist on jo käytössä, toimii jotenkuten.

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 22 Syys 2010, 13:00
Kirjoittaja bree hodge
mulla on yleensä hartiapituinen tukka, kuten tuossa edellisellä sivulla jo kerrottiin: Eli letitä tukka ylöspäin ja kiinnitä klipsillä tai pinneillä( pinnit tosin voi katkoa hiuksia)latvat saa jäädä törröttään ylöspäin. Koitan tehdä letitykset sillai rennosti ja haituvia saa irrota kasvoja kehystämään. Joskus nuorempana letitin samallalailla letit molemmin puolin päätä ja kiinnitin ohuilla pinneillä. Vähän tyttömäisempi versio.

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 22 Syys 2010, 13:55
Kirjoittaja Horros
Itse suosin kampauksissani lettejä; joko kaksi lettiä kasvojen molemmille puolille ja loput hiukset auki (joskus kiinnitän nämä myös pään taakse päätä kiertämään), ranskalainen letti edemmistä hiuksista tai pienempi ranskalainen letti pelkästään "otsahiuksista".

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 22 Syys 2010, 16:17
Kirjoittaja hilpsu
Puikkonuttura on ihana! Mun hiukset ovat tosin vain hieman yli olkapäille jotain puikkohökötys tai -viritys on ehkä kuvaavampi nimitys  :D. Eli semmoinen jossa hiuksia kiepautetaan ensin puikon ympäri ja puikko sitten työnnetään pystysuoraan pitämään kötöstys kasassa.

Tykkään myös käyttää niitä pitkiä "linnunnokkia". Koristeellisempi yksilö tekee takaraivolle tulevasta perussöheröstä heti mielenkiintoisemman ja pirtsakamman näköisen. En ole huomannut hiusten katkeilemista, vaikka nuo mun linnunnokat onkin metallia. Näistä tykkään kun hiukset asettuvat mun mielestä jotenkin rennon seksikkäästi ja pöyhkeästi  ;).

Tykkään muutenkin piristää tavallista poninhäntää hiuskukilla sun muilla härpättimillä. Piristää tylsän tavallista kampausta kivasti ja toimii mukavasti myös asusteena.

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 22 Syys 2010, 20:35
Kirjoittaja Hyx
Mä en oikein osaa tehdä itselleni lettejä, saatika ranskalaista! Toiselle osaan jotenkuten tehdä..

Miten se "väärinpäin" letti tehdään? Pää alaspäin ja siitä letittää?

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 23 Syys 2010, 18:51
Kirjoittaja bree hodge
tarkotatko mun kirjotusta? Alat letittää normaalisti, mutta et liikuta käsiä alaspäin vaan ylöspäin. Silloin lettin alaosasta tulee ainakin mulla rennompi ( kuin jos letitan letin normaalisti  ja nostan sitten takaraivolle kiinni pinnillä)hankala selittää.. :P

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 04 Loka 2010, 21:58
Kirjoittaja Nihnaana
Jostain tv-ohjelmasta bongasin seuraavan: kuiviin hiuksiin n. 4  tai enemmän lettiä ja niitä vähän suoristusraudalla painelee ja avaa, niin on nopeasti kivat laineet hiuksissa! :)
Kokeilin just tänään, mä laitoin 6 lettiä ja pikaiset painallukset ja tuli tosi kivat!

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 07 Loka 2010, 17:25
Kirjoittaja Unnu
^ Täytyypä kokeilla tota! Tykkäisin laittaa nimenomaan jotain lainekiharaa, mutten oo vielä tähän ikään mennessä oppinut tekemään sellaista. Ehkä toi vois olla toimiva tapa :)

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 19 Loka 2010, 13:03
Kirjoittaja Charleen
Nihnaana kirjoitti: Jostain tv-ohjelmasta bongasin seuraavan: kuiviin hiuksiin n. 4  tai enemmän lettiä ja niitä vähän suoristusraudalla painelee ja avaa, niin on nopeasti kivat laineet hiuksissa! :)
Kokeilin just tänään, mä laitoin 6 lettiä ja pikaiset painallukset ja tuli tosi kivat!
tota on pakko kokeilla  ;D

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 05 Marras 2010, 22:02
Kirjoittaja SannaS
Mä en osaa tehdä noita kalanruotolettejä tai miksi niitä nyt sanotaankaan. Äitini joskus niitä mulle värkkäsi kun olin ala-asteella ja tykkäsin niistä kovasti. Mutta itselle en osaa tehdä. En tiedä tekniikkaakaan ja tuntuu etten saisi pidettyä hallinnassa niitä kaikkia hiuksia. Mä niin tykkäisin tuollaisista etuhiuksista kuin tuossa yläpuolella olevassa kuvassa. Tai sitten sivuille vastaavat ja taakse kiinnitys, loput hiukset auki.

Tuota tv:n lettivinkkiä täytyy joskus kokeilla!

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 12 Marras 2010, 21:05
Kirjoittaja Unnu
Mulla ei oikein toiminu tuo lettien suoristusraudalla painelu. Tai toimi sikäli että ne yllättävän hyvin taipui mutta kiharoista tuli aika epämääräiset, ei oikeen hyvät. Eli helppojen laineiden niksejä kaivataan edelleen :)

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 18 Marras 2010, 19:47
Kirjoittaja An-Chu
^ Ei mullakaan toiminut, kun joskus kokeilin. En sitten tiedä kuinka paljon lettejä olisi pitänyt painella raudalla, mielestäni ainakin käytin siihen sen verran aikaa että letit lämpenivät (vai kuumenivat) ihan kunnolla ja annoin jäähtyä. Lettejä oli vielä aika monta, eli ei olleet edes mitenkään paksuja. Erittäin huomaamaton aalto oli havaittavissa lettien availun jälkeen ja sekin haihtui noin vartissa :D

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 19 Marras 2010, 09:58
Kirjoittaja SannaS
^ja ^^ jääkö teillä muuten lettien jäljiltä hiukset kuin herkästi laineille?

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 19 Marras 2010, 11:26
Kirjoittaja An-Chu
Kyllä mulla selvät laineet jää jos on letit yhtään kauempaa, esim. parikin tuntia. Jos yön yli pitää lettejä niin laineet pysyy seuraavaan pesuun.

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 20 Marras 2010, 14:41
Kirjoittaja SannaS
Mä sillä vaan kysyin että jos ei lettien jäljiltä jää yleensäkään laineita hiuksiin niin ehkei sitten kuumentamallakaan... Mulla on kyllä välillä tosi kiharat hiukset letin jäljiltä, vaikka laittaisin ihan kuiviin hiuksiin ja ilman mitään jätettäviä. En ole vieläkään saanut aikaiseksi kokeilla tuota letti + suoristusrauta.

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 20 Marras 2010, 14:46
Kirjoittaja Frida
http://www.nuttura.com/kayttoohjeet-i-55.html
Onko kukaan kokeillut tällaista? Ajattelin, että tuolla voisi hyvin kiinnittää yönutturan ja samalla saisi kiharat! Näyttää myös todella hellävaraiselta. Tuolla saisi myös hiukset nopeasti ja siististi kiinni kouluun ja jumppaan.

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 20 Marras 2010, 14:53
Kirjoittaja hilpsu
^ Multa löytyy, mutta mä en ole kyllä oppinut tykkäämään tuosta  :-\ Nutturasta ei oikein tahdo tulla riittävän napakka ja etenkin lenkillä se lähtee aina lörpsähtämään.

Minkäslainen mahtaisi olla se kaikkein paras liikuntakampaus? Mun hiukset ovat aika liukkaat ja kieputusnuttura lähtee aina purkautumaan vähänkään pomppiessa. Ranskanletti kai toimisi, mutta sitä en osaa tehdä itse  :(

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 20 Marras 2010, 18:43
Kirjoittaja SannaS
Musta tuntuu että oon nähnyt tuon videon ja juttua tuosta nutturavyöstä ennenkin. Ei ole tullut kiinnostuttua sen enempää, koska se ei ole vakuuttanut mua pysyvyydellään...

Liikuntakampauksena mulla on ihan vaan normi letti. Ranskanletti tai vastaava olis varmasti hyvä mutta sama vika täälläkin - en osaa tehdä sitä itselleni.

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 21 Marras 2010, 22:54
Kirjoittaja mussu
Meillä oli tuollainen nutturavyö kotona joskus 90-luvulla. Muistan vain, että se ei toiminut pitkissä ja kohtuupaksuissa hiuksissa, koska tukkaa oli vain yksinkertaisesti liikaa. "Rullasta" tuli niin massiivinen etteivät nutturavyön päät yltäneet kiinni, saati että systeemi olisi kestänyt hiusten painon. Siskon ohuessa hartiamittaisessa tukassa sen sijaan toimivat vallan mainiosti, mistä olin syvästi katkera :D.

Mulla on liikkuessa lyhyemmät etuhiukset (eivät yllä ponnarille) yleensä pinneillä kiinni tai jollain ranskanlettivirityksellä (esim. samalla lailla kuin Jennifer Anistonin kuvassa) ja lopputukka ponnarilla tai sekaisella sykeröllä, riipuen vaadittavan pomppimisen määrästä. Vihaan sitä, että hiukset ovat hikoillessa niskassa, joten normaalit letit eivät käy. Ranskanlettikin lähtee aina purkautumaan takaraivolta, koska lyhyimmät kerrokset ovat aavistuksen liian lyhyitä jotta letti kestäisi liikkumisen.

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 22 Marras 2010, 10:24
Kirjoittaja Virus
Samis, mulla on myös tuommoinen nutturavyö varmaan 20 vuoden takaa. ;D Ei toimi kerrostetuissa hiuksissa eikä yllä tai pysy kiinni. Olen säästänyt sen, koska... No, suoraan sanoen ei tule yhtään syytä mieleen.

Sivuston video oli muuten kauhean epäkaupallinen: tyttö on kuin mäntysuovalla rassattu, hiukset karkailevat pantavekottimesta ja lopputulos on epäsiisti. ::) Tuleekohan paljonkin kauppaa tuon perusteella..?

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 23 Marras 2010, 22:05
Kirjoittaja Frida
Kuinka paksut hiukset teillä on, joilla tuo nutturavyö ei toimi? Ajattelin, että jos tuolla saisi edes normaalipaksuiset (ponnarinympärys n. 8cm) lapaluumittaiset hiukset kiinni niin, että pysyisivät yön yli. Tuolla saisi nimittäin varmaan kivat kiharat aamuksi. :)

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 24 Marras 2010, 10:08
Kirjoittaja Virus
^ Hiusten pituushan vaikuttaa paksuuden lisäksi asiaan: jos härpäkkeen ympärillä on monen monta kerrosta ohuttakin tukkaa, niin ei välttämättä ylettyisi kiinni. Siitä videosta näkee jotain suuntaviivaa, eli ei se nyt ihan toivoton tapaus ole. ;)

Muistaakseni porukka ompeli noita ala-asteella itse: ei siihen tarvittu kuin vähän rautalankaa ja kangassuikale. Itse tekemällä vermeestä saisi ainakin sopivan. Tuon sivuston "alemyyntihinta" 15 euroa vaikuttaa em. materiaaleihin nähden törkeän kalliilta. Onko kukaan muuten tullut katsoneeksi, saisiko noita taas jostain Anttiloista, Cittareista tai halpistavarataloista? Muutaman euron hutiostos ei harmittaisi kokeilemaan innostuneita turhan paljoa. :)

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 24 Marras 2010, 11:36
Kirjoittaja hilpsu
^ Ebaysta ainakin löytyy muutamalla eurolla!

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 17 Joulu 2010, 22:07
Kirjoittaja octagon
http://www.nuttura.com/kayttoohjeet-i-55.html
Onko kukaan kokeillut tällaista?
Tilasin tuolta 2 kpl, jaden ja pronssin värisinä, ja minulla kyllä toimivat erinomaisesti. Mun hiukset ei ole kovin pitkät, noin 5 cm alle olkapäiden on pituutta. Ostin nutturavyöt kokoa M. Ja helppo on tehdä nuttura ja näyttää hyvältä.

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 24 Huhti 2011, 18:18
Kirjoittaja Himpula
Miten saa tehtyä sellaisen pörröisen nutturan päälaelle?  :D

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 24 Huhti 2011, 20:20
Kirjoittaja ohuthius
^ Jos tarkoitat sitä 'sotkunutturaa', niin mulla ainakin toimii ihan vaan niin että nostan hiukset ylös päälaelle sen kummemmin asettelematta ja sitten vaan kiinni ponnarilla, tässä vaiheessa sitten korjailen nutturaa yleensä vähän muotoon sillä, miten ponnarin laitan ja sitten vähän levitän nutturaa jälkeenpäin jos tarvis.  Selvä taas tämä mun selitys.. ::)

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 30 Huhti 2011, 20:49
Kirjoittaja Belle
Nutturavyöstä vielä: mä olen ostanut noita jostain messukojusta kymmenisen vuotta sitten paaaaljon halvemmalla kuin 15e. Aivan järkkyä kiskontaa  :o.

Ei varmasti ole vaikea tehdä itse jos on yhtään ompelukoneen käyttötaitoa, vaatii vain suorakaiteen muotoisen metalli"lenkin" joka sujautetaan saman muotoiseen kangaspussiin. Keskelle tehdään reikä hiuksia varten. Minunkin nutturavyöt on itse tehtyjä ja hiusreikä oli tehty ompelukoneen napinreikä-ompeleella.
Jos jotakuta kiinnostaa askartelu, niin voin napsaista omasta nutturavyöstäni kuvan ja postata tänne malliksi  :).

Mun nutturavyöt ovat veluurikangasta, eli ei luista hiuksista. Olkapäämittaiset hiukset riittää hyvin. Olen käyttänyt nutturaa juurikin liikuntaharrastuksissa, saa napakasti kiinni ja mun ohuissa hiuksissa pysynyt kuin tauti vauhdikkaammassakin jumpassa, mutta hiuslaatuni ei olekaan liukas. Kerrostetussa mallissa nutturavyö ei oikein toimi, vaan kerrostukset tipahtelee rullaa pyörittäessä ulkopuolelle.

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 30 Huhti 2011, 22:09
Kirjoittaja Unnu
Mä tilasin netistä tollasen nutturavyön, maksoi suunnilleen 15e ja oli ihan pepusta. Suosittelen tekemään itse :)

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 29 Touko 2011, 19:47
Kirjoittaja nukka
Belle, mua ainakin kiinnostaisi nähdä kuva siitä itsetehdystä nutturajutusta. Voisi itselle kokeilla sellaisen värkätä :)

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 31 Touko 2011, 12:38
Kirjoittaja Belle
Tässä nutturavyö, sori surkea kuva. Vyö on epämääräisen muotoinen, koska rautalanka ei suostunut suoristumaan kunnolla siististi  ;D. Tuollainen pötkylä jonka keskellä on ompelukoneen napinläpi-toiminnolla tehty reikä. Mun yksilöllä on pituutta 25cm, reikä on 6cm leveä.

Kuva

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 31 Touko 2011, 12:42
Kirjoittaja Kimara
^Tää on nyt täysin OT, mutta mun lomallelähtevä mieleni näki tossa heti Niksipirkka-aiheen: "Terveyssiteestä saat kätevän nutturavyön leikkaamalla reiän keskelle. Teipit pitävät nutturan hyvin kasassa" ;D

Nojoo. Pitäis varmaan itse tehdä tollanen yökampauksia varten kun valkkinuttura ei pysy ja sukkanutturaa varten mun tukka on vähän liian pitkä jo. Ja hauras vaalea tukka ei tykkää kun pyöritellään solmulle vastakarvaan mitä sukkanutturaan sullomisessa väkisinkin tapahtuu.

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 31 Touko 2011, 14:52
Kirjoittaja Belle
^ Eiiih, repesin totaalisesti  :3.

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 31 Touko 2011, 16:04
Kirjoittaja nukka
Mikä on sukkanuttura?

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 31 Touko 2011, 19:19
Kirjoittaja Kimara
^^ Ole hyvä vaan ;D.
^Täällä on ainakin keskusteltu juuri sukkanutturasta yökampauksena ja helppojen kiharoiden tekotapana.

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 31 Touko 2011, 19:28
Kirjoittaja Elektra
Aihetta sivuten, onko kukaan pitkätukkainen, puhutaan vyötärölle tai pitempi, saanut sukkanutturan kunnolla onnistumaan?

Ite sain kerran melkein, mutta sekin oli todella löysä (näytti kyllä hyvältä, kun oli suunnilleen oman pääni kokoinen  ;D). Eikä vaikutus ollut lainkaan suojaava, vaan tukka oli maailmanluokan takussa, kun avasin sen. Kokeilin tosin aika pienellä ja joustamattomalla sukalla, pitäisi varmaan ottaa avokin sukka käyttöön.

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 20 Kesä 2011, 22:05
Kirjoittaja Sahrami
En tiedä oikein ketjua missä tätä kysyisi.. niin lisään sen tähän sitten.
Eli miten/millä tekniikalla saisi otsiksen letitettyä sivulle? Jos joku sattui katsomaan Pitkä Kuuma Kesä ohjelmaa, niin juontajalla oli siinä sellainen letti. Ihan oon aloittelija näissä letitysjutuissa  :-[

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 20 Kesä 2011, 22:51
Kirjoittaja deko
^minä teen tällä metodilla:
http://www.youtube.com/watch?v=WEr9JapOAFQ

juutuubista löytyy hirveästi erilaisia videoituja kampausohjeita. Hakusanojen miettiminen on toki oma huvinsa.

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 21 Kesä 2011, 10:43
Kirjoittaja maaju
deko kirjoitti: ^minä teen tällä metodilla:
http://www.youtube.com/watch?v=WEr9JapOAFQ

juutuubista löytyy hirveästi erilaisia videoituja kampausohjeita. Hakusanojen miettiminen on toki oma huvinsa.
Siis ihan mahtava tää lettiohje. Mä oon aiemmin näitä katsonut mutta tää oli jotenkin tosi selkeä!

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 21 Kesä 2011, 12:26
Kirjoittaja Hyx
Nykyään mun helppo nopea arkikampaus on tehdä yksi ranskanletti, ja lopettaa siihen kun ollaan niskassa. Tällöin laitan tukan poninhännälle.

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 21 Kesä 2011, 14:35
Kirjoittaja Kunis
Olen aivan ihastunut vaakatasoon niskan tuntumaan asetetuista kalanruotoleteistä. Tavallinenkin letti menee, koska kalanruoto nyt ei ole erityisen nopea, vaikka helppo onkin.

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 22 Kesä 2011, 15:01
Kirjoittaja Belle
Tein Dekon postaaman videon ohjeilla otsisletin kolmeen kertaan ja lopputulos oli aina yhtä hirveä: pikkurillin paksuinen letti ja hiustenlisäyskohdissa hirveät lovet, joista päänahka loisti kilometrin päähän. Lisäksi letin ympärillä oli järkyttävä määrä pientä töröttävää hiusta, luultavasti johtuen kovasta hiustenlähdöstä ja nyt pukkaavasta uudesta noin 2cm pituisesta karvasta, joka ei yllä lettiin vaan töröttää vaan... Ei puhettakaan, että voisi lähteä julkiselle paikalle moisessa kampauksessa.

Ilmeisesti mulla on niin hentoinen hius, että tuollainen ei toimi mulle ollenkaan vaan tuloksena on kaljuefekti :(.

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 22 Kesä 2011, 16:56
Kirjoittaja Cecilia
^ Mäkin taidan olla melkoinen taneli, kun en saa tuosta idiootinvarmasta ohjeesta huolimatta aikaan muuta kuin sotkun! Ihmeellinen liruletti, josta sojottaa pieniä hiuksia joka suuntaan. Toisaalta ongelma voi olla se, ettei mulla ollut omalla kämpälläni yhtäkään kampaa eikä pohjalla ollut minkäänlaista muotoilutuotetta (kyllä, olen oikealla foorumilla). Kokeilen varmaan huomenna samaa kampausta jonkun suolasuihkeen ja kamman avustuksella, jos vaikka onnistuisi.

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 22 Kesä 2011, 19:32
Kirjoittaja Unnu
Mä pyysin mun kampaajaa tekemään mulle otsatukka-letin ja opin sen kerrasta!

Se ei tehnyt noin kun tossa aiemmin linkitetyllä videolla vaan kampasi otsatukan suoraan eteenpäin (ei siis sivulle kuten toi tyttö).
Siitä se lähti letittämään niin että osiot oli tosi ohuita ja tiukalla jotta pysyy! Vapaana olevat hiukset koko ajan roikkui edessä, silmän päällä. Niinpä siitä letistä tulee napakka, eikä tuu kaljuja kohtia. Sen lisäksi, sitä voi lopuksi (kun on kokonaan letitetty) vetää sitä lettiä vähän eteenpäin jotta löysentyy, ja silloin sen saa osittain otsan päälle, mikä voi näyttää kivemmalta. Ainakin itelläni näyttää koska mulla on korkea otsa. Mulla on myös niin ohuet hiukset edestä, että ohimot näyttäis ihan kaljulta jos tekisin letin tuolleen sivuttain.

Vähän tähän tyyliin, paitsi mun kampaaja teki siitä nimenomaan tosi tiukan ja sitten vähän nyki sitä eteenpäin. Ei myöskään tehnyt sitä lettiä latvaan asti, vaan lopetti korvan kohdalla ja kiinnitti yhdellä pinnillä (vastakarvaan). Tää letti pysyi yön yli eikä mennyt miksikään!
http://videos.stylelist.com/how-to-fren ... -516981092

edit: Eikä kaipaa kampaa tai muuta muotoilutuotetta kun suihkaus lakkaa päälle :)

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 22 Kesä 2011, 22:25
Kirjoittaja Kimara
^Mä teen myös aina tolla tyylillä otsaletin jos sellaista pidän. Tuolla dekon videon tyylillä mun hennoista päällyshaituvista ei saa mitään hienoa lettiä vaan Bellen tapaan vähän epämääräisen söhrön. Alla kuvat vertailuksi kun piti tänään kokeilla :D.

KuvaKuva



Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 13 Heinä 2011, 14:56
Kirjoittaja Venin
Aaah ihastuin tähän http://www.youtube.com/watch?v=g5JZOVnS ... re=related <3 Jotenkin tuo miten nuo hiukset nousee tuolta sivuilta "ympäri" tekee tästä todella kauniin. Testattu on ja toimii lyhyemmissäkin.

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 21 Heinä 2011, 23:32
Kirjoittaja Iiris
Olisiko jollain neuvoa / kuvaa / ohjetta, miten tällaisen puolipitkän tukan saa näppärästi rennoksi "pinninutturaksi"? Pituutta n. 5 cm korvien alle ja tokihan osaan nostella nuo takaraivolle ja tökkiä joukkoon kasan pinnejä&nbsp; ;D mutta sellainen vähän hienostuneempi versio tästä olisi hakusessa. Pitäisiköhän niitä kihartaa ensin tms.? Näin just keikalla yhdellä mimmillä tosi näppärän version tuollaisesta kampauksesta, olisi ehkä pitänyt kysellä tarkempia ohjeita. ::)

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 03 Elo 2011, 12:16
Kirjoittaja maatis
Venin kirjoitti: Aaah ihastuin tähän http://www.youtube.com/watch?v=g5JZOVnS ... re=related <3 Jotenkin tuo miten nuo hiukset nousee tuolta sivuilta "ympäri" tekee tästä todella kauniin. Testattu on ja toimii lyhyemmissäkin.
Tuohan on kiva. Kokeilin omiin hiuksiin ja tällaisilla ohuilla olkapäämittaisilla tuli aika surkea lätty, mutta haa, sinne tehtyyn koloon voi työntää muutakin kuin omat hiukset. Laitoin sinne sukan ja varmaan joku omien hiusten värinen sukkahousumytty olisi vielä parempi. Sukka kätkeytyi hyvin sinne hiusten sisään ja antoi muhkeutta. :)

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 03 Elo 2011, 19:27
Kirjoittaja Sassy
^Omat hiukseni ovat kai sen verran rakenteelliset /ilmavat, että jo olkapää mittainen hiuksistoni riitti lähes samankokoiseen nutturaan! Ihana, ihana, ihana kampaus. Tästä tulee varmasti suosikki kun arkiaamut jälleen palaavat. Täytyy opettaa äidillekin, joka tykkää nutturoista mutta pitää niitä haastavina /hitaina tehdä :)

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 04 Elo 2011, 12:04
Kirjoittaja Mirju
Venin kirjoitti: Aaah ihastuin tähän http://www.youtube.com/watch?v=g5JZOVnS ... re=related <3 Jotenkin tuo miten nuo hiukset nousee tuolta sivuilta "ympäri" tekee tästä todella kauniin. Testattu on ja toimii lyhyemmissäkin.
Tää on ihana! Ihan supernopea tehdä ja näyttää hyvältä myös hartiamittasessa tukassa :<3

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 04 Elo 2011, 14:46
Kirjoittaja Janda
Iiris kirjoitti: Olisiko jollain neuvoa / kuvaa / ohjetta, miten tällaisen puolipitkän tukan saa näppärästi rennoksi "pinninutturaksi"? Pituutta n. 5 cm korvien alle ja tokihan osaan nostella nuo takaraivolle ja tökkiä joukkoon kasan pinnejä&nbsp; ;D mutta sellainen vähän hienostuneempi versio tästä olisi hakusessa. Pitäisiköhän niitä kihartaa ensin tms.? Näin just keikalla yhdellä mimmillä tosi näppärän version tuollaisesta kampauksesta, olisi ehkä pitänyt kysellä tarkempia ohjeita. ::)
Makin kaipaisin vinkkeja tahan. Kokeiltu on jo useampi kerta mutta lopputulos ei ole aivan se toivottu.. Tollanen Iiriksen kuvailema vahan hienostuneempi versio olisi hakusessa&nbsp; :)

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 04 Elo 2011, 15:59
Kirjoittaja Emily D.
Cecilia kirjoitti: Mäkin taidan olla melkoinen taneli, kun en saa tuosta idiootinvarmasta ohjeesta huolimatta aikaan muuta kuin sotkun! Ihmeellinen liruletti, josta sojottaa pieniä hiuksia joka suuntaan. Toisaalta ongelma voi olla se, ettei mulla ollut omalla kämpälläni yhtäkään kampaa eikä pohjalla ollut minkäänlaista muotoilutuotetta (kyllä, olen oikealla foorumilla). Kokeilen varmaan huomenna samaa kampausta jonkun suolasuihkeen ja kamman avustuksella, jos vaikka onnistuisi.
Mäkään en ole vielä oppinut idioottivarmaa tapaa letittää otsatukkaa, mutta Saara Sarvas neuvoi jossain videollaan laittamaan sormiin pienen määrän esimerkiksi mattavahaa, niin sojottavat karvat saa helpommin kuriin kuin puhtain sormin. Mun mielestä tuo on helpottanut enemmän kuin suolasuihkeen käyttö :) Mutta kuten alussa sanoin, edelleen opettelen minäkin...

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 04 Elo 2011, 23:37
Kirjoittaja Venin
maatis kirjoitti:
Venin kirjoitti: Aaah ihastuin tähän http://www.youtube.com/watch?v=g5JZOVnS ... re=related <3 Jotenkin tuo miten nuo hiukset nousee tuolta sivuilta "ympäri" tekee tästä todella kauniin. Testattu on ja toimii lyhyemmissäkin.
Tuohan on kiva. Kokeilin omiin hiuksiin ja tällaisilla ohuilla olkapäämittaisilla tuli aika surkea lätty, mutta haa, sinne tehtyyn koloon voi työntää muutakin kuin omat hiukset. Laitoin sinne sukan ja varmaan joku omien hiusten värinen sukkahousumytty olisi vielä parempi. Sukka kätkeytyi hyvin sinne hiusten sisään ja antoi muhkeutta. :)
Heh, enpä olis heti keksiny tuonne(kin) laittaa sukkaa. Muhkeutta on harvoin liikaa :D Ainakaan tässä tukassa.

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 07 Syys 2011, 22:01
Kirjoittaja Mindela
Voi apua, kokeilin äsken sukkanutturaa... IHANAA! Niin helppo, nopea ja möyhkeä - ilman tupeerausta! Yöksi kokeilen sukkanutturakiharoita. Mulla on melkein aina auki hiukset, koen näyttäväni parhaalta niin. Mutta kai sitä voisi välillä jotain kampauksia kokeilla, niiden tekeminen on kivaa!

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 10 Syys 2011, 11:12
Kirjoittaja Ekku
^ valaiskaa tyhmää, mikä on sukkanuttura? :D Tai sukkanutturakiharat?

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 10 Syys 2011, 13:23
Kirjoittaja Peachtwist
"Nätit pysyvät kiharat"- ketjun sivulla 31 on keskusteltu sukkanutturasta.&nbsp; :) Tässä vielä linkki youtube-videoon:
http://www.youtube.com/watch?v=3FV-YO46 ... re=related

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 12 Syys 2011, 20:08
Kirjoittaja Ekku
^ Kiitos linkistä, täytyy koettaa tuota heti ensi yönä! :P

http://www.youtube.com/watch?v=hOC1IamlePM&feature=fvsr

Aivan ihana, hieman erikoinen lettikampaus. Oli helppo ja suht nopea tehdä! Tätä voi myös soveltaa monella eri tavalla. Tämä menee minulla ainaki käyttöön. :)

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 16 Syys 2011, 18:58
Kirjoittaja nukka
Miten ihmeessä saa tehtyä sellaisen sotkuisen pallonutturan? ??? Osaan tehdä paljon monimutkaisempiakin kampauksia, mutta sitten sellaisen teko ei onnistu, mitä näkee joka toisen tytön päässä. Jos teen sen niin että ensin laitan hiuksia normaalisti pompulalle, sitten jätän viimeisellä kerralla hiukset vetämättä läpi niin hiuksista tulee vain onneton liru lenkki.

Eli siis tuon tyylisen haluaisin http://www.homebeautyschools.com/hair/m ... style.html

Hiukseni ovat nyt vähän yli olkapäiden, eli noin isoa palloa tuskin saa tehtyä, mutta olen minä nättejä sotkunutturoita nähnyt paljon lyhyempihiuksisillakin.

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 16 Syys 2011, 20:37
Kirjoittaja Ilyasviel
^ teen vastaavanlaisen näin:

Hiukset ponnarille haluttuun kohtaan. Tupeeraa ponnari & siloita pintaa hieman. Kierrä hiusosio itsensä "ympäri" nutturalle ja töki pinneillä kiinni. Saitko mitään selvää?&nbsp; :D

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 18 Syys 2011, 21:33
Kirjoittaja nukka
Kiitos, noilla ohjeilla sain aika kivan nutturan aikaan :D Tosin en kyllä vieläkään onnistunut saamaan siitä kunnolla muhkeaa, kai mulla on vaan liian hennot ja liukkaat hiukset.

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 19 Syys 2011, 19:04
Kirjoittaja Ilyasviel
^ kokeile laittaa pohjalle vaikka suolasuihketta? Tuo hiuksiin kivasti tekstuuria ja vie pois lasimaisuutta.&nbsp; :ts

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 01 Marras 2011, 21:12
Kirjoittaja Tuikkuli
Venin kirjoitti: Aaah ihastuin tähän http://www.youtube.com/watch?v=g5JZOVnS ... re=related <3 Jotenkin tuo miten nuo hiukset nousee tuolta sivuilta "ympäri" tekee tästä todella kauniin. Testattu on ja toimii lyhyemmissäkin.
Kiitos tästä linkistä! Pitäisin hiuksiani nykyään mieluiten aina näin. Tosi helppo laittaa, onnistuu nykyään aika takuuvarmasti, pysyy koko päivän tosi hyvin, näyttää erikoiselta ja kerää aina paljon kehuja. Mä en ole jaksanut edes ostaa mitään noin kaunista hiussolkea kuin tuossa videossa kruunaamaan koko komeutta, vaan oon vain varmistanut kiinnityksen sellaisella ihan pienellä klipsillä.

Oisko kellään takataskussa muita idioottivarmoja kampausniksejä, joilla sais puolipitkät hiukset helposti ja hauskasti kiinni? Pelastaisitte monta kiireistä arkiaamua ja olisin ikuisesti kiitollinen! :D

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 01 Marras 2011, 21:43
Kirjoittaja Kimara
^Mulla on hiukset usein tälläisellä: http://www.youtube.com/watch?v=NSARin9SJrY . Oletettavasti toimii myös lyhyempään tukkaan kun laittaa klipsin samalla tavalla kuin tuossa sun linkittämässä videossa kummastakin sivusta kiinni. Mulla ei jostain syystä ikinä onnistu toi ylempi tyyli. Tukka aina valahtaa ns. läpi tuosta pohjasta vaikka olis kuinka kireelle tehty. Tarttee varmaan tupeerata ja kuivashampoilla ennen laittamista mutta sitten se ei oo enää mikään pikainen aamukampaus :/

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 03 Marras 2011, 10:43
Kirjoittaja Virus
^ Uhh. "Minkälaisista hiuksista et pidä." No esim. järjettömän pitkistä ja ohuista. Kampauksista kyllä löytyi monta oikein nättiä, ja kukin tyylillään!

En nyt tiedä, onko tää arkikampaus ihan perinteisessä mielessä - helppo ja nopea kuitenkin. Mun päähäni näyttää kyllä sopivan Osiksen hiuspuuteri aivan täydellisesti. Tupsaus sitä ja tukka näyttää kaksi päivää tasan tältä ilman mitään tupeerausyrityksiä, rullia, lämpökäsittelyjä tai muita muotoilutuotteita. :T

No, yleensä sitä ei viitsi kuitenkaan paahtaa menemään isossa Hollywood-tukassa ja kälyisessä tuulitakissa... vaihtoehtonahan ei ole pukeutua nätimmin. ::)

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 03 Marras 2011, 11:04
Kirjoittaja Belle
Virus kirjoitti: ^ Uhh. "Minkälaisista hiuksista et pidä." No esim. järjettömän pitkistä ja ohuista. Kampauksista kyllä löytyi monta oikein nättiä, ja kukin tyylillään!
Tökkäsi kyllä aika pahasti minullakin silmään. Saahan liruja tuuhennettua esim. kiharoilla, mutta noille ei oltu tehty mitään ja aika ankea näky kyllä oli :(. Mä varmaan näyttäisin just tuolta, jos hiukseni kasvaisivat noin pitkiksi (ei ole koskaan kasvaneet kainalomittaa pidemmiksi). Itse kampaus oli kiva ja toimii kyllä lyhyemmissäkin hiuksissa, ei tarvitse kieputtaa noin montaa kertaa kun mittaa on vähemmän. Yhdellä kaverilla on usein tuon tyyppinen kampaus ja hänellä hiukset on solisluihin.

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 03 Marras 2011, 14:10
Kirjoittaja Tuikkuli
Kiitos Kimaralle linkistä! Pitää ruveta treenaamaan tuota systeemiä. Tänä aamuna äkkiseltään rutikuivaan tukkaan väkerrettynä ei onnistunut, mutta seuraavalla kerralla voisi yrittää kostuttaa hiuksia ennen yritystä. Mulla taitaa olla vielä sen verran kerrostuksia, että hiussuortuvat jäi sojottamaan. Hiukset ei ole kovin pitkät, joten tällä huonolla yrityksellä sain kiepautettua ne vain kerran systeemin ympäri. Treeniä, treeniä...

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 01 Marras 2012, 21:39
Kirjoittaja Kauris
Venin kirjoitti: Aaah ihastuin tähän http://www.youtube.com/watch?v=g5JZOVnS ... re=related <3 Jotenkin tuo miten nuo hiukset nousee tuolta sivuilta "ympäri" tekee tästä todella kauniin. Testattu on ja toimii lyhyemmissäkin.
Rakastuin tuon nutturan ulkonäköön, mutten itse osaa tehdä sitä niin, ettei tuo nutturan ulkopinta "särkyisi", eli tuo koloon tungettavat hiukset tulee läpi tuosta nutturan takaseinästä. :( Onkohan mulla liian ohuet hiukset vai vaan tekniikassa vika.

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 01 Marras 2012, 21:48
Kirjoittaja kleio
^ Minulla on tasan tarkkaan sama ongelma. Latvat vaan valuu tuon "pussin" väleistä ulos aivan miten sattuu, tai ainakin se pussi jää jotenkin epämuotoiseksi tms. Jonkinlainen ratkaisu on se, että letittää hiukset ennenkuin tunkee sinne sisään. Silloinkin lopputulos saattaa näyttää rumalta, mutta ei ainakaan niin helposti valu pois.

Ja mun tukka on paksu, paitsi aivan latvat.

Tyhmää. Mulla on itseasiassa tosi monissa kampauksissa samantyyppinen ongelma: hiukset ei laskeudu nätisti, vaan töröttää jäykkänä miten sattuu.

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 15 Joulu 2012, 17:57
Kirjoittaja peachvodka
Kuva

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 16 Joulu 2012, 15:27
Kirjoittaja Bristow
^ pjau, ihana kampaus &nbsp;:l Kiitti, pitää kokeilla heti tänään töihin &nbsp;:)

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 18 Joulu 2012, 12:54
Kirjoittaja wilma
^^ Harmi kun oma tukan pituus ei riitä tuohon kampaukseen. Aivan ihana kampaus yksinkertaisuudessaan, simppeli mutta nätti.
Yhdellä työkaverilla on tukka usein tuolla tavalla kiinni töissä, kampausta tulee aina välillä ihasteltua. &nbsp;:) Kyseinen henkilö pitää tukkaa myös kuvan 3 tavalla, mutta niin että tukka on kiharrettu loiville kiharoille joita on pörrötelty. Yksinkertaista mutta nättiä ja taitaa pysyäkin hyvin, kun en ole koskaan nähnyt hänen parantelevan kampaustaan vaan mennä porskuttaa sillä töissä koko päivän.

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 18 Joulu 2012, 13:27
Kirjoittaja Mariatar
Kiitos täältäkin pjaulle tästä ohjeesta! Kokeilin kerrankin väkertää itselleni tuollaisen kampauksen ja se onnistui yli odotusten! :)

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 18 Joulu 2012, 16:38
Kirjoittaja Od3ssa
Vau tosiaan, mulla on tapana laittaa tukka tuolle käännetylle ponnarille, mut enpä ole hoksannut, että noinkin voi tehdä. Tosi nätti kampaus on kyllä&nbsp; :)

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 25 Joulu 2012, 21:05
Kirjoittaja nukka
Te joilla tuossa Gibson tukcissa valahtaa hiukset sen "pohjan" läpi, oletteko kokeilleet tehdä sitä tällä tavalla http://www.youtube.com/watch?v=QfIkb-wA ... ex=46&nbsp; :)

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 10 Helmi 2013, 20:05
Kirjoittaja Mimiya
Mä käytän tosi usein tuota Pjaun linkittämää kikkaa, tosin nutturan sijaan teen useimmiten letin. Sivuponnari, "kiepautus" ja kalanruotoletti (jonka olen vasta oppinut tekemään) on tän hetkinen suosikkikampaukseni. Helppoa ja nopeaakin kun vähän harjoittelee&nbsp; :ts

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 06 Maalis 2013, 19:59
Kirjoittaja wilma
Kuva

http://www.findabout.net/hairstyles-in-10-minutes-braid-twist.html

Mä en muista missä näin tämän tyylisen kampauksen, siitä innostuneena rullailin sivuotsistani yksi ilta ja voilaa, tekniikka oli hallussa.&nbsp; :D Todella nopeaa ja mun mielestä kivan näköistä, näin saa melko huolettoman mutta siistin kampauksen. Mä käytän tätä tekniikkaa lähinnä sivuotsikseen ja teen tuosta kiertämisestä paljon löysempää. Alle kevyt tupeeraus ja hiukset vielä ponnarille niin mun mielestä ehkä yksi nopeimpia arkikampauksia mitä olen tehnyt. Kivaa vaihtelua ainakin ja toteuttaminen on helppoa.

Parasta tässä ehkä on se, että liian pitkäksi venähtänyt juurikasvukin maastoutuu tuonne kiepsautuksien alle ja näyttää jopa kivalta.&nbsp; ;)

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 12 Maalis 2013, 22:43
Kirjoittaja Gekko
^ Ihana kampaus, yritin äsken väkerrellä. Mutta outoa kyllä, juuri kaikki tuollaiset kierrejutut saattavat mut aina epätoivon alhoon, eikä tästäkään taas tullut yhtään mitään. Noita osioita ei siis tarvitse enää kiertää itsensä ympäri, vaan niitä vain kierretään tuollaisinaan? Tuo enkunkielinen ohje oli jotenkin tosi sekava. Oikeastaan sama ongelma mulla on tän kampauksen kanssa, josta mulla on jonkinlainen pakkomielle, koska tuo olisi jotenkin kesällä niin ihana. En vaan osaa! Näyttää aina ihan kamalalta, kun yritän, ja lopulta menen sekaisin siinä mikä kieputus nyt meni kumman yli ja mihin suuntaan piti vääntää, tai vähintään lisäykset ovat liian kireällä/löysällä/ihanmitätahansahirveetä.

Tämä on outoa sikäli, että osaan kyllä tehdä suht siistejä lettijuttuja, joten ei mun ihan näin toivoton pitäisi olla. Jotenkin nuo kieputukset vaan... argh! Haluaisiko joku kirjoittaa noihin jonkinlaiset for dummies -ohjeet tai antaa jonkin vinkin, joka ei noista ohjeista ehkä käy ilmi? Vai onko mun hiuslaatu vain täysin toivoton?

Olen nyt opetellut waterfall braidia, mutta en keksi miten sen lopettaisi niin että se näyttäisi kivalta. Mihin hemmettiin te tungette sen loppuletin?

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 17 Maalis 2013, 21:16
Kirjoittaja kleio
^ Tuttu tunne. Minäkin kokeilen vähän väliä kaikkia vastaavanlaisia kieputuksia ja muita, mutta eihän niistä mitään tule. Minulla on niin raskas ja sileä tukka, että kaikki vaan jotenkin valuu auki, jää roikkumaan ryhdittömänä tai ei pysy kasassa varttia kauempaa. Enkä jonkun&nbsp; lettikampauksen takia ryhdy laittamaan tukkaan joitain lakkoja tai mousseja tai muita vastaavia. Jos ei tavallinen lettikään pysy kasassa kiinteänä, niin miten sitten tuommoiset sivuväkerrykset sitten?

Ärsyttää.

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 18 Maalis 2013, 13:34
Kirjoittaja wilma
^^ Näitä kampausten teko-ohjeita on aina tosi vaikea selittää.&nbsp; :D Mutta siis kuten linkissäsi, niin nuo osiot vain kierretään toistensa yli aina lisäosion kanssa. Kaksi osiota, toinen nostetaan aina toisen yli siten, että mukaan on napattu lisää tukkaa. Mä teen myös kierrettävään kohtaan kevyen tupeerauksen ja otan osio kerrallaan melko löysästi, jolloin se jää hieman "sotkuisen" näköiseksi.


Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 18 Maalis 2013, 14:30
Kirjoittaja Pepper
Tämä havainnollistaa tuota kieputusta:

http://www.youtube.com/watch?v=wkCpHUFk ... w&index=21

Mutta mullakin on se ongelma, että vaikka pituutta riittäisi, hiukset ovat niin liukkaat ja itsepäiset, etteivät ne suostu pysymään tuossa muodossa.

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 18 Maalis 2013, 17:46
Kirjoittaja nukka
Mulle on kans tuollaisten sivulettien ja kieputusten teko ihan ylivoimaisen vaikeaa, mikä on kyllä harmi kun tykkäisin todella paljon sellaisista. Esim tämä on ihan älyttömän nätti kampaus http://www.youtube.com/watch?v=sH1xyT-wrpc

Tällä tyylillä saa onneksi helposti tehtyä vähän samantyylisen kampauksen http://www.youtube.com/watch?v=JI4YeOekg8Y

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 19 Maalis 2013, 22:01
Kirjoittaja Mimi
Pakko johonki tulla hehkuttamaan&nbsp; :D Löysin kerrakin videon joka oli juuri minulle tehty. Hiukseni ovat takaa olkapäille ja sivuista leukaan ja olen pitkään himonnut sotkuista "ballerina nuttura söhröä" ja tällä videolla onnistuin http://www.youtube.com/watch?v=SEW-W5TD4o8 en olis ikinä ite keksinyt käyttää klipsipidennystä noin&nbsp; :) kerrankin oli aamulla tukka laitettu eikä vain roikkunut mukana&nbsp; ;D

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 20 Maalis 2013, 14:20
Kirjoittaja bast
nukka kirjoitti:
Tällä tyylillä saa onneksi helposti tehtyä vähän samantyylisen kampauksen http://www.youtube.com/watch?v=JI4YeOekg8Y


Toi olis muuten tosi nopea ja helppo, mutta miten ihmeessä sen hiuspannan saa pysymään paikallaan? Mulla se lähtee valumaan taaksepäin. Ei pysy kampaus sitten kasassa muutamaa minuuttia pidempään. Toi panta ei ole mitään liukasta materiaalia ja sen saa aika tiukalle, tukkakin on suht karkea ja silti tuo liukuu pois. Pinneillä kiinnittäminen taas nipistää kun tuo panta pyrkii niin voimakkaasti luisumaan taaksepäin.&nbsp; :(

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 20 Maalis 2013, 15:03
Kirjoittaja nukka
bast kirjoitti:
nukka kirjoitti:
Tällä tyylillä saa onneksi helposti tehtyä vähän samantyylisen kampauksen http://www.youtube.com/watch?v=JI4YeOekg8Y


Toi olis muuten tosi nopea ja helppo, mutta miten ihmeessä sen hiuspannan saa pysymään paikallaan? Mulla se lähtee valumaan taaksepäin. Ei pysy kampaus sitten kasassa muutamaa minuuttia pidempään. Toi panta ei ole mitään liukasta materiaalia ja sen saa aika tiukalle, tukkakin on suht karkea ja silti tuo liukuu pois. Pinneillä kiinnittäminen taas nipistää kun tuo panta pyrkii niin voimakkaasti luisumaan taaksepäin.&nbsp; :(
Mulla auttoi tuohon taaksepäin valumiseen se kun hommasin tarpeeksi löysän pannan. Sellaiset kuminauhapannat eivät pysy mulla ollenkaan, mutta sitten hommasin sellaisen joka on jotain muovimaista punosta ja takana vain pätkä kuminauhaa niin johan alkoi pysymään.

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 20 Maalis 2013, 17:11
Kirjoittaja Prisku
Mulla meni hermo, kun kampaajat ei osaa tehdä mulle hienoa kampausta. Päätin siis opetella itse. Tuo letti tuntuu olevan mahdoton ajatus, ja ei siitä lopputuloksesta ole tullut sellainen kuin haluan. Mulla meni tähän versioon aikaa noin 5 minuuttia ja en todellakaan yrittänyt kovin huolellisesti tehdä. Tämä kyllä menis melkein juhlakampausten puolelle, ja varmaan yksiin häihin teenkin tällaisen itse. Tuota lettiä pitäisi vaan saada vähän alemmas. Sitä oli kyllä hankala yrittää itse kuvata.

Hö, en osaa liittää kuva tähään. Linkki: http://aijaa.com/8OvNMY

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 21 Maalis 2013, 00:10
Kirjoittaja Jewely
Kokeilin huvikseni kampauksia, tähän käänsin latvoja ns. rullalle ja kiinnitin ainoastaan kahdella hiusruuvilla ja tittidii, ehkä eka mun tekemä onnistunut kampaus joka näyttää kampaukselta!
https://www.dropbox.com/s/5nl16j9cyxj8b92/Photo%207.jpg
Hiusruuvit&nbsp; <3

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 21 Maalis 2013, 18:18
Kirjoittaja Pepper

Tämä oli uutta minulle:

Feikki fishtale
http://www.youtube.com/watch?v=GUiSC4MXvDE

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 26 Maalis 2013, 11:21
Kirjoittaja helka
^ OT, mutta tuon videon tyttö on tosi kaunis ja hänellä on hauskan rento tyyli puhua.

Mulla hiusruuvit eivät toimi, luultavasti hiukseni ovat liian liukkaat ja raskaat eikä tämä puolipitkä kerrostettu mallikaan varsinaisesti auta. Tavoitteena on kasvattaa vielä noin 7 cm eli kainalomittaan ja toivon mukaan silloin saisin ruuvit toimimaan, koska niillä saa kivoja ja rentoja kampauksia ja ovat vieläpä hellävaraiset hiuksille.

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 27 Maalis 2013, 13:35
Kirjoittaja janniina
Hiusruuvit!! Saanen kirjoittaa oman hehkutukseni:

Eli ostin Glitteristä hiusruuveja. Tosi kalliita, kaks taisi maksaa 4,90e. Kiinnittävät kampauksen kuin kampauksen tosi kivasti, hiukset n. 10 cm solisluilta ja liukkaat, ohut ja ylihoidettu liukas hius mutta sitä tukkaa on paljon. Eivät ehkä ole ihan niin monikäyttöisiä kuin pinnit, mutta yksi tällainen korvaa varmaan viisi pinniä etenkin kun tekee nutturoita.

Ajattelin nyt alkaa kaivella, jos löytäisin näitä jostain hiukan halvemmalla ja ruskeina, kun oma hius on ruskeaa.

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 27 Maalis 2013, 15:41
Kirjoittaja Jewely
^Minä ostin mustia hiusruuveja ebaysta, 10 kpl maksoi muistaakseni euron tai vähän yli :) Ebayssa oli myös ruskeita ja kullanvärisiä. Tilasin myös kaksi sellaista jossa on helmi päässä eli se helmi jää näkyviin tukasta :)

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 03 Huhti 2013, 13:22
Kirjoittaja bast
nukka kirjoitti:
bast kirjoitti:
nukka kirjoitti:
Tällä tyylillä saa onneksi helposti tehtyä vähän samantyylisen kampauksen http://www.youtube.com/watch?v=JI4YeOekg8Y


Toi olis muuten tosi nopea ja helppo, mutta miten ihmeessä sen hiuspannan saa pysymään paikallaan? Mulla se lähtee valumaan taaksepäin. Ei pysy kampaus sitten kasassa muutamaa minuuttia pidempään. Toi panta ei ole mitään liukasta materiaalia ja sen saa aika tiukalle, tukkakin on suht karkea ja silti tuo liukuu pois. Pinneillä kiinnittäminen taas nipistää kun tuo panta pyrkii niin voimakkaasti luisumaan taaksepäin.&nbsp; :(
Mulla auttoi tuohon taaksepäin valumiseen se kun hommasin tarpeeksi löysän pannan. Sellaiset kuminauhapannat eivät pysy mulla ollenkaan, mutta sitten hommasin sellaisen joka on jotain muovimaista punosta ja takana vain pätkä kuminauhaa niin johan alkoi pysymään.
Kiitos. Mä jotenkin ajattelin, että kun ei pysy, niin pitää olla tiukemmalla. Löysempi pysyykin paremmin&nbsp; :)

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 21 Huhti 2013, 23:08
Kirjoittaja jinna
Itse vannon myös hiusruuvien eli Spin Pinien nimeen. Nämä ovat olleet niin monen kiireisen arkiaamun pelastus, kun hiukset on saatava nopeasti siistiin ja edustavaan kuntoon. Nuttura syntyy näillä n. puolessa minuutissa. Jos aikaa on enemmän, saa näillä tehtyä myös kauniita, huolettoman näköisiä sotkunutturoita ja ties vaikka mitä muuta. Toimivat myös tukemassa monenlaisia kampauksia, muitakin kuin perinteisiä nutturoita.

Omani olen ostanut muutama vuosi sitten jenkeistä vaaleanruskeina (ihme kyllä ovat edelleen tallessa), mutta ilokseni huomasin näiden saapuneen myös Suomeen. Tosin toistaiseksi ainoastaan mustina. Juttelin Glitterin myyjän kanssa ja hän kertoi suosion olleen niin valtava, että mahdollisesti myöhemmin myyntiin saattaa tulla myös muita värejä.

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 21 Huhti 2013, 23:43
Kirjoittaja Kalevalatar
Mulla on muistikuva, että olisin omistanut tuollaiset Spin Pinit joskus 80-luvulla tai 90-luvun alussa. Mutta en tosiaan ole nähnyt niitä kaupoissa pariinkymmeneen vuoteen. Niitä voisi kokeilla taas, joskin minulla on myös muistikkuva siitä, että ne takertui mun hiuksiin enkä saanut niitä kuin repimällä irti...

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 22 Huhti 2013, 08:07
Kirjoittaja Triina
Mulla on eBaysta ostettuja Spin pinejä ja niillä saa kyllä nopeasti ja helposti tehtyä eri sortin nutturoita. Huono puoli ainakin näissä mun kiinaversioissa on kuitenkin se, että ne ovat todella teräviä. En uskalla nojata mihinkään ja pelkään jatkuvasti kolauttavani pääni johonkin ja saavani ruuvit aivoihini&nbsp; ::)

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 18 Touko 2013, 15:40
Kirjoittaja kemp
Yleensä pidän hiuksia korkalla nutturalla mutta kun otin teippipidennysen niin se ei ihan onnistu. Töissä on kuiteski pidettävä hiuksia kiinni, niin oon tehyt viime aikoinan kaksi ranskanlettiä. Tosi kivalta näyttää vaikka aluksi tunsin itseni ihan 10-vuotiaaksi HAHAH

Töiden jälkeen jos menee salille niin hiukset on suoraan kiinni ei tarvii alkaa niiden kanssa sähläilemään, mutta jos nään vaikka ystävää niin avaan vaan hiukset ja ne on kivasti kiharalla. Tykkään ympillä.

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 18 Touko 2013, 15:48
Kirjoittaja Kauris
Mulla ei toimi spin pinit jostain syystä lainkaan. Enkö vaan osaa tehä sotkunutturaa? Jotenkin nutturasta tulee tosi hutera ja huojuva ja se avautuu nopeasti. Pitääkö tukkaan laittaa ponnari? Vai johtuisiko siitä, että spin pinit eivät ole riittävän isoja halkaisijaltaan? Tuntuu ettei pinnillä ole tarpeeksi tarttumapintaa päänahan tuntumassa. :(

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 18 Touko 2013, 23:11
Kirjoittaja Louna
Harlequina kirjoitti: otenkin nutturasta tulee tosi hutera ja huojuva ja se avautuu nopeasti. Pitääkö tukkaan laittaa ponnari? Vai johtuisiko siitä, että spin pinit eivät ole riittävän isoja halkaisijaltaan? Tuntuu ettei pinnillä ole tarpeeksi tarttumapintaa päänahan tuntumassa. :(
Mulla tahtoo olla sama ongelma, ikäänkuin tukkaa olisi liikaa tuollaiseen kapeaan spin piniin. Oon koittanut laittaa useamman eri puolille, mutta sekään ei oikein auttanut. Aluksi onnistuin kyllä vahingossa tekemään joitakin kertoja pysyvän nutturan, mutta innostus noiden käyttöön lopahti muutaman aukeavan ja irtoilevan jälkeen. Tuntuu että noilla saa itse sen nutturan pysymään kasassa, mutta se valuu ja hiukset tipahtaa möykkynä jonnekin niskaan, tai vaihtoehtoisesti osa nutturasta jää hyvin "päähän kiinni" ( :D ) ja loput aukeaa.

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 26 Touko 2013, 14:49
Kirjoittaja muutettu
Myöskään mun vyötärämittaisessa tukassa nuo spin pinit eivät yksinään riitä, käytän niitä kuitenkin pompulan kanssa ja hyvin toimii. :)

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 16 Syys 2015, 08:25
Kirjoittaja somehair
Oisin enemmän kuin kiitollinen jos joku viitsisi kertoa omia hiustenlaitto rutiinejaan. Varmaan tyhmiä kysymyksiä kaikki mutta on ihan hukassa näiden juttujen kanssa. :/

Olen pitkään ollut ponnarilinjalla. Nyt olen havahtunut että voisihan niitä hiuksia pitää taas välillä auki. Yritän kasvattaa hiuksia, nyt pitkä polkka. Etuhiuksia yritän myös samalla kasvataa joten menevät sivujakauksella sivulle. Mutta miten näitä sitten pitäisi kiireisen kotiäidin laittaa jos haluaisi pitää auki? En haluaisi turmella hiuksiani jatkuvasti millään suoristusraudoilla/fööneillä (ei toki ole aikaakaan). Välillä suoristan jos mennään paremmin jonnekkin, juhliin yritän laittaa laineita. Arkena olen vaan harjannut hiukset ja suihkuttanut lakkaa mutta eivät hiukset silloinkaan kauhean imartelevat ole, latvat menevät sinne sun tänne.

Kertokaa ihmiset omia hiustenlaittorutiinejanne! Kuinka usein pesette, föönaatteko yms.? Käytättekö jotain hiustuotteita? Millä perusteella pidätte auki tai kiinni? Vaihteletteko? Pidättekö vaan juuri pestyt hiukset auki ja sitten hieman likaisempia hiuksia seuraavana päivänä kiinni?

Ja pitkähiuksiset! Välillä näkee kivoja laineita ihmisillä latvoissa, pidättekö siis jotain lettiä vaan yöllä vai jaksatteko tehdä joka aamu arkena laineita?

Kertokaa hiustenne pituus ja mitä te niille teette. Kiitos sille ketä viitsii vaivautua vastaamaan. :)

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 16 Syys 2015, 08:49
Kirjoittaja Aivina
Hiukset on suurinpiirtein vyötäröpituiset. Pesen mahdollisimman harvoin, eli riippuen mm. hikoilun määrästä yms. noin 3-4 päivän välein. Jos en ole kummemmin menossa minnekään, niin kotona voi hyvin olla sellaisella tukalla, millä ei menisi töihin. Ja jos tukka alkaa jo näyttämään rasvaiselta, niin aina voi pyöräyttää jonkun muodikkaan sotkunutturan ja kukaan ei huomaa mitään. (Jos pitää mennä likaisella tukalla töihin, käytän Lushin kuivashampoota)

Yöllä en pidä koskaan hiuksia auki, vaan pyöräytän nutturalle päälaelle, ettei hiukset hankautuisi tyynyä vasten yöllä pyöriessä. Joskus saatan illalla sipaista latvoihin jojobaöljyä, joka imeytyy yön aikana niin, ettei hiukset aamulla enää näytä rasvaisilta.

Päivisin pidän hiuksia useimmiten letillä. Auki pitäminen kuluttaa hiuksia enemmän kuin kiinni pitäminen. Letitettyinä ei pääse hiukset minnekään laukun hihnan alle hankautumaan yms. Hiuslenkkeihin on syytä kiinnittää huomiota ja käyttää mieluummin sellaisia, missä ei ole metallisia osia. Ne kuluttaa hiuksia.

Pesen hiukset sulfaatittomalla shampoolla ja käytän kosteuttavaa hoitoainetta, jossa ei ole silikoneja. Silikonit nyt on mielipidekysymys, mutta itse en tykkää. Käytän muutenkin lähes pelkästään luonnonkosmetiikkaa.
Useimmiten pyrin co-pesemään hiukseni, eli pesemään pelkällä hoitoaineella. Siihen löytyy hyviä ohjeita, kokemuksia ja tuotesuosituksia tältä foorumilta asiaankuuluvista ketjuista. Co-pesun lisäksi harrastan erilaisia tehohoitoja ja muhituksia esimerkiksi kookosmaidolla. Toinen hiusnaamiosuosikkini on avokadosta, turkkilaisesta jogurtista, hunajasta ja oliiviöljystä tehty (ja sitä samaa voi käyttää myös kasvoille!)
Pesun jälkeen käytän pituuksille jätettävää hoitoainetta ja monesti myös jojobaöljyä. Ihan joihinkin muutamaan viimeiseen senttiin käytän Lushn shine so bright-nimistä hiusvoidetta (hair balm, miten sen nyt suomentaisi?).

Latvaan saatan laittaa jojobaöljyä tai Shine so brightiä muulloinkin kuin vasta pesun jälkeen. Yleensä aina jos latva alkaa sojottamaan ja näyttämään kuivalta. Näillä saan sen näyttämään hyvältä ja samalla estän sen kuivumista lisää.

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Lähetetty: 16 Syys 2015, 10:03
Kirjoittaja Peachtwist
Mun mielestä paras tapa saada hiuksiin laineet on laittaa ne yöksi valkkinutturalle. Laitan hiukset ensin ponnarille (aika löysälle) ihan pään päälle, sitten kieputan hiukset valkin ympärille ja aika usein otan ponnarin vielä pois hiuksista, niin ei jää painaumaa hiuksiin. Mulla valkkinuttura siis pysyy yön ajan pässä ihan hyvin ilman ponnariakin. Tolla tavalla tulee ihanat loivat ja muhkeat laineet. Lisäksi nuttura kohottaa tyveä tosi kivasti. Mulla on vyötärömittaiset hennot hiukset, niin kaikki lisävolyymi on tervetullutta. Lyhyeen tai kerrostettuun hiukseen valkkinutturan tekeminen voi olla vähän haastavampaa, mutta kaupoissa on aika kivasti eri kokoisia valkkeja (ja toki voi käyttää sukkaakin), lyhyeen hiukseen kannattaa varmaan koittaa pienimmällä mitä löytää. Valkkinuttura on myös tosi kiva ihan päiväkäyttöönkin. Jos hiukset eivät ole niin pitkät, että ne saisi kieputettua valkin ympärille kuten videolla, voi ne pinnittää paikoilleen. Sellainen nuttura sopii hyvin päiväkäyttöön. Uskoisin, että toimii hyvin kotiäidillä, kun hiukset ovat pois kasvoilta, ja kun tekniikan oppii, ei nutturan tekoon mene sen pidempään kuin hiusten letittämiseenkään. Varsinkin takaraivolle tehtynä valkkinuttura on mun mielestä tosi elegantti.

Mä pesen hiukset 2-3 päivän välein, kaksi päivää voin yleensä pitää hiukset auki, kunhan laitan ne yöksi nutturalle ja hieron tyveen joko Lushin kuivashampoota tai arrowjuurijauhetta. Jos tyvi tuntuu jo illalla rasvaiselta, mutta olen pessyt hiukset edeltävänä päivänä, saatan jo illalla laittaa puuterimaista kuivashampoota.

Koska mun hiukset on aika hennot ja sileät, letit jää mulla helposti aika ohuiksi. Lemppariksi on muodostunut&nbsp; pull through -sivuletti, johon saa tosi hyvin volyymia.