Helpot nopeat arkikampaukset

Leikkaukset sekä kampaukset
bast
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1561
Liittynyt: 10 Helmi 2007, 13:12

Helpot nopeat arkikampaukset

Viesti Kirjoittaja bast »

Mä olen tosi laiska tekemään hiuksilleni mitään. Nää on luonnonkiharat (tai ennemminkin laineikkaat) ja rintsikkapituiset. Ideoita ja ehdotuksia otetaan vastaan. Ponnarista en ole koskaan tykännyt erityisemmin.
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Viesti Kirjoittaja Mena »

Luonnonkiharat rintsikkapituiset hiukset mullakin: Suihkepullosta vettä aamulla että sojottavat suunnilleen samaan suuntaan ja Nutri Glossin suihkittavaa perään ja vähän puristelen että menee kiharalle. Meikkauksen tai aamiaisen aikana ehtii kuivumaan ja Herbinan hiuslakkaa että näyttää tuuheammilta ja menoks.  :) Ponnari ei tunnu kivalta kun istun päänojaisella tuolilla duunissa 10 tuntia joten hiukset lähes aina auki. Jos tukka on takussa kovasti niin erottelen vaan kolme osiota (eli en selvitä sen enempää) ja teen toispuoleisen letin. Tulee sellainen seksikkään pörröinen mitä jossain lehtien kuvissa on.
palekastro
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 571
Liittynyt: 15 Marras 2006, 01:37

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Viesti Kirjoittaja palekastro »

Helppo klipsikampaus: kerää päälaelta takaraivolle hiukset (noin puolet pään hiuksista siis), letitä erottelemasi hiukset hieman korvien yläpuolelle ja kiinnitä "letin" päättymiskohdassa muihin hiuksiin klipsillä. Suihkuta lettikohtaan lakkaa ja pöyhi hieman, jotta letti leviää nätisti. Jos haluat, vedä sivuilta eteen hiuksia kehystämään kasvoja. Kampaus sopii ainakin paksuhkolle ja taipuisalle tukalle.

Toinen helppo klipsikampaus: tee sivujakaus, letitä hiukset ja kiepsauta letti kaksinkerroin takaraivolle. Ota joku pitkä hiusklipsi tai mikä vain puikko ja kiinnitä letti sillä. Sopii puolipitkälle tukalle.
Vanilla

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Viesti Kirjoittaja Vanilla »

Kaikenlaisilla pannoilla saa kivaa vaihtelua hiuksiin. Kannattaa myös ostaa erinlaisia hiusklipsejä (niitä ponnarin tapaisia, jotka ovat rautaisia) ja niillä voi sitten pitää ponnarilla, tai miksei vaikka letilläkin. Tarkoitan siis tämäntapaista, mutta tässä kuvan klipsissä ei vain ole sitä sellaista "korua" vai miksi sitä nyt kutsutaankaan:

http://www.fotoagent.dk/single_picture/ ... b373c6.jpg
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Viesti Kirjoittaja Ice »

^ Rautaisten kanssa pitää aina muistaa mahdollinen katkeilu, eritoten jos kasvattelee.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
Tiitunen
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 342
Liittynyt: 02 Touko 2007, 01:08

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Viesti Kirjoittaja Tiitunen »

^Olin itse ihastunut noihin klipseihin, koska ponnari näyttää nillä kiinnitettynä tuuhealta ja näyttävältä, mutta metalli tosiaan kuluttaa hiusta. Tykkään nutturapuikosta, käytän sitä joko niin, että teen ensin perussykerön kiepauttamalla ponnarin itsensä ympäri ja sitten tökkään nutturapuikon pitämään sykeröä paikallaan tai sitten väännän puikkoa hiusten mukana. Jälkimmäisellä tavalla tulos on banaaninutturamainen. Tosi helppoa, mutta näyttävää. Linninnokkaklipsillä saa nopean ja rennonpehmeän nutturan, joka sopii hyvin ohuillekin hiuksille, koska tukka ei mene siinä tiukalle. Tosin tuntuu, että omat linnunokkani puristavat hiuksia kauheasti.  :-X
2a F ii, hiusten pituus noin puoleen selkään, tavoitemitta vyötäröllä, hapetevärjäyslakossa kesästä 2009
Margot
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1383
Liittynyt: 23 Heinä 2007, 23:34

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Viesti Kirjoittaja Margot »

Mun suosikki on myös nutturapuikot. Ponnarien kanssa tuntuu, että tukka menee liian kireälle, vaikka miten laittaisi. Noitten puikkojen kanssa tukan pääliosa pysyy sellaisena "epäkireän" näköisenä. Lisäksi hellävaraisuus tukalle on tietenkin aina plussaa.

Mun mielestä noi puikot on myös helppokäyttöisiä. Oon nimittäin itse ihan käsi kampauksissa, mutta noiden käytön opin nopeasti. Ihan aluksi tuntui, että nuttura jäi liian löysälle ja hajosi, mutta tosi pian opin tekemään sellaisen, joka pysyy kyllä koko päivän.
Axamit
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1365
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 23:06

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Viesti Kirjoittaja Axamit »

^ Jakakaa (palikoille selkeitä :P) nutturapuikkovinkkejä, omat ovat jääneet aika vähäiselle käytölle... Ja ponnareista en tykkää, kun hiukset tuppaavat katkeilemaan muutenkin helposti.

Mun "nopea" arkikampaukseni on ihan aika isot rullat päässä nukkuminen :D. Mutta ilman mitään kummempia muotoilutuotteita, hiuksista tulee suht tuuheat, ja kivemman näköiset kun ihan ilman mitään. Laitan siis vain jätettävät ja ehkä jotain Tigin Sexed-Upia (joka on siis tosi kevyttä ja alkoholitontakin). Kaikki tuntuvat pitävän tota jotenkin tosi monimutkaisena ja ihmettelevät, miten ne päässä voi nukkua, mutten itse huomaa mitään, ja rullien laittoon ja poisottamiseen menee kumpaankin vain joku 5 min. Tosin on myönnettävä, että laitan ne ehkä vain kerran viikossa tai kahdessa (pesen hiukset 3 krt viikossa).

Margot
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1383
Liittynyt: 23 Heinä 2007, 23:34

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Viesti Kirjoittaja Margot »

Mulla onnistuu puikkonuttura parhaiten siten, että kieputan tukkaa itsensä ympärille, mutta löysästi. Kiinnityksessä pitää ottaa huomioon, että puikot menee tarpeeksi syvälle eli että ne kiinnittää kieputetut hiukset "päänahkaan". Eihän ne puikot tietenkään päänahan läpi mene. ;D Tosi vaikea antaa neuvoja. Mun tukka on lapaluihin asti ja ei paksu eikä ohut, joten en tiiä, miten tuo neuvo toimii muunlaisessa tukassa.
Jessie
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1396
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 01:38

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Viesti Kirjoittaja Jessie »

Margot kirjoitti: Mulla onnistuu puikkonuttura parhaiten siten, että kieputan tukkaa itsensä ympärille, mutta löysästi. Kiinnityksessä pitää ottaa huomioon, että puikot menee tarpeeksi syvälle eli että ne kiinnittää kieputetut hiukset "päänahkaan". Eihän ne puikot tietenkään päänahan läpi mene. ;D Tosi vaikea antaa neuvoja. Mun tukka on lapaluihin asti ja ei paksu eikä ohut, joten en tiiä, miten tuo neuvo toimii muunlaisessa tukassa.
Pitääkö niitä puikkoja ujutella aaltomaisesti hiuksiin, kuten esim. hengettömien kanssa tehdään?
Margot
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1383
Liittynyt: 23 Heinä 2007, 23:34

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Viesti Kirjoittaja Margot »

Itse en tee noin, vaan laitan vaan puikon läpi siitä kieputetusta kasasta ja sitten yritän saada sen työnnettyä mahdollisimman syvälle lähellä päänahkaa olevien hiusten alle. En tiedä, olisiko tuosta aaltoliikkeestä hyötyä, kun en ole kokeillut.
Lorena
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 603
Liittynyt: 26 Tammi 2006, 19:17

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Viesti Kirjoittaja Lorena »

Nuo nutturapuikot ovat kyllä monen aamun pelastus. Saa monennäköisiä nutturoita ja se puikot antavat vielä kivan "silauksen" sille kampaukselle :). Kiinnitän hiukset aina yhdellä puikolla, mutta tungen nutturaan koristeeksi vielä toisenkin puikon hieman ristiin.
epe
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 422
Liittynyt: 28 Touko 2007, 17:15

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Viesti Kirjoittaja epe »

Mä oon kerran kokeillut tuollaista puikkoa ja silloin se puikko pujotettiin ensin vinosti alakautta ylöspäin nutturan läpi ja sitten käännettiin ympäri ja painettiin alaspäin mahdollisimman läheltä päänahkaa... Tuollein pysyi tosi hyvin ja tuli hurjan napakka nuttura. En tiedä tajusiko tuosta selityksestä kyllä mitään, vähän vaikea selittää  :-\
bast
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1561
Liittynyt: 10 Helmi 2007, 13:12

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Viesti Kirjoittaja bast »

Mä laitan puikot ensin kohtisuoraan nutturan reunan läpi, sitten käännän poikittain ja liu'utan päänahkaa pitkin toiseen reunaan asti ja nostan siitä läpi. Pysyy hyvin.
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977
Vanilla

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Viesti Kirjoittaja Vanilla »

Minulla tuo rauta ei ainakaan katko hiuksia, eikä myöskään äidilläni. Meillä on myös eräs tuttu, joka pitää aina tuollaisella klipsulla, ja hänelläkään ei ole hiukset katkeilleet. Jos pidän oikein tiukkaa ponnaria, se katkoo minun hiuksiani, joten olen ostanut nyt erinlaisia.
Vastaa Viestiin