"Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
Painted Lady
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1537
Liittynyt: 25 Joulu 2008, 22:33

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Painted Lady »

^^^Luulen, että shampoon laimentamisessa vedellä suurin ongelma on säilöntäaineiden laimeneminen ja shampoon pilaantuminen, etenkin jos shampoota laimentaa suuria määriä. Sitä säilöntäainetta kun on oltava se tietty määrä, ettei shampoossa ala kasvaa mitään ei-toivottua. Mutta eipä tuollakaan ole mitään merkitystä, jos laimentaa kerralla vaan pariin pesuun tarvittavan määrän.
AnnIIlona

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja AnnIIlona »

Mä oon kiinnittänyt huomiota siihen, että nykyään ihmistä monet pitää jotenkin tosi EPÄSIISTINÄ ja homssuisena jos ei värjää hiuksia. Siis täh? Kyllä mun tietääkseni ulkonäöstään ja yleisestä siisteydestä voi pitää huolta vaikka tukka olisi omanvärinen  ???

Muita yleisiä juttuja on esim. henna on vaarallista! ja "siis mitä, uskallanko muka oikeesti pitää hoitoainetta kauemmin päässä kuin mitä purkissa lukee?" ööh mitähän vaaraa siitä hoitoaineesta vois mahdollisesti olla ainakaan jos ei iholle laita vaan ihan vaan hiuksiin :D
Mai
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 521
Liittynyt: 04 Syys 2011, 03:57

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Mai »

Mullekin on joskus tullut sanomista tuosta hoitoaineen muhittelusta, että miten muka niin pitkään! Samaten kotitekoisten hiusnaamioiden tekemisestä oon saanut kommenttia "hyvän ruuan tuhlauksesta".  :D
1a F ii, mustat vajaa BSL-pituiset hiukset, oma väri platinablondi. Turhamainen vaate-, meikki- hius- ja lävistysfriikki.
Stay punk, stay free!
AnnIIlona

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja AnnIIlona »

^ Mulle sanoi avokki jostain hunaja-kookoskerma-tms. Mössöstä että mitä jos sun hiukset nyt tippuu noitten takia. Mutta se onkin mies ja eihän niistä useimmat tällasesta mitään tajua kun ei niitä kiinnosta  8)

Tota oon itekin miettiny minkä kathy mainitsi, eli rääkätään tukkaa ihan huolella ja sit nyyhkitään jossain foorumilla että mikäs hoitoaine tän pelastaa nyt, ja lähikaupasta pitäs löytyä.  ::) löytyyhän marketista hyviäkin tuotteita, ei siinä mitään, mutta jännä että asenne on "ei se tukka siitä mihinkään huonone, ennenki oon tehny 10värinpoistoo samana päivänä!!111" niin silti  niitä hiuksia ei millään voi leikata sit kun ne on pilalla, vaan ne pitäs saada tosta vaan kuntoon sunsilkillä  :D siinähän roikottavat sit päässään sitä hamppuaan. 
calypso
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2457
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 11:49

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja calypso »

Shirley kirjoitti: Selailin tätä ketjua ja huomasin pari juttua, joihin oon kans törmännyt. Eli se, että shampoota pitäs laimentaa vedellä. Tais olla mummo ja/tai äiti, joka näin opetti. Ehkä siinä oli kyse vaan säästäväisyydestä  :D Toinen, mikä kuulosti tutulta oli se, että hoitoainetta ei pitäs käyttää joka kerta. Syynä kai oli se, ettei hiukset tosiaan tottuisi liikaa sen käyttöön. Ihmekkös, kun mun hiukset oli pienenä jossain vaiheessa pelkkää takkupalloa, kun käytin vaan pelkkää shampoota... Olin tosin kyllä melkosen laiska harjaamaankin niitä  ::) 

Meillä myös laimennettiin shampoo, selitys oli siis se että laimentamaton oli liian vahvaa lapsen päähän. Laimennus tehtiin siis yhden kerran satsi kerrallaan siten, että suureen muoviseen kauhaan laskettiin ensin vettä ja sitten perään luraus shampoota ja sekoitus. Se sitten kaadettiin päähän. En kyllä muista laimennettiinko hoitoainekin noin, mutta suihkusaippua laimennettiin.  :D
Od3ssa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2318
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 09:37

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Od3ssa »

Meillä laimennettiin aina shampoot vedellä, oli aivan hiton ärsyttävää yrittää saada sitä lirua pysymään käsissä ja levittää pyllyyn asti ulottuvaan tukkaan ::)
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann
Shirley
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 343
Liittynyt: 10 Kesä 2012, 12:22

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Shirley »

Meillä laimennus tapahtui ihan vaan niin, että otettiin shampoota kämmenelle ja sitten vettä päälle. Varmaan suuri osa shampoosta huuhtoutui samalla viemäriin  ::) Että se siitä säästämisestä. Voihan se kyllä olla, että ihan siitäkin syystä laimennettiin, ettei shampoo olis liian tujua. Hoitoaineeseen ei kyllä meilläkään muistaakseni sekotettu vettä.
1aFii, mid back -mittaiset, punaruskeat hiukset.
janniina
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 241
Liittynyt: 05 Joulu 2012, 20:41

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja janniina »

Poikaystävä on todennut että meneepä mulla paljon rahaa näihin hiusjuttuihin jotka on "ihan turhii" - joopajoo!

Ja sitten se, kun kerroin kaverilleni, että olen lopettanut GHDni käytön kokonaan ja siirtynyt paplareihin ja yönutturoihin. Kaveri totesi, että siinähän on ne keraamiset jutut ettei siitä ole haittaa hiukselle ollenkaan :D Joo, ei lämmöstä oo yhtää mitää pahaa hiuksille.

Sisko todennut että "sen tehohoitopurkin kyljessä lukee max 5 min" kun mulla on se puoli tuntia päässä.
Hiukset: 1b M ponnari ympärys 9cm, Liian hyvään hoitoon totutetut lellikkihiukset jotka ottavat itseensä kaikesta mitä tekee ja jättää tekemättä (pl. hysteerinen hoito) http://imgur.com/wVKly98
<3: XZ, EHS, Alba Botanican jätettävä ja Lush R&B
Jewely
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 874
Liittynyt: 31 Touko 2012, 22:12

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Jewely »

Kerroin kaverille, että kun kasvatan hiuksiani, pidän niitä mahdollisimman paljon kiinni esim letillä tai nutturalla ja talvella tietenkin pipon alla jne, niin kaveri totesi että aijaa, mää oon aatellu että hiusten pitäisi antaa "elää vapaana". Hiusten, kuten joidenkin mielestä kynsienkin, pitäisi siis varmaan vaan "antaa hengittää" ja "elää vapaana", siitäkös se tukka tykkää. Unohtu vissiin vaan semmonen pikkujuttu että hiukset ei elä eikä hengitä...&nbsp; Sama kaveri pyysi suosittelemaan sille hoitoainetta prisman hyllyltä, kriteerinä "ihan sama kunhan selvittää".
SC
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 483
Liittynyt: 24 Kesä 2009, 11:06

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja SC »

Olen pitkään yrittänyt etsiä pienikokoisia paplareita, ihan varalle jos vaikka antaisin tukan kasvaa edes vähäsen. Myyjä siinä sitten sanoi minulle että ei taida omaan käyttöön tulla (siilitukan kasvattelua) ja siinä hämmentyneenä sanoin vain että kyllä nää joskus kasvaa&nbsp; :D.
1aFMii,&nbsp;kasvatus käynnissä
<3 TT, vauvashampoo, kookosöljy
Punatulkku
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 69
Liittynyt: 09 Syys 2012, 22:28

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Punatulkku »

Joskus nuorena kuuli tätä perus "hiukset kasvaa nopeammin jos leikkaa pois huonoja latvoja, koska hiuksen ei tarvitse korjata latvaa"&nbsp; ;D ;D

Joku vuosi takaperin yksi kaveri raastoi harjalla litimärkiä hiuksia. Teki siis niin, että&nbsp; piti hiuksista kiinni ja väkisin runnoi harjan takkujen läpi&nbsp; 0_0 huomautin sitten, että märkien hiusten harjaaminen varsinkaan väkivaltaisesti ei ole erityisen hyväksi tukalle. Siihen totesi, että kyllähän kampaajatkin harjaa märkiä hiuksia niin ei siitä mitään haittaa voi olla.
Kovin outoja kommentteja en tosin ainakaan toistaiseksi ole kuullut...
hopeareunus

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja hopeareunus »

Aivan mahtavia sattumuksia! Tuli mieleen, kun olin kaupassa valikoimassa hoitoainetta ja arviolta 10-vuotias tyttö tuli seisomaan viereen ja nykäisi hihasta. Minä tietenkin katsoin hieman kummastuneena tuota tyttöä, joka sitten avasi suunsa ja pamautti: -Hoitoaine sulattaa sun aivot. Minä nyökkäilin ja pakenin äkkiä paikalta, kun ne kehdannut alkaa nauramaan päin naamaa. ;D
Muistakaa lopettaa se hoitoaineen käyttö, ystäväiseni, etteivät aivot valu ulos pääkopasta!
Saranna
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 70
Liittynyt: 17 Touko 2012, 19:39

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Saranna »

janniina kirjoitti:
Sisko todennut että "sen tehohoitopurkin kyljessä lukee max 5 min" kun mulla on se puoli tuntia päässä.
Mun kaveri kans mietti että kauankohan rekkua uskaltaa maksimissaan pitää, onko 15min liikaa?:D Ei uskonut kun sanoin ettei maksimiaikaa ole.

Anoppi totesi ettei hän ole missään kaupan hiustuotteissa nähnyt silikonia, se on vain urbaani legenda. Näytti hoitsikkaansa jossa on ties mitä dimethiconea eikä yhtään siliconea. ;)
Parturi-kampaajaopiskelija, jolla puolipitkät, taipuisat 9,01 hiukset 8.13 raidoilla. Suosikit Elumen, Igora Royal, SIM system 4, Kc Luxima, Forme.
arianna

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja arianna »

Uuteena juureslaisena minäkin olen vielä "tavis" hiustenhoidon suhteen...

En ollut kuullut silikoneista tms ennen tämän sivuston löytämistä, vaikka kylläkin tiesin, että jotkin hiutuotteet on toisia laadukkaampia jne. Muiden tavisten puolustuksena voin sanoa, että helposti ajattelee että jokin kalliimpi tuote on vain imagokysymys, vähän kuin esim merkkivaatteet, hajuvesi tms. Tähän voisi sitten vastaväitteeksi sanoa, että hiustuotteita voisi verrata pikemminkin ruokaan - laadukkaampi on usein kalliimpaa, eikä se ole sitä "peruskamaa" jota saa jokaisesta marketista samanlaisessa paketissa.

Mua on aina hämmästyttänyt nämä "leikkaa hiukset niin ne kasvaa paksumpina" - kommentit. No, onhan siistit latvat paremman kuntoisen näköiset.

Lauramainen
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 632
Liittynyt: 19 Syys 2009, 14:18

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Lauramainen »

Mun kämppis tosissaan väittää, ettei hänelle sovi mitkään halvemmat merkit, ainoastaan kalliit kampaamo shampoot, hoitikset jne. Vetosi siihen että hänen hiuksillensa ei sopinut pantene. No koitin vähän avata että on muitakin tuotteita kun kampaamotuotteet ja Pantene, joka luultavasti on sitä huonointa markettikamaa.
Vastaa Viestiin