"Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
Elna H
Haiven
Haiven
Viestit: 37
Liittynyt: 03 Elo 2011, 14:39

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Elna H »

"Mun pitäis käydä ostaa uus shampoo ku mun nykynen on värjätyille hiuksille ja se kestoväri on jo kulunut pois... Vai pitäisköhän mielummin värjätä vain, säästäisin sen 15e kun en ostaisi mitään kallista tuotetta? Tai ku se mun kampaajakin sanoi ettei mun hiukset kestä halvempia kuin Tigi..." Enpäs viitsinyt sanoa mitään  ::)
SannaS
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 751
Liittynyt: 05 Kesä 2009, 20:08

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja SannaS »

^Hehe, kampaajien viisauksia ja myyntikikkoja näköjään taas ilmoilla...

Ja tuohon aiemmin ehdotettuun, että hoitoainetta ei kannattaisi käyttää hiusvärin säilyttämiseksi, niin eikös se pesevä shampoo ole nimenomaan ennemminkin se mikä sitä hiusväriä kuluttaa eikä hoitoaine? Voi mihin ihmisillä on muutenkin kadonnut se järkikulta, kun näitä kommentteja "tavisten" kommenteista lukee.
Hiustenhoito - mikä ihana tekosyy.
lillamilla
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1316
Liittynyt: 09 Kesä 2006, 22:54

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja lillamilla »

Tässä nyt ihan urakalla, julkaistu otsikolla " Ovatko hiukseni nyt lopulisesti pilalla" IS:n nettilehdessä. Näillä vinkeillä saat kyllä varmasti hiuksesi tuhottua.
Hiuksen hemmottelu niiden kuivattamiseksi sekä muotoiluraudan käyttö toimivat varmasti niiden hitaassa tuhoamisessa, juu.


"Julkaistu: 27.10.2011 06:00  Menikö värjäys pieleen, ovatko hiuksesi ylikasvaneet tai rutikuivat? Katso nämä Preventionin vinkit hiusten hätätilanteisiin.


Värjäsit hiukset kotona ja tulos on aivan muuta kuin halusit.

Askel 1: Odota kaksi vuorokautta ja sekoita normaaliin shampooseen maksimissaan 20 prosenttista vetyperoksidia (saa apteekista) ja anna vaikuttaa 15 minuuttia. Tämä poistaa osan väärästä väristä.

Askel 2: Värjää päälle sävyllä, joka on lähellä omaa hiustesi sävyä. Muista kuitenkin, että värillä ei voi vaalentaa värjättyä hiusta.

Askel: Hemmottele hiuksiasi, sillä käsittelyt aukaisevat hiussuomuja ja hius kuivuu. Käytä esimerkiksi tehohoitoa ja/tai naamiota kuurina.

Olet käsitellyt hiuksiasi liikaa ja nyt ne ovat kuivat koppurat


Askel 1: Katso, että shampoo ja hoitoaine ovat kuiville ja vahingoittuneille hiuksille. Hanki lisäksi naamio, jonka käytät kuurimaisesti esimerkiksi kerran tai kaksi viikossa.

Askel 2: Käytä pesun jälkeen ennen kuivausta hiuksiin jätettävää hoitoainetta tai hoitoöljyä. Vältä päänahkaa ja keskity hiusten kuiviin pituuksiin.

Askel 3: Suojaa hiukset enemmiltä vahingoilta käyttämällä lämpösuojaavaa tuotetta ennen muotoilua.

Askel 4: Käytä muotoilurautaa silottamaan hiusta. Jos tämä ei riitä taltuttamaan kuivia hiuksia, lisää alle kiiltotippaa.

Askel 5: Käy kampaajalla heti kun hius on niin pitkä, että voit luopua kuivasta osasta, sillä kerran tuhoutuneesta hiuksesta voi tehdä tuotteilla terveemmän näköisen, mutta esimerkiksi haaroittunutta hiusta ei saa enää ehjäksi.

Kampauksesi on ylikasvanut, etkä pääse juuri nyt kampaajalle

Askel 1: Suihkuta tyvikohottajaa hiuksiisi ennen kuivaamista

Askel 2: Käytä kuivatessa suurta pyöräharjaa, joka lisää kohotusta hiusjuureen. Kun hiuksen tyvi kohoaa, saat hiuksesi jopa sentin tai pari "lyhyemmäksi"."

2a /b F ii. Hunajanvaalea, lapaluille yltävä hennon kiharainen tukka. Kuva hiuslaatuketjun sivulla 11.
Linnee-
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 222
Liittynyt: 24 Tammi 2011, 23:24

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Linnee- »

Hiuslaatu 1b M/C ii. Pituus n.mid back
Horros
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1878
Liittynyt: 04 Touko 2010, 22:48

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Horros »

Äitini on nähnyt hiushankaluuksiani vuosien varrella ja selvitellyt tuntikausia takkujani, ostanut ensimmäisen kampaamotuotteeni (Tigin lämpösuoja), mistä hurahdukseni sitten lähti liikkeelle ja löysin mm. O&H:n. Tigi on siis merkkinä tuttu, mutta äitini on lyhyiden, mutta omapäisten hiustensa kanssa kuitenkin ollut markettilinjalla. Kuitenkin erään mömmötilaukseni mukana tuli Tigin Your Highness-näytteet, ja omaan pehkooni tuuheuttavat tuotteet ovat aivan no-no, joten menivät äidille, joka kokeili niitä ja innostui, kehui todella paljon.

Nyt kotiin tullessani mainitsin siitä, kuinka Lushin palashampoo on kätevää ja ajaa hyvin asiansakin ja äiti totesi siihen: "Voiko se olla yhtä hyvää kuin Tigi?"

;D
Kuiva 3a-kihara, mid backin ja vyötärön välissä. Vegaaniset tuotteet, pakkausmuovin vähentäminen.
Hallonnikas
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Loka 2006, 14:34

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Hallonnikas »

"Mä en vois ikinä käyttää hennaa! Oon nähny niin paljon niitä vihreitä hiuksia, mitä siitä on tullu, ettei tulis mieleenkään!"
Khih... ;D Mä en ole nähnyt yksiäkään vihreitä hiuksia, mitkä olisi saatu hennalla aikaan. Edes kestovärin tai kevytvärin päälle käytettynä.
1bFii. Omanvärinen tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa.
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Mena »

^ Mua kans kiinnostaisi tietää miten hennalla saa vihreää. ;D
Chronos
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 948
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 17:35

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Chronos »

Samoin :D Ja yleensä kommentit hennaamisesta eivät edes ole omia kokemuksia vaan kaverilta kuultuja joka on kuullut ne taas kaveriltaan jne. Jos on ihan mielettömän huono säkä ja on ostanut jotain muka-henna-väriä niin riski vihreään lopputulokseen saattaisi olla.
1a M ii, vyötäröpituus. Hennavärjäilyä vuodesta 2003. Musiikilla toimiva ihminen <3
Tintu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2578
Liittynyt: 02 Kesä 2009, 14:16

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Tintu »

^ja^^, itse asiassa Long Hair foorumin hennaosiossa on muutama kuva kun joku onnistui saamaan kauniin vihreän tuloksen puhtaalla hennalla ;) Eli se on kyllä mahdollista!
beachbunny
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 647
Liittynyt: 31 Heinä 2006, 23:15

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja beachbunny »

Mä kävin -80-luvun puolivälissä säännöllisesti kampaajalla värjäyttämässä Goldwellin kestovärillä hiusteni tyvikasvun tumman, kiiltävän ruskeeks.
Joten tiedän mitä on olla "naimisissa" tyvikasvun kanssa.

No sitte tossa -90-luvulla jostain syystä kuulu paljon muutamien ihmisten tällasia kommentteja : "Kun hiuksia rupee värjäämään niin ne alkaa tummenemaan pysyvästi". Siinä tarkotettiin siis sitä että se kasvava tyvikin sitte alkaa pukkaamaan tummempaa tukkaa jatkossa&nbsp; :T.

Tätä kommenttia kuulu tosiaan aikoinaan aika paljon, en tiedä miten on nykyään, ehkä ihan joidenki "amatöörivärjääjien" parissa, jotka ei siis säännöllisesti värjää, mutta joskus laittaa jotain sävytettä.
Varjotar

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Varjotar »

Ihmiset, jotka luulee, että korjaavat hiustuotteet ihan oikeasti korjaa ne vauriot eikä vain meikkaa niitä piiloon..
LP_Alice

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja LP_Alice »

^Kyllähän rakennepaikkaavat tuotteet hetkellisesti niissä vaurioissa pysyy, mutta tosiaan, eihän niitä lopullisesti voi millään hoitoaineilla korjata. :)
ainokainen

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Tintu kirjoitti: ^ja^^, itse asiassa Long Hair foorumin hennaosiossa on muutama kuva kun joku onnistui saamaan kauniin vihreän tuloksen puhtaalla hennalla ;) Eli se on kyllä mahdollista!
Voitko laittaa linkkiä? Ois todella mielenkiintoista nähdä!&nbsp; :D
Belle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2117
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 14:02

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Belle »

Ot jatkuu: mä olen saanut vihreät hiukset Light Mountainin medium brownilla, eli henna-indigoseoksella. Onneksi viherrys lähti parissa pesussa pois ja lopputulos oli sen jälkeen ihan oikeasti ruskea. Olisikohan nuo legendat vihreistä hiuksista syntyneet epäonnisten indigo-sekoitusten pohjalta, vaikea tosiaan uskoa että ihan puhtaalla hennalla tulisi vihreää.&nbsp;
Tintu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2578
Liittynyt: 02 Kesä 2009, 14:16

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Tintu »

En löytänyt pitkätukkaisten foorumilta enää kyseistä kuvaa mutta tässä ainakin näkyy, ihan alhaalle kun scrollaatte: http://www.renaissancehenna.com/colour- ... r.htm&nbsp; Onneksi en itse tuollaista ole saanut aikaan :D&nbsp; Puhtaalla hennalla voi saada vihreän tuloksen jos se reagoi kemikaalihiusvärien kanssa, tietääkseni :)
Vastaa Viestiin