"Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
Sinimusta
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1534
Liittynyt: 05 Marras 2009, 09:42

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Sinimusta »

^En kyllä ymmärrä mitä hauskaa siinä olisi  :P Itsekkin ostelen ja niin monet muutkin naiset. Jos mies vain naureskeli omille jutuilleen. Itsellä tulee aina kassalla ihan tyhmiä juttuja mieleen ja saatan yksinäni hymyillä ja virnuilla. Se näyttää kyllä siltä välillä, että asiakkaalle virnuilisin...
muutettu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1432
Liittynyt: 21 Maalis 2008, 06:14

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja muutettu »

http://portti.iltalehti.fi/keskustelu// ... p?t=573060

Tosin tämä kirjoittaja taitaa olla omasta mielestään asiantuntija, eikä "tavis". :D
So it goes.
SannaS
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 751
Liittynyt: 05 Kesä 2009, 20:08

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja SannaS »

^Ou jea, on tosiaan mielestään asiantuntija :D Tosin, olen kuullut kyllä monestakin suusta että suomalaiset pesee hiukset päästään, siis pesevät niitä liikaa.
Hiustenhoito - mikä ihana tekosyy.
kaksisarvi
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 141
Liittynyt: 04 Touko 2011, 11:54

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja kaksisarvi »

Heh, oon saanut mun avokinkin kyttäämääm hiuksia. Se oli eilen tylsällä luennolla ja se alko kattelemaan ihmisten hiuksia ja illalla se sitten kauhisteli mulle, että kun "kaikilla on semmonen reuhka". ;D
Sinimusta
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1534
Liittynyt: 05 Marras 2009, 09:42

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Sinimusta »

^Minä myös  ;D

Tuossa joskus annoin vinkin eräälle bloggaajalle, joka tuskaili, kun punainen väri ei pysy päässä. Ehdotin, että hän käyttäisi värinaamiota (KC) tai hoitoaineeseen suoraväriä sekoitettuna. Värinaamio kuulemma vahingoittaa hiusta ja suoraväri vie väriä enemmän vain pois + lisäksi se ei pysy kauaa ;D Eihän se pysykkään, vaan sitä pitää ehostaa viikoittain, mutta ei se pysy se punainen kestovärikään punaisena.
wilma
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2464
Liittynyt: 15 Touko 2008, 13:13

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja wilma »

Tää on aika yleinen kommentti, mutta mua häiritsee joka kerta kun joku toteaa että kävi leikkauttamassa "kuolleet latvat pois". Ne ylemmät hiuksetko on sitten eläviä?  0_0

Miksei vain voi todeta että leikkautti ne huonokuntoiset/hamppuiset/räjähtäneet/paskaiset latvat pois, miksi ihmeessä niiden latvojen pitää olla KUOLLEITA?
Unnu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1303
Liittynyt: 03 Maalis 2010, 23:18

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Unnu »

Voi tuskaa kun yksi tuttava kertoi viime viikolla, että oli yrittänyt suoristaa hiuksiaan mutta ne vaan irtoili tuppoina.  0_0 En oo kyllä eläissäni nähnyt yhtä pahassa kunnossa olevia hiuksia. Onneksi se oli nyt leikannut ihan lyhyeksi ja näytti paljon paremmalta!
Voi vaan rakastaa ja toivoa parasta.
Cecilia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 846
Liittynyt: 05 Huhti 2009, 10:59

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Cecilia »

Yritin kertoa äidilleni, että hänen käyttämissään L'Oréal Expertin tuotteissa on hirveät määrät silikoneja eikä juurikaan oikeasti hoitavia ainesosia. Äiti sitten väitti, ettei tuotteissa mitään silikonia ole. Päätin sitten vääntää rautalangasta, ja näytin shampoon INCI:stä muistaakseni neljäntenä komeilleen dimethiconen. "Ei dimethicone ole silikoni" väitti äitini. Vängättiin asiasta hetki, kunnes luovutin, ja nyt äitini varmaan valitettavasti luulee olleensa oikeassa :D Ja uskokaa tai älkää, äitini yliopisto-opintoihin kuului aikanaan aika olennaisena osana kemia...
MariaK

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja MariaK »

^Mitä sun äiti sitten sanoi että mikä dimethicone on? :)
Cecilia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 846
Liittynyt: 05 Huhti 2009, 10:59

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Cecilia »

^Ei antanut mitään parempaa määritelmää :D En siis itse kuulu näihin "silikoni on saatanasta ja sitä ei saa missään nimessä käyttää"-tyyppeihin, mutta oli vaan pakko puuttua, kun muori väitti hänen hiusnaamionsa hoitavan tukkaa, kun se vain oikeasti luo silikonikalvon ::)
Minsku
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1169
Liittynyt: 07 Touko 2007, 17:10

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Minsku »

Mun farmaseuttiystäväni oli luullut, että dimethicone on lääkeaine dimeticon (tai joku sinnepäin) ja oli ihmetellyt kovasti mitä se tekee kasvoseerumissa ja tukka-aineissa :D Hyvät naurut saatiin, kun valistin, että se on kyllä silikoni eikä lääkeaine.
muori Pippuri
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3826
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 11:35

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja muori Pippuri »

^Dimetikonia on ilmavaivalääkkeissä ja miä luulin ainakin tähän päivään asti, että se on sitä samaa dimetikonia mitä kosmetiikassakin.  ;D

Mai
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 521
Liittynyt: 04 Syys 2011, 03:57

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Mai »

Sisko pyörittelee silmiään aina uusille kosmetiikka- ja hiustenhoitohankinnoilleni, kuten mm. biotiinille. CO-pesua ei ymmärtänyt ollenkaan vaikka puhdas pehmeä pehkoni oli siinä silmiensä edessä todisteena.  ::) CWC-pesu taas on "hoitoaineen tuhlausta".
1a F ii, mustat vajaa BSL-pituiset hiukset, oma väri platinablondi. Turhamainen vaate-, meikki- hius- ja lävistysfriikki.
Stay punk, stay free!
ännä
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 118
Liittynyt: 17 Joulu 2008, 22:35

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja ännä »

Minä taas en ymmärrä, miksei se olis samaa dimetikonia molemmat? Ne "lääkkeet" vaan alentaa kaasun pintajännitystä ja vaikuttaa sillä tavalla, ei imeydy mihkään sen kummemmin ja vaikuta jotain muuta kautta.

"Dimethicone is prescribed to reduce flatulence and to relieve abdominal pain or discomfort, which is due to excessive gas in the digestive tract. In infants it is of particular use in the relief of colic." antoi Google.

Edit. Dimetikoni=dimethicone=dimetyylipolysiloksaani
Viimeksi muokannut ännä, 17 Syys 2011, 23:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Minsku
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1169
Liittynyt: 07 Touko 2007, 17:10

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Minsku »

Hmm, no voihan se toki olla niinkin, jännä vaan ajatella, että mihin kaikkeen se silari pystyykään ;D

Tässä meidän tapauksessa se mun kaveri ei siis tiennyt, että se on dimethicone on silikoni, luuli käyttävänsä silikonittomia puteleita, kun ajatteli sitä dimethiconea vai siltä toiselta kantilta, eikä silikonina.
Viimeksi muokannut Minsku, 18 Syys 2011, 00:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin