"Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
ainokainen

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Itse asiassa Pantene on markettituotteiden aatelia ja siinä on paljon paremmat raaka-aineet kuin suurimmassa osassa ns. salonkituotteita... jengi ei tajua vieläkään että tuotteesta ei tee yhtään parempaa se, että sitä myydään kampaamossa. Ihan samaa kuraa niistä on suurin osa ja tuo "salonkilaatu" on vain markkinointikikka, ihan samalla tavalla kuin "luonnonmukainen" joka ei oikeasti tarkoita yhtään mitään.

Eräs kampaaja selitti mulle silmät loistaen miten hyvää Moroccanoil on, kun siinä ei ole hajusteita eikä silikonia... tuoteselosteessa lukee ekana dimethicone ja parfum... jepjep  ::)
Lauramainen
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 632
Liittynyt: 19 Syys 2009, 14:18

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Lauramainen »

Mun kokemukset Pantenesta on tosiaan vuosien takaisia ja silloin muistan etten tykännyt ainakaan siitä kyseisestä versiosta, takutti hiukset ja sain hilsettä.  Mutta tosiaan kyllä järkevintä melkein missä vaan olla tuijottamatta pelkästään hintaa. Mutta tuo onkin vähän sellainen snobityyppi, rakastaa kalliita asioita koska ovat kalliita, tarvitsi niitä tai ei.Tietty  jokaisen oma valinta sitten panostaa luksustuotteisiin jos tulee parempi mieli. Silloin vain ehkä kun opiskelee ja on budjetti tiukalla, olisi syytä avata vähän katsomuskantaa eikä itkeä kun ei ole vähintään satasta laittaa hiustuotteisiin.  :P
Marie Corelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2355
Liittynyt: 10 Loka 2010, 18:05

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Marie Corelli »

Ei kalliiden ja halpojen shampoiden koostumuksessa välttämättä ole mitään eroa, joka tekisi kalliista paremman. Muistan kerran katsoneeni L'Orealin tuuheuttavan Elvital-shampoon ja tuuheuttavan Kerastase-shampoon incejä ja ne olivat tismalleen samat. Tämä avasi minun silmät, sillä minäkin olen joskus kuvitellut kalliin olevan parempaa. Nykyisin katson kaikista tuotteista incit ennen ostopäätöstä ja valitsen aina halvemmat tuotteet. Muotoilutuotteista olen valinnut kalliimpia merkkejä, mutta nykyisin vertailen näissäkin kalliimpia ja halvempia keskenään. Todennäköisesti tulen jatkossa ostamaan halvempia merkkejä, koska ei ole mitään järkeä maksaa tuotteesta 15 euroa, jos saman saa 5 eurolla  ;).

Pantenesta täytyy mainita, että sain kerran pullon lahjaksi silloista uudistettua versiota ja piti olla jokin tuuheuttava versio, mutta shampoossa oli mineraaliöljyä. Oli sanomattakin selvää, että shampoo jäi käyttämättä, koska tukka rasvoittui  ;D. Nykyisten Pantene-tuotteiden incejä en ole katsellut, vaikka sieltä löytyisikin jokin loistotuote  :P.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)
ainokainen

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

En mäkään niitä Pantenen shampoita käytä koska en siedä silikonia shampoossa, mutta ne hoitoaineet... ahh, parhautta!  :T
-j-
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2285
Liittynyt: 21 Syys 2006, 16:15

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja -j- »

^
Pantenella oli muuten joku aika sitten ihan silikonitonkin shampoo.

Minäkin olen törmännyt messuilla Moroccanoiliin, jota esittelijä kehui niin hyvälaatuiseksi arganiaöljyksi. Vissiin sama tuote, siis hajustettua silikonia. Hitto mitä huijaamista!!!

2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...
ainokainen

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Kai siinä vähän sitä arganöljyä on seassa...  ::)
Avatar
Fishbones
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 140
Liittynyt: 08 Maalis 2010, 20:24

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Fishbones »

Tuli viime viikolla muutaman luokkalaisen kanssa juttua hiuksista, ja mainitsin tavoitepituuteni olevan häntäluun tienoilla. Kaveri mainitsi, että useimmilla ei kasva BSL:ää pitemmiksi, mutta asiasta huomautettuani myönsi, että hoitorutiineja muuttamalla aika moni varmasti pystyisi.

Samassa pöydässä istunut luokkalainen, sitten alkoi kertoa tädistään, jolla ei kuulemma kasva enää hiukset  hartioita pidemmäksi. Syyn kertoi 100% varmasti olevan se, että joku kampaaja oli joskus leikannut tädin silloin pitkät ja nopeasti kasvavat hiukset lyhyiksi, ja hiuksilta loppui kasvuvoima. Koska kyseisen luokkalaisen maailmankuvaan kuuluu, että hän on aina ja kaikessa oikeassa, ei hän myöntänyt että takana saattaisi olla vaikkapa jokin sairaus tai lääkitys tai jokin muu uskottavampi selitys.
ÄiskäVärjääTaas

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja ÄiskäVärjääTaas »

Töissä ollessani (ent. lähihoitaja, nykyinen kotiäiti) saunotin viikottain erään tietyn 90+ mummelin, joka vaatimalla vaati että hiukset pestään kylmällä vedellä. Pahaa teki pestä jäisellä vedellä pikkuruista reumaatikkoa mutta samalla ajatteli, että mummeli tuskin on koskaan mistään lukenut/kuullut lämmön vaikutuksesta hiussuomuihin. Hyvin luultavasti into kylmään hiustenpesuveteen on peräisin ihan vaan mummelin omasta käytännön kokemuksesta. Muuten hän ei ollut tarkka tukastaan, ainoastaan nimenomaan se pesutapa oli oleellinen.

Samalla mietti, mistä itse pitää kiinni muutaman vuosikymmenen päästä, mikä on "se kaikkein tärkein juttu" sitten kun oma ikä on +80  ;D
Avatar
NarnianQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4895
Liittynyt: 16 Marras 2006, 16:23

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja NarnianQueen »

ainokainen kirjoitti: Itse asiassa Pantene on markettituotteiden aatelia ja siinä on paljon paremmat raaka-aineet kuin suurimmassa osassa ns. salonkituotteita... jengi ei tajua vieläkään että tuotteesta ei tee yhtään parempaa se, että sitä myydään kampaamossa. Ihan samaa kuraa niistä on suurin osa ja tuo "salonkilaatu" on vain markkinointikikka, ihan samalla tavalla kuin "luonnonmukainen" joka ei oikeasti tarkoita yhtään mitään.

Eräs kampaaja selitti mulle silmät loistaen miten hyvää Moroccanoil on, kun siinä ei ole hajusteita eikä silikonia... tuoteselosteessa lukee ekana dimethicone ja parfum... jepjep  ::)
Pantene - ja sen taustafirma muuten on maailman eniten tutkittuja ja markkinoituja hiustenhoitojuttuja - mikä ei tee siitä parempaa tai huonompaa. Saman firman omistuksessa on monia kalliita salonkimerkkejä, esim. Sebastian. Proctor & Gamble tutkii omissa tutkimuslaitoksissaan tarkasti hiusten ominaisuuksia ja käyttäytymistä eri olosuhteissa, mm. veden kovuus huomioidaan tarkasti. Siksi eri puolille maailmaa valmistetaankin hiukan eri koostumuksellisia tuotteita. Näin opin eräästä brittidokumentista...
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii Mid-back
ÄiskäVärjääTaas

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja ÄiskäVärjääTaas »

Jutustelin hiustuotteista erään rouvan kanssa mutta aika pian vaihdoin puheen aiheen muuhun... Rouva kun uskoi kivenkovaa että kaikki shampoot sisältävät silikonia. Hassuinta juttutuokiossa oli se, että kyseinen rouva on ikänsä ollut kemikaliossa töissä.
Vastaa Viestiin