"Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
chai

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja chai »

Ilta-Sanomista luettua:

http://www.iltasanomat.fi/terveys/mita- ... -tf-promo4

Terveelliset elämäntavat näkyvät myös päässä.
Yrittävätkö hiuksesi viestiä sinulle terveydentilastasi? Se voi olla mahdollista, sillä jotkut sairaudet näkyvät myös tukassasi.

Toisaalta moneen ongelmaan tehoaa se, että ryhtyy pitämään parempaa huolta hiuksista ja päänahasta. WebMD listasi hiuksiin liittyviä faktoja ja myyttejä.

Hilse
Hilse on vaaratonta, vaikkakin kiusallista. Ei ole varmaa, miksi joillekin tulee sitä. Tutkijat arvelevat, että syynä voi olla sieni, stressi, ylipaino, kuiva ilma tai psoriasis. Hilsesampoosta löytyy yleensä apua.

Hiustenlähtö
Kaikilta meiltä lähtee päivittäin jopa sata hiusta. Se on normaalia eikä viittaa siihen, että olisit kaljuuntumassa. Jotkut kärsivät hajanaisesta hiustenlähdöstä, jolloin hiuksia saattaa lähteä tukuttain. Se johtuu yleensä synnytyksestä, lääkkeistä tai kovasta laihdutuskuurista. Syynä voi olla myös kilpirauhasongelma.

Pälvikalju
Pälvikalju ei ole vaarallinen, mutta sen ilmaantuminen voi olla henkisesti raskasta. Hiukset kasvavat yleensä takaisin itsestään tai hoitojen avulla. Pälvikalju on tulehduksellinen autoimmuunisairaus.

Kaljuuntuminen
Kaljuuntumisen syyt ovat 90-prosenttisesti geeneissä. On arveltu, että äidin puolen geenit ovat tässä asiassa vahvemmat kuin isän. Kannattaa katsoa äidinisää, jos haluaa vihjeen omasta tulevaisuudestaan.

Aurinko
Aurinko kuivattaa hiuksia, varsinkin jos ne ovat jo ennestään ohuet. Kannattaa käyttää aurinkosuojan sisältäviä hiustuotteita tai hattua.

Hiusten ylihoitaminen
Hiukset kärsivät, jos niitä käsittelee jatkuvasti. Värjääminen, föönaaminen, suoristaminen ja jopa liiallinen harjaaminen rasittavat hiuksia ja vahingoittavat niiden ulkopintaan saaden ne näyttämään kuivilta ja surkeilta.


Ruokavalio
Ruokavalio näkyy myös päässä. Jos ihminen ei esimerkiksi hurjan laihduttamisen takia saa tarpeeksi vitamiineja ja hivenaineita, hiukset alkavat irrota. Hiukset pitävät omega-3:sta, joten lohen ja pähkinöiden syöminen kannattaa.

IS

Enpä tiennytkään, että värjääminen, föönaaminen, suoristaminen ja liiallinen harjaaminen ovat hiusten hoitamista.  ::)
Juhannusruusu
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 165
Liittynyt: 08 Huhti 2009, 21:50

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Juhannusruusu »

chai kirjoitti: Enpä tiennytkään, että värjääminen, föönaaminen, suoristaminen ja liiallinen harjaaminen ovat hiusten hoitamista.  ::)
:T
Oon hoitanut hiuksiani tosi huonosti niinku. Oon vaan vähän harjaillut ja sitäkin hellästi. Voi mua.
LP_Alice

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja LP_Alice »

^^Hitsi, pitäisiköhän laittaa suoristusrauta oikein kuumalle ja vähän hemmotella kuivia latvoja? ;D
Heiku
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 163
Liittynyt: 22 Tammi 2011, 19:01

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Heiku »

Tuo iltasanomien juttu on kyllä taas ihan uskomaton :D Minä olen sitten ilmeisesti todella ylihoitanut hiuksiani kun värjäsin ne ruskeista vaaleiksi.  Mutta itse asiaan, minulla on muutama kaveri, jotka uskovat ihan sokeasti, mitä (markkettituotteiden) mainokset sanovat. (Ja tällä en nyt tarkoita siis sitä, että mielestäni markettituotteet ovat täyttä kuraa, lähinnä sitä, että kavereideni mielestä kampaamotuotteiden mainoksien lupaukset ovat varmasti huijausta, mutta markettituotteiden sitten eivät) Molemmat taisivat viimeksi ostaa tämän Glissin uuden "hoitoöljyn" joka siis sisältää käytönnössä pelkkää silikonia ja nyt sitten hehkuttavat kuinka hiukset on niin hoidetut ja ihanat ja kuinka taas säästi monta euroa kun ei ostanut kampaamosta hoitoainetta. Olen kavereitani koittanut sivistää mm. tosi hyvistä markettituotteista kuten XZ ja osa TRESemmen tuotteista, mutta XZ on kuulema nii juntti ja TRESemmen pullot niin isoja että ei niitä voi ostaa :D

Äitini on puolestaan täydellinen esimerkki siitä, kuinka sokeasti ihmiset uskovat kampaajien sanaan. Äitini ostaa kaiken mitä kampaaja hänelle myy ja kun tässä esimerkiksi vähän aikaa sitten kiikutin äidille muutaman itselleni sopimattoman tuotteen niin hän kieltäytyi ottamasta niitä vastaan ku olivat niin halpoja merkiltään (kysessää taisi olla four reasonssin shamppoo ja hoitoaine, jotka eivät tehneet tukalleni mitään). Joskus satuin vilkaisemaan mitä purkkeja äidillä kylppärissä oli ja Lanzaa, Sebastiania ja Kerastasea oli kampaaja hänelle viimeksi myynyt.

Hieman myös pisti naurattamaan kun kävin tässä joku aika sitten Hairlekiinissa ja katselin siiä Tigin tweenejä niin myyjä alkoi minulle sitten tyrkyttää  resurrection -tweeniä, kun se on niin hoitava ja hiuksia jälleenkorjaava ja mitähän muuta. Olin kyllä alunperinkin kyseistä tweeniä menossa ostamaan mutta arvoin siitä lisäksi moisture maniacin ja self absorbed tweenien välillä niin pääsi myyjä siihen väliin tyrkyttämään.
Hallonnikas
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Loka 2006, 14:34

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Hallonnikas »

Avon äiti oli taas "vahingossa" mennyt ostaman kampaajalta jotain silikonihöttöshampoota, ja valitteli kun hänen superhento tukkansa nuolee päänahkaa, eikä asetu mitenkään muuten kuin länään...
Kysyin sitten että miksi hän ylipäänsä osti sen shampoon, kun minä olen hänelle vihjaillut että XZ voisi toimia silikonittomana hänelläkin. "No kun kysyin kampaajalta silikonitonta shampoota ja hoitoainetta, ja se sanoi ettei silikonittomia shampoita vaan ole olemassa."
Ehh.. miten kampaaja ei muka tiedä, että kyllä niitä vaan on? Vai onko se nyt niin, että kun omista tuotteista ei löydy silikonitonta vaihtoehtoa, niin se tarkoittaa ettei sellaisia ylipäänsä voi olla olemassa...
1bFii. Omanvärinen tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa.
-j-
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2285
Liittynyt: 21 Syys 2006, 16:15

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja -j- »

^
Tai olisko tullut väärinkäsitys, kampaaja sanonut vaikka että ei oo, tarkoittaen ettei hänellä ole sellaisia?
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...
Belle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2117
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 14:02

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Belle »

Yksi raskaana oleva kaverini on hyvin huolissaan hiusten värjäyksestä ja kertoi, että aikoo pidentää värjäysväliä ja käyttää vain ammoniakittomia värejä. Niin, ammoniakiton vaihtoehtohan on turvallisempi kuin peruskestoväri, justiinsa juu  ::).

Tällaisissa jutuissa just huomaa, että jotkut on "taviksia" ja jotkut juureksia  ;D. Jos sikiön kohtalo huolettaa niin ei ole väliä käyttääkö ammoniakitonta väriä vai ammoniakillista, kemikaalipommeja ovat molemmat. Mikäli kemikaaleja haluaa välttää niin vaihtoehdot on a) värjäyksen lopettaminen kokonaan tai b) hennaan siirtyminen mutta kaveri ei olisi todellakaan suostunut kumpaankaan vaihtoehtoon, joten en jaksanut ruveta saarnaamaan.

Tiedän, että seurauksena olisi ollut riita, eikä hän olisi mua uskonut kuitenkaan. Ammoniakittoman "turvallisuus" on siis jostain kampaajalta saatu käsitys (ja samalla kampaaja myy auktoriteettinsa varjolla jotain kestosävytettään kotikäyttöön kaverilleni)...
Viimeksi muokannut Belle, 17 Loka 2012, 17:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
beachbunny
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 647
Liittynyt: 31 Heinä 2006, 23:15

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja beachbunny »

Oishan sille kaverillesi ollu viel vaihtoehtona Elumen, jossa ei oo ppd:tä eikä paljon muitakaan myrkkyjä, muistaakseni ei myöskään ammoniakkia, silikonia kylläkin mut ei kai se nyt sikiöön asti kulkeudu, ja alkoholia mut haitanneeko sekään mitään.

wilma
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2464
Liittynyt: 15 Touko 2008, 13:13

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja wilma »

Tää hiustenvärjäys raskausaikana tuntuu olevan joillekkin tosi herkkä aihe.

Meillä oli joskus töissä puhetta hiusväreistä ja kunkin omasta luonnollisesta väristä ja että mahtaako porukka enää ikinä lopettaa hiustenvärjäystä kun siihen on jo niin totuttu jne. jne. Meitä oli jotain 5 muistaakseni siinä keskustelemassa, jokainen heitti väliin jotain omaa kommenttia. Yksi sitten sanoi,että saattaa palata omaan väriin joskus jos on raskaana, koska silloin ei aio värjätä hiuksiaan lainkaan. Minä totesin perään että sama juttu ja naureskelin, että miltäköhän näyttäisin taas blondina kun on tullut oltua punapäänä jo vuosia. Joku heitti kommenttia ettei osaa sanoa tuohon raskausjuttuun mitään ja joku oli sitä mieltä että värjää huoletta.
Oltiin sitten jo vaihtamassa aihetta, kun yksi porukasta alkoi huutamaan että kyllä hän on värjännyt hiuksiaan raskausaikana ja lapset syntyivät ihan normaaleina!  Ihan yhtäkkiä alkoi siis suoranaisesti raivoamaan asiasta.  0_0

Pisti kyllä vähän hämmästyttämään, missään vaiheessa kukaan ei todennut että värjäämättömyys olisi ainoa oikea keino raskausaikana tmv. Yksi pieni lause "jos minä joskus..." ja vieressä oleva vetää palkokasvit nenään. Oltiin kyllä kaikki aika hämmästyneitä, jäi keskustelut siihen ja kaikki hipsi takaisin omien töidensä pariin.  ;D
Nemilie
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 76
Liittynyt: 31 Loka 2012, 16:04

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Nemilie »

Olen kyllä viel aika tavis itsekin, mutta otinpa nyt silti asiakseni paheksua joidenkin käsityksiä koska siitäpä tulee hyvä ensimmäinen viestini.  :D Eräs kaverini ei käytä lainkaan hoitoainetta, ei mitään, ei koskaan. Hänellä on minun näkökulmastani kadehdittavan pitkät, paksut ja hyväkuntoiset hiukset, mikä tuntuu ihan tajuttoman epäreilulta, kun hän ei kerran hoida niitä... Ja totesipa vielä että mitä sitä hoitoainetta nyt käyttämään kun ei se edes vaikuta mitenkään eikä tee mitään ja jos totuttaa tukan siihen niin sitä saa olla käyttämässä koko loppuelämänsä. Niin kuin suurin osa ihmisistä tekee..?  0_0

Suorastaan raivostuttavan kommentin heitti eräs opettaja, kun tarkistettiin tehtävää, jossa piti arvioida muun muassa suomalaisen shamppoon hinta. Itse tehtäväkin oli ärsyttävä, sillä onhan XZ:lla ja vaikka Cutrinilla hintaeroa (en keksinyt mitään kalliimpaa suomalaista...), mutta kun eräs tyttö vastasi jotain viitisen euroa niin eivätkös pojat heti tuhahtaneet että kuka nyt niin kalliita. Ja opettaja rupesi selittämään, että on tehty tutkimus, jonka mukaan kaikissa shamppoissa on sama pesevä aine, ja se kampaajan suosittelema kallis shamppoo poikkeaa vain hajusteiden osalta. Eli kaikissa shamppoissa olisi vain pesevää ainetta ja hajustetta.  :# Tyttöjen kesken nousi pieni kapina asiasta.

Edit: Päätin valittaa tähän perään, kun en keksinyt, minne muuallekaan inisisin. Eli äitini meni kampaajalle ja käskin hänen tuoda minulle silikonitonta rakennepaikkaavaa (typerää, olisi pitänyt päättää mitä haluan ja mennä itse ostamaan). Kampaaja väitti, ettei missään kampaamotuotteissa ole silikonia! :# Kuinkas kummassa kaikissa kampaamotuotteissani on, mutta markettituotteissani ei ole? Oli sitten puhunut siitä, miten jotkut silikonit ovat vesiliukoisia ja toiset eivät, ja myynyt äidilleni jonkin Bonacuren silikonimömmön. Oletan tuon latvasuojaksi, koska ensimmäisenä INCI-listassa on silikoni. Ja rakennepaikkaavaa pyydettiin. MIKSI kampaajat eivät tunnu tietävän silikoneista yhtään mitään?
Viimeksi muokannut Nemilie, 01 Marras 2012, 18:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kathy
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 842
Liittynyt: 04 Elo 2010, 16:19

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Kathy »

Nemilie kirjoitti: Kampaaja väitti, ettei missään kampaamotuotteissa ole silikonia! :# Kuinkas kummassa kaikissa kampaamotuotteissani on, mutta markettituotteissani ei ole? Oli sitten puhunut siitä, miten jotkut silikonit ovat vesiliukoisia ja toiset eivät, ja myynyt äidilleni jonkin Bonacuren silikonimömmön. Oletan tuon latvasuojaksi, koska ensimmäisenä INCI-listassa on silikoni. Ja rakennepaikkaavaa pyydettiin. MIKSI kampaajat eivät tunnu tietävän silikoneista yhtään mitään?
No kampaajiakin on erilaisia. ;D Multa kysyi kampaaja kerran, että ovatko hiukseni muuttuneet raskauden aikana kun en ollut edes puolivälissä. Sanoin siihen sitten jotain että eikös ne muutokset tule siihen uuteen tukkaan eikä latvoihin. Kampaaja oli tästä ihan eri mieltä.
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)
SC
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 483
Liittynyt: 24 Kesä 2009, 11:06

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja SC »

Kämppis sanoi, että ei ole nähnyt kenenkään vaihtavan hiusväriä näin usein. Viikon sisällä siis aluksi tummanruskea, sitten blondaus, punainen ja taas tummanruskea. Kaikki kuulemma kuitenkin sopivat hyvin  :D.
1aFMii, kasvatus käynnissä
<3 TT, vauvashampoo, kookosöljy
Shirley
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 343
Liittynyt: 10 Kesä 2012, 12:22

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Shirley »

MIKSI kampaajat eivät tunnu tietävän silikoneista yhtään mitään?
Tätä mäkin mietin, kun viimeks kävin parturissa. Selitin tutulle kampaajalle, miten oon yrittänyt vältellä tuotteita, joissa on silikonia. Tämä vaikutti siltä ettei ollut yhtään perillä koko silikoneista. Mietin vaan, että kyllä kai ne nyt siellä koulussa puhuu näistä edes jonkin verran&nbsp; ???

Selailin tätä ketjua ja huomasin pari juttua, joihin oon kans törmännyt. Eli se, että shampoota pitäs laimentaa vedellä. Tais olla mummo ja/tai äiti, joka näin opetti. Ehkä siinä oli kyse vaan säästäväisyydestä&nbsp; :D Toinen, mikä kuulosti tutulta oli se, että hoitoainetta ei pitäs käyttää joka kerta. Syynä kai oli se, ettei hiukset tosiaan tottuisi liikaa sen käyttöön. Ihmekkös, kun mun hiukset oli pienenä jossain vaiheessa pelkkää takkupalloa, kun käytin vaan pelkkää shampoota... Olin tosin kyllä melkosen laiska harjaamaankin niitä&nbsp; ::)&nbsp;
1aFii, mid back -mittaiset, punaruskeat hiukset.
hairwreck
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 282
Liittynyt: 07 Loka 2010, 12:07

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja hairwreck »

^Toi shampoon laimentaminen vedellä nyt voikin olla ihan fiksua&nbsp; ;D

Aika tujuja nimittäin kuivalle hiuspohjalle ja normaalillekin joskus.
2b C ii mittana bsl, tavoite hyväkuntoinen mid-back
Kathy
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 842
Liittynyt: 04 Elo 2010, 16:19

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Kathy »

Oumaigaad, eilen kaupassa nähtyä ja kuulua: hiustenhoito-osastolla teini-ikäinen tyttö pohti kaverinsa kanssa, että mitä hoitoainetta hänen kannattaa nyt ostaa, ettei hänen tarvitsisi leikata hiuksiaan. Sen tytön hiukset olivat ihan hirveässä kunnossa, pituudet ja latvat olivat kuin sähäräistä lampaanvillaa. Kävelin varovasti ohi, koska tuntui siltä että pienikin ilmavirtaus riittää katkaisemaan tukan. :P

Musta jotenkin tuntuu, että yllättävän moni kuvittelee, että tukkaa voi käsitellä loputtomasti ilman vahinkoa kunhan vain käyttää hoitoaineita.
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)
Vastaa Viestiin