Hiustuoteuutuudet

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
sipe
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 977
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 08:38

Hiustuoteuutuudet

Viesti Kirjoittaja sipe »

Synnytin nyt sitten tällaisen ketjun, johon voi lisätä bongaamiansa tukkauutuuksia. Siis shampoita, hoitiksia, muotoilutuotteita jne - ihan mitä vaan, joka kiinnostaa.

Ja mua kiinnostaa just nyt tämä:

http://tinyurl.com/bstle

EDIT: ihmeen kauan muuten menikin, ennen kuin joku keksi ryhtyä markkinoimaan tuollaista kosteutusta + proteiinia samassa paketissa -tuotetta (toki siis kosteutusta ja proteiinia on ennenkin ollut samassa purkissa, mutta yleensä tuotteita mainostetaan joko jälleenrakentajana tai sitten kosteuttavana.)
Viimeksi muokannut sipe, 09 Helmi 2006, 22:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hiukset: 3b iii. Luonnonkihara, paksu, värjätty ja älyttömän kuiva.
Suosikkituotteet: MOP Hydrating shampoo, Joico K-Pak-sarja kokonaisuudessaan, Joico Moisturizer, Nexxuksen Therappe, Humectress, Luxxtress ja Keraphix; Redken ASHC, sekä Tigin O&H -hoitis CO-pesuun.
Ishamael
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 538
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 12:37

Vs: Hiustuoteuutuudet

Viesti Kirjoittaja Ishamael »

Sipe, tuo on itseasiassa vanha tuttavuus, ollut jo vuosikausia markkinoillla.
Itse käytin tuota ainetta kaksi litran pulloa vuosi sitten kun halvalla sain, taitaa olla vielä pieni tira tuolla kaapin pohjalla.
Tuohan on nimenomaan juuri sellainen hoito missä pitäisi olla sekä kosteutus että rakennepaikkaus samassa paketissa.
Itse käytint tuota ns teknisenä hoitona, niinkuin ainakin  niissä litraisissa ammattikäyttöön tarkoitetuissa pulloissa luki.
Eli aine levitettiin hiuksiin osio osiolta ja osiot käärittiin folion sisään.
Sitten jokainen folio lämmitetään suoristusraudalla, ja lämmityskerrat riippuvat hiusten kunnosta.

Tosi isotöinen tehdä sellainen hoito, mutta toimii kuin tauti oikein rääkätyille hiuksille, ns normaaleille peruskuiville ja värjätyille hiuksille taas ei tule suurtakaan eroa.
Hyvin samanlainen tuote on sebastianin penetraitt joka on vain vielä voimakkaammin rakennepaikaava, mutta sitä käytetään niinikään lämmön kanssa.

Tein muuten eilen tuon folio-suoristusrauta viritelmän joicon rekulle johon sekoitin Matrixin protopakkia, oli aika toimiva yhdistelmä.  ;)
Dark nights, silvery moon in the frozen sky.
Black cape over the world where nobody waits the dawn, thats where i live.
-Ishamael, betraitor of hope-
Eläimellisyys
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3186
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:28

Vs: Hiustuoteuutuudet

Viesti Kirjoittaja Eläimellisyys »

Ishamael, ihan mielenkiinnosta kysyn, kuinka lämpimäksi tuolllaisessa käsittelyssä hiusta oikeen lämmitetään? Eivätkö proteiinit koakuloidu (eli menettävät biokemiallisen toimintakykynsä, rakenne hajoaa, tiedät varmasti mitä tarkoitan) yli 43 asteessa celsiusta? Eli luulisi hoidon menevän hukkaan, jos yli tämän lämpötilan noustaan... En sitten tiedä tuon hoidon proteiineista, mutta eikö hiusta voisi kuvitella paikkaavan vain hiusproteiineilla, jotka ovat ns. eläinperäisiä, eli niissä olisi juuri tämä 43 asteen kuumenemisraja. Hmm...tajuaakohan kukaan.
Ishamael
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 538
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 12:37

Vs: Hiustuoteuutuudet

Viesti Kirjoittaja Ishamael »

Eikös koakulaatio aiheuta myös proteiinin sakautumista, niin että juoksevasta aineesta tulee jähmeää/kovaa?

Kuitenkin, noissa rakennepaikkaajissa on aika usein tuo kuumentamis suositus, tai oli ainakin vielä jonkun aikaa sitten.
Kuten vaikka seastianin 2+1, ja penetraitt sekä wellan liquid hair.
Sitä en sitten loppujen lopuksi tiedä että onko niissä tarkoituksena avata hius lämmöllä, vai aiheuttaa proteiinin rakenteeseen muutoksia.

kyllähän niiden pakettien lämpötila nousee kuitenkin lähemmäs sataa astetta perinteisellä raudalla.
Oma rautani on säädettävä ja säädin sen n70 asteeseen käsittelyssä.

Hiuksen omassa proteiinissa ei taida tapahtua muutoksia tuon 43 asteen ylittyessä, sillä hiuksethan joutuvat huomattavsti korkeammille lämpötiloille alttiiksi saunassa, föönissä ja muotoilussa.
Kaiken järjen mukaan rakennepakaavissa olevien proteiinien on oltava samanlaista, joten sekään ei sitten liene reagoi sen rajan ylitykseen, samoin kuin hius?

Toisaalta, hiustehoidossa käytettävien proteiinien kirjo on vähintään laaja, ja niiden kemialliset ominaisuudet vaihtelevat varmasti paljonkin.
Dark nights, silvery moon in the frozen sky.
Black cape over the world where nobody waits the dawn, thats where i live.
-Ishamael, betraitor of hope-
sipe
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 977
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 08:38

Vs: Hiustuoteuutuudet

Viesti Kirjoittaja sipe »

Ishamael kirjoitti: Sipe, tuo on itseasiassa vanha tuttavuus, ollut jo vuosikausia markkinoillla.
Ihan totta? Onko tuota ollut saatavilla siis ihan kuluttajamyynnissäkin? Epäilen, että tuon saannissa on kyllä välillä ollut vähintäänkin vuosien katkos, sillä mun silmiini ei ole osunut niin livenä kuin nettikaupoissakaan.

Tosin kun vilkaisin asiaa sebastianin kotisivuilta, niin siellä näytti "originals" -sarjaan palanneen myös potion 7, jota ei tietääkseni ole saanut enää viimeiseen 5 vuoteen. Nyt taas näyttäisi olevan markkinoilla. Samoin Penetraitista näyttää nyt olevan kahta versiota, sekä kotikäyttöön että ammattilaiskäyttöön (Penetraitt ja Penetraitt Professional).

Ehkä ovat siis tehneet jotain perustavaa laatua olevia muutoksia sarjoihinsa (ja ovathan ne, kun potion 9 ei kuulu enää collection -sarjaan vaan originalseihin). Olisikohan muuten potion 9:n resepti palautettu alkuperäiseen muotoonsa, jos sekin on nyt sitten "originals"? Jos näin on, niin sittenhän sitä voisi taas ehkä ruveta käyttämään... ;)
Hiukset: 3b iii. Luonnonkihara, paksu, värjätty ja älyttömän kuiva.
Suosikkituotteet: MOP Hydrating shampoo, Joico K-Pak-sarja kokonaisuudessaan, Joico Moisturizer, Nexxuksen Therappe, Humectress, Luxxtress ja Keraphix; Redken ASHC, sekä Tigin O&H -hoitis CO-pesuun.
nicky

Vs: Hiustuoteuutuudet

Viesti Kirjoittaja nicky »

Minusta kiinnostava uutuus on ainakin tämä Tigin uusi sarja.
Tigi S Factor

Tiedä sitten millainen on, rupesi vaan kiinnostamaan kun kuitenkin Tigi on :)


Poistin linkin, koska ilmeisesti meni henkilökohtaisiin tietoihin..? T:Penny
Viimeksi muokannut nicky, 05 Helmi 2006, 12:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mirkka
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 282
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 23:51

Vs: Hiustuoteuutuudet

Viesti Kirjoittaja Mirkka »

Sipe, mä oon ihan Suomesta ostanut jonkusen vuotta sitten tota Sebastianin 2+1. Ei mikään huipuutuote, ei sillee että huutaa "Jee!" ja lähtee ostaan toisen, mutta hyvä sellaisille hiuksille jotka ei oo kamlan huonossa kunnossa.

Sokosella oon ainakin nähnyt, tosin ei ole hajuakaan hinnasta. Mutta muuten voi LF:stä tai jostain tilata.
nicky

Vs: Hiustuoteuutuudet

Viesti Kirjoittaja nicky »

Hmm. Hassua ettei mulla ees oo tiliä tuolla LF:ssä? Mitä ihmettä :o :o

Oliskohan joku kenties käyny tällä koneella tuolla vai mitä..  Ei ymmärrä nyt yhtään..
Angus
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 186
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 15:10

Vs: Hiustuoteuutuudet

Viesti Kirjoittaja Angus »

www.davines.com

Ihana italialainen sarja, josta olen kokeillut kosteuttavaa shampoota ja tuuheuttavaa sarjaa. olen kyllä tykästynyt niihin.
Hiukset: 2a M ii
sipe
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 977
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 08:38

Vs: Hiustuoteuutuudet

Viesti Kirjoittaja sipe »

Enpäs ole ainoa lankaan mennyt. Nyt tuo sebastian on myös lookfantasticin uutuustuotteet-listassa... ::)
Hiukset: 3b iii. Luonnonkihara, paksu, värjätty ja älyttömän kuiva.
Suosikkituotteet: MOP Hydrating shampoo, Joico K-Pak-sarja kokonaisuudessaan, Joico Moisturizer, Nexxuksen Therappe, Humectress, Luxxtress ja Keraphix; Redken ASHC, sekä Tigin O&H -hoitis CO-pesuun.
Ishamael
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 538
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 12:37

Vs: Hiustuoteuutuudet

Viesti Kirjoittaja Ishamael »

Olisiko se sitten niin että tähän asti siitä olisi ollut saatavana vain jokin ammattilaisille saatava versio?
Itse ostin penetraitin ja 2+1 :n kaksi vuotta sitten eräästä varaston tyhjenyksestä.
Dark nights, silvery moon in the frozen sky.
Black cape over the world where nobody waits the dawn, thats where i live.
-Ishamael, betraitor of hope-
Mirkka
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 282
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 23:51

Vs: Hiustuoteuutuudet

Viesti Kirjoittaja Mirkka »

Eehei, mun mielestä on ollut kauan tota 2+1 hoitoa. Ja mä en todellakaan osta ammattilaisille tarkoitettuja tavaroita.
sipe
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 977
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 08:38

Vs: Hiustuoteuutuudet

Viesti Kirjoittaja sipe »

Mä luulen, että tämä hämäännys johtuu siitä, että muutamien sebastianin tuotteiden kohdalla on ollut ainakin 2,5 vuoden katkos. Päättelen sen siitä, että mun hiusmanian pahin vaihe alkoi tuolloin 2,5 vuotta sitten, kun keksin ulkomailta tilaamisen ihanuuden. Ja jos tuota tuotetta olisi ollut saatavilla joka nettikaupasta (niin kuin nyt on) olisin kyllä huomannut sen. (uskokaa pois, olen mä sen verran ansiokkaasti kahlannut eri hiuskauppoja läpi  ::)...)

Olen siis melko varma siitä, että tuo tuote katosi markkinoilta siinä samassa rytäkässä kuin mm. potion 7. Tämän valmistus ainakin oli väliaikaiseti katkoksissa, sillä tykkäsin tuotteesta aikanaan paljon ja harmittelin kun sen valmistus lopetettiin. Toki niitä vanhoja puteleita löytyi vielä aika pitkään kampaamojen poistomyynneistä (vieläkin saattaa joskus tulla vastaan), joten epäilen Ishamaelin ja Mirkankin ostaneen tuotteen jostain poistomyynnistä.

En siis epäile sitä, etteikö tuotetta olisi saanut myös aiemmin (vaikka ei omiin silmiin olekaan osunut), mutta katkos tuotannossa on ollut, siitä olen melko varma. :)
Hiukset: 3b iii. Luonnonkihara, paksu, värjätty ja älyttömän kuiva.
Suosikkituotteet: MOP Hydrating shampoo, Joico K-Pak-sarja kokonaisuudessaan, Joico Moisturizer, Nexxuksen Therappe, Humectress, Luxxtress ja Keraphix; Redken ASHC, sekä Tigin O&H -hoitis CO-pesuun.
Marylee
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 327
Liittynyt: 07 Helmi 2006, 13:26

Uusi muotoilutuotesarja Forme Similtä

Viesti Kirjoittaja Marylee »

Similtä on tullut uusi hypoallergeeninen muotoilutuotesarja Forme:

http://www.sim.fi/fsarja.html
shivaree
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 174
Liittynyt: 04 Helmi 2006, 19:02

Vs: Uusi muotoilutuotesarja Forme Similtä

Viesti Kirjoittaja shivaree »

Vaikuttaisi ihan kokeilun arvoiselta.. Myyköhän tätä joku joensuussa? Ei löytynyt vielä jälleenmyyjähaulla.
1bFi, hauraat, kuivuuteen taipuvaiset, lyhyt malli. Vaalennetut.
Käytössä nyt: Paul Mitchell Forever Blonde sh ja ha, LV hajusteeton sh ja ha, Cutrin Sensitive-muotoilutuotteet
Vastaa Viestiin