Cameleo

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
Maasha
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 115
Liittynyt: 23 Tammi 2009, 11:24

Vs: Cameleo

Viesti Kirjoittaja Maasha »

Laitoin joitain aikoja sitten cameleon 9.1 taittamaan keltaisuutta. Toimi ihan hyvin, mutta haalistui todella nopeasti pois. Viikonloppuna koitin värjätä tukkani sävyllä 9.0. Kuin ei olisi mitään edes laittanutkaan päähän. Joskus reilu vuosi sitten, mustina aikoina värjäsin tuolla cameleon mustalla ja tarraantui kovasti hiusrajaan ja oli aika huono irtoamaan. Mutta väri pysyi kyllä haalistumatta aika hyvin.
2b M iii
Camilla
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 263
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 11:49

Vs: Cameleo

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Minun oma kokemukseni Cameleosta on se, että väri on aika tehotonta ja mukana tuleva hoitoaine surkeaa. Jotain vaalean sävyä kyseiseltä merkiltä kokeilin, enkä kokeile uudestaan. En suosittele, en edes juurikasvun peittämiseen.
Mitä yhteistä on miehillä ja videoilla?
- Eteenpäin, taaksepäin, eteenpäin, taaksepäin, stop, eject.
pikkudevil
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 58
Liittynyt: 20 Loka 2006, 04:36

Vs: Cameleo

Viesti Kirjoittaja pikkudevil »

Itse laitoin tuon intensive redin toiveena saada kirkas kaunis punainen. Sitten alle laitoin tuota auberginea lila sävy toiveena. Noo... lilaa kyllä tuli alle ja hyvä sävy, mutta punainen väri on tosi tumma.

Hyvää värissä on levittyvyys, eikä haise pahalle. Mulla tää on kestänyt myös yllättävän hyvin. Kaikki sanoo että sävy on tosi hyvä ja kiva, mutta itse hain enemmän kirkasta ja punaisempaa sävyä kuin tää.

Hinta-laatusuhteeltaan siis hyvä väri minusta ainakin. Eikä ole jäänyt sillätavalla pyyhkeeseen väriä kuin monista muista punaisista kaupassa myytävistä värimerkeistä.
Etsii omaa lookkian, blondista punaiseen - lopulta tummaan. Ja sama rumba alusta :D
Nnja

Vs: Cameleo

Viesti Kirjoittaja Nnja »

Bongasin kauppareissulla näitä kolmella eurolla, joten oli pakko ostaa kokeiltavaksi. Ostin sävyt 9.1 ja 9.0, jotka sitten sekoittelin. Tuloksesta tulikin yllättävän kiva, vaalensi ainakin yhden asteen tätä värjättyä noin kasi-asteista hiusta ja väristä tuli sopivan neutraali, hieman tuhkainen, mikä oli tavoitteenakin. Toivottavasti väri myös säilyisi hyvin :)
Sheppa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1044
Liittynyt: 14 Loka 2006, 18:13

Vs: Cameleo

Viesti Kirjoittaja Sheppa »

Ostin Cameleo-väriä sävyssä 7.1 ja tein testiraidan, tuli juuri sellainen lopputulos kuin toivoin eli oman hiukseni värinen! Nyt sit poikaystävä laittoi koko tukkaan (paitsi oman väriseen 3cm juurikasvuun) tätä sävyä, upposi melkein 2 pakettia. Olen aika tyytyväinen lopputulokseen :) Hän onnistui laittamaan niin ettei väriä mene oman väriseen juureen (olisi vaalentunut hieman kullansävyiseksi, kokeilin) ja nyt ero juurikasvun ja tällä 7.1:llä värjätyn välillä on todella pieni. Vähän tää varmaankin tästä haalistuu, mutta se ei haittaa. Pääasia että juurikasvu ei nyt häiritse ja tukka saa kasvaa rauhassa.
1b F ii.
Lemppareita Joicon k-pak -sarja, Tigi O&H ha, Brunette Goddess sh ja ha, L'Anza Hair Repair-sarja, Dry Hair Moisture treatment ja Healing Moisture Kukui Nut ha. Tukan pituus vajaa bsl. Väritys n. 10/11-tasoinen tuhkanvaalea.
Elluli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1584
Liittynyt: 05 Huhti 2007, 15:36

Vs: Cameleo

Viesti Kirjoittaja Elluli »

Mä värjäsin eilen illalla Cameleo tummanruskealla juurikasvuni, ja ihan hyvältä väri näyttää. Hintaa oli 3,90e Itäkeskuksen tarjoustalosta ostin pari viikkoa sitten ja tää tummanruskea oli viimeinen hyllyssä. Vaaleita, ruskeita ja punaisen eri sävyjä olis ollu vaikka miten paljon tarjolla.

Voisin ostaa uudestaankin, ihan tyytyväinen olen lopputulokseen. Varsinkin noin halpa hinta houkuttaa kun värjäilen vähintään kerran kk. Ihmettelin vähän näitä jojoba ym. oljyjä mitkä lisätään väriseokseen mutta ei noi ainakaan lopputulosta heikentäneet  :D Viimeistelyyn tarkoitettua hoitoainetta oli liian vähän ja se oli tosi kevyttä, joten lisäsin omaa kosteuttavaa Joicoa sekaan niin lopputulos ihan hyvä ja pehmeän kiiltävä. Mulla on myös tapana pestä aina väri shampoolla pois ennen viimeistelyä/hoitoainetta. Ei jää irtoväriä hiuksiin ja tuntuu että päänahka puhdistuu kunnolla väriaineesta.
Hiusten kasvattelua ja parasta mahdollista hoitoa. Hiuslaatu hento pohjoismainen. Pidennyshiukset kiinnostaa myös
Sheppa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1044
Liittynyt: 14 Loka 2006, 18:13

Vs: Cameleo

Viesti Kirjoittaja Sheppa »

Sheppa kirjoitti: Ostin Cameleo-väriä sävyssä 7.1 ja tein testiraidan, tuli juuri sellainen lopputulos kuin toivoin eli oman hiukseni värinen! Nyt sit poikaystävä laittoi koko tukkaan (paitsi oman väriseen 3cm juurikasvuun) tätä sävyä, upposi melkein 2 pakettia. Olen aika tyytyväinen lopputulokseen :) Hän onnistui laittamaan niin ettei väriä mene oman väriseen juureen (olisi vaalentunut hieman kullansävyiseksi, kokeilin) ja nyt ero juurikasvun ja tällä 7.1:llä värjätyn välillä on todella pieni. Vähän tää varmaankin tästä haalistuu, mutta se ei haittaa. Pääasia että juurikasvu ei nyt häiritse ja tukka saa kasvaa rauhassa.
Vähän päivitystä tähän. Värjäyksestä on 6 viikkoa ja väri on lähtenyt lähes kokonaan pois. Ei tukka kuitenkaan aivan blondiksi ole haalistunut, about asteen verran eli olisi nyt noin 8. Tää väri on ihan kiva, juurikasvu ei erotu liikaa mutta tukka ei myöskään näytä liian tummalta enää. En ole ihan varma mitä teen jatkossa, mulla olisi tosin vielä Cameleon 7.1 ja 8.1 värit. Saa nähdä uskaltaisinko mennä kampaajalle vai alanko säheltää noilla esim. jotain raitaa hiuksiin.
1b F ii.
Lemppareita Joicon k-pak -sarja, Tigi O&H ha, Brunette Goddess sh ja ha, L'Anza Hair Repair-sarja, Dry Hair Moisture treatment ja Healing Moisture Kukui Nut ha. Tukan pituus vajaa bsl. Väritys n. 10/11-tasoinen tuhkanvaalea.
Manna
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 3592
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 21:22

Vs: Cameleo

Viesti Kirjoittaja Manna »

ansq kirjoitti: missä noita muuten myydään?
Näin tähään Cameleota myynnissä TH-Marketissa, Tikkurilassa. Hinta 3,90 €.

http://www.th-market.fi/index.php/vanta ... varakeskus
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Cameleo

Viesti Kirjoittaja Mena »

Tänään tuli sitten testattua vihdoin tämä väri, Myyrmannin Tarjoustalosta löytyi hintaan 3,95e. Otin sävyä 5.4 ja kuten arvasin jo etukäteen niin ei todellakaan pidä purkkien kuvat paikkaansa (paitsi ehkä mustassa). Onneksi olin tästä kuitenkin tietoinen ja juurikasvun valaisema värikoodien osalta.  O:) Väri oli helppo levittää, mukavan voidemainen eikä hajukaan ollut kamala (tosin mä en tällä hetkellä haista juuri mitään mutta tämän kanssa edes silmät eivät reagoineet). Kissakaan ei lähtenyt kylppärin ovelle karkuun kuten yleensä hajun takia tekee. Kaksi purkkia meni, olin ostanut kolme varmuuden vuoksi. Ekan purkin kanssa öljyt hyppäs vähän purkin reiästä ohi, tokaan ne osui jo sinne purkkiin. Tasainen hyvä lopputulos tämän kanssa tuli ja vähän kiiltoakin tähän luonnonkiharaan hamppukasaan.

Paketin hoitista en käyttänyt kun löysin jonkun vanhan Nutrissen hoitiksen, oli pidennykset sen verran takussa että epäilin tuon huonoksi haukutun hoitiksen vain pahentavan asiaa. Tyvikasvu mulla jäi hieman läpikuultavaksi kuten viime värjäyskerrallakin (eri väri oli silloin kyseessä). Siitä saan ilmeisesti syyttää Piimaxin syömistä. Toisella värjäyskerralla näköjään tyvikasvukin menee kiltisti piiloon, se viime kerralla läpikuultavaksi jäänyt tyvi peittyi nyt nätisti.

Mua nauratti kovasti paketin suomennokset, hoitis oli kiinitysbalsamina mainittu siinä kyljessä. Vähän oudolta kyllä kuulosti myös ohjeet; jos ei ole ennen värjännyt hiuksiaan niin suosittelevat esikäsittelyä pelkällä 6-9% peroksidilla jota saa apteekista. Siis täh?!  ;D

Edit:
Vielä kuvaa lopputuloksesta:
http://www.aijaa.com/v.php?i=4498868.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=4498865.jpg
(aijaa.com ei näköjään anna laittaa img-tageilla suoraan näkyviin...)


Jatkoa:

Eipä ole kovin pitkäkestoinen väri, nyt jo on haalistunut ihan reippaasti.  :-[
Viimeksi muokannut Mena, 21 Heinä 2009, 10:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hunajapupu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 6166
Liittynyt: 29 Tammi 2006, 18:06

Vs: Cameleo

Viesti Kirjoittaja Hunajapupu »

Cameleon vaaleista sävyistä ei ollut kovin hyviä kokemuksia näköjään. Onko kukaan saanut Cameleon 9.0:lla tai 9.1:llä vaalennettua 7-8 asteista tyveä vaaleaksi?
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.
Hanna
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 334
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 18:15

Vs: Cameleo

Viesti Kirjoittaja Hanna »

^Olen ainakin joku pari vuotta sitten värjännyt tuolla n. 6-7 asteisen tyven, ja vaaleni hyvin.
Lisäänpä vielä, että normaalisti käytin silloin preferencen helsinki-sävyä ja tuloksissa ei ollut suurempaa eroa, 9 asteinen vaalea tuli.
Viimeksi muokannut Hanna, 29 Elo 2009, 00:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Belle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2117
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 14:02

Vs: Cameleo

Viesti Kirjoittaja Belle »

Elluli, kuinka tumma tuli tuosta Cameleon tummanruskeasta, osaatko sanoa minkäasteinen suunnilleen? Katsoin putelia Halpa-Hallissa, mutta en uskaltanut ostaa kun näytti tosi tummalta, lähes mustanruskealta.
saukko
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 238
Liittynyt: 29 Heinä 2007, 20:28

Vs: Cameleo

Viesti Kirjoittaja saukko »

Olen jo jonkin aikaa värjäilllyt n. 7-8-asteista tyveä Cameleon mustalla, enkä ole huomannut värissä oikeastaan minkäänlaista haalistumista.

Eikä muuten yhtään haittaa, että nuo ovat niin halpojakin. Viimeksi ostin VapaaValinnasta 3 tötsää kympillä.
Maasha
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 115
Liittynyt: 23 Tammi 2009, 11:24

Vs: Cameleo

Viesti Kirjoittaja Maasha »

Onko cameleo poistunut myynnistä? Täällä ei ainakaan kärkkäisellä ollu ko. väriä enää ollenkaan hyllyssä. Nyt juuri kun olisin tarvinnut  halpoja hiusvärejä :]
2b M iii
BlueBerry
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 913
Liittynyt: 18 Huhti 2009, 19:59

Vs: Cameleo

Viesti Kirjoittaja BlueBerry »

Ei se minun tietääkseni poistunut ole.. Viimeksi pari päivää sitten näin sitä kaupan hyllyllä Rauman Pick'n Payssa. :)

Olen kerran vielä ollessani punapää kokeillut Cameleo väriä Intensive red (7,45) ja täytyy kyllä sanoa ettei tuo väri ainakaan minulla toiminut. Värjäsin siis juurikasvua pois tuolla. Tulos oli se, että juuri värjäytyi vain aavistuksen ja jäi täysin oranssiksi. Kaiken lisäksi väri haalistui muutamassa pesussa, ja kulutti hiuksia enemmän kuin muut markettivärit joita olen kokeillut. Värjäyksen jälkeen hiukset olivat kamalat kuivat korput  :-\
Vaalennetut, lantio -pituiset hiukset. Tavoitteena vielä pidempi, hyväkuntoinen letti... iHerb -alennuskoodi ensitilaajalle: VAP865
Vastaa Viestiin