Sivu 1/1

Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 03 Helmi 2006, 19:20
Kirjoittaja emi
Kuinka usein värjäätte hiuksianne yleensä kestovärillä?

Tekisi mieli jo värjätä juurikasvua kestovärillä, mutten ole uskaltanut, kun se tuntuu olevan pahin vihollinen tälle päälle :( Yleensä värjään latvoja myöten kaikki, koska aina on niin monen väriseksi kerennyt hiukset haalistua edellisistä värjäyksestä, ettei pelkän juurikasvun värjääminen hyödyttäisi, jos haluaa tasaisen värin kaikkialle hiuksiin.
Viime vuoden aikana värjäsin 3 tai 4 kertaa ja se tuntui olevan ihan liikaa hiusten kunnon kannalta.

Suoraväreistä ei ole paljon ollut hyötyä, kestävät vain seuraavaan pesuun asti :-\

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 03 Helmi 2006, 21:53
Kirjoittaja Metku
Kestovärjään hiukset 4-6 viikon välein niin, että annan vaikuttaa juurissa normaaliajan, mutta pituuksiin ja latvoihin laitan värin vain vajaaksi 10 minuutiksi. Vuosikausien kokemuksen perusteella en osaa arvioida millaisessa kunnossa hiukset olisivat ilman näin tiheitä kestovärjäksiä, mutta ainakaan kuivumis- tai haarottumisongelmia en ole havainnut.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 03 Helmi 2006, 22:42
Kirjoittaja si3nna
Vaalennan tyvikasvun n. 3kk välein kampaajalla (tiedän, pitkä väli, muttei varaa ravata jatkuvasti kampaajalla!). Ei edes näytä ihan hirveän pahalta kun oma värini kuitenkin suht vaalea.. Samalla kirkastetaan hiusten pituudet. Kotona sävyttelen vaihtelevin välein Goldwellin 10V:llä.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 03 Helmi 2006, 23:02
Kirjoittaja Manna
Koska kasvatan hiuksiani niin värjäysvälikin on venähtänyt ainakin kolmen kuukauden pituiseksi, kerran oli jopa neljä kuukautta väliä...

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 04 Helmi 2006, 00:45
Kirjoittaja calypso
Juurikasvun vaalennan 6-8 viikon välein (joo, kauhean näköinen tyvikasvu aina mutta ei voi mitään) Ja suoraväreillä värjään punaiseksi noin 4 viikon välein. Useamminkin voisi mutta käy kukkarolle ja näin talvisin pidän aina ihmisten ilmoilla lakkia joten samapa tuo vaikka näyttää haalistuneelta välillä  :)
Nyt olen ajatellut että jos värjäisi tyven jollain kuparilla ehkä 7 asteisella, mutta pelkäämpä että pitäisi ensin värjätä pituudet sillä myös ja sitten se menee kiville kumminkin ja hiukset tummuu niin että siihen päälle punainen suoraväri ei näytä enää miltään.  :-\
(minulla on siis ihan kirkkaanpunaiset hiukset tällä hetkellä sekä alta mustat ja haalistuessaan hiukset ovat lähinnä vaaleanpunaiset)
Toinen vaihtoehto olisi tilata Elumenia Saksasta, mutta vielä ei ole varoja moiseen ja hieman pelottaa se etten ole koskaan nähnyt miten ellulla värjätään ja osaankohan  ???

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 04 Helmi 2006, 02:15
Kirjoittaja emi
PlatinBlonde, tumman ruskealla olen yleensä kestovärjäillyt tai vastaavalla, viimeksi tummalla mokalla (13.10).

Hoitavia tuotteita käytän jatkuvasti ja muutenkin huolehdin etten rasittaisi hiuksia käsittelyillä tai millään muullakaan tavalla. Taitaa vaan tämä luonnonkihara olla "vähän" hankala tapaus, kun jo luonnostaan kuiva :-\

Metkun mainitsema systeemi olisi varmasti hyvä, mutta melkein kampaajalla olisi se tehtävä. Joskus olen sitä itse kokeillutkin, mutta aika vaivalloiselta on tuntunut ensiksi saada väriä pelkkiin juuriin jokapuolelle päätä.

Millähän värjäys systeemillä (tumma,vaalea vai raidat) saisi rasituksen minimiin värjäyksen osalta.
Tummana jos pidän, niin saa olla värjäämässä koko päätä kestolla n. 3-4 kuukauden välein.
Vaalennettuun hiukseen ei tarvitsisi varmaan tehdä kun juurikasvu värjäys tietyin väliajoin kampaajalla, se ei rasittaisi latvoja niin paljon!? (ei ole ikinä ollut vaaleaa, niin en vaalennetun hiuksen ongelmista tiedä... saa valaista :) )
Sitten tietenkin raidat olisi yksi vaihtoehto, mutta kammottaisi tähän nykyiseen väritykseen raitoja laitella kun nyt on niin eri väristä hiusta kun olla voi (tumman vaaleasta oranssihtavaan ja tumman ruskeaan...kaikkea siltä väliltä).

Suoravärit on ollut yhtä tyhjän kanssa, ellei niitä halua käyttää joka pesussa ---) työlästä.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 04 Helmi 2006, 12:38
Kirjoittaja Sarastus
Vaalennan juurikasvun värillä noin viiden viikon välein, latvat ja pituudet eivät kestäisi kestoväriä. Suoravärillä ylläpidän muun hiuksiston väriä, sitä tulee laitettua parin viikon välein tai harvemminkin, laiskuudesta riippuen.

Emi, vaalennettujen hiusten ongelma, siis platinanvaaleiden, on keltaisuuden esiin pukkaaminen mutta se hoituu noilla suoraväreillä ja hopeashampoolla. Mutta jos haluaa kultaan taittavat vaaleat hiukset niin sittenhän ei ole tätä ongelmaa.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 04 Helmi 2006, 17:00
Kirjoittaja Ishamael
Mutta jos miettii sitä hiusten kunnon kannalta, mistä taisi olla kyse, on vaalennus todella paha rääkki.
Siihen vaaditaan useita värinpoistoja ja vaalennuksia eikä tummien kestovärien aiheuttamat vauriot ole lähelläkään sitä minkä vaalennukset aiheuttavat.
BLondattu hius on blondattu hius, eikä siitä enää miksikään muutu, sen tietää moni kasvattaja.

Kyllähän ne hiukset kärsivät siitäkin jos koko hiusmassa värjätään aina kestovärillä.
Ei sen pitäisi kovin vaikeaa olla laittaa väriä ensin tyveen ja sitten pituuksiin.
Nokkapullolla vain tuikkii sitä väriä tasaisesti ympäri hiuspohjaa ja hieroo sormenpäillä kuin shampoota vaahdottaisi.

Idioottivarmasti leviää tasaisesti  ;)

Sitten vain viimeiseksi 10min levittää värin kaikkialle.

Kun kaikki hiukset värjätään aina kestovärillä, aiheutuu siitä se haalistuminen. Hius alkaa olla pikkuhiljaa niin moneen kertaan kemiallisesti avattu jokaisen värjäyksen myötä, ettei se pidä väriä enää sisällään.
Ja kun se haalistuu jo niin nopeaan, tulee se värjättyä aina jokakerralla täydellä vaikutusajalla, ja haalistuminen vain pahenee.. ;)

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 04 Helmi 2006, 17:42
Kirjoittaja Eläimellisyys
Joo, mä kestovärjään ainoastaan tyvet neljän viikon välein. Muuten pistän kokopäähän, tai raitoja, suoravärillä maun mukaan, niin usein kun sattuu huvittamaan, useimmiten joka toinen viikko... Tää on paras järjestely mun päälle. Tuo kestoväri tyvessä avaa hiusta juuri sen verran että siitä tulee helpommin käsiteltävää, ja suoraväri tarttuu paremmin. Ja latvoihin punainen on niin piintynyt että tietystä pisteestä ei haalistu tippaakaan.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 04 Helmi 2006, 19:26
Kirjoittaja tnn
Itse olenkin jo iät ja ajat miettinyt miksi tummanruskea väri haalistuu päästäni jo 2-3 viikon päästä värjäyksestä, mutta nyt onneksi valaistuin, kiitos Ishamaelin  ;D Olen värjäillyt kotona hiuksiani noin neljä vuotta, kerran kuukaudessa kestovärillä, ja koko päähän. Kun ei raaskisi kestoväriä ostaa ja pistää vain tyveen, menee niin paljon väriä hukkaan  :-[

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 04 Helmi 2006, 19:29
Kirjoittaja deko
tnn kirjoitti: Kun ei raaskisi kestoväriä ostaa ja pistää vain tyveen, menee niin paljon väriä hukkaan  :-[
Puolita.

Mittaa eri kippoon tarkasti puolet värilitkusta ja puolet kehitteestä ja sekoita se puolikas tyvivärjäykseen. Loppupuolikkaat säilyvät mainiosti omissa purkeissaan seuraavaan värjäystarpeeseen asti. Säästöä se pienikin säästö ;)

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 04 Helmi 2006, 20:46
Kirjoittaja EVS
Tulipa tällainenkin mieleen, että kun ensin levittää puolet väristä siihen tyveen, niin miten se loppupuolikas säilyy siellä pullossa sen parikymmentä minuuttia? Siis tyvivärin vaikuttaessa eikös pullossa oleva valmiiksi sekoitettu väri kerkeä jo pilaantua? Mä olen aina monimutkaisesti sekoitellut tyvivärin eri kupissa, mutta olisi niin paljon helpompaa sekoittaa vain kaikki kerralla ja antaa ihan rauhassa olla. Mun on kuitenkin pakko pistää sitä kestoa pituuksiinkin, kun haalistuu sieltäkin jonkin verran.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 05 Helmi 2006, 12:02
Kirjoittaja tnn
Kiitos vinkistä, tuota en ole tullutkaan ikinä ajatelleeksi  ;D  Kuinka aineet saa mahdollisimman tarkkaan mitattua  ???

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 05 Helmi 2006, 15:10
Kirjoittaja Eläimellisyys
Esimerkiksi sellaisella keittiömitalla missä on monta eri kokoista pikku mittaa.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 05 Helmi 2006, 16:08
Kirjoittaja Shine
Tyven vaalennan n. 9 viikon välein, ja reilun viikon välein Igoran vaahtoväriä (jääkukka) sävytteeksi.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 05 Helmi 2006, 18:27
Kirjoittaja Rosey
Miul on menossa vaalennusoperaatio "luonnollisella" taval. Eli annan latvojen (tummanruskeella kestoväril moooooneen kertaan värjätyt, käytännössä mustat) vaan olla, kyllä ne vaalenee siit pikkuhiljaa ja vaaleempaa kasvaa tyvestä kokoajan. Tyveen heitän vaaleanruskean tai keskiruskean sävytteen ainakun tuntuu hyvälle. Värjäysvälit meinaa aina vaan venähtää. Joskus vietän monta viikkoa ilman tyvikasvua paljastavaa jakausta  :D Miun päälle tuttu kampaus on korkealla ponnari, ilman jakauksia.
Eli koko homman tavoite on saada latvoistakin vaaleanruskeat, lähelle omaa hiustenväriä. Latva vaan alkaa osoittaa taipumusta punaisuuteen.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 15 Helmi 2006, 20:04
Kirjoittaja Erykah
Kestoväriä parin kuukauden välein, suoravärejä aina kun tuntuu että väri kaipaisi kirkastusta, suunnilleen parin viikon välein.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 15 Helmi 2006, 22:28
Kirjoittaja Mindela
Täällä värjätään tukka 5-6vk välein, kestolla. Ensin juuret 20min ja lopputukka 10min.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 16 Helmi 2006, 02:06
Kirjoittaja Ice
kolmen kuukauden välein värinpoisto ja väriä juureen :)

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 20 Helmi 2006, 12:10
Kirjoittaja Miracle
Juurikasvu tulee värjättyä aina silloin, kun se alkaa häiritsemään.. Joskus menee pidempi aika värjäysten välillä, joskus lyhyempi.. Mutta suunnilleen ehkä n.4-5 viikon välein tulee värjättyä..

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 27 Helmi 2006, 15:49
Kirjoittaja Seela
Tyvi värjätään kestovärillä 2-3 kk välein kampaajalla. Samalla pituudet saa nopean sävykäsittelyn. Juurikasvu on kamala muttei enää yhtä pahan näköinen kuin punapäänä. Kasvatuksesta kärsii koko ruumis  :P

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 03 Maalis 2006, 17:06
Kirjoittaja Jade
Tyveä vaalennan n. 4-6 viikon välein. Hopeashampoota käytän keltaisuuden poistoon ja välillä laitan myös Igoran vaahtoväriä.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 04 Maalis 2006, 10:09
Kirjoittaja Bambi
Mä olen aina puolittanut kaikki värit juurta värjätessä. Ja aina ihan vaan pitänyt sormea merkkinä pullossa 1/2 kohdalla kaataessani väriä kippoon. Ei se oo niin tarkkaa. Ei tarvitse mitään keittiömittoja nopeesti siihen oppii.

Mutta asiaan, olen siis aina värjännyt pelkän juuren 4-6 viikon välein. Suoravärejä olen käyttänyt silloin kun siltä tuntuu, eli tähän asti n. 1-4 kertaa kuussa.


Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 04 Maalis 2006, 17:56
Kirjoittaja siili
Juurikasvu tulee värjäytettyä kun alkaa häiritsemään. Olisko noin 6vk värjäysväli.
Oma hiusten väri on tummanruskea, värjäytän aina mustaksi. Juurikasvu ei näytä onneksi ihan kamalalta kun oma väri on kuitenkin aika lähellä.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 07 Maalis 2006, 11:19
Kirjoittaja Dinky-di
Mä värjään hiukset 4-6 viikon välein. Levitän värin koko hiuksiin ja annan vaikuttaa sekä juurikasvussa, että latvoissa yhtä kauan. Omat hiukseni eivät ole koskaan kärsineet värjäyksestä, joten en ole viitsinyt sitten sen kanssa yhtään varoa.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 08 Maalis 2006, 20:05
Kirjoittaja petomaani
Dinky-di kirjoitti: Mä värjään hiukset 4-6 viikon välein. Levitän värin koko hiuksiin ja annan vaikuttaa sekä juurikasvussa, että latvoissa yhtä kauan. Omat hiukseni eivät ole koskaan kärsineet värjäyksestä, joten en ole viitsinyt sitten sen kanssa yhtään varoa.
Mulla on vähän sama vika. Nyt on kulunu edellisestä värjäyksestä pikkasen vajaa 5 vkoa ja alkaa näkyä vaalee juurikasvu jo aika selkeenä. Sinänsä harmittaa kun vaihdoin väriä vaaleasta tähän tummempaan, koska vaaleessa ei juurikasvu mulla näkyny paljo lainkaan ja nyt näkyy.. mutta tää tumma on mun värini  :-* Pitäskin kai tässä ennen kuun loppua hakea jackie brown ja levittää taas päähän :)

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 09 Maalis 2006, 01:02
Kirjoittaja Chronos
Värjättyä tulee silloin kun oma maantienvärinen kuontalo alkaa jo häiritsevästi tulla näkyviin.
Veikkaisin 3-4 kk:n välein,tai silloin kun saa aikaiseksi lähteä kauppaan ostamaan väriä.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 09 Maalis 2006, 08:51
Kirjoittaja Efva
Mä värjään tyven kestolla n. kuukauden välein. Oma väri on siis 7-asteinen maantie, joten ero 4-asteiseen ruskeaan on aika selkeä.

Pituuksia sitten harvemmin ja yleensä vähän kevyemmällä värillä. Viimeksi tuli laitettua Castingia tuossa joulun tienoilla. :)

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 13 Maalis 2006, 22:12
Kirjoittaja salute
Kerran parissa kuussa laitan jotain hapetteellista väriä. Suoraväriä sitten ehkä kerran kuussa koko päähän, ja toisinaan hoitsikan sekaan.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 19 Maalis 2006, 05:39
Kirjoittaja Lyx
En ole käyttänyt kestovärejä neljään kuukauteen, vaan yrittänyt säästää tukkaa käyttämällä suoravärejä. Hiukset ovat nyt aika lailla omanväriset, mutta koska alla on blondaus ja suoraväri haalistuu aika nopeaan, lisään suoraväriä latvoihin parin viikon välein.
Tarkoitus olisi kasvattaa se oma ihan nätti punertava ruskea koko tukkaan.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 19 Maalis 2006, 07:49
Kirjoittaja Lilly Missy
Blondaan tyven n.kuukauden välein. Aineen levitän lopuksi vajaaksi 10min kaikkialle hiuksiin, paitsi ihan latvoihin. Just eilen värjäsin viimmeksi, oon itseasiassa erittäin tyytyväinen lopputulokseen. Mulla näkyi sävyero hiuksissa värinpoistokäsittelyn kokeneiden ja sitten ihan vain blondivärin kärsineiden välillä, semmonen pari-kolme senttiä oli epäsopivaa värisävyä. Mutta nyt se näyttäisi olevan historiaa, ainakin toistaiseksi hiukset näyttävät kauttaaltaan saman sävyisiltä :)

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 10 Huhti 2006, 12:26
Kirjoittaja Nuppu
Kuinkahan usein pelkkää tyveä uskaltaisi kestovärjätä ilman, että hiusten kunto ihan hirmuisesti kärsisi?  ??? Tätä mietin, kun viime kerrasta on vasta kolme viikkoa, ja tekisi jo mieli värjätä tuo ruma tyvikasvu piiloon  :(

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 10 Huhti 2006, 13:26
Kirjoittaja Henriikka
Jos värjää pelkkää tyveä, niin uskoisin että kyllä kolmen viikonkin välein voisi. :) Eri asia on, jos joka kolmas viikko levittää värin puoleksi tunniksi kaikkiin hiuksiin, tyvestä latvaan.

Eli jos latvojen väri ei ole haalistunut, niin voihan niihin jättää värin laittamatta ja laittaa vaikka joka toisella värjäyskerralla. Tuollaisen väripaketinhan voi puolittaa ennen sekoittamista, niin jäisi kahteen tyvivärjäyskertaan. :)

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 10 Huhti 2006, 14:05
Kirjoittaja Efva
Nuppu, mä oon miettinyt samaa ja tullut siihen tulokseen, että jos tosiaan kolmen viikon jälkeen on jo ruma tyvikasvu, niin värjään surutta (jos jaksan). Kun se tosiaan vähän vaihtelee, että milloin se "kipupiste" on saavutettu ;D

Näin siis tosiaan pelkkää tyveä värjätessä.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 11 Huhti 2006, 14:37
Kirjoittaja Nuppu
Mirre kirjoitti: Nuppu, mä oon miettinyt samaa ja tullut siihen tulokseen, että jos tosiaan kolmen viikon jälkeen on jo ruma tyvikasvu, niin värjään surutta (jos jaksan).
Mulla kävi sitten niin, että en jaksanut  ;) Viikon aion vielä pärjäillä tällä tyvikasvulla. Ja tosiaan puhuin ihan pelkän tyven värjäämisestä; latvoihin en ole kestoväriä levittänyt varmaan puoleen vuoteen. Kyllähän ne välillä näyttävät vähän haalistuneilta, mutta mieluummin kestän sitä kuin riskeeraan jo ennestään huokoisten latvojen kunnon. Onneksi on suoravärit  :D

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 21 Huhti 2006, 00:15
Kirjoittaja Merial
Kuinka nopeasti on turvallista laittaa uusi väri päälle? Itse nimittäin tänään värjäsin Visionin värillä joka ei olekaan ollenkaan oman tyyliseni ja vappuna pitäisi olla se mieluisa väri päässä tai muuten koko viikonloppu menee piloille. ;) Hiukset vähän kuivuivat värjäyksestä mutta ovat kuitenkin hyvässä kunnossa, uskaltaisiko pistää astetta tummempaa ja neutraalia väriä päälle vaikka alkuviikosta? Jos nämä välipäivät nyt antaisi tehohoitojen vaikuttaa ja muhia päässä oikein kunnolla.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 21 Huhti 2006, 02:58
Kirjoittaja calypso
Suosittelen käyttämään jotain suoraväriä. Se jo yksistään saattaa jämähtää hiuksiin jos hius on huokoinen ja kuivunut.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 21 Huhti 2006, 13:02
Kirjoittaja Merial
Tänään hiukset ovat kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan, mutta taidan silti ottaa neuvosta vaarin ja käyttää suoraväriä. Mutta se mietityttää, että mitenkä hyvin tuo 4.0 asteinen suoraväri pystyy taittamaan tuon vitosasteisen .58-vivahteen neutraaliksi?

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 21 Huhti 2006, 14:26
Kirjoittaja Sanguine
Nyt tässä on ollut melko pitkä väri värjäyksessä, viimeksi varmaan heinäkuussa olen värin päähän laittanut.

Kaupungilta tarttui mukaan pari kevytväriä, joita ajattelin huomenissa kokeilla. Kovasti haluaisin punaista pitää, mutta tuppaa vähän haalistumaan. Schwarzkopfin kestoväri on ostettava, jos sävyte pysyy vain vähän aikaa.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 16 Touko 2006, 21:12
Kirjoittaja Maria
Itsellä musta tukka värjättynä ja värjään koko pään noin.2kk välein tai joskus saattaa venähtää pidemmäksikin ajaksi,muttat en anna juurikasvun päästä kovin pahaksi :)

Suoraväri lisäilen hoitoaineen sekaan väriä kirkastamaan.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 17 Touko 2006, 11:30
Kirjoittaja sus-su
*manna* kirjoitti: Mitä luulette, tuleeko ihan kamalaa jälkeä (lue: huonokuntoiset hiukset) jos värjätään tyvikasvu ja raidat piiloon 19.5. ja seuraavan kerran värjäys olisi jo 10.6.?
Mulla aikoinaan vaalennettiin ja sen jälkeen taas kuukauden päästä koko pää siis ja hiukset ei kyllä pahemmin kärsineet ja tulleet huonoon kuntoon. Riippuu tietenkin jo lähtötilanteesta.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 29 Marras 2006, 02:27
Kirjoittaja olivia
Kerrankuussa tyrkin kestovärin kokopäähän. En ole huomannut että kuivattaisi tai mitään.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 29 Marras 2006, 10:53
Kirjoittaja -kata-
Käyn nykyään kampaajalla kolmen kuukauden välein ja siellä aina värjätään ... Tän vuoden maaliskuussa ekaa kertaa, sitten kesäkuussa, viimeksi syyskuussa. Seuraavaksi 1.12. Näitä ennen joskus aikoinaan satunnaisia kokeiluja ja raitoja vain.

Tuota kesto ja kevytväri juttua olen aina miettinyt vain  ::) ...
Maaliskuussa kun kävin, niin värjättiin kestoväreillä. Seuraavan kerran kun kävin kesäkuussa samalla kampaajalla, niin hän alkoikin puhumaan ettei kannata värjätä kestovärillä aina tukkaa, että lopulta värit ei kestä, ihan niinkuin Ishamael:kin tuolla aikaisemmin infosi. Värjäsi sitten juurikasvua kestolla ja muuten kevytväreillä tai jotenkin sillai se meni.
No sitten syyskuussa menin eri kampaajalle, pakko oli etsiä halvempaa vaihtoehtoa edellisen kalliin tilalle. Niin sanoin hänellekkin tosta värihommasta, niin hän oli sitä mieltä että kestoväriä sen olla pitää  ::), no mitäpäs mä sitten tietämättömänä siinä sen enempää... Kestoväreillä värjättiin.

Ensmäisellä kerralla kestoväreillä, ruskean punertavan sävyt, kestivät ihan ok, mutteivat nyt mitenkään hurjan pitkään kyllä ... Toisella kerralla oli selkeesti punertavat sävyt ja kevytvärejä ja kesäkin vielä, niin eivätpä kestäneet juuri ollenkaan, lähtivät samantien melkein tukasta.
Kolmannella kerralla tuolla eripaikassa ruskeansävyjä kestoväreillä, niin tästä on nyt 3 kuukautta kun siellä kävin ja ovat pysyneet paremmin kuin koskaan! Toki ajan kanssa vähän haalistuneet, mutta muuten kyllä parhaiten tähän astisista värjäilystä väri pysynyt!

Miten se nyt sitten todella oikein on ja tuntuu että kampaajienkin välillä on tästä erilaisia mielipiteitä ?! Ketäpä uskoa ?! Kevyt vai kestovärit ?! Toinen väittää toista ja toinen toista pysyvyyden ja hiusten kunnon yms. kannalta.
Saas nähdä mitä on mieltä taas uusi kampaaja jolle olen 1.12. menossa ...  ::)

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 29 Marras 2006, 11:05
Kirjoittaja Miracle
Mä värjäilen juurikasvua parin kuukauden välein.. Joskus menee pidempäänkin, etten värjää (väsyero ei oo iso, joten ei haittaa niin paljon). Ja vaalennusta aina sinne tyveen laitan. Pituuksiin en väriä laita, paitsi huuhteluvaiheessa annan sen vaikuttaa minuutin pari myös pituuksissa. Oon huomannu, ettei sitä väriä kannata koko päähän iskeä, kuivuu hiukset liiaksi. Yritäkin aina huolella levittää värin vain värjäämättömiin kohtiin.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 29 Marras 2006, 12:58
Kirjoittaja Eläimellisyys
kata82 kirjoitti:

Ensmäisellä kerralla kestoväreillä, ruskean punertavan sävyt, kestivät ihan ok, mutteivat nyt mitenkään hurjan pitkään kyllä ... Toisella kerralla oli selkeesti punertavat sävyt ja kevytvärejä ja kesäkin vielä, niin eivätpä kestäneet juuri ollenkaan, lähtivät samantien melkein tukasta.
Kolmannella kerralla tuolla eripaikassa ruskeansävyjä kestoväreillä, niin tästä on nyt 3 kuukautta kun siellä kävin ja ovat pysyneet paremmin kuin koskaan! Toki ajan kanssa vähän haalistuneet, mutta muuten kyllä parhaiten tähän astisista värjäilystä väri pysynyt!

Miten se nyt sitten todella oikein on ja tuntuu että kampaajienkin välillä on tästä erilaisia mielipiteitä ?! Ketäpä uskoa ?! Kevyt vai kestovärit ?!
Tuolle on se looginen selitys että punaisien sävyjen kesto on rutkasti huonompi kuin ruskeiden sävyjen, oli kyseessä sitten kesto- tai kevytsävyt.

Ja asiaan. Värjään tyven joka kolmas viikko kestovärillä, mun tukka ehtii jo siinä ajassa kasvaa sentin verran. Mun nykyinen väri on niin hirmu kirkas että juurikasvun ja värjätyn raja on kauhean jyrkkä.

Koko tukan värjään n. joka kolmas kuukausi Elumenilla, on uskomatonta miten hyvin se väri  kestää! Ei mun tukka 3 kuukaudenkaan jälkeen ole samanlainen kuin mitä se oli pois kuluneen suoravärin jälkeen, eli vaalea kupari. Kuitenkin siinä vaiheessa on Elumenilla käsittelemätöntä hiusta sen verran että hyvä värjätä - ja kyllä siitä jonkun verran intensiivisempi sävy siltä tulee.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 29 Marras 2006, 13:15
Kirjoittaja Vivi
Mä värjään hennalla noin 3-6 viikon välein. Jos värjäisi 3 viikon välein, niin tämä olisi aina hyvä, mutta yleensä se hiukan venähtää.  :D Tuo henna haalistuu jonkin verran tuosta tyven tuntumasta, jossa on vasta muutama kerros väriä ja hiuksen kunto varmaan liian hyvä, sekä tietysti tyvikasvua tulee. Latvoihin ja pituuksiin tuo väri on niin kerrostunut, että sinne en enää laita ollenkaan. Ne on melkein punaisemmat silloinkin kun olen juuri värjännyt tyven.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 29 Marras 2006, 15:02
Kirjoittaja doomsower
Värjään kun alkaa tyvikasvu ärsyttää toisen  (;D) kerran. Siis ensimmäisen kerran se ärsyttää silloin kun sen ensimmäisen kerran näkee ja toisen kerran sitten kun sitä on reilu sentti. Joskus se toinen kerta tulee vasta myöhemmin. Yleensä värjäilen reilun kuukauden- 2kk välein. Värjään mustaksi ja oma on maantienvärinen, eli se näkyy ja hyvin, mutta en yleensä jaksa välittää.

Ostin 3purkkia mustaa color pulsea, että alan sitä sekoittaa tehikseen kerran viikossa, mutta enpä ole jaksanut.. Olisi ok tukka kaiken aikaa.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 29 Marras 2006, 21:18
Kirjoittaja Amilo
Minä värjäilen harva se päivä ;D ei vaan. Jos on vaaleat hiukset tyven laitan 3- 4 viikon välein. Muut värit onkin sitten hankalia, koska eivät tahdo pysyä yhtään. Juuri hermostuin, kun pari viikkoa sitten laitoin vaalean kuparin ruskeaksi ja vielä välissä suoravärjäilinkin pari kertaa, niin kyllä taas on kulahtanut, eli ei muuta kun raitoja päälle ja hiukset tykkää... Tulipa taas todettua, että tällä hiuslaadulla ja joka päivän pesulla taitaa olla järkevintä pysytellä suht vaaleissa väreissä  ::)


Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 29 Marras 2006, 21:21
Kirjoittaja Ilyasviel
Nyt yritän haalistella tämän ruskeaksi kuluneen violetin pois, että saisin punaista tilalle. Eli en värjää vähään aikaan, juurikasvu vain tahtoo tuottaa suuria tuskia minulle  ;D normaalisti värjäsin n. 2kk välein kevytväreillä, noin kerran vuodessa kestovärillä. Tosin oli pari vuotta välissä ilman kestoväriä.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 05 Joulu 2006, 13:54
Kirjoittaja Luscious
Ennen värjäilin juurikasvua n kk välein. Nyt kun olen taas vaalea, vaalentelen raidoilla vaan sillon kun tulee tarve saada vaaleammat hiukset  ;D Nyt olis taas sellainen vaihe ja sisko lupaskin huomena taikoo mun kultaisia hiuksia kirkkaammiks.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 21 Joulu 2006, 13:52
Kirjoittaja hairflowerrr
Silloin kun mulla oli mustat hiukset, värjäsin juurikasvua n. kahden kuukauden välein. Olihan se juuri aika kammottava jo siinä loppuvaiheessa. : D
Nyt vaalennuksessa oon pitäny n. 7 viikon taukoja. Päätin kyllä, että nyt kun pistän koko hiuksiin vaalennuksen, en tunge tukkaan mitään värejä pitkään aikaan. Vaikka ois minkä näköset. :'D

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 22 Joulu 2006, 13:43
Kirjoittaja Laure
Värjään n. 4-8 viikon välein kampaajalla kestovärillä, pitäisi kyllä saada tätä värjäysväliä pidemmäksi, mutta väri haalistuu aina niin nopeasti. Omat hiukseni ovat maantienväriset ja värjään niitä tummanruskealla, jossa on ehkä vähäsen punaista vivahdetta. Viimeksi laitettu väri on nyt kyllä kestänyt hyvänä kauemmin, voi johtua siitä että viimeksi laitettiin astetta tummempi sävy kuin aikasemmilla kerroilla. Viimeisestä kerrasta on nyt reilu kuukausi ja yritän sinnitellä ainakin uudenvuoden yli ennen kuin värjään taas uudestaan.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 23 Joulu 2006, 01:24
Kirjoittaja Chihutu
Ishamael kirjoitti:Kun kaikki hiukset värjätään aina kestovärillä, aiheutuu siitä se haalistuminen. Hius alkaa olla pikkuhiljaa niin moneen kertaan kemiallisesti avattu jokaisen värjäyksen myötä, ettei se pidä väriä enää sisällään.
Ja kun se haalistuu jo niin nopeaan, tulee se värjättyä aina jokakerralla täydellä vaikutusajalla, ja haalistuminen vain pahenee.. ;)
Mulla on käyny just näin. Nyt oon värjänny punasävyillä ja kestoväri eikä suoravärit pysy enää ollenkaa päässä. Muutaman pesun, tai sitten ei edes värjäyksen jälkeen ole mitään tarttunut hiuksiin. Eli voiko tässä enää mitää tehdä, vai odottaa vaan, että saa nää joskus kasvatettuun veke? Tylsää kävellä aina tällä kulahtaneella päällä..

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 23 Joulu 2006, 19:57
Kirjoittaja calypso
^ Kyllä sille jotain voi tehdä. Lähinnä käyttää joka pesussa tehiksiä pitkillä vaikutusajoilla ja laittaa suoraväriä välillä sekaan. Kannattaa värjätä vain pelkillä suoraväreillä, paitsi tyvikasvu kestovärillä mutta sitä ei sitten kannata levittää muualle. Suoravärejä suosittelen muhittelemaan päässä mahdollisimman pitkään, jopa yön yli.

Toisinaan laitan tehistä värin sekaan värjätessäni vaahtoväreillä, helpompi levittää ja väri tarttuu paremmin. Pursotan värivaahdon ja sopivan määrän tehohoitoa kippoon, sekoitus ja päähän levitys. Vo5 Instant Rescue on tuohon tarkoitukseen tosi hyvä ja halpa tehis.
Olen omassa tukassani ainakin huomannut sen että kun latvat ja pituudet eivät ole enää niin huonokuntoiset hyvän hoidon ansiosta niin värikin (suoraväri) pysyy niissä tosi paljon paremmin kuin koskaan ennen (paremmin jopa kuin kestovärit) :)

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 23 Joulu 2006, 21:38
Kirjoittaja Eläimellisyys
Myös silikonejen välttely hoitotuotteissa (ja niiden korvaaminen aidosti auttavilla aineksilla) saattaa parantaa värin kestoa. Mulla oli joskus ihan kamala pysymisongelma kun värjäsin kestovärillä kokopään ja käytin markettikamaa. Ennen kunnollisia aineita eivät edes suoravärit pysyneet latvoissa... Mutta paremmalla hoidolla ja sinnikkäästi punaista väriä hiukseen kerryttäen alkoi värit sitten pysyä :)

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 23 Joulu 2006, 23:00
Kirjoittaja calypso
Ai niin unohtui tosiaan tuo silikonijuttu, se kun on itselle jo niin päivänselvä asia että haetaan ensisijaisesti niitä hoitavia ainesosia eikä vain hiuksen pintaa kiillottavia ja kuorruttavia tuotteita  :D
Mutta tosiaan samoja kokemuksia taitaa olla minulla ja Kuukusella noiden punavärien pysymisen suhteen, sillä erotuksella tosin että minä en ole (vielä) Elumenilla värjäillyt  :)

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 24 Joulu 2006, 03:15
Kirjoittaja Chihutu
Kiitos vinkistä! Taidan laittaa kestovärit nyt jäähylle.

Täytyy kokeilla tehiksen kanssa, tällä hetkellä multa löytyy vaan NG tehonaamio. Mut vois tota vo5:sta sitten myös testata. Shampoo ja hoitis mulla on silikonittomia, Tigin MM ja O&H. :)

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 26 Joulu 2006, 20:27
Kirjoittaja maikku
Värjäsin eilen hiukset ja huomasin tänään, että viimeksi värjäsin tukan 7.10! Ääk. Yleensä värjään kuukauden välein, mutta nyt pääsi venähtämään. Olihan tukka vaaleampi, mutta ei niin vaalea kuin mitä se pahimmillaan on ollut. Ja nyt tukka on niin pehmeä, niin pehmeä että. Itseasiassa se on vähän liian pehmeä, mutta eiköhän se tästä.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 27 Joulu 2006, 09:14
Kirjoittaja Ninne
Värjään hiukset 4-5 viikon välein, silloin yleensä alkaa juurikasvu ärsyttämään. Oon oikeasti blondi ja hiukset on nyt tumman ruskeat.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 02 Tammi 2007, 20:17
Kirjoittaja Chihutu
Mä laitoin eilen päähän NG tehonaamiota + Tigin O&H:ta ja annoin olla pussin ja pipon alla yön yli. Pesin hiukset sen jälkee Tigin MM shampoolla ja hoitsikalla. Nyt laitoin päähän colorpulsen sykkivää punaista NG:hen sekoitettuna ja hiukset on taas pussin ja pipon alla. Ollut nyt vähän yli tunnin. En vielä tiedä kauan annan olla, en kuitenkaan yön yli koska en jaksa aamulla käydä suihkussa. Editoin tähän perään sitten miten kävi. :)

Edittiä: Annoin värin olla päässä kolme tuntia, ja se tarttui hyvin. Nyt saa nähä miten reagoi ensimmäiseen pesuun, eli paljon väriä lähtee.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 02 Tammi 2007, 20:41
Kirjoittaja marien
Parin kuukauden välein tulee värjättyä. Useammin en malta enkä viitsi, ja toisaalta jos venytän väliä vielä pidemmäksi niin juurikasvu on jo sietämätön.  ;)

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 07 Tammi 2007, 18:21
Kirjoittaja Elliotta
marien kirjoitti: Parin kuukauden välein tulee värjättyä. Useammin en malta enkä viitsi, ja toisaalta jos venytän väliä vielä pidemmäksi niin juurikasvu on jo sietämätön.  ;)
Mulla on yleensä myös noin pari kuukautta väliä. Tällä hetkellä edellisestä väristä ja raidoista on noin 10 viikkoa, mutta oma pohjani on niin lähellä värjättyä sävyä, että ero on melko pieni. Raidat häivyttävät myös eroa, ja olenkin huomannut, että niiden kanssa värjäysväli on pidentynyt.

Pohjavärini on oikeastaan kestosävyte, mutta kestovärin veroisesti se on pysynyt, vaikka oma hius onkin ihan hyvässä kunnossa. Käyn kampaajalla kerran värjäysten välillä, ja hänen kanssaan tarkastelemme väriä aina "välikerroilla".

Mieli kyllä tekisi mennä vielä lähemmäs omaa väriäni, koska iän myötä pohjani on tummunut. Äidilläni on luonnostaan tummanruskea  hius ja isoisälläni oli musta tukka ennen harmaantumista, joten uskoakseni omakin värini pienellä "korjauksella" voisi olla ihan mukava.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 08 Tammi 2007, 08:28
Kirjoittaja Hunajapupu
Kun hiukseni olivat kauttaaltaan 10-asteisiksi vaalennetut niin juurikasvu piti värjätä aina parin kuukauden välein koska siinä vaiheessa se viimeistään alkoi ärsyttämään kunnolla. Kuukauden jälkeen se pisti jo omaan silmään aika paljon ja värjääminen alkoi haaveiluttaa jonkin verran. Luonnostaan hiukseni ovat sellaiset maantienvaaleat. Nyt kun hiuksissa on 7-10 -asteisia sävyjä niin kokonaisilme on tummempi ja sen verran lähellä omaa hiusväriäni, että juurikasvu ei oikeastaan näy. Tällä hetkellä huomattavissa ei ole käytännössä lainkaan juurikasvua, muistelin käyneeni kampaajalla viimeksi 6 viikkoa sitten mutta kalenteri osoittikin siitä olevan jo 8 viikkoa.  :o Hiusten värjäysväli on siis niin kauan, kuin pidän hiuksiani tämän sävyisinä, todennäköisesti 3-4 kuukautta, eli menen kampaajalle sitten kun leikkaus näyttää liian kulahtaneelta ja värjään juurikasvun samalla.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 08 Tammi 2007, 12:05
Kirjoittaja Kikka
Chaos kirjoitti: Mä joudun pistämään juureen mustaa väriä neljän viikon välein, koska oma väri on niin vaalea. Latvoihin pistän sitten sävytettä kuuden viikon välein. Joskus lipsuu pidemmänkin aikaa. Suoraväriä pistän kerran viikossa.
Itse en ole nyt tummissa hiuksissa käyttänyt suoraväriä, mutta hiuksia värjään (tai pitäisi) n. 1,5 kuukauden välein. Mulla on myös vaalea oma väri, joten juurikasvu on aika järkyn näkönen, kun oma väri alkaa pilkottaa.

Pitääkin kokeilla joskus suoraväriä, ei oo ees tullut mieleen näihin tummiin laittaa suoraväriä. Punapäänä piti viikottain olla laittamassa suoraväriä.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 08 Tammi 2007, 12:29
Kirjoittaja irso
Nykyään hauduttelen hoitiksia ja color pulsea n. neljän viikon välein, siinä välissä voin ehkä laittaa pulsea "raakana" juurikasvuun jos on pahaa haalistumista havaittavissa.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 08 Tammi 2007, 13:06
Kirjoittaja Tiukunen
Mä värjään noin kahden kuukauden välein tukan. Kyllähän siinä jo vähän tyveä näkyy, mutta ei kuitenkaan hirveän häiritsevästi. Vähän useamminkin voisi olla hyvä värjätä, mutta kun kampaajalla käy, ei raaskisi. Jos taas paljon yli kahden kuukauden menee, alkaa tukka olemaan aika kamalan näköinen.  ::)

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 08 Tammi 2007, 13:47
Kirjoittaja Penny
Värjään yleensä 2 kuukauden välein juurikasvun, välillä itse kevytvärillä ja välillä kestolla kampaajalla. Olen yrittänyt venyttää kampaajalla käymistä mahdollisimman pitkään, eli värjäysten välissä värjäilen kevytvärillä pari kertaa - ja sitten kampaajalle kestoväriin. Välillä laitan myös suoravärillä tyveä, jos/kun alkaa kovasti ärsyttämään (oma tukka vaalea, värjätty tummaksi).

Kampaajan kestovärin jälkeen on nopeasti ihan järkky juurikasvu, koska kestovärin jättämä raja näkyy paljon paremmin kun kevytvärissä, joka haalistuu pois pikkuhiljaa.

Mullakin oli tuo punavärin-pysymisongelma kun värjäilin itse, mutta kun menin kampaajalle alkoi pysyä... tukka oli silloin melko kärsinyt ja kaikki marketin punavärit haalistui samantien - mutta ne kampaamovärit tarttui heti päähän ja pysyivät kuin tauti, eivät haalistuneet yhtään.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 08 Tammi 2007, 14:15
Kirjoittaja Huuhkaja
Mä värjäilen n. 3 kk:n välein. Oma värini on niin vaalea että juurikasvu ei niin kovasti näy blondatussakaan pehkossa.



Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 10 Tammi 2007, 21:56
Kirjoittaja LaMaariah
Omia hiuksiani värjään 4-5 viikon välein Lóréal castingin mustanruskealla kevytvärillä. Ihan hyvin se mulla kestää kun oma väri on vaan keskiruskea.  :)

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 11 Tammi 2007, 00:08
Kirjoittaja Mindela
Tyvi värjätään kestolla n.4vk välein ja latvaan kevytväri jos siltä tuntuu.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 11 Tammi 2007, 19:51
Kirjoittaja Josi
L'Oreal Casting (nykyisin se uudempi creme gloss) kevytvärillä värjäilen n. 6 viikon välein.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 12 Tammi 2007, 01:00
Kirjoittaja Merial
Itse värjään noin kuukauden-puolentoista välein ja lätkäisen hennamössön kerralla tukkaan. Tukan kasvaessa sitä varmaan joutuu sitten ensiksi laittamaan värin vaikuttamaan tyveen, sitten vasta latvoihin.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 12 Tammi 2007, 19:38
Kirjoittaja Tyrni
Minä olen värjännyt kestoväreillä n. 6-12 viikon välein, tavoitteenani vähän säästellä pitkiä karvojani. Värjäysten välillä, etenkin, jos väli on erityisen pitkä, niin olen käyttänyt sopivaa kevytväriä piristämään latvojen haalistunutta sävyä ja vähän piilottamaan juurikasvua.


Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 13 Tammi 2007, 12:01
Kirjoittaja Mena
Mä sinnittelen nykyään 5-6 viikkoa, ennen jo 4 teki tuskaa kun juurikasvua pukkas ja jos laittoi punasta väriä niin hävis parissa viikossa se punaisuus muutenkin ja sit oli haalistunut kökkö tukka.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 13 Tammi 2007, 19:33
Kirjoittaja Moonflower
Mä oon miettinyt, että jos nyt pitäisin pidemmän tauon kesto- ja kevytvärjäilyissä, ja piristäisin haljua väriäni ihan vain sävytteillä. On sen verran lähellä omaa sävyä viimeisin kestoväri, että voisi olla ihan mahdollista. Ja aika hyvällä alulla olen jo, viimeksi olen lyönyt väriä päähäni 11.11. Ainakin maaliskuulle olisi tarkoitus kestää, ehkä jopa toukokuulle. Sitten tulisi puoli vuotta täyteen  :P.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 13 Tammi 2007, 19:42
Kirjoittaja Husky
Mulla värjäysväli on varmaan kaikista pisin. Viime vuonna taisin värjätä kolmesti. Lyhyessä tukassa se väri lähtee nopeasti pois ihan sen takia että tukkaa pitää melko usein leikata enkä osaa värjätä itse joten käyn kampaajalla. Koetan aina valita värin jossa juurikasvu näkyy mahdollisimman vähän. Osittain syynä pitkään värjäysväliin on hiusten kunto. Pitkää tukkaa aikanaan värjäsin todella usein, vaaleita raitoja jne. ja kunto kärsi. Nyt kun olen saanut tukan kohtuu hyvään kuntoon, en tahdo pilata sitä liian tiheällä värjäilyllä. Voisi tietysti uskaltautua kokeilemaan kotivärjäystä jos vaan uskaltaisi.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 14 Tammi 2007, 15:43
Kirjoittaja Chaos
Perhana, enhän mä mitään neljän viikon välein jaksa juurikasvua värjätäkään, vaikka luulin niin ;D Kuuden viikon välein siis pistän juureen väriä ja sitten latvoihin kerran viikossa suoraväriä ja muutaman kuukauden välein kesto/kevytväriä.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 18 Tammi 2007, 00:20
Kirjoittaja Haylie
Ennen kun olin blondimpi (tai kun olin ihan tumma) värjäilin 3-4 viikon välein. Nyt onneksi oon saanut hiustenkasvatuksen lomassa kasvatettua omaa väriä ilman selvästi erottuvaa juurikasvua. Viimeksi taisin raitaa laittaa n. 3 kuukautta sitten :o Varmaan pisin värjäysväli viiteen vuoteen ;D

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 21 Tammi 2007, 11:57
Kirjoittaja Miukki
Mä värjäsin ennen 2-3 viikon välein tyven, kun värjäsin mustalla ja vähäinenkin juurikasvu näytti aika hirveältä. Lopulta en enää jaksanut ja vaalensin hiuksia rankasti ja nyt en oo värjännyt kuukauteen. Tuleehan nytkin tietenkin se juurikasvu, mutta mun mielestä vaaleissa hiuksissa tummahko juurikasvu ei oo ihan niin ruma kuin mustissa vaaleampi.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 21 Tammi 2007, 13:24
Kirjoittaja Aquatar
Keskimäärin 1,5-2kk välein värjään juurikasvun, nyt on ollu pitempään jo käytössä Garnierin Nutrisse. Periaatteessa sit värjään kun alkaa tuntua että hiukset rasvottuu paljon nopeammin kuin värin laittamisen jälkeen.. Omaan väriin verrattuna ero ei kuitenkaan oo niin suuri että näyttäis törkeeltä jos on kasvanu paljon.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 22 Tammi 2007, 20:42
Kirjoittaja beachbunny
ChaosBlack kirjoitti: Perhana, enhän mä mitään neljän viikon välein jaksa juurikasvua värjätäkään, vaikka luulin niin ;D Kuuden viikon välein siis pistän juureen väriä ja sitten latvoihin kerran viikossa suoraväriä ja muutaman kuukauden välein kesto/kevytväriä.
Itse olen ajatellu siirtyä kestoväriin, aikasemmin kävin aina kampaajalla kestovärjäyttämässä mutta nykyinen taloudellinen tilanne ei oikein anna siihen varaa. Ja olen siis harkinnu josko siirtyisin kevytvärjäyksestä kestoiluun, kyllästyttää kun aina toi hyvä kevytväri haalistuu ja lässähtää parin viikon kuluttua, ja sillon ku kävin kestovärjäyttämässä niin se oli kivaa ettei tukka menny haaleeks ja tylsäks, ainoastaan tyvi piti käsitellä.

Mut minkä takia sulla on ollu nihkeetä värjätä kerran neljässä viikossa, haluisin tietää et mikä sua siinä ottaa päähän? Vähän kartottaisin et kannattaaks mun ruveta siihen rumbaan.  :-*

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 23 Tammi 2007, 15:16
Kirjoittaja Chaos
beachbunny, siksi on hieman nihkeää, koska ei se värjäily niin kivaa musta ole,että sitä tekis neljän viikon välein. Mikäs siinä, jos jaksaa. Joskus jaksan ja joskus en. Nytkin kyllä juurikasvua on tarpeeksi, ens viikolla värjäänkin. Tosin silloin tuleekin kuusi viikkoa täyteen edellisestä värjäyksestä.

Mulla aina keväällä kasvaa nopeammin hiukset, silloin varmaan pitääkin siirtyä tuohon neljän viikon välein. Saa nähdä. Eipä se nyt loppujen lopuksi aikaa vie paljoa.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 23 Tammi 2007, 20:42
Kirjoittaja Eläimellisyys
^Jos juurikasvun värjää sudin avuilla (tarkin tulos) niin vie vähemmän aikaa värjätä se silloin kun juurikasvu on vähän lyhkäsempi :) Siksi mä värjään kolmen - neljän viikon välein, koska se on helpompaa, ja koska mun tukka kasvaa sentin verran jo kolmessa viikossa, joten näyttääkin tyhmältä.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 27 Tammi 2007, 15:25
Kirjoittaja Tragedy
Ostin sen Loreal Casting(creme gloss)-kevytvärin(mustanruskea).Vähän alko kaduttaa(tänään ajattelin värjätä) kun otin sen vaan niin nopeasti hyllyltä ja kassalle ajattelematta   ;D Pelottaa vaan se että edellisestä kestovärjäyksestä on kulunut 2 viikkoa,lopputulos on aivan kamala ja nyt on pakko saada tummaa päälle.Ajattelen vaan että mitäköhän seurauksia saattaa tulla koska ei mulla ennen ole ollu näin lyhyttä värjäysväliä,mutta ehkä tää vopi olla vaan poikkeus...mitä mieltä,kannattaako värjätä kevytvärillä kun on noin lyhyt värjäysväli?  :-\

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 27 Tammi 2007, 16:47
Kirjoittaja Chaos
Kuukunen kirjoitti: ^Jos juurikasvun värjää sudin avuilla (tarkin tulos) niin vie vähemmän aikaa värjätä se silloin kun juurikasvu on vähän lyhkäsempi :) Siksi mä värjään kolmen - neljän viikon välein, koska se on helpompaa, ja koska mun tukka kasvaa sentin verran jo kolmessa viikossa, joten näyttääkin tyhmältä.
Toki mä sudin avulla värjäilen, muuten menis hermot :D Kyllä mä aattelinkin kokeilla, et värjäis juuren neljän viikon välein niin jos olis tyytyväisempi hiuksiinsa.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 27 Tammi 2007, 23:10
Kirjoittaja Amilo
Tragedy kirjoitti: Ostin sen Loreal Casting(creme gloss)-kevytvärin(mustanruskea).Vähän alko kaduttaa(tänään ajattelin värjätä) kun otin sen vaan niin nopeasti hyllyltä ja kassalle ajattelematta   ;D Pelottaa vaan se että edellisestä kestovärjäyksestä on kulunut 2 viikkoa,lopputulos on aivan kamala ja nyt on pakko saada tummaa päälle.Ajattelen vaan että mitäköhän seurauksia saattaa tulla koska ei mulla ennen ole ollu näin lyhyttä värjäysväliä,mutta ehkä tää vopi olla vaan poikkeus...mitä mieltä,kannattaako värjätä kevytvärillä kun on noin lyhyt värjäysväli?  :-\
Tuskin ainakaan lyhyestä värjäysvälistä johtuvia kamalia seurauksia ;D Kyllä se hius ja päänahka sen varmasti välillä hiukan useamminkin kestää. Kevytvärihän on myös kuitenkin suhteellisen hellävarainen.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 28 Tammi 2007, 00:48
Kirjoittaja calypso
ChaosBlack kirjoitti:
Kuukunen kirjoitti: ^Jos juurikasvun värjää sudin avuilla (tarkin tulos) niin vie vähemmän aikaa värjätä se silloin kun juurikasvu on vähän lyhkäsempi :) Siksi mä värjään kolmen - neljän viikon välein, koska se on helpompaa, ja koska mun tukka kasvaa sentin verran jo kolmessa viikossa, joten näyttääkin tyhmältä.
Toki mä sudin avulla värjäilen, muuten menis hermot :D Kyllä mä aattelinkin kokeilla, et värjäis juuren neljän viikon välein niin jos olis tyytyväisempi hiuksiinsa.
Näin ne mielipiteet vaihtelee, minulla nimittäin palaa hihat nimenomaan sudin kanssa värjätessä  :D Jonkun aikaa (ehkä vajaan kymmenen värjäyskertaa) jaksoin sen kanssa kikkailla vaan koen helpommaksi nokkapullolla tursottamisen ja sormilla hieromisen. Annoin sudin sitten eteenpäin, enkä ole kertaakaan kaipaillut.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 28 Tammi 2007, 06:13
Kirjoittaja RUDER
muistelen kaiholla kasiluokkaa kun vaihdoin tukanväriä n. viikon välein. kyllä, tukka oli erittäin kuosissa. (oli shokkiväri/blondi-vaihe menossa, joten värinpoistoja tuli tehtyä... muutama)
nykyään värjään ehkä kolmen viikon välein ja värinpoisto/värjäysepisodi tummasta vaaleaksi 2-4 kertaa vuodessa, koska en edelleenkään jaksa yhtä ja samaa väriä kauhean pitkään.  ;D
tukka pysyy melkein kuosissa tehohoitojen ja lyhyytensä ansiosta.

seuraavan kerran ajattelin värjätä taas tummaksi (...odottakaa vaan keväällä "seuraavaksi ajattelin taas vaalentaa"-viestiä) helmikuun lopulla/maaliskuun alussa. herättelen tukkaa henkiin sitä odotellessa.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 28 Tammi 2007, 14:37
Kirjoittaja Ice
blah, täällä on taas oikein värjäysväleilty.. eilen värinpoisto ja kaksi kestoväriä -tuloksena joku ei tarkoituksellinen punaoranssinmusta (piti kokeilla ;D) ja nyt päässä menossa 5.22

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 28 Tammi 2007, 18:25
Kirjoittaja Chaos
Ice se kokeilee ;D Sä oot niin rohkea ja uskalias hiustes kanssa!

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 14 Elo 2007, 19:40
Kirjoittaja Maria

Millä kaikilla keinoilla  saisi värin pysymään päässä kauemmin kiiltävänä ja haalistumatta?
Mikä olisi hyvä pesutekniikka jne,että väri säilyisi pidempään?Kaikki vinkit olisi tervetulleita miten pysyisi mahd.kauan MUSTANA! ;)

Värjään noin.6vkon välein hiukset mustiksi  kestovärillä ja joskus kevytvärillä  ja joskus ne haalistuu vähän ruskean taittuviksi vaikka olen värjännyt niitä mustiksi monen monta vuotta...

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 14 Elo 2007, 19:44
Kirjoittaja Hue
^ Mustaa suoraväriä tehisten sekaan?  :)

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 14 Elo 2007, 19:52
Kirjoittaja Elluli
Värjään n. eljän viikon välein, joko itse tai kampaajalla. Jos värjään itse, niin laitan vaan juuriin tummaa ruskeaa. Kampaaja laittelee sitten muita vivahteita  :) Nyt oon säästöprojekti ja velanlyhennys menossa (+kasvatus) niin värjään itse ja kampaajalle seuraavan kerran ehkä ennen joulua jos vaan kestän tätä päätä sinne saakka  ;D

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 14 Elo 2007, 21:10
Kirjoittaja Maria

Emi-lyn:tuota voisinkin kokeilla ;)
Entäs minkäslaiset sampoot veisi vähiten väriä mennessään?

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 15 Elo 2007, 22:06
Kirjoittaja Margot
Vähän ahistaa. Olen vasta alkanut värjätä hiuksia. Oma väri on kai 7-asteinen, tämä purkkiväri taas 4-asteinen. Tykkään tästä hirveästi, mutta nyt on alkanut mietityttää, kuinka kauan jaksan tätä värjäillä. Ilmeisesti mulla kasvaa hiukset aika nopeasti, koska jo kahden viikon kuluttua värjäyksestä juurikasvu oli omaan silmään törkeä. Ei tätä nyt ihan mahdottoman usein jaksaisi värjätä eikä se hiusten kunnonkaan kannalta hyvä ole.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 15 Elo 2007, 22:18
Kirjoittaja maikku
Mulla on onneksi aika mieto väriero oman tukan ja värjätyn välillä, mutta hiusväri vaan haalistuu aika tympeäksi nopsaan. Meinaan nyt tuota Colorpulsea kokeilla tähän päähän ja hommaan  (sitten kun nämä nykyiset shampoot loppuu) kunnon värjätyille hiuksille tarkoitetut aineet. Toivottavasti nämä pidentäisivät värjäysväliä, koska tuppaan olemaan tyytymätön jo kahden viikon jälkeen minäkin.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 24 Elo 2007, 12:44
Kirjoittaja -kata-
Mä käyn kampaajalla värjäyttämässä/leikkuuttamassa tukan 3 kuukauden välein.

Maksaa sen verran paljon kampaajalla käynti, ettei mitenkään pysty käymään tuota useemmin, hyvä jos noinkaan usein. Jos olisi varaa niin kävisin about 1½ kuukauden välein, koska siinä paikkeilla alkaa väri olemaan jo liian kulahtanut ja juurikasvu törkeä. 2 kuukauden päästä on jo yhtä tuskaa ootella vielä kuukausi että pääsee kampaajalle, tukka alkaa näyttää jo niin kaameelta kulahtaneessa värissä ja karmeessa juurikasvussa että ihan hävettää, enkä juuri tukkaa pidä auki enää.

Voi miksi voi miksi tässä nykytieteen maailmassa ei ole kehitetty hiusväriä joka kestää kestää ja kestääääääää .... *nyyh*

Kaikista paras olisi jos osaisi tyytyä omaan hiusväriin, joka on "väritön" se semmonen perus vaaleanruskean ja maantienharmaan sekoitus tai jotain...

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 24 Elo 2007, 19:18
Kirjoittaja plaza
Käyn n. kolme kertaa vuodessa. Tällä hetkellä oon viimeksi käynyt reilu kolme kuukautta sitten parturissa ja enkä ole vielä tilannut aikaa. Sen tulee tapahtua vähän hetken mielijohteesta, koska en koskaan tiedä että mitä teen hiuksilleni. Sen takia väri voi vaihtua tummemmaksi tai vaaleammaksi.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 24 Elo 2007, 19:30
Kirjoittaja deko
-kata- kirjoitti: Voi miksi voi miksi tässä nykytieteen maailmassa ei ole kehitetty hiusväriä joka kestää kestää ja kestääääääää .... *nyyh*
Niin kuin Elumen ;) ? Tosin tyvikasvulta ei voi välttyä kuin itse paikkailemalla värjäysten välissä.

muok:

-kata- :
lukaiseppas meidän elumen-ketju ajatuksella ja ajan kanssa:
http://juurikasvu.org/smf/http://localh ... ic.php?t=9
ja lisää tietoja + infoa värisävyistä:
http://www.elumen-haircolor.com/

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 24 Elo 2007, 21:07
Kirjoittaja -kata-
^hmm, niin... Kestääkö se normi värejä sitten paljonkin kauemmin ? Ja miten olin saanut jotenkin sen käsityksen että esim. ruskeesävyjä ei Elumenilla saa, että lähinnä jos punaseks aikoo niin sitten kannattaa värjäillä Elumenilla.

Eipäs kampaaja jolla käyn niin ole edes ehdottanut Elumen värejä, vaikka se kampaamo niitäkin käyttää  ::) ... Mulla on ensviikolla perjantaina kampaajalla aika, niin taidankin kysäistä tästä...

------------------

Edit 31.8. ... Kävin tänään kampaajalla ja kysyin noista Elumen väreistä, hyvin lyhkäsesti ja pintapuolisesti se niistä selitti ja sitten kun kysyin että kannattasko esim. mun tapauksessa käyttää niitä värejä, niin kampaaja sanoi että se nyt on vähän niin ja näin, että eipä oikeastaan ::) ... Ja kun oli puhetta värin kestävyydestä, niin mainitsi vaan että jos haluaa esim. punaisen tukan ja todella siinä pysyä, niin sitten suosittelee Elumenia.
Ilmeisesti tälläsessä ruskeesävyssä ei niin värin kestävyyden kannalta väliä käyttääkö Elumenia vai muuta väriä, en tiiä, jäi vähän vaivaamaan, mutta ilmeisesti ei...

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 08 Loka 2007, 03:58
Kirjoittaja calypso
-kata- kirjoitti: ^hmm, niin... Kestääkö se normi värejä sitten paljonkin kauemmin ? Ja miten olin saanut jotenkin sen käsityksen että esim. ruskeesävyjä ei Elumenilla saa, että lähinnä jos punaseks aikoo niin sitten kannattaa värjäillä Elumenilla.

Eipäs kampaaja jolla käyn niin ole edes ehdottanut Elumen värejä, vaikka se kampaamo niitäkin käyttää  ::) ... Mulla on ensviikolla perjantaina kampaajalla aika, niin taidankin kysäistä tästä...

Ilmeisesti tälläsessä ruskeesävyssä ei niin värin kestävyyden kannalta väliä käyttääkö Elumenia vai muuta väriä, en tiiä, jäi vähän vaivaamaan, mutta ilmeisesti ei...
Kyllä Elumenilla ruskeaa saa, ainoa mitä Elumenilla ei voi tehdä on reilut tummuusasteen muutokset kumpaankaan suuntaan. Eli jos oma väri on vaalea niin Elumenilla ei sitä tummaksi ruskeaksi saa ilman jotain muuta väriä alla, ja silloin voi miettiä olisiko paras ja helpoin ratkaisu ihan tavallinen hapeteväri. Tuon lisäksi Elumenilla ei voi vaalentaa, niin kuin ei muillakaan suoraväreillä.

Käsittääkseni monetkaan kampaajat eivät noiden seikkojen lisäksi Elumenia suosittele sen takia koska sitä on erilainen käyttää ja "oikeaoppinen" värjäystekniikka on aika haastava. Luulen kyllä että Elumenia voi käyttää aivan kuten tavallistakin väriä eikä siihen mitään erilaista tekniikkaa tarvita  :D  ::)

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 11 Marras 2007, 17:47
Kirjoittaja Memmuuh
Mä värjään itse kestovärillä hiukset aikasintaan parin kuukauden välein. Nyt voisi taas parin viikon päästä pistää väriä päähän kun juurikasvua on sellaset pari senttiä. Ei se mitenkään erityisen häiritsevän näköinen ole, eikä sitä edes kunnolla huomaa ellei ala ihan sillä silmällä kattelemaan. Mutta jooh, kyllä se jo jossain määrin häiritsee, kun kuitenkin tietää sen olemassa olosta. ;D  Pistän väriä ensin juureen ja annan olla jonkun aikaa, jonka jälkeen sitten levitän vielä kaikkialle hiuksiin ja annan olla hetken. Tuo väri (tummanruskea) tahtoo aina ensin mennä lähes mustaksi ja haalistuu sitten muutamien pesujen jälkeen oikeaan sävyynsä.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 11 Marras 2007, 18:02
Kirjoittaja wendy
Värjään tyvikasvun n. joka kolmas viikko.. joskus jokatoisella viikolla ::)

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 11 Marras 2007, 19:16
Kirjoittaja Hue
wendy kirjoitti: Värjään tyvikasvun n. joka kolmas viikko.. joskus jokatoisella viikolla ::)
Alkaa olemaan jo terveysriski kyllä, kun niin usein värjäät. Allergia ja ärsytysreaktioiden riski kasvaa. Sitten, kun sellaisen kerran saa, ei pysty värjäämään välttämättä enää koskaan. Lisäksi päänahan kautta imeytyy kemikaaleja verenkiertoon.

Suositeltu minimi värjäysväli on 4-6 viikkoa.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 11 Marras 2007, 19:20
Kirjoittaja MissWorld
Suunnilleen parin kuukauden välein värjään. Ei mielellään ainakaan saisi mennä yli tosta parista kuukaudesta, kun sitten on kyllä jo niin törkeän näköinen juurikasvu. Ennen viimeistä värjäyskertaani oli melkeinpä 3 kuukauden tauko tossa värjäämisessä, kun oli päänahka vähän huonossa kunnossa niin en uskaltanut värjätä.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 11 Marras 2007, 22:11
Kirjoittaja Magia
Värjään noin 3-4 kuukauden välein.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 12 Marras 2007, 20:54
Kirjoittaja wendy
Emi-lyn kirjoitti:
wendy kirjoitti: Värjään tyvikasvun n. joka kolmas viikko.. joskus jokatoisella viikolla ::)
Alkaa olemaan jo terveysriski kyllä, kun niin usein värjäät. Allergia ja ärsytysreaktioiden riski kasvaa. Sitten, kun sellaisen kerran saa, ei pysty värjäämään välttämättä enää koskaan. Lisäksi päänahan kautta imeytyy kemikaaleja verenkiertoon.

Suositeltu minimi värjäysväli on 4-6 viikkoa.
Joo tiedetään,tiedetään... Mun hiukset vaan kasvaa ihan julmetun nopeasti, 2cm kuussa, eli 2 viikossa jo se 1cm ja kolmessa n.1,5cm jolloin mun on pakko värjätä, vihaan jos näkyy juurikasvua... (Joo siis mä oon aika turhamainen ehkä..) Ja kun en viihdy omanvärisissä hiuksissa. Noh toivottavasti en allergisoidu,,, Värjäysväliä en aio ainakaan vielä harventaa, näin on menty pari vuotta. Noh ilmankos musta tämmöin hajamielinen hömppä on tullutkin, luulin et johtuu varhais-iän dementiasta, mut ehkä syynä onkin tämä. ::)

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 12 Marras 2007, 22:07
Kirjoittaja Valentine
wendy kirjoitti:
Emi-lyn kirjoitti:
wendy kirjoitti: Värjään tyvikasvun n. joka kolmas viikko.. joskus jokatoisella viikolla ::)
Alkaa olemaan jo terveysriski kyllä, kun niin usein värjäät. Allergia ja ärsytysreaktioiden riski kasvaa. Sitten, kun sellaisen kerran saa, ei pysty värjäämään välttämättä enää koskaan. Lisäksi päänahan kautta imeytyy kemikaaleja verenkiertoon.

Suositeltu minimi värjäysväli on 4-6 viikkoa.
Joo tiedetään,tiedetään... Mun hiukset vaan kasvaa ihan julmetun nopeasti, 2cm kuussa, eli 2 viikossa jo se 1cm ja kolmessa n.1,5cm jolloin mun on pakko värjätä, vihaan jos näkyy juurikasvua... (Joo siis mä oon aika turhamainen ehkä..) Ja kun en viihdy omanvärisissä hiuksissa. Noh toivottavasti en allergisoidu,,, Värjäysväliä en aio ainakaan vielä harventaa, näin on menty pari vuotta. Noh ilmankos musta tämmöin hajamielinen hömppä on tullutkin, luulin et johtuu varhais-iän dementiasta, mut ehkä syynä onkin tämä. ::)
Itse värjäsin juuri samalla tavalla n. 4 vuotta. Hiukset eivät tuntuneet kärsivän ollenkaan, kunnes yhtä äkkiä ennen todella paksuihin ja kihariin hiuksiini ilmestyi kaksihaaraisia (joita ei koskaan ennen ollut), hiukset tuntuivat puolet ohuemmilta ja kiharuus katosi lähes kokonaan. Tilannetta ei parantanut kun leikkasin hiukset lyhyemmiksi ja heitin sekaan vielä todellakin liian vahvan värinpoiston, vain kahden-kolmen viikon jälkeen edellisestä värjäyksestä. Onnistuin sis pilaamaan hiukseni totaalisesti, nyt vihdoin tajusin antaa husteni olla n.vuoden rauhassa, ja kasvaa takaisin pitkiksi. Ensiviikolla kampaaja, jossa laitan oman värini takaisin ja luultavimmin ostan kaiken näköisiä mössöjä näihin hiuksiin. Seuraavan kerran värjään sitten vasta kun hiukset ovat pitkät. Toivottavasti saan vielä takaisin omat kauniit hiukseni. Näiden kanssa on kamalampaa elää, kun mitä vitsailin kamalista hiuksista aina silloin kun värjäilin turhan useaan tahtiin... Tämä ei siis ollut saarna vaan  valitettavan todellinen kokemus, miten voi käydä  :'(. Hiukset ovat kuitenkin yllättävän tärkeä asia itsetunnolle ym:ten...

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 12 Marras 2007, 22:22
Kirjoittaja wendy
^Joo no itse värjäilen vain tyven... Tai poikaystävä levittää, saa paremmin ja tarkemmin laitettua. Päänahalle tuo toki on turhan suuri rasitus. Eli hiusten kärsimisestä en ole niinkään huolissani, mutta tiedän kyllä, ettei päänahka tykkää hyvää, onneksi ei ole vielä kutissut tai muutenkaan ollut mitään ongelmaa :) .

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 12 Marras 2007, 22:30
Kirjoittaja Valentine
Ok  :). Mulla on tapana heittää koko purkki / purkit päähän kaikkialle ja aloittaa juuresta, sieltä latvoihin ( joissa värihaalisunut) ja sitten vasta keskiosa. Tekee "todella hyvää" hiuksille ::)

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 12 Marras 2007, 22:31
Kirjoittaja Amilo
^Kyllä munkin on melkein noin kolmen viikon välein tyvi värjättävä, kun hius myös kasvaa nopeasti. Toisaalta onko kolmessa tai neljässä viikkossa nyt edes niin paljon eroa? Kampaajana tiedän, että ei ole varmaankaan terveellistä, mutta tuskin sen epäterveellisempää jos värjäisi neljän viikon välein.
Kuusi viikkoa on varmasti se oikeasti turvallinen väri, mutta silti voi altistua. Vaikka värjäisi vain kaksi kertaa vuodessa voi altistua allergialle. Eli nämä nyt on vähän tällaisia.

Koko tukkaa nyt tuskin kannattaa kestovärillä laittaa noin usein, jos mielii hyväkuntoisia hiuksia.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 13 Marras 2007, 19:03
Kirjoittaja Margot
Mun on pakko värjätä neljän viikon välein, koska väriero on niin iso (oma väri 7-8 ja purkista 4). :-\ Vähän kyllä hirvittää, mitä se tekee tukan kunnolle ja myös terveydelle. Aina välillä harkitsenkin paluuta omaan väriin, joka on ihan ok vaikkakin vähän maantie, mutta kun tumma tukka on niin "mun juttu".

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 13 Marras 2007, 20:04
Kirjoittaja Hue
Amilo kirjoitti: ^Kyllä munkin on melkein noin kolmen viikon välein tyvi värjättävä, kun hius myös kasvaa nopeasti. Toisaalta onko kolmessa tai neljässä viikkossa nyt edes niin paljon eroa? Kampaajana tiedän, että ei ole varmaankaan terveellistä, mutta tuskin sen epäterveellisempää jos värjäisi neljän viikon välein.
Kuusi viikkoa on varmasti se oikeasti turvallinen väri, mutta silti voi altistua. Vaikka värjäisi vain kaksi kertaa vuodessa voi altistua allergialle. Eli nämä nyt on vähän tällaisia.
Mutta etenkin ärsytysreaktioiden riski kasvaa, mitä useammin ärsyttävää ainetta laitetaan iholle. Ärsytysreaktioon ei siis liity allergiaa, vaan kemikaalit ärsyttävät ihoa muodostaen siihen tulehduksen.

Sekä allergian että ärsytysreaktion saadessaan tulee välttää ärsyttävää ainetta loppu elämänsä.


Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 13 Marras 2007, 20:27
Kirjoittaja Luna
Onko sulla Emi-lyn heittää mitään tilastoa, mistä käy ilmi kuinka yleisiä tuollaiset reaktiot ovat värjääjien keskuudessa? Uskon tottakai että reaktioita tulee, mutta olisi kiva tietää kuinka suuri "riski" on.

Olen just itse suunnittelemassa paluuta tummahiuksiseksi, ja se kyllä tietäisi värjäysvälin pienentymistä kuukauteen nykyisestä kahdesta-kolmesta...Oma väri kasi, näyttää tummaa vasten ihan hirveän harmaalle ja vaalealle.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 13 Marras 2007, 20:40
Kirjoittaja Hue
^ Valitettavasti ei ole. Lähteenä olen käyttänyt Aija Luoman Ja Raija Karan juuri julkaistua (uusi, päivitetty painos) Turvalliset Työtavat kirjaa.

OT: Tiesittekö, että yksi kampaajien yleisimmistä syövistä on virtsarakon (+munuaissyöpä) syöpä? Tämä johtuu siitä, että värjäys -ja permanenttiaineita pääsee ihon läpi imeytymään jatkuvasti verenkiertoon. Verenkierrosta kemikaalit poistuvat munuaisen kautta virtsarakkoon. Usein kampaajien työ on vielä niin kiireistä, että vessassa ei keretä käymään riittävän usein, vaan kemikaalia sisältävä virtsa muhii virtsarakossa liian pitkään.

Latex suojakäsineet suojaavat värjäys -ja permanenttiaineilta vain n. 15 minuuttia, jonka jälkeen värjäysaineet ovat imeytyneet suojakäsineiden läpi ja pääsevät ihon kanssa kosketuksiin. Periaatteessa siis kampaajan pitäisi vaihtaa suojakäsineita n. 15 minuutin välein värjäyksiä tms. tehtäessä.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 13 Marras 2007, 20:55
Kirjoittaja Luna
^Tuossa oli hyvää informaatiota, mitä ei varmaan monikaan tiedä. Esim tuo hankskojen läpi imeytyminen ei ole käynyt mulla edes mielessä, vaikka olenkin ihmetellyt miksi minun kädet haisee väriaineelle värjäyksen jälkeen.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 13 Marras 2007, 21:30
Kirjoittaja Triina
Emi-lyn kirjoitti:
OT: Tiesittekö, että yksi kampaajien yleisimmistä syövistä on virtsarakon (+haimasyöpä) syöpä? Tämä johtuu siitä, että värjäys -ja permanenttiaineita pääsee ihon läpi imeytymään jatkuvasti verenkiertoon. Verenkierrosta kemikaalit poistuvat haiman kautta virtsarakkoon. Usein kampaajien työ on vielä niin kiireistä, että vessassa ei keretä käymään riittävän usein, vaan kemikaalia sisältävä virtsa muhii virtsarakossa liian pitkään.
Varmasti muuten ihan oikeaa tietoa, mutta sisäinen pikkusieluni laittaa takertumaan tähän vähintäänkin vänkään anatomiseen yksityiskohtaan. Haiman kautta kun ei mitään highwayta tai edes kinttupolkua ole virtsarakkoon, vaan kyllä aineet kertyvät sinne muita reittejä pitkin. Haima kuuluu ruoansulatuselimistöön ja sillä on endokriinisiä ja eksokriinisiä tehtäviä, mutta virtsanerityksen hoitavat ihan muut elimet. Kyseisen faktan esittäjä tuskin on lääketieteen ammattilainen, mutta jonkinlaista perehtymistä soisi löytyvän.

Joten jos kyseiset syöpälajit ovat kampaajien keskuudessa yleistyneet, se johtuu ennemmin kummankin elimen kudosten herkkyydestä käytetyille kemikaaleille eikä niiden keskinäisestä toiminnasta.

Käsineiden käyttö on ehdottoman suositeltavaa kaikkien aineiden käsittelyssä.

Sori tämä OT-triviaisku tähän väliin.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 13 Marras 2007, 21:31
Kirjoittaja Hue
Triina kirjoitti: Varmasti muuten ihan oikeaa tietoa, mutta sisäinen pikkusieluni laittaa takertumaan tähän vähintäänkin vänkään anatomiseen yksityiskohtaan. Haiman kautta kun ei mitään highwayta tai edes kinttupolkua ole virtsarakkoon, vaan kyllä aineet kertyvät sinne muita reittejä pitkin. Haima kuuluu ruoansulatuselimistöön ja sillä on endokriinisiä ja eksokriinisiä tehtäviä, mutta virtsanerityksen hoitavat ihan muut elimet. Kyseisen faktan esittäjä tuskin on lääketieteen ammattilainen, mutta jonkinlaista perehtymistä soisi löytyvän.
Hups! Tarkoitin siis munuaista, en haimaa. :-[ Oli siis ihan oma virheeni! Olen taas ihan omissa ajatuksissani kirjoittanut. ;D Btw, aika paha virhe.

Korjasin tiedon tuonne alkuperäiseen viestiin.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 13 Marras 2007, 21:35
Kirjoittaja Triina
No hyvä :) Sisäinen rauha taas kohdillaan.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 13 Marras 2007, 21:58
Kirjoittaja Bembo
Täällä yksi hiusväriallergian tai ärsytysreaktion puhkeamisen saanut. En värjännyt noin usein, mutta värjäilyä n. 2-3 kk välein kesti 15 vuotta! Eli voi vaatia pitkän ajan tuo allergian kehittyminen, mutta sitten kun se tulee, on tosi kurjaa. Ei voi enää värjätä ollenkaan. Mä en kyllä mennyt niin pitkälle että olisin jonkun pään turpoamisen kokenut, mutta kammottavan kihinäkohtauksen useaan kertaan ennen kuin uskoin. . Nyt pitää olla tylsä maantie-pää, tai lotrata hennalla tai suoravärillä. Kampaaja kyllä raitoja monet kerrat ehdottanut, mutta en ole vielä niille lämmennyt. Hiusväriallergian ei välttämättä tarvi puhjeta pelkästään itse aineesta, monet muut yhtä aikaa elimistöä kuormittavat asiat voivat lisätä allergia tai ärsytysreaktion riskiä, niin ainakin uskon omalla kohdallani.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 13 Marras 2007, 22:16
Kirjoittaja Ice
Hanskojen läpi imeytymisestä, kyllä ne värit menevät ihan värjäävinäkin joskus läpi ulkoapäin terveestä hanskasta, ehkä hieman ohuemman kohdan takia, kumminkin ilman mitään reikiä.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 14 Marras 2007, 19:57
Kirjoittaja Hue
Realicer kirjoitti: Hanskojen läpi imeytymisestä, kyllä ne värit menevät ihan värjäävinäkin joskus läpi ulkoapäin terveestä hanskasta, ehkä hieman ohuemman kohdan takia, kumminkin ilman mitään reikiä.
Totta totta! Juuri koulussa yksi kolmas luokkalainen värjäsi pitkiä hiuksia mustiksi. Vaihtoi välillä hanskoja, eikä missään vaiheessa koskenut värimassaan paljailla käsillä. Silti tytön kädet olivat osittain mustassa värissä, kun oli lopettanut työn tekemisen ja ottanut hanskat pois!

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 12 Tammi 2008, 16:10
Kirjoittaja Pikkunen
Vaalennusväli on 3-6 viikkoa yleensä.
Viimeksi väli venyi varmaankin 8 viikoksi ja tyvi oli keltainen käsittelyn jälkeen. :P
Nyt koetan pysyä tuossa alkuperäisessä vaalennus välissä.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 18 Tammi 2008, 10:26
Kirjoittaja Ursula
Silloin vielä, kun samalla värillä värjäilin säännöllisin väliajoin, värjäysväli taisi olla noin 2 kuukautta. Aikoinaan lätkin värin koko päähän, vaikka latvoissa väri näytti vielä ihan siedettävältä, ja vasta vuosien päästä opin sen, että voin laittaa värin ensin juurikasvuun ja vasta loppuvaiheessa levittää koko hiukseen vähän kirkastamaan edellistä väriä. Tämä siis kesto- ja puolikestovärien kohdalla. Blondiaikana vaalensin juurikasvun reilun kuukauden välein. Vaahtovärejä olen välillä käyttänyt ihan parinkin viikon välein.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 18 Tammi 2008, 16:42
Kirjoittaja saukko
Mun on pakko värjätä juurikasvu noin kerran kuussa, sillä vaalea juuri mustassa tukassa näyttää vaan niin kamalalta. Viisi viikkoa on ehkä pisin väli minkä kestän, mutta sitten onkin jo aika kiire värjäilemään. Juureen laitan aina ihan marketin kestoväriä ja koko pään ellutan n. 8-10 viikon välein.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 23 Tammi 2008, 21:14
Kirjoittaja Pikkunen
Tummaa juurikasvua havaittavissa joten vkl odottaa vaalennusprojekti jälleen kerran.
Toisaalta rasittavaa hommaa mutta mitäpä sitäei hiusten eteen tekisi. :D

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 23 Tammi 2008, 22:56
Kirjoittaja ZombieQueen
Kuinka usein muuten joudutte vaalentamaan tyvikasvua? Mulla on 4 viikon väli ehdoton maksimiaika, sitten alkaa näyttään aika hirveeltä.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 24 Tammi 2008, 01:07
Kirjoittaja SH
4 viikkoa maksimi!  :-[ Mä käyn kampaajalla kahden kuukauden välein. Olishan se hyvä jos olis mahdollisimman lyhyt tyvikasvu, mutta saapahan niiläkin rahoilla meikkejä  ;D. Lyhyttukkaisena kävin kyllä 5 viikon välein.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 24 Tammi 2008, 16:35
Kirjoittaja Sheppa
Mun omakin tukka on varsinkin päältä suht vaalea, joten kestän jopa 2kk. Kuukauden jälkeen ei vielä ole lähellekään tarve vaalentaa, hyvä kun juurikasvu erottuu edes (toki tukka kasvaa sen sentin). Sitten ekan kuukauden jälkeen tukka alkaa tummua ja kellastua, L'Orealin vaaleiden hiusten naamiolla saan aika hyvin paikattua siten että tyvikasvu häivyttyy, koska mun tukkahan on tuhkaisen/maantienharmaan sävyinen ja kylmä. Viimeksi vaalensin 1,5kk kuluttua edellisestä vaalennuksesta, koska en jaksanut odottaa paria viikkoa :P Yritän aina hillitä vaalennusaineeseen tarttumista, joudun laittamaan kaksi pakettia kerralla eikä tukka - yllätys yllätys - tykkää siitä kovin hyvää (viimeksi katkeili hiuksia edestä, valittelin jo hiusten katkeilu -ketjussa). Eka siis laitan reippaasti vaalentavan ja heti perään taittavan, Poly Blonden Silver Shimmeriä oon käyttänyt, molempia aineita laitan latvoja vältellen. Ulkonäöllisesti tulee hyvä lopputulos, hiusten kunto on eri asia... Rekkua vaan perään, aika äkkiä ne siitä pehmenee entiselleen.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 24 Tammi 2008, 19:53
Kirjoittaja FairyTale
SuperHotFemale kirjoitti: Kuinka usein muuten joudutte vaalentamaan tyvikasvua? Mulla on 4 viikon väli ehdoton maksimiaika, sitten alkaa näyttään aika hirveeltä.
Just ton tyvikasvun takia, olen nyt blondaamiseen kyllästynyt, parhaimmillaan mulla näkyy juurikasvu seuraavana päivänä :P. Noin 4 viikkoa kuitenkin on aina pakko sinnitellä värjäysvälin kanssa päänahan takia.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 15 Kesä 2008, 22:19
Kirjoittaja petomaani
Kun värjäyspaperiohjeessa sanotaan "levitetään kuiviin, pesemättömiin hiuksiin", niin pitääkä tosiaan odottaa seuraavaan päivään, jos olet sattunut tukan pesemään tänään ja huvittais värjätäkin tänään??

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 15 Kesä 2008, 22:34
Kirjoittaja Hue
^ Riippuu siitä, koska olet pessyt hiukset. Yleensä värjäystä ei suosittella ainakaan heti pesun jälkeen, koska shampoo pesee hiuspohjaa suojaavan rasvan pois. Jos aamulla olet pessyt hiukset, niin kyllä illalla voi jo melko turvallisesti värjätä.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 15 Kesä 2008, 22:35
Kirjoittaja petomaani
^no sitten voin hyvillä mielin värjätä, kiitos!  :)

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 15 Kesä 2008, 22:42
Kirjoittaja Valentine
FairyTale kirjoitti:
SuperHotFemale kirjoitti: Kuinka usein muuten joudutte vaalentamaan tyvikasvua? Mulla on 4 viikon väli ehdoton maksimiaika, sitten alkaa näyttään aika hirveeltä.
Just ton tyvikasvun takia, olen nyt blondaamiseen kyllästynyt, parhaimmillaan mulla näkyy juurikasvu seuraavana päivänä :P. Noin 4 viikkoa kuitenkin on aina pakko sinnitellä värjäysvälin kanssa päänahan takia.
Jep, itsellänikin kampaamokäynti aina n. 4 viikon välein... Yleensä hieman alle, ei kertaakaan ole ollut vielä yli. Lyhyissä vaaleissa hiuksissa tummanvaalea juurikasvu näyttää niin rumalta, ettei kyllä kestä katsella yhtään pitempään.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 15 Kesä 2008, 22:46
Kirjoittaja Tanya
Kylläpä ihmiset värjää usein. :o Itse käyn kampaajalla värjäämässä noin kolmen kuukauden välein. Nyt on kyllä jo neljä kuukautta kulunu, ku oon värjäilly voidemaisella suoravärillä ite kotona. Ihan hyvin on tarttunut myös tyveen. Kun olin punapää sai kyllä olla laittamassa suoraväriä parin viikon välein, että väri pysyi hyvänä. Kahden kuukauden päästä alkaa kyllä aina olla jo aikas pitkä juurikasvu, mutta aina sitä on tullut sinniteltyä se kolme kuukautta ennen kuin on laitettu uus kestoväri. Onneksi on suoravärit!  :D

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 15 Kesä 2008, 22:58
Kirjoittaja petomaani
Olen ymmärtänyt, että lyhyitä hiuksia voi ja saa värjäillä tiheämmin, jos meinaa tukan lyhyenä pitääkin. Eli ei ole niin haitallista, kun siistii kumminkin tukkaa melko tiheesti. Korjatkaa, jos olen jotain ymmärtänyt väärin!

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 15 Kesä 2008, 23:42
Kirjoittaja Hue
^ Mutta yleensä pitkällä värjäysvälillä yritetäänkin suojella hiuspohjaa. Hiuspohja on yleensä se mikä eniten kärsii. :-\ Jos esim. vaalennuksia tekee liian tiheään, voi päänahka mennä ihan verille asti ja se, jos joku ei ole mukavaa. Riippuu tietenkin ihotyypistä, mutta esim. mun herkkä päänahka ottaa nokkiinsa jo yhdestä vaalennuksesta.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 16 Kesä 2008, 00:58
Kirjoittaja Misato
Itse olen sen verran neuroottinen vaalean juurikasvuni kanssa, että värjäysvälinä noin 2-3 viikkoa.  Tämä siis juurta hennatessa, hapetteellisia värejä käyttäessä kituuttelin yleensä vähintään kuukauden ennen uutta värjäystä.  Blondatun tukan kanssa oli värjäysväliä kaikkein helpointa venyttää, koska ei tarvinnut pelätä klassista "kaljuefektiä"...  ;D

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 16 Kesä 2008, 13:19
Kirjoittaja Elluli
Mä tummennan juurikasvuani itse 3 viikon välein. Pidän sitä aika tiheänä värjäysvälinä, mut ainakin nyt kesällä mun tukka kasvaa sen verran nopeasti että n. sentin ruskea juurikasvu näkyy jo 3 viikon päästä.. Enkä tykkää yhtään jos juuressa on vaaleamman ruskeaa kuin latvassa. Latvoja en värjää vaan aina laitan värjäyspensselilla vain juurikasvuun + n.5cm juuresta värin joka on tällähetkellä tummanruskea,  olen todennut sen mulle parhaimmaksi. Latvat saattavat olla hieman vaaleammanruskeat, mut mun mielestä se on hyvä yhdistelmä että juurissa tummin sävy ja latvaa kohti hieman vaalenee.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 16 Kesä 2008, 13:57
Kirjoittaja Mena
Mä olen puolentoista kuukauden aikana laittanut kerran kestoväriä ja varmaan kolme kertaa suoraväriä pitkällä vaikutusajalla. Kun tahtoo olla punatukka..  ::)

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 16 Kesä 2008, 17:04
Kirjoittaja petomaani
Veikkaan, että meikäläisenki värjäysväli tihenee, koska en halua juurikasvun helottavan ja tykkään todella paljon tästä kullanruskeasta väristä. Arviolta 3 vkon välein joutunen värjäämään oman pääni vastedes.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 16 Kesä 2008, 17:51
Kirjoittaja Retro
Kolmen kuukauden oleskelun jälkeen alkaa juurikasvu yleensä olla häiritsevä, värjäysvälini on siis n. 3 kk, joskus jopa 4. Kestoväriä olen tähän mennessä käyttänyt, mutta nyt ajattelin siirtyä suoraväreihin.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 16 Kesä 2008, 19:47
Kirjoittaja Valentine
Värjäysväli olisi kyllä itselläni huomattavasti pidempi, jos olisi mahdollista käyttää esim. suoravärejä, mutta kun vaaleaksi ( varsinkaan kylmän vaaleaksi) on aika vaikeaa ilman kampaamovaalennusta päästä, kun tavoitteena on saada n. 7 asteisesta hiuksestä lähes valkoinen 12 asteinen ;D...  Ja itsekkin kun leikkautan hiukseni aina joka toinen kuukausi, jolloin hiuksista lähtee aina siis min 2 cm, eli kaikki kärsinyt hius pois, ovat ainakin omat hiukseni paremmassa kunnossa kun pitkään aikaan ja kiiltävät nätisti. Tosin jos omistaisin pitkät hiukset, en varmaan edes yrittäisi saada / pitää sitä näin vaaleana, sillä huonokuntoinen hius näyttää rumalta, oli värinä mikä tahansa.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 16 Kesä 2008, 19:55
Kirjoittaja Bamboo
Miten sitä onkin nykyään muuttunut niin laiskaksi värjäämään hiuksia. En edes muista millon viimeksi  :D. Taidan värjätä hiuksia varmaan 2-3 kertaa vuodessa, mutta hiusväri jota käytän on lähellä luonnollista sävyäni, mutta kuitenkin mahonkiin vivahtava. En kuitenkaan pidä hiuksiani ihan kauhean näköisenä vaikka värjäysväli onkin venähtänyt, mutta kyllä nämä vähän päivitystä kaipaavat. Tuntuu vaan ajatus niin vaivalloiselta. Ennen värjäsin joka kuukausi, mutta aiemmin käytinkin värejä, kuten mustaa ja punaista, nyt luonnollisempaa.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 20 Kesä 2008, 17:02
Kirjoittaja katajainen
Nyt alkuun kun on vasta yks punanen kestoväri päässä niin ajattelin laittaa parin viikon päästä taas koko päähän uudestaan keston, että syventys tuo pohja ihan kunnolla punaseks. Edellisestä kerrasta on nyt 2,5 vkoa ja on jotenkin tosi läpikuultavan punanen, kun on alla vaalea väri. Sen jäkeen ajattelin ruveta n.kerran viikkoon jollakin suoravärillä koko pään ja tyvikasvu 5-6 vkon välein. Onko noissa suoraväreissä jotain herkkyyttä aiheuttavia aineita, jos usein värjää? Tekeekö muuten kukaan sitä väritestiä iholle ennen värjäystä? Ite en oo koskaan  ;D

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 20 Kesä 2008, 22:08
Kirjoittaja Chaos
Mä värjään mustalla kestovärillä kerran kuussa platinanvaalean tyvikasvuni piiloon. Mulla kasvaa niin nopeasti hiukset, että periaatteessa pitäisi värjätä parin viikon välein, jos ei haluisi lainkaan tyvikasvun näkyvän, muttei mun päänahka sellaista kestäisi. Nyt oon laittanut latvoihinkin pari kertaa kestoväriä kans, mutta kunhan väri ei enää haalistu, niin laitan latvoihin vaan suoraväriä kerran viikossa tehismuhittelun yhteydessä.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 06 Elo 2008, 19:08
Kirjoittaja Erykah
Nyt kun olen palannut punaisesta vaaleaan, eli suunnilleen omaan väriini, olen huomannut, kuinka helppoa on kun ei tarvitse olla koko ajan värjäämässä tukkaa. Viimeksi värjäsin kesäkuun alussa, eikä juurikasvu oikeastaan näy kuin tietyssä valossa.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 07 Elo 2008, 07:49
Kirjoittaja Mena
^ Se on kyllä vapauttavaa kun ei tarvitse koko ajan värjäillä ja pelleillä suoravärin kanssa ja voi käyttää just sitä shampoota mikä tuntuu hyvältä. ;) Mullakin hiusten värjäysväli pitenee taas kuukaudeksi nyt kun tukka on (tai ainakin on olevinaan) ruskea. Sen kauempaa en kestä katsoa tyvikasvua.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 07 Elo 2008, 10:23
Kirjoittaja Aleese
Olen blondannut hiuksiani jo jonkin aikaa ja värjäysvälini on ollut melko pitkä, ehkä 2-3 kuukautta, koska oma hiustenvärini on niin vaalea, että juurikasvu ei ole ollut mitenkään silmiinpistävä. Olen myös yrittänyt varjella hiuksiani liialta vaalentamiselta. Nyt olen siirtymässä tummaan väriin ja nähtäväksi jää, mikä värjäysvälini tulee olemaan. Viimeksi kun olin tummahiuksinen värjäysvälini oli lyhyempi kuin vaaleilla hiuksilla, ehkä noin neljä viikkoa.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 01 Syys 2008, 20:28
Kirjoittaja stelectra

Mulla on itsellä aikas vaalea tukka ja värjään mustaksi ( jo varmaan neljättä vuotta) joten juurikasvu ON PAHA jos en värjää.

Nyt pelkään vaan niin paljon kampaamoon menemistä (viimeiset 3 kertaa aivan kamalat kokemukset) joten en uskalla mennä eli pakko itse laitta väri:(

Kai se väli yleensä on noin 5-6 viikkoa..

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 18 Tammi 2009, 19:41
Kirjoittaja Nanette
Äh, minulle on tullut joku pakkomielle tästä tyvikasvusta. Nyt on noin kolme viikkoa kun viimeksi sen vaalensin. Minua alkaa niin häiritsemään tuo alle sentin kasvu vaikka olenkin vaalea 8-9 väliltä oma tyvikasvu. Vaalennus noin 11-05 Tuntuu kuin hiukset näyttäisivät likaisilta ja jotenkin sotkuisilta. Kohta on ihan pakko taas vaalentaa vaikka ei tee todellakaan hyvää minun kuivalle hiuspohjalle.
Täytyisi löytää joku hyvä vaalennusväri (kaupan) millä saisin sen tarpeeksi vaaleaksi. Viimeksisikin jäi tuo paljon keltaisemmaksi kuin latvat. Igoran  roya 12-0 ja 12-1 tulee hyvä kun laittaa 9%. En vain viitsisi ostaa noita kotiin kun tukussa joutuu ostamaan aina sen litran hapete pullon ja se igoran on niin hitsin kallista.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 18 Tammi 2009, 19:48
Kirjoittaja Amilo
^Vinkiksi että voit kyllä hyvin kokeilla tuon Igoran kanssa jotain toista edullisempaa hapetetta. Esim KC:n tai jotain mikä on ns. yleishapete eli on suunniteltu toimimaan useimpien värien kanssa

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 18 Tammi 2009, 21:09
Kirjoittaja pitkätukka
Vaaleahko tyvikasvu alkaa häiritä omaa esteettistä silmääni aina 2-3 viikon kuluttua värjäämisestä. Silloin kun sitä on vähän alle sentti. Värjään kuitenkin aikaisintaan vasta 4 viikon kuluttua ja joskus odotan jopa 6 viikkoa. Sen enempää en sitä tyveä jaksa katsella.

2 cm verran tummahkon tuhkanvaaleaa tyvikasvua näkyy mielestäni jo todella häiritsevästi. Luonnollisen värini ja värjätyn osan välillä on useita asteita. Viimeksi värjäsin Herbatintin 2N-sävyllä (mustanruskea), mistä pidin värin puolesta jopa enemmän kuin aikaisemmin käyttämistäni "kolmosista" eli markettien tummanruskeista. En sentään mustaa laita, mutta ei tämä siitä kaukana ole...

Voi tietysti kysyä, miksi ylläpidän näin suurta eroa luonnolliseen väriini verrattuna. Totuus on se, että mulla näyttää parhaalta joko ihan viileä vaalea tai tummanruskea ja olen tässä tapauksessa turhamainen pörhistelijä  :P. Se vaalea on vaikeampi saada aikaan ja se olisi varmasti myös epäterveellisempi valinta sekä päänahalle että hiuksille.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 27 Tammi 2009, 17:14
Kirjoittaja Luscious
Suurinpiirtein kuukauden välein värjään vaalean juurikasvun kupariseksi. Levitän väriä vain tyveen ja muuten laitan joskus kun jaksan suoraväriä pituuksiin.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 28 Tammi 2009, 17:07
Kirjoittaja Lemmy
Itse kuulun niihin, joka värjää kampaajalla, koska en missään nimessä halua värjätä tyveä kotona (en tajua kuka siihen pystyy ilman, että kylppäri on ihan roiskittu + että kaikkialla päässä olisi tyvi värjätty) ja siksi värjäilen tai siis vaalennan noin 3 kuukauden välein, nyt olen juuri menossa kampaajalle ja nyt on 14 viikkoa kulunut viime tyvivaalennuksesta. Oma väri on maantienharmaa ja välillä se näkyy tosi pahasti ja välil ei ollenkaan, riippuu ihan valaistuksesta, mutta ero ei oo huima. Syy miks värjään näin harvoin on se, että se maksaa niin hemmetisti ja toiseksi mä oon vähän neuroottinen noiden syöpäpelotteluiden suhteen, että se väri imeytyy ties minne kehoon... ::)

En ymmärrä esim. paria tuttuani, joilla on musta tukka, ja he värjäävät parin viikon välein, koska "juurikasvu on tosi näkyvä", rehellisesti sanottuna en edes huomaa heidän tyvikasvuaan oikeasti ollenkaan parin viikon kuluttua värjäyksestä  :o!! *ei tajua*  Se on sitten eri asia, jos oma väri on esim. ihan musta ja värjää blondiksi, niin silloin tyviväri näkyy tosi rumasti.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 28 Tammi 2009, 20:57
Kirjoittaja slala
Kuukauden kohdalla juurikasvu on mulle jo sietämätön, ja viikkoa aiemmin se alkaa jo häiritä niin, että tuntuu, ettei tukkaa saa laitettua kivannäköisesti millään. Lisäksi musta tuntuu, että mun ihonväri (lämmin, kellertävä) ja oma hiustenväri (hyvin harmahtava vaalea) riitelevät keskenään, ja näytän omanvärisellä juurikasvulla siltä, että mulla olisi vääränväristä meikkivoidetta - vaikkei meikkiä olisi naamassa laisinkaan. Se lisää siis epäsiistiä vaikutelmaa. Värjätty osuus on vaaleampia raitoja lukuunottamatta jonkun asteista ruskeaa. Koska värjään niin usein - kuukauden tai alle kuukauden välein - pyrin itse lähinnä häivyttelemään juurikasvua joko suoraväreillä tai joskus jollain vähän jytymmälläkin (esim. Casting Creme Gloss), tavallisia kestovärejä en ole aikoihin itse käytellyt. Vaikken suoraväreillä saa vaaleaa juurikasvua kokonaan piiloon, niin se tasoittaa eroa sen verran, että tukka (ja naama) näyttää ihan hyvältä. Kampaajalla muutaman kerran vuodessa pistetään sitten kunnon väri juureen.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 18 Helmi 2009, 20:56
Kirjoittaja Catariina
Mulla on hiusten oma väri semmonen "maantienharmaa" jota värjään mustaksi. Koska tukka on max 2 cm niin värjäämään joudun todella usein. Liiankin kanssa. Hiusten kunto ei kerkeä kyllä pahaksi menemään kun pidän tukan lyhyenä, mutta päänahan kunto välillä mietityttää vaikka ongelmia ei (ainakaan vielä - toivottavasti ei tulekkaan) ole. Kyllä se taitaa kuukauden välein olla kun minä tuolla kylppärissä väripurkin kanssa heilun...

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 05 Heinä 2009, 21:43
Kirjoittaja RedHair
Saattaa kenties kuulostaa oudolta, mutta värjään hiuksiani 3-4kk välein. Ennen värjäsin joka kuukausi, mutta nyt en ole vaivautunut, vaikka en edes itse koske väriputeleihin :T ;D ;D Täällä ihmiset näyttävät värjäävän hiuksiaan aika tiuhaan tahtiin... No, ei se juurikasvukaan mikään silmiä hivelevä ole varsinkaan tummassa tukassa tai punaisessa.

Yksi kaverini värjää hiuksiaan 2-3 viikon välein tai ainakin juurikasvuaan. Hänellä on on ollut luonnostaan blondit. Vielolettia,ruskeaa ja punaista on sen pää kestänyt! :ts :ts Itselläni on ollut maantienruskeat luonnostaan, sitten ruskeat, tummanruskeat, luumun violetti sekaväriset (blond.raidat, punaista + ruskeaa.) Siis kauheata! ;D Ja nyt tällä hetkellä koko punaiset, yleensä olen saanut vain hirveällä työllä juurikasvunu punaiseksi.. :ts :T ??? ??? :o

Tosin ei taida kamullani olla kohta tukkaa päässä ;D :o :( ??? ???

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 06 Heinä 2009, 10:13
Kirjoittaja Belle
Mun oma väri on 7-asteinen maantie. Silloin, kun oli 9-asteinen vaalea tukka niin tyvikäsittely kerran kuussa riitti. Tällä hetkellä hiukset on 4-5-asteiset ja vaaleampi tyvikasvu on niin järkyttävän näköistä, että värjään noin 3vko välein.

Mikähän siinä muuten on, että tummempi tyvi vaaleassa hiuksessa ei näytä lainkaan yhtä pahalta kuin vaalea tyvi tummassa? Tulee sellainen "kalju" efekti ja jakaus alkaa näyttää ylileveältä. Luulen, ettei mun hermot kestä tätä hirveää värjäysrumbaa ja rahanmenoa enää kovin kauaa, joten värinpoisto ja paluu lähemmän omaa väriä lienee pian edessä. Joku 6-asteinen ruskea ei varmaan vaatisi näin tiheää värjäilyä pysyäkseen siistinä.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 06 Heinä 2009, 11:22
Kirjoittaja Antur
Silloin kun vielä juoksin kampaajalla värjäämässä, väli venähti usein kahdeksaankin viikkoon ja tyvi näytti karmivalta viimeiset kolme-neljä viikkoa. Nyt kun olosuhteiden pakosta on tullut värjäiltyä itse, väli on kummasti kaventunut noin neljään...  ::) Taisipa yksi väli olla kolmekin viikkoa, kun testasin uutta väriä. Oma väri on siis jotain maantiensuuntaista, värjään mustaksi/viime aikoina tyvi on ollut violetti. Kohta kyllä joutuu värjäämään koko kuontalon taas mustaksi, liian pitkä violetti tyvi ei oikein ole esteettinen... ::)

Kampaajalla tuli muuten käytettyä poikkeuksetta kevytvärejä, musta kestää päässäni ihan käsittämättömän hyvin haalistumatta mihinkään, itse värjäilen kestoväreillä kun hyvän violetin sävyn löysin. Ei tee hiuspohjalle kyllä hyvää, pitää katsella seuraavaksi hyvänsävyisiä kevytvärejä kun tuo värjäysväli on noinkin lyhyt nykyään...

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 06 Heinä 2009, 13:14
Kirjoittaja Hilippa
Juurikasvun värjään kestovärillä 3-4 viikon välein.
Pituuksiin riittää kun laitan suoravärin pari kertaa vuodessa.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 07 Elo 2009, 20:02
Kirjoittaja insensibility
Olen värjänny näitä nyt noin kahden viikon välein kestovärillä (Tiedän, se tappaa hiukseni mutta punainen on punainen. Odotan vielä sitä hetkeä kun varaan kampaajalle ajan Elluvärjäykseen.), yleensä värjäysvälini on kuitenkin pitempi, sellanen ehkä kuukausi ainakin silloin kun vielä oli musta tukka. Siksikin mä olen nyt värjänny marketin kestoilla kun en oo päässyt Turkuun ostamaan suoraväriä. No, kai tämä pää hetken aikaa kestää tän rääkin ;d

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 08 Elo 2009, 16:24
Kirjoittaja Sadetar
insensibility kirjoitti: Olen värjänny näitä nyt noin kahden viikon välein kestovärillä (Tiedän, se tappaa hiukseni mutta punainen on punainen. Odotan vielä sitä hetkeä kun varaan kampaajalle ajan Elluvärjäykseen.), yleensä värjäysvälini on kuitenkin pitempi, sellanen ehkä kuukausi ainakin silloin kun vielä oli musta tukka. Siksikin mä olen nyt värjänny marketin kestoilla kun en oo päässyt Turkuun ostamaan suoraväriä. No, kai tämä pää hetken aikaa kestää tän rääkin ;d
Juuri noin minäkin tein tuossa joku aika sitten. Tarkoitan, että ajattelin punaisen olevan punainen ja sen takia haalistuvan niin nopeasti. Tosiasia kuitenkin oli, että tukkani alkoi olla niin huonossa kunnossa, ettei se punainen väri sen takia enää pysynyt ja toistuvat värjäyskerrat vain pahensivat tilannetta. Tämä päätyi lopulta siihen, että hiuksista lähti sellaiset 25-30 senttiä ja ne kerrostettiin todella reippaasti. Kerrostusten kohdalta lyheni siis jopa 45 senttiä. Yleiskunto on nyt hyvä niissä hiuksissa mitkä jäivät ja väri vaihtui elumeniin, joten josko pysyisikin kuontalo taas paremmin terveenä. Sinullekin suosittelen, että yritä mahdollisimman nopeasti päästä eroon tuosta punaisella värillä kestovärjäylyistä. Tässä puhun siis sillä kokemuksen syvällä rintaäänellä.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 08 Elo 2009, 19:05
Kirjoittaja deko
Sadetar kirjoitti: Tosiasia kuitenkin oli, että tukkani alkoi olla niin huonossa kunnossa, ettei se punainen väri sen takia enää pysynyt ja toistuvat värjäyskerrat vain pahensivat tilannetta.
Totta turiset.

Punaisen ylläpitäminen vaatii oikeasti suoravärin käyttöä. Kestovärivärjäyksillä saa tapettua pituudet todella nopeasti. On täysin järjetöntä värjätä parin viikon välein kestolla. Pituudet eivät sitä kestä. Hiusta ei saa kuntoutettua pysyvään hyvään kuntoon millään maailman keinolla jos pituudet värjää hajalle. Tämä opittiin kantapään kautta. Minun hyvin paljon värjätty ja muutaman kerran väripoistettu tukka ei palaa ennalleen muuta kuin kasvattamalla rääkätty osuus pois. Ja se on hidasta koska en halua luopua tästä pituudesta. Tämä tarkoittaa toistuvaa latvojen mikrotrimmausta ja jatkuvaa tehohoitamista. Vuonna 2012 pitäisi olla enin rääkätty osa poissa ja sitten vasta pystyy kasvattamaan kunnolla pituutta.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 09 Elo 2009, 23:02
Kirjoittaja insensibility
deko kirjoitti:
Sadetar kirjoitti: Tosiasia kuitenkin oli, että tukkani alkoi olla niin huonossa kunnossa, ettei se punainen väri sen takia enää pysynyt ja toistuvat värjäyskerrat vain pahensivat tilannetta.
Totta turiset.

Punaisen ylläpitäminen vaatii oikeasti suoravärin käyttöä. Kestovärivärjäyksillä saa tapettua pituudet todella nopeasti. On täysin järjetöntä värjätä parin viikon välein kestolla. Pituudet eivät sitä kestä. Hiusta ei saa kuntoutettua pysyvään hyvään kuntoon millään maailman keinolla jos pituudet värjää hajalle. Tämä opittiin kantapään kautta. Minun hyvin paljon värjätty ja muutaman kerran väripoistettu tukka ei palaa ennalleen muuta kuin kasvattamalla rääkätty osuus pois. Ja se on hidasta koska en halua luopua tästä pituudesta. Tämä tarkoittaa toistuvaa latvojen mikrotrimmausta ja jatkuvaa tehohoitamista. Vuonna 2012 pitäisi olla enin rääkätty osa poissa ja sitten vasta pystyy kasvattamaan kunnolla pituutta.
Joo, pakko yrittää saada tälle viikolle tai ensi viikon maanantaille elluaikaa, ei tästä mitään tule.
Toivotaan sitten että kans pysyy päässäni tuo. >:

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 10 Elo 2009, 14:07
Kirjoittaja keesha
Joo-o, kyllä punaiseen tukkaan avainsanat ovat suoravärit ja co-pesut. ;)

Kuinka usein värjäätte hiuksianne?

Lähetetty: 03 Heinä 2010, 12:40
Kirjoittaja Tiiti
Niin, otsikossa se kysymys jo tulikin. ;D  Ja mikä on "sopiva" väli värjätä, vai voiko värjäillä niin usein kun sielu sietää?

Mä olen menossa torstaina parturiin ja tuntuu oudolta, että "taas" laitettaisiin raitaa/väriä. Viimekshän kyseinen operaatio on tehty joulukuussa -09. ::)

Vs: Kuinka usein värjäätte hiuksianne?

Lähetetty: 03 Heinä 2010, 15:32
Kirjoittaja tiiti2
^Hih, mä varmaan edustan sitä toista ääripäätä. Mun täytyy värjätä tyvi joka kolmas viikko. Näin kesäkaudella tukkaa puskee siihen tahtiin, että kolmannella viikolla käytän jo sik-sak-jakausta tms. optista kikkaa tyven häivyttämiseksi.

Tyvikasvun ja värjätyn osan raja on tukassani ihan huomaamaton, mutta oman sävyn seassa on luonnon lahjoittamaa hopeista raitaa. Tummassa tukassa harmaat hiukset osuvat (ainakin omaan) silmään tosi häiritsevästi.

Vs: Kuinka usein värjäätte hiuksianne?

Lähetetty: 03 Heinä 2010, 20:06
Kirjoittaja BlueBerry
Mä värjäsin tummatukkaisena noin kerran kuussa tyven kestovärillä. Sen pidempää värjäysväliä ei oikein voinut edes kuvitella pitävänsä, koska tyvikasvu näkyi aika rajusti. Ja tyvikasvuni näytti tuolloin kohtalaisen vaalealta lähes mustan värin rinnalla, eli vähänkin pidemmän tyvikasvun kanssa kalju -efekti oli taattu.

Punatukkaisena värjäsin ehkä vielä vähän useammin. Tyven ja pituudet sävytin suoravärillä ehkäpä kerran viikossa. Tyvikasvu näytti tuolloin ihan harmaalta kirkkaan punaisen vieressä. Kestovärillä värjäsin tyven kerran kuussa.

Nyt blondina värjäysväli on kaikkein pisin. Tukka on siis raidoitettu blondiksi, eikä näiden raitojen kanssa tyvikasvu näytä yhtään niin pahalta, eikä sitä kovin nopeasti edes huomaa, varsinkin kun joukkoon on jätetty vähän omanvärisiäkin raitoja. Viimeksi raidoituksen välillä oli 4,5 kk. Se oli tosin jo aika pitkä väli, sellainen sopiva olisi jotain 3 kk.

Edit. Niin ja nykyäänkin kyllä käytän suoravärejä silloin tällöin keltaisuuden taittoon :)

Vs: Kuinka usein värjäätte hiuksianne?

Lähetetty: 03 Heinä 2010, 22:16
Kirjoittaja pitkätukka
Vastaan menneessä aikamuodossa, koska lopetin hiusteni värjäämisen maaliskuun 2009 jälkeen. Värjäsin siihen asti kestovärillä keskimäärin 4-6 viikon välein ja tein niin muistaakseni melko tauotta 14-15 -vuotiaasta 31-vuotiaaksi asti.

Jos hiukset kasvoivat joskus tosi nopeasti ja tyvikasvu alkoi häiritä pahasti, saatoin värjätä jopa 3 viikon välein, mutta sitä tapahtui kuitenkin harvoin. Muistan että ainakin kerran tuli pari senttiä siinä ajassa. :o Pisin värjäysvälini oli 8 viikkoa. Olin silloin joko todella köyhä eikä ollut varaa ostaa väriä tai hiukset kasvoivat välillä hitaammin. Yli kahden sentin tyvikasvua oli vaikea jaksaa, koska oma värini on huomattavasti vaaleampi kuin värjätty tummanruskea osa.

Toisaalta, jos pieni oman värin omatekoinen raidoitus lasketaan värjäykseksi, harrastan sitä nykyisin noin kerran kuukaudessa. Laitan mietoa vaalennussuihketta muutaman suihkauksen verran tyveen päällimmäisiin hiuksiin ja aktivoin sen kuivaajalla. Ero on kuitenkin niin pieni, etten pidä sitä varsinaisena värjäämisenä. Se ei ole tuntunut myöskään lainkaan hiusten kunnossa (kuivumisena tms.)

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 30 Elo 2010, 06:47
Kirjoittaja scarface
Pyrin pitämään välin kohtuullisen pitkänä  ::) värisävy on kullanruskea eikä se onneks näytä niin rajuina mun juurikasvustoa, vaan se pysyy kohtuuhuomaamattomana. Tammikuussa 2010 värjäsin, sen jälkeen nxt time oli heinäkuun lopulla eli ihan mukava tauko :)

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 10 Loka 2010, 19:36
Kirjoittaja Elluli
Mä värjään juurikasvun tummalla ruskealla n.kolmen-neljän vikkon välein. Inhoan omaa harmaanruskeaa juurikasvua,siksi näin usein.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 13 Loka 2010, 20:24
Kirjoittaja peach
Värjään aina koko pään kampaajalla, noin kolmen kuukauden välein. Riippuu tosin vähän rahatilanteestakin, mutta tuo on sellainen aika perinteinen aika, jonka jälkeen pää alkaa kyllä näyttää jo etenkin tyvestä kammottavalta...

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 13 Loka 2010, 20:56
Kirjoittaja Arnella
3-4 viikon välein laitan vaalennusvoiteen juurikasvuun. Oma värikin on suhteellisen vaalea eikä tuo juurikasvu muuten häiritsisi niin paljon, mutta jotenkin tuntuu, että hiukset näyttävät helpommin likaisilta.  :-\

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 14 Loka 2010, 07:09
Kirjoittaja Mena
Hennailen tyveä yleensä 3 viikon välein. Oma maantie näyttää kaljulta hennattua hiusta vasten, kun oma väri on samanväristä kuin päänahka. Pitäisi taas jaksaa hennailla, kun edellisestä kerrasta on jo pari päivää yli 3 viikkoa.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 14 Loka 2010, 13:07
Kirjoittaja usagi
2-8 viikon välein ::). Noh, nykyään yritän pitää pitkiä värjäysvälejä, kun yritän vähän epäkerrostuttaa indigoa latvoista. Yritän kanssa välttää yliherkistymistä noille kasviväreillekkin, kun sitten en voisi enää millään värjätä. Ja indigo kuivattaa.
Värjään yleensä vaan tyven, mutta hiukset on niin lyhyet että latvat pakostakin värjäytyy vähän samalla siitä indigomössöstä. Mullakin on aika vaalea juurikasvu nyt tummanruskeassa tukassa, mutta kasviväreissä on se hyvä puoli ettei se värjätyn ja värjäämättömän osan raja näy niin selvästi kuin kemiallisilla väreillä

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 29 Loka 2010, 14:28
Kirjoittaja Kostajakani
Aika tarkalleen 4-5 viikon välein värjään punaisella kestovärillä. Mikä olisi ihanteellinen aika värjäysten välillä? ::)

Voisin toki ottaa "avuksi" punaisen suoravärin kun on nuo päällimmäisten hiusten latvat hieman kärsineet, mutta kyllä tuossa 5:ssäkin viikossa ehtii jo juurikasvu aikamoiseksi kasvaa ja noin ainakin puolet ajasta väri pysyy kuitenkin kirkkaana. :)

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 31 Loka 2010, 15:35
Kirjoittaja wilma
Värjään juurikasvun ja joskus satunnaisesti, tarpeen mukaan koko pään yleensä 3-4 kuukauden välein. Sävyttelen ja suoravärimuhittelen yleensä kerran viikossa tai kun väri alkaa haalistumaan. Värinä mulla on oranssiin taittava aika kirkas punainen, ja juurikasvu normisuomalaista vaaleaa. Kyllähän se blondi juurikasvu alkaa haittaamaan jo siinä kahden kuukauden jälkeen, mutta en vaan raaski enää värjätä hiusvärillä kovin usein.
Tälläkin hetkellä paistaa muutaman sentin vaalea juurikasvu punaisen kutriston läpi.  ;D

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 14 Heinä 2011, 01:38
Kirjoittaja Dalla
Värjäilen noin kolmen tai neljän kuukauden välein. Huonokuntoista hiusta en halua rasittaa jatkuvalla värjäyksellä ja näin pärjään aivan hyvin.
Hullua ajatella, että jokus värjäsin jopa kolmen viikon välein ja tähän olen päässyt. Hiukset alkaa hiljalleen voimaan jo paremmin.

[align=right]
Terveisin: EX-hiusvärinarkomaani[/align]

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 15 Heinä 2011, 20:39
Kirjoittaja deko
Nyt kun olen päätynyt tilapäisesti kevytvärien eli hapetevärien maailmaan niin pyrin venyttämään värjäysvälejä ainakin kuukauteen ja yli jos pystyn. En tosin siedä näkyvää juurikasvua joten ehkä lettini kestää tämän hyvin suunnitellun puolen vuoden hapetevärirumban valittamatta kunhan hellin pituuksiani superhuolellisesti tämän ajan. Tämä vaatii kunnon tehohoitoa pitkillä vaikutusajoilla ainakin pari kertaa viikossa ja pituuksia suojaavia kampauksia sekä minimoitua shampoonkäyttöä ja maksimoitua öljyjenkäyttöä. ::) vaan mitäpä sitä ei nainen tekisi tulevien hyväkuntoisten lantiopituisten hiusten eteen.

Tulihan sitä nuoruudessani värjättyä useamman vuoden ainakin joka kuukausi eikä tukka siitä pahemmin tippunut tai valittanut... tosin pesuaineet taisivat olla jotain elvitalia eli silikonilla maskattiin vauriot eikä syväputsaria käytetty ikinä.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 16 Heinä 2012, 15:27
Kirjoittaja AnnIIlona
1-2 kk:n välein suunnilleen vaalennan juuret, pituuksista ja latvoista huolehtii hopeahoitoaineet tai shampoot. Mulla on oma väri sen verran vaalea että kyl tää juurikasvukin paremmalta näyttää vaaleassa tukassa kuin sillon kun oli tummemmaksi värjätty...järkyttävä kalju-efekti :D

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 16 Heinä 2012, 15:38
Kirjoittaja Hilippa
Hilippa kirjoitti: Juurikasvun värjään kestovärillä 3-4 viikon välein.
Pituuksiin riittää kun laitan suoravärin pari kertaa vuodessa.
3 vuotta myöhemmin väriaineiden käyttötapa on vaihtunut päinvastaiseksi :) Eli nykyään (juurikasvuun) kestoväriä vain parisen kertaa vuodessa ja muuna aikana 3:n viikon välein suoraväreillä/Surya henna treatmentilla/jollain muulla kevyemmällä vaihtoehdolla.
Pituuksia puolestaan on tuskin esim. tänä vuonna enää tarvetta värjätä kertaakaan.

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 16 Heinä 2012, 16:43
Kirjoittaja Heiku
Värjään hiuksiani aivan liian usein, nyt on pitkään ollu n. kerran kuukaudessa, yleensä myös latvat (ei siksi että olisi välttämättä tarvinnut :D). Nyt edellisestä värjäyksestä on kulunut kuukausi ja koska juurikasvu ei pistä silmään YRITÄN kovasti vältellä anttilaa ja markettien hiusväriosastoa sillä ihan totta, mulla on kohta polkkatukka koska latvat ei kohta enää kestä. Yritän siis venyttää värjäysväliä nyt edes sinne kahteen kuukauteen, mielellään jopa kolmeen. Saa nähdä kuinka käy :D

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 19 Heinä 2012, 23:03
Kirjoittaja marsuzioni
Luinko mä oikein. Suoraväriä punaseen? Sehä huuhtoutuu pois alta aikayksikön :o ja onko niitä edes punasena?

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 19 Heinä 2012, 23:21
Kirjoittaja Heiku
^Suoravärejähän on vaikka minkälaisena punasena ja hyvin ne mun mielestä väriä kirkastaa. Samallalailla ne mun mielestä pysyy ku muutkin suoravärit :)

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 20 Heinä 2012, 08:32
Kirjoittaja marsuzioni
Wow  0_0 aina eläny siinä uskossa et ne on vaan sellasia väliaikasia mitkä lähtee kokonaan pois muutamassa pesussa :o täytyykin perehtyä näihin ku punanen väri tulossa ja ei haluis hirveenä tappaa hiusta niillä sekotettavilla mömmöillä :))

Vs: Hiusten värjäysväli

Lähetetty: 20 Heinä 2012, 09:51
Kirjoittaja Heiku
^Siis kyllähän ne yleisesti ottaen lähtee muutamassa pesussa pois, mutta mulla ainaki pysy punanen suoraväri hiusten vahingoittuneessa osassa ku tauti, piti värjätä hapatevärillä lopulta päälle että sain sen peittoon :D