Hiusten värjäysväli

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
petomaani

Vs: Hiusten värjäysväli

Viesti Kirjoittaja petomaani »

Olen ymmärtänyt, että lyhyitä hiuksia voi ja saa värjäillä tiheämmin, jos meinaa tukan lyhyenä pitääkin. Eli ei ole niin haitallista, kun siistii kumminkin tukkaa melko tiheesti. Korjatkaa, jos olen jotain ymmärtänyt väärin!
Hue
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4497
Liittynyt: 29 Heinä 2006, 13:02

Vs: Hiusten värjäysväli

Viesti Kirjoittaja Hue »

^ Mutta yleensä pitkällä värjäysvälillä yritetäänkin suojella hiuspohjaa. Hiuspohja on yleensä se mikä eniten kärsii. :-\ Jos esim. vaalennuksia tekee liian tiheään, voi päänahka mennä ihan verille asti ja se, jos joku ei ole mukavaa. Riippuu tietenkin ihotyypistä, mutta esim. mun herkkä päänahka ottaa nokkiinsa jo yhdestä vaalennuksesta.
Misato
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 292
Liittynyt: 30 Tammi 2007, 21:57

Vs: Hiusten värjäysväli

Viesti Kirjoittaja Misato »

Itse olen sen verran neuroottinen vaalean juurikasvuni kanssa, että värjäysvälinä noin 2-3 viikkoa.  Tämä siis juurta hennatessa, hapetteellisia värejä käyttäessä kituuttelin yleensä vähintään kuukauden ennen uutta värjäystä.  Blondatun tukan kanssa oli värjäysväliä kaikkein helpointa venyttää, koska ei tarvinnut pelätä klassista "kaljuefektiä"...  ;D
You and me make the whole world jealous
Elluli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1584
Liittynyt: 05 Huhti 2007, 15:36

Vs: Hiusten värjäysväli

Viesti Kirjoittaja Elluli »

Mä tummennan juurikasvuani itse 3 viikon välein. Pidän sitä aika tiheänä värjäysvälinä, mut ainakin nyt kesällä mun tukka kasvaa sen verran nopeasti että n. sentin ruskea juurikasvu näkyy jo 3 viikon päästä.. Enkä tykkää yhtään jos juuressa on vaaleamman ruskeaa kuin latvassa. Latvoja en värjää vaan aina laitan värjäyspensselilla vain juurikasvuun + n.5cm juuresta värin joka on tällähetkellä tummanruskea,  olen todennut sen mulle parhaimmaksi. Latvat saattavat olla hieman vaaleammanruskeat, mut mun mielestä se on hyvä yhdistelmä että juurissa tummin sävy ja latvaa kohti hieman vaalenee.
Hiusten kasvattelua ja parasta mahdollista hoitoa. Hiuslaatu hento pohjoismainen. Pidennyshiukset kiinnostaa myös
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Hiusten värjäysväli

Viesti Kirjoittaja Mena »

Mä olen puolentoista kuukauden aikana laittanut kerran kestoväriä ja varmaan kolme kertaa suoraväriä pitkällä vaikutusajalla. Kun tahtoo olla punatukka..  ::)
petomaani

Vs: Hiusten värjäysväli

Viesti Kirjoittaja petomaani »

Veikkaan, että meikäläisenki värjäysväli tihenee, koska en halua juurikasvun helottavan ja tykkään todella paljon tästä kullanruskeasta väristä. Arviolta 3 vkon välein joutunen värjäämään oman pääni vastedes.
Retro

Vs: Hiusten värjäysväli

Viesti Kirjoittaja Retro »

Kolmen kuukauden oleskelun jälkeen alkaa juurikasvu yleensä olla häiritsevä, värjäysvälini on siis n. 3 kk, joskus jopa 4. Kestoväriä olen tähän mennessä käyttänyt, mutta nyt ajattelin siirtyä suoraväreihin.
Valentine

Vs: Hiusten värjäysväli

Viesti Kirjoittaja Valentine »

Värjäysväli olisi kyllä itselläni huomattavasti pidempi, jos olisi mahdollista käyttää esim. suoravärejä, mutta kun vaaleaksi ( varsinkaan kylmän vaaleaksi) on aika vaikeaa ilman kampaamovaalennusta päästä, kun tavoitteena on saada n. 7 asteisesta hiuksestä lähes valkoinen 12 asteinen ;D...  Ja itsekkin kun leikkautan hiukseni aina joka toinen kuukausi, jolloin hiuksista lähtee aina siis min 2 cm, eli kaikki kärsinyt hius pois, ovat ainakin omat hiukseni paremmassa kunnossa kun pitkään aikaan ja kiiltävät nätisti. Tosin jos omistaisin pitkät hiukset, en varmaan edes yrittäisi saada / pitää sitä näin vaaleana, sillä huonokuntoinen hius näyttää rumalta, oli värinä mikä tahansa.
Bamboo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1523
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 20:47

Vs: Hiusten värjäysväli

Viesti Kirjoittaja Bamboo »

Miten sitä onkin nykyään muuttunut niin laiskaksi värjäämään hiuksia. En edes muista millon viimeksi  :D. Taidan värjätä hiuksia varmaan 2-3 kertaa vuodessa, mutta hiusväri jota käytän on lähellä luonnollista sävyäni, mutta kuitenkin mahonkiin vivahtava. En kuitenkaan pidä hiuksiani ihan kauhean näköisenä vaikka värjäysväli onkin venähtänyt, mutta kyllä nämä vähän päivitystä kaipaavat. Tuntuu vaan ajatus niin vaivalloiselta. Ennen värjäsin joka kuukausi, mutta aiemmin käytinkin värejä, kuten mustaa ja punaista, nyt luonnollisempaa.
kivipuuteri.blogspot.fi kosmetiikkablogini
katajainen
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 343
Liittynyt: 15 Heinä 2007, 13:06

Vs: Hiusten värjäysväli

Viesti Kirjoittaja katajainen »

Nyt alkuun kun on vasta yks punanen kestoväri päässä niin ajattelin laittaa parin viikon päästä taas koko päähän uudestaan keston, että syventys tuo pohja ihan kunnolla punaseks. Edellisestä kerrasta on nyt 2,5 vkoa ja on jotenkin tosi läpikuultavan punanen, kun on alla vaalea väri. Sen jäkeen ajattelin ruveta n.kerran viikkoon jollakin suoravärillä koko pään ja tyvikasvu 5-6 vkon välein. Onko noissa suoraväreissä jotain herkkyyttä aiheuttavia aineita, jos usein värjää? Tekeekö muuten kukaan sitä väritestiä iholle ennen värjäystä? Ite en oo koskaan  ;D
1cCii,18.6.2010 pituus 34cm
Chaos
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4148
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 17:53

Vs: Hiusten värjäysväli

Viesti Kirjoittaja Chaos »

Mä värjään mustalla kestovärillä kerran kuussa platinanvaalean tyvikasvuni piiloon. Mulla kasvaa niin nopeasti hiukset, että periaatteessa pitäisi värjätä parin viikon välein, jos ei haluisi lainkaan tyvikasvun näkyvän, muttei mun päänahka sellaista kestäisi. Nyt oon laittanut latvoihinkin pari kertaa kestoväriä kans, mutta kunhan väri ei enää haalistu, niin laitan latvoihin vaan suoraväriä kerran viikossa tehismuhittelun yhteydessä.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos
Erykah
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 873
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 17:32

Vs: Hiusten värjäysväli

Viesti Kirjoittaja Erykah »

Nyt kun olen palannut punaisesta vaaleaan, eli suunnilleen omaan väriini, olen huomannut, kuinka helppoa on kun ei tarvitse olla koko ajan värjäämässä tukkaa. Viimeksi värjäsin kesäkuun alussa, eikä juurikasvu oikeastaan näy kuin tietyssä valossa.
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Hiusten värjäysväli

Viesti Kirjoittaja Mena »

^ Se on kyllä vapauttavaa kun ei tarvitse koko ajan värjäillä ja pelleillä suoravärin kanssa ja voi käyttää just sitä shampoota mikä tuntuu hyvältä. ;) Mullakin hiusten värjäysväli pitenee taas kuukaudeksi nyt kun tukka on (tai ainakin on olevinaan) ruskea. Sen kauempaa en kestä katsoa tyvikasvua.
Aleese
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 127
Liittynyt: 23 Heinä 2008, 09:57

Vs: Hiusten värjäysväli

Viesti Kirjoittaja Aleese »

Olen blondannut hiuksiani jo jonkin aikaa ja värjäysvälini on ollut melko pitkä, ehkä 2-3 kuukautta, koska oma hiustenvärini on niin vaalea, että juurikasvu ei ole ollut mitenkään silmiinpistävä. Olen myös yrittänyt varjella hiuksiani liialta vaalentamiselta. Nyt olen siirtymässä tummaan väriin ja nähtäväksi jää, mikä värjäysvälini tulee olemaan. Viimeksi kun olin tummahiuksinen värjäysvälini oli lyhyempi kuin vaaleilla hiuksilla, ehkä noin neljä viikkoa.
stelectra

Vs: Hiusten värjäysväli

Viesti Kirjoittaja stelectra »


Mulla on itsellä aikas vaalea tukka ja värjään mustaksi ( jo varmaan neljättä vuotta) joten juurikasvu ON PAHA jos en värjää.

Nyt pelkään vaan niin paljon kampaamoon menemistä (viimeiset 3 kertaa aivan kamalat kokemukset) joten en uskalla mennä eli pakko itse laitta väri:(

Kai se väli yleensä on noin 5-6 viikkoa..
Vastaa Viestiin