Hiusten värjäysväli

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Hiusten värjäysväli

Viesti Kirjoittaja Ice »

Hanskojen läpi imeytymisestä, kyllä ne värit menevät ihan värjäävinäkin joskus läpi ulkoapäin terveestä hanskasta, ehkä hieman ohuemman kohdan takia, kumminkin ilman mitään reikiä.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
Hue
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4497
Liittynyt: 29 Heinä 2006, 13:02

Vs: Hiusten värjäysväli

Viesti Kirjoittaja Hue »

Realicer kirjoitti: Hanskojen läpi imeytymisestä, kyllä ne värit menevät ihan värjäävinäkin joskus läpi ulkoapäin terveestä hanskasta, ehkä hieman ohuemman kohdan takia, kumminkin ilman mitään reikiä.
Totta totta! Juuri koulussa yksi kolmas luokkalainen värjäsi pitkiä hiuksia mustiksi. Vaihtoi välillä hanskoja, eikä missään vaiheessa koskenut värimassaan paljailla käsillä. Silti tytön kädet olivat osittain mustassa värissä, kun oli lopettanut työn tekemisen ja ottanut hanskat pois!
Pikkunen
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 230
Liittynyt: 05 Helmi 2006, 16:41

Vs: Hiusten värjäysväli

Viesti Kirjoittaja Pikkunen »

Vaalennusväli on 3-6 viikkoa yleensä.
Viimeksi väli venyi varmaankin 8 viikoksi ja tyvi oli keltainen käsittelyn jälkeen. :P
Nyt koetan pysyä tuossa alkuperäisessä vaalennus välissä.
Ursula

Vs: Hiusten värjäysväli

Viesti Kirjoittaja Ursula »

Silloin vielä, kun samalla värillä värjäilin säännöllisin väliajoin, värjäysväli taisi olla noin 2 kuukautta. Aikoinaan lätkin värin koko päähän, vaikka latvoissa väri näytti vielä ihan siedettävältä, ja vasta vuosien päästä opin sen, että voin laittaa värin ensin juurikasvuun ja vasta loppuvaiheessa levittää koko hiukseen vähän kirkastamaan edellistä väriä. Tämä siis kesto- ja puolikestovärien kohdalla. Blondiaikana vaalensin juurikasvun reilun kuukauden välein. Vaahtovärejä olen välillä käyttänyt ihan parinkin viikon välein.
saukko
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 238
Liittynyt: 29 Heinä 2007, 20:28

Vs: Hiusten värjäysväli

Viesti Kirjoittaja saukko »

Mun on pakko värjätä juurikasvu noin kerran kuussa, sillä vaalea juuri mustassa tukassa näyttää vaan niin kamalalta. Viisi viikkoa on ehkä pisin väli minkä kestän, mutta sitten onkin jo aika kiire värjäilemään. Juureen laitan aina ihan marketin kestoväriä ja koko pään ellutan n. 8-10 viikon välein.
Pikkunen
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 230
Liittynyt: 05 Helmi 2006, 16:41

Vs: Hiusten värjäysväli

Viesti Kirjoittaja Pikkunen »

Tummaa juurikasvua havaittavissa joten vkl odottaa vaalennusprojekti jälleen kerran.
Toisaalta rasittavaa hommaa mutta mitäpä sitäei hiusten eteen tekisi. :D
ZombieQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2053
Liittynyt: 22 Heinä 2007, 11:03

Vs: Hiusten värjäysväli

Viesti Kirjoittaja ZombieQueen »

Kuinka usein muuten joudutte vaalentamaan tyvikasvua? Mulla on 4 viikon väli ehdoton maksimiaika, sitten alkaa näyttään aika hirveeltä.
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii
SH
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2728
Liittynyt: 26 Touko 2007, 08:50

Vs: Hiusten värjäysväli

Viesti Kirjoittaja SH »

4 viikkoa maksimi!&nbsp; :-[ Mä käyn kampaajalla kahden kuukauden välein. Olishan se hyvä jos olis mahdollisimman lyhyt tyvikasvu, mutta saapahan niiläkin rahoilla meikkejä&nbsp; ;D. Lyhyttukkaisena kävin kyllä 5 viikon välein.
Sheppa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1044
Liittynyt: 14 Loka 2006, 18:13

Vs: Hiusten värjäysväli

Viesti Kirjoittaja Sheppa »

Mun omakin tukka on varsinkin päältä suht vaalea, joten kestän jopa 2kk. Kuukauden jälkeen ei vielä ole lähellekään tarve vaalentaa, hyvä kun juurikasvu erottuu edes (toki tukka kasvaa sen sentin). Sitten ekan kuukauden jälkeen tukka alkaa tummua ja kellastua, L'Orealin vaaleiden hiusten naamiolla saan aika hyvin paikattua siten että tyvikasvu häivyttyy, koska mun tukkahan on tuhkaisen/maantienharmaan sävyinen ja kylmä. Viimeksi vaalensin 1,5kk kuluttua edellisestä vaalennuksesta, koska en jaksanut odottaa paria viikkoa :P Yritän aina hillitä vaalennusaineeseen tarttumista, joudun laittamaan kaksi pakettia kerralla eikä tukka - yllätys yllätys - tykkää siitä kovin hyvää (viimeksi katkeili hiuksia edestä, valittelin jo hiusten katkeilu -ketjussa). Eka siis laitan reippaasti vaalentavan ja heti perään taittavan, Poly Blonden Silver Shimmeriä oon käyttänyt, molempia aineita laitan latvoja vältellen. Ulkonäöllisesti tulee hyvä lopputulos, hiusten kunto on eri asia... Rekkua vaan perään, aika äkkiä ne siitä pehmenee entiselleen.
1b F ii.
Lemppareita Joicon k-pak -sarja, Tigi O&H ha, Brunette Goddess sh ja ha, L'Anza Hair Repair-sarja, Dry Hair Moisture treatment ja Healing Moisture Kukui Nut ha. Tukan pituus vajaa bsl. Väritys n. 10/11-tasoinen tuhkanvaalea.
FairyTale
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 854
Liittynyt: 18 Loka 2006, 15:45

Vs: Hiusten värjäysväli

Viesti Kirjoittaja FairyTale »

SuperHotFemale kirjoitti: Kuinka usein muuten joudutte vaalentamaan tyvikasvua? Mulla on 4 viikon väli ehdoton maksimiaika, sitten alkaa näyttään aika hirveeltä.
Just ton tyvikasvun takia, olen nyt blondaamiseen kyllästynyt, parhaimmillaan mulla näkyy juurikasvu seuraavana päivänä :P. Noin 4 viikkoa kuitenkin on aina pakko sinnitellä värjäysvälin kanssa päänahan takia.
1b M ii
petomaani

Vs: Hiusten värjäysväli

Viesti Kirjoittaja petomaani »

Kun värjäyspaperiohjeessa sanotaan "levitetään kuiviin, pesemättömiin hiuksiin", niin pitääkä tosiaan odottaa seuraavaan päivään, jos olet sattunut tukan pesemään tänään ja huvittais värjätäkin tänään??
Hue
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4497
Liittynyt: 29 Heinä 2006, 13:02

Vs: Hiusten värjäysväli

Viesti Kirjoittaja Hue »

^ Riippuu siitä, koska olet pessyt hiukset. Yleensä värjäystä ei suosittella ainakaan heti pesun jälkeen, koska shampoo pesee hiuspohjaa suojaavan rasvan pois. Jos aamulla olet pessyt hiukset, niin kyllä illalla voi jo melko turvallisesti värjätä.
petomaani

Vs: Hiusten värjäysväli

Viesti Kirjoittaja petomaani »

^no sitten voin hyvillä mielin värjätä, kiitos!&nbsp; :)
Valentine

Vs: Hiusten värjäysväli

Viesti Kirjoittaja Valentine »

FairyTale kirjoitti:
SuperHotFemale kirjoitti: Kuinka usein muuten joudutte vaalentamaan tyvikasvua? Mulla on 4 viikon väli ehdoton maksimiaika, sitten alkaa näyttään aika hirveeltä.
Just ton tyvikasvun takia, olen nyt blondaamiseen kyllästynyt, parhaimmillaan mulla näkyy juurikasvu seuraavana päivänä :P. Noin 4 viikkoa kuitenkin on aina pakko sinnitellä värjäysvälin kanssa päänahan takia.
Jep, itsellänikin kampaamokäynti aina n. 4 viikon välein... Yleensä hieman alle, ei kertaakaan ole ollut vielä yli. Lyhyissä vaaleissa hiuksissa tummanvaalea juurikasvu näyttää niin rumalta, ettei kyllä kestä katsella yhtään pitempään.
Tanya
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 235
Liittynyt: 23 Touko 2006, 17:07

Vs: Hiusten värjäysväli

Viesti Kirjoittaja Tanya »

Kylläpä ihmiset värjää usein. :o Itse käyn kampaajalla värjäämässä noin kolmen kuukauden välein. Nyt on kyllä jo neljä kuukautta kulunu, ku oon värjäilly voidemaisella suoravärillä ite kotona. Ihan hyvin on tarttunut myös tyveen. Kun olin punapää sai kyllä olla laittamassa suoraväriä parin viikon välein, että väri pysyi hyvänä. Kahden kuukauden päästä alkaa kyllä aina olla jo aikas pitkä juurikasvu, mutta aina sitä on tullut sinniteltyä se kolme kuukautta ennen kuin on laitettu uus kestoväri. Onneksi on suoravärit!&nbsp; :D
1cFii
Vastaa Viestiin