Hiusten värjäysväli

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
Nanette
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 153
Liittynyt: 02 Marras 2008, 03:27

Vs: Hiusten värjäysväli

Viesti Kirjoittaja Nanette »

Äh, minulle on tullut joku pakkomielle tästä tyvikasvusta. Nyt on noin kolme viikkoa kun viimeksi sen vaalensin. Minua alkaa niin häiritsemään tuo alle sentin kasvu vaikka olenkin vaalea 8-9 väliltä oma tyvikasvu. Vaalennus noin 11-05 Tuntuu kuin hiukset näyttäisivät likaisilta ja jotenkin sotkuisilta. Kohta on ihan pakko taas vaalentaa vaikka ei tee todellakaan hyvää minun kuivalle hiuspohjalle.
Täytyisi löytää joku hyvä vaalennusväri (kaupan) millä saisin sen tarpeeksi vaaleaksi. Viimeksisikin jäi tuo paljon keltaisemmaksi kuin latvat. Igoran  roya 12-0 ja 12-1 tulee hyvä kun laittaa 9%. En vain viitsisi ostaa noita kotiin kun tukussa joutuu ostamaan aina sen litran hapete pullon ja se igoran on niin hitsin kallista.
Parturi-kampaaja opiskelija jolla on ainainen ongelma omien hiusten kanssa.
Amilo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1386
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 18:49

Vs: Hiusten värjäysväli

Viesti Kirjoittaja Amilo »

^Vinkiksi että voit kyllä hyvin kokeilla tuon Igoran kanssa jotain toista edullisempaa hapetetta. Esim KC:n tai jotain mikä on ns. yleishapete eli on suunniteltu toimimaan useimpien värien kanssa
pitkätukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 945
Liittynyt: 05 Heinä 2008, 19:25

Vs: Hiusten värjäysväli

Viesti Kirjoittaja pitkätukka »

Vaaleahko tyvikasvu alkaa häiritä omaa esteettistä silmääni aina 2-3 viikon kuluttua värjäämisestä. Silloin kun sitä on vähän alle sentti. Värjään kuitenkin aikaisintaan vasta 4 viikon kuluttua ja joskus odotan jopa 6 viikkoa. Sen enempää en sitä tyveä jaksa katsella.

2 cm verran tummahkon tuhkanvaaleaa tyvikasvua näkyy mielestäni jo todella häiritsevästi. Luonnollisen värini ja värjätyn osan välillä on useita asteita. Viimeksi värjäsin Herbatintin 2N-sävyllä (mustanruskea), mistä pidin värin puolesta jopa enemmän kuin aikaisemmin käyttämistäni "kolmosista" eli markettien tummanruskeista. En sentään mustaa laita, mutta ei tämä siitä kaukana ole...

Voi tietysti kysyä, miksi ylläpidän näin suurta eroa luonnolliseen väriini verrattuna. Totuus on se, että mulla näyttää parhaalta joko ihan viileä vaalea tai tummanruskea ja olen tässä tapauksessa turhamainen pörhistelijä  :P. Se vaalea on vaikeampi saada aikaan ja se olisi varmasti myös epäterveellisempi valinta sekä päänahalle että hiuksille.
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.
Luscious
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1227
Liittynyt: 06 Marras 2006, 15:05

Vs: Hiusten värjäysväli

Viesti Kirjoittaja Luscious »

Suurinpiirtein kuukauden välein värjään vaalean juurikasvun kupariseksi. Levitän väriä vain tyveen ja muuten laitan joskus kun jaksan suoraväriä pituuksiin.
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...
Lemmy
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 143
Liittynyt: 06 Tammi 2009, 13:01

Vs: Hiusten värjäysväli

Viesti Kirjoittaja Lemmy »

Itse kuulun niihin, joka värjää kampaajalla, koska en missään nimessä halua värjätä tyveä kotona (en tajua kuka siihen pystyy ilman, että kylppäri on ihan roiskittu + että kaikkialla päässä olisi tyvi värjätty) ja siksi värjäilen tai siis vaalennan noin 3 kuukauden välein, nyt olen juuri menossa kampaajalle ja nyt on 14 viikkoa kulunut viime tyvivaalennuksesta. Oma väri on maantienharmaa ja välillä se näkyy tosi pahasti ja välil ei ollenkaan, riippuu ihan valaistuksesta, mutta ero ei oo huima. Syy miks värjään näin harvoin on se, että se maksaa niin hemmetisti ja toiseksi mä oon vähän neuroottinen noiden syöpäpelotteluiden suhteen, että se väri imeytyy ties minne kehoon... ::)

En ymmärrä esim. paria tuttuani, joilla on musta tukka, ja he värjäävät parin viikon välein, koska "juurikasvu on tosi näkyvä", rehellisesti sanottuna en edes huomaa heidän tyvikasvuaan oikeasti ollenkaan parin viikon kuluttua värjäyksestä  :o!! *ei tajua*  Se on sitten eri asia, jos oma väri on esim. ihan musta ja värjää blondiksi, niin silloin tyviväri näkyy tosi rumasti.
Vaalennetut/raidoitetut, puoleen selkään olevat hiukset. Tukkamaniaa jo muutama vuosi, eikä loppua näy!
slala
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 712
Liittynyt: 03 Tammi 2009, 22:00

Vs: Hiusten värjäysväli

Viesti Kirjoittaja slala »

Kuukauden kohdalla juurikasvu on mulle jo sietämätön, ja viikkoa aiemmin se alkaa jo häiritä niin, että tuntuu, ettei tukkaa saa laitettua kivannäköisesti millään. Lisäksi musta tuntuu, että mun ihonväri (lämmin, kellertävä) ja oma hiustenväri (hyvin harmahtava vaalea) riitelevät keskenään, ja näytän omanvärisellä juurikasvulla siltä, että mulla olisi vääränväristä meikkivoidetta - vaikkei meikkiä olisi naamassa laisinkaan. Se lisää siis epäsiistiä vaikutelmaa. Värjätty osuus on vaaleampia raitoja lukuunottamatta jonkun asteista ruskeaa. Koska värjään niin usein - kuukauden tai alle kuukauden välein - pyrin itse lähinnä häivyttelemään juurikasvua joko suoraväreillä tai joskus jollain vähän jytymmälläkin (esim. Casting Creme Gloss), tavallisia kestovärejä en ole aikoihin itse käytellyt. Vaikken suoraväreillä saa vaaleaa juurikasvua kokonaan piiloon, niin se tasoittaa eroa sen verran, että tukka (ja naama) näyttää ihan hyvältä. Kampaajalla muutaman kerran vuodessa pistetään sitten kunnon väri juureen.
Catariina

Vs: Hiusten värjäysväli

Viesti Kirjoittaja Catariina »

Mulla on hiusten oma väri semmonen "maantienharmaa" jota värjään mustaksi. Koska tukka on max 2 cm niin värjäämään joudun todella usein. Liiankin kanssa. Hiusten kunto ei kerkeä kyllä pahaksi menemään kun pidän tukan lyhyenä, mutta päänahan kunto välillä mietityttää vaikka ongelmia ei (ainakaan vielä - toivottavasti ei tulekkaan) ole. Kyllä se taitaa kuukauden välein olla kun minä tuolla kylppärissä väripurkin kanssa heilun...
RedHair

Vs: Hiusten värjäysväli

Viesti Kirjoittaja RedHair »

Saattaa kenties kuulostaa oudolta, mutta värjään hiuksiani 3-4kk välein. Ennen värjäsin joka kuukausi, mutta nyt en ole vaivautunut, vaikka en edes itse koske väriputeleihin :T ;D ;D Täällä ihmiset näyttävät värjäävän hiuksiaan aika tiuhaan tahtiin... No, ei se juurikasvukaan mikään silmiä hivelevä ole varsinkaan tummassa tukassa tai punaisessa.

Yksi kaverini värjää hiuksiaan 2-3 viikon välein tai ainakin juurikasvuaan. Hänellä on on ollut luonnostaan blondit. Vielolettia,ruskeaa ja punaista on sen pää kestänyt! :ts :ts Itselläni on ollut maantienruskeat luonnostaan, sitten ruskeat, tummanruskeat, luumun violetti sekaväriset (blond.raidat, punaista + ruskeaa.) Siis kauheata! ;D Ja nyt tällä hetkellä koko punaiset, yleensä olen saanut vain hirveällä työllä juurikasvunu punaiseksi.. :ts :T ??? ??? :o

Tosin ei taida kamullani olla kohta tukkaa päässä ;D :o :( ??? ???
Belle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2117
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 14:02

Vs: Hiusten värjäysväli

Viesti Kirjoittaja Belle »

Mun oma väri on 7-asteinen maantie. Silloin, kun oli 9-asteinen vaalea tukka niin tyvikäsittely kerran kuussa riitti. Tällä hetkellä hiukset on 4-5-asteiset ja vaaleampi tyvikasvu on niin järkyttävän näköistä, että värjään noin 3vko välein.

Mikähän siinä muuten on, että tummempi tyvi vaaleassa hiuksessa ei näytä lainkaan yhtä pahalta kuin vaalea tyvi tummassa? Tulee sellainen "kalju" efekti ja jakaus alkaa näyttää ylileveältä. Luulen, ettei mun hermot kestä tätä hirveää värjäysrumbaa ja rahanmenoa enää kovin kauaa, joten värinpoisto ja paluu lähemmän omaa väriä lienee pian edessä. Joku 6-asteinen ruskea ei varmaan vaatisi näin tiheää värjäilyä pysyäkseen siistinä.
Antur
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1510
Liittynyt: 04 Marras 2008, 04:08

Vs: Hiusten värjäysväli

Viesti Kirjoittaja Antur »

Silloin kun vielä juoksin kampaajalla värjäämässä, väli venähti usein kahdeksaankin viikkoon ja tyvi näytti karmivalta viimeiset kolme-neljä viikkoa. Nyt kun olosuhteiden pakosta on tullut värjäiltyä itse, väli on kummasti kaventunut noin neljään...  ::) Taisipa yksi väli olla kolmekin viikkoa, kun testasin uutta väriä. Oma väri on siis jotain maantiensuuntaista, värjään mustaksi/viime aikoina tyvi on ollut violetti. Kohta kyllä joutuu värjäämään koko kuontalon taas mustaksi, liian pitkä violetti tyvi ei oikein ole esteettinen... ::)

Kampaajalla tuli muuten käytettyä poikkeuksetta kevytvärejä, musta kestää päässäni ihan käsittämättömän hyvin haalistumatta mihinkään, itse värjäilen kestoväreillä kun hyvän violetin sävyn löysin. Ei tee hiuspohjalle kyllä hyvää, pitää katsella seuraavaksi hyvänsävyisiä kevytvärejä kun tuo värjäysväli on noinkin lyhyt nykyään...
"Morgenstern ach scheine
auf das Antlitz mein
Wirf ein warmes Licht
auf mein Ungesicht
Sag mir ich bin nicht alleine."


Iherbin ensitilaajille 5$ alennus koodilla QAK439.
Hilippa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1896
Liittynyt: 05 Huhti 2007, 21:29

Vs: Hiusten värjäysväli

Viesti Kirjoittaja Hilippa »

Juurikasvun värjään kestovärillä 3-4 viikon välein.
Pituuksiin riittää kun laitan suoravärin pari kertaa vuodessa.
insensibility

Vs: Hiusten värjäysväli

Viesti Kirjoittaja insensibility »

Olen värjänny näitä nyt noin kahden viikon välein kestovärillä (Tiedän, se tappaa hiukseni mutta punainen on punainen. Odotan vielä sitä hetkeä kun varaan kampaajalle ajan Elluvärjäykseen.), yleensä värjäysvälini on kuitenkin pitempi, sellanen ehkä kuukausi ainakin silloin kun vielä oli musta tukka. Siksikin mä olen nyt värjänny marketin kestoilla kun en oo päässyt Turkuun ostamaan suoraväriä. No, kai tämä pää hetken aikaa kestää tän rääkin ;d
Sadetar

Vs: Hiusten värjäysväli

Viesti Kirjoittaja Sadetar »

insensibility kirjoitti: Olen värjänny näitä nyt noin kahden viikon välein kestovärillä (Tiedän, se tappaa hiukseni mutta punainen on punainen. Odotan vielä sitä hetkeä kun varaan kampaajalle ajan Elluvärjäykseen.), yleensä värjäysvälini on kuitenkin pitempi, sellanen ehkä kuukausi ainakin silloin kun vielä oli musta tukka. Siksikin mä olen nyt värjänny marketin kestoilla kun en oo päässyt Turkuun ostamaan suoraväriä. No, kai tämä pää hetken aikaa kestää tän rääkin ;d
Juuri noin minäkin tein tuossa joku aika sitten. Tarkoitan, että ajattelin punaisen olevan punainen ja sen takia haalistuvan niin nopeasti. Tosiasia kuitenkin oli, että tukkani alkoi olla niin huonossa kunnossa, ettei se punainen väri sen takia enää pysynyt ja toistuvat värjäyskerrat vain pahensivat tilannetta. Tämä päätyi lopulta siihen, että hiuksista lähti sellaiset 25-30 senttiä ja ne kerrostettiin todella reippaasti. Kerrostusten kohdalta lyheni siis jopa 45 senttiä. Yleiskunto on nyt hyvä niissä hiuksissa mitkä jäivät ja väri vaihtui elumeniin, joten josko pysyisikin kuontalo taas paremmin terveenä. Sinullekin suosittelen, että yritä mahdollisimman nopeasti päästä eroon tuosta punaisella värillä kestovärjäylyistä. Tässä puhun siis sillä kokemuksen syvällä rintaäänellä.
deko
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2744
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 18:14

Vs: Hiusten värjäysväli

Viesti Kirjoittaja deko »

Sadetar kirjoitti: Tosiasia kuitenkin oli, että tukkani alkoi olla niin huonossa kunnossa, ettei se punainen väri sen takia enää pysynyt ja toistuvat värjäyskerrat vain pahensivat tilannetta.
Totta turiset.

Punaisen ylläpitäminen vaatii oikeasti suoravärin käyttöä. Kestovärivärjäyksillä saa tapettua pituudet todella nopeasti. On täysin järjetöntä värjätä parin viikon välein kestolla. Pituudet eivät sitä kestä. Hiusta ei saa kuntoutettua pysyvään hyvään kuntoon millään maailman keinolla jos pituudet värjää hajalle. Tämä opittiin kantapään kautta. Minun hyvin paljon värjätty ja muutaman kerran väripoistettu tukka ei palaa ennalleen muuta kuin kasvattamalla rääkätty osuus pois. Ja se on hidasta koska en halua luopua tästä pituudesta. Tämä tarkoittaa toistuvaa latvojen mikrotrimmausta ja jatkuvaa tehohoitamista. Vuonna 2012 pitäisi olla enin rääkätty osa poissa ja sitten vasta pystyy kasvattamaan kunnolla pituutta.
this too shall pass.
insensibility

Vs: Hiusten värjäysväli

Viesti Kirjoittaja insensibility »

deko kirjoitti:
Sadetar kirjoitti: Tosiasia kuitenkin oli, että tukkani alkoi olla niin huonossa kunnossa, ettei se punainen väri sen takia enää pysynyt ja toistuvat värjäyskerrat vain pahensivat tilannetta.
Totta turiset.

Punaisen ylläpitäminen vaatii oikeasti suoravärin käyttöä. Kestovärivärjäyksillä saa tapettua pituudet todella nopeasti. On täysin järjetöntä värjätä parin viikon välein kestolla. Pituudet eivät sitä kestä. Hiusta ei saa kuntoutettua pysyvään hyvään kuntoon millään maailman keinolla jos pituudet värjää hajalle. Tämä opittiin kantapään kautta. Minun hyvin paljon värjätty ja muutaman kerran väripoistettu tukka ei palaa ennalleen muuta kuin kasvattamalla rääkätty osuus pois. Ja se on hidasta koska en halua luopua tästä pituudesta. Tämä tarkoittaa toistuvaa latvojen mikrotrimmausta ja jatkuvaa tehohoitamista. Vuonna 2012 pitäisi olla enin rääkätty osa poissa ja sitten vasta pystyy kasvattamaan kunnolla pituutta.
Joo, pakko yrittää saada tälle viikolle tai ensi viikon maanantaille elluaikaa, ei tästä mitään tule.
Toivotaan sitten että kans pysyy päässäni tuo. >:
Vastaa Viestiin