Hiusten värjäysväli

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
Lilly Missy

Vs: Hiusten värjäysväli

Viesti Kirjoittaja Lilly Missy »

Blondaan tyven n.kuukauden välein. Aineen levitän lopuksi vajaaksi 10min kaikkialle hiuksiin, paitsi ihan latvoihin. Just eilen värjäsin viimmeksi, oon itseasiassa erittäin tyytyväinen lopputulokseen. Mulla näkyi sävyero hiuksissa värinpoistokäsittelyn kokeneiden ja sitten ihan vain blondivärin kärsineiden välillä, semmonen pari-kolme senttiä oli epäsopivaa värisävyä. Mutta nyt se näyttäisi olevan historiaa, ainakin toistaiseksi hiukset näyttävät kauttaaltaan saman sävyisiltä :)
Nuppu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1175
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 12:31

Vs: Hiusten värjäysväli

Viesti Kirjoittaja Nuppu »

Kuinkahan usein pelkkää tyveä uskaltaisi kestovärjätä ilman, että hiusten kunto ihan hirmuisesti kärsisi?  ??? Tätä mietin, kun viime kerrasta on vasta kolme viikkoa, ja tekisi jo mieli värjätä tuo ruma tyvikasvu piiloon  :(
Henriikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1616
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 16:26

Vs: Hiusten värjäysväli

Viesti Kirjoittaja Henriikka »

Jos värjää pelkkää tyveä, niin uskoisin että kyllä kolmen viikonkin välein voisi. :) Eri asia on, jos joka kolmas viikko levittää värin puoleksi tunniksi kaikkiin hiuksiin, tyvestä latvaan.

Eli jos latvojen väri ei ole haalistunut, niin voihan niihin jättää värin laittamatta ja laittaa vaikka joka toisella värjäyskerralla. Tuollaisen väripaketinhan voi puolittaa ennen sekoittamista, niin jäisi kahteen tyvivärjäyskertaan. :)
Hiuskuva hiuslaatuketjun sivulla 1
Efva
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 869
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:36

Vs: Hiusten värjäysväli

Viesti Kirjoittaja Efva »

Nuppu, mä oon miettinyt samaa ja tullut siihen tulokseen, että jos tosiaan kolmen viikon jälkeen on jo ruma tyvikasvu, niin värjään surutta (jos jaksan). Kun se tosiaan vähän vaihtelee, että milloin se "kipupiste" on saavutettu ;D

Näin siis tosiaan pelkkää tyveä värjätessä.
Nuppu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1175
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 12:31

Vs: Hiusten värjäysväli

Viesti Kirjoittaja Nuppu »

Mirre kirjoitti: Nuppu, mä oon miettinyt samaa ja tullut siihen tulokseen, että jos tosiaan kolmen viikon jälkeen on jo ruma tyvikasvu, niin värjään surutta (jos jaksan).
Mulla kävi sitten niin, että en jaksanut  ;) Viikon aion vielä pärjäillä tällä tyvikasvulla. Ja tosiaan puhuin ihan pelkän tyven värjäämisestä; latvoihin en ole kestoväriä levittänyt varmaan puoleen vuoteen. Kyllähän ne välillä näyttävät vähän haalistuneilta, mutta mieluummin kestän sitä kuin riskeeraan jo ennestään huokoisten latvojen kunnon. Onneksi on suoravärit  :D
Merial
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 662
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 09:07

Vs: Hiusten värjäysväli

Viesti Kirjoittaja Merial »

Kuinka nopeasti on turvallista laittaa uusi väri päälle? Itse nimittäin tänään värjäsin Visionin värillä joka ei olekaan ollenkaan oman tyyliseni ja vappuna pitäisi olla se mieluisa väri päässä tai muuten koko viikonloppu menee piloille. ;) Hiukset vähän kuivuivat värjäyksestä mutta ovat kuitenkin hyvässä kunnossa, uskaltaisiko pistää astetta tummempaa ja neutraalia väriä päälle vaikka alkuviikosta? Jos nämä välipäivät nyt antaisi tehohoitojen vaikuttaa ja muhia päässä oikein kunnolla.
Tukka hyvin, kaikki hyvin!
calypso
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2457
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 11:49

Vs: Hiusten värjäysväli

Viesti Kirjoittaja calypso »

Suosittelen käyttämään jotain suoraväriä. Se jo yksistään saattaa jämähtää hiuksiin jos hius on huokoinen ja kuivunut.
Merial
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 662
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 09:07

Vs: Hiusten värjäysväli

Viesti Kirjoittaja Merial »

Tänään hiukset ovat kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan, mutta taidan silti ottaa neuvosta vaarin ja käyttää suoraväriä. Mutta se mietityttää, että mitenkä hyvin tuo 4.0 asteinen suoraväri pystyy taittamaan tuon vitosasteisen .58-vivahteen neutraaliksi?
Tukka hyvin, kaikki hyvin!
Sanguine
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1283
Liittynyt: 16 Huhti 2006, 15:54

Vs: Hiusten värjäysväli

Viesti Kirjoittaja Sanguine »

Nyt tässä on ollut melko pitkä väri värjäyksessä, viimeksi varmaan heinäkuussa olen värin päähän laittanut.

Kaupungilta tarttui mukaan pari kevytväriä, joita ajattelin huomenissa kokeilla. Kovasti haluaisin punaista pitää, mutta tuppaa vähän haalistumaan. Schwarzkopfin kestoväri on ostettava, jos sävyte pysyy vain vähän aikaa.
Yksi kahvipannu sinne tai tänne - ei kai se suuria merkitse, kun ollaan etsimässä pyrstötähtiä. 
Maria
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 378
Liittynyt: 13 Helmi 2006, 00:48

Vs: Hiusten värjäysväli

Viesti Kirjoittaja Maria »

Itsellä musta tukka värjättynä ja värjään koko pään noin.2kk välein tai joskus saattaa venähtää pidemmäksikin ajaksi,muttat en anna juurikasvun päästä kovin pahaksi :)

Suoraväri lisäilen hoitoaineen sekaan väriä kirkastamaan.
sus-su

Vs: Hiusten värjäysväli

Viesti Kirjoittaja sus-su »

*manna* kirjoitti: Mitä luulette, tuleeko ihan kamalaa jälkeä (lue: huonokuntoiset hiukset) jos värjätään tyvikasvu ja raidat piiloon 19.5. ja seuraavan kerran värjäys olisi jo 10.6.?
Mulla aikoinaan vaalennettiin ja sen jälkeen taas kuukauden päästä koko pää siis ja hiukset ei kyllä pahemmin kärsineet ja tulleet huonoon kuntoon. Riippuu tietenkin jo lähtötilanteesta.
olivia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 512
Liittynyt: 27 Tammi 2006, 15:16

Vs: Hiusten värjäysväli

Viesti Kirjoittaja olivia »

Kerrankuussa tyrkin kestovärin kokopäähän. En ole huomannut että kuivattaisi tai mitään.
Breathe me.
-kata-
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1390
Liittynyt: 11 Touko 2006, 15:53

Vs: Hiusten värjäysväli

Viesti Kirjoittaja -kata- »

Käyn nykyään kampaajalla kolmen kuukauden välein ja siellä aina värjätään ... Tän vuoden maaliskuussa ekaa kertaa, sitten kesäkuussa, viimeksi syyskuussa. Seuraavaksi 1.12. Näitä ennen joskus aikoinaan satunnaisia kokeiluja ja raitoja vain.

Tuota kesto ja kevytväri juttua olen aina miettinyt vain  ::) ...
Maaliskuussa kun kävin, niin värjättiin kestoväreillä. Seuraavan kerran kun kävin kesäkuussa samalla kampaajalla, niin hän alkoikin puhumaan ettei kannata värjätä kestovärillä aina tukkaa, että lopulta värit ei kestä, ihan niinkuin Ishamael:kin tuolla aikaisemmin infosi. Värjäsi sitten juurikasvua kestolla ja muuten kevytväreillä tai jotenkin sillai se meni.
No sitten syyskuussa menin eri kampaajalle, pakko oli etsiä halvempaa vaihtoehtoa edellisen kalliin tilalle. Niin sanoin hänellekkin tosta värihommasta, niin hän oli sitä mieltä että kestoväriä sen olla pitää  ::), no mitäpäs mä sitten tietämättömänä siinä sen enempää... Kestoväreillä värjättiin.

Ensmäisellä kerralla kestoväreillä, ruskean punertavan sävyt, kestivät ihan ok, mutteivat nyt mitenkään hurjan pitkään kyllä ... Toisella kerralla oli selkeesti punertavat sävyt ja kevytvärejä ja kesäkin vielä, niin eivätpä kestäneet juuri ollenkaan, lähtivät samantien melkein tukasta.
Kolmannella kerralla tuolla eripaikassa ruskeansävyjä kestoväreillä, niin tästä on nyt 3 kuukautta kun siellä kävin ja ovat pysyneet paremmin kuin koskaan! Toki ajan kanssa vähän haalistuneet, mutta muuten kyllä parhaiten tähän astisista värjäilystä väri pysynyt!

Miten se nyt sitten todella oikein on ja tuntuu että kampaajienkin välillä on tästä erilaisia mielipiteitä ?! Ketäpä uskoa ?! Kevyt vai kestovärit ?! Toinen väittää toista ja toinen toista pysyvyyden ja hiusten kunnon yms. kannalta.
Saas nähdä mitä on mieltä taas uusi kampaaja jolle olen 1.12. menossa ...  ::)
Viimeksi muokannut -kata-, 29 Marras 2006, 10:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"You're born alone, you die alone. The rest is yours to fill the gap. The world goes on without you here. Adjust or just collapse". (Five Finger Death Punch)
Miracle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2154
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 13:24

Vs: Hiusten värjäysväli

Viesti Kirjoittaja Miracle »

Mä värjäilen juurikasvua parin kuukauden välein.. Joskus menee pidempäänkin, etten värjää (väsyero ei oo iso, joten ei haittaa niin paljon). Ja vaalennusta aina sinne tyveen laitan. Pituuksiin en väriä laita, paitsi huuhteluvaiheessa annan sen vaikuttaa minuutin pari myös pituuksissa. Oon huomannu, ettei sitä väriä kannata koko päähän iskeä, kuivuu hiukset liiaksi. Yritäkin aina huolella levittää värin vain värjäämättömiin kohtiin.
Eläimellisyys
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3186
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:28

Vs: Hiusten värjäysväli

Viesti Kirjoittaja Eläimellisyys »

kata82 kirjoitti:

Ensmäisellä kerralla kestoväreillä, ruskean punertavan sävyt, kestivät ihan ok, mutteivat nyt mitenkään hurjan pitkään kyllä ... Toisella kerralla oli selkeesti punertavat sävyt ja kevytvärejä ja kesäkin vielä, niin eivätpä kestäneet juuri ollenkaan, lähtivät samantien melkein tukasta.
Kolmannella kerralla tuolla eripaikassa ruskeansävyjä kestoväreillä, niin tästä on nyt 3 kuukautta kun siellä kävin ja ovat pysyneet paremmin kuin koskaan! Toki ajan kanssa vähän haalistuneet, mutta muuten kyllä parhaiten tähän astisista värjäilystä väri pysynyt!

Miten se nyt sitten todella oikein on ja tuntuu että kampaajienkin välillä on tästä erilaisia mielipiteitä ?! Ketäpä uskoa ?! Kevyt vai kestovärit ?!
Tuolle on se looginen selitys että punaisien sävyjen kesto on rutkasti huonompi kuin ruskeiden sävyjen, oli kyseessä sitten kesto- tai kevytsävyt.

Ja asiaan. Värjään tyven joka kolmas viikko kestovärillä, mun tukka ehtii jo siinä ajassa kasvaa sentin verran. Mun nykyinen väri on niin hirmu kirkas että juurikasvun ja värjätyn raja on kauhean jyrkkä.

Koko tukan värjään n. joka kolmas kuukausi Elumenilla, on uskomatonta miten hyvin se väri  kestää! Ei mun tukka 3 kuukaudenkaan jälkeen ole samanlainen kuin mitä se oli pois kuluneen suoravärin jälkeen, eli vaalea kupari. Kuitenkin siinä vaiheessa on Elumenilla käsittelemätöntä hiusta sen verran että hyvä värjätä - ja kyllä siitä jonkun verran intensiivisempi sävy siltä tulee.
Vastaa Viestiin