Hiusten värjäysväli

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
Rosey
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 203
Liittynyt: 26 Tammi 2006, 15:20

Vs: Hiusten värjäysväli

Viesti Kirjoittaja Rosey »

Miul on menossa vaalennusoperaatio "luonnollisella" taval. Eli annan latvojen (tummanruskeella kestoväril moooooneen kertaan värjätyt, käytännössä mustat) vaan olla, kyllä ne vaalenee siit pikkuhiljaa ja vaaleempaa kasvaa tyvestä kokoajan. Tyveen heitän vaaleanruskean tai keskiruskean sävytteen ainakun tuntuu hyvälle. Värjäysvälit meinaa aina vaan venähtää. Joskus vietän monta viikkoa ilman tyvikasvua paljastavaa jakausta  :D Miun päälle tuttu kampaus on korkealla ponnari, ilman jakauksia.
Eli koko homman tavoite on saada latvoistakin vaaleanruskeat, lähelle omaa hiustenväriä. Latva vaan alkaa osoittaa taipumusta punaisuuteen.
Erykah
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 873
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 17:32

Vs: Hiusten värjäysväli

Viesti Kirjoittaja Erykah »

Kestoväriä parin kuukauden välein, suoravärejä aina kun tuntuu että väri kaipaisi kirkastusta, suunnilleen parin viikon välein.
Mindela
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1225
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 00:55

Vs: Hiusten värjäysväli

Viesti Kirjoittaja Mindela »

Täällä värjätään tukka 5-6vk välein, kestolla. Ensin juuret 20min ja lopputukka 10min.
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Hiusten värjäysväli

Viesti Kirjoittaja Ice »

kolmen kuukauden välein värinpoisto ja väriä juureen :)
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
Miracle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2154
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 13:24

Vs: Hiusten värjäysväli

Viesti Kirjoittaja Miracle »

Juurikasvu tulee värjättyä aina silloin, kun se alkaa häiritsemään.. Joskus menee pidempi aika värjäysten välillä, joskus lyhyempi.. Mutta suunnilleen ehkä n.4-5 viikon välein tulee värjättyä..
Seela
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 832
Liittynyt: 26 Tammi 2006, 12:02

Vs: Hiusten värjäysväli

Viesti Kirjoittaja Seela »

Tyvi värjätään kestovärillä 2-3 kk välein kampaajalla. Samalla pituudet saa nopean sävykäsittelyn. Juurikasvu on kamala muttei enää yhtä pahan näköinen kuin punapäänä. Kasvatuksesta kärsii koko ruumis  :P
On silkkaa ajan ja sielunvoimien tuhlausta kuvitella, mihin kykenisi, jos asiat olisivat toisin.

Ne eivät ole toisin.
Jade
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 51
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 18:05

Vs: Hiusten värjäysväli

Viesti Kirjoittaja Jade »

Tyveä vaalennan n. 4-6 viikon välein. Hopeashampoota käytän keltaisuuden poistoon ja välillä laitan myös Igoran vaahtoväriä.
Hiukset: vaalennetut, hartiamittaiset, ohuet.
Suosikit: Tigi Superstar, Brunette Goddess & Joico IHT.
Bambi
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 659
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:29

Vs: Hiusten värjäysväli

Viesti Kirjoittaja Bambi »

Mä olen aina puolittanut kaikki värit juurta värjätessä. Ja aina ihan vaan pitänyt sormea merkkinä pullossa 1/2 kohdalla kaataessani väriä kippoon. Ei se oo niin tarkkaa. Ei tarvitse mitään keittiömittoja nopeesti siihen oppii.

Mutta asiaan, olen siis aina värjännyt pelkän juuren 4-6 viikon välein. Suoravärejä olen käyttänyt silloin kun siltä tuntuu, eli tähän asti n. 1-4 kertaa kuussa.

siili
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1703
Liittynyt: 21 Helmi 2006, 18:38

Vs: Hiusten värjäysväli

Viesti Kirjoittaja siili »

Juurikasvu tulee värjäytettyä kun alkaa häiritsemään. Olisko noin 6vk värjäysväli.
Oma hiusten väri on tummanruskea, värjäytän aina mustaksi. Juurikasvu ei näytä onneksi ihan kamalalta kun oma väri on kuitenkin aika lähellä.
Dinky-di
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 16:51

Vs: Hiusten värjäysväli

Viesti Kirjoittaja Dinky-di »

Mä värjään hiukset 4-6 viikon välein. Levitän värin koko hiuksiin ja annan vaikuttaa sekä juurikasvussa, että latvoissa yhtä kauan. Omat hiukseni eivät ole koskaan kärsineet värjäyksestä, joten en ole viitsinyt sitten sen kanssa yhtään varoa.
1b M ii
petomaani

Vs: Hiusten värjäysväli

Viesti Kirjoittaja petomaani »

Dinky-di kirjoitti: Mä värjään hiukset 4-6 viikon välein. Levitän värin koko hiuksiin ja annan vaikuttaa sekä juurikasvussa, että latvoissa yhtä kauan. Omat hiukseni eivät ole koskaan kärsineet värjäyksestä, joten en ole viitsinyt sitten sen kanssa yhtään varoa.
Mulla on vähän sama vika. Nyt on kulunu edellisestä värjäyksestä pikkasen vajaa 5 vkoa ja alkaa näkyä vaalee juurikasvu jo aika selkeenä. Sinänsä harmittaa kun vaihdoin väriä vaaleasta tähän tummempaan, koska vaaleessa ei juurikasvu mulla näkyny paljo lainkaan ja nyt näkyy.. mutta tää tumma on mun värini  :-* Pitäskin kai tässä ennen kuun loppua hakea jackie brown ja levittää taas päähän :)
Chronos
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 948
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 17:35

Vs: Hiusten värjäysväli

Viesti Kirjoittaja Chronos »

Värjättyä tulee silloin kun oma maantienvärinen kuontalo alkaa jo häiritsevästi tulla näkyviin.
Veikkaisin 3-4 kk:n välein,tai silloin kun saa aikaiseksi lähteä kauppaan ostamaan väriä.
1a M ii, vyötäröpituus. Hennavärjäilyä vuodesta 2003. Musiikilla toimiva ihminen <3
Efva
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 869
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:36

Vs: Hiusten värjäysväli

Viesti Kirjoittaja Efva »

Mä värjään tyven kestolla n. kuukauden välein. Oma väri on siis 7-asteinen maantie, joten ero 4-asteiseen ruskeaan on aika selkeä.

Pituuksia sitten harvemmin ja yleensä vähän kevyemmällä värillä. Viimeksi tuli laitettua Castingia tuossa joulun tienoilla. :)
salute
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 654
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 19:18

Vs: Hiusten värjäysväli

Viesti Kirjoittaja salute »

Kerran parissa kuussa laitan jotain hapetteellista väriä. Suoraväriä sitten ehkä kerran kuussa koko päähän, ja toisinaan hoitsikan sekaan.
Lyx
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1666
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 19:29

Vs: Hiusten värjäysväli

Viesti Kirjoittaja Lyx »

En ole käyttänyt kestovärejä neljään kuukauteen, vaan yrittänyt säästää tukkaa käyttämällä suoravärejä. Hiukset ovat nyt aika lailla omanväriset, mutta koska alla on blondaus ja suoraväri haalistuu aika nopeaan, lisään suoraväriä latvoihin parin viikon välein.
Tarkoitus olisi kasvattaa se oma ihan nätti punertava ruskea koko tukkaan.
Vastaa Viestiin