Pidennyksiin permanentti? mistä/miten?

Keskustelua muun muassa permanentista, rastoista, pidennyksistä
mic

Pidennyksiin permanentti? mistä/miten?

Viesti Kirjoittaja mic »

Hei! Tarvitsen kiperästi apua haluaisin pitkä kestoiset kiharat hiukset, jotta ei tarvitsisi kokoajan olla kihartamassa. Lisäksi minulta menisi hermot kihartaa pidennyksiäni koska aikaa menisi niin paljon. Olen soittanut helsingin alueen kampaamo oppilaitoksiin 3 tai 4 (en muista soitinko yhteen) ja muotitukkaan (jossa olisi ollut 50% alennus tammikuussa) mutta missään niissä ei ole suostuttu tekemään pidennyksiin permanenttia (tahtoisin sellaiset loivemmat kiharat ei mitään säkkärää) vaikka olen lukennut että ihan hyvin aitoon hiukseen voi tehdä permiksen.

Eli tietääkö kukaan missä kampaamossa pääkaupunkiseudulla mieluiten helsingissä suostuttaisiin tekemään permis pidennyksiin ( 100 euroa on jo kipukynnys ja sekin menee "kyyneleiden kera". )

Toisena vaihtoehtona on tehdä kotipermiksellä, mutta kokeilin tänään kahteen pieneen raita osioon (pidennykset clip in) isoimmilla permanenttirullilla mitkä olivat tarjoustalossa myynissä (mustat) sekä tukkataika kotipermanentti aineella, jonka ohjeita seurasin tarkasti. Permanenttiaine vaikutti jopa sen täydet 50min, mutta sen jälkeen kun olin laittanut kiinityksen antanu sen vaikuttaa ja huuhdellut sen hiukset piti ottaa rullista pois ja huuhdella vielä niin menivät saman tien ihan suoriksi.

Elikkä onko kellään kokemusta pidennyksiin tehdystä permiksetä. Pitääkö se tahdä jotenkin erilailla kuin ohjeissa lukee? Luultavammin muutenkin minun olisi kannattanut tehdä se vähän ohuemmilla rullilla koska kiharaa ei vaikuttanut tulevan niin paljon edes.

Hiukset näyttivät ihan hyvä kuntoisilta toimeenpiteen jälkeen
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Pidennyksiin permanentti? mistä/miten?

Viesti Kirjoittaja Ice »

Kannattaa harkita vielä viidesti. Pidennykset ovat kenties senjälkeen takussa, hampulla, karheat ja mallittomat eikä kihara välttämättä edes pysy huonosta kunnosta johtuen, jos hiuskaan pysyy yhtenä kappaleena. Ovathan varmasti aitoa hiusta?

En missään nimessä suosittele pilaamaan pidennyksiäsi enempää mutta jos haluat, kokeile pienillä rullilla (myös naulanohuita puolia on olemassa) ja mahdollisimman hellävaraisella aineella.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
mic

Vs: Pidennyksiin permanentti? mistä/miten?

Viesti Kirjoittaja mic »

Korostan vielä asiaa että kokeilin jo kahteen pieneen clip in osioon permanenttia joka siis ei onnistunut kiharaa ei tullut vaan hiukset suoristuivat heti huuhtelun jälkeen. Lisäksi hiukset ovat ihan hyvässä kunossa vaikka laitoinkin niihin permanenttiainetta ainut että ne ovat suorat ja hiukset ovat aitoa hiusta intialaista remy hiusta ja varmasti ovat aidot koska oikea hinta olisi ollut 149,90 mutta olivat alennuksessa koska oli yksittäis kappale kyseistä väriä eli ei ollut kuin yks clip in paketti tuota kysesitä väriä jonka ostin.

Miksi käyttäisin naulanohuita permis rullia koska tarkoitukseni on saada loivaa kiharaa
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Pidennyksiin permanentti? mistä/miten?

Viesti Kirjoittaja Ice »

Minä osaan kyllä, vaikkakin vain parturina, lukea. ;)

Kiharaa ei tosiaan tullut vaan hiukset suoristuivat huuhtelun jälkeen, yleisin syy pidennysosioiden kanssa on se huonokuntoisuus, vaikka erilaisin kemiallisin käsittelyainein päällystetty intialainen jouhi varmasti kiiltää vielä katketessaan.

Käytit tukkataikaa ohjeiden mukaan, ainetta jota vahvempaa ei pitäisi löytyä kampaamoistakaan, kyse ei siis ole siitäkään että hius olisi liian terve kihartuakseen.

Naulanohuilla rullilla voisit saada edes jotain eloa kenties suoraksi käsiteltyyn ja kaikenlaisilla latekseilla päällystettyyn hiukseen, jos se vaikka ehkä jo toisella permanenttauskerralla kihartuisi jonnekin päin. Hius on muutenkin painavaa, se suoristuu kuitenkin. Kokeile, jos uskallat. Voit toki kokeilla uudemman kerran niillä rullilla joita sinulla on, vaarana on kumminkin taas se, ettei hius kestäkään uutta kemiallista käsittelyä ollenkaan.

Permanentti katkaisee hiuksen rikkisillat, ne eivät nyt siis ole katkenneet ja järjestäytyneet uudelleen odotetulla tavalla.

Helpoin ja varmin ratkaisu olisi ihan sametti/tarrarullien tahi piipparin/suoristusraudan käyttö kihartamiseen, tosin tämä pitäisi tehdä sitten joka pesun jälkeen.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
mic

Vs: Pidennyksiin permanentti? mistä/miten?

Viesti Kirjoittaja mic »

Niin no kylhän mä sen tiedän että noita pidennyksiä on tosiaan käsitelty todella paljon.

Itse mietin että vaikka hius onkin aitoa hiusta se ei ihan käyttädy ihan samanlailla kuin elävä hius joka on päänahassa niin onko se sillä lailla että kun laittaa permanentin omiin hiuksiin permanentti aine ehtii vähän kuivua omissa hiuksissa vaikutuaikana, että se oma hius imisi sitä ainetta hiuksen sisään. Koska ainakin kun kokeilin tuota permistä kahteen osioon niin osiot olivat vielä aika märät/kosteat että jos minun pitäisikin antaa sen aineen kuivua pidennyksissä pidempään koska pidennys hius ei varmaan ime samanlailla noita aineita itseensä kuin oma hius.

Ajattelin että voisin vielä kokeilla niihin 2 samaan clippiin laittaa uudestaa permiksen ja katsoa mitä tapahtuu koska ei se maailmaa kaada jos 2 clippiä menee pilalle jää minulle silti niitä vielä onneksi 10.

Tietenkin loppullinen vaihtoehtoni on että otan vain omiin hiuksiini permiksen ja ostan uudet flexi patukat joilla voin laittaa sitten pidennyksiin aina välillä ne kiharat
Viimeksi muokannut mic, 06 Helmi 2008, 15:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Penny
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3636
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:30

Vs: Pidennyksiin permanentti? mistä/miten?

Viesti Kirjoittaja Penny »

Siis sulla on suoraa pidennyshiusta (klipseillä kiinnitettävää?) ja haluaisit nimenomaan sen kiharalle? Eikös myynnissä ole valmiiksikin permanentattua aitohiusnauhaa jota voisi käyttää, vai muistanko ihan väärin? Tosin mistä sellaista löytää, onkin eri juttu. Ainakin hairium mainostaa nauhojaan: "Hiusta voi värjätä, permanentata ja kihartaa omalla vastuulla." Tosin oma vastuu siis tarkoittanee ettei kampaajat varmastikaan suostu kähertämään noita(kaan) pidennyksiä, koska silloinhan vastuu siirtyy kai heille.
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys, liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa.
mic

Vs: Pidennyksiin permanentti? mistä/miten?

Viesti Kirjoittaja mic »

Jep aivan oiken suoraa klipseillä kiinitettävää hiusta ja haluaisin ne kiharalle...

Joo kylhän sitä on valmiiksi permanenttattu hiusta mutta en ole nähnyt sellaista kiharaa pidennyksissä minkä näköistä minä haluaisin suunilleen ja tottakai nuo kiharretut pidennykset maksaa pikkaisen enemmän.

http://pub.tv2.no/multimedia/na/archive ... 01344m.jpg

http://hairbydenise.net/img/rb.jpg

http://l.yimg.com/img.tv.yahoo.com/tv/u ... 152032.jpg

http://z.about.com/d/beauty/1/0/8/H/curls1.JPG

http://images.askmen.com/galleries/sing ... ture-1.jpg

http://media.justjared.com/headlines/20 ... y-fair.jpg

^tuossa muutamia hyviä kuvia minkä tyylistä kiharaa haen hiuksiini^

ja tiedä todella hyvin että kaikki yllä olevista hiuksista on laitettu jollain piipparilla tms. mutta kuitenkin jotkut tuollaiset kiharat haluaisin, ettei tarvitsisi ainkaan omia hiuksia lähteä joka päivä kiharalle laittaamaan, minulle sopii nimittäin erittäin hyvin kiharat ja avomieheni pitää siitä jos hiukseni ovat kiharalla ja minä itsekin koska hiukset näyttävät heti paljon paksummilta, mutta en jaksaisi joka päivä laittaa kiharaa ja nyt kun on vielä pidennyksetkin niin menisi vielä enemmän aikaa kiharoiden laittamiseen. Joskus laittanut viikonloppuisin flexi patukoilla omat hiukset kiharoille.

Penny
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3636
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:30

Vs: Pidennyksiin permanentti? mistä/miten?

Viesti Kirjoittaja Penny »

^ Siis miten pidennyshiukseen, joka on tunnetusti vaikeampaa käsitellä kun normihius, saisi tuollaista kuvien loivaa kiharaa / lainetta permiksellä, kun tuollaista ei saane normitukkaankaan kuin piipparilla tai kähertämällä? Loiva kiharahan ei muutenkaan pysy pitkässä ja raskaassa tukassa, saati jos on ylikäsitelty kuten nuo pidennyshiukset usein lienevät. Vaikea siis kuvitella että moinen onnistuisi.
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys, liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa.
Avena
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 919
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 17:11

Vs: Pidennyksiin permanentti? mistä/miten?

Viesti Kirjoittaja Avena »

Ei permanentilla tuollaista loivaa kiharaa saa, niin kuin itsekin näytät tietävän. Sitä paitsi todennäköisesti paljoakaan kalliimmaksi ei tule ostaa valmiiksi kiharia lisäkkeitä, niin saat avomiehesi pidettyä tyytyväisenä. Ja samoilla linjoilla olen muutenkin kuin Penny. Lisäkkeet takkuuntuvat ja kuivavat joka tapauksessa helposti, voin vain kuvitella millainen takkukasa klipsipidennyksistäsi tulee permanenttikäsittelyn jälkeen.
1bFi
mic

Vs: Pidennyksiin permanentti? mistä/miten?

Viesti Kirjoittaja mic »

Kyllä tuollaista kiharaa suunillen saa normaali tukkaan ainakin pitäisi saada kevyemmällä permis aineella ja isommilla rullilla... Oma hius on tervettä melkein kokonaan omaa hiusta pari vaaleta raitaa jotka kasvanneet jo aika lailla pois. Lapaluuhun asti hiukset vähän kerroksittain ja ohkaset. Eli mun oma tukka ei oo mitenkään raskasta.

Kuten jo sanoin tuollaista kiharaa en ole nähnyt pidennys hiuksissa niissä on yleensä joko vielä loivempaa kuin nuo kuvan hiukset tai ihan kiharaa kiharampaa kuin kuvan hiukset, mutta jos näet jossain tuollaista kiharaa hiusten mitä havittelen ni linkitäppä ihmeessä.

No ainakin ne 2 koe kilpsiä kestivät mainiosti permis käsittelyn vaikka tulikin suoraa hiusta, mutta ovat kyllä tosi hyvässä kunnossa
Viimeksi muokannut mic, 06 Helmi 2008, 23:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Luna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1946
Liittynyt: 25 Heinä 2006, 00:04

Vs: Pidennyksiin permanentti? mistä/miten?

Viesti Kirjoittaja Luna »

^Kun olet niin varma asiastasi niin laitatuta ihmeessä isoilla rullilla ja miedohkolla permisaineella itsellesi kiharat. Se on takuuvarmaa ettei tuollaista Jessica/Paris -kiharaa saa kukaan tässä maailmassa kuin lämpörullilla tmv pesuun asti säilyvällä käsittelyllä, mutta jonkunlaista kuitenkin. Samalla lailla voit tehdä pidennyksillesi, mutta kukaan meistä ei voi tukea sinua päätöksessäsi (sanoa että hyvä tulee takuuvarmasti go for it). Olet selkeästi päätöksesi tehnyt niin tämä jankkauskeskustelu ei vie mihinkään  :)

Tuollaista kiharaa ei myydä siksikään, koska se olisi asiakkaan täydellistä huijaamista. Summa summarum, jos haluaa Hollywood-kiharat niin sitten on tehtävä kuten starat ja nähtävä aikaa ja vaivaa, oikotietä onneen ei ole.
Ziru
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 300
Liittynyt: 03 Syys 2007, 19:52

Vs: Pidennyksiin permanentti? mistä/miten?

Viesti Kirjoittaja Ziru »

^ voihan se olla mahdollista hetkeksi saada tuommoiset, mutta voivoi, sinne meni vajaat 100€ kun huomaa sen suoristuneen. Ei niin pitkä hius kuin sinulla (lapaluihin asti) jaksa olla loivalla kiharalla. Mutta, onhan siinä se hyvä puoli, että kun permanentin laitat, ja vaikka se suoristuu, niin tukassasi on selkeästi enemmän rakennetta kuin mitä oli ennen permanenttia. Joten sehän on silloin paljon helpompi laittaakkin kiharalle.
Amilo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1386
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 18:49

Vs: Pidennyksiin permanentti? mistä/miten?

Viesti Kirjoittaja Amilo »

^Pakko myös tähän keskusteluun laittaa lusikkansa...

Siis päivänselvä asiahan on että tuollaista kiharaa ei permanentilla saa mihinkään hiukseen, ei omaan ei pidennykseen.
Kiharruskäsittely voi olla kampauksen pohjalla, mutta kyllä hiukset vaativat lämpörullat, piippauksen tms vielä lisäksi näyttääkseen tuollaiselta täydelliseltä kiharalta.

Jos joku kampaaja lupaa lähteä kihartamaan pidennyshiusta tuon näköiseksi ja väittää, että siitä tulee permanentattuna tuon näköinen, hän todennäköisesti valehtelee saadakseen asiakkaan & rahaa tai sitten ei tiedä mistä puhuu.

Nimenomaan mic voit toki koettaa permanentata itse pidennyksiäsi, mutta kuten olet jo havainnut ei todennäköisesti tule onnistumaan. Mutta ilolla otamme vastaan tiedon ja tekniikan jos tässä mahdollisesti onnistut.
mic

Vs: Pidennyksiin permanentti? mistä/miten?

Viesti Kirjoittaja mic »

Kuulemma omaan tukkaan pitäisi saada suunilleen tuollaista kiharaa... ei sen nyt ihan tarvitse olla kuvan laista kiharaa kunhan ei ole permismäistä kiharaa eli säkkärää...minulle ei kuitenkaan säkkärät sovi vaan juuri loivemmat kiharat. Paitsi olen tosiaan kuulut että kihara ei kestä niin kauan kun on loivempaa että vetäytyy nopeammin suoraksi, mutta ei se hirveesti haittaa kuulemma pitäisi kestää jokin 3-6 kuukautta about maksimissan ja tietenkin juuri kasvua tulee niin kihara menee alemmaksi. Pisimmät hiukset ovat tosiaan lapaluuhun koska minulla on vähän kerroksittain mutta lyhyimmät on on kun vedän suoraksi niin yltäisi miehillä aatamiomenan kohtaan...Etu hiukseni taipuvat sisäänpäin joilloin yltävät vain vähän yli leaun muuten siihen aatamiomenan kohelli.

Kukaan ei ole jankannut mitään enkä ole päättänyt mitään, vaan kysynnyt vain neuvoja  :)


tässäpä vielä linkki mistä olen saanut käsityksen että loivempia kiharoita voi tehdä

http://www.hairstore.fi/bbs/http://loca ... ic.php?t=2

ainakin tuo moderaatori on tuohon vastanut että onhan se mahdollista mutta ei kovinkaan pitkä kestoinen ratkaisu. koska mitä isompaa kiharaa sitä nopeammin suoristuu..


Peräkkäiset viestit yhdistetty. Omaa aiempaa viestiään voi muokata modify-napin avulla.
Viimeksi muokannut mic, 07 Helmi 2008, 08:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Luna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1946
Liittynyt: 25 Heinä 2006, 00:04

Vs: Pidennyksiin permanentti? mistä/miten?

Viesti Kirjoittaja Luna »

Eli siis, loivia kiharoita on mahdollista tehdä, mutta on epävarmaa kestääkö ne päivän vai kolme kuukautta. Muttei kyseisiä rullakampauskiharoita kuten on todettu, "suunnilleen sellaisia" on aika häilyvä käsite  ;) Eipä tähän voi muuta lisätä kuin että kokeilemalla selviää ja halvin kampaamo ei aina ole paras parmiksen tekoon. Kuten ei aina kalleinkaan eipä sillä.
Vastaa Viestiin