Pidennyksiin permanentti? mistä/miten?

Keskustelua muun muassa permanentista, rastoista, pidennyksistä
Lyx
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1666
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 19:29

Vs: Pidennyksiin permanentti? mistä/miten?

Viesti Kirjoittaja Lyx »

Ihan OT:na tähän väliin, mutta Hairstoren nykyiseen tietotaitotasoon en kyllä menisi luottamaan sokeasti...

Mic, olet ilmeisesti jo päättänyt että laitat kiharat joten sillä mitä täällä ollan neuvottu ei ole väliä; ilmeisesti haluat saada tukea ja rohkaisua, mutta tuo taitaa olla sellainen operaatio jonka epäonnistumisprosentti on sen verran suuri ettei kukaan täysjärkinen voi sellaista suositella.
Tosi kiva juttu jos onnistut ja kihartat ovat mieleiset, kerrothan miten meni! :)
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Pidennyksiin permanentti? mistä/miten?

Viesti Kirjoittaja ellen »

Voihan sitä sitten tyytyä sellaiseenkin kompromissiin, että ostaa niitä kiharempia klipsejä ja laitattaa permiksen hiuksiin, ja nauttii sitten todella kiharoista ja ilmavista hiuksista.

OT, mutta mitenköhän muuten tuollainen klipsihius, suoristuuko siihen permanentattu kihara aikanaan, vai jaksaako klipsihius pitää sen kiharan kiharana koko ajan ja pitkään?
mic

Vs: Pidennyksiin permanentti? mistä/miten?

Viesti Kirjoittaja mic »

No siihen minä olen todella tyytväinen että tämä on nyt ainut paikak johon minulle on edes vastattu tuohon kyselyyn...

No kyl mä laitan ne kiharat ainakin omiin hiuksiini... clipsesitä en ole niinkään varma... voi olla että päädyn siihen ratkaisuun että laitan omiin hiuksiin kiharat ja clipseihin teen patukoilla.

Mutta ajattelin ehkäpä vielä kerran kokeilla permanentata niitä samaa 2 osioo johon jo aikasemminkin kokeilin mutta ennen sitä:

Tietääkö kukaan miten kauan permanentti aineen pullo voi olla auki?

Kun ajattelin että kokeilisin niin että antaisin kuivua paremmin kun epäilen suuresti että ne pidennykset suoristuivat siitä että olivat vielä kosteat/märät kun huuhtelin aineen pois koska oma hius varmaankin imee tuota permis ainetta kun taas pidennys hius ei elä eikä voi imeä sitä ainetta itseensä.

^ siisi tuo kokeiluni ei ole vielä varmaan, vaan se on ehkä^

No ainakaan klipsihius ei kasva eikä elä niin periatteessa permiksen pitäisi kestää siinä mutta tulipa mietittyy vaihtoehtoisesti että voiko se kuitenkin lähteä ajan/pesujen/harjauksien jälkeen...
Luna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1946
Liittynyt: 25 Heinä 2006, 00:04

Vs: Pidennyksiin permanentti? mistä/miten?

Viesti Kirjoittaja Luna »

^Niin siis ethän vain itse laita permanenttia omaan tukkaasi vaan käyt kampaajalla?

Mulla on kanssa silloin tällöin klipsit käytössä ja niissä pysyy todella hyvin suoristusraudalla tehdyt kiharat, jokseenkin siihen saakka että pesee klipsihiukset. Sen perusteella en lähtisi laittamaan niihin permistä, on jokseenkin vaivaton esim kerta viikkoon pestä (mulla ei rasvoitu tms nuo klipsit yhtään) ja kihartaa vaikka tv:tä katsellessa  :D

Käys lukaisemassa tuo Synchrome Soft Wave-ketju, itse en ole vielä käsittelyä ottanut mutta näillä näkymin aion kyllä kokeilla. Sillä tulee varmastikin kaikista lähimpänä oleva tulos mitä sullakin on haussa  :)
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Pidennyksiin permanentti? mistä/miten?

Viesti Kirjoittaja Ice »

mic kirjoitti: Tietääkö kukaan miten kauan permanentti aineen pullo voi olla auki?
Paketissa pitäisi lukea, viikon verran yleensä on ollut merkintänä.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
Avena
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 919
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 17:11

Vs: Pidennyksiin permanentti? mistä/miten?

Viesti Kirjoittaja Avena »

Luna kirjoitti: Mulla on kanssa silloin tällöin klipsit käytössä ja niissä pysyy todella hyvin suoristusraudalla tehdyt kiharat, jokseenkin siihen saakka että pesee klipsihiukset. Sen perusteella en lähtisi laittamaan niihin permistä, on jokseenkin vaivaton esim kerta viikkoon pestä (mulla ei rasvoitu tms nuo klipsit yhtään) ja kihartaa vaikka tv:tä katsellessa  :D
Mä olen kanssa ajatellut hankkia suoristusraudat, että voisi tehdä niillä välillä kiharaa klipsipidennyksiin ja omiinkin huitaista. Mukava kuulla, että kihara säilyy noinkin pitkään. Mitkäs raudat sulla Luna nyt loppujen lopuksi on? Mietit nimittäin joskus GHD:n tilausta. OT  :).
1bFi
Luna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1946
Liittynyt: 25 Heinä 2006, 00:04

Vs: Pidennyksiin permanentti? mistä/miten?

Viesti Kirjoittaja Luna »

^Mulla on LF:n raudat, ihan hyvin pelittää vaikka tottakai haluttaisi ostaa ylimaalliset GHD-raudat joilla tukasta tulisi ennen näkemättömän upea  ;D Tosiaan noissa klipseissä muotoilun pysyvyys on ihan eri luokkaa kuin omassa tukassa, ainoastaan kun muhitin koko yön Redkenin SD Butterissa ei meinannut tulla kiharoita mutta tavallista hoitoainetta käytettäessä tulee nopeasti pysyvää Jessicakiharaa  :)
mic

Vs: Pidennyksiin permanentti? mistä/miten?

Viesti Kirjoittaja mic »

Luna kirjoitti: ^Niin siis ethän vain itse laita permanenttia omaan tukkaasi vaan käyt kampaajalla?
Joo kyl mä käyn nää ihan kampaajal laittamas ja kiitoksia vinkistä.

Joo no sehän noissa pidennyksissä on hyvä puoli että se kihara ei lähde ja niitä ei tavi samalla lailla pestä kuin omia hiusta... Mun ohje paperesi lukee et 4-5 käyttökerran jälkeen pitäis pestä. Eikä nuo pidennykset rasvotu sillä tavalla kun nuo omat hiukset.

Paketissa pitäisi lukea, viikon verran yleensä on ollut merkintänä. < kiitoksia tiedosta

Luscious
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1227
Liittynyt: 06 Marras 2006, 15:05

Vs: Pidennyksiin permanentti? mistä/miten?

Viesti Kirjoittaja Luscious »

Mun ystävä laittoi loivaa kiharaa (permanentti) omiin liukkaisiin, hentoihin ja pitkiin hiuksiinsa. Jonkun näköistä taipuisuutta siitä jäi, mutta mun mielestä vastaavat sais ihan jos laittaisi yöksi yhden ison letin. Suoristui todella ehkä päivässä, mutta ei se nyt piikkisuorakaan ole. Hintaansa nähden aika vaisu tulos.
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...
mic

Vs: Pidennyksiin permanentti? mistä/miten?

Viesti Kirjoittaja mic »

Luna kirjoitti: Mulla on kanssa silloin tällöin klipsit käytössä ja niissä pysyy todella hyvin suoristusraudalla tehdyt kiharat, jokseenkin siihen saakka että pesee klipsihiukset. Sen perusteella en lähtisi laittamaan niihin permistä, on jokseenkin vaivaton esim kerta viikkoon pestä (mulla ei rasvoitu tms nuo klipsit yhtään) ja kihartaa vaikka tv:tä katsellessa&nbsp; :D
Aijoo Luna pitikin sulta kysyy kun olet laittanut noihin klipseihin kiharat niin oletko myös laittanut muotovaahtoa ja lakaa? Ja jos olet niin mitä?
Luna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1946
Liittynyt: 25 Heinä 2006, 00:04

Vs: Pidennyksiin permanentti? mistä/miten?

Viesti Kirjoittaja Luna »

^Nöpe, ne pysyy mulla siten että laitan pesun jälkeen suihkutettavaa silikonia sisältävää jätettävää hoitoainetta(Bonacuren Color Save on kelpo), annan kuivua itsekseen ja kiharran. Kun olen laittanut klipsit hiuksiin niin suihkutan kyllä lakkaa vielä valmiin kampauksen päälle jolloin noihinkin menee jonkun verran(muotoilulakkaa eli ns märkää lakkaa joka auttaa kiharaa tulemaan esiin, esim Lorealilta löytyy ja päälle vielä Redkenin pitävää 23-lakkaa). Pari kertaa olen laittanut muotoilujätettävää (Tigi Small Talk tai S-Factor Smoothing Lusterizer), muttei tainnut sen ihmeempi tulos tulla. Klipsihius on niin käsiteltyä että pitää jo lämmön avulla muodon, ja nuo on siis myös aivan hyväkuntoista tukkaa.
Viimeksi muokannut Luna, 10 Helmi 2008, 17:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mic

Vs: Pidennyksiin permanentti? mistä/miten?

Viesti Kirjoittaja mic »

Niin no mietin vaan et jos ne kiharat laittaa raudoilla niin siihenhän pitäisi alle laittaa jotakin suihkutettaavaa lämpö suojaa ainakin noiden mun klipsipidennyksien ohjeis lukee niin ja mä ite ajattelin käyttää sellaisia flexi patukoita ni ei ainakaan lämpö vaikuta, mutta mietityyttää että vaikuittaako aineet jotenkin tuohon klipsipidennykseen koska tuskin flexi patukoilla kihara ei pysy niin kauan sitten kuin jollain raudoilla ainakaan ilman muotoilutuotteita.
Vastaa Viestiin