suoristus permisaineella? / suoristuspermanentti

Keskustelua muun muassa permanentista, rastoista, pidennyksistä
FiiBa

suoristus permisaineella? / suoristuspermanentti

Viesti Kirjoittaja FiiBa »

en jaksanu katella olisko muualla ollu tämmöstä keskustelua, mutta siis voiko permanentti aineella suoristaa hiuksia kotona? jos voi miten tapahtuu? ja monta pakkausta tarvii? miten käy värille? voiko värjätä sen jälkeen vai meneekö piloille? minulla ei varsinaisesti ole kiharat vaan paksut ja latvasta hapsottavat (leikkautan) ja laineikkaat, ahkerasti yrittänyt vaalentaa, meinaan jo sen luovuttaa kuitenkin
Viimeksi muokannut FiiBa, 03 Helmi 2008, 03:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: suoristus permis aineella?

Viesti Kirjoittaja Ice »

Kannattaa tosiaan käyttää Hakua, ei kukaan meistä voi aina tuoda kaikille valmiita vastauksia eteen aiheeseen kuin aiheeseen. "En jaksanut katella" ei ikävä kyllä ole ikinä hyvä peruste, joka selviää jo foorumin "Säännöistä" joihin on toki tutustuttu ennen, millekään, foorumille kirjoittamista.

Sitten itse asiaan :) Permisaineella suoristus tosiaan on ihan suoristuspermanentti, hiuksia kammataan suoraksi permanenttiaineen sekä kiinnitysaineen vaikutuksen aikana. Pakkausten määrä riippuu hiusten pituudesta. Väri haalistuu. Värjätä voi pari viikkoa permiksen jälkeen.

Jos on alle vaalennettu, hius vaan kuivuu ja hapsottaa aina enemmän. Vaalennus ja permisaine ei yleensä ikinä toimi samassa päässä, ainakaan jos kuivuutta on jo valmiina.

Tutustuhan foorumin ketjuihin, myös hoito- ja värjäyspuoleen ja lämpimästi tervetuloa alkusaarnasta huolimatta :)
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
The Siren
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 96
Liittynyt: 30 Touko 2009, 12:48

Vs: suoristus permisaineella? / suoristuspermanentti

Viesti Kirjoittaja The Siren »

Mä uskaltauduin ostaan Tukkataikaa ja tein kotona suoristuspermanentin ;D.Ei tullut täydellisen suora,kuten toivoin.Mutta eipähän ole enää mummokihara.Erehdyin ottaan permanentin kesäkuussa kampaajalla,sitten sainkin sanoa hyvästit pitkälle tukalle,kampaaja tunsi tarvetta kerrostaa ja raapia veitsellä ohemmaksi ja lyhyeksi.Ja mä istuin tyhmänä hiljaa,miksen pyytäny peiliä,olisin voinut seurata,paljonko see raapii takaa hiuksia pois.Huoh,enkö ikinä opi,älä mene kampaajalle..Nyt suosristuksen jälkeen näyttää pitemmältä ja on helppo laittaa ponnarille.Tukka ei kärsinyt ainakaan vielä,alla ei ole muita käsittelyjä.Hieman joudun suoristusrautaa käyttämään,takaraivolla ja kasvojen sivuilla hiuksia vielä kihartuu sinnikkäästi.
Monty
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 581
Liittynyt: 19 Heinä 2012, 12:10

Vs: suoristus permisaineella? / suoristuspermanentti

Viesti Kirjoittaja Monty »

Mä huomasin kaupoissa tuon Got2Be play it straight setin ja luulin eka että siinä on vaan jotain suoristusvoidetta yms. lämpösuojamömmöä raudan alle, mutta ilmeisesti setti sisältääkin permisainetta. Googlasin hieman, tietoa löytyi parista blogista:

http://glitz8glam.blogspot.fi/2012/10/got2b-play-it-straight-suoristuspermis.html
http://missbudgetbeauty.co.uk/play-it-straight-i-wouldnt-recommend-it-2/

Onko kukaan kokeillut?
Suosikit: XZ Niittyvilla hoitis, Body Shop Aloe vera putsari & voiteet, Paula's Choice BHA:t
Sinimusta
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1534
Liittynyt: 05 Marras 2009, 09:42

Vs: suoristus permisaineella? / suoristuspermanentti

Viesti Kirjoittaja Sinimusta »

Vastaa Viestiin