Hiusten kasvatus, kasvu, rakenne

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
kinuski

Vs: Hiusten kasvusta

Viesti Kirjoittaja kinuski »

Teoriani mukaan paha sänki säärissä, on hyvä kasvu hiuksissa. ;)
Plääh. Musta tuntuu, että hiusten kasvu jumittaa ympäri vuoden, mutta sänki rehottaa silti  >:( ;D
Lyx
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1666
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 19:29

Vs: Hiusten kasvusta

Viesti Kirjoittaja Lyx »

Juu, minullekin on kampaaja joskus väittänyt että jos latvoja leikkaa usein, hiukset kasvavat nopeammin ja niistä tulee paksummat... Toki latvat voivat tasuksen jälkeen näyttää paksummilta,  mutta eihän se leikkaus hiusten laatuun vaikuta; jos yksittäinen hius on ohut siitä ei saa paksua edes laikkaamalla! ;D
Vähän samaan luokkaan kuuluu mummin vanha neuvo: sata harjanvetoa päivässä niin hiuksista tulee paksummat.
Kyllähän se harjaaminen hieroo päänahkaa, mutta ei se hiusten rakennetta muuta.

Minäkin olen muuten sortunut siihen kuponkiuutisten ihmeaineeseen joitakin vuosia sitten. Se kuva siinä mainoksessa oli niin photoshopattu kuin olla voi, mutta halusin todella uskoa siihen aineeseen. Täyttä puppuahan se on, ei siitä ollut mihinkään. Hairprotakin on tullut kokeiltua eikä siitäkään mitään hyötyä ollut.
Nyt vaan syön biotiinia ja hoidan hiuksia mahdollisimman hyvin ja koetan olla sen puoli vuotta leikkaamatta, uskoisin että näillä eväillä pitenee... ;)
Lilly Missy

Vs: Hiusten kasvusta

Viesti Kirjoittaja Lilly Missy »

Mä muuten luin jostain kirjasta, että kun hiuksia huuhtelee oluella johon on lisätty rosmariiniuutetta, se voi nopeuttaa hiusten kasvua. Molemmilla on jotenkin aktivoiva vaikutus hiuspohjaan, tai jotain...
~vail~

Vs: Hiusten kasvusta

Viesti Kirjoittaja ~vail~ »

kinuski kirjoitti:
marenki kirjoitti: Minä uskon siihen, että hiusten kasvu ei tule yksin ;) Monestihan henkilöillä, joilla on todella paksut hiukset, on myös hillittömät ihokarvat. Jos oletetaan, että joku lisäravinne saisi hiukset kasvamaan, niin silloinhan myös esim. säärikarvojen pitäisi rehottaa samassa suhteessa. Olenkin miettinyt nyt muutaman viikon hitaasti kasvavaa sänkeä säärissäni, kesällä sänki ilmestyy nopeasti, nyt hitaasti, siispä hiustenkin täytyy kasvaa hitaammin. Teoriani mukaan paha sänki säärissä, on hyvä kasvu hiuksissa. ;)
Plääh. Musta tuntuu, että hiusten kasvu jumittaa ympäri vuoden, mutta sänki rehottaa silti  >:( ;D
Mulla sama! Kulmakarvatkin pysyvät hädin tuskin vuorokauden poissa näkyvistä, vaikka pinseteillä nyppäisee ja ponnarin ohutuisuus on silti mitä on...

Mun teoriani onkin, että kaikki mun elimistön kasvuvoimat menee sängen puskemiseen eri puolille kehoa -  ja hiusjuureen ei sitten energiaa riitäkään :D
Elisa
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 540
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 21:30

Vs: Hiusten kasvusta

Viesti Kirjoittaja Elisa »

Lilly Missy kirjoitti: Mä muuten luin jostain kirjasta, että kun hiuksia huuhtelee oluella johon on lisätty rosmariiniuutetta, se voi nopeuttaa hiusten kasvua. Molemmilla on jotenkin aktivoiva vaikutus hiuspohjaan, tai jotain...
Olut kuivattaa tukkaa.
Ananas
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 744
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 15:33

Vs: Hiusten kasvusta

Viesti Kirjoittaja Ananas »

Elisa kirjoitti:
Lilly Missy kirjoitti: Mä muuten luin jostain kirjasta, että kun hiuksia huuhtelee oluella johon on lisätty rosmariiniuutetta, se voi nopeuttaa hiusten kasvua. Molemmilla on jotenkin aktivoiva vaikutus hiuspohjaan, tai jotain...
Olut kuivattaa tukkaa.
Alkoholin takiako? Vai muista syistä?
Lara
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 104
Liittynyt: 16 Helmi 2006, 10:04

Vs: Hiusten kasvusta

Viesti Kirjoittaja Lara »

Kaikkee epätoivottuu karvotusta kyllä tuntuu pukkaavan sitä enempi mitä enempi niitä koittaa poistella. Jos se onkin niin, että pätkiminen kiihdyttää kasvua...

Taidan lopettaa noitten muitten karvojen ajelemisen, jos sitte riittäs tohon päähänki sitä kasvuvoimaa.
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Hiusten kasvusta

Viesti Kirjoittaja Ice »

minä pyrin syömään paljon proteiinia, mutta en siltikään saa sitä läheskään riittävästi. Osaisitteko tähän väliin asiaankin liittyen neuvoa, mitä kaikkea runsasproteiinista voisi päivässä syödä?

se on helppo ajatella että kiskoo kilon kinkkua, mutta käytännössä se ei vörki ;)
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
Ginia
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 93
Liittynyt: 26 Tammi 2006, 11:58

Vs: Hiusten kasvusta

Viesti Kirjoittaja Ginia »

Ainakin pari kananmunaa päivittäin vois olla hyvä idea.
Zessa
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 681
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 21:51

Vs: Hiusten kasvusta

Viesti Kirjoittaja Zessa »

Ice kirjoitti: minä pyrin syömään paljon proteiinia, mutta en siltikään saa sitä läheskään riittävästi. Osaisitteko tähän väliin asiaankin liittyen neuvoa, mitä kaikkea runsasproteiinista voisi päivässä syödä?

se on helppo ajatella että kiskoo kilon kinkkua, mutta käytännössä se ei vörki ;)
Proteiiniahan saa seuraavista: liha, kala, kana, maitotuotteet ja kananmuna. Kannattaa kuitenkin muistaa, ettei proteiiniakaan saa liikaa syödä, hyvä laskumalli on 0,8-1,0 grammaa proteiinia painokiloa kohti. Periaatteessa suht normaalisti ja ravinteikkaasti syövä ihminen saa riittävästi proteiinia ravinnostaan.
Ihmisellä on yksi suu puhuakseen, mutta kaksi korvaa kuunnellakseen Kuva
Ananas
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 744
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 15:33

Vs: Hiusten kasvusta

Viesti Kirjoittaja Ananas »

Ice kirjoitti: minä pyrin syömään paljon proteiinia, mutta en siltikään saa sitä läheskään riittävästi. Osaisitteko tähän väliin asiaankin liittyen neuvoa, mitä kaikkea runsasproteiinista voisi päivässä syödä?

se on helppo ajatella että kiskoo kilon kinkkua, mutta käytännössä se ei vörki ;)
Rahka, raejuusto, soija, tonnikala, seiti, lihatuotteet, proteiinijauhot (herasta, soijasta, maidosta ym.) ja kananmunat. Noissa ainakin on todella paljon proteiinia.
~vail~

Vs: Hiusten kasvusta

Viesti Kirjoittaja ~vail~ »

Ice kirjoitti: minä pyrin syömään paljon proteiinia, mutta en siltikään saa sitä läheskään riittävästi. Osaisitteko tähän väliin asiaankin liittyen neuvoa, mitä kaikkea runsasproteiinista voisi päivässä syödä?
Tuolla oli hyvänlainen taulukko http://www.kutri.net/ruokavalio.html Harmillisesti ei ollut kuvana niin ei voi pastettaa, mutta siitä 3. otsikko on proteiineja koskeva :)
Penny
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3636
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:30

Vs: Hiusten kasvusta

Viesti Kirjoittaja Penny »

~vail~ kirjoitti: Mun kampaaja sanooi, että hän tuntee hiuksesta milloin asiakas on raskaana tai vakavasti sairas. Itsekin oon ollut huomaavinani muutosta, mutta en ole myöskään valmis uskomaan että hius eläisi pituuksistaan... ???
Eikös jossain sanota, että hiuksista näkisi elintavat ja sairaudetkin? Tosin tuskin kuitenkaan sormituntumalla, eiköhän siihen vaadita mikroskooppeja tms.

Mutta kyllä mullakin kipeänä ollessa (luojan kiitos ei vakavasti sairaana sentään) hiuksetkin voi osittain huonosti, iho taas voi hyvin... Siis hiukset yleensä kuivuvat ja karhenevat kovastikin normaaliin verrattuna, ovat ihan erituntuiset kuin yleensä ja jossain vaiheessa sairastelua ylirasvoittuvat. En nyt muista tarkalleen miten päin se meni, oliko kovasti kuumeisena rasvaiset vai kuivantuntuiset hiukset, kun en ole piiiitkään aikaan kuumeessa/kipeänä ollut... Jokatapauksessa ero normaaliin tukkaan on huomattava, eikä johdu siitä ettei kävisi suihkussa tms. Taisi olla niin, että kuumeisena mulla hiuskin kuivahtaa ja karhenee, ja kuumeen jälkipuoliskolla alkaa rasvoittua - mutta kai se voi johtua päänahastakin, johon kuume varmasti vaikuttaa jotenkin. Ihokin tuntuu aivan loistavalta kuumeisena jostain syystä, on ihan silkinpehmeä ja sileä.
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys, liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa.
Kaplan
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 84
Liittynyt: 08 Helmi 2006, 19:09

Vs: Hiusten kasvusta

Viesti Kirjoittaja Kaplan »

Minäkin olen koittanut kuponkiuutisten hiusten kasvua lisäävää litkua :-[  Yllätys ettei toiminut.  En ole ihan varma onko kananmunan ansiota, että hiukset voivat nyt paremmin. Useamman kuukauden olen aamupalalla yhden syönyt. Toivottavasti vaikuttaisi kasvuvauhtiinkin.
Lilly Missy

Vs: Hiusten kasvusta

Viesti Kirjoittaja Lilly Missy »

Ananas kirjoitti:
Elisa kirjoitti:
Lilly Missy kirjoitti: Mä muuten luin jostain kirjasta, että kun hiuksia huuhtelee oluella johon on lisätty rosmariiniuutetta, se voi nopeuttaa hiusten kasvua. Molemmilla on jotenkin aktivoiva vaikutus hiuspohjaan, tai jotain...
Olut kuivattaa tukkaa.
Alkoholin takiako? Vai muista syistä?
Jos johtuu alkoholista, niin alkoholitonhan on halvempaakin...
Vastaa Viestiin